🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی
♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده میآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟"
.
♦️"مى گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان میدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمى گيرند شوهران خودشان است...
♦️غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى خوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟
♦️من شنيده ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟"
📚استاد مطهری. مجموعه آثار. جلد 19 ص 453
دنبال رفیق شهید هستی بسم الله
مادر شهید سید مصطفی موسوی:
مصطفی گفت مادر من صدای
«هَل مِن ناصر یَنصُرنی» میشنوم .
زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت
نیست
قراراست که یاد وخاطره شهدا را زنده نگهداریم. و مثل شهدا فکر کنیم و رفتار کنیم .
اگرمیخواهیم در وقت ظهور آقا اما زمان(عج) سرباز آقا باشم بایدسبک زندگیمان را شهدایی کنیم. انشالله.
📝 من سید مصطفی موسوی جوانترین شهیدمدافع حرم
تک پسرخانواده
دانشجوی رشته مکانیک
مقلدحضرت آقا
تولد ۷۴/۸/۱۸
شهادت ۹۴/۸/۲۱
شهادت سوریه
محل دفن بهشت زهرا ( س) تهران
قطعه 26 ردیف ۷۹ ش۱۶
{ شهید نشوی میمیری }
🙇♂رؤیای اصلیام این بودکه خلبان شوم و با هواپیمای پر ازمهمات به قلب تلآویو بزنم
شما به کانال من جوانترین🕊شهید
مدافع حرم دعوتید منتظر حضور سبرتان هستم.
واتساپ
جوانترین شهید مدافع حرم سیدمصطفی موسوی. سیدخندان
https://chat.whatsapp.com/JmkllS4CObg9gbtou16qVo
کانال ایتا
@shahidmostafamousavi
ایتا کانال استیکر شهدا
@shahidaghseyedmostafamousavi
گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
💠 لطف کنید کانالها را بدوستان خود معرفی کنید با سپاس
#کانال_سید_مصطفی_موسوی
#جوانترین_شهیدمدافع_حرم
#گروه_ایتا_
استفتا از اميرالمؤمنين علیه السلام
کلینی با سند موثق از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده است که فرمود:
"زنی در مدینه بود که نزد او رفت و آمد میشد{یعنی مردان برای فحشاء به خانهاش میرفتند}. خبر به عُمَر (خلیفه دوم) رسید. عمر افرادی را نزد آن زن فرستاد و او را ترساند و دستور داد تا او را بیاورند. زن {که باردار بود}، ترسید و درد زایمانش شروع شد، {در بین راه} به خانهای رفت و نوزاد پسری به دنیا آورد. صدای گریهی نوزاد، بلند شد {یعنی زنده به دنیا آمد} اما اندکی بعد، {چون زودهنگام و نارَس متولد شده بود} فوت کرد.
عُمَر به خاطر ترساندنِ آن زن و مرگ نوزاد، بسیار نگران شد.
برخی از مشاورانش به او گفتند: «ای امیر مؤمنان! شما هیچ تقصیری نداشتهاید و تکلیفی ندارید». برخی نیز گفتند: «مگر چه شده است؟!»{یعنی حادثهی مهمی رخ نداده و نیاز نیست خودتان را ناراحت کنید}.
عمر گفت: از ابوالحسن(علي بن ابیطالب علیه السلام) بپرسید {که تکلیفِ شرعیِ من چیست؟}.
ابوالحسن(علیه السلام) فرمود: «اگر خودتان {طبقِ دانستههای دینیِ ناقصتان} اجتهاد میکردید، به حکم شرعی نمیرسیدید و اگر {صرفاً} بر اساس سلیقهی شخصی، نظر میدادید، {باز هم} به خطا رفته بودید.»
