eitaa logo
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شاه فضل
247 دنبال‌کننده
129 عکس
126 ویدیو
37 فایل
لطفاً سوالات خود را به آدرس زیر ارسال نمایید @Alireza_shahfazl
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی خداوند را شاکریم که بار دیگر شکوه و عظمت حضور مردم را، علی رغم توطئه های دشمنان، پای صندوق های رای مشاهده کردیم. مردم نشان دادند که سختی های زندگی، آنها را از وفاداری به انقلاب و آرمانهای امام (ره ) و رهبر معظم انقلاب، (حفظه الله ) دور نمی کند و ضعف عملکردها و بی وفایی های برخی مسوولین، مانع از پاسداشت خون شهدا نمی شود. رقابتی دیگر به پایان رسید و مردم شریف کاشان و آران و بیدگل به نامزدی با تجربه در عرصه مجلس رأی دادند. نامزدی که اخلاق مداری و تواضع خود را در رقابتهای انتخاباتی نشان داد و توانست آرا قابل توجهی از هر دو شهرستان به دست آورد. اینک رقابت‌ها تمام شده است و تمامی نامزدهای محترم که با هدف خدمت به مردم پا به عرصه انتخابات گذاشته بودند، رفاقت و همدلی را پیشه خود ساخته و با نامزد پیروز همراهی خواهند نمود. اینجانب وظیفه دارم خدمت برادر ارجمند جناب آقای مصطفی معینی آرانی و حامیان ایشان به خاطر کسب اکثریت آرا و راهیابی به مجلس تبریک عرض نموده، برای ایشان آرزوی توفیق در خدمتگزاری دارم. لازم می دانم فرصت را مغتنم شمرده، از همه عزیزانی که در ایام تبلیغات با اینجانب همکاری داشته و نیز عزیزانی که به بنده رای دادند، تشکر و قدردانی نمایم و آینده ای همراه با سرافرازی برای ایشان و تمامی ملت شریف ایران زیر سایه بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف خواستارم. علیرضا شاه فضل نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
باسمه تعالی مجلس خبرگان رهبری یکی از استوانه های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. حضور عالمان دینی برخوردار از مقبولیت اجتماعی، در این مجلس، جلوه ای زیبا از جمهوریت نظام را به نمایش می گذارد. اینجانب به سهم خودم از حضور پرشور مردم به ویژه اهالی کاشان در انتخابات خبرگان رهبری تشکر می نمایم و راهیابی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه محترم کاشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی زید عزه را محضر ایشان و مردم شریف کاشان و استان اصفهان تبریک عرض می کنم. از خداوند متعال برای مردم ایران خیر و برکت و عافیت خواستارم. علیرضا شاه فضل نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان کاشان و آران و بیدگل
با تشکر از استاد گرانقدر سرکار خانم حلوایی حافظ محترم کل قرآن 👇👇👇
.....: سلسله مباحث آیات مهدوی 👇👇 جزء [3]سوره بقره، آیه25۶ چهارمین آیه، از جزء سوم در سوره ی بقره، آیه [256] است که به نوعی توسل به عروة الوثقی ِ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف✨ اشاره دارد. خداوند در این آیه می فرماید:👇👇 «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَـامَ لَهَـا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» در پذیرش دین اکراهی نیست، همانا که راه رشد از گمراهی روشن است. پس هر کس به طاغوت کافر بشود و به خداوند ایمان آورد، قطعا به دستگیره ی محکمی دست پیدا کرده که برای آنها گسستنی نیست و خداوند «سَمِيعٌ عَلِيمٌ» یعنی بسیار شنونده و داناست. چند نکته در این آیه وجود دارد...