هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
💥بعد از انتشار متن انتقادی جناب حجت الاسلام کشفی درباره سنگ قبر مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی ، حجت الاسلام و المسلمين سید علی قاضی عسکر(تولیت حرم حضرت عبدالعظيم) با ما تماس گرفتند و توضیحاتی فرمودند:
در سنگ قبر قبلی چند جا کلمه الله و اسمای الهی به کار رفته بود مردم پا می گذاشتند و مطالب نوشته شده روی سنگ را مردم نمی توانستند بخوانند و عربی بود ، لذا تصمیم به تعویض گرفته شد اما در تنظیم متن سنگ قبر جدید[با هماهنگی برخی از نوادگان آن مرحوم متنی نگاشته شد] که در آن اغلب از همان متن قبلی[نگاشته مرحوم آیت الله محمدتقی آملی] استفاده شد [و گاها ترجمه همان عبارت است] لکن در اسم محمد علی، لفظ علی جا افتاده و به جای استاد عرفان امام خمینی هم استاد اخلاق ذکر شده که به زودی قرار است اصلاح شود
نکته دیگر اینکه ما سنگ های قدیمی که برداشته می شود را به موزه می دهیم ، منتها این سنگ به علت کوچکی موقع تعویض متاسفانه شکسته شده و امکان استفاده از آن در موزه وجود نداشته است. در ضمن ان شاءالله برای معرفی مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی و دیگر علمای مدفون حرم به زائرین قرار است تلاشهایی صورت گیرد.
پ.ن: تشکر از حاج آقای قاضی عسکر که تا متوجه انتقاد مطرح شده شدند درصدد پاسخ برآمدند
💎کشکول ناب حوزوی 🔻
◼ @kashkolenab
کانال سید حسین کشفی
💥بعد از انتشار متن انتقادی جناب حجت الاسلام کشفی درباره سنگ قبر مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی ، حج
⚡️ضمن عرض تشکر از کانال وزین کشکول ناب حوزوی و پیگیری متواضعانه حجة الاسلام والمسلمین قاضی عسکر (تولیت محترم حرم حضرت عبدالعظیم) که با حقیر نیز تماس گرفتند و همین توضیحات را ارائه دادند، جهت تکمیل مطلب عرض میکنم:
🔻 اسم جلاله «الله» در سنگ قبر مخدوش شده بود، اما چون در کتاب حدیث نصر می خواستیم متن سنگ را چاپ کنیم و لذا اسم مخدوش شده را ظاهر کردیم و الا همانطوری که در تصویر سنگ موجود است اسم «الله» مخدوش شده است.
🔹در هر صورت آن سنگ قدیمی که از بین رفت، امید آن که سنگ جدید دیگری مناسب با شأن آن عارف کامل و بدون اشکالات قبلی نصب گردد.
@seyyed_hossein_kashfi
⚡️ من زار الحسین علیهالسلام
🔻خط ثلث از آقای سعید رابحی
@seyyed_hossein_kashfi
کانال سید حسین کشفی
⚡️ تصریحات خطیرة ⬅️ فایل pdf کامل کتاب 🔻 «تصریحات خطیرة حول التغلغل الیهودي في ایران» نام جزوه ای
⚡️مسلمانان با خون خود از خشک شدن درخت اسلام جلوگيرى كنند.
🔻«اكنون بار ديگر درخت اسلام در اثر تخريب و فساد دشمنان اسلام رو به خشكى نهاده است و بار ديگر فرياد عطش مىكشد و بايد مسلمانان با خون خود از خشك شدن آن جلوگيرى كنند و سيرابش سازند. يكى از اسباب عظمت من اين است كه خونم را در اين راه بدهم و با مجرمان و بدعتگذاران محاربه كنم و از دين خدا و قرآن كريم حفاظت نمايم، زندگى با دشمنان اسلام خود مرگ است بلكه از مرگ نيز ناگوارتر است.»
🔹این کلمات امام خمینی نیست، بخشهایی از نامه آیة الله العظمی خویی خطاب به علمای ایران در پى فاجعه مدرسه فيضيه و اهانت به علماء اسلام است.
