eitaa logo
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شاه فضل
246 دنبال‌کننده
130 عکس
126 ویدیو
37 فایل
لطفاً سوالات خود را به آدرس زیر ارسال نمایید @Alireza_shahfazl
مشاهده در ایتا
دانلود
📍فاجعه وحشتناک جمعیتی در سال ۱۴۰۵، ایران در تله جمعیتی خواهد افتاد ۱۳۰ سال طول می کشد که کشور پیر ایران دوباره جوان گردد. سال ۱۴۸۰ ایران کشوریست با ۳۱ میلیون نفر ( تقریبا یک سوم الان ) که ۶۵٪ جمعیت آن بالای ۷۰ سال دارند. یعنی جوانی وجود نخواهد داشت که کاری برای پیران انجام بدهد. ‏فاجعه اینجاست که نرخ رشد ایران هم اکنون زیر ۱٪ و نزدیک صفر است که آن هم مربوط به اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان و استان آذربایجان غربی می باشد. چرا کسی به فکر نیست ؟ چند عامل موثر در تشدید این بحران: ۱- افزایش سن ازدواج ۲- کاهش تمایل به ازدواج ۳- افزایش نرخ طلاق ‏۴- افزایش نرخ ناباروری ۵- جلوگیری و کاهش تمایل به فرزند آوری. لازم است یادآوری شود، که از فرزند چهارم به بعد روی رشد جمعیت تاثیر دارد و با دو فرزند اول (جانشین والدین) نرخ رشد روی صفر باقی می‌ماند، یعنی افزایش جمعیت محاسبه نمیشود. در سال ۱۳۹۶ ایران جزو ۷۷ کشور جوان بوده است ! ‏سال ۱۴۰۱ ایران جزو ۱۱۱ کشور میانسال دنیا شده است. سال ۱۴۰۵ ایران داخل تله جمعیتی خواهد افتاد و جزو ۱۱ کشور پیر دنیا میشود. سال ۱۴۲۰ ایران سومین کشور پیر دنیا خواهد شد. سال ۱۴۸۰ جمعیت ایران ۳۱ میلیون نفر خواهد شد. هم اکنون نیز اوضاع در کشور ایران بسیار وخیم است: از جمعیت ایران ‏هم اینک ۴۱ میلیون جمعیت کشورمان زنان هستند که ۶۳٪ آن‌ها یائسه هستند و از ۳۷٪ باقیمانده، یک پنجم نابارور قطعی و یک پنجم هم نابارور ثانویه هستند. یعنی خوشبینانه فقط ۲۲٪ از زنان کشور ایران توانایی باروری دارند، که بسیاری از آنها نیز به دلایل مختلف تمایل به فرزند آوری ندارند. ‏علاوه بر وضعیت اقتصادی، اشتغال و مشکلات خانوادگی، غرب گرایی و مانوس شدن با حیوانات و نسخه برداری از مدل‌ های لیبرالیستی از مهمترین دلایل بروز این اتفاق وحشتناک در کشور ما به شمار می رود. متاسفانه عده ای عامدانه و برخی جاهلانه در زمان دولت احمدی نژاد که دوران طلایی ‏تشویق به ازدواج و فرزندآوری بود، با طرحهای دولت مخالفت و با تمسخر و کارشکنی این فاجعه را رقم زده اند ! ✍ امیررضا آل‌حبیب 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ابراز پشیمانی و ندامت سردبیر سابق بی‌بی‌سی و اینترنشنال از "مهاجرت" و تشبیه آن به مرگ! 🔶 محمد منظرپور، سردبیر سابق بی‌بی‌سی و اینترنشنال: 🔺مهاجرت یعنی یک قدم با مرگ فاصله داشتن؛ مطلقا از این تصمیم راضی نبوده‌ام، اگر تجربه حالا را داشتم مهاجرت نمی‌کردم! بسیاری از ایرانیانی که در خارج زندگی می‌کنند در شرایط بسیار سختی هستند. 🔷️ داریوش سجادی، تحلیلگر سیاسی: 🔺️متاسفانه بخش عمده هموطنان داخل کشور تحت تاثیر رسانه‌ها یک فضای رویایی از خارج از کشور را توهم کرده‌اند که هرکس در اینجا زندگی می‌کند در اوج رفاه و خوشبختی است. ـــــــــــــــــ 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍چرا مهاجران ایرانی غُر می‌زنن؟