34.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هشدار!
احتمال آشوب!
حرفهای پزشکیان چرا خطرناک است؟ این ویدیو را ببینید و به دیگران برسانید تا برای آینده ایران با چشمان باز تصمیم بگیریم.
#انتخابات
#پزشکیان
#مسعود_پزشکیان
#جلیلی
#سعید_جلیلی
هدایت شده از ماهنامۀ سوره
💠 نقاش مسلمان و صیادان متحجر
🔰 پیشفروش شمارهٔ چهاردهم ماهنامه سوره آغاز شد.
🆔 @Sourehmagazine
هدایت شده از ماهنامۀ سوره
💠 نقاش مسلمان و صیادان متحجر
🔰 پیشفروش شمارهٔ چهاردهم ماهنامه سوره آغاز شد.
🔻 در این شماره میخوانید:
🔸 چه کسی گفت «تحجر»؟
🔹 درنگی بر مفهوم تحجر و مصداقهایش
✍ سید علی سیدان
🔸 نقاش مسلمان و صیادان متحجر
🔹 درنگی بر سرآغاز و سرانجام جهان هنری حسن روحالامین
✍️ علیرضا سمیعی
🔸 تحجر مدرن و ظهور زن مصرفی
🔹 زن مولد انقلاب اسلامی میان تحجر سنتی و مدرن
✍ سحر دانشور
🔸 خطشکنی در برابر تحجر
🔹 گفتوگویی میان وحید یامینپور، سید محمدمهدی شفیعی و مرتضی ابراهیمپور دربارهٔ نحوهٔ حضور مداح انقلابی در میدان هیئت
🔸 دلایل افت مشارکت در انتخابات
🔹 میزگردی با حضور وحید شالچی، عباس کاظمی و سجاد صفار
💠 همچنین در دیگر بخشهای مجله خواهید خواند؛
🔸 رستاخیز پس از رستاخیر
🔹 نگاهی به آثار نقاشی علی بحرینی در فرهنگسرای نیاوران
✍️ مرتضی گودرزی دیباج
🔸 اقامت در رنگها
🔹 مروری بر آثار نمایشگاه «نقشی در سنگ» که انسان آوارهٔ فلسطینی را روی بوم نقاشی منزل دادهاند
✍️ علیرضا سمیعی
🔸 رؤیای از دست رفتهٔ «بِلاپوک»
🔹 المپیک پاریس صحنهٔ ریشخند به سکولاریسم فرانسوی شد
✍️ مهدی مافی
🔸 روایت ناخواستهٔ یک شکست بزرگ
🔹 دربارهٔ کتاب «پایاب شکیبایی» نوشتهٔ محمدجواد ظریف
✍ زینب شوندی
🔸 سینمای زیرزمینی در برابر سینمای سرزمینی
🔹 دربارهٔ سینمای زیرزمینی که ضد سینما و علیه سرزمین است
✍️ فردین آریش
🔸 طفره رفتن از درام
🔹 دربارهٔ فیلم شور عاشقی
✍ محمدحسین بابایی
🔸 پایانی به گوارایی شهد
🔹 واکنش هنرمندان فلسطینی به شهادت شهید اسماعیل هنیه
✍ محمدرضا وحیدزاده
🔸 حقهٔ میانهروی
🔹 ترجمه و تلخیصی از پیشگفتار کتاب ادوارد سعید با عنوان «صلح و ناراضیانش»
✍ حسین ولدخانی
🔸 تحجر؛ همراه با ظلم، علیه آزادی
🔹 بازخوانی گفتوگوی شمارهٔ دوم دورهٔ چهارم سوره با حجتالاسلام پارسانیا
✍️ میثم بالزده
🔸 تحجر، محصول اسلام آمریکایی
🔹 امام نسبت به خطر تحجر انذار میدهد
✍️ محمود ذکاوت
➕ همراه با شمارهٔ ششم فصلنامهٔ «سوره سیمرغ»
برای پیشخرید شمارهٔ چهاردهم ماهنامهٔ سوره میتوانید به صفحات ماهنامهٔ سوره در اینستاگرام و پیامرسانهای بله، ایتا، تلگرام و روبیکا پیام دهید.
🆔 @Sourehmagazine
کانال سید علی سیدان
💠 نقاش مسلمان و صیادان متحجر 🔰 پیشفروش شمارهٔ چهاردهم ماهنامه سوره آغاز شد. 🔻 در این شماره می
تحجرِ امروز، آن پشمینهپوش تندخو نیست که همه چیز را حرام و همه کس را تکفیر میکرد. نباید فریب ظاهر شیک و اتوکشیدۀ برخی متحجران را خورد. تحجر امروز ممکن است شعار «دوقطبی نکنید» سر بدهد اما دُم خروس تحجرش از استوریهای قرمزی که روز نهم ربیع در ملأ عامِ اینستاگرام میگذارد و پایکوبیهای متعفنش در محافل افیونیِ لعن و وهنِ اهل سنت، بیرون بزند. راه و رسم تحجر امروز این است: وفاق با سکولارها، ستیز با اهل سنت. چرا که تصور میکند زیر سایۀ سکولاریسم میتوان پاک و منزه بود و هویت فرقهای خود را حفظ کرد و به رستگاری رسید! اما وحدت با اهل سنت در برابر استکبار، غرور فردی و فرقهای ما را خدشهدار میکند!
- بخشی از سرمقاله شماره چهاردهم سوره با عنوان: چه کسی گفت «تحجر»؟
دربارۀ تبلیغات جنگ
پیشنویسی شتابزده از سرمقاله شماره آینده (پانزدهم) مجلۀ سوره
#سید_علی_سیدان
- وقتی در شرایط جنگی هستیم، صِرف «روایت جنگ» کافی نیست. باید به «تبلیغات جنگ» فکر کنیم. روایت، در شرایطی که رخداد از تجربه ما پیش افتاده، نمیتواند بهتنهایی جوابگوی صحنه باشد. باید به استقبال آینده رفت و حتی در آینده سهیم شد و این جز با تبلیغات ممکن نیست.
- ما از آینده با خبر نیستیم و نمیدانیم چه چیزی رخ خواهد داد. این قضیه نباید ما را در رسانه گیج و منفعل کند. نباید منتظر باشیم که اتفاقی بیفتد تا ما آن را تجربه و سپس روایت کنیم. باید روحیه مردم آمادۀ سازگاری با شرایط جنگی باشد و این، کار «تبلیغات جنگ» است.
- مثلاً یک کار مهم در زمان جنگ، «گمانهزنی» است؛ حدس درباره روند احتمالی حوادث. البته این گمانهها نباید فضای عمومی را به نفع طرح دشمن آشوبناک کند یا معنای اصیل مبارزه ما را مخدوش کند. باید این حدسها در چارچوب حکمی، حقیقی و یقینی تاریخ انقلاب اسلامی (یعنی تلقی کلان ما از سیر زمانی حوادث و غایت انقلاب) در کار آورده شود.
- گمانه، به ما امکان میدهد که جلوتر از رخداد، سررشته افکار را به دست بگیریم و زودتر به استقبال آینده برویم و مردم را برای پیشامدهای احتمالی آماده کنیم؛ بدون اینکه گزارهای یقینی و ابطالپذیر بگوییم و احتمالاً اعتبار رسانهمان را از دست بدهیم.
- روایت فتحِ شهید آوینی، جامع «روایت» و «تبلیغات» بود. اگرچه بهمرور، ارزش روایی آن اثر تهنشین شد و حتی آینده را ممکن کرد؛ اما آوینی به تصریح خودش، به تبعیت از امر امام، به دنبال تبلیغات برای روانه کردن مردم به جبههها بود. (نگاهی دوباره به روایت فتح، آینه جادو، جلد سوم).
- فراموش نکنیم که در آن دوران، نه ماهواره و نه اینترنت، رقبایی برای مدیوم تلویزیون ملی نبودند و همین مسئله به آوینی این امکان را میداد که با فرصت و فاصلهای معنادار از رخدادها، در کنار سایر فعالیتهای تبلیغی تلویزیون، وجه معنوی جنگ را «روایت» کند و از طریق روایت مردم را تحریض به قتال کند.
- اکنون که شتاب رخدادها و سرعت اطلاعرسانی و رقبای تبلیغی بسیار زیاد است، باید برای به صحنه آوردن آن معنای حقیقی جهاد و تشویق و آمادهسازی مخاطب برای مقاومت، راههای تازهای پیدا کنیم.
- امروز بیش از تمرکز بر سبک «روایت» در کار شهید آوینی، باید فنون «تبلیغات» را در روایت فتح او بازبینی کنیم. دستکم باید وجوه تبلیغاتی روایتش را پیش چشم بیاوریم؛ خوانشی تبلیغی از روایت فتح.
🔸برای خواندن متن کامل، شماره آینده سوره را تهیه کنید...