eitaa logo
@shabnam
394 دنبال‌کننده
37.2هزار عکس
25.3هزار ویدیو
350 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
🔴رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: رئیسی با رئیس‌جمهور چین صحبت کرد و قول واردات ۶۰ میلیون دز واکسن را گرفت 🔸شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت :رئیسی مستقیما با رئیس‌جمهور چین صحبت کرده و قول گرفته که ۶۰میلیون دُز واکسن به ما بدهند و الان محموله واکسن‌ها دارد، می‌آید. همچنین با پوتین صحبت شده و وزارت خارجه در دولت جدید نیز فعال شده است. 🔹در واقع رئیسی با روسای‌جمهور کشورهایی که الان واکسن از آنها وارد می‌کنیم، وارد تعاملاتی شده است. این کشورها هم به نوعی کشورهایی هستند که با ایران از قبل رابطه داشتند. 🔹یکی‌دیگر از دلایلی که این کشورها در این برهه زمانی به ما واکسن می‌دهند این است که دیدند ایران توانایی تولید واکسن پیدا کرده و تا دو، سه ماه دیگر ایران حدود 20 میلیون دُز واکسن تولید داخل خواهد داشت، با خودشان گفتند به اینها واکسن بدهیم تا نگذاریم خیلی در این زمینه جلو بروند و خودکفا شوند. 🔸اما در دولت قبل کشورهای دیگر به کشور ما واکسن ندادند. ربیعی یا مطهری گفتند که چون FATF را نپذیرفتیم واکسن به ما نمی‌دهند. روحانی هم گفت چون تحریم بودیم به ما واکسن ندادند.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ورود تانکرهای حامل سوخت ایران به لبنان علی رغم تهدیدات فراوان بدون هیچ گونه مشکل امنیتی 🔹تانکرهای حامل مازوت ایران وارد منطقه «حوش السید علی» در الهرمل شده‌اند. 🔹سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در آستانه ورود تانکرهای حامل سوخت ایران، شامگاه چهارشنبه، در پیامی ضمن تشکر از مردم، برای حفظ سلامت آن‌ها و تسهیل روند ورود کاروان‌ حامل سوخت به لبنان خواستار عدم تجمع مردمی شد. 🔹دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی اعلام کرده بود که کشتی‌های حامل سوخت برای حل بحران سوخت لبنان از ایران به سمت لبنان حرکت خواهند کرد. سید حسن نصرالله با هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص تعرض به کشتی‌های سوخت ایران، تأکید کرده بود که مقاومت لبنان این کشتی‌ها را به مثابه خاک کشور خود تلقی خواهد کرد.
هدایت شده از 
⭕️ند پرایس: واشنگتن و تل آویو در قبال ایران هدف مشترکی دارند/ در طول برجام به طرف اسرائیلی گزارش ارائه می کردیم 🔸سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: 🔹واشنگتن همانند تل آویو در مقابل ایران به دنبال یک هدف است و آن جلوگیری از دستیابی تهران به تسلیحات هسته‌ای است. 🔹 به تازگی رایزنی‌های گسترده و عمیق با اسراییل درباره ایران داشته ایم. این موضوع در تمامی سطوح انجام می‌شود. ما همواره قبل، بعد و حتی در برخی موارد حین مذاکرات (درباره برجام) به طرف اسرائیلی گزارش ارائه می‌کردیم. 🔺پرایس در پاسخ به سوالی درباره تغییر عباس عراقچی در وزارت خارجه ایران گفت: 🔹اینکه تهران بخواهد چه افرادی را برای تیم مذاکره و وزارت خارجه خود تعیین کند به این کشور مربوط می‌شود.
هدایت شده از 
شنیده ها از ادامه تغییرات در وزارت خارجه 🔹پس از تغییر معاونت های سیاسی - اقتصادی و اداری مالی وزارت خارجه، شنیده ها حکایت از ان دارد به زودی تغییرات دیگری در مجموعه مدیران ارشد و میانی وزارت خارجه رخ خواهد داد. 🔹این تغییرات با جابجایی حدود ۳۰ نفر از سفرا و سرکنسول هایی که ماموریت انها از خرداد ماه پایان رسیده است ولی به دلیل انتخابات مسکوت مانده بود کلید خواهد خورد. 🔹طبق قانون ماموریت سفرا و سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور سه ساله می باشد که در مواقع اضطراری با موافقت وزیر تا چهار سال قابل تمدید می باشد 🔹گفته می شود بازگشت معاونت های منطقه ای در دستور کار قرار دارد.
