eitaa logo
روش تدبر در قرآن و سیره
153 دنبال‌کننده
174 عکس
185 ویدیو
37 فایل
تدبر؛ عرضه خالصانه سرزمین وجودم است بر آسمان بارانی و رشد افزای آیات وحیانی و روایات با درک فقر و ضعفم و طلب و تسلیمم...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شهر پاسخ 🌍
4_624599377117184115.pdf
423.9K
📜 متن جزء ۲۶ قرآن کریم @darshainabazqoran
هدایت شده از شهر پاسخ 🌍
تندخوانی جزء۲۶ - معتز آقائی.mp3
3.98M
✅صوتی جزء بیست و ششم قرآن کریم به صورت تندخوانی و کم حجم 🎤 استاد معتز آقائی @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از باسواد رسانه‌ای
13.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدا مومنین را رها نمی‌کند 🎤 استاد صفایی حائری"ره" 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | چرا می‌گیم مرگ بر...؟! 💢 لعن بهتر است یا درود؟! 🌱 یک دقیقه با قرآن در 💠 مجموعه دیدنی به روایت حجت‌الاسلام راجی 🔹 🔹 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
✨✨✨✨✨✨✨✨ 👌دين با رسول و با روش برخورد او و با تربيت و هدايت او آغاز مى‏شود، و درست همين نكته است كه عقل هم محتاج آن است. و بايد عقل و فلسفه از همين تربيت و از همين روش و بينش و گرايش بهره‏مند شود و همان گونه كه گذشت، دين به علم و فلسفه و عرفان و هنر مى‏بخشد و به آن‏ها خط و هدف وانگيزه و روش مى‏دهد. دين با اين هدايت و بينات و ميزان و كتاب آغاز مى‏شود و معارف و عقايد شكل مى‏گيرد. معارف، مبانى و عقايد، و مقاصد و آرمان‏هاى آدمى را مى‏سازند و همين مبانى و مقاصد، نظام‏ها را پايه مى‏گذارند و سيستم‏ها را مى‏سازند. در واقع مبانى و مقاصد در هر شرايطى و در هر فرضى، به روش عمل و شكل عمل و دستور عمل- بايد و نبايد- راه گشايى دارد و همين مبانى و مقاصد و همين نظام سازى است كه نظام تربيتى، اخلاقى، اجتماعى، سياسى، اقتصادى و حقوقى را به دنبال مى‏آورد. 👌ما از اين ‏سازى بايد بهره‏مند شويم، نه از فتاوى و نظريات گذشتگان و نه از قضاوت و عمل و برنامه رهبران «1» كه آن‏ها احكام فى واقعه است: روش‏هايى و دستورهايى در مواردى بوده‏اند و از قضاوت اميرالمؤمنين نمى‏توان به موارد ديگر و وقايع ديگر راه برد. بر فرض رسول اكرم در سال دهم هجرى امكانات مالى مدينه را به شكلى معين در توليد و مصرف و ارتش به كار گرفته باشند، تو نمى‏توانى امروز، امكانات ايران و كويت و ... را به همان شكل تقسيم كنى و توزيع نمايى؛ كه توجه به مبانى و مقاصد و شرايط و توجه به موازين و اولويت‏ها مطرح است. بدون اين مبانى و مقاصد و موازين، بدون بينات و ميزان احكام، قضاوات و سيره‏ها قابل تقليد نيستند. و با توجه به اين مبانى و مقاصد و موازين، ديگر ضعف و ناتوانى و فقر و تهيدستى براى فقه دينى مطرح نمى‏شود كه اين نظام سازى و اين نظام‏هاى مرتبط، زمينه احكام و شرايع را توضيح مى‏دهد و سؤال‏هاى ريز را جواب مى‏دهد تا آن‏جا كه من از مشهدى رجب زن بگيرم يا نه؟ و در ازدواجم چه قدر مصرف كنم؟ و چگونه رفتار نمايم؟ كه شكل و روش و بايد و نبايدها اين گونه مشخص مى‏شوند و به رغم آسيب شناسان دين و دين‏شناسان معاصر، اين گونه فقه، فقرى ندارد و مشكلى ندارد و دنباله رو و «ما هم همين را داريم» نيست. «2» __________________________________________________ (1) اقتصادنا، محمد باقر صدر (2) مجيد محمدى، دين شناسى معاصر، ص 218 📚از معرفت دينى تا حكومت دينى، ص: 160-161 @shagerd_Quran : بر اساس اندیشه بی‌نظیر و توانمند مرحوم استاد علی صفایی که نه تنها نظام مند بلکه نظام سازِ برگرفته از وحی الهی است که در این اندیشه، مبانى و مقاصد و شرايط و توجه به موازين و اولويت‏ها مطرح است و بدون اين مبانى و مقاصد و موازين، بدون بينات و ميزان احكام، قضاوات و سيره‏ها را قابل تقليد نمی‌داند... بزرگواران و اعزّه! آیا از روند اجرایی شدن عینی و عملی این نظام‌ها مبتنی بر اندیشه مرحوم استاد صفایی رحمت الله علیه در محدوده کشورمان ایران اطلاعی دارید؟ آیدی گفتگو: @safa_314