🧐 لطفا این ویدئو رو تا آخر ببینید ⁦👌🏻 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فیلم منتشر شده از سخنرانی امام جمعه محترم سمنان درباره عاقبت عقب نشینی جامعه از حدود شرعی حجاب بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است. در این ویدیو که در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان با «رباخوار فرهنگی» خواندن برخی افراد می‌گوید: اگر امروز از حجاب شرعی عقب نشینی کنیم فردا باید سر برهنگی و عدم برهنگی بجنگیم. 🆔 @aamerin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلام امام در باب حضور روحانیت در اداره کشور همراه با لبخند ملیح امام و خنده حضار 😊
وصیت امام خمینی ره به روحانیت در مورد انتخابات به جامعه محترم روحانیت خصوصاً مراجع معظم، وصیت می‌کنم که خود را از مسائل جامعه خصوصاً مثل انتخاب رئیس جمهور و وکلای مجلس، کنار نکشند و بی‌تفاوت نباشند. همه دیدید و نسل آتیه خواهد شنید که دست سیاست بازان پیرو شرق و غرب، روحانیون را که اساس مشروطیت را با زحمات و رنجها بنیان گذاشتند از صحنه خارج کردند و روحانیون نیز بازی سیاست بازان را خورده و دخالت در امور کشور و مسلمین را خارج از مقام خود انگاشتند و صحنه را به دست غربزدگان سپردند؛ و به سر مشروطیت و قانون اساسی و کشور و اسلام آن آوردند که جبرانش احتیاج به زمان طولانی دارد. صحیفه امام خمینی » جلد 21 » صفحه 420
📌پویش ✅من روز جمعه به حجت الاسلام دکتر علیرضا شاه فضل رای میدهم 🤝از شما هم دعوت می کنم همانند بسیاری از روحانیون، اساتید و نخبگان برای سربلندی کاشان و آران وبیدگل به من اعتماد و به ایشان رای بدهید🌹 کد نامزد: ۲۳۱🇮🇷🇮🇷🇮🇷 لینک کانال جهت آشنایی با کاندیدای اصلح من: @shahfazl ⬅️شما هم این پیام رو برای کسانی که می شناسی بفرست
باسمه تعالی خداوند را شاکریم که بار دیگر شکوه و عظمت حضور مردم را، علی رغم توطئه های دشمنان، پای صندوق های رای مشاهده کردیم. مردم نشان دادند که سختی های زندگی، آنها را از وفاداری به انقلاب و آرمانهای امام (ره ) و رهبر معظم انقلاب، (حفظه الله ) دور نمی کند و ضعف عملکردها و بی وفایی های برخی مسوولین، مانع از پاسداشت خون شهدا نمی شود. رقابتی دیگر به پایان رسید و مردم شریف کاشان و آران و بیدگل به نامزدی با تجربه در عرصه مجلس رأی دادند. نامزدی که اخلاق مداری و تواضع خود را در رقابتهای انتخاباتی نشان داد و توانست آرا قابل توجهی از هر دو شهرستان به دست آورد. اینک رقابت‌ها تمام شده است و تمامی نامزدهای محترم که با هدف خدمت به مردم پا به عرصه انتخابات گذاشته بودند، رفاقت و همدلی را پیشه خود ساخته و با نامزد پیروز همراهی خواهند نمود. اینجانب وظیفه دارم خدمت برادر ارجمند جناب آقای مصطفی معینی آرانی و حامیان ایشان به خاطر کسب اکثریت آرا و راهیابی به مجلس تبریک عرض نموده، برای ایشان آرزوی توفیق در خدمتگزاری دارم. لازم می دانم فرصت را مغتنم شمرده، از همه عزیزانی که در ایام تبلیغات با اینجانب همکاری داشته و نیز عزیزانی که به بنده رای دادند، تشکر و قدردانی نمایم و آینده ای همراه با سرافرازی برای ایشان و تمامی ملت شریف ایران زیر سایه بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف خواستارم. علیرضا شاه فضل نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی
باسمه تعالی مجلس خبرگان رهبری یکی از استوانه های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. حضور عالمان دینی برخوردار از مقبولیت اجتماعی، در این مجلس، جلوه ای زیبا از جمهوریت نظام را به نمایش می گذارد. اینجانب به سهم خودم از حضور پرشور مردم به ویژه اهالی کاشان در انتخابات خبرگان رهبری تشکر می نمایم و راهیابی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه محترم کاشان حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی زید عزه را محضر ایشان و مردم شریف کاشان و استان اصفهان تبریک عرض می کنم. از خداوند متعال برای مردم ایران خیر و برکت و عافیت خواستارم. علیرضا شاه فضل نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان کاشان و آران و بیدگل
با تشکر از استاد گرانقدر سرکار خانم حلوایی حافظ محترم کل قرآن 👇👇👇
.....: سلسله مباحث آیات مهدوی 👇👇 جزء [3]سوره بقره، آیه25۶ چهارمین آیه، از جزء سوم در سوره ی بقره، آیه [256] است که به نوعی توسل به عروة الوثقی ِ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف✨ اشاره دارد. خداوند در این آیه می فرماید:👇👇 «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَـامَ لَهَـا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» در پذیرش دین اکراهی نیست، همانا که راه رشد از گمراهی روشن است. پس هر کس به طاغوت کافر بشود و به خداوند ایمان آورد، قطعا به دستگیره ی محکمی دست پیدا کرده که برای آنها گسستنی نیست و خداوند «سَمِيعٌ عَلِيمٌ» یعنی بسیار شنونده و داناست. چند نکته در این آیه وجود دارد...👆👇 و پیوند و ارتباطش را با مباحث مهدویت اشاره می کند 👈توسلی است که باید به عروة الوثقی داشته باشیم و آن امام زمان علیه السلام است👉. یکی از مصـادیق تمسک به عروة الوثقی و ریسمان محکم الهی اتصال به ″اولیای خدا و اهل بیت″ است. رسول الله (ص) می فرمایند..👇 «ای مردم! کسی که دوست دارد به عروة الوثقی تمسک پیدا کند به ″ولایت علی علیه السلام″ تمسک کند، ☝️زیرا ولایت او ولایت من و اطاعت او اطاعت از من است. ای مردم! هر کس دوست دارد حجت پس از من را بشناسد، علی را بشناسد. زیرا او خزانه ی علم من است. می گوید جابر برخاست و پرسید ائمه چه تعدادی هستند ؟ فرمود: ای جابر! خداوند تو را رحمت کند از همه ی اسلام پرسیدی.. (👌خیلی جالب است! وقتی که جابر سوال می کند که ائمه چه تعدادی هستند، پیامبر می فرماید جابر تو از همه ی اسلام پرسیدی) تعداد آنها به تعداد ماه هاست، (دوازده ماه داریم) که نزد خدا دوازده عدد است و آن را در کتاب خود در روزی که آسمان و زمین را آفرید، آفریده بود. پیامبر، می‌فرماید تعدادشان به تعداد چشمه هایی است که بر موسی بن عمران (ع) جوشید، آن زمانی که عصایش را به زمین زد و دوازده چشمه از آن جوشید. اولشان علی (ع)و آخرشان حضرت مهدی « روحی له الفداء » است. «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّين» دینی که برهان و منطق دارد، نیازی به اکراه و اجبار ندارد. دین سه ضلع است؛ 👇 ⬅️...عقاید ⬅️... احکام ⬅️...اخلاق اگر ما می خواهیم ببینیم چقدر می‌توانیم خودمان را به امام زمان نزدیک کنیم؟ بـاید با استدلال و منطق امام زمان را بپذیریم، نه با احساسات و عاطفه. توجهمان را به معارف مهدویت خیلی عمیق کنیم و دین خودمان را همه‌ی شئونات ببینیم نه بخشی از زندگی..