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ 🎥گزارش_خبری | آیا نپذیرفتن FATF مانع واردات واکسن بود؟ 🍃🌹🍃
هدایت شده از 
ایران رکورد جهانی واکسیناسیون را شکست 🔹وزیر بهداشت: تا پایان روز جاری میزان تزریق هفتگی در کشور به ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دز رسید که این رقم بیشتر از دز اولیه واکسیناسیون جهانی که متعلق به کشور آلمان با ۶ میلیون دز است، می‌باشد.
هدایت شده از 
عمران‌خان: به آمریکا گفته بودیم در افغانستان موفق نمی‌شود 🔹نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان: بهترین راه برای صلح و ثبات در افغانستان تعامل با طالبان و ایجاد انگیزه آنها در موضوعاتی مانند حقوق زنان و دولت فراگیر است. 🔹طالبان اگر بتوانند برای ایجاد یک دولت فراگیر تلاش کنند، افغانستان پس از ۴۰ سال به صلح می‌رسد اما اگر ‌اشتباه صورت گیرد، بزرگترین بحران انسانی یعنی پناهندگان به‌وجود می‌آید. 🔹پاکستان بارها به مقامات آمریکایی هشدار داد که آمریکا نمی‌تواند به اهداف خود در افغانستان از نظر نظامی برسد و در آنجا گرفتار شده است. 🔸این اولین مصاحبه عمران‌خان از زمان کنترل طالبان بر افغانستان است.
هدایت شده از 
🔥۱۲درصد واکسن نزده❗️ 🔻تا نیمه شهریور، ۸۸ درصد افراد بالای ۶۰ سال، واکسن کرونا زده اند و ۷۰ درصد بستری و مرگ متعلق به ۱۲ درصدی است که واکسن نزده اند! 🔸پ.ن: کاش افرادی که بدون تخصص و صرفا با تکیه بر چند مطلب رسانه‌ای یا تحلیل‌های عامیانه و ناقص، مردم را از زدن واکسن و ماسک نهی می کنند؛ حداقل باتوجه به اهمیت جان مردم کمی احتیاط کنند.
هدایت شده از 
محدودیت سنی واکسیناسیون در همدان هم برداشته شد 🔹حاجی‌بابایی، نماینده همدان در مجلس: وزیر بهداشت موافقت کرد که از فردا تمام افراد بالای ۱۸ سال بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
تنها پس از ۲۲ روز از رأی اعتماد به وزراء ۱- مشکل واکسیناسیون که دولت قبل به تصویب FATF توسط مجلس گره زده بود کاملا حل و تعداد فوتیها از ۶۵۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسید ۲- سیمان حدود ۵۰ درصد ارزان شد ۳- آهن و فولاد فعلاً ۱۰ درصدی ارزان شد ۴- بورس به حالت عادی باز گشت ۵- مبادلات با سایر کشورها بدون استفاده از دلار و با پول متداول همان کشورها آغاز شد ۶- کره ی جنوبی آمادگی خود را برای باز پرداخت بدهی های ۷ میلیارد دلاری اعلام کرد ۷- رؤسای جمهور چین روسیه امیر امارات وزیر خارجه قطر نخست وزیر عراق ووو همه در خواست گسترش روبط با ایران شدند ۸- حذف روادید بین ایران و عراق و خط آهن شلمچه بصره عملیات اجراییش آغاز شد ۹- سند استعماری ۲۰۳۰ لغو شد ۱۰- مشکل قطعی برق مرتفع شد ۱۱- کالاهای اساسی دپو شده در کمرکات با سرعت ترخیص شد ۱۲- ۵۰۰۰ هزار کامیون و کشنده ی دپو شده در کمرک که به صاحبان آنها با دلایل واهی تحویل نمی گردید آزاد وناوگان حمل وتقل جاده ای نو سازی شد ۱۳- بازدید های استانی آنهم از استانهای محروم که سالها اتفاق نیفتاده بود آغاز و مشکلات بصورت میدانی بررسی ودستور رفع مشکل صادر شد ۱۴- مشکل مدیران پروازی که نوعی توهین به مردم هر استان و شهرستان است حل و به کار گیری مدیران پروازی ممنوع شد ووو.... باش تا صبح دولتش بدمد کاین هنوز از نتایج سحر است @shabnamshabna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چرا ایرانی ها از غربی ها یاد نمیگیرن؟! ‼️ببینید توی فرانسه طرفداران و مخالفان واکسن چقدر با فرهنگ و نایس هستند😏 ✅پ.