eitaa logo
کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی
324 دنبال‌کننده
21هزار عکس
14.8هزار ویدیو
203 فایل
کانالهای @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 شهدا را باید خیلی جدّی گرفت. ما برای شهدا همان ارزشهایی را باید قائل باشیم که خدای متعال برای اینها قائل است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴کدام پزشکیان؟! ✍ مهدی عسگری این روزها با دو روایت متفاوت یا متضاد از دولت چهاردهم روبرو هستیم، حال باید دید که در عمل یعنی در انتخاب کابینه و نیز اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات راهبردی، کدامیک به واقعیت تبدیل خواهد شد؟ پزشکیان اخیرا (و نه در دوران تبلیغات) نکاتی را درباره طرح کرد که بسیاری از سیاست‌مداران به اصطلاح اصولگرا یا انقلابی هم با این صراحت آنها را مطرح نمی‌کنند و حتی در ایام تبلیغات هم چنین تصریحی از آنها مشاهده نشد! اینها مضمون سخنان اخیر رئیس‌ دولت چهاردهم است: توسعه به این قیمت که عده‌ای از مردم زیر چرخ‌های آن له شوند را قبول نداریم رشد اقتصادی که مردم از آن بهره‌ای نداشته باشند را نمی‌خواهیم! دعوا بر سر نسبت بین و یک دعوای قدیمی است که از زمان دولت مرحوم هاشمی، کشور درگیر آن بوده است و نگاه اطرافیان دکتر پزشکیان (که با دیدگاه او تعارض دارد) در اغلب دوره‌ها بر کشور حاکم بوده است. نکته‌ی مهمی که به شدت مورد غفلت در دهه‌های اخیر بوده، سهم مردم از رشد اقتصادی بوده است، یعنی حتی در سالهایی که کیکِ اقتصاد، بزرگ شده، تنها سهم سرمایه‌داران از آن افزایش یافته و سهم عموم مردم رو به کاهش بوده است. پزشکیان درباره حاکم شدن نظام طبقاتی در حوزه سلامت و آموزش نیز بارها اعلام مخالفت کرده است یعنی او این وضعیت که فقط یک طبقه‌ی ابرسرمایه‌دار، خدمات ویژه دریافت کنند و فرصت‌ها در اختیار آنها باشد را مخالف آرمانهای انقلاب و عدالت می‌داند. اینها رویکردهای بسیار مهمی است که سالها گمشده‌ی عرصه حکمرانی ما بوده‌است (البته نه در سخن بلکه در عمل) هرچند روایت با این رویکردها، تطابق چندانی ندارد یعنی بسیاری از اعضای شورای راهبردی و کمیته‌های تخصصی، اساسا دیگاههای متضادی با رئیس‌جمهور منتخب دارند و باید دید که در عمل، بر دولت چهاردهم حاکم می‌شود؟ این نگرانی زمانی پررنگ می‌شود که پزشکیان در موارد بسیاری، موضوع را به نظر کارشناسان ارجاع داده است، از اختلاف نظر میان کارشناسان که بگذریم، سئوال اینجاست که اختلاف میان نظر اطرافیان و مشاوران دولتِ جدید با رویکردهای رئیس‌جمهور، به کجا خواهد انجامید؟ در مسائل منطقه‌‌ای نیز پزشکیان ورود خوبی را در ارتباط‌ با جبهه مقاومت داشت، بویژه پاسخ او به سيدحسن نصرالله (آن‌هم در شرایط ملتهبی که لبنان در معرض حمله نظامی قرار گرفته) بسیار تعیین‌کننده بود. صورتِ ظاهری این تضاد، در رفتن دکتر پزشکیان به هیأت‌های مذهبی، خود را نشان داد. بویژه اینکه او به هیأت‌هایی سرزد که از نگاه برخی نزدیکانش، امثال آنها مصداق هستند! این را هم بگویم، واقعیتِ پزشکیان همین تصویری است که از او می‌بینیم، اهل نمایش و شوآف بازی نیست، در مجلس نیز همین روحیه را داشت، او در میان طیف سیاسی همراهش، وجوه تمایز قابل توجهی دارد که اگر این وجوه، بر دولت او نیز حاکم شود راهگشا خواهد بود و در غیر این‌صورت، دولت چهاردهم، دچار تضاد و چالش خواهد شد. پزشکیان همچنان بر ایجاد اجماع و بر سر مسائل اصلی کشور تأکید دارد بویژه که