👆👇 و پیوند و ارتباطش را با مباحث مهدویت اشاره می کند 👈توسلی است که باید به عروة الوثقی داشته باشیم و آن امام زمان علیه السلام است👉. یکی از مصـادیق تمسک به عروة الوثقی و ریسمان محکم الهی اتصال به ″اولیای خدا و اهل بیت″ است. رسول الله (ص) می فرمایند..👇 «ای مردم! کسی که دوست دارد به عروة الوثقی تمسک پیدا کند به ″ولایت علی علیه السلام″ تمسک کند، ☝️زیرا ولایت او ولایت من و اطاعت او اطاعت از من است. ای مردم! هر کس دوست دارد حجت پس از من را بشناسد، علی را بشناسد. زیرا او خزانه ی علم من است. می گوید جابر برخاست و پرسید ائمه چه تعدادی هستند ؟ فرمود: ای جابر! خداوند تو را رحمت کند از همه ی اسلام پرسیدی.. (👌خیلی جالب است! وقتی که جابر سوال می کند که ائمه چه تعدادی هستند، پیامبر می فرماید جابر تو از همه ی اسلام پرسیدی) تعداد آنها به تعداد ماه هاست، (دوازده ماه داریم) که نزد خدا دوازده عدد است و آن را در کتاب خود در روزی که آسمان و زمین را آفرید، آفریده بود. پیامبر، می‌فرماید تعدادشان به تعداد چشمه هایی است که بر موسی بن عمران (ع) جوشید، آن زمانی که عصایش را به زمین زد و دوازده چشمه از آن جوشید. اولشان علی (ع)و آخرشان حضرت مهدی « روحی له الفداء » است. «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّين» دینی که برهان و منطق دارد، نیازی به اکراه و اجبار ندارد. دین سه ضلع است؛ 👇 ⬅️...عقاید ⬅️... احکام ⬅️...اخلاق اگر ما می خواهیم ببینیم چقدر می‌توانیم خودمان را به امام زمان نزدیک کنیم؟ بـاید با استدلال و منطق امام زمان را بپذیریم، نه با احساسات و عاطفه. توجهمان را به معارف مهدویت خیلی عمیق کنیم و دین خودمان را همه‌ی شئونات ببینیم نه بخشی از زندگی..
جزء هفت ،سوره انعام، آیه44 «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ ....» می‌فرماید پس چون حقایقی را که حالا به عنوان عبرت گرفته شدگانشان به آنها یادآوری شده فراموش کردن درهای همه نعمت ها را به روی آنها گشودیم تا هنگامی که به آنچه داده شدن مغرورانه خوشحال گشتند به ناگاه آنها را گرفتیم (یعنی در عذاب قرار گرفتن) پس یکباره از نجات خود درمانده و ناامید شدند. 👈نسبت به این آیه امام باقر (ع) می‌فرماید قول خداوند که می‌فرماید در این آیه «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ» یعنی آنگاه که ولایت امام علی (ع) را رها کردند. 🌻 «فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ» درهای دنیا به روی آنها باز شد «حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُون» اینجا ☝ مراد دوران قیام حضرت مهدی علیه السلامه. دادن نعمت از دو حال خارج نیست؛ ☝️یا اینکه نعمت ها آنها را به سمت و سوی بیداری می آورد ، در این صورت هدایت الـهی عملی شده.✌️ یا اینکه نه آن نعمت‌هایی که به آنها داده می شود و روز به روز بیشتر می شود به غرور و بی خبری آنها اضافه می شود که در این صورت مجازات آنها به هنگام رسیدن به آخرین مرحله خیلی خطرناک است. 🌻 که امیرالمومنین (ع) در حکمت [25] اشاره می کند که اگر پیوسته از سوی خدا به سوی نعمت ها می‌آیید در حالی که تو اهل معصیت هستی بترس. 🌻 برخورد امام مهدی (ع) است با ظلم و ظالم! آن هم در جهت رهایی بشر از ظلم. مانند یک طبیب حاذقی که تیغ جراحی را برای قطع غده های چرکین و جهت درمان انسانهاست، سختی هایی هم دارد دردهایی هم دارد اما نتیجه ی بسیار شیرین و خوبی دارد.
