eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
647 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
523 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام حسین ع را سیاسی نکنید !... 🎥 رحیم پور ازغدی خطاب به برخی که می‌گویند کربلا را سیاسی نکنید؛ «نفهم کل کربلا سیاسی است» 🔹رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: برخی افراد می‌گویند عاشورا را سیاسی نکنید. خب نفهم! کل عاشورا و کربلا سیاسی است. دعوا بر سر بیعت و حکومت است. 🔹تفاوت سیاست دینی و غیردینی این است که قدرت را برای مقاصد مختلف می‌خواهند. در سیاست غیردینی قدرت برای شخص است اما در حکومت دینی قدرت برای آخرت و عدالت است. لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۳ سوره نساء از نکته ها 2️⃣ ـ تعدد زوجات یک ضرورت اجتماعى آ
سم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۳ سوره نساء از نکته‌ها با در نظر گرفتن این واقعیت ها در این گونه موارد، که تعادل میان مرد و زن به عللى به هم مى خورد، ناچاریم یکى از سه راه را انتخاب کنیم: ۱ ـ مردان تنها به یک همسر در همه موارد قناعت کنند و زنان اضافى تا پایان عمر، بدون همسر باقى بمانند و تمام نیازهاى فطرى و خواسته هاى درونى خود را سرکوب کنند.🤔 ۲ ـ مردان فقط داراى یک همسر قانونى باشند، ولى روابط آزاد و نامشروع جنسى😱 را با زنانى که بى شوهر مانده اند، به شکل معشوقه برقرار سازند. ۳ ـ کسانى که قدرت دارند 👌بیش از یک همسر را اداره کنند و از نظر 👈جسمى ، مالى و اخلاقى مشکلى براى آنها ایجاد نمى شود و قدرت بر اجراء عدالت کامل در میان همسران و فرزندان خود دارند، به آنها اجازه داده شود بیش از یک همسر براى خود انتخاب کنند. مسلماً غیر از این سه راه، راه دیگرى وجود ندارد. اگر بخواهیم 👈راه اول را انتخاب کنیم باید با فطرت، غرائز و نیازهاى روحى و جسمى بشر به مبارزه برخیزیم و عواطف و احساسات این گونه زنان را نادیده بگیریم. این مبارزه اى است که پیروزى در آن نیست و به فرض که این طرح عملى شود، جنبه هاى غیر انسانى آن بر هیچ کس مخفى نیست. به تعبیر دیگر، مسأله تعدد همسر در موارد ضرورت را نباید تنها از دریچه چشم همسر اول، مورد بررسى قرار داد، بلکه از دریچه چشم همسر دوم نیز باید مورد مطالعه قرار گیرد، و آنها که مشکلات همسر اول را در صورت تعدد زوجات عنوان مى کنند، کسانى هستند که یک مسأله سه زاویه اى را تنها از یک زاویه نگاه مى کنند. زیرا مسأله تعدد همسر، هم از زاویه دید مرد و هم از زاویه دید همسر اول و هم از زاویه دید همسر دوم باید مطالعه شود و با توجه به مصلحت مجموع، در این باره قضاوت کنیم. و اگر راه دوم را انتخاب کنیم، باید فحشاء 😱 را به رسمیت بشناسیم و تازه زنانى که به عنوان معشوقه مورد بهره بردارى جنسى قرار مى گیرند، نه تأمینى دارند و نه آینده اى، و شخصیت آنها در حقیقت لگدمال شده است و اینها امورى نیست که هیچ انسان عاقلى آن را تجویز کند. بنابراین، تنها👈 راه سوم باقى مى ماند که هم به خواسته هاى فطرى و نیازهاى غریزى زنان پاسخ مثبت مى دهد و هم از عواقب شوم فحشاء و نابسامانى زندگى این دسته از زنان بر کنار است، و جامعه را از گرداب گناه بیرون مى برد. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۲۹
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
سم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۳ سوره نساء از نکته‌ها با در نظر گرفتن این واقعیت ها در این
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۳ سوره نساء از نکته‌ها البته باید توجه داشت: جواز تعدد زوجات ـ با این که در بعضى از موارد یک ضرورت اجتماعى است، و از احکام مسلّم اسلام محسوب مى شود 🟢اما تحصیل شرائط آن در امروز با گذشته تفاوت بسیار پیدا کرده است.👌👌 زیرا زندگى در سابق شکل ساده و بسیط داشت و لذا رعایت کامل مساوات بین زنان آسان بود و از عهده غالب افراد بر مى آمد، ولى در عصر و زمان ما باید 👈کسانى که مى خواهند از این قانون استفاده کنند، مراقب عدالت همه جانبه باشند، و اگر قدرت بر این کار دارند چنین اقدامى بنمایند. اساساً اقدام به این کار نباید از روى هوا و هوس باشد. جالب توجه این که: همان کسانى که با تعدد همسر مخالفند (مانند غربى ها) در طول تاریخ خود، به حوادثى برخورده اند که نیازشان را به این مسأله کاملاً آشکار ساخته است. مثلاً بعد از جنگ جهانى دوم احتیاج و نیاز شدیدى در ممالک جنگ زده، و مخصوصا کشور آلمان، به این موضوع احساس شد و جمعى از متفکران آنها را وادار ساخت که براى چاره جوئى و حل مشکل در مسأله ممنوعیت تعدد همسر، تجدید نظر کنند، و حتى برنامه تعدد زوجات اسلام را از دانشگاه الازهر خواستند و تحت مطالعه قرار دادند، ولى در برابر حملات سخت کلیسا مجبور به متوقف ساختن این برنامه شدند، و 🟣نتیجه آن، همان فحشاء وحشتناک و بى بند و بارى جنسى وسیعى بود که سراسر کشورهاى جنگ زده را فرا گرفت. از همه اینها گذشته، تمایل پاره اى از مردان را به تعدد همسر نمى توان انکار کرد، این تمایل اگر جنبه هوس داشته باشد، قابل ملاحظه نیست، اما: گاه مى شود بر اثر عقیم بودن زن، و علاقه شدید مرد به داشتن فرزند، این تمایل را منطقى مى کند. و یا گاهى،... لذا حتى در کشورهائى که تعدد همسر قانوناً ممنوع است، 🟡عملاً در بسیارى از موارد ارتباط با زنان متعدد رواج کامل دارد، و یک مرد در آن واحد با زنان متعددى ارتباط نامشروع دارد. مورخ مشهور فرانسوى گوستاولوبون قانون تعدد زوجات اسلام را که به صورت محدود و مشروط است، یکى از مزایاى این آئین مى شمارد و به هنگام مقایسه آن با روابط آزاد و نامشروع مردان، با چند زن، در اروپا چنین مى نویسد: در غرب هم با وجود این که آب و هوا و وضع طبیعت هیچکدام ایجاب چنین رسمى (تعدد زوجات) نمى کند، با این حال وحدت همسر چیزى است که ما آن را فقط در کتاب هاى قانون مى بینیم! و الاّ گمان نمى کنم🤔 بشود انکار کرد که در معاشرت واقعى ما اثرى از این رسم نیست! 👌👌 راستى من متحیرم و نمى دانم تعدد زوجات مشروع و محدود شرق، از تعدد زوجات سالوسانه غرب چه چیز کم دارد؟ بلکه من مى گویم که اولى از هر حیث از دومى بهتر و شایسته تر است. البته نمى توان انکار کرد، بعضى از مسلمان نماها بدون رعایت روح اسلامى این قانون، از آن سوء استفاده کرده و براى خود حرم سراهاى ننگینى بر پا نموده و به حقوق زنان و همسران خود تجاوز کرده اند. ولى این عیب از قانون نیست و اعمال آنها را نباید به حساب دستورهاى اسلام گذاشت، کدام قانون خوبى است که افراد سودجو از آن، بهره بردارى نامشروع نکرده اند؟ ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۳۱
به نام خدا پیرو اعلام قبلی کلاس فوق العاده زبان انگلیسی سطح پیش مقدماتی امروز ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۲:۳۰ برقرار است لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۳ سوره نساء از نکته‌ها البته باید توجه داشت: جواز تعدد زوجا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۳ سوره نساء از نکته‌ها ۳ ـ آیا تعدد ازواج ممکن است؟ در اینجا بعضى سؤال مى کنند ممکن است شرائط و کیفیاتى که در بالا گفته شد، براى زن یا زنانى نیز پیش آید، آیا در این صورت مى توان اجازه داد که دو شوهر یا بیشتر براى خود انتخاب کنند؟🤔 جواب این سؤال چندان مشکل نیست. اولاً ـ (بر خلاف آنچه در میان عوام معروف است) میل جنسى در مردان به مراتب بیش از زنان است و از جمله ناراحتى هائى که در کتب علمى مربوط به مسائل جنسى درباره غالب زنان ذکر مى کنند، سرد مزاجى است، در حالى که در مردان، موضوع بر عکس است، و حتى در میان جانداران دیگر نیز همواره دیده مى شود که تظاهرات جنسى، معمولاً از جنس نر شروع مى شود. ثانیاً ـ تعدد همسر در مورد مردان هیچ گونه مشکل اجتماعى و حقوقى ایجاد نمى کند، در حالى که درباره زنان، اگر فرضاً دو همسر انتخاب کنند،🟥 مشکلات فراوانى به وجود خواهد آمد که ساده ترین آنها مسأله 👈مجهول بودن نسب فرزند است که معلوم نیست، مربوط به کدام یک از دو همسر مى باشد،👌👌 و مسلماً چنین فرزندى مورد حمایت هیچ یک از مردان قرار نخواهد گرفت. و حتى بعضى از دانشمندان معتقدند: فرزندى که پدر او مجهول باشد، کمتر مورد علاقه مادر قرار خواهد گرفت، و به این ترتیب چنین فرزندانى از نظر عاطفى در محرومیت مطلق قرار مى گیرند، و از نظر حقوقى نیز وضعشان کاملاً مبهم است. شاید نیاز به تذکر نداشته باشد که: توسل به وسائل پیشگیرى از انعقاد نطفه به وسیله قرص یا مانند آن، هیچ گاه اطمینان بخش نیست و نمى تواند، دلیل قاطعى بر نیاوردن فرزند بوده باشد; زیرا بسیارند زنانى که از این وسائل استفاده کرده و یا در طرز استفاده، گرفتار اشتباه شده و فرزند پیدا کرده اند. بنابراین، هیچ زنى نمى تواند به اعتماد آن، تن به تعدد همسر بدهد. 🟨روى این جهات، تعدد همسر براى زنان، نمى تواند منطقى بوده باشد، در حالى که در مورد مردان، با توجه به شرائط آن، هم منطقى است و هم عملى است. 🟦از همه اینها گذشته، سخن از 👈نظام اسلامى و 👈دستورات حضرت حق است، هنگامى که خداوند نظام خاصى را به وسیله رسولش براى انسان ها ارائه داده، اصول و فروع این نظام با یکدیگر هماهنگى خاص خود را دارند، و هرگز نمى توان بخشى از آن را جدا نموده، دستور دیگرى جاى آن گذاشت. روشن است، نظام و سیستمى که اجزاء آن به وسیله سیستم دیگرى پیوند زده شود، چرخش و رشد لازم را نخواهد داشت. بنابراین، یا مى بایست مجموعه نظام الهى را مطالعه کرد، آن گاه در مورد نقص و عدم کاستى اش سخن گفت، و یا ایراد و اشکال روى یکى از بخش ها، سخن درستى نخواهد بود. تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۳۳
🧗🏻‍♂️ *حواس‌جمعی!* 😇 همه باید دست به دست هم بدهیم 🌟 *امر به معروف و نهی از منکر* یعنی در قبال هم مسئولیم 🥰 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۳ سوره نساء از نکته‌ها ۳ ـ آیا تعدد ازواج ممکن است؟ در اینج
بسم الله الرحمن الرحیم وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً ۚ فَإِن طِبْنَ لَكُمْ عَن شَيْءٍ مِّنْهُ نَفْسًا فَكُلُوهُ هَنِيئًا مَّرِيئًا و مهر زنان را (به طور کامل) بعنوان یک بدهى (یا هدیه،) به آنان بپردازید. (ولى) اگر آنها چیزى از آن را با رضایت خاطر به شما ببخشند، حلال و گوارا مصرف کنید. (نساء/4) 🟢مهر زنان را به طور کامل بپردازید به دنبال بحثى که در آیه گذشته درباره انتخاب همسر بود، در این آیه، اشاره به یکى از حقوق مسلّم👌 زنان مى کند، و تأکید مى نماید: مهر زنان را به طور کامل همانند یک عطیه (الهى) بپردازید (وَ آتُوا النِّساءَ صَدُقاتِهِنَّ نِحْلَةً). صَدُقاتِهِنَّ جمع صِداق به معنى مهر است. نِحْلَة در لغت به معنى بخشش و عطیه آمده است، راغب در کتاب مفردات مى گوید: به عقیده من، این کلمه از ریشه نَحْل (به معنى زنبور عسل) آمده است; زیرا بخشش و عطیه، شباهتى به کار زنبوران عسل در دادن عسل دارد. بنابراین، تفسیر آیه چنین خواهد شد: 🟣مهر را که یک عطیه الهى است و خدا به خاطر این که👈 زن حقوق بیشترى در اجتماع داشته باشد، و ضعف نسبى جسمى او از این راه جبران گردد به او عطا کرده به طور کامل ادا کنید . آن گاه، در ذیل آیه براى احترام 👌گذاردن به احساسات طرفین و محکم شدن👌 پیوندهاى قلبى و جلب عواطف👌 مى فرماید: اگر زنان با رضایت کامل خواستند مقدارى از مهر خود را ببخشند، آن را بخورید که براى شما حلال و گوارا است (فَإِنْ طِبْنَ لَکُمْ... تا در محیط زندگى زناشوئى تنها قانون و مقررات خشک حکومت نکند، بلکه به موازات آن عاطفه و محبت نیز حکم فرما باشد. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۳۵
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | *پیش به سوی خوبی‌ها* 1️⃣ قسمت اول ❌ یاد بگیرید چه کارهایی منکر است، چه کارهایی معروف ✅ 🌺 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً ۚ فَإِن طِبْنَ لَكُمْ عَن شَيْءٍ
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۴سوره نساء از نکته‌ها 🟥مهر یک پشتوانه اجتماعى براى زن در عصر جاهلیت نظر به این که براى زنان ارزشى قائل نبودند،😞 غالباً مهر را که حق مسلّم زن بود، در اختیار اولیاى آنها قرار مى دادند، و آن را ملک مسلّم آنها مى دانستند. گاهى نیز مهر یک زن را ازدواج زن دیگرى قرار مى دادند به این گونه که مثلا برادرى، خواهر خود را به ازدواج دیگرى در مى آورد که او هم در مقابل، خواهر خود را به ازدواج وى درآورد، و مهر این دو زن همین بود. 🟡اسلام بر این رسوم👈 ظالمانه خط بطلان کشیده، و مهر را به عنوان یک حق مسلّم به زن اختصاص داده، و در آیات قرآن کراراً مردان را به رعایت کامل این حق توصیه کرده است. در اسلام براى مهر، مقدار معینى تعیین نشده است، و بسته به توافق دو همسر است، اگر چه در روایات فراوانى تأکید👌👌 شده که مهر را سنگین قرار ندهند، ولى این یک حکم الزامى نیست، بلکه مستحب است. اکنون این سؤال پیش مى آید: 🟨مرد و زن هر دو از ازدواج و زناشوئى به طور یکسان بهره مى گیرند، و پیوند زناشوئى پیوندى است بر اساس منافع متقابل طرفین، با این حال، چه دلیلى دارد که مرد مبلغ کم یا زیادى به عنوان مهر به زن بپردازد؟🤔 وانگهى آیا این موضوع به شخصیت زن لطمه نمى زند، و شکل خرید و فروش به ازدواج نمى دهد؟👌👌 ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۳۶
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
🎥 #تماشایی | *پیش به سوی خوبی‌ها* 1️⃣ قسمت اول ❌ یاد بگیرید چه کارهایی منکر است، چه کارهایی معروف
*🗃 | راه و رسم بهتر شدن* 🌻 مسئولیتی اجتماعی 🔷 اگر می‌خواهید خیلی خلاصه با نگاه آقا درباره این واجب عظیم آشنا بشید، این جزوه رو از دست ندهید 🌺 💌 سفیر نو+جوان باشید و این جزوه را برای دوستان و آشنایانتان ارسال کنید. 💫 نسخه باکیفیت چاپ را برای نصب و انتشار به آسانی از سایت یا نو+جوان دریافت کنید.👇 🌐 https://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=19023
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۴سوره نساء از نکته‌ها 🟥مهر یک پشتوانه اجتماعى براى زن در ع
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۴سوره نساء از نکته‌ها روى همین جهات است که بعضى به شدت 😬با مسأله مهر مخالفت مى کنند، مخصوصاً معمول نبودن مهر، در میان غربى ها براى غرب زده ها👌 به این فکر دامن مى زند، در حالى که نه تنها حذف مهر، به شخصیت زن نمى افزاید، که وضع او را به مخاطره مى افکند. ⛔توضیح👈 این که: درست است مرد و زن هر دو از زندگى زناشوئى به طور یکسان سود مى برند، ولى نمى توان انکار کرد که در صورت جدائى زن و مرد زن متحمل خسارت بیشترى خواهد شد زیرا:👇 🟣اولاً ـ مرد طبق استعداد خاص بدنى، معمولاً در اجتماع نفوذ و تسلط 👌👌بیشترى دارد، و هر چند بعضى مى خواهند، به هنگام سخن گفتن این حقیقت روشن را انکار کنند، اما وضع زندگى اجتماعى بشر که با چشم مى بینیم حتى در جوامع اروپائى که زنان به اصطلاح از آزادى کامل برخوردارند، نشان مى دهد که ابتکار اعمال پر درآمد، بیشتر در دست مردان است. 🟡و ثانیاً، مردان براى انتخاب همسر مجدد، امکانات بیشترى دارند، ولى 👈زنان بیوه مخصوصا با گذشت قسمتى از عمر آنها، و از دست رفتن سرمایه جوانى و زیبائى، امکاناتشان براى انتخاب همسر جدید کمتر است. با توجه به این جهات، روشن مى شود: امکانات و سرمایه اى را که زن با ازدواج از دست مى دهد، بیش از امکاناتى است که مرد از دست مى دهد،🤔 و در حقیقت مهر چیزى است به عنوان جبران خسارت👌 براى زن، و وسیله اى براى تأمین زندگى آینده او. اضافه بر این، مسأله مهر معمولاً به شکل ترمزى👌👌👌 در برابر تمایلات مرد نسبت به جدائى و طلاق محسوب مى شود. ... از آنچه گفته شد نتیجه مى گیریم: مهر جنبه 👈جبران خسارت و👈 پشتوانه براى احترام به حقوق زن دارد،👌👌 نه قیمت و بها و شاید تعبیر به نِحْلَه به معنى عطیه در آیه اشاره به همین باشد. تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۳۳۷
به نام خدا اطلاعیه تغییر جزئی در ساعت شروع کلاس قرآن با توجه به کوتاه شدن تدریجی روز و نزدیک شدن ساعت اذان مغرب ، ساعت شروع کلاس های قرآن به ساعت ۱۹:۰۰ تغییر پیدا کرد . حضور در کلاس های قرآن و موفقیت در آزمون پایان دوره آن برای همه اعضاء ❗️الزامی است ❗️ لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مسئولین : https://eitaa.com/paygahpanahi