eitaa logo
شهید عارف(شهید احمد علی نیری)
72 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
10.1هزار ویدیو
359 فایل
💥بسم رب الشهدا💥 کتاب شهید رو خوندم، عرفان عجیبی این شهید داره. 😳 تسلای دل مادر سیدالشهدا ع قدمی برای شهدا برمیدارم.⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 توسل به مادر امام زمان (عج) 🟢 آیت الله شیخ احمد مجتهدی رحمه الله علیه می فرمایند من هر موقع کارم گیر می کند ، هزار صلوات نذر حضرت نرجس خاتون مادر (سلام الله علیهما) می کنم و کارم درست می شود. 📚 آداب الطلاب ص ۲۴۳ 🆔 eitaa.com/emame_zaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از هم‌عهد‌
Ziyarat-Ashura-ali-fani-232665 (1).mp3
8.41M
🍃 زیارت عاشورا حضرت اباعبدلله‌الحسین(ع) ▫️با صدای : علی‌فانی 🎼 ✧ بنیاد بین‌المللی‌طلیعه‌ظهور 🎼 ✧رسانۀ هم‌عهد | 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از هم‌عهد‌
چنان‌که باید و شاید، نکردم گریه بر داغت به غفلت دادم از کف دامن ماه محرم را
در نبرد صفین، عروه‌ابن‌داوود به میدان آمد و فریاد زد: ابالحسن؛ اگر معاویه به مبارزه‌ی تو نمی‌آید من تورا به مبارزه دعوت میکنم! امیرالمومنین برای مبارزه با او حرکت کرد. یاران گفتند: یا‌امیرالمومنین؛ مبارزه با او در شان و در حد شما نیست! اجازه بدهید ما پاسخش را می‌دهیم. فرمود: به خدا قسم! امروز خشم و نفرت او نسبت به من از خشم معاویه کمتر نیست! مرا با او واگذارید... _ به او حمله کرد و چنان ضربه‌ای به او زد که نوشته اند بدنِ عروه دو قطعه شد! نیمِ بدنش به سمت راست و نیم دیگرش به سمت چپ افتاد. "هردو لشگر" از شدت ضربه به خود لرزیدند. خطاب به پیکر نصف شده‌اش فرمود: ای عروه؛ به قومت خبر مرا برسان سوگند به خدایی که محمد(ص) را مبعوث کرد! اکنون آتش را دیدی و در شمار پشیمانان درآمدی... 📚| شرح‌نهج‌البلاغه،ج۸،ص۹۴ 🕊 🕋به کانال نهج‌البلاغه بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2043084812Ca801717571
هدایت شده از حامد کاشانی
تصمیم بگیریم به یاد قهرمان کم‌نظیر، حاج احمد متوسلیان که آرزو داشت در مبارزه با بدترین شروران دنیا، صهیونیست‌ها شهید شود، در تشییع پیکر رهبر بزرگ جهاد فلسطین، اسماعیل هنیة، شرکت کنیم.
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ کرامتِ امام حسن مجتبی سلام الله علیه 🔸 برگرفته از قسمت پانزدهم فصل دوم برنامه تلویزیونی "ماه من"؛ شنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت | اینستاگرامِ سایت
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ عشقِ محسوس 🔸 برگرفته از جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟" تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت | اینستاگرامِ سایت
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ داعیِ إلَی الله 🔸 برگرفته از قسمت پانزدهم فصل دوم برنامه تلویزیونی "ماه من"؛ یکشنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت | اینستاگرامِ سایت
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ به یادِ شهیدِ قدس 🔸 برگرفته از جلسه "شهادت شهید هنیه در میدان فلسطین تهران" تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت | اینستاگرامِ سایت
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ شوق به نماز 🔸 برگرفته از جلسات "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟" تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت | اینستاگرامِ سایت
هدایت شده از احادیث اجتماعی