سپس فرمود: «پرداختنِ دیهی پسربچه بر تو لازم است»"
ملاحظات:
1 - اینکه امام صادق(علیه السلام) فرموده باشند: «عُمَر به خاطر ترسیدنِ آن زن و مرگ نوزاد، بسیار نگران شد» به دو گونه قابل تفسیر است: نخست اینکه «خلیفه واقعاً عذاب وجدان گرفت» دوم اینکه «برای آبرو و مشروعیت خود در افکار عمومی دچار نگرانی شد».
2 - علامه مجلسی درباره سند این حدیث می گوید: «مُوَثَّقٌ عَلَی الظاهر» (مرآة العقول، ج24، ص: 209)
3 - عموم فقهای شیعه، بر اساس همین حدیث فتوا دادهاند که در موارد مشابه، دیهی مقتول باید پرداخت شود ولی درباره اینکه آیا دیه باید از جیب حاکم و عاقلهی او داده شود یا از بیتالمال پرداخت گردد، اختلاف نظر دارند.
متن عربی حدیث:
11- أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْعَاصِمِيُّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ الْمِيثَمِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ عَمِّهِ يَعْقُوبَ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ:
كَانَتِ امْرَأَةٌ بِالْمَدِينَةِ تُؤْتَى فَبَلَغَ ذَلِكَ عُمَرَ فَبَعَثَ إِلَيْهَا فَرَوَّعَهَا وَ أَمَرَ أَنْ يُجَاءَ بِهَا إِلَيْهِ فَفَزِعَتِ الْمَرْأَةُ فَأَخَذَهَا الطَّلْقُ فَانْطَلَقَتْ إِلَى بَعْضِ الدُّورِ فَوَلَدَتْ غُلَاماً فَاسْتَهَلَّ الْغُلَامُ ثُمَّ مَاتَ فَدَخَلَ عَلَيْهِ مِنْ رَوْعَةِ الْمَرْأَةِ وَ مِنْ مَوْتِ الْغُلَامِ مَا شَاءَ اللَّهُ فَقَالَ لَهُ بَعْضُ جُلَسَائِهِ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ مَا عَلَيْكَ مِنْ هَذَا شَيْءٌ وَ قَالَ بَعْضُهُمْ وَ مَا هَذَا قَالَ سَلُوا أَبَا الْحَسَنِ فَقَالَ لَهُمْ أَبُو الْحَسَنِ ع لَئِنْ كُنْتُمُ اجْتَهَدْتُمْ مَا أَصَبْتُمْ وَ لَئِنْ كُنْتُمْ قُلْتُمْ بِرَأْيِكُمْ لَقَدْ أَخْطَأْتُمْ ثُمَّ قَالَ عَلَيْكَ دِيَةُ الصَّبِيِّ.
برخی از منابع حدیث:
کلینی، الكافي (چاپ الإسلامية)، ج7، ص: 374
شیخ طوسی، تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج10، ص: 312
محمدتقی مجلسی، روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه (چاپ قديم)، ج10، ص: 302
فیض کاشانی، الوافي، ج16، ص: 821 و شیخ حر عاملی، وسائل الشيعة(چاپ مؤسسه ال البیت ع)، ج29، ص: 268
علامه محمدباقر مجلسی، ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، ج16، ص: 682
همو، مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج24، ص: 209 .
#گشت_ارشاد #حقوق_شهروندی #قضاوتهای_امام_علی علیه السلام
عضویت کانالها در ایتا و تلگرام👇
@pasokhvoice
@pasokhtext
@shenakhtehadis
⭕️کمپین کشف حجاب در اعتراض به مرگ #مهسا_امینی تشکیل شد و چندده و چندصد بازیگر و سلبریتی و فعال مجازی و مردم عادی در اعتراض به مرگ مهسا امینی کشف حجاب کردند.
🔻یکی از این افراد، کتایون ریاحی بازیگر نقش زلیخا فیلم یوسف پیامبر و یکی دیگر شبنم فرشادجو بازیگر سینما است.