جزء هفت ،سوره انعام، آیه44 «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ ....» می‌فرماید پس چون حقایقی را که حالا به عنوان عبرت گرفته شدگانشان به آنها یادآوری شده فراموش کردن درهای همه نعمت ها را به روی آنها گشودیم تا هنگامی که به آنچه داده شدن مغرورانه خوشحال گشتند به ناگاه آنها را گرفتیم (یعنی در عذاب قرار گرفتن) پس یکباره از نجات خود درمانده و ناامید شدند. 👈نسبت به این آیه امام باقر (ع) می‌فرماید قول خداوند که می‌فرماید در این آیه «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ» یعنی آنگاه که ولایت امام علی (ع) را رها کردند. 🌻 «فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ» درهای دنیا به روی آنها باز شد «حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُون» اینجا ☝ مراد دوران قیام حضرت مهدی علیه السلامه. دادن نعمت از دو حال خارج نیست؛ ☝️یا اینکه نعمت ها آنها را به سمت و سوی بیداری می آورد ، در این صورت هدایت الـهی عملی شده.✌️ یا اینکه نه آن نعمت‌هایی که به آنها داده می شود و روز به روز بیشتر می شود به غرور و بی خبری آنها اضافه می شود که در این صورت مجازات آنها به هنگام رسیدن به آخرین مرحله خیلی خطرناک است. 🌻 که امیرالمومنین (ع) در حکمت [25] اشاره می کند که اگر پیوسته از سوی خدا به سوی نعمت ها می‌آیید در حالی که تو اهل معصیت هستی بترس. 🌻 برخورد امام مهدی (ع) است با ظلم و ظالم! آن هم در جهت رهایی بشر از ظلم. مانند یک طبیب حاذقی که تیغ جراحی را برای قطع غده های چرکین و جهت درمان انسانهاست، سختی هایی هم دارد دردهایی هم دارد اما نتیجه ی بسیار شیرین و خوبی دارد.
.....: سلام و درود به عزیزانم ... نماز ها و روزه هاتون قبول حق ان شاءالله ... یکی دیگر از ایات مهدوی ...👇 آیه ی ۸۳ ...ال عمران ..👇 « افغیر دین الله یبغون وله ...» « آیا انها ... ( مشرکان ) دینی جز دین الهی می‌خواهند ، حال انکه هر چه در آسمان و زمین است خواه و ناخواه فرمان بردار اویند....» در این آیه قرآن اسلام را معنی وسیعی تفسیر کرده .. و می‌فرمایید ...تمام کسانی که در آسمان و زمین اند و تمام موجودات ، مسلمان اند... مسلمان....👈 یعنی در برابر فرمان خداوند تسلیم اند ... حالا گروهی از روی اختیار ، دین را که همان تشریع است را قبول کرده اند طوعاً...👈 یعنی اختیار و گروهی بی اختیار و از روی اجبار ، قوانین تکوینی را قبول کرده اند . کرهاً ...👈 یعنی اجبار و بی اختیار . مثال...👇 وقتی اشعه ی افتاب به دریا می تابد و آب دریا بخار میشود و قطعات ابر تشکیل میشود و بعد باران میشود به زمین میخورد و گیاه می‌روید ... این اتفاقات یعنی ... آفتاب و آب دریا و ابر و باران و زمین و گیاه ...بی اختیار تسلیم امر خداوند هستن ... این یعنی قوانین تکوینی ..👆 این آیه میفرماید ... دسته ای مثل انسان با اختیار خود تسلیم امر خدا میشود .. و گروهی مثل سایر موجودات به طور اجباری ...تسلیم اویند . حتی همین انسان مختار که گروهی از آنها یعنی « مشرکان بی ایمان » هستند هم بعد از مرگ به اجبار به خدا ایمان میاورد و تسلیم میشود و حقایق را مشاهده میکند . در تفسیر عیاشی ..ج ۱ ...ص ۱۳ این آیه را از ایات مهدوی میدانند و به روایتی از امام صادق علیه السلام..👇 این آیه به ظهور امام مهدی « روحی له الفداء » و هدایت همگان به سوی کلمه ی توحید اشاره دارد .