در همان ایام این نامه به همراه نامهها و استفتائات دیگری در همین موضوع به عربی ترجمه می شود و در جزوهای با عنوان «تصریحات خطیرة حول التغلغل الیهودی فی ایران» چاپ و منتشر می شود.
@seyyed_hossein_kashfi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ احترام به نفوس انسانها
🔺 مرحوم علامه محمدتقی جعفری
@seyyed_hossein_kashfi
⚡️هر شب چند صفحهای از کتاب اثبات الهداة میخوانم
🔻 آیة الله سید نورالدین شریعتمدار جزایری
🔹 یک شبی خواب دیدم که به دکتر مراجعه کردهام. وقتی به اتاق وارد شدم دیدم پزشک، مرحوم آیة الله آشیخ مرتضی حائری است که بیماران را مداوا میکند.
بعد از این خواب، خدمت ایشان در مسجد امام رفتم و خواب را نقل کردم و به مناسبت آن از ایشان تقاضا کردم که توصیهای بفرمایند.
🔸فرمودند: شخصی در قم خیلی مؤمن و مورد اعتماد بازاریها و مراجع و علما و به ایمان و تقوا مشهور بود. وقتی از دنیا رفت بازار تعطیل شد و تشییع جنازه مفصلی برایش انجام شد. این شخص را خواب دیدن که صورتش خیلی نحیف و زرد شده و ناراحت است. گفتند: تو با این مقام و ورع چرا این گونه شدهای؟! جواب داد: در اعتقاداتم مقداری نقص بود!
🔹بعد مرحوم آشیخ مرتضی حائری فرمود: «شما کتاب اثبات الهداة شیخ حر عاملی را مطالعه کنید، من هر شب چند صفحه ای از کتاب اثبات الهداة میخوانم.»
📆 ۱۳ آبان ۱۴۰۳، منزل استاد ناصرالدین انصاری قمی
@seyyed_hossein_kashfi
هدایت شده از حدیث خوانی کتاب کافی
⚡️سلسله جلسات حدیث خوانی
از «کتاب الحجة» کافی شریف
🔻توسط استاد معظم آقای حاج سید محمد جواد شبیری «دامت برکاته»
🔹چهارشنبه ها ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۰:۴۵
🔸 فاطمیه مدرسه عالی فقهی امام محمدباقر علیهالسلام
@hadiskhani_kashfi
⚡️ طریق شمهروشیه!
🔻آیة الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله
🔹در كتاب قرب الاسناد، بناى حميرى ذكر اسناد عاليه بودهاست. سند عالى به معناى سند خيلى معتبر نيست، بلكه يعنى سندى كه واسطهاش خيلى كم باشد؛ لذا علوّ سند وقتى است كه واسطه كمتر از متعارف باشد و غالباً اسناد عاليه يك ضعف سندى دارند.
🔸علت اين كه چرا برخى روايات عالى السند مىشود اين است كه بين تحمّل حديث و اداء حديث توسط راوى، فاصلهى زيادى واقع مىشود و اين منشأ علوّ سند و كمى واسطه مىشود. مثلا راوى در كوچكى تحمّل حديث كرده است و در كبر اداء حديث كرده است؛ در نتيجه وسائط بين نقل كم مىشود و روايت عالى السند مىشود. خود اين از بعضى جهات اعتبار روايت را كم مىكند.
🔹محدثين در خيلى از روايات عالى السند، از اين قبيل علوّ سندها نقل كردهاند. به عنوان مثال از بابارتن هندى كه در سنه ٦٠٠ ظاهر شده و ادعا مىكرده كه من حضرت رسول را زيارت كردم روايت نقل كردهاند. يا مرحوم آقاى شرف الدين، كه جزء مشايخ اجازه ما هم مىشود، اجازه نامهاى دارد كه در بخشى از آن يك عالم سنى كه از مشايخ الازهر است و شايد رئيس الازهر نيز بوده است، صحيح بخارى را به ايشان اجازه داده است و مىگويد ما كتاب بخارى را به ده واسطه به وسيله معمّرين نقل مىكنيم و بعد مىگويد: «من طريق الجنّ ما حدّثنى به شمهروش از مثلا بخارى».
