eitaa logo
کانال موسسه قرآنی شیفتگان وحی»استان قم
606 دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
4.5هزار ویدیو
155 فایل
امام علی علیه السلام :《اآگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم میان شما در قرآن است.نهج البلاغه خطبه ۱۵۸ آدمین @z_javaheri @Mahmoodi60 @Josheghany
مشاهده در ایتا
دانلود
46.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوره فصلت آیات ۱۹تا ۲۳🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🌟 امروز با تفسیر آیه ۱۹_۲۳سوره فصلت از حجه الاسلام و المسلمین استاد قرائتی 🖤💔🖤💔🖤💔 https://eitaa.com/sh37233392
🌴🌴🌴🌴🌴🌴 : 🌟 ﺑﺎﺯﮔﻮﻳﻲ ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎﻱ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻋﺎﻣﻞ ﺍﻧﺬﺍﺭ ﻭ ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺍﺳﺖ. (ﻗﺮﺁﻥ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﻣﺮﺩم ﺑﻴﺎﻧﺪﺍﺯﺩ) «ﻭ ﻳﻮم...» 🌟 ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺩﻭﺯﺥ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺩﻳﻦ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻳﺤﺸﺮ ﺍﻋﺪﺍء ﺍﻟﻠّﻪ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻨﺎﺭ» 🌟 ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﻛﻔﺮ ﻭ ﻟﺠﺎﺟﺖ، ﺩﺷﻤﻦ ﺧﺪﺍ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «ﺍﻋﺪﺍء ﺍﻟﻠّﻪ» 🌟ﻛﻔّﺎﺭ ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﭼﺸﻴﺪﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﻧﻴﻮﻱ، ﺑﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﻭﺯﺥ ﻧﻴﺰ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. «ﻳﺤﺸﺮ... ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻨﺎﺭ» 🌟 ﺩﻭﺯﺧﻴﺎﻥ ﺍﺯ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﻭ ﻓﺮﺍﺭ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺩﻭﺯﺥ ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. «ﻳﻮﺯﻋﻮﻥ» 🌟 ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺑﺪﻥ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺁﮔﺎﻫﻨﺪ. ﺯﻳﺮﺍ ﺗﺎ ﺁﮔﺎﻩ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺩﻫﻨﺪ. «ﺷﻬﺪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺳﻤﻌﻬﻢ...» 🌟ﻣﻌﺎﺩ ﺟﺴﻤﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺳﻤﻌﻬﻢ ﻭ ﺍﺑﺼﺎﺭﻫﻢ» 🌟 ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺑﺪﻥ ﻏﺎﻓﻠﻨﺪ ﻭ ﻟﺬﺍ ﺑﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﺟﺮﺃﺕ ﺩﺍﺭﻧﺪ. «ﻭ ﻣﺎ ﻛﻨﺘﻢ ﺗﺴﺘﺘﺮﻭﻥ...» 🌟ﮔﻮﺍﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺑﺪﻥ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻗﺎﺑﻞ ﻛﺘﻤﺎﻥ ﻭ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻧﻴﺴﺖ. ﮔﺮﭼﻪ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻏﺎﻓﻠﻨﺪ. «ﻭ ﻣﺎ ﻛﻨﺘﻢ ﺗﺴﺘﺘﺮﻭﻥ...» 🌟 ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣﻞ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻭ ﺭﺷﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻇﻨﻨﺘﻢ ﺍﻥ ﺍﻟﻠّﻪ ﻟﺎ ﻳﻌﻠﻢ ﻛﺜﻴﺮﺍً ﻣﻤﺎ ﺗﻌﻤﻠﻮﻥ» 🌟 ﺑﺎ ﺍﺳﺘﺪﻟﺎﻝ ﻭ ﺍﺳﺘﻤﺪﺍﺩ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺑﺎﻳﺪ ﻋﻘﺎﻳﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺤﻜﻢ ﻭ ﺷﻔﺎﻑ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺍﺯ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺳﻮءﻇﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﻭﺭﻱ ﻛﻨﻴﻢ. «ﻇﻨﻨﺘﻢ ﺑﺮﺑّﻜﻢ» 🌟 ﺳﻮء ﻇﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺗﺤﺖ ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﺍﺳﺖ. «ﻇﻨﻨﺘﻢ ﺑﺮﺑّﻜﻢ» 🌟 ﺑﻴﻨﺶ ﻏﻠﻂ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻱ ﺧﺴﺎﺭﺕ ﻭ ﺳﻘﻮﻁ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻇﻨﻨﺘﻢ... ﺃﺭﺩﺍﻛﻢ» 🌟 ﻇﻦّ ﻭ ﮔﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﻱ ﺍﺭﺯﺵ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﻇﻨﻨﺘﻢ ﺑﺮﺑّﻜﻢ ﺃﺭﺩﺍﻛﻢ» https://eitaa.com/sh37233392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌕 فضیلت و ثواب روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان برای روزه داران این روز طبق روایت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم: 🌺 روز بیست و چهارم، هیچ یک از شما از دنیا بیرون نمیرود مگر آن‌که جایگاه خود را در بهشت مى بیند و به هر یک از شما ثواب هزار مریض و ثواب هزار غریب که در راه اطاعت خدا بیرون آمده اند، ارزانى مى دارد و پاداش آزاد کردن هزار برده از فرزندان اسماعیل علیه‌السلام را به شما عطا مى کند. 📚 امالی صدوق /مجلس دوازدهم/ص۴۹ 🆔 https://eitaa.com/sh37233392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 بعضی آیات مهدویت در جزء ۲۴ 1️⃣ زمر: 69 👈🏻 جهان پس از ظهور 2️⃣ زمر: 11و51 👈🏻 رجعت https://eitaa.com/sh37233392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
