هدایت شده از بیداری ملت
🔻گروکشی اروپا شروع شد: اطلاعات مالی ایران را در اختیار صهیونیست ها و آمریکا قرار دهید تا شاید کانال تامین غذا برایتان فراهم کنیم!
🔹در حالی دولتمردان از اعلام کانال مالی اروپا خوشحال هستند که بیانیه سه کشور اروپایی با گروکشی های فراوان همراه است.
🔹در این بیانیه انجام تعهدات نیمبند برجامی اروپا بعد از سه سال به پذیرش تعهدات استعماری FATF مشروط شده است و با ادبیات دستوری پذیرش تعهدات فراقانونی خود را از دولت خواسته اند.
🔹این درحالی است که طبق برجام، اروپا وظیفه دارد تا تعهدات خود را اجرا کند و برای اینکار حق شرط گذاشتن و گروکشی و زیاده خواهی ندارد. اما با اینحال اروپا نه تنها نمیخواهد تعهدات خود را انجام دهد و آن را به کانال تامین غذا برای ایران محدود کرده، که از ایران عقب نشینی های امنیتی هم میخواهد!
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از وحید یامین پور
💠باز نشر پس از ۷ سال
به مناسبت انتشار گلایهی رهبر انقلاب از طرح یکسان سازی قبور شهدا
🔶درباره ی یکسان سازی قبور شهدا:
تبدیل "آیین گاه" به "نمایشگاه"
1.هنر مردمی، بیواسطهترین کلید فهم دین، آیینهای سنتی و دینی و فلسفه هر قوم است. این فقط آثار برآمده از احساس و علاقه قلبی است که در قالب اثر هنری حقیقت یک فرهنگ را به نمایش میگذارد و به مخاطبانش منتقل میکند و حتی دقیقتر اگر بگوییم مخاطبانش را در یک سیر عرفانی به حقیقتی که در اثر نهفته است نائل میسازد.
گلزارهای شهدا در سه دهه اخیر مؤثرترین و بیواسطهترین مسیر بازتولید مداوم فرهنگ ایثار و شهادت بودهاند.
گلزارها آنچنانکه هر خانوادهی شهیدی خواسته است و آنچنانکه خود شهدا وصیت کردهاند، بهمثابه زیارتگاهی محل حیات و کانون جوشش معرفت اسلام انقلابی بوده است. تفاوتها و تنوعها در حجله آرایی و نوشتهها و آذینهای سنگ قبرها بیتردید مستندترین و اثرگذارترین روش انتقال عناصر فرهنگی دفاع مقدس بودهاند. عناصری که به علت عظمت و شکوهشان کمتر ممکن است از طریق رفتارهای نمایشی رسمی متجلی شوند.
2. چندی است که اتفاقات تأسفبرانگیزی با عنوان یکسان سازی یا ساماندهی قبور شهدا در گلزارهای شهدای سراسر کشور رخداده است که صرفنظر از تضییع حقوق معنوی خانوادههای معظم شهدا، آثار فاجعهبار فرهنگی نیز به همراه داشته است.
گلزارهای شهدا در بسیاری از شهرها امروز گورستانهایی شدهاند که حوایج معنوی ما را برآورده نمیکنند. تماشاگران ونه زائران در گورستانهای یکدست شده دیگر در برابر عظمت روح یک شهید زانو نمیزنند. حجلهها از زمین گلزارها بیرون کشیده میشوند و در موزههای تاریخ دفاع مقدس به نمایش درمیآیند. اینگونه فرهنگ دفاع مقدس از متن زندگی کنده میشود و امری متعلق به گذشته و حتی امری «تاریخ گذشته» و منقرضشده دانسته میشود.
3.هرچند در موزههای سوتوکور دفاع مقدس، قرآن ترکشخورده، لباس خونی و پلاکهای خاک گرفته بهمثابه یک شیء تکریم میشوند، اما دیگر فهمیده نمیشوند وزندگی نمیسازند.
گلزارها تاکنون با نوشتههای منحصر بفرد بر روی سنگقبرها و تزئینات حجلهها مزارهایی بودند که سی سال حقیقت شهادت و شهدا را بر مردمان روزمره و شهر زده منکشف کردهاند. گلزارها، مزار بودهاند، محل زیارت و این زیارت درک رموز یک دفاع مقدس مردمی و نه نمایشی و دستوری- را ممکن ساخته بود.