.....: عرض سلام و ارادت خدمت عزیزان قرآنی ...🌹 ادامه ی سلسله آیات مهدوی در جز هفت ..👇 آیه ی ۱۵۷ سوره ی مبارکه ی نساء ...👇 « و قولهم انا قتلنا المسیح ...و ما قتلوه و ما صلبوه و لکن شبهه لهم ...» شیخ صدوق « رحمة الله » در کتاب کمال الدین از سدیر صیرفی روایت کرده ..👇 که من و مفضل ابن عمر ....بر مولایمان امام صادق علیه‌السلام وارد شدیم .. دیدیم آن حضرت بر روی خاک نشسته و جبه ای که مصیبت زده گان در آن زمان میپوشیدند را مولا پوشیدند .. و همچون کسی که فرزند از دست داده می‌گریستند و میفرمودند ...👇 🌹 سرور من ، غیبت تو، مصیبتم را به اندوه های ابدی پیوسته ... اشکی از چشمم جاری نشود ، مگر این که در برابر چشمم محنت هایی مجسم میشود که از انها بزرگتر و هولناک تر است ، و حوادثی که با خشم تو در آمیخته .. 🌻 سدیر میگوید ..پرسیدم چه حالتی سبب شده که اینچنین در ماتم و سوگ بنشینید ؟ 🌹 امام صادق فرمودند ..👇 امروز در کتاب جفر ...کتابی که خداوند بر محمد و آل محمد اختصاص داده ، نگریستم .. در این کتاب ولادت و غیبت و گرفتاریهای مومنان ، و شک و تردیدهایی که بر اثر طولانی شدن غیبت بوجود میاید ...را تامل کردم ... لذا اندوه ها بر من بیشتر شد ... 🌹 سه جریانی که در مورد سه رسولان ما اتفاق افتاده برای قائم ما هم پیش خواهد آمد. 👇 🌻 ولادتش چون حضرت موسی ... 🌻 غیبتش چون غیبت حضرت عیسی 🌻 و درازا کشیدن غیبت مثل درازا کشیدن جریان حضرت نوح . « و ما قتلوه و ما صلبوه ولکن شبه لهم ..» پس غیبت قائم ما هم همین طور خواهد شد که امت به خاطر طولانی شدنش آن را انکار خواهند کرد ، 😔 بعضی از روی نااگاهی خواهند گفت هنوز به دنیا نیامده است ..😔 و گروهی خواهند گفت به دنیا آمده و از دنیا رفته .😔 « پرودگار در این ماه مبارک رمضان به ما معرفت شناخت مولایمان را عطا بفرما . »🤲
باسمه تعالی بحث داغ این روزها بر می گردد به حاشیه های حوزه علمیه متعلق به آیت الله صدیقی امام جمعه محترم موقت تهران، مسأله ای که به نظر می رسد ابعاد آشکار و پنهان زیادی داشته باشد و فهم عمق ماجرا قدری مشکل و نیازمند اطلاعات پشت پرده می باشد. اگر چه قضاوت کامل را باید قضات محترم انجام دهند و نتیجه آن را به سمع و نظر مردم برسانند (که معمولا این گونه مسایل اطلاع رسانی کامل نمی شود ، چرا که مصلحت‌سنجی های زیادی لحاظ می شود) ولی با یک نگاه ساده و بدون نیاز به اطلاعات دقیق نیز می توان تحلیل‌هایی ارایه نمود. ضرورت این تحلیل‌ها عبرت گیری خواص و آگاه سازی عوام خواهد بود و کسی نمی تواند دیگران را از اظهار نظر کارشناسی منصفانه منع کند و بگوید فقط و فقط قوه قضائیه باید در این زمینه سخن بگوید، چرا که این اتفاق هم هیچگاه رخ نخواهد داد و همواره در هاله ای از ابهام باقی خواهد ماند. نکاتی که به ذهن حقیر می‌رسد و امیدوارم درست فهم کرده باشم در چند سطر تقدیم می شود: 1. در بسیاری از مواقع در کنار انسانهای بزرگ خلافکارهای بزرگ و حرفه ای رخنه می کنند تا به منافع خویش برسند و این گونه افراد را ابزار و طعمه خود قرار می دهند. این موضوع هشداری است برای افراد بزرگ تا مراقبت بیشتری نسبت به نزدیکان خود داشته باشند. 