هدایت شده از موسسه مصاف
🔻سخنان مهم رهبرانقلاب درباره شورای نگهبان و مشارکت مردم
🔹رهبر انقلاب در دیدار امروز با نمایندگان مجلس ، سخنان مهمی درباره شورای نگهبان و نگرانیها درباره مشارکت مردم بیان کردند
🔹ایشان ضمن حمایت قاطع از رویه قانونی شورای نگهبان، عامل افزایش مشارکت آحاد مردم در انتخابات را حضور مدیران قوی و توانمند در حل مشکلات اصلی مردم دانستند
🔹ایشان همچنین از نامزدهایی که صلاحیتشان احراز نشده و با متانت به تصمیم شورای نگهبان احترام گذاشتند، تشکر کردند.
🔹 در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلق به خودتان بدانید که متعلق به شماست و از خدا کمک و هدایت بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه که درست و حق است و به کسی که شایسته است و بروید پای صندوق و رأی بدهید.
⛔ به حرف این کسانی که ترویج میکنند که فایدهای ندارد، نرویم، نمیرویم پای صندوق رأی اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند. کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق منع نمیکند.
🆔 @Masaf
🔰 توصیههای رهبر انقلاب به نامزدها برای رعایت اخلاق انتخاباتی
🔻 حضرت آیت الله خامنهای، امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی: میدان انتخابات میدان مسابقهی خدمت است. قرآن به ما دستور میدهد: «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ» دنبالهی کار نیک با هم مسابقه بدهید. نامزدها با یک چنین نگاه بایستی به انتخابات نگاه کنند.
🔹نفرت پراکنی و اتهامات چنین و چنان یا شعارهای غیرواقع بینانه هم داده نشود. شعارهای غیرواقع بینانه گاهی ممکن است فریب مردم تلقی بشود. نه. با توجه به امکانات کشور و واقعیات کشور بایستی شعار داد و وعده داد و چه کرد. این جوری بایستی عمل کرد.
🔹ملاحظات اخلاقی جداً رعایت بشود. یعنی واقعاً اگر چنانچه نامزدهای انتخاباتمان هم در مناظراتشان، هم در مصاحبههایی که با آنها میشود، سؤال جوابهایی که با آنها میشود، اخلاق اسلامی را رعایت بکنند، این سرریز میشود در جامعه، آحاد مردم ملاحظات اخلاقی را یاد میگیرند و رعایت میکنند. این سرمشقی برای آنها خواهد شد. و هنجارشکنی هم نکنند.
🔹راه حل بعضیها برای اینکه بیشتر دیده بشوند، بیشتر شنیده بشوند، این است که هنجارشکنی کنند، خطوط قرمز نظام را به قول خودشان بشکنند. نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقر و پابرجاست، یک نظام جاافتاده است، خطوط اصلی نظام مشخص است. این جور نباشد که سعی کنند حالا با شکستن این حدود و ثغور مهم نظام جمهوری اسلامی برای خودشان یک موقعیتی دست و پا کنند که موقعیت هم به دست نمیآید. ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
#انتخاب_درست_کار_درست
#انتخابات_1400
https://eitaa.com/joinchat/1356529668Ce66c520f23
سحر نزدیک است ....:
#استاد_پناهیان
🔴 این انتخابات، فصلی ایجاد کرده برای انتخاب حقیقیتر؛ یعنی انتخابی که دوقطبیسازی دروغین در آن نباشد
🔴 انتخاباتی که رقابت تندِ جناحی و دوقطبی در آن باشد، نوعاً منجر به انتخاب صحیح نمیشود
🔴 دشمنان جمهوریت نظام، همانها هستند که میگویند «اگر ما یکبار در انتخابات نباشیم، دیگر دموکراسی نیست!»
🔻علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - ۱۴۰۰.۰۳.۰۵ - قسمت دوم
➖اتفاق خوبی که در این انتخابات افتاده این است که رقابت بین نامزدها، رقابت تند دوقطبی نیست. اگرچه رقابت بین برخی جریانهای مختلف سیاسی هست. چرا این خوب است؟ برای اینکه انتخاباتی که رقابت تند جناحی و دوقطبی در آن باشد، نوعاً منجر به انتخاب صحیح نمیشود؛ به دلائل مختلف.