📚 کتاب الحج، ج۱۲، ص۱۳۶.
@seyyed_hossein_kashfi
کانال سید حسین کشفی
⚡️ طریق شمهروشیه! 🔻آیة الله العظمی شبیری زنجانی دام ظله 🔹در كتاب قرب الاسناد، بناى حميرى ذكر اسناد
⚡️ روایات عال السند
🔻 استاد معظم حاج سید محمدجواد شبیری زنجانی (دامت برکاته)
🔹روایت عال السند، روایتهای کم واسطه است ... حالا آن طریقهای غیر عادیه شمهروشیه را کنار بگذاریم، طریق معمرین را در نظر بگیریم که علو سندها هم معمولاً در مورد معمرین هست که در بچگی یک روایت را میشنوند و در بزرگی روایت را ادا میکنند.
اگر نقلیات مکتوب باشد، این کم واسطه بودن جنبۀ تشریفات محض دارد [و ضرری به صحت روایت وارد نمیکند]
اما اگر این نقلیات مکتوب نباشد و واقعاً واسطهها دخالت داشته باشند، در این صورت اتفاقاً کم واسطهها بر خلاف انتظار اعتبار روایت را کم میکند، به سه دلیل:
1⃣ تحمل حدیث در طفولیت
در روایات کم واسطهها تحمل حدیث در کودکی است. بچه معمولاً مثل آدم بزرگ قوت تحملش زیاد نیست و آن توانایی درک حدیثش کم است. علی بن حسن بن فضال به خاطر همین میگوید که من هجده ساله بودم احادیث را از پدرم میشنیدم ولی آن موقع حدیث نمیفهمیدم، هجده ساله هم هست و خیلی کم سال هم نیست.
2⃣ ادای حدیث در پیرمردی
از سوی دیگر در احادیث کم واسطه ادای حدیث در پیرمردی است ، که آن موقع بیحالی ((و من نعمره ننکسه)) است. هر شخصی که پیرمیشود خیلی وقتها قدرت حفظش پایین میآید.
3⃣ فاصله زیاد بین تحمل و ادا
یک نکتۀ دیگر فاصلۀ بین تحمل و ادا هم، وقتی فاصله خیلی زیاد میشود خود این فاصله گاهی اوقات منشأ میشود که بر انسان فراموشی عارض بشود.
📚 خارج فقه زکات، ۱۶ آبان ۱۴۰۳
@seyyed_hossein_kashfi
⚡️سیره شیعیان در عزای فاطمیه
🔻قاضی عبد الجبار م۴۱۵ق پس از آنکه تنی چند از مشاهیر شیعه معاصر خویش را نام میبرد و از حضور آنان در مصر، رمله، صور، عکا، عسقلان، دمشق، بغداد، و جبل سُمّاق سخن میگوید، مینویسد:
🔹اینان در این مناطق همه ادعای تشیع و دوستی رسول خدا صلی الله علیه (وآله) و اهل بیت ایشان را دارند و بر فاطمه و پسرش محسن که پنداشتند عمر او را به قتل رسانده میگریند.
📚تثبيت دلائل النبوة، ج ۲، ص۵۹۴.
@seyyed_hossein_kashfi
28.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ «ارتباط با مردم» مسأله مهم امروز روحانیت
🔻 درباره «مستند آقا رضی» نگاهی به سلوک مردمی مرحوم آیة الله سید رضی شیرازی
🎙 سید حسین کشفی
@seyyed_hossein_kashfi
کانال سید حسین کشفی
⚡️قاموس الرجال 🔻استاد معظم آقای حاج سید محمدجواد شبیری زنجانی (دامت برکاته): 🔹قاموس الرجال علاوه
مطالب تاریخی قاموس الرجال.mp3
430.5K
⚡️ مطالب تاریخی قاموس الرجال
🔻 استاد معظم حاج سید محمدجواد شبیری زنجانی دامت برکاته
📆 ۲۶ آبان ۱۴۰۳
@seyyed_hossein_kashfi