8⃣2️⃣روز تا غدير
♻️غدیر خم به روایت ابن حجر عسقلانی
👌《ابن حجر عسقلانی》به سند صحیح در كتاب《المطالب العالیه بزوائد المسانید الثمانیة》می نویسد:
✴️ نبی مکرّم《صلّی الله علیه و آله و سلّم》در محل غدیر خم حاضر شد و دست علی را گرفت، سپس فرمود: آیا شهادت می دهید که پروردگارتان الله است؟ همه گفتند: بلی.
فرمود: آیا شهادت می دهید که خدا و رسولش بر انفس شما اولی هستند؟ همه گفتند: بلی.
👈👈 پس فرمود: هر کس خدا و رسولش مولای اوست، پس علی نیز مولای اوست!
✅...إنّ النبيّ_صلّي الله عليه وآله وسلم_ حضر الشجرة بخمّ، ثم خرج آخذا بيد عليّ رضي الله عنه قال: {ألستم تشهدون أنّ الله تبارك وتعالي ربّكم؟} قالوا: بلى. قال: {ألستم تشهدون أنّ الله ورسوله أولى بكم من أنفسكم وأنّ الله تعالي ورسوله أولياؤكم؟}
فقالوا: بلى. قال: {فمن كان الله ورسوله مولاه فإنّ هذا مولاه...}
پ.ن: محققان سلفی کتاب نیز این روایت را معتبر و حسن می دانند.
📚 مشخصات كتاب:
المطالب العالیه بزوائد المسانید الثمانیة تأليف حافظ ابن حجر عسقلاني، انتشار دار العاصمه _ دار الغیث، ریاض، ۱۴۱۹ ق.
@seyyedebrahim
8️⃣2️⃣ روز تا غدیر...
بیعت شیخین با امیر المؤمنين عليه السلام
⏹ «امیر صنعانی» از عالمان برجسته و یمنی تبار سده های اخیر اهل سنت، پس از آنکه با صراحت اعلام می کند «حدیث غدیر» متواتر است، می گوید:
بنابر نقل دارقطنی از سعد بن ابی وقاص، وقتی ابابکر و عمر حدیث «مَن کنتُ مَولاهُ فعَلیٌ مولاه» را شنیدند، گفتند: «ای پسر ابوطالب! تو از این پس مولای هر مرد و زن مؤمن هستی».
❇️ ...ولمّا سمع أبوبكر و عمر ذلك، قالا فيما أخرجه الدارقطني عن سعد بن أبي وقّاص: 《أمسيتَ يابنَ أبي طالب مَولى كُلّ مُؤمن ومُؤمنة》
❗️❗️ پ.ن:
هیچ معنایی از حدیث غدیر جز «أولی بودن» امیر المؤمنين _عليه السلام_ کمترین نسبتی با تبریک و تهنیت اصحاب ندارد.
هیچ تردیدی وجود ندارد که دوستی و یا نصرت، با تبریک و شادباش سازگاری ندارند و تنها این
«أولی بودن» است که به سبب حکایت آن از رهبری، زعامت، تولی امر و سرپرستی بر مؤمنان ، با تبريک و تهنیت موافق می باشد.
📚 مشخصات کتاب:
التنویر شرح الجامع الصغیر، تأليف علامه محمد بن الإسماعيل الأمير الصنعاني، دار السلام، رياض، ١٤٣٢ ق.
@seyyedebrahim
✅شیخ جعــفر مجتهدی:
🌟مداومت بر زیارت عاشورا آثار شگرفی دارد و آدمی را در حصن حصین خود از خطرات احتمالی در امان نگه می دارد.
📙منبع کتاب عارفــان الهی
👇 @seyyedebrahim
🇮🇷
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
#نصیحتانه 🍂
فکر کردن به #گناه،
مثل #دود میمونه بچه ها...!
ادمو نمیسوزونه،ولی درو دیوار دل رو #سیاه میکنه و ادمو خفه....!