🔻آقایان قرار بود سود برسانید ولی هنوز هم به اشتباه خودتون معترف نیستید! هنوز هم دلسوزان و منتقدین این رویه را صهیونیستی و فریب خورده مینامید!
🔻حالا دیگر مسئله حجاب از یک مسئله فرهنگی و اجتماعی به یک مسئله سیاسی و امنیتی تبدیل شده است. اگر یک سلبریتی بخاطر مسائل اخلاقی و فرهنگی کشف حجاب میکرد الان دیگر سیاسی شده و به عنوان مخالفت با نظام مطرح میشود!
🔻واقعاً اگر حضرت امام(ره) اینگونه و با این روشها میخواست انقلاب کند، مردم به او میپیوستند؟
🔻برخی عزیزان صورت مسئله را پاک میکنند و میگویند در این باره حرف نزنید. نقد نکنید! پازل دشمن را تکمیل نکنید!
🔻این هم نتیجه گشت ارشاد! قرار بود چه کند؟ نتیجه چه شد؟
🔻چرا این افراد آزادانه هر غلطی میکنند و کسی باهاشون کاری ندارد؟
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
✫⇠#خاکریز_اسارت
✍نویسنده:آزاده قهرمان،رحمان سلطانی
💢قسمت نود:ذخیره های الهی
📌چند روز که گذشت با چهره هایی آشنا شدم که از افتخارات این مرز و بوم بودند و خوشبختانه الانم زنده هستند. علی باطنی(از روحانیون سرشناس و معاون حوزه های علیمه اصفهان)؛ احمد فراهانی(دکتر احمد فراهانی هم اکنون مدرس دانشگاه و نماینده ولی فقیه در دانشگاه ملایر) و چند نفر دیگه که هر کدوم از یکی بهتر و ماه تر از دیگری بودند.
📍از رفتار و حرف زدنهای این دو عزیز متوجه شدم که روحانی اند. هر چند خودشون نمی گفتن و بایدم نمی گفتن. بالاخره دیوار موش داره و موشم گوش داره و حفظ جون واجبه. کافی بود بعثیها بو میبردن کسی روحانی یا پاسداره دیگه معلوم نبود زنده بمونه و اگرم زنده می موند زیر شکنجه های قرون وسطایی قرار می گرفت. کلا بین بچه های کربلای چهار و پنج روحانی و پاسدار و فرمانده زیاد بود و جوِ اردوگاه کاملاً انقلابی و حزب اللهی بود. چون خودم طلبه بودم خیلی خوب گویش و رفتار طلبگی رو می شناختم. اصلاً حالا چه اصراریه توی این هاگیر و واگیر من ثابت می کردم اونا روحانی اند! ولی خب یه وقتایی حس کنجکاوی یا همون فضولیِ آدم گل میکنه و میخاد بفهمه اصل قضیه چیه!
🔸️علی باطنی بچه اصفهان و سه چهار سالی از من بزرگتر بود . ۲۵ سالی از عمرش گذشته بود. بسیار وارسته، صبور و باوقار. آدم از نحوه حرف زدنش که توام بود با طمانینه و لبخند ، لذت می برد. کسی نبود با ایشون همکلام بشه و مجذوب اخلاقش نشه. اوایل اسارت که من بند دو بودم جاسوسها چیزایی در باره اش به بعثیها گفته بودن ولی زیر بار نرفته بود و خیلی اذیت شده بود. چند بار تا حد مرگ کتک خورده بود. خودش برام نقل می کرد هر وقت میومدند تو آسایشگاه یکی از سوژه های دائمیشون من بودم و هر بار حسابی با کابل از خجالتم در میومدند...
☀️#نسال_الله_منازل_الشهدا
دنبال رفیق شهید هستی بسم الله
مادر شهید سید مصطفی موسوی:
مصطفی گفت مادر من صدای
«هَل مِن ناصر یَنصُرنی» میشنوم .
زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت
نیست
قراراست که یاد وخاطره شهدا را زنده نگهداریم. و مثل شهدا فکر کنیم و رفتار کنیم .
اگرمیخواهیم در وقت ظهور آقا اما زمان(عج) سرباز آقا باشم بایدسبک زندگیمان را شهدایی کنیم. انشالله.
📝 من سید مصطفی موسوی جوانترین شهیدمدافع حرم
تک پسرخانواده
دانشجوی رشته مکانیک
مقلدحضرت آقا
تولد ۷۴/۸/۱۸
شهادت ۹۴/۸/۲۱
شهادت سوریه
محل دفن بهشت زهرا ( س) تهران
قطعه 26 ردیف ۷۹ ش۱۶
{ شهید نشوی میمیری }
🙇♂رؤیای اصلیام این بودکه خلبان شوم و با هواپیمای پر ازمهمات به قلب تلآویو بزنم
شما به کانال من جوانترین🕊شهید
مدافع حرم دعوتید منتظر حضور سبرتان هستم.
واتساپ
جوانترین شهید مدافع حرم سیدمصطفی موسوی. سیدخندان
https://chat.whatsapp.com/JmkllS4CObg9gbtou16qVo
کانال ایتا
@shahidmostafamousavi
ایتا کانال استیکر شهدا
@shahidaghseyedmostafamousavi
گروه ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈
💠 لطف کنید کانالها را بدوستان خود معرفی کنید با سپاس
#کانال_سید_مصطفی_موسوی
#جوانترین_شهیدمدافع_حرم
#گروه_ایتا_
╰━━🌷🕊🌼🕊🌷━━ ╯
📢📣📢📣📢📣📢📣📢
⭕️امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی
✅نجات خانواده و فرزندان از آسیب های اجتماعی
✅اینستاگرام سگ هار بدون قلاده ای است که توسط رضا پهلوی ها مریم رجوی ها سلبریتی ها و رسانه های مزدور انگلیسی و با مدیریت ابلیس و یهودیان صهیونیست گردانده می شود برای از بین بردن ارزشهای الهی و انسانی و فرو پاشیدن نهاد مقدس خانواده
در خواست از مجلس بر نظارت بر پوشش و فعالیت شاخ های اینستاگرام
🌎نشر حداکثری
اعضاء محترم از این پویش حمایت کنید
چون منشأ بسیاری ازمفاسد اخلاقی راشاخهای اینستاگرامی میدانم .این فضای مجازی رهاشده باعث ازهم گسیختگی خانواده ها ،بی توجهی به نماز وحجاب وارزشهای دینی وریختن قبح گناه شده وزمینه بلوغ زودرس ،خودارضایی درنوجوانان وترویج همجنسگرایی رافراهم نموده است .هرروز بایدشاهد ایجاداسترس به مردم با پخش شایعات مختلف واخباردروغ ازاین شبکه هاباشیم که این امر تاثیرمخربی برامنیت روانی جامعه داشته است .
✅ حوزه علمیه- حجاب و امنیت (قسمت اول)
🔻پس از فاجعه:
در پی درگذشت خانم مهسا امینی، مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با انتقاد از شیوه ی گشت ارشاد آورده است:
فلو ان امرأ مسلما مات من بعد هذا اسفا ما کان ملوما بل کان به عندی جدیرا؛ و اگر بر این حادثه تلخ مسلمانی از غصه بمیرد، نه تنها ملامتی بر او نیست که به نظرم مرگ سزاوارتر است. (نهج البلاغه خطبه ۲۷)
درگذشت اندوهناک خانم مهسا امینی،
ضایعه ای بزرگ و داغی بر دل ملت بود. این رخداد تلخ نخستین بار نیست که انجام می گیرد. تاسف اینکه این برخوردهای حرام به نام دین و تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود.
بر اساس کدام حکم شرعی و قانونی باید با کسانی که بدحجاب به نظر می رسند، اینگونه برخورد کرد؟ چرا با وجود تکرار چنین فجایعی، تاکنون پیگیری جدی صورت نگرفته است و کسی بازخواست نمیشود؟ تا کجا باید این بی اخلاقی ها و جرم های آشکار به پای دین نوشته شود و جوانان را به دین بدبین سازد؟
انتظار از علما، مراجع و مسئولین این است که مانع تکرار این فجایع شوند. نفس این گونه نهی از منکرها خود منکر بزرگتری است که صورت میگیرد.
بی شک این دختر جوان، قربانی جهل و نادانی کسانی شد که دین خدا را درست در نیافته و یا آن را ابزار منافع خود ساختهاند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم این نوع برخوردها را محکوم میکند و به خانواده داغدار خانم امینی تسلیت میگوید و از مسئولان میخواهیم عامل یا عاملان مرگ ایشان را شناسایی کرده و بر اساس قانون برخورد کنند تا دگر بار شاهد این فجایع دردناک نباشیم.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم - ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
🔰 بررسی چارچوب های نظری درباره مواضع جریانهای حوزوی نسبت به انقلاب(قسمت هشتم)
✅ «نیکی کدی»، ابتدا جریانهای حوزوی را به دو جریان تقسیم می کند؛
🔻جریان طرفدار «اجتناب از سیاست»
🔻و جریان«علمای سیاسی» با مهم ترین چهره آن، امام خمینی.
🔸آیت الله خمینی نخستین بار در سال ۱۹۳۴م (۱۳۳۳ش)، در انتقاد به حکومت پهلوی و جواب به کتاب «اسرار هزار ساله» حکمی زاده، «کتاب کشف الاسرار» را منتشر کرد. او در این کتاب، علاوه بر حمله به حکومت پهلوی، طرح حکومت اسلامی را تحت نفوذ مجتهدان مطرح ساخت؛ اما ایشان پس از حوادث سال ۱۹۶۳م (۱۳۴۲ش)، که به دستگیری و زندانی شدن و سپس تبعیدش منجر شد، و به خصوص در سال های انقلاب (۱۹۷۸ و ۱۹۷۹م)، به چهره سیاسی طراز اول تبدیل گردید. (کندی، ۱۳۷۵: ۳۵۴ - ۳۵۲)
🔻کدی در ادامه، به جریان سومی بـا عنـوان «مشهورترین آیت الله هایی که در جریان انقلاب و ایدئولوژی آن، نقش هایی متفاوت با آیت الله خمینی ایفا کردند» اشاره می کند که شریعتمداری فرد شاخص این جریان است،
✅ کدی، شریعتمداری را فردی زیرک و باسواد می داند که با تمرکز بر حفظ مواضع سنتی شیعه و تأکید بر اجرای دقیـق قـانون اساسی مشروطه، در نقطه مقابل آیت الله خمینی، افراد محافظه کار و میانه رو را دور خود جمع کرد. کدی این تقابل را «جنگ قدرت دو رهبر مذهبی» و آن را نشان دهنده دو جناح در روحانیت تلقی می کند که البته روحانیان طراز اول به شریعتمداری نزدیک ترند و روحانیان سطح پایین تر با گرایش های مردمی، در اطراف امام خمینی جمع شدند. (همان: ۳۵۹ - ۳۵۶)
ادامه دارد ...
#اربعین
#مهسا_امینی
کانال #احوال_حوزه را دنبال کنید
۱۶ بهمن سال ۶۱
آخرین عکسهای داش ابرام یک روز قبل از شروع عملیات والفجر مقدماتی...
#ابراهیم_هادی
#تلنگر
گفت:باز هم شهید آوردن؟
یک مشت استخوان
شب خواب دید در یک باتلاقه!
دستی او را گرفت...
گفت کی هستی؟
گفت :من همان یک مشت استخوانم...
#شهدادستگیرند