2. سرمایه های انسانی انقلاب، باید بیش از پیش تحت نظارت دستگاه های نظارتی باشند و این دستگاه ها باید به موقع و بدون ملاحظه مسایل پیرامونی این سرمایه های جبران نشدنی را به ایشان تذکر دهند، تا کوچکترین خدشه و آسیبی به این عزیزان وارد نشود. 3. تاسیس موسسات خصوصی با بودجه های دولتی، یکی از نقاط آسیب زای نظام اسلامی بوده است. به نظر می‌رسد این سبک خصوصی سازی به ویژه در بخشهای فرهنگی و معنوی باید مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار گیرد تا موجب سرمایه سوزی معنوی نشود. 4. شفاف سازی و پذیرش اشتباهات احتمالی، موجب تضعیف جایگاه افراد نخواهد شد، بلکه موجبات اعتماد بیشتر مردم به بزرگان را فراهم می آورد. لذا در این موضوع خاص، شاید نیاز باشد طی چند مرحله سوالات مردم پاسخ داده شود تا ذهنیت منفی برای مخاطبان ایجاد نشود و اگر اشتباهی هم صورت پذیرفته، بیان شود؛ چرا که مردم انتظار معصوم بودن از مسوولین ندارند ولی انتظار دارند اگر خطایی رخ داده، به عهده گرفته شود. 5. ساخت ساختمانهای مجلل و گرانقیمت، برای فعالیتهای مذهبی، در این برهه زمانی سوال برانگیز است. از حرم امام خمینی ره گرفته تا حوزه های علمیه تا مساجد مجلل و .... این موضوع باید برای مردم تبیین شود که آیا ضرورتی برای انجام این همه هزینه وجود دارد یا خیر؟ اگر ضرورت دارد بیان شود تا مردم قانع شوند و اگر ضرورت ندارد، تکرار نشود و همانها که ساخته شده نیز به گونه ای تغییر جهت پیدا کند تا شبهات بر طرف شود. 6. دشمن همه تلاش خود را می کند تا سرمایه های انسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی را ترور شخصیتی نماید. بر همگان لازم است ضمن پیگیری مطالبات و درخواست پاسخهای قانع‌کننده، مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند و آب به آسیاب دشمن جاری نکنند. هر چند معتقدم شفاف سازی و برخورد قاطع و سریع با مجرمان، می تواند این تلاش دشمن را به شکست بکشاند. در پایان از خداوند متعال می خواهیم نظام مقدس اسلامی را از کج رفتاری ها و شیطنت های دشمنان داخلی و خارجی مصون بدارد. علیرضا شاه فضل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت فرصتی است برای نوسازی توامان معنوی و مادی. زدودن خانه و دل از آلودگی ها، فرشتگان رحمت را گرداگرد حریم انسان به پرواز در می آورد و فرصت عروج در شب قدر را به بنده سالک عنایت می کند. مهمانی خدا و مهمانی های بندگان خوب خدا، برکت رمضان را مضاعف نموده و مسیر زندگی یکساله مان را هموار و پر رونق خواهد ساخت. ❀ سال نو و بهار قرآن مبارک ❀ 🌸 🌺🍃🌸 🍃🌺🍃🌸🍃🌺 🌼🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺
🔆 کارگاه مهارتی حفظ قرآن کریم📖 ♨️ در بخش دانشگاهی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 💠 آشنایی با طرح ملی حفظ دانشگاهیان 🔹آموزش مهارت‌های حفظ قرآن کریم 👤با حضور استاد ارجمند ⏪ حجت الاسلام دکتر علیرضا شاه‌فضل عضو هیأت علمی دانشگاه، حافظ قرآن و مسئول طرح ملی حفظ دانشگاهیان 🔺جلسه اول: امروز (جمعه ۳ فروردین) ساعت ۲۰ 🔸جلسه دوم: دوشنبه ۶ فروردین ساعت ۲۱ 🔺جلسه سوم: پنج‌شنبه ۹ فروردین ساعت ۱۹ 🔸جلسه چهارم: شنبه ۱۱ فروردین ساعت ۱۹ 🏢 مکان: تهران، مصلای امام خمینی(ره)، بخش دانشگاهی ☫اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی 🌐 http://eitaa.com/joinchat/2000027835Ce5ccd89770
=========== [1]ـ سوره‌ي إسراء، آيه‌ي 82. [2]ـ سوره‌ي يونس، آيه‌ي 57. [3]ـ سوره‌ي احزاب، آيه‌ي 32. [4]ـ سوره‌ي مائده، آيه‌ي 52. ++++++++++ *{تسنيم، جلد 1، صفحه 253} 12 ـ درياي بي كران معرفت همچنين اميرالمؤمنين (عليه السلام) مي فرمايد: «ثمّ أنزل عليه الكتاب نوراً لا تُطفأ وسراجاً لا يخبو توقّده وبحراً لا يُدْرَك قعره ومنهاجاً لا يُضِلّ نهجُه وشعاعاً لا يُظلِم ضوئُه... جعله الله ريّاً لعطش العلماء وربيعاً لقلوب الفقهاء ومحاجَّ لطرق الصلحاء ودواءً ليس بعده داء ونوراً ليس معه ظلمة وحبلا ً وثيقاً عروته ومعقِلا ً منيعاً ذِروته...»[1] ؛ خداي سبحان كتابي آسماني بر پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) فرو فرستاد و آن، نوري است كه خاموشي ندارد و چراغي است كه افروختگي آن زوال ناپذير است و دريايي ژرف است كه قعر آن به چنگ ادراك آدمي (بشر عادي) نمي افتد و راهي است كه در آن گمراهي نيست و شعاعي است كه روشني آن تيرگي نگيرد... خداوند آن را فرونشاننده‌ي تشنگي علمي دانشمندان و خرّمي دلهاي فقيهان و راه روشن سالكان صالح قرار داد. قرآن كريم دارويي است كه پس از آن، بيماري نمي ماند و نوري است كه هيچ گونه تيرگي در آن نيست و ريسماني است كه دستگيره‌ي آن مطمئن و پناهگاهي است كه قله‌ي بلند آن مانع دشمن است. 13 ـ يگانه عامل توانگري پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) مي فرمايد: «القرآن غني لا غني دونه ولا فقر بعده»[2] ؛ قرآن مايه‌ي توانگري است كه جز در آن توانگري يافت نشود و هيچ فقري نيز پس از آن نيست. همچنين آن حضرت مي فرمايد: «من قرأ القرآن فرأي أنّ أحداً أعطي أفضل مما أعطي فقد حقّر ما عظّمه الله وعظّم ما حقّره الله»[3] ؛ كسي كه قرآن =========== [1]ـ نهج البلاغه، خطبه‌ي 198، بند 25. [2]ـ جامع أحاديث الشيعه، ج 15، ص 7. [3]ـ همان، ص 16. ++++++++++ *{تسنيم، جلد 1، صفحه 254} تلاوت كند و آنگاه بپندارد بهره‌ي ديگران از او بيشتر است، او آنچه را خدا بزرگ شمرده (قرآن) حقير پنداشته و آنچه را خدا حقير دانسته (دنيا) او بزرگ پنداشته است. نيز مي فرمايد: «لا ينبغى لحامل القرآن أن يظن أحداً أعطى أفضل مما أعطى لانه لو ملك الدنيا بأسرها لكان القرآن أفضل مما ملكه»[1] ؛ براي حاملان قرآن سزاوار نيست كه بهره‌ي ديگران را برتر ازبهره‌ي قرآني بدانند؛ زيرا اگر آدمي مالك سراسر گيتي نيز باشد، قرآن بر هر چه دارد برتر است. والحمد لله ربّ العالمين 10 بهمن 1375، شب 19 ماه مبارك 1417 جوادي آملي =========== [1]ـ جامع أحاديث الشيعه، ج 15، ص 26. ++++++++++ ***{تسنيم، جلد 1، صفحه 255} تسنيم، جلد 1، صفحه 256 تسنيم، جلد 1، صفحه 257