پس خیلي حواسمون باشه که با فکر کردن به گناه زمینه رو براي ورود گناه به دلمون باز کردیم ها!
💠اینجاست که امیرالمومنین میفرماد:
{ مَن کَثُرَ فِکرُهُ فِی المَعاصِی دَعَتهُ إلَیها.}
" آنکه در گناهان، بسیار اندیشه کند، [این کار] او را به گناه مىکشانَد."
#مراقبدلامونباشیم🌼🍃
@seyyedebrahim
#زنگ_انتطار
🍃راز قدرت ایمانها
در قرآن خدا خواندم سپاهیان طالتون
هم پیش از رفتن به میدان امتحان شدند
و هم حین رفتن
و هم در صحنۀ کارزار با دشمن.
امتحان اوّلشان
با خود طالوت بود.
طالوت، هیمنۀ فرماندهان زمینی را نداشت
ساده بود و زاهد.
همین جا عدهای در امتحان پذیرش ولایت او
مهر مردودی خورد به نامهشان.
امتحان دوم پذیرش فرمان طالوت بود.
دستور آمد که آب ننوشید مگر به قدر یک کف دست.
جز اندکی از سپاهیان کسی تاب تشنه ماندن را نداشت.
خیل عظیمی از سپاه طالوت
در این امتحان مردود شدند.
وقتی که طالوت و سپاهش
با جالوت و لشکرش رو به رو شدند
دستهای دیگر، از هیمنۀ لشکر جالوت دلشان لرزید.
این جا هم ...
طالوتیانی که در امتحانهای خدا رد شدند
کسانی بودند که جانشان را در کف دست گرفته
و رو به سوی دشمن میرفتند.
آقا!
تو هم میآیی در هیمنه و شکل و شمایل پیامبر، ساده و زاهد.
میشود از تو بخواهم
کمی از دبدبه و کبکبۀ پادشاهان را با خود به همراه بیاوری؟
ما اگر شمایلت را مثل خودمان دیدیم
و زیر بار ولایتت نرفتیم، بیچاره میشویم.
رحم کن به حالمان آقا!
میترسم وقتی که آمدی و همه آماده رزم شدیم
در مسیر رفتن تا میدان جنگ امتحان شویم.
چه بدبخت است کسی که در میانۀ راه از تو جدا شود!
اگر تا صحنۀ کارزار با تو همراه شدیم
و آن جا قامت ایمانمان شکست
چه خاکی به سر بریزیم؟
با این دلشورهها چه باید کرد.
باید ایمانمان تنومند شود.
ایمانهای نهالی، تاب این امتحانها را ندارند.
کمک کن برای تنومند شدن ایمانمان!
#بهانه_بودن
#محسن_عباسی_ولدی
@seyyedebrahim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوق العااااده زیبا ، محشره
علی (ع) شناسی
از دست ندید👌
نشر دهید✅
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
@seyyedebrahim
نعمت فقط برف و باران نیست
گاهی « خدا »
« رفیقی »
نازل می کند
زلال تر از باران
@seyyedebrahim
حجاب کرامت زن مسلمان است
ما زن را به عفّت، به عصمت، به حجاب، به عدم اختلاط و آمیزش بیحد و مرز میان زن و مرد، به حفظ کرامت انسانی، به آرایش نکردن در مقابل مرد بیگانه -برای آنکه چشم او لذّت نبرد- دعوت میکنیم. این بد است؟ این کرامت زن مسلمان است. این کرامت زن است. آنهایی که زن را تشویق میکنند که خود را به گونهای آرایش دهد که مردان کوچه و بازار به او نگاه کنند و غرایز شهوانی خودشان را ارضا کنند، باید از خودشان دفاع کنند که چرا زن را تا این حد پایین میآورند و تذلیل میکنند!؟ آنها باید جواب بدهند. ۱۳۷۱/۰۹/۲۵
@seyyedebrahim