می‌داند با این میزان رأی و اختلاف اندک آراء، درصورت تداوم کشمکش‌های داخلی، فرصت اخذ تصمیمات بزرگ از دولت گرفته می‌شود. او به فکر ترمیم شکاف‌ها و دلخوری‌های سیاسی است اما برخی اطرافیان، همچنان بر طبل تفرقه می‌کوبند و بر فعال‌سازی گسل‌های اختلاف برانگیز اصرار می‌کنند. کشور به شدت، تشنه عدالت و مردمی‌سازی واقعی حکمرانی است، تشنه‌ی کم شدن فاصله‌ها و شکاف‌های بی اعتمادی است، تشنه‌ی مقابله با الگوهای سرمایه‌داری است که با توسعه‌ی فقر و محرومیت، تمدنی به ظاهر زیبا را برای ابرسرمایه‌داران به ارمغان می‌آورد... پزشکیان آیا در عرصه انتخاب کابینه و اتخاذ سیاست‌ها، امکان تحقق سخنان خود را خواهد یافت؟ یا نگاه دیگری بر دولت چهاردهم حاکم خواهد شد؟ و یا دولت چهاردهم به آفت اختلافات داخلی (میان این رویکردهای متضاد) مبتلا می‌شود؟ بروز اختلاف رویکرد درون دولت و به تبع آن درون حاکمیت، می‌تواند کشور را آبستن التهابات سخت، تلخ و پرهزینه‌ای کند، چالش از درون، زمینه را برای درگیری‌های منطقه‌ای فراهم کرده و مسیر حرکتِ دولت را مسدود می‌کند، همانطور که حاکم شدن دیدگاه‌های عدالت‌طلبانه رئیس‌جمهور منتخب، می‌تواند راهگشا باشد. 🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️سلسله مباحث محّرمیِ: «و این محرّمِ آرمانشهر» 📄جلسه: نهم 🌹سخنران: 🗓تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۲۳ ♻️مجموعه حرف خدا توسط همه‌ی کتب و‌ رسل با ما این است:👇 ما به دنیا و به وجود آمده ایم تا وجودِ «منِ» قدسی و حُسنی و تمام کمالات الهی خود را بروز دهیم!👇 ‼️و لازمه آن مبتلا شدن انسان به ابتلاهاست! ♻️ما برای رسیدن به خدا باید با مکتب «توحیدِ من» به «امت واحده» برسیم! ❇️ما برای رسیدن به «امت واحده» باید این را بفهمیم که از فرصت دنیا که برای بروز منِ کاملِ محسنِ ماست استفاده کنیم! چگونه👇 📖«وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَٰكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُمْ...» ⚠️تمام آنچه که به ما داده شده را وسیله ی بلا قرار می دهند تا بروز کنیم👇 ‼️👈«فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ...» ‼️در جلسات قبل عرض شد که هر کدام از ما به عنوان مسلمان،حتماً حتماً باید یک محرم حقیقی را بچشد! 🚩و این یعنی داشتنِ یک شخصیتِ عاشورایی و حسینی!!! یا همان «امت واحده»؛(«لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُمْ») ‼️👈ما باید تکلیف خودمان را را در ارتباط با ساختن امت واحده مشخص کنیم❗️ «امت واحده» مساوی است با👈 «توحید من»! ❇️پس ما اگر می خواهیم حسینی بشویم باید اهلِ «توحید من» بشویم یعنی👈 اهل رابطه دوستی و تو خودمی بشویم!! ‼️و چون تو خودمی؛دیگر چرا کبر؟!؛چرا حسد؟!!؛ چرا بخل؟!... 💚و گفتیم که برای اهلِ «توحید من» شدن هم،خدا برای ما بابِ نجاتِ امّت؛ یعنی امام حسین (ع) را گذاشته است! ❌ما باید علیه منِ پوچ خود قیام کنیم! و با علم با هوای نفس مقابله کنیم! 🍀🍀🍀 🔻مفاهیم ناب زیارت عاشورا🔻 «السلام علیک یا ابا عبدالله...علیکم منی جمیعا سلام الله...»✋ 🚩☝️ما در زیارت عاشورا، سلامِ خدا را به امام حسین ع می دهیم نه سلام من نفسانی مان را! ✋❗️سلامِ ما در زیارت عاشورا ما را به مسئله سلام در قرآن و اهل یمین توجه می دهد! ✋سلام دادن ما به امام حسین ع ما را اهل اصحاب یمین می کند! 💚و ما راهی نداریم جز اینکه بشویم جزءِ اصحاب یمین!! 🙏آخر زیارت عاشورا،ما را به مسئله ی حمد در همه حال توجه می دهد! ‼️ما باید به شخصیتِ حامد برسیم!... 🏴🏴🏴