ن: اگر این اتفاق توی ایران می‌افتاد شاهد چه خودتحقیری هایی که نبودیم اما چه کنیم اینجا غربه و قبله غرب زده هاست! @shabnamshabna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اینطور فعال حقوق بشر باشید 😁 سبک جدید حقوق بشری یعنی آرزوی مرگ و‌تحریم برای ایران کن و دم از انسانیت بزن! @shabnamshabna
🔸انهدام تیم تروریستی مسلح در شمال غرب کشور توسط مرزبانان نیروی انتظامی؛ 🔹 دلاورمردان مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بااشراف اطلاعاتی، در یک عملیات هدفمند و موفق در منطقه مرزی شمال غرب کشور یک تیم از گروهک تروریستی که برای انجام اقدامات خرابکارانه قصد ورود به کشور را داشتند، منهدم کردند. 🔹در این عملیات دو تن از تروریستها دستگیر و مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات، نارنجک جنگی، موادمنفجره همچنین تجهیزات ارتباطی و انواع بیسیم از تروریست ها بدست مرزبانان افتاد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸پنجشیر به روایت نانوایان پنجشیری 🔹کسی با ما کار ندارد، تعرضی نسبت زنان و دختران صورت نگرفته است، فقط کسانی که سلاح دارند را می گیرند.
🔸سند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای تایید شد 🔹 «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که سند عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای به تایید سران رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸درد و دل مردم با معاون اول رئیس جمهور در میدان میوه و تره بار 🔹مخبر در بازدید از میدان میوه و تره بار آزادی ضمن اطلاع از آخرین نرخ‌های عرضه میوه و تره بار و کیفیت محصولات، انتقادها و پیشنهادهای شهروندان را شنید.
ستاره‌ها 👈 آيت‌الله شهید بهشتی‌(ره) 🔹دکتر با لبخند همیشگی و مهر و محبت به استقبالم آمد. بعد از سلام و احوال‌پرسی پرسید: کاری پیش آمد؟ گفتم: یکی از مقامات سیاست خارجه به تهران آمده و اصرار دارد با شما ملاقات کند. نگاهی به من کرد. انگار که تقاضای بی‌موردی کرده باشم و بدون هیچ تأملی گفت «من این ملاقات را نمی‌پذیریم، مگر این‌که امام به من تکلیف بفرمایند. اگر ایشان این تکلیف را نمی‌کنند، نمی‌پذیرم. چون برای خودم برنامه دارم و امروز که جمعه است، متعلق به خانواده است. در این ساعت باید به فرزندانم دیکته بگویم و در درس‌ها به آن‌ها کمک کنم و به کارهای خانه برسم. روز جمعه من مخصوص خانواده است.» دیگر حرفی برای گفتن نداشتم. می‌دانستم اصرارم فایده ندارد. خداحافظی کردم و از محضرش مرخص شدم. 🌐 @shabnamshabna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️رونمایی پهپاد عمود پرواز و حامل سرنشین ایرانی 🔹معاونت علمی ریاست جمهوری خبر از رونمایی از پهپاد عمودپراوز با قابلیت حمل ۴ سرنشین و کاربرد تجاری در آینده نزدیک داده است که درصورت موفقیت پروژه میتواند در نقش نظامی و مخصوصا ماموریت‌های دریا پایه قابل استفاده باشد
