eitaa logo
شهید عارف(شهید احمد علی نیری)
72 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
10.1هزار ویدیو
359 فایل
💥بسم رب الشهدا💥 کتاب شهید رو خوندم، عرفان عجیبی این شهید داره. 😳 تسلای دل مادر سیدالشهدا ع قدمی برای شهدا برمیدارم.⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آیات و احادیثی که در برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با موضوع " اصول تربیتی در کلام و سیره امام جعفر صادق علیه‌السلام " قرائت شد. 🔸 در روايتی از امام صادق (علیه السلام) تفاوت حكومت بنی اميه و اهل بيت (علیهم السلام) در مقايسه ميان اين دو نوع حكومت اين گونه بيان شده است : « اما علمت ان امارة بني امية كانت بالسيف و العسف و الجور، و ان امامتنا بالرفق و التألف و الوقار و التقية و حسن الخلطة و الورع و الاجتهاد; فرغبوا الناس في دينكم و في ما انتم عليه » 🔹 آيا ندانستی كه حكومت بنی اميه با شمشير و خشونت و ستم بود و رهبری و امامت ما با مدارا و الفت و آرامش و سر نگهداری و رفتار خوب و احتياط و تلاش و گفتگو است. پس مردم را به دين و مرام خود با اين روش‌ها جذب و علاقه مند كنيد. ----------- 🔹 نقد شاقول و میزان صحابی امام جعفر صادق علیه السلام توسط امام عن زرارة قال دخلت انا و حمران علی ابی جعفر علیه السّلام قال: قلت له انّا نمدّ المطمار فمن وافقنا من علویّ او غیره تولّیناه و من خالفنا من علویّ او غیره برئنا منه فقال لی یا زرارة قول اللَّه اصدق من قولک فاین الّذین قال اللَّه عزّ و جلّ إِلَّا الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ لا یَسْتَطِیعُونَ حِیلَةً وَ لا یَهْتَدُونَ سَبِیلًا (سوره نساء، آیه ۹۸)؟ این المرجون لأمر اللَّه (سوره توبه، آیه ۱۰۶)؟ این الّذین خلطوا عملا صالحا و آخر سیئا (سوره توبه، آیه ۱۰۲)؟ این اصحاب الاعراف؟ این المؤلّفة قلوبهم. و من خالفنا من علویّ أو غیره برئنا منه.فقال لی:یا زراره،قول اللّه أصدق من قولک،فأین الّذین قال اللّه عزّ و جلّ: إِلاَّ الْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجٰالِ وَ النِّسٰاءِ وَ الْوِلْدٰانِ لاٰ یَسْتَطِیعُونَ حِیلَهً وَ لاٰ یَهْتَدُونَ سَبِیلاً أین المرجون لأمر اللّه؟أین الّذین خلطوا عملا صالحا و آخر سیّئا؟أین أصحاب الأعراف؟ أین المؤلّفه قلوبهم.؟! و زاد حمّاد فی الحدیث قال:فارتفع صوت أبی جعفر علیه السّلام و صوتی حتّی کان یسمعه من علی باب الدّار. و زاد فیه جمیل،عن زراره:فلمّا کثر الکلام بینی و بینه قال لی:یا زراره، حقّا علی اللّه أن[لا]یدخل الضّلاّل الجنّه. 🔸 زراره می گوید: من و حمران به حضور امام باقر علیه السّلام شرفیاب شدیم؟ به حضرت عرض کردم، ما ریسمان سنجش افکار و اعمال را بکار می بریم و معتقدات و اعمال افراد را اندازه می گیریم. هر کس با ما موافق بود او را دوست می داریم خواه از سادات علوی باشد و خواه از افراد عادی. و هر کس بر خلاف ما باشد از او بیزاری می جوئیم خواه علوی باشد یا غیر علوی. امام باقر علیه السّلام فرمود: زراره، گفته خداوند از گفته تو صادق تر است و بواقع و راستی منطبق تر. اگر گفته تو صحیح باشد، پس موضع مردان و زنان مستضعف کجا است. آنان که نمی توانند راه سعادت خود را بیابند و خویشتن را از استضعاف برهانند؟ پس موضع آنانی که سرنوشتی مجهول دارند و باید در امید و انتظار امر الهی باشند کجا است؟ موضع آنانی که کارهای خوب و بدشان به هم آمیخته و از پایان کار خویش آگاهی ندارند کجا است؟ موضع اصحاب اعراف کجا است؟ موضع کسانی که باید مورد حمایت مالی واقع شوند تا دلشان به حق الفت پذیرد و به دین الهی گرایش یابند کجا است؟ و حماد اضافه میکند در این حدیث : که صدای حضرت امام صادق علیه السلام بلند شد و من صدای ایشان را از جلوی در میشنیدم و زراره نقل کرده که وقتی که حرف بین من و امام زیاد شد و بحث طول کشید ، امام فرمودند که ای زراه! حق است بر گردن خدا که جز گمراهان و اهل ضلال مانع ورود کسی به بهشت نشود. 📚 منبع : تفسیر عیاشی ----------- 🔸 امام صادق عليه السلام: مَنْ ذَهَبَ يَرى اَنَّ لَهُ عَلَى الآْخَرِ فَضْلاً فَهُوَ مِنَ الْمُسْتَـكْبِرينَ (قالَ حَفْصُ بْنُ غياثٍ): فَقُلْتُ لَهُ اِنَّما يَرى اَنَّ لَهُ عَلَيْهِ فَضْلاً بِالْعافيَةِ اِذا رَآهُ مُرْتَـكِبا لِلْمَعاصى. فَقالَ: هَيهاتَ هَيهاتَ! فَلَعَلَّهُ اَنْ يَكونَ قَدْ غُفِرَ لَهُ ما اَتى وَ اَ نْتَ مَوْقوفٌ مُحاسَبٌ اَما تَلَوْتَ قِصَّةَ سَحَرَةِ موسى عليه السلام 🔹 هر كس خودش را بهتر از ديگران بداند، او از متكبّران است. حفص بن غياث مى‌گويد: عرض كردم: اگر گنهكارى را ببيند و به سبب بى گناهى و پاك دامنى خود، خويشتن را از او بهتر بداند چه؟ فرمودند: هرگز هرگز! چه بسا كه او آمرزيده شود اما تو را براى حسابرسى نگه دارند، مگر داستان جادوگران و موسى عليه السلام را نخوانده اى؟ ----------- 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « خَيْرُ النّاسِ مَنْ نَفَعَ وَ وَصَلَ وَ اَعانَ » 🔹 بهترين مردم كسى است كه مفيد باشد، رابطه برقرار كند و يارى دهد. -----------
🔸 الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ـ لأِبي عُبيدةَ الحَذّاء ـ : أ لا اُخبِرُكَ بِأشَدِّ ما افتَرَضَ اللّه ُ على خَلقِهِ ؟ : إنصافُ الناسِ مِن أنفسِهم ، و مُواساةُ الإخوانِ في اللّه ِ عَزَّ و جلَّ ، و ذِكرُ اللّه ِ على كُلِّ حالٍ ، فإن عُرِضَت لَهُ طاعَةٌ للّه ِِ عَمِلَ بها ، و إن عُرِضَت لَهُ مَعصيَةٌ لَهُ تَرَكَها . 🔹 امام صادق عليه السلام ـ به ابو عبيده حذّاء ـ فرمود : آيا تو را از سخت ترين چيزى كه خداوند بر آفريدگانش واجب كرد آگاه نسازم؟ انصاف داشتن مردم نسبت به يكديگر، همدردى و كمك به برادران دينى و ياد خدا در همه حال، به طورى كه اگر طاعتى برايش پيش آيد آن را به كار بندد و اگر معصيتى پيش آيد رهايش كند. ----------- 🔸 الإمامُ الكاظمُ عن آبائه عليهم السلام : قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله : أبى اللّه ُ لِصاحِبِ الخُلقِ السَّيِّئِ بالتَّوبَةِ ، فقيلَ : يا رسولَ اللّه ِ ، و كيفَ ذلكَ ؟ قالَ : لأنّهُ إذا تابَ مِن ذَنبٍ وَقعَ في أعْظَمَ مِن الذَّنبِ الّذي تابَ مِنهُ . 🔹 امام كاظم از پدرانش عليهم السلام : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : خداوند از آدم بد خوى توبه نمى‌پذيرد. عرض شد : اى رسول خدا، چرا؟ فرمود : چون هرگاه از گناهى توبه مى‌كند، در ورطه گناهى بدتر از آن كه توبه كرده است مى‌افتد. .: ایتا | سروش | روبیکا | بله :. 🌐 SamteKhoda3.ir
💠
نماز مقبول