متن کامل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که به عنوان راهنمای دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و نظارتی، خط مشی و جهت‌گیری نظام را در بخش مذکور تعیین می‌کند، به شرح زیر است: به منظور ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری و ایثار و جهاد در کشور و تکریم و پاسداری از حق ایثارگران اعم از شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و خانواده‌های آنان و سهمی که در عزت، امنیت و اقتدار ملی و نظام اسلامی دارند، سیاست‌های کلی نظام در این امور به شرح ذیل تعیین می گردد: ۱- اعتلاء، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و تفکر بسیجی در جامعه و نهادینه ساختن آن در اندیشه، باور، منش و رفتار مردم و مسئولان و مقابله با عوامل بازدارنده و تضعیف کننده آن. ۲- تعظیم و تکریم ایثارگران و پاسداری از منزلت و حق عظیم آنان بر مردم و کشور و تبیین نقش برجسته آنان در انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و دفاع مقدس و امنیت ملی. ۳- بسترسازی، ایجاد و توسعه ظرفیت‌های لازم در رسانه‌ها بویژه صداوسیما، نظام آموزشی کشور و دستگاه‌های فرهنگی هنری به منظور تحقق بندهای یک و دو و ترویج اهداف، آرمان‌ها، وصایا و آثار ایثارگران و ارائه الگوهای جهاد و حماسه و فداکاری و معرفی قهرمانان عرصه جهاد و شهادت به جامعه. ۴- حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی و هنری در جهت اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه. ۵- تحقیق، شناسایی و ترویج مستمر عوامل تقویت کننده فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و مشارکت دستگاهها و ارکان نظام و لایه های مختلف اجتماعی در اجرای سیاست های مربوط به ایثارگران. ۶- توانمندسازی فردی و جمعی و اهتمام به پرورش استعدادها و ارتقاء سطح علمی، فنی و فرهنگی ایثارگران و فرزندان آنها به منظور نقش‌آفرینی فعال و موثر در عرصه‌های مختلف و اولویت دادن به استفاده از ایثارگران در بخش های مدیریتی در شرایط مساوی. ۷- اولویت دادن به ایثارگران در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ها، قوانین و آئین‌نامه‌های کشور و نیز در تخصیص و توزیع امکانات و حمایت‌های دولتی و فعالیت‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور به تناسب ایثار و جهاد در راه آرمان‌های اسلام و اهداف انقلاب اسلامی. ۸- شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده‌های آنان در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی، بیمه‌ای، معیشتی، اشتغال، مسکن، حقوقی، اداری، رفاهی و استخدامی با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و روحیه خود اتکایی و شؤون ایثارگری. ۹- مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی و ورزشی و وسائط نقلیه عمومی با وضعیت جسمی جانبازان و ناتوانان جسمی و حرکتی، منطبق بر معیارهای مطلوب. ۱۰- توسعه مراکز علمی و پژوهشی و ارتقاء ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و فناوری‌ها و اهتمام به تأمین تجهیزات و آموزش‌ها و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های فردی و جمعی، ناشی از جنگ و تهدیدات. ۱۱- حمایت قضایی از ایثارگران و خانواده آنها و صیانت و حفاظت از حریم ایثارگری، با ایجاد سازوکارهای مناسب توسط قوه قضائیه. ۱۲- حفظ و ترویج آثار، ارزش‌ها، حماسه‌ها و تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ایجاد، توسعه و نگهداری موزه‌ها، یادمان‌ها، نمادها و نشان‌های جهاد، مقاومت و ایثار و پاسداشت قداست و منزلت تربت پاک شهیدان و ساماندهی و نگهداری مناسب آنها به صورت مراکز فرهنگی ⁨در ١٥:٥٨⁩ دریافت شد ⁨۳۰۴۲⁩ بار بازدید شده
‼️ما سالهاست که سنگرهای انقلاب را باخته‌ایم... 🔺اون وقتی باختیم که برای سنگرهای انقلاب و بزرگترین شبکه تخاطب حقیقی‌‌مان یعنی مساجد، برنامه ای نداشتیم تا اینکه به اذعان مسئولین امور مساجد، بیش از نیمی از آنان تعطیل شده؛ همون مراکزی که انقلاب رو پدید آورد و بحران های بعد از انقلاب رو مدیریت و حل کرد. 🔺اون‌وقتی باختیم که دَرِ مساجد رو در بیشتر ساعات شبانه روز قفل زدیم، با این توجیهات که مسجدمون تمیز بمونه، خادممون اذیت نشه و راحت باشه، دزدی نشه و ... 🔺اون‌وقتی باختیم که به قول حاج قاسم، افراد خسته و چند شغله رو گذاشتیم امام جماعت برخی مساجد. 🔺اون‌وقتی باختیم که مساجدمون بیشتر محل حضور سالمندان معزز شد و میزان حضور جوانان در مسجد به شدت کاهش یافت. 🔺اون‌وقتی باختیم که کمتر از ۲ درصدِ مردم محله‌مون با مسجد مرتبط شدن. 🔺اون‌وقتی باختیم که بسیاری از مساجد و ائمه جماعات، نسبت به جهاد تبیین و بصیرت افزایی مردم محله‌شون منفعل عمل کردن. 🔺اون‌وقتی باختیم که امام جماعت‌های ناکارآمد یا سکولار رو به خاطر مصلحت اندیشی های پی‌پایه و چند توصیه، برکنار نکردیم. 🔺اون‌وقتی باختیم که مسئولین امر مساجد، هشدار های امامین انقلاب نسبت به مسئله نفوذ، انجمن حجتیه و سکولار شدن مساجد رو جدی نگرفتن. 🔺اون‌وقتی باختیم که هیئت امنای خسته و ناکارآمد رو براشون حکم زدیم و فرصت ایفای نقش رو از جوانان گرفتیم. 🔺اون‌وقتی باختیم که حاضر به حضور بانوان در هیئت امنای مساجد نبودیم تا دغدغه ها، نیاز ها و مسائل بانوان مسجد را بشنویم. 🔺اون‌وقتی باختیم که مهاجرت هیئت ها از مساجد به حسینیه هارو دیدیم، اما این هم برامون اهمیت نداشت 🔺بماند که چه بسا در این انتخابات، خودمون هم بصیرت نداشتیم و فقط در این یک هفته با خودمون دعوا کردیم. 🔺جبهه انقلاب، به انفعال خود باخت، به مصلحت اندیشی‌های بی‌مورد باخت، به بی بصیرتی برخی یارانش باخت و به ترک فعل‌های متولیان فرهنگی کشور باخت. 🔺و اما در آن طرف، دشمنی که خوب می‌داند که پایگاه اصلی و عقبه‌ی انقلاب همین مساجد است، با تمام توان تلاش می کنه تا مساجد رو خالی از جوانان کنه، ناکارآمد کنه، سکولار کنه و در نهایت مساجد رو حاشیه برونه... 🔺و اما در این‌طرف این ماییم که می‌دانیم آباد و بعضا آزادسازی مساجد، قطعا مسیری دشوار هست که به هم افزایی، مقاومت و حرکت عمومی نیاز داره، ولی به اعتقادما، اگر می‌خواهیم به جامعه اسلامی برسیم باید ابتدا جوامع کوچیک اسلامی درست کنیم و تحقق جوامع کوچک اسلامی، بدون مساجدی در طراز انقلاب اسلامی صورت نخواهد گرفت. 🌻با وجود این مسائل و مشکلات، حق نداریم ناامید و دلسرد بشیم باید هم افزایی کنیم، مقاومت کنیم و با تمام توان با جریانی که سنگر های انقلاب رو هدف قرار داده مقابله کنیم. 🌴و اما در مورد امور مساجد هم به نظر می‌رسد لازم است این مرکز علاوه بر اصلاح ساختار خود، نسبت به مديريت مساجد و انتصاب ائمه جماعاتی در طرازانقلاب اسلامی، تجدید نظر جدی صورت دهد. ✍️پ.ن: البته که ما نافی تلاش برخی از ائمه جماعات مجاهد و فعالین حوزه مسجد نیستیم، ولی به اذعان خود مسئولین امر، وضعیت مساجد کشور اصلا خوب نیست. نهایتا باید گفت: اکنون نیاز به داشتن مساجد طراز انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی احساس می‌شود. ⁉️کدام مسجد، از خودش شروع خواهد کرد‼️
