تا پیش از ۲۳ خرداد سال گذشته،
«جنگ» برای من مجموعهای از روایتهایی بود که شنیده بودم یا صحنههایی که بر پردهی سینما دیده بودم.
نزدیکترین مواجههام با آن، دیدن یادمانهای جنوب کشور بود؛ نشانههایی از واقعهای که هرگز لمسش نکرده بودم.
در دومین جنگ سال ۱۴۰۴، تجربههایم رنگ و عمق دیگری گرفت.
شبها خیابانها پر بود از کلاسهای تبیینی، از گفتوگوها و حرفهایی که برای منِ جنگندیده و انقلابندیده، معنای تازهای از درک و حضور ساخت.
احساس میکردم دارم از نزدیک لمس میکنم آنچه را تا دیروز فقط در کتابها یا فیلمها میدیدم.
این چند وقته، برای منِ دهه هشتادی، بهاندازهی چندین دوره سیاسی_اعتقادی درس داشت...
@shab_hengam
باز خوبه محرم نزدیکه
میتونیم تو تاریکی هیئت، قاطی سروصداها گریه کنیم.
ما برا شما خوب گریه نکردیم؛ هنوز سینهمون خیلی سنگینه.
@shab_hengam
هدایت شده از عجم علوی | مهدی مولایی
جمهوری اسلامی، کمدین توهینکننده به فردوسی را محاکمه و مجازات میکند؛ در حساسترین روزهای نبردش رستم تهمتن را ذکر زبان مردم میکند؛ رهبرش در امنیتیترین شرایط و ارتباطهای سخت و پیچیده، برای روز بزرگداشت فردوسی و زبان فارسی پیامی مکتوب صادر میکند. پهلویچیها فارسیشان لنگ میزند؛ به فردوسی برای اشعار مذهبیاش فحش ناموس میدهند؛ تندیسهای شاعران و مشاهیر ایرانی را از سعدی و حافظ تا ابوریحان و فردوسی بخاطر عمامهداشتن، در اغتشاشات آتشمیزنند. شازدهشان در مدح ترامپ و نتانیاهو پیام صادر میکند و در بزرگداشت فردوسی نه. حالا گروه دوم خود را آریایی مینامند و به گروه اول میگویند عربپرست ضدایرانی. روزگار غریبی است!
«مهدی مولایی»
@m_molaie110
انشالله بعد از پیروزی نهایی
خستگی از تن بیرون خواهیم کرد
گلایهها را خواهیم گفت
اشکها را خواهیم ریخت
و سجده شُکر خواهیم رفت
در اربعین
در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا...
@shab_hengam
فکر نمیکردم دفعهی بعدی که میام بیت رهبری، بتونم انقدر جلو بیام.
بدون هیچ تفتیشی، راحت دمِ ورودی کفشهامو گذاشتم توی یه نایلون و اومدم درست جلوی جایگاه ایستادم!
خیلی منتظر موندم، اما نیومدین.
نه فقط من؛ یه عالمه آدم اونجا منتظر بودن. همینطور نشسته بودن و به این میز و صندلی خیره شده بودن.
یه گروهی با گوشی مداحی گذاشته بودن و گریه میکردن.
نمیخوام باور کنم این صندلی و پرده و دکور، فقط یه چیدمانه.
نمیخوام باور کنم که دیگه قرار نیست شما سخنرانی داشته باشین.
نمیخوام باور کنم اینجا، فقط جای خالیِ صدایی مونده که سالها بهش عادت کرده بودیم...
@shab_hengam
14.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراف ضدانقلاب: بچه شیعه باخت نمیده وجمهوری اسلامی شکست ناپذیر است!
@shab_hengam
امسال بیشتر از همه سالهای پیش منتظر محرم بودیم...
محرم امسال یه قسمت از روضه رو بیشتر درک میکنیم؛ اونجایی که میگه:
«لشکر بنیامیه هلهله کردند...»
این چند ماهه بعضی روضهها رو انگار زندگی کردیم و تو محرم امسال از بعضی فرازهای روضه سختتر عبور میکنیم...
ما تازه الان فهمیدیم چرا بعضی غمها تاریخ انقضا ندارن.
تو این محرم، کربلا برامون از همیشه نزدیکتره.
@shab_hengam
ما اومدیم بجنگیم، جنگ یه روزش پدافنده، یه روزش صبره، یه روزش مقاومته، یه روزش استقامته، یه روزش هم شوق و پیروزیه. اگر ما وابسته به شوق پیروزی باشیم، معلوم میشه برای دنیا داریم میجنگیم، برای اون حساب کتابهای خودمون نمیجنگیم، برای حساب کتابهایی که خدا برامون قرار داده، برای اونها نمیجنگیم.
«شهید حسن باقری»
@shab_hengam