آثاری که حقیقت در آنها متجلی نشوند دیگر مردهاند. انگار قبور تکثر مکانیکی یافتهاند و با یک نگرش کالایی تکثیرشدهاند. قبور شهدا اکنون در این گورستانها شاخصههای اصیل خود را ازدستدادهاند و همانند شدهاند؛ اکنون نظم ظاهری قبور که به بهانه بهسازی و تسهیل رفتوآمد رخ داده است، فاقد ساحت باطنی معنوی است؛ این همان اتفاقی است که برخی متفکرین معاصر از آن بهعنوان تبدیل «آیین گاه» به «نمایشگاه» یاد میکنند و این اتفاق را باعث هرجایی شدن، بیخانمانی و عاری شدن از حقیقت قدسی یک آیین مقدس میدانند.
4. اکنون گلزارها و مزارها، گورستانهای یکسانسازی شدهای هستند که هیچکدام از تجلیهای تاریخی و عاشقانه را نشان نمیدهند. سنگقبرها یکشکل و همریخت شده و اوج وصایا و اشعار منحصربهفرد هر قبر، جای خود را به نشان درشت تبلیغاتی و ریاکارانهی یک بنیاد دولتی داده است. تمام عناصر متعلق به این سرزمین فرهنگی از گلزارها منتزع شدهاند و در موزههای دربسته نگهداری میشوند.
موزههای دفاع مقدس موطن و جایگاه اصلی فرهنگ دفاع مقدس نیست. فرهنگی که در گلزارها حیات داشته و عالم خود را برای زائران بازتولید میکرده در قالب محصولاتی هنری –هرچند ارجمند- به موزه منتقلشدهاند و مانند کالاهای لوکس برای تماشاگران به نمایش درمیآیند. اینگونه فرهنگ دفاع مقدس «بی عالم» و «غریب» میماند و شهدا را «بیخانمان» میسازد.
5. در قبرستانهای منظم و خطکشی شدهی جدید، زائران گلزار شهدا، تماشاگرانی شدهاند که عاری از شعف، بهجت روحی و میل عرفانی ناشی از ارتباط با یک مزار، نگران و لابهلای قبور مشابه به دنبال یک اسم میگردند. به نظر میرسد این اقدام ناشیانه تمامی تجربههای روحانی زائران را بر باد داده است و تربت پاک شهیدان دیگر «مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان» نیست که به یادمانی جهت تکریم گذشتگان و تلاشی برای باقی ماندن یک نام بدل شده است.
#وحید_یامین_پور
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از همسرداری حرفهای
🔴 #دوست_داشتنِ_این_شکلی
💠 بعضی وقتها حرفهایی می زد که همان میشد #مبنای زندگیمان یکبار رو به من کرد و گفت: "من تو رو برای #خودت دوست دارم، نه برای خودم تو هم بهتره من رو به خاطر #خودم دوست داشته باشی نه به خاطر خودت."
💠 همین جمله باعث شده بود در مواقع خاص، خودم را جای #ایشان بگذارم و بعد تصمیم بگیرم؛ و طبیعی بود که با این نگاه، زندگیمان دارای تحکیم، #محبت و مودت بیشتری میشد.
#شهید_رجایی
📙 سیره شهید رجایی، ص۵۸
🍃❤️ @zanashooi_amoozesh
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
◾محسن مهدیان نوشت:
🔻فراتر از بی صداقتی بنزینی...
🔸وزیر نفت ۲۱ آذر ۹۷: قیمت بنزین افزایش نمی یابد
🔸وزیر نفت ۱۰ بهمن ۹۷: راهی جز افزایش قیمت بنزین نداریم
بنزین مهم نیست....
اما این آقایان نمی دانند که بازی کردن با اعتماد مردم سرنوشتش چیست
چند ماه پیش با افزایش قیمت سکه و ارز، دولت تصمیم گرفت عرضه ارز و سکه را زیاد کند. قاون اولیه اقتصادی اینست که رشد عرضه موجب کاهش قیمت می شود. اما تصمیم دولت مجددا باعث افزایش قیمت ها شد. چرا؟
خیلی ساده است. مردم چون اعتماد نداشتند، تصمیم دولت را موقتی دانستند و بَدَل زدند و همه سکه و ارز عرضه شده را از بازار جمع کردند و مجدد قیمت ها افزایش یافت.
ما این روزها با "تله بی اعتمادی" در اقتصاد مواجهیم.
🔻تله بی اعتمادی دو اثر جدی دارد.
🔸یکم. بهترین تصمیم را هم دولت بگیرد، مردم همراهی نمی کنند و بَدَل می زنند. یعنی کارامدترین دولت هم در شرایط بی اعتمادی، بی اعتبار می شود و زمین می خورد؛ چه رسد به این دولت.
🔸دو. مردمی که به دولت شان سوء ظن پیدا کنند دنبال سواری مجانی می روند و پدیدهای رانتی دهها برابر رونق می گیرد. جامعهای که بجهت بی صداقتی دولت نتواند آیندهاش را پیشبینی کند، اولین اقدامی که میکند میانبر است. در چنین جامعهای جَلَببازیهای غیراخلاقی و دغلکاریهای نامتداول کمکم رشد میکند و ما با پدیده زرنگ بازی های رانتی مواجه میشویم که کمترین آن خالی کردن مغازهها و انبار کردن کالاهاست. بالاتر از این نیز همدلی با جریان آشوبگرست ولو اینکه مشارکت نکند.
بی اعتمادی به دولت ها موجب بی اعتباری وعده و وعیدها می شود و کم کم غرولند های زیرلب را تبدیل به عصبانیت های ویران کننده می کند.
🔹بامردم صادق باشید... همراهند.
@mahdian_mohsen
✅ t.me/Drsalaam
✅ ble.im/Drsalaam
✅ eitaa.com/Drsalaam
✅ Gap.im/Drsalaam
✅ Sapp.ir/Drsalaam
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 محسن رفیق دوست در مصاحبه جدید خود گفته که دفاعش از حقوق ۱۹ میلیونی نشان می دهد دورو نیست و ساده زیستی، ادای فقرا را درآوردن نیست!
@Drsalaam
هدایت شده از نسل مهدوی
☂☂☂
اشتباه پزشکان، زیرخاک دفن می شود و
اشتباه مهندسین روی خاک سقوط میکند.
اما اشتباه والدین و معلمین، روی خاک
راه می رود و جهانی را به فنا میکشد.❌
✨تربیت نسل مهدوی✨
💌 http://eitaa.com/joinchat/2949054464Cf6a6ec1f40
هدایت شده از هابیلیان
شهید سید عباس موسوی: کسی که در دوران غیبت امام مهدی «عج» با دشمنان، جهاد نکند، در دوران حضورش هرگز با آنها جهاد نخواهد کرد؛ و اگر امروز توجیهی برای فرار کردن از جهاد ساخته است، هنگام ظهور امام زمان «عج» دهها توجیه برای فرار کردن از جهاد خواهد ساخت.
@Habiliyan
هدایت شده از هابیلیان
زورگویی و گروکشی هم حدی دارد؛ اروپا #SPV رو با کلی تاخیر و منت راه انداخته برای دادن غذا و دارو به ایران!
مثل عراق بعد از جنگ دوم خلیجفارس.
حالا بیانیه داده که اگه #FATF
رو قبول نکنین، اینم اجرایی نمیشه.
حضرات دولت! به فکر عزت ایران نیستین، لااقل آبروی خودتون رو حفظ کنین.
•فرشاد مهدیپور•
@Habiliyan
هدایت شده از هابیلیان
💠 بیایید این سنت را زنده کنیم!
در دهه فجر ، سر در هر منزل یک پرچم جمهوری اسلامی بزنیم!
@Habiliyan
هدایت شده از هابیلیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقریبا همه ما این جمله رو شنیدیم که امام خمینی(ره) در بهمن۵۷ : وعده آب و برق مجانی دادند.
اما حقیقت ماجرا چیست ؟!
آیا امام این جمله رو گفته است؟!
#حتما_ببینید
@Habiliyan
هدایت شده از خیابان انقلاب
🔴 ميرغضب ها و بيماري "خود بد بيني"
✍ #سینا_کلهر
🔹محمد رضا تاجيك در گفت و گو با روزنامه آرمان به نقل از ميرزارضاي كرماني گفته است « در درون هر ایرانی یک میرغضب نهفته است. این سخن به این معنا است که در درون هر ایرانی یک مستبد وجود دارد اما فرصت بروز و ظهور پیدا نکرده است. به محضی که فرصت بروز پیدا میکند من مستبد خود را نشان میدهد.»
🔹بر اساس نتايج پيمايش ارزش ها و نگرش هاي ايرانيان در سال 1394 كمتر از 2 درصد مردم معتقدند كه هشت ويژگي مثبت گذشت، امانت داري، انصاف، دستگيري از نيازمندان، پاي بندي به قول و قرار، صبر و بردباري، مهر و اخوت و جوانمردي خيلي زياد در جامعه ايران رواج دارد. 11 درصد رواج اين ويژگي ها را زياد و 42 درصد در حد متوسط مي دانند. در مقابل 22 درصد مردم معتقدند 7 ويژگي منفي دروغ گويي، دورويي و تظاهر، تقلب و كلاهبرداي، تملق و چاپلوسي، بدبيني، تجمل گرايي و ربا خواري، خيلي زياد در جامعه رواج دارد.41 درصد زياد و 25 درصد نيز در حد متوسط معتقد به رواج ويژگي هاي منفي در جامعه بوده اند.
🔹هر چند با وجود بيش از يك قرن تصوير سازي منفي از ايرانيان، همچنان بيش از نيمي از جامعه(۵۵ درصد) معتقد است ويژگي هاي مثبت از حد متوسط به خيلي زياد در جامعه رواج دارد با اين حال مقايسه نتايج دو دسته ويژگي نشان از نوعي #بيماري_خود_بد_بيني در جامعه دارد. بيماري كه سياحان خارجي و روشنفكران وطني علت آن بودند.
ايراني ها چگونه مردماني هستند❗️
🔹شايد اولين بار سياحان و جهانگرادان خارجي و عمدتا غربي بودند كه به اين پرسش پاسخ دادند. پاسخ هايي كه تا به امروز توسط گروههاي از روشنفكران داخلي نیر تکرار شده و بخشي از ذهنيت ايراني ها درباره خودشان را شكل داده است.بزرگ نمايي ويژگي هاي منفي به عنوان خصلت ايراني ها ويژگي مشترك اين پاسخ ها بوده است.
🔹اگر بخواهيم خوش بين باشيم جهانگردان و سياحان براي آشنا كردن هم وطنان خود از خطرات! ايراني ها چنين كرده اند و روشنفكران داخلي نيز عمدتا با هدف هاي اصلاحي و به عنوان دلايل عقب ماندگي كشور و راه اصلاح و نجات آن به اين ويژگي ها اشاره مي كنند. نتيجه ناخواسته چنين تصويري گري از ويژگي هاي ملي ايرانيان اما پيدايش #روحيه_خود_تحقيري در جامعه، ضعف اعتماد به نفس در مقابل ديگران قدرتمند و مهم تر از همه بيماري ذهني "خود بد بيني" در جامعه است. در نتيجه این اقدام روشنفکرانه نه تنها موجب اصلاحي نشده است بلكه مشكلي بر مشكلات ديگر نيز افزوده شده است.
🔹واقعيت اين است كه ايراني ها مثل همه ملت هاي جهان خوبي ها و بدي هایی دارند. برخي ويژگي هاي آن ها چون مهمان دوستي، دستگيري از نيازمندان جزيي از عناصر ذاتي هويتشان است و در ويژگي هاي ديگر نيز خصلت هاي خوب و بد در كنار هم حضور دارد. مثلا علی رغم نظر روشنفکران درباره کار جمعی و روحیه مشارکت جمعی ايراني ها، د كه يك دهه به ميل و اراده خود براي عزاداري امام حسين ع به مشاركت جمعي خود و داوطلبانه هيات بر پا مي كنند، نذر مي دهند و دسته هاي عزاداري تشكيل مي دهند اما در همان حال و درست بعد از مراسم عزاداري ممكن است به قاعده رانندگي نكنند و يا حتي ممكن است از زير كار در بروند. يك جا تن به ذلت نمي دهند و در جايي ديگر چاپلوس متملق هستند. مساله انكار يا اثبات اين ويژگي يا آن خصلت فرهنگي نيست مساله بزرگ نمايي و تصوير سازيي است كه از يك ملت و ويژگي هاي آن صورت گرفته و موجب يك بيماري اجتماعي در جامعه شده است.
🔹هيچ ملتي خوب مطلق يا بد مطلق نيست . راه اصلاح بدي از رهگذر نشان دادن تلاش های یک ملت برای اصلاح بدی ها و موفقیت ها و خوبي هایش هست نه بزرگ نمايي بدي ها. پرسشی که مطرح می شود این است که آیا در طول این صد سال هیچ رشد و پیشرفتی اتفاق نیفتاده است؟ شايد كمتر ملتي را بتوان یافت که چنين نگاه بدي به خود داشته باشد.
🔹علی رغم این نگاه منفی در واقعيت اما واكنش مردم در برابر آزار كودكان گل فروش كرماني، لحن سخن گفتن نماينده سراوان، توئيت فرمانده سابق و...نشانه هاي ملتي است كه در چهل سال گذشته رشد كرده و عزت و احترام خويش را پيدا كرده است. اين ملت اگرچه همچنان گرفتار خصايص اخلاقي منفي است اما وجدان جمعي اش آن اندازه رشد کرده و غرور و عزت نفس پيدا كرده است كه به جاي تحقير خود، حق تضييع شده خود را مطالبه كند. مير غضب ها و چاپلوسي ها، دروغ ها و دورويي ها وجود دارند اما تنها در رهگذر اين حركت عمومي و رشد جمعي ايرانيان قابل اصلاح است نه با تشديد خود تحقيري ملي در ظاهر علمي و دانشگاهي.
@sinakallhor
➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
هدایت شده از عصر انتظار
6.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥 #کلیپ
📹 استاد رائفی پور :
🔸 امام زمان بین ما هستند!
🅰 بگرد ببین اون حجاب چیه که بین تو و اون افتاده
#مهدویت
🆔 @avaye_shia