👈از گفتن برخی خاطرات برای همسرتان جلوگیری کنید 🔹گاه خاطراتی در گذشته زندگی افراد بوده که ممکن است برای تعریف کردن آن به افرادی که در دلشان قدری بدگمانی یا تردید دارند، مناسب نباشد. مثلاً خانمی هست که در گذشته خواستگارانی داشته اما همسر فعلی‌اش به دلیل دوست داشتن زیاد یا برخی بددلی‌ها نسبت به آن‌ها احساس خوبی پیدا نمی‌کند بهتر است این خاطرات برای همسر تعریف نشوند این‌ها به معنی پنهان‌کاری نیست بلکه به نظر تعریف نکردن مسائل غیرضروری است. 🌐 @shabnamshabna
👈تبردزد 🔸دهقانی تبرش را پیدا نمی‌کرد. به پسر همسایه‌اش شک کرد. او را زیر نظر گرفت. رفتار پسرک عیناً شبیه رفتار یک تبردزد بود، حتی چهره‌اش هم چهره یک تبردزد بود. حرف‌هایی که می‌زد، چیزی جز حرف‌های یک تبردزد نبود. تمامی حالت‌ها و رفتارهایش نشان از یک مرد تبردزد داشت. تا آن‌که به‌طور اتفاقی، هنگام جابه‌جا کردن دسته‌ای چوب، تبرش را پیدا کرد. روز بعد، وقتی پسر همسایه را نگاه می‌کرد، هیچ نشانه خاصی، نه در رفتارش و نه در حالتش نمی‌دید که گواه بر تبردزد بودن او باشد. 🔹 از پیش‌داوری بپرهیزیم! با شتاب قضاوت نکنیم! پیش آمده که به شخصی سوءظن داشته باشید و بعد متوجه شوید که اشتباه کرده‌اید؟ 🌐 @shabnamshabna
♨️ نظر درباره انجام واکسیناسیون عمومی در نظام اسلامی ✅ تاکید شریعت بر پایبندی به مقررات اجتماعی 🌱 🌐 @shabnamshabna
▪️‏قصاص یک قاتل بی‌رحم (نوید افکاری) را در بوق و کرنا می‌کنند و با تلاش مضحک فوتوشاپی سعی می‌کنند از او یک‌ قهرمان بسازند، اما یک کلمه از ۵۸۳ محکوم به قصاصی نمی‌گویند که فقط سال گذشته با اخذ رضایت و صلح و سازش توسط دستگاه قضا از چوبه دار نجات پیدا کردند. 🌐 @shabnamshabna
ثلاثی: 🔻پایان دروغ هشت ساله غرب‌گرایان: تحریم و FATF مانع عضویت ایران در شانگهای است 🚨ظریف: این طمع ما در ارتباط با غرب بود که دوستان شرق را از ما دور کرد 🔰رئیسی چگونه در مدت کوتاهی اعتماد اعضای شانگهای را جلب کرد؟ 🔹تیرماه ۱۳۹۴ برجام امضا شده و در دی ماه همان سال اجرایی می‌شود. پس از ۱۴ سال، رئیس جمهور چین به تهران سفر می‌کند. شی جین پینگ با شش وزیر، سه معاون نخست وزیر و تعداد زیادی از بازرگانان و رسانه‌های چینی وارد تهران می‌شود. این رویداد در تلاقی دو اتفاق مهم برگزار می‌شود: دو سال پس از طرح «جاده جدید ابریشم» و «اجرای برجام». 🔹چین، همراه دوره تحریم که در کنار هند به عنوان اصلی‌ترین خریداران نفت ایران حضور داشتند، اکنون و با تصور تعلیق تحریم‌ها به دنبال گسترش همکاری‌های خود با ایران در سطح «راهبردی» است. موضوع مهمی که پیش از سفر شی جین پینگ به تهران در طی یادداشتی در روزنامه ایران به چاپ رسیده و در دیدار وی با رهبر انقلاب، مهر «درست و حکمت آمیز» می‌خورد. 🔹قبل از انعقاد برجام، در سوی دیگر دنیا، در ایالات متحده ساختار تحریم‌ها به علت عدم همراهی قدرت‌های بزرگ فرسوده شده و کارایی سابق را ندارد. جان کری می‌گوید «متحدانمان ما را همراهی نمی‌کنند اگر از آنها بخواهیم بیشتر از این فداکاری کنند و منافع تجاری و بانک‌های خودشان را قربانی مخالفت آمریکا کنند» و اوباما اعتراف می‌کند که «برای اینکه این تحریم‌ها ادامه پیدا کند باید برای مثال بزرگترین بانک‌های جهان را تحریم‌ می‌کردیم، یا باید کشورهایی مانند چین را از مبادلاتمان حذف می‌کردیم». در آمریکا جمع‌بندی بر این است که همکاری ایران با کشورهای قدرتمندی مانند چین، یعنی پایان تحریم! 🔹دولت یازدهم سرمست از توافق برجام با پشتیبانی کامل رسانه‌های زنجیره‌ای، لغو کامل تحریم‌ها را جشن گرفته‌اند. اصحاب «امضای کری تضمین است» گویا فراموش کرده‌اند که برای دوستان دوران سختی و تحریم، این میزان از سرمستی و خوشحالی برای پناه گرفتن در دامن غرب معنای خوبی ندارد. 🔹حالا در سال ۱۳۹۴ رئیس جمهور چین به ایران آمده و بر سر همکاری راهبردی در عالی‌ترین سطح دو حکومت توافق شده است. اما حسن روحانی، هیات عالی و پرتعداد چینی را یک روز بیشتر میزبانی نکرده و مهم‌ترین سفر دیپلماتیک آن ایام را «یک روزه» جمع و جور می‌کند و پرونده تفاهم راهبردی با چین به بایگانی وزارت خارجه می‌رود. 🔹این اما پایان ماجرا نبود. غرب‌گرایان اصرار داشتند تا پیام روشنی به دوستان دوران تحریم بدهند: «شما فقط در دوره سختی به درد ما می‌خورید و اکنون دوره خوشی ماست!». حسن روحانی دقیقا روز بعد از بدرقه چینی‌ها، عازم اروپا است تا ماه عسل توافق را در پاریس و رم بگذارند. اما او به طرز تحقیرآمیزی از سوی ایتالیا و فرانسه مورد استقبال قرار می‌گیرد. در رم، زیر مجسمه امپراتور فاتح ایران در دوران اشکانی پذیرایی می‌شود و در الیزه هم با استقبالی خلاف عرف دیپلماتیک روبرو می‌شود. 🔹پس از خروج آمریکا از برجام، دولت همچنان ترجیح داد تا همچنان در توافقی که دستاورد آن «تقریبا هیچ» بود باقی بماند. دولت روحانی به «سندروم استکهلم» مبتلا شده و عاشق زندان‌بان خود شده بود. به هیچ قیمتی حاضر نبود فرمان سیاست خارجی خود را از غرب به سمت شرق بچرخاند و پیام همکاری به خاور دور ارسال کند. 🔻برجام، نیمه جان شده و البته تحریم‌ها بازگشته است. دولت همچنان به غرب چشم دوخته و توجیه ثابتی برای فاصله گرفتن از شرق دارد: «تحریم و FATF». 🔹 ظریف اما تحلیل دیگری دارد. او در روزهای پایانی دولت در اعترافی دیرهنگام می‌گوید: «اگر در مورد ضرورت کار متوازن با شرق و غرب به اجماع ملی رسیده بودیم و با خوش‌خیالی، دوستان دوران سختی را در سراب طمع سرازیر شدن شرکت‌های غربی از خود نرنجانده بودیم، دوستان ما سرخورده نمی‌شدند و در دوران سختی ما را رها نمی کردند». 🔹سیدابراهیم رئیسی از روزهای آغاز کار خود، بر نگاه به شرق و چندجانبه‌گرایی و تمرکز بر همسایگان تاکید دارد. مواضع قاطع او در نخستین نشست خبری پس از انتخابات و نطق تحلیف، دوستان و همسایگان ایران را از آغاز دور جدید دیپلماسی آگاه کرد. 🔹ترکیب امیرعبداللهیان آشنا با منطقه و همسایگان، علی باقری قاطع در مذاکره و مهدی صفری متخصص در دیپلماسی اقتصادی، اثر خود را در ارسال پیام به آسیا نشان داد و آغوش باز سازمان شانگهای برای عضویت دائم ایران اولین پیامد آن است. تاریخ ثابت کرده هروقت انتخاب بدی صورت گرفته ضررهای غیرقابل جبرانی زده شده، ان شاء الله عبرت بگیریم @shabnamshabna