🔴بنزین؛ اولین سوژه اولین عملیات فریب کارشناسان روی ذهن دکتر پزشکیان ⏪آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب گفته‌اند: «ما در کشور ناترازی انرژی داریم و در حال حاضر برای خرید بنزین، ۸ میلیارد دلار پول می‌دهیم؛ یعنی بنزین را مثلاً حدوداً ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان می‌خریم، بعد ۱۵۰۰ تومان می‌فروشیم! خب تا کجا می‌توانیم این کار را بکنیم؟» ▪️آنچه از این اظهارات برداشت می‌شود این است که در طول مدتی که دکتر پزشکیان در ساختمان قرمز ریاست‌جمهوری مستقر شده‌اند، در معرض یک عملیات روانی سنگین قرار گرفته‌اند تا به گران‌سازی بنزین رضایت دهند. ▪️اما واقعیت چیست؟ آیا این ادعا که دولت بابت خرید بنزین ۸ میلیارد دلار پول می‌دهد، صحیح است؟ آیا واقعا دولت بنزین را ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان می‌خرد و ۱۵۰۰ تومان می‌فروشد؟ پاسخ، خیر است! من از آقای پزشکیان خواهش می‌کنم در برابر هر ادعایی از این جنس، سوالات اساسی و راهبردی بپرسند. سوال کنند که این ۸ میلیارد دلار ادعایی دقیقا از چه منبعی تامین شده و از چه مسیری به چه کسی پرداخت شده است؟ ▪️واقعیت این است که دولت حتی یک دلار بابت خرید بنزین پرداخت نکرده است. بر اساس گزارش کارشناسان و به استناد مستندات موجود، خدمت رئیس جمهور منتخب عارضم که از سال ۱۳۸۶ تا امروز، دولت جمهوری اسلامی نفت خام را با تخفیف ۵ درصد نسبت به قیمت فوب خلیج فارس، به پالایشگاه‌های داخلی می‌دهد. اما پالایشگاه‌ها بابت نفت پولی به دولت پرداخت نمی‌کنند. پالایشگاه‌ها بنزین و ۴ فرآورده اصلی دیگر (گازوئیل، نفت سفید، مازوت و گاز مایع) را به قیمت فوب خلیج فارس با نفت دریافتی از دولت، تهاتر می‌کنند. به عبارت ساده‌تر، دولت نفت می‌دهد، ۵ فرآورده از جمله بنزین می‌گیرد، بدون اینکه ریالی رد و بدل شود. اما نکته اینجاست که پالایشگاه‌ها علاوه بر ۵ فرآورده اصلی، بیش از ۴۰ فرآورده دیگر نیز از نفت استحصال می‌کنند(معادل حدودا ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز) و به قیمت فوب به داخل کشور می‌فروشند. ▪️دقت بفرمایید! نفت را با ۵ درصد تخفیف فوب می‌گیرند، اما بدون تخفیف نسبت به فوب ۵ فرآورده به دولت تحویل می‌دهند. ۵ درصد تخفیف از یک سو، و ارزش بیشتر ۵ فرآورده نسبت به نفت خام از سوی دیگر، باعث شده دولت با وجود فروش روزانه ۲.۲ میلیون بشکه نفت به پالایشگاه‌های داخلی، بیش از ۲ میلیارد دلار به این پالایشگاه‌ها بدهکار شود! ▪️اما آنچه جدیدا اتفاق افتاده، این است که وزیر نفت آقای روحانی معتقد بود پالایشگاه‌سازی کثافت‌کاری است و پالایشگاه‌های کشور را توسعه نداد. با توجه به افزوده شدن سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو به ناوگان کشور، تقاضای بنزین بیش از عرضه بنزین رشد کرد. ▪️اینک به دلیل عدم توسعه کافی ظرفیت پالایشی کشور، دولت همان رابطه تهاتری را که با پالایشگاه‌های داخلی داشت، با پالایشگاه‌های خارجی برقرار کرده است. یعنی به پالایشگاه‌های خارجی نفت خام می‌دهد(بدون تخفیف ۵ درصد فوب) و بنزین (باکیفیت‌تر!) با قیمت فوب تحویل می‌گیرد. یعنی مع‌الاسف بر اساس تفکر یارانه پنهان، توجیه اقتصادی واردات بنزین برای دولت بیش از خرید بنزین از پالایشگاه‌های داخلی است! ▪️یک نکته جالب دیگر، تغییر ترکیب تولید پالایشگاه‌هاست. گفتیم که پالایشگاه‌ها فرآورده‌های نفتی را به قیمت فوب به داخل می‌فروشند. بنابراین، هرچه بنزین کمتری تولید کرده و فرآورده ویژه بیشتری تولید کنند، سود بیشتری می‌برند. بر اساس گزارش‌های رسمی، سهم فرآورده‌های ویژه از کل تولید، از یک درصد در سال ۸۶ به حدود ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. یعنی پالایشگاه‌ها بجای تولید بنزین و عرضه آن به شکل تهاتری با دولت و درگیر شدن با روابط مالی ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها، ترجیح می‌دهند محصولات دیگری تولید کرده و به نرخ جهانی به مردم بفروشند. به عبارت ساده‌تر، اگر سهم بنزین از تولیدات پالایشگاه‌ها، مانند دوره پیش از ۱۳۸۶ بود، شاید امروز کمبود بنزین نداشتیم! ▪️دفت بفرمائید که این مطلب نیز مبتنی بر نظرات کارشناسی است. اما کارشناسان متنوع‌اند و متفاوت می‌اندیشند. ما هستیم که باید تشخیص دهیم کدام نظر کارشناسی، در جهت منافع ملی است. ▪️راهکار روشن است: اولا سیاست غلط جهانی‌سازی قیمت‌ها و حاکم کردن دلار آمریکا در خاک ایران باید کنار گذاشته شود. ثانیا، انفال متعلق به دولت اسلامی است. بنگاه‌هایی نظیر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و شرکت‌های بازرگانی نفتی و... صرفا باید حق‌العمل ارائه خدمات خود را دریافت نمایند، نه اینکه مالک انفال فرآوری شده شوند. 👤 سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 آیا محبت داشتن به امام زمان علیه السلام نشانه شیعه بودن است ؟ 📖 قرآن کریم می‌فرماید : قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي بگو: اگر خداوند را دوست مى‌داريد، پس باید از فرستاده او كنيد { آل عمران ۳۱ } ✅ و یا امام رضا علیه السلام میفرمایند : شيعيان ما، و به فرمان او عمل میکنند چون در غیر اینصورت شیعه و پیرو نخواهند بود [ وسائل الشيعه 18: 83 ح 25.] 👈 با دقت در قرآن کریم و احادیث و روایات این فهم حاصل میشود که تنها به امام زمان علیه السلام نشانه‌ی ایشان بودن نیست زیرا بودن با بودن بسیار متفاوت است ⭕ ۱۲ قَرن است که طبق احادیث و روایات ، امام زمان (عج) و هستند و حضرت ۱۰۰۰ سال پیش در نامه به شیخ مفید به زمینه سازی ظهور دادند و راهکارهای لازم را هم ارائه فرمودند 🔰 زمانی می‌توانیم خود را ایشان بدانیم که تنها به انجام ، خواندن و شرکت در مراسمات جشن و عزای اهل بیت علیهم السلام بسنده نکنیم زیرا اینها نشان دهنده و است 📌 امام زمان (عج) کسی است که به ۱۲ قَرن و حضرت بی‌تفاوت نیست و به ، طبق دستور امام به ایجاد زمینه سازیِ ظهور بپردازد
🔴نماینده تهران: افرادی که در گذشته نتوانستند برای مردم کاری انجام دهند نباید به مجلس معرفی شوند محمود نبویان، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: 🔹رئیس جمهور افرادی را برای تصدی وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی کند که واقعا کارآمد باشند. 🔹افرادی که در گذشته نتوانستند برای مردم کاری انجام دهند نباید به مجلس معرفی شوند. افراد مؤمن، متدین، کارآمد و انقلابی می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند. 🔹فردی که دلبسته به خارج از کشور است یا فرزندان وی در خارج از کشور به سر می‌برند، یا به راحتی دروغ می‌گوید کارآمد نیست و مجلس به افرادی با این روحیات رأی اعتماد نمی‌دهد.
🔴کدام پزشکیان؟! ✍ مهدی عسگری این روزها با دو روایت متفاوت یا متضاد از دولت چهاردهم روبرو هستیم، حال باید دید که در عمل یعنی در انتخاب کابینه و نیز اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات راهبردی، کدامیک به واقعیت تبدیل خواهد شد؟ پزشکیان اخیرا (و نه در دوران تبلیغات) نکاتی را درباره طرح کرد که بسیاری از سیاست‌مداران به اصطلاح اصولگرا یا انقلابی هم با این صراحت آنها را مطرح نمی‌کنند و حتی در ایام تبلیغات هم چنین تصریحی از آنها مشاهده نشد! اینها مضمون سخنان اخیر رئیس‌ دولت چهاردهم است: توسعه به این قیمت که عده‌ای از مردم زیر چرخ‌های آن له شوند را قبول نداریم رشد اقتصادی که مردم از آن بهره‌ای نداشته باشند را نمی‌خواهیم! دعوا بر سر نسبت بین و یک دعوای قدیمی است که از زمان دولت مرحوم هاشمی، کشور درگیر آن بوده است و نگاه اطرافیان دکتر پزشکیان (که با دیدگاه او تعارض دارد) در اغلب دوره‌ها بر کشور حاکم بوده است. نکته‌ی مهمی که به شدت مورد غفلت در دهه‌های اخیر بوده، سهم مردم از رشد اقتصادی بوده است، یعنی حتی در سالهایی که کیکِ اقتصاد، بزرگ شده، تنها سهم سرمایه‌داران از آن افزایش یافته و سهم عموم مردم رو به کاهش بوده است. پزشکیان درباره حاکم شدن نظام طبقاتی در حوزه سلامت و آموزش نیز بارها اعلام مخالفت کرده است یعنی او این وضعیت که فقط یک طبقه‌ی ابرسرمایه‌دار، خدمات ویژه دریافت کنند و فرصت‌ها در اختیار آنها باشد را مخالف آرمانهای انقلاب و عدالت می‌داند. اینها رویکردهای بسیار مهمی است که سالها گمشده‌ی عرصه حکمرانی ما بوده‌است (البته نه در سخن بلکه در عمل) هرچند روایت با این رویکردها، تطابق چندانی ندارد یعنی بسیاری از اعضای شورای راهبردی و کمیته‌های تخصصی، اساسا دیگاههای متضادی با رئیس‌جمهور منتخب دارند و باید دید که در عمل، بر دولت چهاردهم حاکم می‌شود؟ این نگرانی زمانی پررنگ می‌شود که پزشکیان در موارد بسیاری، موضوع را به نظر کارشناسان ارجاع داده است، از اختلاف نظر میان کارشناسان که بگذریم، سئوال اینجاست که اختلاف میان نظر اطرافیان و مشاوران دولتِ جدید با رویکردهای رئیس‌جمهور، به کجا خواهد انجامید؟ در مسائل منطقه‌‌ای نیز پزشکیان ورود خوبی را در ارتباط‌ با جبهه مقاومت داشت، بویژه پاسخ او به سيدحسن نصرالله (آن‌هم در شرایط ملتهبی که لبنان در معرض حمله نظامی قرار گرفته) بسیار تعیین‌کننده بود. صورتِ ظاهری این تضاد، در رفتن دکتر پزشکیان به هیأت‌های مذهبی، خود را نشان داد. بویژه اینکه او به هیأت‌هایی سرزد که از نگاه برخی نزدیکانش، امثال آنها مصداق هستند! این را هم بگویم، واقعیتِ پزشکیان همین تصویری است که از او می‌بینیم، اهل نمایش و شوآف بازی نیست، در مجلس نیز همین روحیه را داشت، او در میان طیف سیاسی همراهش، وجوه تمایز قابل توجهی دارد که اگر این وجوه، بر دولت او نیز حاکم شود راهگشا خواهد بود و در غیر این‌صورت، دولت چهاردهم، دچار تضاد