eitaa logo
اطلاع رسانی شهیدمحلاتی
327 دنبال‌کننده
825 عکس
532 ویدیو
12 فایل
این کانال به منظوراطلاع رسانی کلاسهای فرهنگی دائرگردیده
مشاهده در ایتا
دانلود
_اربعین۱.mp3
379.5K
در زیارتی از زیارت‌های امام حسین (علیه‌السّلام) که در روز اربعین خوانده می‌شود، جمله‌یی بسیار پُرمعنا وجود دارد و آن، این است: «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من‌الجهالة». فلسفه‌ی فداکاری حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) در این جمله گنجانده شده است... این جمله چه‌قدر پُرمغز و دارای چه مفهوم مترقی و پیشرفته‌یی است. ۱۳۶۹/۰۶/۲۱ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• 🏴 https://eitaa.com/sabkezendegikareemane
💠 علت بزرگداشت چیست‌؟ - مهمترین نکته درباره اربعین‌، روایت امام عسکری (ع‌) است‌.  اما این که منشأ اربعین چیست‌، باید گفت‌، در منابع به این روز به دو اعتبار نگریسته شده است‌. 🔹نخست روزی که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند. 🔹دوم روزی که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی پیامبر خدا (ص‌) از مدینه به ‌کربلا وارد شد تا قبر حضرت اباعبدالله الحسین (ع‌) را زیارت کند. شیخ مفید (م 413) در«مسار الشیعه» که در ایام موالید و وفیات ائمه اطهار علیهم السلام است‌، اشاره به روز اربعین‌کرده و نوشته است‌: این روزی است که حرم امام حسین (ع‌)، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند. نیز روزی است که جابر بن عبدالله برای زیارت امام کهن‌ترین کتاب دعایی مفصل موجود، کتاب «مصباح المتهجّد» شیخ طوسی از شاگردان شیخ مفید است که ایشان هم همین مطلب را آورده است‌.   شیخ ‌طوسی پس از یاد از این که روز نخست ماه صفر روز شهادت زید بن علی بن‌الحسین (ع‌) و روز سوم ماه صفر، روز آتش زدن کعبه توسط سپاه شام در سال‌هجری است‌، می‌نویسد: بیستم ماه صفر (چهل روز پس از حادثه کربلا) روزی است که حرم سید ما اباعبدالله الحسین از شام به مدینه مراجعت کرد ونیز روزی است که جابر بن عبدالله انصاری‌، صحابی رسول خدا (ص‌) ازمدینه وارد کربلا شد تا قبر حضرت را زیارت کند. او نخستین کس از مردمان بود که امام حسین (ع‌) را زیارت کرد. در چنین روزی زیارت آن حضرت ‌مستحب است و آن زیارت اربعین است‌. (مصباح المتهجد، ص 787) در همانجا آمده است که وقت خواندن زیارت اربعین‌، هنگامی است که روز بالا آمده ‌است.‌ در کتاب «نزهة الزاهد» هم که در قرن ششم هجری تألیف شده‌، آمده‌: در بیستم ‌این ماه بود که حرم محترم امام حسین(ع) از شام به مدینه آمدند. (نزهة‌الزاهد، ص 241) همین طور در ترجمه فارسی فتوح ابن اعثم (الفتوح ابن اعثم‌، تصحیح مجد طباطبائی‌‌) و کتاب مصباح کفعمی که از متون دعایی بسیار مهم قرن نهم هجری است‌این مطلب آمده است‌. برخی استظهار کرده‌اند که عبارت شیخ مفید و شیخ‌طوسی‌، بر آن است که روز اربعین‌، روزی است که اسرا از شام به مقصد مدینه ‌خارج شدند نه آن که در آن روز به مدینه رسیدند. (لؤلؤ و مرجان‌، ص 154) به هر روی‌، زیارت اربعین از زیارت‌های مورد وثوق امام حسین (ع‌) است که از لحاظ معنا و مفهوم قابل توجه است‌. لطفا نشر دهید - التماس دعا 🌺 https://eitaa.com/joinchat/1356529668Ce66c520f23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سحر نزدیک است ....: 💠 🔹زیارتی است كه شیخ طوسی در كتاب التهذیب از صفوان جمّال روایت كرده است: ✨مولایم امام صادق(ع) درباره زیارت اربعین به من گفت: هنگامی كه قسمت قابل توجهی از روز برآمده، این زیارتنامه را بخوان: 🔸السَّلامُ عَلَی وَلِی اللهِ وَ حَبِیبِهِ السَّلامُ عَلَی خَلِیلِ اللهِ وَ نَجِیبِهِ السَّلامُ عَلَی صَفِی اللهِ وَ ابْنِ صَفِیهِ السَّلامُ عَلَی الْحُسَینِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ السَّلامُ عَلَی أَسِیرِ الْكرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ اللهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِیك وَ ابْنُ وَلِیك وَ صَفِیك وَ ابْنُ صَفِیك الْفَائِزُ بِكرَامَتِك أَكرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَیتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیدا مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِدا مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِدا مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَیتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَی خَلْقِك مِنَ الْأَوْصِیاءِ فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیك لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَك مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَیهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَی وَ شَرَی آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّی فِی هَوَاهُ وَ أَسْخَطَك وَ أَسْخَطَ نَبِیك، وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِك أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ [لِلنَّارِ] فَجَاهَدَهُمْ فِیك صَابِرا مُحْتَسِبا حَتَّی سُفِك فِی طَاعَتِك دَمُهُ وَ اسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ اللهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْنا وَبِیلا وَ عَذِّبْهُمْ عَذَابا أَلِیما السَّلامُ عَلَیك یا ابْنَ رَسُولِ اللهِ السَّلامُ عَلَیك یا ابْنَ سَیدِ الْأَوْصِیاءِ أَشْهَدُ أَنَّك أَمِینُ اللهِ وَ ابْنُ أَمِینِهِ عِشْتَ سَعِیدا وَ مَضَیتَ حَمِیدا وَ مُتَّ فَقِیدا مَظْلُوما شَهِیدا وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَك وَ مُهْلِك مَنْ خَذَلَك وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَك وَ أَشْهَدُ أَنَّك وَفَیتَ بِعَهْدِ اللهِ وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتَّی أَتَاك الْیقِینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَك وَ لَعَنَ اللهُ مَنْ ظَلَمَك وَ لَعَنَ اللهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِك فَرَضِیتْ بِهِ، اللهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُك أَنِّی وَلِی لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یا ابْنَ رَسُولِ اللهِ أَشْهَدُ أَنَّك كنْتَ نُورا فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْك الْجَاهِلِیةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْك الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّك مِنْ دَعَائِمِ الدِّینِ وَ أَرْكانِ الْمُسْلِمِینَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَشْهَدُ أَنَّك الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِی الرَّضِی الزَّكی الْهَادِی الْمَهْدِی وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِك كلِمَةُ التَّقْوَی وَ أَعْلامُ الْهُدَی وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَی وَ الْحُجَّةُ عَلَی أَهْلِ الدُّنْیا وَ أَشْهَدُ أَنِّی بِكمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِیابِكمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِینِی وَ خَوَاتِیمِ عَمَلِی وَ قَلْبِی لِقَلْبِكمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِی لِأَمْرِكمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِی لَكمْ مُعَدَّةٌ حَتَّی یأْذَنَ اللهُ لَكمْ فَمَعَكمْ مَعَكمْ لا مَعَ عَدُوِّكمْ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیكمْ وَ عَلَی أَرْوَاحِكمْ وَ أَجْسَادِكمْ [أَجْسَامِكمْ] وَ شَاهِدِكمْ وَ غَائِبِكمْ وَ ظَاهِرِكمْ وَ بَاطِنِكمْ آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ. 👈پس دو ركعت نماز می‌خوانی،و برای آنچه می‌خواهی دعا می کنی. https://eitaa.com/joinchat/1356529668Ce66c520f23
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از قدس
نماز لیلة الدّفن علامه حسن‌زاده آملی(ره) در شب اوّل قبر، دو رکعت نماز وحشت براى میّت بخوانند، به این ترتیب که در رکعت اوّل بعد از حمد، یک مرتبه «آیة الکرسى» و در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره «قدر» و بعد از سلامِ نماز بگوید: «اَللّـٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّـدٍ وَآلِ مُحَمَّـدٍ، وَابْعَثْ ثَوٰابَهُما إلىٰ قَبْرِ فُلاٰنٍ» و به جاى کلمه فلان، اسم میّت را ببر (َللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبْرِ حسن بن عبدالله رضوان الله علیه) پ.ن: مطمئنا حضرت علامه لطف کسی رو فراموش نمی‌کنن... @BisimchiMedia
هدایت شده از کریمی
🛑🛑پیکر علامه حسن زاده فردا خاکسپاری می‌شود فرماندار شهرستان آمل: 🔹پیکر عالم وارسته علامه حسن زاده آملی پس از تشییع باشکوه در آمل ساعت ۱۶ امروز دوشنبه پنجم مهرماه در روستای ایرا تحویل خانواده ایشان شد. 🔹تصمیم زمان دفن پیکر این عالم فرزانه به عهده خانواده ایشان است و احتمالا همزمان با اذان صبح، پیکر علامه حسن زاده آملی به خاک سپرده می‌شود. 🔹پیکر این عالم وارسته امشب مهمان اعضای خانواده و اهالی روستای «ایرا» است و صبح روز سه‌شنبه ۶ مهرماه در زادگاهش روستای ایرا به خاک سپرده می‌شود. ـــــــــــــ کانال رسمی اصولگرایان خانه بچه های انقلاب👇 🇮🇷 @OsoulgaraNews
هدایت شده از شمیم ملکوت
📍روزی خدمت حضرت علامه حسن زاده آملی بودم که شخصی اطلاعیه مجلس ترحیمی را آورد و به آقا داد. در آن اطلاعیه نوشته بود: « با نهایت تاثر و تاسف! فوت نا بهنگام فلانی را تسلیت عرض می کنیم». . آقا فرمودند: «با نهایت تاسف»! آخه شما را چه که این کلام را می‌گویی؟! تو چه کاره هستی که اینطور ابراز نارضایتی می‌کنی! نه خیر، با کمال رضا به قضای الهی، با کمال تسلیم. . «مرگ نابهنگام»! تو چه خبر داری که هنگامش کی بود، که حالا نا بهنگام است؟! شاید که آن همین الان بوده باشد، ناگهان چرا؟ گاه آن همین بود و تو خبر نداری. «فوت»! فوت چرا، فوت یعنی چه؟ فوت نابودی(از دست رفته) است. . توفی(تحویل گرفته شده) درست است. أخذ الشیء بتمامه است، وفات صحیح است!!
🔴 ایران تغییرات مرزی را تحمل نمی‌کند 🔸آنچه اکنون در مرزهای شمال غربی ایران مشاهده می‌شود، شکل‌گیری یک اتحاد نامرئی بین آمریکا، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و رژیم صهیونیستی است و هدف‌گذاری آن ایجاد یک تغییر ژئوپولیتیک با نتایج راهبردی علیه دو کشور ایران و روسیه است. ✅در این خصوص گفتنی‌هایی وجود دارد: 1⃣ نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان محور گوریس قاپان در ارمنستان را مسدود کرده و اجازه عبور خودروهای سنگین ایران به ارمنستان را نمی‌دهند که این به منزله نقض حاکمیت دو کشور جمهوری اسلامی و جمهوری ارمنستان است و اگر استمرار پیدا کند در نهایت به کاهش نقش ایران در این منطقه منجر می‌شود. همزمان با این فعل و انفعالات، ادبیات رسانه‌ای و محافل به‌ظاهر غیررسمی -که در واقع بیان رسمی جمهوری آذربایجان به‌حساب می‌آید- به سمت خصومت و حتی الفاظ کودکانه کشیده شده است. این در حالی است که - ما بدون آنکه قصد تحقیر داشته باشیم - نمی‌توانیم ‌اندازه این جمهوری را با ‌اندازه ایران و هر چیزی که معیار قدرت یک واحد جغرافیایی است، مقایسه کنیم؛ چرا که مقایسه فیل و فنجان است. 2⃣ حذف خط ۲۱ کیلومتری مرزی ایران با منطقه ارمنستان و نیز حذف مرز ارمنستان در این منطقه که احتمالاً با تسلیم استان ارمنی سیونیک به آذربایجان صورت می‌گیرد، وضع ژئوپلیتیکی ایران در منطقه قفقاز را دچار مشکل می‌کند. 3⃣ در این میان دولت ارمنستان و شخص پاشینیان که در مقایسه با دولت سابق این کشور، غرب‌گرا محسوب می‌شود، در چارچوب یک طرح آمریکایی - ترکیه‌ای و به امید واهی برخوردار شدن از مواهب سیاسی و اقتصادی به این طرح پیوسته است در حالی که خیانت به کشور ارمنستان می‌باشد. دولت پاشینیان به این وعده آمریکا و ترکیه دل‌خوش کرده است که در صورت واگذاری استان سیونیک، می‌تواند از روابط مناسب و بی‌دغدغه با جمهور آذربایجان و ترکیه برخوردار شود. 4⃣بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند اردوغان و حزب‌ او بعد از یک دوره مانور اسلام‌گرایی و پس از یک دوره مانور روسیه‌گرایی، به مرور روی واقعی خود را که هیچ ارتباطی با اسلام‌گرایی و شرق‌گرایی ندارد، نشان می‌دهد. 5⃣دولت‌های ترکیه و آذربایجان در حال دست زدن به ریسک‌های بزرگی هستند که می‌تواند پیش از دیگران خود آنان را در بحران وجودی فرو ببرد. دولت علی‌اف با شش میلیون جمعیت شیعه که بدون شک دل بسته مرکزیت شیعه هستند، مواجه است و دولت اردوغان در ترکیه با حدود ۲۳ میلیون شیعه علوی روبه‌رو می‌باشد. جمهوری اسلامی هیچ‌گاه نخواسته است از این ظرفیت‌ها برای گوشمالی اردوغان یا علی‌اف استفاده کند. ما برخلاف آنان و براساس اصول اخلاقی خود، حسن همجواری را رعایت کرده‌ایم؛ تا جایی که فراتر از آن در دو نوبت حکومت‌های این دو خانواده را از ویرانی نجات داده‌ایم. 🔹هم اردوغان و هم علی‌اف می‌دانند که دست ایران برای برهم ‌زدن این توطئه خالی نیست و انگشت اشاره جمهوری اسلامی ایران می‌تواند توطئه طراحی‌شده را برای آنها به گونه‌ای پشیمان‌کننده برهم بزند. ✍سعدالله زارعی https://eitaa.com/joinchat/1356529668Ce66c520f23
هدایت شده از موسسه مصاف
👤 توییت استاد ✍ ‏به عنوان کسی که از ابتدا ( پیش از شهادت شهید فخری‌‌زاده) در جریان تولید ‎ بوده‌ام و واحد سلامت مؤسسه مصاف با افتخار در روند تولید آن همکاری داشته عرض می‌کنم بی شک ‎ یکی از بهترین واکسن‌های موجود است و این حمایت هرگز به معنی تنقیص اعتبار دیگر واکسن‌های داخلی نیست. 🌐 twitter.com/A_raefipur/status/1442912416417779713?s=19 ☑️ @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴 دفاع در میدان و تبلیغ در خارج از میدان 🔹برای ماها سوال است که وظیفه مان در برابر حضرت اباعبدالله علیه السلام چیست؟ ما در قبال ماه محرم و صفر، و چه وظیفه ای داریم؟ 🔸ادعا میکنیم که اگر در عصر حسین بن علی علیه السلام می‌زیستیم حتماً حضرت را یاری می کردیم. شمشیر بدست گرفته و از حضرت دفاع می کردیم تا کشته شویم. «یا لیتنا کنا معک» می خوانیم و مُدام دعا می کنیم: «اللهم ارزقنا توفیق شهاده». 🔹وظیفه ما در عصر حاضر هیچ تفاوتی با عصر سیدالشهدا ندارد. اگر در میدان بودیم باید دفاع کنیم، اگر خارج از میدان بودیم باید به تبلیغ و تبیین و تحلیل بپردازیم. حضرت ابوالفضل العباس و علی اکبر علیهم السلام در میدان شمشیر زدند و حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام بیرون از میدان، تبیین کردند! 🔸برخی از "جهاد تبیین" درس توجیه و ماستمالی و پوشاندنِ مفاسد و تخلفات و ناکارآمدی‌ها می‌گیرند اما تبیین زینب کبری(س) و حضرت سجاد(ع) به ما می‌گوید تبیین درست یعنی دفاع از حق و حقیقت؛ یعنی حمایت از اصحاب حق و حمله به مستبدین و ظالمین و مستکبرین (چه داخلی چه خارجی)؛ یعنی امر به معروف و نهی از منکرِ اصحاب قدرت و ثروت؛ یعنی تبیین مبانی ناب اسلام اعم از توحیدی که آزادی و عدالت را به ارمغان می‌آورد! 🔹باید دولت‌ها، ساختارها، طرح‌ها، برنامه‌ها، جریانات، اشخاص، حوادث، پدیده ها و مفاهیم را تبیین و تحلیل کنیم و جوانان و نوجوانان را اهل تحلیل بار بیاوریم! نه مقلد و متعصب و بی‌مبنا! احساسات خیلی خوب است اما باید مبنا داشته باشد. 🔸سود در تبیین مبانی است. چاره کار در تبیین و تحلیل است. «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود» اشاره به همین نکته دارد که کسی که در میدان دفاع نیست، کارش تبلیغ و تبیین حق از باطل است و اتفاقاً یکی از دلایلی که افراد حاضر در میدان، گاه به اشتباه می افتند، گاه درست تحلیل نمی کنند، گاه تصمیم غلطی می گیرند این است که اهل تحلیل و تبیین نیستند. 🔹آن چیزی که باعث شد حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در جبهه ظاهری شکست بخورد و آخر کار هم به شهادت برسد، ضعف تحلیل مردم بود؛ آن چیزی که باعث شد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، تنها بماند و در مظلومیت صلح تحمیلی را بپذیرد و آخر کار هم به شهادت برسد، ضعف تحلیل مردم بود. آن چیزی که باعث شد حضرت اباعبدالله الحسین را به مسلخ کربلا برود ضعف تحلیل مردم بود. 🔸وقتی خواص و مردم نفهمیدند، دیر فهمیدند، فهمیدند اما دیر عمل کردند، رهبر یک جامعه اگر علی بن ابی طالب باشد باز هم شکست می خورد. وقتی یک عالم یا مرجع تقلید یا آیت الله یا استاد دانشگاه یا معلم، اهل تحلیل نبود، اهل تبیین نبود براحتی و با یک آبنبات ترش و شیرین فریب می خورد. 🔹تبلیغ و تبیین، گاه خیلی مهم تر از شمشیر زدن است. گاه قلم زدن مؤثرتر از شمشیر است چنانچه نامی که از سلمان فارسی، عمار یاسر یا جناب ابوذر در تاریخ به یادگار مانده بخاطر ضربات شمشیرشان نبوده، بلکه بخاطر فریادهای بصیرت افزایشان بوده. : ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794