🔹 نماز درجاتی دارد؛ بر درجه نازله ‌اش یك نحو فضیلت بار است، بر درجه وسطایش یك نحو فضیلت و بر درجه عالیه ‌اش یك نحو فضیلت. 🔹 حقیقت نماز آن است كه «قُربانُ كُلِّ تَقِی» است، ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾ است. اگر كسی نماز خوانده مثلاً نماز ظهرین را خوانده، می‌ خواهد ببیند یا نشد _ البته اصل این مطلب در قیامت معلوم می ‌شود ولی در دنیا هم _ اگر تا غروب موفق شد خودش را حفظ بكند و هیچ گناهی نكند، این خوشحال باشد كه نماز ظهرینش قبول شده است، چون نماز آن است كه ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾. 🔹 اگر گفتند: «الصلاة ما هی»، مثل اینكه بگویند: «الماء ما هو»؛ آب چیست، خب آب آن است كه رفع عطش بكند؛ اگر گفتند: «الصلاة ما هی؟»، در پاسخ می گویند: ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ﴾. 🔹 خب اگر كسی نماز خواند و بعد از اینكه از مسجد یا محلّ نماز بیرون آمد، مبتلا به گناهی شد، معلوم می‌ شود که او نماز نخوانده است! البته صحیح است یعنی قضا ندارد؛ ولی است. قبول، یك حكم فقهی نیست، یك حكم كلامی است؛ صحّت، یك حكم فقهی است. این نماز, قضا ندارد چون در ظاهر خوانده شده است؛ اما چون ﴿تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ ﴾ نیست، قبول نشده است. آدم می ‌تواند خودش تشخیص بدهد! 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 25 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
دروس آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹 درس خارج فقه قضا و شهادت از شنبه تا سه شنبه ـ ساعت 9 صبح 🔹 درس اخلاق چهارشنبه ها ـ ساعت 9 صبح دروس معظم له: سایت تلویزیون اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir ↙️ لینک شرکت در درس فقه: https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli ↙️ درس اخلاق: https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🕌بسم الله الرحمن الرحیم🕌 موسسه آموزش عالی اسراء ✳️ تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی(دامت برکاته) ✳️در رشته های تخصصی با عناوین درج شده در سایت پذیرش: 🔸تفسیر قرآن (سطح4) 🔸تفسیر و علوم قرآن(سطح3) 🔸فلسفه اسلامی(سطح3) 🔸حکمت متعالیه(باگرایش الهیات بالمعنی الاخص)(سطح4) 🔸کلام اسلامی با گرایش کلام امامیه (سطح3) ✳️در سال تحصیلی 1404-1403 از بین دانش پژوهان واجد شرایط پذیرش می نماید. ✳️علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه نمایند. سایت حوزه(www.paziresh.ismc.ir) 📝 آدرس75 متری عمار یاسر نبش شهید قدوسی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تلفن: 37189255(025) 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 8. مرزداری و اهمیت آن 🔸 دعای امام سجاد (ع) برای مرزبانان مشرکان 6. اللَّهُمَّ عَقِّمْ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ، وَ یبِّسْ أَصْلابَ رِجَالِهِمْ، وَ اقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ، لا تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِى قَطْرٍ، وَ لا لأَرْضِهِمْ فِى نَبَاتٍ؛ خدایا! زنانشان را نازای و پشت مردانشان را خشك گردان و نسل چارپایان سواری و شیرده آن‌ها را ببُر و آسمانشان را رخصت باریدن مده و زمینشان را اجازت روییدن مفرما. 