🔆 چند جمله ای در نسبت جریان های اجتماعی با اهل بیت (علیهم السلام) ✍️ امین اسداله زاده 🔰 از آغاز قتل عام مردم مظلوم غزه و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، دعوای کهنه ای در نسبت دادن جریان ها و وقایع اجتماعی به اهل بیت علیهم السلام مجددا سر باز کرد. در گذشته کارهای مشابهی صورت پذیرفته است مثل تشبیه جوانان شهید به علی اکبر امام حسین (علیهما السلام) و تشبیه جمهوری اسلامی به خیمه و حرم اهل بیت عصمت و طهارت. البته این دعوا جایی بیشتر بالا می گیرد که طرف منسوب در مذهب نیز شیعه دوازده امامی نبوده و متدین به مذهب مخالف باشد. 🔰 یک سوی دعوا به نصوصی مثل "لایقاس بآل محمّد من هذه الأمّة أحد و لایسوّی بهم من جرت نعمتهم علیه ابداً" و "لا یوم کیومک یا اباعبدالله" و "نحن اهل البیت لا یقاس بنا أحد من عبادالله و من والانا و نحن خیر البریّة" و احادیث متعددی که با همین مضمون اهل بیت علیهم السلام تمسک کرده و مضامینی مثل کربلای غزه را ناشی از فهم نادرست نسبت به مقام اهل بیت دانسته و چه بسا بی حرمتی به آستان مقدسشان به حساب بیاورند. 🔰 سوی دیگر دعوا با متحجر خواندن دسته اول به دنبال استفاده از جریان امام حسین در فهم کنونی جهان معاصر و تعیین نبرد حق و باطل است. شهادت امام حسینی که 1300 سال پیش به پایان رسیده است و هیچ تأثیری در زندگی کنونی ما ندارد همان سکولار کردن و خالی کردن زندگی از مفاهیم و معانی دینی است. انقلاب اسلامی به راستی امتداد حرکت انبیاء و اهل بیت برای سامان دادن زمین بر پایه آسمان است و هر اندیشه ای که بخواهد تقدّسی برین برای دین درست کند و آن را از ساحت زندگی روزمره جدا سازد بایستی منکوب شود. 🔰 حال ما این وسط دعوا کجا بایستیم؟ اگر اجازه بدهید بنده از دعوای دیگری که در ساحت الهیاتی صورت گرفته و مشابه این دعواست و طرفین در تاریخ به تکفیر یکدیگر پرداخته اند، اشاره ای بکنم و از تجربه تاریخی برای حل این مسأله مدد بگیرم. آن دعوا نسبت خدای تبارک و تعالی با مخلوقات است. از یک سو صریح آیه قرآن این است که "لیس کمثله شیء" و از سوی دیگر همین قرآن در توصیف باری تعالی از مفاهیمی بهره می برد که برای مخلوقات به کار می رود. 🔰 این امر موجب شد عده ای در تاریخ اسلامی جهت تنزیه باری تعالی را گرفتند و او را از هر گونه مشابهت به مخلوقات بریء دانستند. حتی عده ای از ایشان در این مسیر راه غلو پیموده و قائل به الهیات سلبی شدند که هیچ گونه مفاهیم ایجابی مثل علم، حیات، قدرت و امثال ذلک نمی تواند بیانگر صفات باری تعالی باشد و شناخت ما از حضرتش تنها به اندازه ای است که می فهمیم جاهل و ضعیف نیست و موت ندارد. این جمعیت التفات نداشتند آدمی زاد به خدایی که این قدر منزّه و دور از ساحت اندیشه است چگونه بایستی در زندگی نرد عشق باخته و در سجاده با او مناجات کند. خدای آسمانی که هیچ شناختی از او نداریم نمی تواند خدایی زنده در حیات انسان باشد. 🔰 عده ای دیگر تشبیهی شدند و دوباره عده در میان ایشان به قدری در تشبیه افراط کردند که سر از خدای متجسم و دارای دست و پایی به سان آدمیان در آوردند. در این میان اهل معرفت به تبع اهل بیت عصمت و طهارت راه اعتدال پیمودند و قائل به جمع بین تشبیه و تنزیه شدند. قائلین به جمع، در چگونگی جمع بیانات مختلفی دارند که در این میان بیان عرفاء محیی الدینی از همه دقیق تر و فهمش از همه دشوار تر است. اما آنچه در توان بیان حقیر است راه مشهوری است که بنابر مبانی حکمت متعالیه بیان شده و جمع بر اساس مبانی ملاصدرا در بحث تشکیک است. 🔰 حق تعالی وجود بسیط و نامحدودی است که هیچ گونه نقصی در او راه ندارد، او دارای حیات و علم و قدرت و تمامی کمالات به صورت نامحدود است. مخلوقات نیز در اصل وجود و سایر صفات با باری تعالی مشابهند با این تفاوت که محدود و ناقص اند. وجود مخلوقات هر حدود بیشتری را از خود رفع سازد به ساحت وجود نامحدود نزدیک تر می شود اما اصل حد را هیچگاه نمی توانند از خود بردارند. ما اصل صفات کمالی برگرفته از مخلوقات را برای خدای تعالی اثبات می کنیم با این تفاوت که از او حد و نقص را بر می داریم و از تعابیری که موهم این حد و نقصند پرهیز می کنیم. 