⇝✿✵•°•❀✵•﷽•✵❀•°•✵✿⇜ شبــ🌙ــانـه حضـرت عـلـی عـلیـه‌السـلام 💢↶ بـنـــ4⃣5⃣ـــــد ↷💢 ✧✾════✾✰✾════✾✧ 【اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یَعْقُبُ الْیَأْسَ مِنْ رَحْمَتِکَ وَالْقُنُوطَ مِنْ مَغْفِرَتِکَ وَالْحِرْمَانَ مِنْ سَعَةِ مَا عِنْدَکَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ】 بـار خـدایـا🌷 از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که یأس از رحمتت و نا امیدی از مغفرتت و محروم ماندن از فراوانی آنچه نزد توست را در پی دارد ‌پس بر محمـد و آلش درود فرست🌷 و اینگونه گناهانم را بیامرز ای بهتـریـن آمـرزنـدگـان✨ ◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️▪️◽️ 📘 استغفـار هفتـادگـانـه امیـرالمؤمنین علـی علیـه‌السلام💚 ✍ تالیـف: سید ضیاءالدین تنکابنی °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @Ahadis14masuom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از شهر پاسخ 🌍
متن قرآن جزء 27.pdf
440.3K
📜 متن جزء ۲۷ قرآن کریم @darshainabazqoran
هدایت شده از شهر پاسخ 🌍
تندخوانی جزء۲۷ - معتز آقائی.mp3
4.02M
✅صوتی جزء بیست و هفتم قرآن کریم به صورت تندخوانی و کم حجم 🎤 استاد معتز آقائی @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | توصیه اسلام برای وقت‌هایی که چیزی را از دست می‌دهیم 💢 زهد یعنی چی؟ 🌱 یک دقیقه با قرآن در 💠 مجموعه دیدنی به روایت حجت‌الاسلام راجی 🔹 🔹 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
22.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨✨✨✨✨✨✨✨ 👌عیش تمام در کلام امام رضا علیه السلام پرسش مهم امام از شاگردش: يابن شُعَيْب ارَايْتَ مَنْ احْسَن النّاسِ عيشةً»؛ پسر شعيب مىدانى چه كسى زندگى بهتر را دارد؟ بهترین زندگی کدام است؟ در برابر اين سؤال هر كس جوابى خواهد داشت. چه در بعد مادى و چه معنوى، زندگى بهتر زندگى همراه ايمان، همراه رضا، همراه يقين، همراه قرب خداست. و يا اين كه بهتر در اطاعت و تقوى و اجابت دستور حق است و يا اين كه زندگى بهتر در ثروت زياد و قدرت زياد و لذت زياد و ... است. حضرت به هيچ كدام از اين دو گونه جواب نمىپردازد و پس از واگذارى شعيب و اين كه شما آگاهتريد مىفرمايد: «مَنْ حَسُنَ عَيْشُ النَّاسِ فى عَيْشِهِ». زندگى بهتر زندگى كسانى است كه ديگران، در زندگى آنها به خوبى رسيدهاند و خوبى ديگران در باغ دستهاى آنها روييده است زندگى مادى و معنوى تو اگر با توليد و تكثير تو همراه نباشد بر تو وبال مىشود. در زندگى مادى اگر تو بهترينها را براى خودت جمع كنى و لذت و قدرت و ثروت را براى خودت بخواهى و به ديگران نرسى و پول را نپاشى و پخش نكنى، حتما منتظر باش كه حسادتها و دشمنىها و چشمها و دستها در آشكار و پنهان، مزاحمت بشوند. و از دست و دل و دماغت بيرون بياورند، كه تا پول را نپاشى و نكارى پولى برداشت نمىكنى. و در زندگى معنوى هم اگر تو در خوبى خودت غرق بشوى و ديگران در زندگى ايمانى و تقوايى و در يقين و رضا و قرب تو سهمى نگيرند و زندگى آنها در زندگى تو شكل نگيرد، حتما تو در غربت و تنهايى خودت محاصره خواهى شد و از دست خواهى رفت. 📚 درسهايى از انقلاب (تقيه)، ص: 104 @shagerd_Quran