24.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هر روز یک آیه راجع به امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🔵 جزء بیست و چهارم 🌕 حضرت مهدی ارواحنافداه تنها عادل عدل گستر 🆔 https://eitaa.com/sh37233392
Bakhshe ebtedaee.mp3
5.16M
🎧 طرح آموزشی درسا 🔰 توضیحات استاد درمورد قسمت بیستم طرح آموزشی درسا ‌ ‌ 📚 ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ https://eitaa.com/sh37233392
20-Dorsaa-Ostad Azimi.mp3
39.28M
✳️ طرح آموزشی دُرسا 🔰 مهارت‌های گفتگو درباره حجاب 🟢 استاد سید هادی عظیمی 🔻خلاصه ✅ لازم است افراد منتقد حجاب، جایگاه خود را در جبهه حق و باطل بشناسند. خیلی از این افراد اگر بدانند که چه کمکی به اهداف طراحان این نوع تفکر می‌کنند، نظر خود را تغییر می‌دهند. 💠 در آموزش تاریخ انسان دو نقطه مهمِ آغاز و آینده آن، بیان نمی‌شود. تنها بخشی از تاریخ به شکل هدف‌دار انتخاب شده تا مخاطب مبانی مشخصی را برای زندگی امروز خود بپذیرد. 🍃 اراده الهی درباره انسان: تاریخ انسان از اراده خدا برای خلق انسان آغاز می‌شود. بر اساس این نگرش، روح به عنوان محور وجود انسان، معرفی می‌شود. در حالی که تعریف قبلی، جسم را به عنوان محور معرفی می‌کند و فرد را وادار می‌کند تا رشد خود را در تکامل مادی بداند و کسانی را بر دنیا حاکم کند که تقویت جسم را محقق کنند. 📍در نگرش الهی با این بیان که پس از خلقت انسان ملائکه به امر الهی بر او سجده کردند، به مخاطب یادآوری می‌کند که به فرمان خدا بناست در جهت تحقق خلیفه‌‌الهی آدم در زمین، ملائکه به او خدمت کنند. 💥 جنیان از سوی خدا وظیفه دارند که زمینه زندگی بشر در زمین را فراهم کنند. ابلیس از میان جنیان امر خدا را اطاعت نمی‌کند و روندی را در برابر انسان در پیش می‌گیرد که خودش به حکومت برسد و انسان به او خدمت کند. برای همین هدف لازم است تمدن مادی در دنیا شکل گرفته و حاکم شود. این تقابل اصلیِ حاکم بر عرصه دنیاست که انسان در تمام مدت حیاتش با آن مواجه است. 📚 ┄┄┄❅✾❅┄┄┄ https://eitaa.com/sh37233392
🔻 ادامه توضیحات خداوند رشد انسان را بر پایه تقویت روح می‌داند و برای آن حکومت صالحان ضروری است و ابلیس رشد او را بر پایه تقویت جسم و نفس می‌داند و برای آن تشکیل تمدن مادی لازم است. مسأله حجاب و هر مسأله دیگری باید در این تقابل تعریف شود. ⚠️ کسانی که با اجبار مقابله می‌کنند، از مقابله با دین اجباری شروع کرده و به مقابله با انسانیت اجباری می‌رسند. ♦️ ضعف روح منجر به ضعف اراده در انسان می‌شود چنین فردی نمی‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد و خواسته های او در تقاضاهای جسمانی خلاصه می‌شود. 🔱 اراده شیطان: ابلیس از زمانی که حضرت آدم وارد بهشت شد به دنبال تحقق تمدن مادی بوده است. هر انسانی جاودانگی را دوست دارد، ابلیس از همین مسیر وارد شد تا حضرت آدم را وسوسه کند. هنگامی که پیشنهاد ابلیس پذیرفته شد، پوشش و حجاب آدم از بین رفت. 💠 وقتی تحت تاثیر تمدن مادی زاویه دید افراد مادی شود، در مواجهه با دیگران به جای دیدن انسان، یک جسم می‌بینند. در این صورت جاذبه‌های جنسیتی او هم در نظرشان مهم می‌شود. این در حالی است که معیار افراد محجبه و مومن در ارتباط با دیگران، جسم دیدن آنها نیست بلکه به نسبت شخصیت فرد با او مواجه می‌شوند. 📖 نگرش غلط در نقل تاریخ انسان: در کتب تاریخ درس اول، انسان نخستین است و به صورتی تعریف می‌شود که رشد آنها وابسته به ابزار بوده و نهایت رشدشان به مرور با رسیدن به تمدن صورت گرفته است. با چنین تعریفی بزرگترین تمدن‌های امروز در نظر خوانندگان کتب تاریخ، آنهایی خواهند بود که ابزار قوی‌تری دارند و مخاطب می‌پذیرد که اگر قصد دارد در زندگی به رشد برسد باید با قوانین آنها جامعه داری کند. 🔰انسان در نگاه تمدن مادی و نگرش الهی: در نظام تمدن مادی انسان موجود مادی و زمینی است که با ابزار مادی، به تمدن مادی می‌رسد و بعد قوانین بشری را شکل می‌دهد. در حالی که از منظر قرآن انسان موجود ملکوتی و آسمانی است که با ارزش‌های الهی رشد می‌کند و به تمدن ملکوتی فرا‌مادی می‌رسد و در پرتو عمل به قوانین الهی زندگی می‌کند. 💯 تاریخ امروز انسان اول را نادان می‌داند در حالی که قرآن او را عالم به تمام اسما معرفی می‌کند، تا جایی که معلم ملائکه هم شده است؛ تمدن بهشتی داشته که تحت ولایت تکوینی او بوده به این معنی که اختیار امور در دست او بوده است. 📚 https://eitaa.com/sh37233392