🔺چرا باید واکسن بزنیم؟
🔹بسیاری از مخالفان واکسن تبلیغ میکردند که واکسن باعث ایجاد جهشهای جدید در ویروس میشود.
🔹این در حالی است که سویه جدید و خطرناک B.1.1.529 از کشور آفریقای جنوبی منتشر شد. کشوری که تاکنون تنها ۲۳ درصد از جمعیت آن دو نوبت واکسن را دریافت کردهاند. در حال حاضر ۴۳ درصد از جمعیت جهان دو نوبت واکسن دریافت کردهاند و با این حساب، نرخ واکسیناسیون آفریقای جنوبی تقریبا نصف آمار کل جهان است.
🔹شرایط کشور را آرامش قبل از طوفان بدانیم. واکسن نمیتواند از ابتلا یا مرگ به صورت ۱۰۰ درصد جلوگیری کند، ولی از سرعت انتشار ویروس میکاهد و احتمال مرگ مبتلایان را کاهش میدهد.
🔹عدم دریافت واکسن فقط خودمان را در معرض خطر قرار نمیدهد، بلکه با قرار گرفتن در زنجیره انتقال، تمام نزدیکان و عزیزانمان، حتی افرادی که واکسن زدهاند، را با خطر بیشتری مواجه میکنیم/ اعتماد
🆘 @shahidmostafamousavi
🔺ابتدا مدعی عدم اعلام دلایل احراز نشدنِ صلاحیت ش بود و سپس با پیش کشیدنِ بحث محرمانگی از بیانِ دلایل اعلام شده از سوی شورای نگهبان سر باز زد اما امروز خبر از انتشار یک نامهی ۳۰ صفحه ای در پاسخ به شبهات و سوالات شورای نگهبان میدهد؛ هرچند تاکید بر تعداد صفحات (آنهم وقتی که اساسا چیزی از آن برای عموم مردم منتشر نشده) صرفا برای جوسازی و مظلوم نمایی بیشتر بنظر میرسد اما گویا هنوز فصل انتخابات برای جناب #لاریجانی تمام نشده و قصد دارد به هر نحو ممکن مانع از فراموشی و پایان حیات سیاسیاش شود!
✍قاسم زاده
@shahidmostafamousavi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ *بانی غذای معترضان اصفهانی کیست؟*
👈🏽تدارک غذای معترضان اصفهانی کاملا برنامه ریزی شده و مورد حمایت، *شرکت دامداران* صورت گرفته است
*❌ شرکت دامداران متعلق به دراویش گنابادی می باشد* این فرقه پیشتر فتنه دراویش را در خیابان پاسداران تهران بپا کرد که به شهادت سه تن از عزیزان نیروی انتظامی و یک نیروی بسیجی انجامید و اینک در اصفهان به دنبال شعله ور کردن آتش فتنه ای دیگر هستند .
⛔ هوشیار و بصیر باشیم تا در دام عناصر منحرف و معلوم الحال نیفتیم. shahidmostafamousavi@
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️ #ارزش_حجاب و علت برتری #چادر در حجاب (بخش پنجم)
🔶باید توجه داشت كه همانطور كه بقیه واجبات داراى مراتب مختلفى مىباشند، #حجاب نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوبتر است و #چادر #حجاببرتر_بانوان محسوب مىگردد. در این جا چند نكته وجود دارد كه براى روشن شدن آنها باید دید اساسا #فلسفه_حجاب چیست؟
💠به صورت خلاصه #فلسفه_حجاب (پوشش) مىتواند ناشى از امور زیر باشد: (۲)
2⃣حفظ و تحكیم بنیان خانواده
🔷بىتردید نهاد #خانواده، یكى از مقدسترین نهادهاى اجتماعى است كه بشر تا به حال خود دیده است. #نقش_خانواده در پروسه ایجاد جامعه سالم، یك نقش بىبدیل است و در این میان، نقش #حجاب و #پوشش_اسلامى در سلامت و استمرار پیوند خانوادگى، غیر قابل انكار است. در مقابل، برهنگى، سمّ كشنده نظم و پیوند موجود در نهاد خانواده است. آمارهاى مستند نشان مىدهد كه با افزایش برهنگى در جهان، #طلاق و از هم گسیختگى زندگى زناشویى در دنیا همواره بالا رفته است؛ زیرا «هر چه دیده بیند، دل كند یاد» و هر چه دل در مقوله هوسهاى سركش بخواهد، به هر قیمتى باشد، به دنبال آن مىرود و به این ترتیب، هر روز دل به دلبرى جدید مىبندد و با قبلى وداع مىكند؛ اما در محیطى كه #حجاب حاكم است و شرایط دیگر اسلامى رعایت مىشود، دو همسر تعلق به یكدیگر دارند و احساساتشان و عشق و عواطفشان، مخصوص یكدیگر است. در بازار آزاد برهنگى، قداست پیمان زناشویى مفهومى ندارد. خانوادهها به سادگى متلاشى مىشوند و كودكان بىسرپرست مىمانند.
3⃣پیشگیرى از فحشا و فروپاشى نظم جامعه
🔷گسترش دامنه فحشا و افزایش فرزندان نامشروع، از دردناكترین پیامدهاى بىحجابى و آزادىهاى بىحد و حصر جنسى است كه در جوامع غربى و سایر جوامع مشابه، كاملا مشهود است. عامل اصلى فحشا و ازدیاد فرزندان نامشروع، منحصر به فرهنگ برهنگى و بىحجابى نیست؛ بلكه یكى از عوامل اصلى و مؤثر در گسترش دامنه فحشا و جریان رو به رشد تولد فرزندان نامشروع، مسأله برهنگى و بىحجابى است. امروزه یكى از مشكلات جوامع غربى، تولد رو به رشد فرزندان نامشروع و بدون شناسنامه است. فرزندانى كه داراى پدر و مادر نامشخصى هستند و از نظر حقوقى، مشكلات فراوانى را به همراه آورده، نظم اجتماعى جوامع غربى را تهدید مىكنند.
4⃣جلوگیرى از نگاه ابزارى به زن و ابتذال وى
🔷یكى از مسائل مطرح پیرامون حقوق زنان و بىتوجهى به آنان، نگاه ابزارى به زنان است. هنگامى كه جامعه، زن را با اندام برهنه بخواهد، طبیعى است روز به روز تقاضاى آرایش بیشتر و خودنمایى افزونتر از او دارد، و هنگامى كه زن را از طریق جاذبه جنسىاش وسیله تبلیغ كالاها و عاملى براى جلب جهانگردان و مانند اینها قرار دهد، در چنین جامعهاى شخصیت زن تا حد یك عروسك یا یك كالاى بىارزش سقوط مىكند و ارزشهاى والاى انسانى او به كلى به دست فراموشى سپرده مىشود و به این ترتیب، زن، وسیلهاى براى اشباع هوسهاى سركش برخى مردان آلوده و فریبكار مىشود.
🔷عنصر #حجاب و پوشش اسلامى، نه تنها #زن را از صحنه اجتماع و فعالیتهاى اجتماعى دور نمىكند، بلكه زمینههاى حضور مستمر و فعال #زنان را در عرصه اجتماع - به همراه حقوق اجتماعى برابر - تضمین مىكند و شخصیت خدادادى زن را از دستبرد نگاه ابزارى دیگران، مصونیت مىبخشد. #ادامهدارد...
منبع: پرسمان / حقوق زن
#زن #حجاب #حجاب_برتر #فلسفه_حجاب #پوشش_اسلامی #آثار_حجاب #بی_حجابی #بدحجابی #خانواده
@shahidmostafamousavi
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️چه عواملی سبب شد که #امام_حسن (ع) #پیشنهاد_صلح معاویه را بپذیرد؟ (بخش ششم و پایانی)
🔷 #امام_مجتبی (ع) در سخن دیگری فرمود: «إِنَّمَا هَادَنْتُ حَقَّنَا لِلدِّمَاءِ وَ صِيَانَةً وَ إِشْفَاقاً عَلَى نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ الْمُخْلِصِينَ مِنْ أَصْحَابِي؛ من #صلح را پذیرفتم تا از #خونریزی #جلوگیری کرده و جان خود، خانواده و اصحاب صمیمی خودم را حفظ کرده باشم». [۱] معترضان، نوعا علاقهمند به اهل بیت بوده و کسانی از آنها همانند «حجر بن عدی» خلافت را تنها حق آل علی می دانست، با این حال، به سبب آگاهی از کینه توزی امویان، نسبت به اسلام و داشتن روحیه انقلابی، بر آن بودند تا به هر صورت، در مقابل آنها بایستند. جملات فوق که به تعمد با تفصیل نقل کردیم، به خوبی نشان می دهد که #بینش #امام_مجتبی (ع) #بسیار_قوی و #منطقی بوده است.
🔷آن حضرت دریافته بود که #معاویه با چهره حق به جانبی که گرفته و با سپاه عظیم بیشعوری که در اختیار دارد، می تواند حرکت محدود عراق را سرکوب کرده و برجستگان خاندان علوی و #شیعیان را به بهانه قتل عثمان نابود کند. #معاویه تمام ظواهر کار را به نفع خود شکل داده بود. اکنون کمتر کسی از صحابیان بنام، که توان عرضه در برابر او را داشته باشد، باقی مانده بود، تا این زمان، او توانسته بود #عراق را نیز به تردید وا دارد. به همین دلیل و دلایل دیگر، #مردم_عراق را از گرد #امام_حسن (ع) پراکنده کرده بود. تصور این نکته دشوار نیست، که اگر #معاویه در اواخر زمان امام علی (ع) نیز می خواست عراق را بگیرد، امام نمی توانست در برابر او اقدامی جز آنچه فرزندش #امام_مجتبی (ع) انجام داد، انجام دهد.
🔷وجود شماری از افراد مخلص، اما اندک، کافی نبود تا #امام_حسن_مجتبی (ع) #جنگ را آغاز کند. برای دریافت این نکته که اگر #امام_علی (ع) نیز در آن شرایط بود، راهی جز این اقدام نداشت، توجه به برخورد امام با #مسأله_حکمیت قابل توجه است. #امیرالمؤمنین (ع) به برخی از معترضان به پذیرش #حکمیت که اصرار داشتند جنگ را ادامه دهند فرمود: «شما می بینید که #سپاه_من چگونه با من به #مخالفت برخاسته است. #شماجمعیتیکوچک در میان اکثریت آنچنانی هستید. اگر #جنگ را آغاز کنیم، همین اکثریت مخالف جنگ، دشمنی شان با شما بیشتر از اهل شام است. زمانی که اهل شام و اینها با یکدیگر متحد شوند، همه شما را نابود خواهند کرد. به خدا سوگند من نیز به این حکمیت راضی نیستم؛ اما تسلیم #خواست_اکثریت شدم، بدان جهت که بر #جان_شما می ترسیدم». [۲]
🔷به هر روی #حفظ_شیعه یکی از ضرورت هایی بود که #امام_مجتبی (ع) را #وادار به پذیرش اقدامی کرد که از انجام آن خود رشادت خاص خود را می طلبید. #برای_امام (ع) و اصولاً هر فرد مکتبی، مهم آن است تا به #رسالت_شرعی خویش عمل کند، نه آنکه به دلیل احتمال طعنه های مردم، خود را به دامی در اندازد که جز نابودی خود و همراهان حاصلی ندارد. #امام_مجتبی (ع) #درباره_صلح خود فرمود: «وَ اللَّهِ الَّذِي عَمِلْتُ خَيْرٌ لِشِيعَتِي مِمَّا طَلَعَتْ عَلَيْهِ الشَّمْسُ أَوْ غَرَبَتْ» [۳] و امام باقر (ع) درباره این اقدام فرمود: «وَ اللهُ، اَلَّذِی صُنْعُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ (علیهما السّلام)، کَانَ خَیْراً لِهَذِهِ الْأُمَّةِ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ». [۴]
پینوشتها
[۱] عوالم العلوم، ج ۱۶، ص ۱۶۹ تا ۱۷۰
[۲] كتاب جمل من انساب الأشراف، البلاذرى، أحمد بن يحيى بن جابر، تحقيق: سهيل زكار، رياض زركلى، دارالفكر، بيروت، چ ۱، ج ۲، ص ۳۳۸؛ ترجمة الامام الحسن(ع)، ابن عساکر، ص ۲۰۳ (پاورقی)
[۳] فرائد السمطین، ج ۲، ص ۱۲۴؛ بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۱۹
[۴] بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۵؛ الكافی، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، آخوندى، محمد، دارالكتب الإسلامية، چ ۴، ج ۸، ص ۳۳۰
برگرفته از کتاب حیات فکری و سیاسی امامان شیعه (ع)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، قم، چ ۶، ص ۱۴۹
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_حسن #امام_حسن_مجتبی #صلح #جنگ #معاویه #صلح_معاویه #اسلام
@shahidmostafamousavi