➖جناحکشی سیاسی، دو قطبیسازی کاذب و دروغین، مثل دوقطبی اصلاحطلب و اصولگرا-که کاملاً دروغین است- موجب میشود هیچوقت از مردم جامعه، رأی خوب بیرون نیاید. چون طرفداران هر دو جناح مجبورند به «مقبولترین» فرد رأی بدهند نه لزوماً «شایستهترین» فرد.
➖در صورتی که انتخابات، شدیداً دو قطبی شود، مردم برای پیروزی بر رقیب رأی میدهند نه بر اساس شایستهسالاری. خُب این چه طرز رأیدادن است؟ بگذارید مردم واقعاً تشخیص بدهند کدام فرد برای مدیریت کشور شایستهتر است؟
➖این انتخابات یک فصلی را ایجاد کرده برای انتخاب حقیقیتر؛ یعنی انتخابی که دعواهای جناحی و دوقطبیسازیهای کاذب و دروغین در آن نباشد.
➖هرچند اگر دعواهای انتخاباتی شدید باشد، نامزدها جنجالآفرینی میکنند و هیجان انتخابات بیشتر میشود، اما نوعاً انتخابهای خوبی را بهدنبال نخواهد داشت. در هیجانات برآمده از منازعات تند انتخاباتی، هم رشد سیاسی اتفاق نمیافتد و هم معمولاً هر کسی بیشتر دیگران و یا نظام را تخریب کند، رأی میآورد، نه کسی که توان بیشتری برای حل مشکلات دارد.
➖متاسفانه برخی افراد دلسوز هم میگویند که الان انتخابات رقابتی نیست! درحالیکه واقعاً رقابت بین افراد دارای سلایق مختلف هست. بله، برخی جریانها نماینده در بین کاندیداها ندارند که باید به فکر میبودند و اشخاص واجد صلاحیتهای اولیه را وارد انتخابات میکردند.
➖بله؛ اینبار رقابت بین جناحهای کاذب، و بین کسانی که میخواهند با اغواگری و تخریب در مناظرات شرکت کنند، وجود ندارد، اما باز هم اختلاف نظر بین نامزدها و اختلاف بین مشیِ مدیریتی آنها بهطور جدی وجود دارد.
➖اگر ما بدون این دوقطبیهای کاذب و هیجانهای تند جناحی، و علیرغم عملیات روانی دشمن، یک انتخابات پرشور داشته باشیم برای ایجاد تحول در جامعه، واقعاً بُرد کردهایم و مردم پیروز شدهاند.
➖اینبار رقیب اصلی همه نامزدها، دشمنان انتخابات هستند که میخواهند به بهانۀ نبود رقابت شدید و تندِ دوقطبی، مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند. دشمنان جمهوریت نظام همانها هستند که میگویند اگر ما یکبار در انتخابات نباشیم دیگر دمکراسی نیست.
➖همه میدانند اینهایی که فریادشان درآمده است که «وای جمهوریت نظام از بین رفت!»، نامزدهای مورد نظرشان که تایید صلاحیت نشدند، در نظرسنجیها مجموعاً ده درصد آراء را هم ندارند.
https://eitaa.com/joinchat/1356529668Ce66c520f23
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری
⭐️ رفاقت با کسی که ملاقاتش، قدّ روح تو را به اندازهی ملاقات حسین، بلند میکند..
※ منبع: شرح زیارت جامعهی کبیره
▪️#سید_الکریم
Instagram.com/Ostad.Shojae1
🔴 اگر جاافتاده بود که مبنای مشارکت «تکلیف» است نه «حق»، امروز نمیگفتند «مشارکت کم است، چون دعوای جناحی نیست!»
🔴 ما فکر میکردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمیآید!
🔴 حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چهکسی میبَرد؟ هرکسی محکمتر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. آیا چنین کسی، بهتر کار میکند؟!
🔻علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - ۱۴۰۰.۰۳.۰۵
➖در جامعۀ ما رسماً توسط برخی فرقههای سیاسی تلاش شده که سیاست از دیانت جدا بشود و سالها کار کردهاند که در این کشور گفته نشود «شرکت در انتخابات یک تکلیف است».
➖شهید سید محمد باقر صدر، که تنها کسی است که امام برای او سه روز عزای عمومی اعلام کرد، میفرماید تفاوت آزادی در اسلام با آزادی در غرب این است: در غرب آزادی را یک «حق» میدانند، اما آزادی در اسلام یک «تکلیف» است! تو وظیفهات است که خودت را آزاد بکنی. دوزخ الهی منتظر تو خواهد بود اگر اجازه بدهی آزادیت را مستکبران و زورگویان عالم ببرند و بدزدند. این در اسلام «تکلیف» است ولی در غرب «حق» است، و بعد ایشان میفرماید: وقتی گفتند حق است، یعنی آدم میتواند از حق خودش صرفنظر کند.