🔰 برگردیم به محل نزاع، که آیا می توان جریان ها و وقایع اجتماعی را به اهل بیت قیاس کرد و به ایشان نسبت داد؟ واقع این است که وجود اهل بیت در تمام ساحت های فردی و اجتماعی حق بدون آمیختگی به هیچ باطلی است. در جان امیرالمومنین و اتفاقاتی که به صورت مستقیم با حضرتش ارتباط دارد هیچ نحو بطلانی در هیچ ساحتی راه ندارد. اهل بیت مخلَصین و صاحبان مقام عظمای ولایت و طهارت الهی هستند. عقیده ایشان مرّ واقع و فعل و کلامشان کلام الله است. این جهت منحصر به فرد این عزیزان است که هیچ کس با ایشان شراکتی در این زمینه ندارد. 💠 https://eitaa.com/ahadith_ejtemai
هدایت شده از احادیث اجتماعی
🔰 اما از جهت دیگر هر شخص و حرکت و جریانی به میزانی که از حقانیت و مطابقت با اراده باری تعالی در این عالم برخوردار است می تواند به ایشان نزدیک شود. افراد در نزدیکی به اهل بیت تشکیک بردارند. این سخن اهل بیت که "سلمان منا اهل بیت" به همین نکته اشاره دارد. یعنی سلمان آنقدری به ساحت حقیقت نزدیک شده است که گویی از اهل بیت است، با اینکه خود اهل بیت علیهم السلام و خود سلمان حریم این قول را نگه می دارند. 🔰 نسبت هر پدیده حقی در عالم به اهل بیت علیهم السلام نیز همین حالت را دارد، هر حقی هست کلهم منه و هر باطلی هست هیچ انتسابی به ایشان ندارد. اما در مقام بیان و اشعار بایستی دو جانب را رعایت کرد، نه جوری تعبیر کرد که موهم تشبیه باشد و نه جوری تعبیر کرد که موهم تنزیه و انفکاک اجتماعی گردد. نحوه بیان قرآنی بایستی الگو و سرلوحه ما قرار گیرد. صحیح آن است که امتداد بودن جریانات را در عین ادب و حفظ حریم اهل بیت علیهم السلام نشان دهیم و در کنار ابیات تشبیهی، چند بیت تنزیهی نیز اضافه کنیم تا مبادا امر بر خود ما مشتبه شده و خیمه و ساختار موجود را عین خیمه و ساختار امام زمان علیه السلام بپنداریم. 💠 https://eitaa.com/ahadith_ejtemai
هدایت شده از حامد کاشانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ سعه صدر امام حسن مجتبی علیه السلام در برابر گمراهان 🔸 برگرفته از قسمت پانزدهم فصل دوم برنامه تلویزیونی "ماه من"؛ یکشنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت | اینستاگرامِ سایت
هدایت شده از هیئت مهدویه تهران
43.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محرم سال۱۴۴۶ هم گذشت… به قول آقای کاشانی خدا کند که چشم غرق گناه ما به جمال دلربای صاحب عزای این مجالس روشن شود ⚠️ صوت این ویدیو متعلق به سخنرانی روز اول محرم الحرام۱۴۴۶میباشد 🎙️حجت الاسلام حامد کاشانی 📍هیئت مهدویه @mahdaviye_info
هدایت شده از مسجد مقدس جمکران
🏴 زیارتی که رزق را زیاد می‌کند 🔹حضرت امام صادق علیه‌السلام میفرمایند: ⚫️ مَنْ زَارَهُ كَانَ اللَّهُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ حَوَائِجِهِ وَ كَفَى مَا أَهَمَّهُ مِنْ أَمْرِ دُنْيَاهُ وَ إِنَّهُ يَجْلِبُ الرِّزْقَ عَلَى الْعَبْدِ وَ يُخْلِفُ عَلَيْهِ مَا يُنْفِقُ ⬅️ هر که امام حسین علیه‌السلام را زیارت کند، خدواند نیازهایش را برآورده کرده و آنچه از امور دنیا که برایش اهمیت داشته را کفایت میکند. رزق و روزی بنده را زیاد میکند و آنچه را برای زیارت هزینه کند، برمیگردد. 📚 تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۴۵ کانال و صفحه رسمی مسجد مقدس جمکران👇 🆔 @jamkaran_ir سایت رسمی مسجد مقدس جمکران 👇 🌐 www.jamkaran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا