eitaa logo
شاهدان کویر مزینان
3.3هزار دنبال‌کننده
24.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
173 فایل
با ما همیشه در مزینان باشید مطالب خود را برای اشتراک گذاری در کانال شاهدان کویر مزینان به آی دی زیر ارسال نمایید: @alimazinaniaskari
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐صورت بندی آرایش انتخابات ریاست جمهوری (درنگی در کنش رقابت و مناظره نامزدها) 🖌دکتر احمد باقری مزینانی استادیار دانشگاه ✍️بررسی صحنه رقابت در چهار دهه فعالیت سیاسی انقلاب اسلامی نشان دهنده وجود حداقل چهار حلقه گفتمانی در فضای سیاسی کشور است که عبارتند از؛ گفتمان تکنوکراتی، گفتمان آرمان‌گرایی، گفتمان واقع‌گرایی و گفتمان تلفیقی (واقع گرای آرمان طلب). با تکیه بر همین منطق معرفی کنندگان و نامزدهای ریاست جمهوری به ویژه در مناظرات می‌توانند حداقل در سه حوزه کنش سیاسی داشته باشند: ۱. کنش معطوف به آوانگاردی؛ در خصوص این جنس از کنش نامزدها، که می‌توان از آنها با نام‌های مانند: پیشکار، ادامه‌دار و خط نگهدار و با هدف مطالبه گروهی یاد کرد. در این کنش نامزدها بیش از آنکه در فرآیند ثبت‌نام به تخصص و تعهد خود و همکاران آینده تکیه داشته باشند، پیشکار پشتیبانان خود هستند، بگونه‌ای که آمران پیدا و پنهان آنها با نگاه ابزاری صرف، رسیدن به قدرت یا ممانعت از دستیابی حریف‌شان به قدرت را هدف اصلی قرار داده‌اند. پشتیبانان اینگونه نامزدها، به‌رغم آنکه اغلب تا مدت‌ها بر طبل عدم حضور و با توجیه غیر رقابتی بودن می‌کوبند، ولی از این تاکتیک فقط برای یافتن عناصری قابل، استفاده می‌کنند تا جاده صاف کن حضورشان در قدرت و دسترسی‌شان به مواهب آن باشند. در مجموع این حلقه‌های در ذیل جمهوریت خواهی متعارف، بیش از آنکه علاقمند به تشکیل دولتی کارآمد و اثربخش باشد به دستیانی به مواهب قدرت می‌اندیشد. حلقه‌ای که بنده از آنها به عنوان رویکرد کامجوی از قدرت یاد می‌کنم. ۲. کنش معطوف بدل‌کاری؛ در خصوص این جنس از کنش نامزدها که می‌توان از آنها با نام‌های همچون یار کمکی، ضربه‌گيری، و علی البدلی و با مطالبه سیاسی یاد کرد. اینان حضور موقت‌شان در انتخابات به یک رویه تبدیل شده است و نامزدها بیش از آنکه در فرآیند ثبت‌نام به ماندن و رأی آوردن خود فکر کنند، می‌آيند تا بدل کار نامزدهای حریف و یا بدیل گفتمان مخالفان سیاسی باشند. متاسفانه چون فرآیند مناظرات انتخاباتی در طی چند دوره اخیر با مچ گیری، بداخلاقی و بعضا توهین همراه شده و خیلی زود از روند طبیعی خود جدا می‌شود، برخی از نامزدهای یا برای اثبات خط سیر جناحی خود و یا دفاع از کسانی که به دیدگاهشان نزدیکتر هستند ثبت نام می‌کنند و در آخرین ساعات به نفع هم‌فکران یا هم‌کیشان خود از رقابت کنار می‌کشند. بنده این نامزدها را رویکرد امدادگری می‌نامم که وظیفه دارند سپر نامزد اصلی باشند. ۳. کنش معطوف به خدمت‌گزاری؛ در خصوص این جنس از کنش نامزدها که می‌توان از آنها با نام‌های همچون تاثیرگذار، خویشتن‌دار و با مطالبه فرهنگی و اجتماعی یاد کرد، هدف اصلی نامزدها دستیابی به قدرت به عنوان فرصت خدمت به مخلوق است. بنابراین صلاحیت ایمانی در زیست فردی، صداقت انسانی در زیست اجتماعی و برخورداری همزمان از تخصص و تعهد در عرصه سیاسی از شروط اساسی ورود این طیف نامزدها به عرصه رقابت است. فلسفه وجودی کنش معطوف به خدمت‌گذاری، جمهوریت خواهی متعالیه مبتنی بر کارآمدی و اثربخشی است که بر هنجارهای ملی و اسلامی متکی باشد. وجود نماد جامع چنین کنشی از سوی شهید آیت‌الله رئیسی در دوران کوتاه ریاست جمهوری، منجر به راهوار شدن مسیر انتخاب پیشگامان خدمت و انتظار انتخاب نامزد مشابه شده است. بنده این نامزدها را رویکرد برنامه‌محوری می‌نامم که همه همت خود را مصروف خدمت به مردم و ایران می‌کنند. ♻️ یافته‌های راهبردی روند انتخابات در ج.ا. ایران به گونه‌ای است که به رغم باز بودن مسیر رقابت سیاسی و خدمت اجتماعی، امکان عبور از برخی خط قرمزهای کلیدی مانند: جمهوریت و اسلامیت حکمرانی، وحدت و امنیت ملی و حکمت و مصلحت نظام سیاسی، برای نامزدها هزینه‌های سنگینی به دنبال داشته و دارد بنابراین نظام روند تکاملی رقابت‌های انتخاباتی و عقلانی منازعات سیاسی را به شرایط بی‌بازگشت از مدیریت پسینی منازعه به مدیریت پیشینی مناظره رسانده است. نقطه اوج این تکامل را می‌توان در محورهای زیر دید: ۱. کنترل سطح منازعه اجتماعی با رد صلاحیت تفکر ارتفاعی؛ ۲. افزایش سطح مشارکت انتخاباتی با تایید صلاحیت تفکر اصلاحی؛ ۳. کنترل ناامیدی اجتماعی با مشارکت طلبی از منتقدان؛ ۴. افزایش انسجام ملی با تداوم خدمت طلبی متحدان. بنابراین ج.ا. ایران انعطاف پذیری سیاسی بالایی دارد اما برخی این انعطاف را نشانه انحراف و برخی دیگر آن را نشانه ضعف تحلیل می‌کنند، ولی پذیرفتن اصل مردم سالاری دینی نیازمند حرکت بر مدار میانه روی و ممانعت از دوقطبی سازی به عنوان استراتژی دشمنان و مغرضان برای تبدیل رقابت سیاسی به تنش اجتماعی و تنش اجتماعی به منازعه امنیتی است که بستگی تام به مدیریت بلند پروازی سياسی نامزدها و مدیریت کوته نظری افراط‌گرایان دارد. 🆔 @sh_mazinan
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 🌸 🌹السلام علیکم و رحمت الله و برکاته 🌹 🗓امروز جمعه... ۰۱ تیرماه ماه ۱۴۰۳ ۱۴ ذی الحجه ۱۴۴۵ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ 🍁 ذکر امروز ۱۰۰ مرتبه 🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم🌹 ✳️با ما همیشه در مزینان باشید. (تلگرام/واتساپ/ایتا/سروش/روبیکا/بله/اینستاگرام ) 📸 عکس؛ بسیجیان مزینان ... سال 1395 https://eitaa.com/sh_mazinan
🌸امام صادق علیه السلام می فرمایند: وَاللّه ِ لَو عَرَفَ النّاسُ فَضْلَ هذَا الْيَوْمِ بِحَقيقَتِهِ لَصافَحَتْهُمُ الْمَلائِكَةُ فِى كُلِّ يَوْمٍ عَشْرَ مَرّاتٍ... وَ مَا اَعْطَى اللّه ُ لِمَنْ عَرَفَهُ ما لايُحْصى بِعَدَدٍ. 🥀به خدا قسم اگر مردم فضيلت واقعى «روز غدير» را مى شناختند، فرشتگان روزى ده بار با آنان مصافحه مى كردند و بخشش هاى خدا به كسى كه آن روز را شناخته، قابل شمارش نيست. 📚مصباح المتهجد: 738 🆔 @sh_mazinan
هدایت شده از شاهدان کویر مزینان
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه 🎤با نوای استاد فرهمند https://t.me/shahedanemazinan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋 به نام نامی علیِ‌عالی‌اَعلی...؛ 🌴شیعه، عید غدیر نزدیک است... جمال مرتضی علی را صلوات.... ✳️ ۴ روز دیگر تا عیدالله الاکبر غدیرخم... ⁉️برای غدیر چه کار می کنی ✍️ برگزار کنندگان مراسم باشکوه این عید بزرگ ولایت در بازهم تلاش می کنند تا بهترین برنامه ها از جمله اطعام تمامی همشهریان، تجلیل از سادات جلیل القدر، نمایش آیینی، مسابقه فرهنگی و ورزشی را در  عیدغدیر برگزار نمایند شما هم با اهدای نذورات مادی خود در این جشن بزرگ سهیم شوید... 💠شماره کارت علی اصغر تاج مزینانی ۵۸۵۹۸۳۱۱۵۲۳۲۷۷۵۴ و حساب ۴۶۱۰۴۶۹۴۰ ☎️ شماره هماهنگی؛ حاج علی اصغر تاج 09155723753 🔆ستاد برگزاری گرامیداشت عید سعید غدیر در مزینان🔆 🆔 @sh_mazinan
📚متن مسابقه بزرگ کتابخوانی غدیر در مزینان ✅جایگاه و اهمیت عید سعید غدیرخم ... بخش چهاردهم؛ احتجاج با معاویه درباره ولایت علی علیه السلام 🖌نویسنده و محقق؛ حاج علی اصغر تاج مزینانی ✍️بسم الله الرحمن الرحیم سال ۳۷ هجری قمری، در جنگ صفین امیر المومنین علی علیه السلام نامه ای به معاویه نوشته و توسط اصبغ بن نباته فرستاد. نامبرده می‌گوید: در حالی بر معاویه وارد شدم که بر روی چرمی نشسته و بر دو بالش سبز تکیه زده بود، در طرف راست او عمر عاص، حوشب و ذوالجلال و در طرف چپ او برادرش عتبه ابن ابوسفیان، عامر، ابوهریره (یهودی تازه مسلمان شده که استاد جعل حدیث بود ) ولید و دیگران نشسته بودند. معاویه پس از مطالعه نامه آن جناب گفت: علی علیه السلام قاتلان عثمان را تسلیم نمی کند؟ اصبغ می گوید: به او گفتم ای معاویه خون عثمان را بهانه قرار مده ! تو جویای پادشاهی و سلطنت هستی و اگر به فکر عثمان بودی در زمان زندگی اش او را کمک و یاری می رساندی، ولی تو در کمین فرصت و کشته شدن او بودی تا خون او را دستاویزی برای مقصود خود "پادشاهی " قرار دهی ! اصبغ بن نباته می گوید: معاویه با شنیدن این جملات در خشم شد و من می خواستم خشم او را بیشتر کنم رو به ابوهریره گفتم: ای یار رسول خدا تو را به خدا سوگند می‌دهم، به آن خداوندی که معبودی جز او نیست و دانای نهان و آشکار است و به حق حبیبش محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم که مرا خبر دهی آیا روز غدیر خم را درک کردی و حضور داشتی ؟ گفت: بله حضور داشتم ،گفتم: بگو درباره ولایت علی علیه السلام از رسول خدا چه شنیدی ؟ گفت شنیدم که فرمود: من کنت مولاه فهذا علی مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله. به او گفتم: ای ابوهریره تو به عکس عمل نمودی،با دوست علی علیه السلام دشمن و با دشمن علی علیه السلام دوست شدی! ابوهریره نفس بلندی که نشان تأسف و اندوه فراوان داشت کشید و گفت: انالله و انا الیه راجعون. این روایت را حنفی در مناقب صفحه ۱۳۰ و سبط ابن جوزی در تذکرة صفحه ۴۸ آورده اند ... 📚برگرفته از کتاب الغدیر ج۲ باب احتیاجات 🆔 @sh_mazinan
💢سوال شماره ۱۴ مسابقه بزرگ غدیر در مزینان ❓کدام گزینه درباره ابوهریره درست نیست؟ الف _ ابوهریره یهودی الاصل تازه مسلمان شده بود. ب_ ابوهریره صحابی بزرگ رسول خدا(ص) بود. ج _ ابوهریره استاد جعل حدیث بود. د_ ابوهریره یار رسول خدا که به معاویه پیوسته بود. 🔹گزینه اصلی را همراه با نام و نام خانوادگی و شماره تماس و نام شهر و استان به شاهدان کویر مزینان ارسال بفرمایید. 🆔 @sh_mazinan
📸مراسم دعای ندبه در مهدیه مزینانی های مقیم تهران 🆔@sh_mazinan