eitaa logo
شهید عارف(شهید احمد علی نیری)
72 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
10.1هزار ویدیو
359 فایل
💥بسم رب الشهدا💥 کتاب شهید رو خوندم، عرفان عجیبی این شهید داره. 😳 تسلای دل مادر سیدالشهدا ع قدمی برای شهدا برمیدارم.⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 13. مشورت و شورا 🔹 ویژ‌گی‌ های مشاور امیرمؤمنان علی (ع) در عهدنامه خود به مالك اشتر می ‌فرماید: با سه گروه مشورت نكن: ـ بخیلی كه تو را از فضل و بخشش باز می ‌دارد و از فقر و نیاز می‌ ترساند و ـ ترسویی كه اَقدام تو را از اِقدام سست می ‌كند و ـ حریصی كه به ناروا حرص و آز را در نگاه تو می‌ آراید. [1] [1]. لا تُدْخِلَنَّ فِى مَشُورَتِكَ بَخِیلاً یعْدِلُ بِكَ عَنِ الْفَضْلِ وَ یعِدُكَ الْفَقْرَ وَ لا جَبَاناً یضْعِفُكَ عَنِ الأُمُورِ وَ لا حَرِیصاً یزَینُ لَكَ الشَّرَهَ بِالْجَوْرِ (نهج البلاغة، نامه 53). 📚 مفاتیح الحیات ص 488. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
برهان صدیقین
🔹 ما اگر بخواهیم ثابت بكنیم كه این شیء وجود دارد یا نه یك وقت از آثار یا افعال یا صفات ثابت می كنیم كه این شیء موجود است؛ یك وقت است خود این را بررسی می ‌كنیم می‌ بینیم این «دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه». 🔹 این «دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه» می ‌شود كه با تأمل در خود او، وجود خود او را ثابت می ‌كنیم؛ نه از طریق آثار و افعال که از بیگانه سؤال بكنیم مثلاً عالم را ببینیم یا بگوییم: «اثر الاقدام یدل علی المسیر». البته اینها در جای خودش براهین تامی است نسبت به اوساط از مردم یا ضعافشان یا بالأخره نسبت به افراد دیگر؛ ولی «یَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه» که در منسوب به حضرت امیر(سلام الله علیه) هست، این است از خود خدای سبحان. 🔹 چون او ﴿نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْض﴾ است، اگر كسی ﴿نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْض﴾ را مشاهده کرد، خب یقین پیدا می‌ كند که ﴿نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْض﴾ موجود است. 🔹 یك وقت است كه از شاخصی از سایه ‌ای ما پی می ‌بریم كه آفتاب موجود است؛ اما یك وقت «آفتاب آمد دلیل آفتاب»! ما احتیاجی نداریم كه در مقام اثبات خدا از چیز دیگر كمك بگیریم؛ «یَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِه». 📚 سخنرانی موضوعی تفسیر انسان به انسان 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ولایت حقیقی 🔸 یکی از اسمای حسنای خدای سبحان «ولی» است و تنها «ولی» نیز اوست: ﴿فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِی﴾؛ یعنی ولایت به معنای سرپرستی مخصوص خدای سبحان است. زیرا بر اساس توحید افعالی و این که مؤثر حقیقی در هر چیز خداوند است، معقول نیست که موجودی غیر خداوند توان آن را داشته باشد که سرپرست شی ء یا شخصی باشد. از این رو مخصوص خداوند است. 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 ولایت حقیقی 🔸 یکی از اسمای حسنای خدای سبحان «ولی» است و تنها «ولی» نیز اوست: ﴿فَاللَّهُ هُوَ الْوَلِی﴾؛ یعنی ولایت به معنای سرپرستی مخصوص خدای سبحان است. زیرا بر اساس توحید افعالی و این که مؤثر حقیقی در هر چیز خداوند است، معقول نیست که موجودی غیر خداوند توان آن را داشته باشد که سرپرست شی ء یا شخصی باشد. از این رو مخصوص خداوند است. 