.....: سلام و درود به عزیزانم ... نماز ها و روزه هاتون قبول حق ان شاءالله ... یکی دیگر از ایات مهدوی ...👇 آیه ی ۸۳ ...ال عمران ..👇 « افغیر دین الله یبغون وله ...» « آیا انها ... ( مشرکان ) دینی جز دین الهی می‌خواهند ، حال انکه هر چه در آسمان و زمین است خواه و ناخواه فرمان بردار اویند....» در این آیه قرآن اسلام را معنی وسیعی تفسیر کرده .. و می‌فرمایید ...تمام کسانی که در آسمان و زمین اند و تمام موجودات ، مسلمان اند... مسلمان....👈 یعنی در برابر فرمان خداوند تسلیم اند ... حالا گروهی از روی اختیار ، دین را که همان تشریع است را قبول کرده اند طوعاً...👈 یعنی اختیار و گروهی بی اختیار و از روی اجبار ، قوانین تکوینی را قبول کرده اند . کرهاً ...👈 یعنی اجبار و بی اختیار . مثال...👇 وقتی اشعه ی افتاب به دریا می تابد و آب دریا بخار میشود و قطعات ابر تشکیل میشود و بعد باران میشود به زمین میخورد و گیاه می‌روید ... این اتفاقات یعنی ... آفتاب و آب دریا و ابر و باران و زمین و گیاه ...بی اختیار تسلیم امر خداوند هستن ... این یعنی قوانین تکوینی ..👆 این آیه میفرماید ... دسته ای مثل انسان با اختیار خود تسلیم امر خدا میشود .. و گروهی مثل سایر موجودات به طور اجباری ...تسلیم اویند . حتی همین انسان مختار که گروهی از آنها یعنی « مشرکان بی ایمان » هستند هم بعد از مرگ به اجبار به خدا ایمان میاورد و تسلیم میشود و حقایق را مشاهده میکند . در تفسیر عیاشی ..ج ۱ ...ص ۱۳ این آیه را از ایات مهدوی میدانند و به روایتی از امام صادق علیه السلام..👇 این آیه به ظهور امام مهدی « روحی له الفداء » و هدایت همگان به سوی کلمه ی توحید اشاره دارد .
.....: عرض سلام و ارادت خدمت عزیزان قرآنی ...🌹 ادامه ی سلسله آیات مهدوی در جز هفت ..👇 آیه ی ۱۵۷ سوره ی مبارکه ی نساء ...👇 « و قولهم انا قتلنا المسیح ...و ما قتلوه و ما صلبوه و لکن شبهه لهم ...» شیخ صدوق « رحمة الله » در کتاب کمال الدین از سدیر صیرفی روایت کرده ..👇 که من و مفضل ابن عمر ....بر مولایمان امام صادق علیه‌السلام وارد شدیم .. دیدیم آن حضرت بر روی خاک نشسته و جبه ای که مصیبت زده گان در آن زمان میپوشیدند را مولا پوشیدند .. و همچون کسی که فرزند از دست داده می‌گریستند و میفرمودند ...👇 🌹 سرور من ، غیبت تو، مصیبتم را به اندوه های ابدی پیوسته ... اشکی از چشمم جاری نشود ، مگر این که در برابر چشمم محنت هایی مجسم میشود که از انها بزرگتر و هولناک تر است ، و حوادثی که با خشم تو در آمیخته .. 🌻 سدیر میگوید ..پرسیدم چه حالتی سبب شده که اینچنین در ماتم و سوگ بنشینید ؟ 🌹 امام صادق فرمودند ..👇 امروز در کتاب جفر ...کتابی که خداوند بر محمد و آل محمد اختصاص داده ، نگریستم .. در این کتاب ولادت و غیبت و گرفتاریهای مومنان ، و شک و تردیدهایی که بر اثر طولانی شدن غیبت بوجود میاید ...را تامل کردم ... لذا اندوه ها بر من بیشتر شد ... 🌹 سه جریانی که در مورد سه رسولان ما اتفاق افتاده برای قائم ما هم پیش خواهد آمد. 👇 🌻 ولادتش چون حضرت موسی ... 🌻 غیبتش چون غیبت حضرت عیسی 🌻 و درازا کشیدن غیبت مثل درازا کشیدن جریان حضرت نوح . « و ما قتلوه و ما صلبوه ولکن شبه لهم ..» پس غیبت قائم ما هم همین طور خواهد شد که امت به خاطر طولانی شدنش آن را انکار خواهند کرد ، 😔 بعضی از روی نااگاهی خواهند گفت هنوز به دنیا نیامده است ..😔 و گروهی خواهند گفت به دنیا آمده و از دنیا رفته .😔 « پرودگار در این ماه مبارک رمضان به ما معرفت شناخت مولایمان را عطا بفرما . »🤲