➖در کشور ما برای بسیاری از مردم جا انداختند که انتخابات حق است و نه تکلیف، تا در موقع خودش بگویند ما از این حق صرفنظر میکنیم، یا ما دلمان نمیخواهد از حقمان استفاده کنیم، یا ما دلمان میخواهد از این حقمان اینجوری استفاده کنیم. حوزۀ علمیه و ما طلبهها هم موفق نبودیم جلوی این تحریف بزرگ را بگیریم.
➖اینقدر موضوع حق را در مقابل تکلیف قرار دادند تا تکلیف به محاق برود و اصلاً دِمُده بشود، و بیکلاسی تلقی بشود که کسی بگوید «انتخابات تکلیف الهی است». حتی انتخابات را یک تکلیف اجتماعی و عقلانی هم نمیخواهند معرفی کنند تا در فرهنگ سیاسی جامعه دلبخواهیها در انتخابات تعیینکننده باشد.
➖ضرورت انسانی و الهی شرکت در انتخابات را انکار و پنهان میکنند و انتخابکردن را امری عقلانی معرفی نمیکنند، تا بتوانند به موقع، با عوامفریبی در انتخاب مردم تأثیر بگذارند و منافع ملت را چپاول کنند. اینها پایههایی است که باید درست بشود.
➖انتخابات را در ذهن مردم طوری جا انداختند که انگار طرف میخواهد رنگ لباسش را انتخاب کند! مگر شما در انتخاب مرجع تقلید میتوانید دلبخواهی از روی قیافه یا هنر سخنوریِ او انتخاب کنید؟
➖الان طوری شده که میگویند «اگر تنوع در نامزدها نباشد، مشارکت پایین میآید» بله تنوع اثر دارد ولی به چه قیمتی؟ آیا واقعاً باید افراد بدون صلاحیت با انواع ترفندهای دروغ و دغل وارد بشوند تا مشارکت افزایش پیدا کند؟! ما فکر میکردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمیآید!
➖حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چهکسی میبَرد؟ هرکسی محکمتر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. اما مگر کسی که محکمتر فحش بدهد و بدتر تیکه بیندازد، بهتر کار میکند؟! دیدید که مملکت را این جماعتِ تیکهبینداز و عوامفریب به چه روزی رساندند.
➖اگر در مناظرهها، تیکه انداختن و فحشدادن، بیشتر از «داشتنِ برنامه» نقش دارد و مناظرهگری مهمتر از داشتن برنامه است، پس ما هنوز به انتخابات حقیقی نرسیدهایم. اگر حتماً و حتی با زیر پا گذاشتن قانون، باید همۀ فرقههای سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند، پس هنوز به انتخابات مطلوب و صحیح نرسیدهایم.
➖در یک جامعه سالم، برای یک انتخابات حقیقی، اصلاً تبلیغات زیادی مضر است، اغواگری هم ممنوع است، چهرسد به دوقطبیسازیهای کاذب که بدتر از همه است. انتخابات حقیقی، انتخاباتی است که بستر انتخاب صحیح برای مردم پدید بیاید.
➖اگر در جامۀ ما جابیفتد که اصل شرکت در انتخابات یک تکلیف است، آنوقت دچار خیلی از این چالشها نمیشویم، مثلاً اینکه الان برخی میگویند «از همۀ فرقههای سیاسی حضور ندارند!»
➖خب همۀ فرقههای سیاسی آدمهای دارای صلاحیت میفرستادند! آیا نمیتوانستند کسانی را بفرستند که عزیزترین کسانشان مقیم کشورهای استکباری نباشند؟ این دیگر تقصیر نظام که نیست! مردم که نباید تاوانش را پرداخت کنند!
➖اصل مشارکت و مسئلۀ انتخابات نباید تحت تاثیر جنگ و دعوای فرقههای سیاسی مخرب قرار بگیرد. انگیزۀ مشارکت باید یک انگیزۀ سالم انسانی و الهی باشد تا جامعه به سعادت و به منافع خودش برسد.
#انتخابات
https://eitaa.com/joinchat/1356529668Ce66c520f23
هدایت شده از سبک زندگی کریمانه
#سلام_امام_مهـربان_زمانـم♥
من، دل بستهى
همان روز و ساعت هستم که
کسى از آن خبر ندارد❗️...
به راستى❗️
چه سعادتى دارد آن روز از تقویم
و چه شوقى دارد آن ساعت که
چشمهاى منتظر را التیام مىبخشد❗️...
خوشا به حالشان که
نویدبخش مژدهى ظهورند
و حضور تو را به تماشا مىنشینند❗️...
من دل بسته ى آن روزِ ظهورم❗️...
#اللهمعجللولیڪالفرج🌸
#سبک_زندگی_کریمانه
https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
هدایت شده از سبک زندگی کریمانه
#توئیت
twitter.com/m_shojae1
💢 خودسازی، اولین وظیفهی منتظر است؛ زیرا ...
#استاد_شجاعی
#سبک_زندگی_کریمانه
https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
#آسیب_شناسی_ارتباطات ۲۱
♦️ در ادامه مبحث آسیبشناسی ارتباطات، بحث آفت نمایش ملالت ها را پیگیری مینماییم که یکی از عوامل آسیبرسان ارتباطات میباشد.
💢 معمولاً افراد به اشتباه تصور میکنند دوستان و اطرافیان آنها باید چهره ملول و اخم آلود آنان را تحمل كنند و اگر دیگران حوصله تحمل آنها را نداشته باشند ناراحت میشوند و به اصطلاح عاميانه به آنها بَر میخورد، درحالی که طبق فرمایش امیرالمؤمنین علیهالسلام ملالتها دوره دوستیها را بسیار کوتاه مینماید.
☘️ علي علیهالسلام میفرمایند:
🔆 «قَلَّمَا تَدُومُ خُلَّةُ الْمَلُول»؛
«کم است که تداوم یابد دوره دوستی با فرد ملول»
📘«تصنیف غرر الحکم و دررالکلم، ص ۴۲۲»
🔸 طبق فرمایش حضرت دوره دوستی با ملول —كسى كه از دیگران آزرده خاطر میشود— بسیار کوتاه است؛ زیرا ملالت با طبع انسانی سازگار نیست.
🔺 *ملالت راهکار حل مشکل نيست. چهره گرفته و ملول به غير از آنكه توان فرد را كم كند و از ميان ببرد و انرژی منفی او را به دیگران منتقل کند ثمرهی ديگری ندارد.
🔹 مولوی بحث ملالت را بسیار عمیق بررسی کرده و میگوید: كسی كه در مقابل ديگران چهره گرفتهای دارد دلش تاریک و ظلمانی است. اگر دل انسان روشن باشد، صورتش باز و گشاده است.
💥 چنين فردی اسیر دنیاست كه غمگين و افسرده است اگر دل اسير خدا باشد چنين نيست.
💢 فردی که صورتش گرفته و ملول است مرده است؛ زيرا نشاط علامت زنده بودن است.
✨ خلق را بنگر كه چون ظلمانیاند
✨ در متاع فاني چون فانیاند
✨ از تكبّر جمله اندر تفرقه
✨ مرده از جان، زندهاندر مَخرقه
🌀 مولوی در جایی دیگر میگوید: یک علت ملالت این است که فرد خود را نشناخته است، اگر انسان تواناییهایی را که خدا به او عطا كرده بشناسد، غصه نمیخورد و ملول نمیگردد.
✨ ای تو در پيكار خود را باخته
✨ ديگران را تو ز خود نشناخته
📌 ادامه دارد...
استاد بروجردی
📚 https://eitaa.com/joinchat/1356529668Ce66c520f23
هدایت شده از موسسه مصاف
📸 نقش بستن تصویر دروازه فلسطین بر دیوار حائل سرزمینهای اشغالی و لبنان با جمله رهبر انقلاب
🔹طرحی از هنرمندان ايرانی توسط هنرمندان لبنانی روی دیوار حائل بین فلسطین اشغالی و لبنان در منطقه بوابه فاطمه، اجرا شد.
🔹این طرح، تصویر دروازه ورود به فلسطین با جمله رهبر انقلاب خطاب به جوانان فلسطینی در سخنرانی روز قدس را شامل میشود؛ تحرّکوا باسم الله إلى الأمام و اعلموا أنّه «وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه».
🔹به نام خدا به جلو حرکت کنید و بدانید که «قطعاً خدا به کسی که [دین] او را یاری میکند، یاری میدهد.»
🆔 @Masaf