📚 مفاتیح الحیات ص 474 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر تلاشى سرانجام به نتيجه مى رسد، كم يا زياد ▫️مَنْ طَلَبَ شَيْئاً نَالَهُ أَوْ بَعْضَهُ 🟤هركس براى رسيدن به چيزى تلاش كند يا به همه آن مى رسد يا به قسمتى از آن ✍بدون شك براى رسيدن به مقصود، عوامل زيادى بايد دست به دست هم بدهند ولى در ميان همه آن عوامل، نقش تلاش و كوشش از همه پررنگ تر است و تجربه نيز همين را نشان مى دهد كه بزرگان دنيا كه به مقاصد عالى دست يافته اند براثر كار و كوشش و تلاش فراوان بوده و حتى مخترعان و مكتشفان كه توانسته اند نيروهاى مختلف جهان طبيعت را به تسخير خود درآورَند، بر فراز آسمان پرواز كنند و يا به بعضى از كرات بالا برسند، در اعماق درياها سير كرده و ذخاير آن را كشف نمايند، نيروى اتم را در اختيار بگيرند و از آن براى مقاصد صلح جويانه استفاده كنند، به كشفيات فراوانى در علوم مختلف دست یافتن همه اين ها در سايه تلاش و كوشش و استقامت و پشتكار است. 📚 @nahjol_balagheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5974396660896237541.mp3
9.77M
🌺 شرح خطبه٨٣ 🔴جلسه۸_ بخش‌‌اوّل ⏱زمان 19:53 حجم 9,3 MB 🎤 @nahjol_balagheh
🌺شرح خطبه ۸۳ نهج‌البلاغه توسط محمدعلی انصاری 🔅جلسه۸_ بخش‌‌اوّل ✨جعَلَ لَكُمْ أَسْمَاعاً لِتَعِيَ مَا عَنَاهَا 🔹خداوند) براى شما گوش هايى قرار داد که آنچه را برايش اهميّت دارد، بشنود و حفظ کند @nahjol_balagheh
💌 برای علاقمند شدن به خدا @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۸ - قسمت دوم 🔸ضرورت مواسات بین مؤمنین 🔸تأثیر ولایت بر مواسات و تحکیم روابط مؤمنین 🔸روایتی در مورد تمسک به ولایت امیرالمؤمنین(ع) استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: یهود نظرش این است که اگر امّت پیغمبر(ص) اتحاد داشته باشند، یهود از بین می‌رود. برای همین یهود همیشه از زمان پیامبر اکرم(ص) تلاش کرده که مؤمنین با هم اختلاف داشته باشند. امیرالمؤمنین(ع) در مورد ارتباط صمیمی و اتحاد با مؤمنین می‌فرماید: «إِنَّمَا أَنْتُمْ إِخْوَانٌ عَلَى دِينِ اَللَّهِ مَا فَرَّقَ بَيْنَكُمْ إِلاَّ خُبْثُ اَلسَّرَائِرِ وَ سُوءُ اَلضَّمَائِرِ فَلاَ تَوَازَرُونَ وَ لاَ تَنَاصَحُونَ وَ لاَ تَبَاذَلُونَ وَ لاَ تَوَادُّونَ»(نهج البلاغه، خطبه ۱۱۳). شما برادران دينى هستيد، چيزى جز ناپاكى درون و زشتى باطن ميان شما جدايى نيفكنده است. برای همین يكديگر را در امور يارى نمى‌كنيد و خير يكديگر را نمى‌خواهيد و به يكديگر چيزى نمى‌بخشيد و با هم دوستى نمى‌ورزيد. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر هجدهم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این روایت ناب را اولین بارم بود شنیدم کلی لذت بردم گفتم شما هم لذت ببرید👇👇 ♨️شبهه چرا خداوند ما را توی این دنیا آورد❓من دوست نداشتم بیام.....❓ ✅جواب قبلا داخل کانال جواب این شبهه را دادیم اما این جواب برای خودم لذت بخش بود👇👇 عبدالله بن فضل هاشمى میگويد: به امام صادق (عليه السلام) عرض كردم به چه علت خداوند، روح‏ها را كه در ملكوت اعلى در مكان بالايى بود را در بدن‏ها قرار داد❓ 👌👌👌آن حضرت فرمودند: حقيقتا خداوند میدانست كه اگر روح‏ها را در برترى و بزرگى به همان حالت خود رها می‌كرد، بيشترشان به جاى خداوند اداعاى پروردگارى می‌كردند. (به همين دليل) آنها را بر اساس تقديرى كه براى روح‏ها از ابتداء مقدر ساخته بود، در بدن‏ها قرار داد به خاطر توجه و رحمتى كه به آنها داشت و بعضى از آنها را به بعضى ديگر وابسته ساخت و بعضى را نسبت به بعضى ديگر از نظر مرتبه و جايگاه بالاتر نمود و بعضى را نيز به (دست) بعضى كفايت نمود و به سوى آنها پيامبرانى فرستاد و حجت‏‌هاى خود را به عنوان بشارت دهنده و ترساننده منصوب كرد و به آنها دستور داد كه بر اساس بندگى (خداوند) رفتار كنند و در مقابل خداوند خود را به انواع عباداتى كه از طرف خداوند براى آنها در نظر گرفته است، فروتنى نمايند و براى آنها در آينده (آخرت) و اينك (در دنيا) عذاب‏هايى و پاداشى در نظر گرفته است تا آنها را به كار خوب تشويق كرده و از كار بد دورشان سازد و به جست و جوى روزى و كسب (حلال) وادار نمايد، تا بدانند كه مورد پرورش خداوند و بندگانى هستند كه آفريده شده‏‌اند و به عبادت او روى بياورند و به وسيله (عبادت) نعمت‏هاى هميشگى و بهشت جاودان را به دست آورند و از اين كه چيزى بخواهند كه حقشان نيست، در امان بمانند. سپس فرمودند: اى فرزند فضل! حقيقتا خداوند از خود بندگان به آنها بهتر نگاه می‌كند. 👌مگر نمیبينى كه در ميان مردم فقط دوستى برترى بر غير را می‌بينى تا جايى كه بعضى از آنها بر سر پروردگارى (با يكديگر) درگير می‌شوند (مثلا فرعون که میگفت: اَنا ربُّکُم الاَعلی) و بعضى ديگر بر سر ادعاى پيامبرى بدون اين كه حقى (در اين مورد) داشته باشند، با هم دعوا می‌كنند و بعضى از آنها بدون حق، ادعاى امامت دارند با اين كه در خود نقص، ناتوانى، ضعف، سستى، نياز، فقر و دردها (بيماری‌هاى) پشت سر هم و مرگى كه بر آنها چيره شده و بر تمامشان پيروز می‌شود، میبينند. اى فرزند فضل! خداوند براى بندگان خود به جز آن چه به صلاحشان است، انجام نمیدهد و ذره‏اى به مردم ستم نمی‌كنند، اما مردم به خودشان ظلم می‌كنند. انتشارش با شما خوبان 🌹 کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
♨️شبهه آیا این دو روایت با هم متناقض نیست یک روایت میگوید شفاعت ما شامل انسانی که نماز را سبک می شمارد نمیشود یکی دیگه میگوید هیچ کدامتون وارد جهنم نمیشوید❓ حضرت صادق علیه السلام فرمودند: «إِنَّ شَفَاعَتَنَا لَا تَنَالُ مُسْتَخِفّاً بِالصَّلَاةِ؛ شفاعت ما اهل بیت علیهم‌السلام به کسانی که نماز را سبک بشمارند، نخواهد رسید» الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :و اللّه ِ، لا يَدخُلُ النّارَ مِنكُم أحدٌ، فتَنافَسُوا في الدَّرَجاتِ... امام صادق عليه السلام :به خدا سوگند احدى از شما به دوزخ نمى رود. پس براى رسيدن به درجات [بهشت] با هم رقابت كنيد...❓❓❓ ✅جواب نکته اول ✅👌شفاعت امری مسلم است و اصل آن از محکمات روایات می‌باشد. همچنین شیعیان دوازده امامی، جهنم(برزخ) نمی‌روند و اگر هم جهنم رفتند بعد از مدت کوتاهی از آنجا نجات می‌یابند و این نیز امر مسلّمی است.(حتی همه‌ی انبیاء هم به شفاعت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیاز دارند(شفاعت مختص گنهکاران نیست در ادامه بیان خواهد شد)) نکته دوم 👌👌شاید منظور از شفاعت در روایت مورد درجات بهشتی باشد؛ یعنی اینکه اگر کسی نماز را سبک بشمارد، شفاعت ما در رسیدن به درجات بالاتر بهشت شامل حال او نمی‌شود. 👌کما اینکه درباره حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها میگوییم ما را در رسیدن به درجات بالای بهشت شفاعت کن یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی‏ لِی فِی الْجَنَّةِ‏ نکته سوم «استخفاف صلاة»(سبک شمردن نماز) در روایات دارای معنای و مصادیق متعدد است👇👇 1⃣ سبک شمردن نماز به معنای «تارک نماز» است. «کلینی، كافي، اسلامية، ج‏2، ص386». در این صورت اگر تارک نماز، منجر به انکار ضروری دین[نماز] شود، اصلا مورد شفاعت واقع نخواهد شد؛ زیرا مساوی با کفر است.(در این صورت این شخص شیعه نمُرده است پس اصلا منافات ندارد) 2⃣ سبک شمردن نماز به معنای نماز همراه با ریا است. «نهج الفصاحة، ص738». در این صورت نیز معنای روایت مشخص است؛ زیرا نماز ریایی مورد قبول خداوند واقع نمی‌شود؛ بنابراین شفاعت در مورد خصوص نماز نیز شامل حال این شخص نخواهد شد. 3⃣ استخفاف نماز به معنای «تاخیر انداختن از اول وقت» و «انجام ندادن مقدمات آن» نیز به کار رفته است، در این دو صورت باید شفاعت را به معنای شفاعت در درجات بهشتی معنی کرد. یقینا شفاعت در هنگام داخل شدن به جهنم نیست چون کثیر از ما ممکنه به این قسم سوم مبتلا باشیم پس منظور شفاعت در درجات یا موارد دیگر است. 4⃣ سبک شمردن نماز موجب میشود و زمینه میشود تا طرف به جاهایی کشیده بشود که شفاعت شاملش نشود. 5⃣ در بعضی از روایات منظور از است صلاه و نماز امام علی علیه السلام بیان شده یعنی هر کسی نسبت به ولایت امیر المومنین علیه السلام کوتاهی کند و سبک بشمارد شفاعت شاملش نمیشود. 👆👈در هر صورت باید گفت که شفاعت در خصوص نماز، شامل این گونه افراد نمی‌شود و باید عذاب و سختی نسبت به نماز را خودشان تحمل کنند؛ ولی در موارد دیگر ممکن است شفاعت شامل حالشان بشود. نکته آخر 👌👌✅اینکه شفاعت نیز در جاهای مختلف دارد، شفاعت در قبر، در برزخ، قیامت و... که هر کدام باید سرجایش مورد بررسی قرار گیرد که شاید امام مورد خاصی مد نظرشان بوده. انتشارش با شما خوبان 🌹 کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 تاریخ جعلی علم غرب ... ▪️کشف جاذبه توسط نیوتن دروغ است❗️ 👈 بخشی از علوم امروزی که در کلام ائمه ما (علیهم السلام) آمده است: ⬅️انرژی هسته ای! ⬅️ چگونه رفتن به فضا ! ⬅️ارتباط میوه های هر فصل با نیاز انسان ! ⬅️حرکت وضعی وانتقالی زمین... ⬅️جسم بودن هوا ... ⬅️ عدم امکان انتقال صوت در خلأ ... ⬅️صداهای وحشتناک حرکت کره زمین که اگر بشنویم سکته می کنیم ! ⬅️ چگونگی گردش خون در بدن ... و... که همه رو غربی ها به خودشون نسبت دادند و ما هم باور کردیم! ⭕️ 📙منبع: سخنرانی امام صادق علیه‌السلام، بنیانگذار تمدن ساز https://eitaa.com/shahid_aref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ عزت و ذلت . معنی حقیقی دارا و ندار بودن ، داشتن و نداشتن ، فقر و ثروت ، تلخی و شیرینی رو در بیان خاطره توسط حجت‌الاسلام قرائتی حَفَظَهُ الله جستجو کنید . . ✅ واقعا فوق العاده بود . 👊 👍 💪 https://eitaa.com/shahid_aref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 حواسمون به قند های دور و برمون باشیم نزاریم زود آب بشن !! 🟡 واقعا عالی بود چه مثال زیبایی 💐🌺🌸 https://eitaa.com/shahid_aref