🔸 ...انسان به دلیل این که یکی از حلقه های وجود نظام هستی بوده و با همه موجودات در ارتباط است؛ یعنی هم با خدا ارتباط دارد و هم با خود، هم با طبیعت ارتباط دارد و هم با انسان های دیگر، برای او هم ولایت یک جانبه قابل اثبات است و هم ولایت دوجانبه. 🔸 اثبات برای همه انسان ها آسان است، زیرا هر انسانی با ولایت تکوینی بر خویش زندگی می کند. انسان هر وقت بخواهد بدن خود را حرکت می دهد و هر زمان اراده کند، آن را به بستر می کشاند و سپس رابطه خود را با آن تا حدّ حیات گیاهی و یا تا حدّ ضعیفی از حیات حیوانی پایین می آورد، و سپس به عالم رؤیا سفر می کند و با توجه به مرتبه قابلیت و صلاحیت خود، ره آوردهایی از عالم رؤیا به صورت رؤیاهای حسنه یا اضغاث احلام و خواب های پریشان و پراکنده به ارمغان می آورد. یا تصرفاتی که انسان هر روز در بدن خود انجام می دهد، همه بر اثر است؛ یعنی این فکر و اراده است که با تصرف در اعضای بدن، آن ها را به کار و فعالیت وادار می کند و اعضای بدن آن کار را انجام می دهند. 🔸 انس ما به این مقدار از ولایت مانند انس ماهی به آب است. از این رو، همان گونه که ماهی از وابستگی حیات خود به آب غافل است، انسان نیز از ولایت تکوینی روح و اندیشه نسبت به بدن غافل است. مسأله تدبیر نفس نسبت به قوا و شئون درونی نفس، بیانگر نسبت به بدن است؛ یعنی نفس ولی است و قوا و شئون نفس مولّی علیه او هستند. 🔸 نسبت خدا با جهان آفرینش از جمله انسان نیز ولایت و تدبیر یک جانبه خدا بر انسان و جهان را اثبات می کند، زیرا انسان خود را در بسیاری از امور عاجز و ناتوان می بیند و چون عاجز می بیند، لازم می داند که خود را تحت تدبیر و ولایتِ ولی حقیقی قرار دهد تا او را سرپرستی کرده و تدبیر او را به عهده بگیرد، و این ولایت را نیز، همانند ولایتِ نفس بر شئون و قوای انسان می یابد. 👈 انسان همان گونه که ولایت خود بر نفس و ولایت خدا بر جهان و انسان را می یابد، ولایت بر طبیعت و دیگران را نیز مشاهده می کند و می بیند که انسان چگونه در طبیعت تصرف می کند یا تدبیر امور دیگران را بر عهده می گیرد. 🔸 مانند ولایت یک جانبه در خارج وجود دارد، زیرا انسان ها به لحاظ این که با یک دیگر ارتباط دارند، ولای محبت و نصرت را ملاحظه می کنند و می بینند که انسانی دوست انسان دیگر و یا ناصر انسان دیگر است، به طوری که هم از محبت و دوستی هم دیگر برخوردار باشند و هم از نصرت و یاری یک دیگر بهره مند گردند. بنابراین، ولایت به معنای تدبیر و سرپرستی و هم چنین ولایت به معنای محبت و نصرت که دو جانبه است بین انسان ها تحقق دارد. 🔸 علاوه براین بیان روشنگر عقلی، قرآن کریم نیز در آیات فراوانی از تحقق ولایت در خارج خبر می دهد؛ گاهی از ولایت خدای سبحان سخن می گوید، گاهی از ولایت انسان سخن به میان می آورد و گاهی از ولایت شیطان و فرشتگان. در مورد نیز گاهی از ولایت اثباتی و مثبت بحث می کند و گاهی از ولایت سلبی و منفی؛ یعنی انسان باید خود را تحت ولایت خدا قرار داده و از ولایت شیطان برهاند تا ولی خدا شود. انسان باید ولایت مؤمنان را بپذیرد و از ولایت کفار و معاندان اجتناب کند. علاوه بر همه این ها، قرآن کریم از انسان هایی چه انبیا و چه غیر انبیا خبر داده است که به مقام ولایت رسیده اند و آثار ولایت در تکوین از آن ها ظهور کرده است. 📚 شمیم ولایت ص 39 تا 41 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 حب علی (علیه السلام) 🔸 به گزارش حضرت زهرا ( علیها السلام ) پیامبر اسلام ( صلی الله علیه وآله وسلم ) در شب عرفه ، پس از نوید آمرزش همه گناهان، به مردم فرمود : جبرئیل امین ( علیه السلام ) مرا خبر داد که کسی است که علی ( علیه السلام ) را هنگام حیات و پس از مرگش دوست بدارد و آن که در این زمان با او دشمنی کند، شقیّ واقعی به شمار می رود : «أنّ السّعید کلّ السّعید حقّ السّعید ، من أحبّ علیّاً فی حیاته و بعد موته و أنّ الشّقیّ کلّ الشّقیّ حقّ الشّقیّ ، من أبغض علیّاً فی حیاته و بعد وفاته ». 📚 ادب فنای مقربان ج 8 ص 229 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 13. مشورت و شورا 🔹 مشورت و هدایت رسول خدا (ص) فرمود: مشورت كننده ‌ای نیست كه به رشد (راه راست و مطلوب) هدایت نشود. [1] امیرمؤمنان (ع) نیز در احادیثی فرمود: هیچ پشتیبان و تكیه ‌گاهی همچون مشورت نیست [2] مشورت سرچشمه هدایت است [3] مشورت، اندیشه ‌های صحیح دیگران را برایت به ارمغان می ‌آورد و تو را هدایت می ‌كند. [4] [1]. مَا مِنْ رَجُلٍ یشاوِرُ اَحَداً اِلاّ هُدِى إلی الرُشْدِ (مجمع البیان، ج9، ص51). [2]. لا ظَهِیرَ كَالْمُشَاوَرَةِ (نهج البلاغة، حكمت 54). [3]. الاسْتِشَارَةُ عَینُ الْهِدَایةِ (نهج البلاغة، حكمت 211). [4]. الْمَشُورَةُ تَجْلِبُ لَكَ صَوَابَ غَیرِك (غرر الحكم، ص441). 📚 مفاتیح الحیات ص 489. 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 ثمره وارستگی

🔸 ... پیوندی است بین و ؛ یعنی روح اگر طیّب و طاهر بود، مطالب عمیق را اولاً و خالص را ثانیاً خوب درک می کند... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
ثمره وارستگی

🔸﴿اتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ الله﴾ این یک آیه، ﴿إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا﴾ این دو آیه. 🔸 در آیه اول شرط و جزایی در کار نیست، ولی شبیه شرط و جزاست، فرمود: ﴿اتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ الله﴾ یک پیوندی است بین و ؛ یعنی روح اگر طیّب و طاهر بود، مطالب عمیق را اولاً و خالص را ثانیاً خوب درک می کند. 🔸 اما آیه دوم به صورت شرط وجزاست که ﴿إِن تَتَّقُوا اللَّهَ﴾ اگر بودید، خیلی از مطالبی که مربوط به فهمیدن بود و نبود، چه چیزی در عالم هست و چه چیزی در عالم نیست و فهمیدن باید و نباید که چه باید کرد و چه نباید کرد یاد می گیریم ﴿إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا﴾ بین بود و نبود، ﴿يَجعَل لَكُم فُرقانًا﴾ بین باید و نباید؛ این راهی است که فقط فراسوی انسان گذاشته است. 📚 برش از پیام به سومین دوره سراسری طرح نظام جامع اندیشه اسلامی تاریخ: 1401/04/16 ↙️ پیام کامل در آپارات: https://aparat.com/v/mYn3i 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
| این‌ها چرندیات است 🔺️ مجموعه «انتخابات تراز»، برگرفته از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) در موضوع انتخابات 🗳 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
| سهم‌خواهی، ممنوع! 🔺️ مجموعه «انتخابات تراز»، برگرفته از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) در موضوع انتخابات 🗳 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
| با‌کدام ملاک انتخاب می‌کنم! 🔺️ مجموعه «انتخابات تراز»، برگرفته از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) در موضوع انتخابات 🗳 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
| انتخاب اصلح، یک حکم عقلی 🔺️ مجموعه «انتخابات تراز»، برگرفته از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) در موضوع انتخابات 🗳 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
| حسن تدبیر، شرط سوم کارگزار 🔺️ مجموعه «انتخابات تراز»، برگرفته از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) در موضوع انتخابات 🗳 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
معیارهای انتخاب 📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
🔴 توسل به امام زمان با زیارت آل یاسین 🌕 آیت‌الله‌ انصاری‌ همدانی‌ (ره): 🔵 زیارت آل یاسین بخوانید وتوسل کنید به حضرت ولیعصر عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و از ایشان بخواهید مشکلات دنیا و آخرت و سیر و سلوک شما را برطرف کند چون الان اختیارات با حضرت است. 🆔 eitaa.com/emame_zaman
🔴 حضور امام زمان در ایام حج در کنار حجاج 🔵 ابن بابویه (شیخ صدوق) از محمد بن عثمان (دومین نایب خاص امام زمان (عج) در زمان غیبت صغری) روایت کرده که گفت: 🔺 «به خدا سوگند که صاحب الامر- عجّل اللّه تعالی فرجه- هر سال در موسم حج، در کعبه و مشعر حاضر می‌شود و مردم را می‌بیند و می‌شناسد و مردم نیز او را می‌بینند اما نمی‌شناسند. و از او پرسیدند که: 🔸 تو صاحب این امر را (در ایام حج در مکه) دیده‌ای؟ 🔸 گفت: 🔸 بلی! در این نزدیکی دیدم که به پرده‌های کعبه چسبیده بود، در مستجار و می‌گفت: 🔺 خدایا به [وسیله‌] من، انتقام بکش از دشمنان خود 📚 کمال الدین، ج ۲ ص۴۴۰ بحار ج ۵۱ ص ۳۵۰ 🆔 eitaa.com/emame_zaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 مجموعه پرسمان مهدویت شماره 9⃣3⃣ 📹 در روایات داریم که حفظ دین در آخرالزمان بسیار مشکل است! چگونه می‌توانیم ثابت قدم بمانیم؟؟ 🎙 کارشناس این برنامه: حجت الاسلام عزیزالله حیدری 🟢 هر هفته سه شنبه ها از کانال مهدویت و چشم به راه 🆔 eitaa.com/emame_zaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 یه کار بزرگ برای یه عید بزرگ 🎉 خیابونا رو پر میکنیم از یاد و نام امام زمان اونم با ماندگاری چندین سال... 💸کمک های مالی خودتون رو به این شماره واریز بفرمایید: 💳 شماره کارت:
5859831029733044
📟شماره حساب بانک تجارت
035035533222
« به نام احمدرضا میرنصیری» ☎️ شماره تماس:
09031977172
«درویشی» نمونه هایی از ماشین نویسی در ایام مختلف سال👇 📍📍📍📍 🎉🎉 راستی جشنواره ویژه‌ی ما رو برای ایام غدیر از دست ندید که یه عالمه جوایز ارزنده داره. برای اطلاعات بیشتر از جشنواره کلیک کنید نبراس ؛ فرصتی برای تبلیغ و خدمتگزاری به ساحت مقدس امام زمان ارواحنافداه 👈به ما ملحق شوید 👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا