eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
644 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
518 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت خدیجه الکبری س سخنرانان صبح: حجت‌الاسلام نوری زاده حجت‌الاسلام اعتصامی ⏰ زمان: بعداز اقامه نماز صبح 🔷 اقامه نماز قضاء: حجت‌الاسلام موسی کاظمی ⏰ زمان: قبل از اذان ظهر ساعت ۱۲:۱۵ 🔶 سخنرانان ظهر: حجت‌الاسلام زارعیان حجت‌الاسلام حسینی منش حجت‌الاسلام نورآذر ⏰ زمان: بعداز اقامه نماز ظهر و عصر 💠 جزءخوانی قرآن کریم به همراه تفسیر کوتاه ⏰ زمان: هر روز ساعت ۱۸ ✳اقامه‌اول‌وقت‌نمازمغرب‌وعشاء به همراه سفره افطار 🔵 قرائت دعای افتتاح ⏰زمان: هر شب بعد از افطار 🗓 تاریخ برنامه ها: از اول ماه مبارک رمضان به مدت ۳۰ روز
به نام خدا طبق سنوات قبل هیات هفتگی سه شنبه ها برگزار می گردد . سه شنبه ساعت ۲۰:۴۵ نبش چهارراه کارخانه قند ، پایگاه بسیج شهیدان پناهی سخنرانی : حجه الاسلام آقای علی محمودی مداحی : مداحان اهل بیت ع لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم وَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِي أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ و از آتشى بپرهیزید که براى کافران آماده شده است! و خدا و پیامبر را اطاعت کنید، تا مشمول رحمت شوید. (آل عمران/131و132) تفسیر آیه ۱۳۱ و ۱۳۲ در آیه بعد، مجدداً روى حکم تقوا تأکید کرده، مى گوید:  و از آتشى بپرهیزید که براى کافران آماده شده است  (وَ اتَّقُوا النّارَ الَّتی أُعِدَّتْ لِلْکافِرینَ). از تعبیر  کافران  استفاده مى شود اصولاً رباخوارى با روح ایمان سازگار نیست و رباخواران از آتشى که در انتظار کافران است سهمى دارند!   و نیز استفاده مى شود آتش دوزخ اصولاً براى کافران آماده شده و گناهکاران و عاصیان به همان مقدار که شباهت و هماهنگى با کافران دارند سهمى از آن خواهند داشت.   در سومین آیه تهدید آیه سابق را با تشویقى براى مطیعان و فرمانبرداران تکمیل مى نماید، مى فرماید:  فرمان خدا و پیامبر را اطاعت کنید و رباخوارى را ترک گوئید تا مشمول رحمت الهى شوید  (وَ أَطیعُوا اللّهَ وَ الرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ). تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۱۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیات ۱۳۰ الی ۱۳۲ سوره آل عمران از نکته ها چگونگى پیوند آیات قرآن آیات گذشته ـ چنان که دانستیم ـ درباره  غزوه احد  و حوادث مربوط به آن، و درس هاى گوناگونى است که مسلمانان از آن حادثه فرا گرفتند، ولى سه آیه اى که تفسیر آن گذشت و شش آیه بعد، محتوى یک سلسله برنامه هاى اقتصادى، اجتماعى و تربیتى است، و پس از این نُه آیه، مجدداً حوادث مربوط به جنگ احد عنوان مى گردد.   این طرز بیان ممکن است براى بعضى مایه تعجب گردد، ولى با توجه به یک اصل اساسى حقیقت امر روشن مى شود، و آن این که: قرآن یک کتاب کلاسیک نیست که داراى فصول و ابوابى باشد و نظام تألیفى خاصى در میان ابواب و فصول آن در نظر گرفته شده باشد، بلکه قرآن کتابى است که در مدت بیست و سه سال  نجوماً  (تدریجاً) طبق نیازمندى هاى گوناگون تربیتى در زمان ها و اماکن مختلف نازل شده:   یک روز داستان احد پیش مى آمد و برنامه هاى مختلف جنگى در ضمن آیات متعدد اعلام مى گشت. روز دیگر احساس نیاز به یک مسأله اقتصادى همچون ربا یا یک مسأله حقوقى مانند احکام ازدواج، یا یک مسأله تربیتى و اخلاقى مانند توبه، مى شد و آیات متعددى طبق آن نازل مى گشت.   از این سخن، چنین نتیجه گرفته مى شود: ممکن است در بسیارى از موارد پیوند خاصى در میان آیات قبل و بعد نبوده باشد، و نباید مانند بعضى از مفسران در این گونه موارد اصرارى در یافتن رابطه در میان آنها داشت. نباید خود را به زحمت بیندازیم و در میان قضایائى که خداوند اتصال و ارتباطى نخواسته با تکلف، وجه ارتباطى درست کنیم; زیرا این کار با روح قرآن و چگونگى نزول آن در حوادث مختلف و طبق نیازمندى هاى گوناگون در شرایط و ظروف جداگانه، سازش ندارد.   البته تمام سوره ها و آیات قرآن از یک نظر به هم مربوطند و آن این که همگى یک برنامه انسان سازى 👌👌👌و تربیتى را در یک سطح عالى 👏👏👏تعقیب مى کنند و براى ساختن یک جامعه آباد، آگاه، امن و امان و پیشرفته از نظر مادى و معنوى نازل شده اند.👌👌👌👏👏👏👏👏 بنابراین، اگر آیات نُه گانه فوق رابطه خاصى با آیات قبل و بعد ندارد به همین دلیل است. تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۱۲۰
❤️تمسک به قرآن ◽️إِنَّ اللهَ بَعَثَ رَسُولا هَادِياً بِکِتَاب نَاطِق وَ أَمْر قَائِم، لاَ يَهْلِکُ عَنْهُ إِلاَّ هَالِکٌ 💎خداوند، پيامبرى راهنما با کتابى گويا و دستورى استوار (براى هدايت مردم) برانگيخت و (اين کتاب به گونه اى است که) جز افراد گمراه از آن روى گردان نمى شوند» 📘
ماه رمضان در زندان از راه رسید. با فرا رسیدن این ماه، دلم غرق شادی شد؛ چون از کودکی این ماه را دوست می‌داشتم. هنگام افطار فرا رسید، اما چیزی برای من نیاوردند. نماز را خواندم. لحظات شادی‌آور سر سفره افطار در کنار خانواده، باسماوری که در برابر ما می‌جوشید، در خاطرم گذشت.خوردنی‌های سبک مخصوص افطار را به یاد آوردم؛ بویژه ماقوت مختص خود را(غذای معروف مشهدی‌ها) به یاد آوردم؛ که از هر غذایی برای افطار، آن را بیشتر دوست می‌داشتم. این «ماقوت» از آب و نشاسته و شکر تهیه می‌شود...همسر من نیز در پختن آن، همانند پختن سایر غذاها، بخوبی وارد است. ناگهان به خود آمدم و از خداوند مغفرت طلبیدم. شاید این گرسنگی بود که خاطرات یاد شده را در ذهنم برانگیخت. شاید تنهایی بود. به هر حال باید صبر کرد. نیم ساعت پس از مغرب، یک فنجان چای به دست آوردم. مدتی بعدشام آوردند، که به خاطر نامرغوبی، دل بدان رغبت نمی کرد. اما قدری از آن را خوردم و بقیه را برای سحری گذاشتم. در سحر هم مابقی آن را با اکراه خوردم، زیرا این غذا از اصل نامطبوع بود و بعد از مانده شدن نیز نامطبوع‌تر شده بود. نخستین روز بر این منوال گذشت.روزدوم، نگهبان اطلاع داد که چیزی برای شما فرستاده شده. آن را گرفتم و باز کردم، دیدم انواع غذاهایی که در افطار به آنها میل دارم، در چند بشقاب برایم فرستاده شده است. این غذاها برای چند نفر کافی بود. همسرم آن را آماده ساخته بود و توانسته بود به زندان برساند. همچنین در همان روز، از منزل برایم وسایل تهیه و صرف چای آوردند. لذا افطاری خوشمزه و مطبوعی بود که به قدر کفایت از آن برداشتم و باقی را برای زندانیان فرستادم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ و شتاب کنید براى رسیدن به آمرزش پروردگارتان. و بهشتى که وسعت آن، آسمانها و زمین است.و براى پرهیزگاران آماده شده است. (آل عمران/133) مسابقه در مسیر سعادت به دنبال آیات گذشته که بدکاران را تهدید به مجازات آتش، و نیکوکاران را تشویق به رحمت الهى مى کرد، در این آیه کوشش و تلاش نیکوکاران را تشبیه به یک مسابقه معنوى کرده که هدف نهائى آن آمرزش الهى و نعمت هاى جاویدان بهشت است، مى فرماید:  براى رسیدن به آمرزش پروردگارتان بر یکدیگر سبقت بگیرید  (وَ سارِعُوا إِلى مَغْفِرَة مِنْ رَبِّکُمْ).  سارِعُوا  از  مسارعت  به معنى کوشش و تلاش دو یا چند نفر براى پیشى گرفتن از یکدیگر در رسیدن به یک هدف است، که در کارهاى نیک، قابل ستایش، و در کارهاى بد، نکوهیده است. در حقیقت قرآن در اینجا از یک نکته روانى استفاده کرده، و آن این که انسان براى انجام دادن یک کار اگر تنها باشد معمولاً کار را بدون سرعت و به طور عادى شروع و انجام مى دهد، ولى اگر جنبه مسابقه به خود بگیرد، آن هم مسابقه اى که جائزه باارزشى براى آن تعیین شده، تمام نیرو و انرژى خود را به کار مى گیرد و با سرعت هر چه بیشتر به سوى هدف پیش مى تازد. و اگر مى بینیم هدف این مسابقه در درجه اول مغفرت قرار داده شده براى این است که رسیدن به هر مقام معنوى، بدون آمرزش و شستشوى از گناه ممکن نیست، نخست باید خود را از گناه شست، سپس به مقام قرب پروردگار گام نهاد!. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۱۲۲
♨️تا امام زمان چه قدر فاصله داریم⁉️ 🔸اگر انسان کامل بخواهد به شکل مکتوب در آید،صورتش می شود قرآن کریم. همانگونه که حضرت امیرالمومنین علیه السلام، قرآن ناطق بودند. 🔸حال اگر این قرآن، قرائتش و تفکر در آیاتش، قلوب ما را متحول نمی کند، شک نکنید که زیارت انسان کامل،یعنی حضرت حجت (عجل الله فرجه) هم قلوب ما را متحول نخواهد کرد‼️ 🔸اگر می خواهید حال خود را هنگام ملاقات حضرت حجت بدانید،ببینید الان در ملاقات با قرآن چه حالی دارید!!؟ 🔸اگر مشتاق قرآنید،می توانید امیدوار باشید که مشتاق حضرت حجت حقیقی هم هستید و گرنه اگر قرآن نزد شما مهجور است،وبا آن انس ندارید،و فکر می کنید که مشتاق حضرت حجت هستید،آن شخصِ امام زمان زاده ی وهم و خیال خودتان است. 🖋حاج آقا مجتبی تهرانی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۳۳ سوره آل عمران دومین هدف این مسابقه معنوى، بهشت قرار داده شده،  بهشتى که وسعت آن، پهنه آسمان ها و زمین است  (وَ جَنَّة عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الأَرْضُ). باید توجه داشت مراد از  عَرْض  در آیه فوق، اصطلاح هندسى آن در مقابل  طول  نیست، بلکه به معنى لغوى آن یعنى  وسعت  مى باشد.   در آیه ۲۱ سوره  حدید  همین تعبیر با تفاوت مختصرى دیده مى شود: سابِقُوا إِلى مَغْفِرَة مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّة عَرْضُها کَعَرْضِ السَّماءِ وَ الأَرْض:  براى رسیدن به مغفرت پروردگارتان و بهشتى که پهنه آن مانند پهنه آسمان و زمین اسست، به پیش تازید . در این آیه به جاى  مسارعت  صریحاً کلمه  مسابقه  ذکر شده و  سماء  به صورت مفرد با الف و لام جنس آمده که در اینجا معنى عموم مى دهد، و از  کاف تشبیه  استفاده شده است.   به این معنى که آیه مورد بحث، صریحاً مى گوید:  وسعت بهشت همان وسعت آسمان ها و زمین است  ولى در سوره  حدید  مى گوید:  وسعت آن مانند وسعت آسمان و زمین مى باشد  و هر دو تعبیر یک معنى را مى رساند. و در پایان آیه تصریح مى کند:  این بهشت، با آن عظمت، براى پرهیزگاران آماده شده است  (أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقینَ).   اکنون این سؤال پیش مى آید: اولاً: آیا بهشت و دوزخ هم اکنون آفریده شده و وجود خارجى دارند یا بعداً در پرتو اعمال مردم ایجاد مى شوند؟ ثانیاً: اگر آنها آفریده شده اند جاى آنها کجا است؟ (با توجه به این که قرآن مى گوید وسعت بهشت به اندازه آسمان ها و زمین است). ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۱۲۳
این رابطه با خدا را همه باید داشته باشند؛ اما شما که مسئول هستید و یکی از مدیریّتهای بالا در دست شماست شما که می‏گویم، یعنی ما مسئولان، که من خودم از شما به این کار اولی هستم جزو شایسته‏ترین افرادی هستید که باید این رابطه‏ی ویژه را با خدا داشته باشید. نمازِ با توجّه و با حضور بخوانید؛ به نوافل اهمیت دهید و سعی کنید که در روز مقداری قرآن تلاوت کنید. هیچ روزی بر شما نگذرد که مقداری قرآن و لو ده آیه، پنج آیه با تدبّر تلاوت نکنید. این، به شما نورانیّت می‏بخشد. انتظار این را نداشته باشیم که اگر امشب نافله خواندیم، فردا مثلًا گشایش مهمّی در کارمان بشود و اثرش ظاهر گردد؛ نه. در دعاهای ما، نفس رابطه‏ی با خدا، جزو بدیهیّات و محکمات ادعیه‏ی ماست و خدای متعال، متضرّعین الیه را مورد توجه و عنایت خاص قرار می‏دهد. تضرّع، این خواص را دارد. بیانات حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت۱۳۷۶/۰۶/۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۳۳ سوره آل عمران از نکته ها ۱ ـ آیا بهشت و دوزخ الآن موجودند؟ اکثر دانشمندان اسلامى معتقدند: این دو هم اکنون وجود خارجى دارند و ظواهر آیات قرآن نیز این نظر را تأیید مى کند، به عنوان نمونه: الف ـ در آیه مورد بحث و در آیات فراوان دیگرى تعبیر به أُعِدَّتْ:  مهیا شده  یا تعبیرات دیگرى از همین ماده، گاهى در مورد بهشت و گاهى درباره دوزخ، آمده است.   از این آیات استفاده مى شود بهشت و دوزخ هم اکنون آماده شده اند اگر چه بر اثر اعمال نیک و بد انسان ها توسعه مى یابند (دقت کنید). ب ـ در آیات مربوط به معراج در آیات ۱۳ تا ۱۵ سوره  و النجم  مى خوانیم: وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرى * عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى * عِنْدَها جَنَّةُ الْمَأْوى:  بار دیگر پیامبر جبرئیل را نزد  سدرة المنتهى  در آنجا که بهشت جاویدان قرار داشت مشاهده کرد.   این تعبیر گواه دیگرى بر وجود فعلى بهشت است. ج ـ در سوره  تکاثر  آیات ۵، ۶ و ۷ مى فرماید: کَلاّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقینِ * لَتَرَوُنَّ الْجَحیمَ * ثُمَّ لَتَرَوُنَّها عَیْنَ الْیَقینِ:  اگر علم الیقین داشتید * دوزخ را مشاهده مى کردید * سپس به عین الیقین آن را مى دیدید . در روایات مربوط به معراج و روایات دیگر نیز نشانه هاى روشنى بر این مسأله دیده مى شود ۲ ـ بهشت و دوزخ در کجا هستند؟ به دنبال بحث فوق این بحث پیش مى آید که اگر این دو هم اکنون موجودند در کجا هستند؟ پاسخ این سؤال را از دو راه مى توان داد:   نخست این که: بهشت و دوزخ در باطن و درون این جهانند. ما این آسمان و زمین و کرات مختلف را با چشم خود مى بینیم اما عوالمى که در درون این جهان قرار دارند نمى بینیم و اگر دید و درک دیگرى داشتیم هم اکنون مى توانستیم آنها را ببینیم.   در این عالم موجودات بسیارى هستند که امواج آنها با چشم ما قابل درک نیستند، آیه  کَلاّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیَقِیْنِ لَتَرَوُنَّ الْجَحِیْمِ  که در بالا اشاره شد نیز گواه این حقیقت است.   از پاره اى از احادیث نیز استفاده مى شود: بعضى از مردان خدا درک و دیدى در این جهان داشتند که، بهشت و دوزخ را نیز با چشم حقیقت بین خود مى دیدند. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۱۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸پرهیزکاران در شب برپا ایستاده مشغول نمازند، قرآن را جزء جزء و با تفکر و اندیشه می خوانند ،با قرآن جان خود را محزون و داروی درد خود را می یابند...... 📚
بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۳۳ سوره آل عمران از نکته ها ۳ ـ مثال براى تقریب به ذهن براى این موضوع مى توان مثالى ذکر کرد: فرض کنید فرستنده نیرومندى در یک نقطه زمین وجود داشته باشد که به کمک ماهواره هاى فضائى امواج آن به سراسر زمین پخش شود و به وسیله آن نغمه دل انگیز تلاوت قرآن با صدائى فوق العاده دلنشین و روحپرور در همه جا پخش گردد. و در نقطه دیگرى از زمین فرستنده دیگرى با همان قدرت وجود داشته باشد که صدائى فوق العاده گوش خراش و ناراحت کننده روى امواج دیگرى در همه جا پراکنده شود.   هنگامى که ما در یک مجلس عادى نشسته ایم، صداى گفتگوى اطرافیان خود را مى شنویم، اما از آن دو دسته امواج  روح پرور  و  آزار دهنده  که در درون محیط ما است و همه جا را پر کرده است هیچ خبرى نداریم. ولى اگر دستگاه گیرنده اى مى داشتیم که موج آن با یکى از این دو فرستنده تطبیق مى کرد فوراً در برابر ما آشکار مى شدند، گر چه دستگاه شنوائى ما در حال عادى از درک آنها عاجز است.   این مثال گرچه از جهاتى رسا نیست ولى براى مجسم ساختن چگونگى وجود بهشت و دوزخ در باطن این جهان مؤثر به نظر مى رسد. دیگر این که: عالم آخرت و بهشت و دوزخ، محیط بر این عالم است، و به ـ اصطلاح این جهان در شکم و درون آن جهان قرار گرفته، درست همانند عالم جنین که در درون عالم دنیا است; زیرا مى دانیم عالم جنین براى خود عالم مستقلى است، اما جداى از این عالمى که ما در آن هستیم نیست، بلکه در درون آن واقع شده است، عالم دنیا نیز نسبت به عالم آخرت، همین حال را دارد، یعنى در درون آن قرار گرفته است.   و اگر مى بینیم قرآن مى گوید وسعت بهشت به اندازه وسعت آسمان ها و زمین است به خاطر آن است که انسان چیزى وسیع تر از آسمان و زمین نمى شناسد تا مقیاس سنجش قرار داده شود. لذا قرآن براى این که وسعت و عظمت بهشت را ترسیم کند آن را به پهنه آسمان ها و زمین تشبیه کرده است، و چاره اى غیر از این نبوده، همان طور که اگر کودکى که در شکم مادر قرار دارد عقل مى داشت و مى خواست یم با او سخن بگوئیم باید با منطقى صحبت کنیم که براى او در آن محیط قابل درک باشد.   از آنچه گفتیم پاسخ این سؤال نیز روشن شد که: اگر وسعت بهشت به اندازه زمین و آسمان ها است پس دوزخ کجا است؟ زیرا طبق پاسخ اول دوزخ نیز در درون همین جهان قرار گرفته و وجود آن در درون این جهان منافاتى با وجود بهشت در درون آن ندارد (همان طور که در مثال امواج فرستنده صوتى ذکر شد). و اما طبق پاسخ دوم که بهشت و دوزخ محیط بر این جهان باشند جواب باز هم روشن تر است; زیرا دوزخ مى تواند محیط بر این جهان باشد و بهشت محیط بر آن، و از آن هم وسیع تر تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۱۲۶
به نام خدا 🏆مسابقات ورزشی جام رمضان🏆 ⚽️فوتبال گل کوچک 🏐والیبال 🏓پینگ پنگ فوتبال دستی در دو رده سنی : ۱۱ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا ثبت نام تماس با : ۰۹۳۹۸۰۱۶۷۲۲ لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
. 🌹بسم الله الرّحمن الرّحيم🌹 📣 اطلاع رسانی 📣 🖤مراسم‌ عزاداری وفات‌ حضرت‌ خدیجه(علیهاالسلام)🖤 🔶 سخنران: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان 🔷 مداح: حاج امیر عباسی طلبه بسیجی محمدجواد باقری ⏰ زمان: دوشنبه ۲۲ فروردین ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء 🍱 به همراه سفره افطار 🕌مکان : کرج _ غرب چهارراه هفت تیر _ مسجد حضرت خدیجه الکبری س لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ (همان) کسانى که در توانگرى و تنگدستى، انفاق مى کنند. و خشم خود را فرو مى برند. و از (خطاى) مردم درمى گذرند. و خدا نیکوکاران را دوست دارد (آل عمران/134) سیماى پرهیزگاران از آنجا که در آیه قبل وعده بهشت جاویدان به پرهیزگاران داده شد، در این  آیه پرهیزگاران را معرفى مى کند وپنج صفت از اوصاف عالى و انسانى آنها را ذکر مى نماید: 1️⃣در مورد نخستین صفت مى فرماید:  آنها در همه حال انفاق مى کنند چه موقعى که در راحتى و وسعتند و چه زمانى که در پریشانى و محرومیتند  (الَّذینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرّاءِ وَ الضَّرّاءِ).👌👏👏👏   آنها با این عمل ثابت مى کنند روح کمک به دیگران و نیکوکارى در جان آنها نفوذ کرده است و به همین دلیل، تحت هر شرائطى اقدام به این کار مى کنند. روشن است: انفاق در حال وسعت به تنهائى نشانه نفوذ کامل صفت عالى سخاوت در اعماق روح انسان نیست، اما آنها که در همه حال🤔👌 اقدام به کمک و بخشش مى کنند، نشان مى دهند این صفت در آنها ریشه دار است. ممکن است گفته شود: انسان در حال تنگدستى چگونه مى تواند انفاق کند؟   پاسخ این سؤال روشن است; زیرا: 🔴اولاً ـ افراد تنگدست نیز به مقدار توانائى مى توانند در راه کمک به دیگران انفاق کنند. 🔴ثانیاً ـ انفاق منحصر به مال و ثروت 👌نیست بلکه هر گونه موهبت خدادادى را شامل مى شود، خواه مال و ثروت باشد، یا علم و دانش، یا مواهب دیگر. و به این ترتیب، خداوند مى خواهد روح گذشت، فداکارى و سخاوت را حتى در نفوس مستمندان جاى دهد تا از رذائل اخلاقى فراوانى که از  بخل  سرچشمه مى گیرد بر کنار بمانند. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۱۲۸
. 🌹بسم الله الرّحمن الرّحيم🌹 📣 اطلاع رسانی 📣 🖤مراسم‌ عزاداری وفات‌ حضرت‌ خدیجه(علیهاالسلام)🖤 🔶 سخنران: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان 🔷 مداح: حاج امیر عباسی طلبه بسیجی محمدجواد باقری ⏰ زمان: دوشنبه ۲۲ فروردین ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء 🍱 به همراه سفره افطار 🕌مکان : کرج _ غرب چهارراه هفت تیر _ مسجد حضرت خدیجه الکبری س لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
به نام خدا طبق سنوات قبل هیات هفتگی سه شنبه ها برگزار می گردد . سه شنبه ساعت 18:15 همراه سفره افطار نبش چهارراه کارخانه قند ، پایگاه بسیج شهیدان پناهی سخنرانی : حجه الاسلام آقای علی محمودی مداحی : مداحان اهل بیت ع لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ (همان) کسانى که در توانگرى و تنگدستى، انفاق مى کنند. و خشم خود را فرو مى برند. و از (خطاى) مردم درمى گذرند. و خدا نیکوکاران را دوست دارد (آل عمران/134) سیماى پرهیزگاران از آنجا که در آیه قبل وعده بهشت جاویدان به پرهیزگاران داده شد، در این  آیه پرهیزگاران را معرفى مى کند وپنج صفت از اوصاف عالى و انسانى آنها را ذکر مى نماید: 1️⃣در مورد نخستین صفت مى فرماید:  آنها در همه حال انفاق مى کنند چه موقعى که در راحتى و وسعتند و چه زمانى که در پریشانى و محرومیتند  (الَّذینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرّاءِ وَ الضَّرّاءِ).👌👏👏👏   آنها با این عمل ثابت مى کنند روح کمک به دیگران و نیکوکارى در جان آنها نفوذ کرده است و به همین دلیل، تحت هر شرائطى اقدام به این کار مى کنند. روشن است: انفاق در حال وسعت به تنهائى نشانه نفوذ کامل صفت عالى سخاوت در اعماق روح انسان نیست، اما آنها که در همه حال🤔👌 اقدام به کمک و بخشش مى کنند، نشان مى دهند این صفت در آنها ریشه دار است. ممکن است گفته شود: انسان در حال تنگدستى چگونه مى تواند انفاق کند؟   پاسخ این سؤال روشن است; زیرا: 🔴اولاً ـ افراد تنگدست نیز به مقدار توانائى مى توانند در راه کمک به دیگران انفاق کنند. 🔴ثانیاً ـ انفاق منحصر به مال و ثروت 👌نیست بلکه هر گونه موهبت خدادادى را شامل مى شود، خواه مال و ثروت باشد، یا علم و دانش، یا مواهب دیگر. و به این ترتیب، خداوند مى خواهد روح گذشت، فداکارى و سخاوت را حتى در نفوس مستمندان جاى دهد تا از رذائل اخلاقى فراوانى که از  بخل  سرچشمه مى گیرد بر کنار بمانند. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۱۲۸