و چالش خواهد شد. پزشکیان همچنان بر ایجاد اجماع و بر سر مسائل اصلی کشور تأکید دارد بویژه که می‌داند با این میزان رأی و اختلاف اندک آراء، درصورت تداوم کشمکش‌های داخلی، فرصت اخذ تصمیمات بزرگ از دولت گرفته می‌شود. او به فکر ترمیم شکاف‌ها و دلخوری‌های سیاسی است اما برخی اطرافیان، همچنان بر طبل تفرقه می‌کوبند و بر فعال‌سازی گسل‌های اختلاف برانگیز اصرار می‌کنند. کشور به شدت، تشنه عدالت و مردمی‌سازی واقعی حکمرانی است، تشنه‌ی کم شدن فاصله‌ها و شکاف‌های بی اعتمادی است، تشنه‌ی مقابله با الگوهای سرمایه‌داری است که با توسعه‌ی فقر و محرومیت، تمدنی به ظاهر زیبا را برای ابرسرمایه‌داران به ارمغان می‌آورد... پزشکیان آیا در عرصه انتخاب کابینه و اتخاذ سیاست‌ها، امکان تحقق سخنان خود را خواهد یافت؟ یا نگاه دیگری بر دولت چهاردهم حاکم خواهد شد؟ و یا دولت چهاردهم به آفت اختلافات داخلی (میان این رویکردهای متضاد) مبتلا می‌شود؟ بروز اختلاف رویکرد درون دولت و به تبع آن درون حاکمیت، می‌تواند کشور را آبستن التهابات سخت، تلخ و پرهزینه‌ای کند، چالش از درون، زمینه را برای درگیری‌های منطقه‌ای فراهم کرده و مسیر حرکتِ دولت را مسدود می‌کند، همانطور که حاکم شدن دیدگاه‌های عدالت‌طلبانه رئیس‌جمهور منتخب، می‌تواند راهگشا باشد. 🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️سلسله مباحث محّرمیِ: «و این محرّمِ آرمانشهر» 📄جلسه: نهم 🌹سخنران: 🗓تاریخ: ۱۴۰۳/۴/۲۳ ♻️مجموعه حرف خدا توسط همه‌ی کتب و‌ رسل با ما این است:👇 ما به دنیا و به وجود آمده ایم تا وجودِ «منِ» قدسی و حُسنی و تمام کمالات الهی خود را بروز دهیم!👇 ‼️و لازمه آن مبتلا شدن انسان به ابتلاهاست! ♻️ما برای رسیدن به خدا باید با مکتب «توحیدِ من» به «امت واحده» برسیم! ❇️ما برای رسیدن به «امت واحده» باید این را بفهمیم که از فرصت دنیا که برای بروز منِ کاملِ محسنِ ماست استفاده کنیم! چگونه👇 📖«وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَٰكِن لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُمْ...» ⚠️تمام آنچه که به ما داده شده را وسیله ی بلا قرار می دهند تا بروز کنیم👇 ‼️👈«فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ...» ‼️در جلسات قبل عرض شد که هر کدام از ما به عنوان مسلمان،حتماً حتماً باید یک محرم حقیقی را بچشد! 🚩و این یعنی داشتنِ یک شخصیتِ عاشورایی و حسینی!!! یا همان «امت واحده»؛(«لِّيَبْلُوَكُمْ فِي مَا آتَاكُمْ») ‼️👈ما باید تکلیف خودمان را را در ارتباط با ساختن امت واحده مشخص کنیم❗️ «امت واحده» مساوی است با👈 «توحید من»! ❇️پس ما اگر می خواهیم حسینی بشویم باید اهلِ «توحید من» بشویم یعنی👈 اهل رابطه دوستی و تو خودمی بشویم!! ‼️و چون تو خودمی؛دیگر چرا کبر؟!؛چرا حسد؟!!؛ چرا بخل؟!... 💚و گفتیم که برای اهلِ «توحید من» شدن هم،خدا برای ما بابِ نجاتِ امّت؛ یعنی امام حسین (ع) را گذاشته است! ❌ما باید علیه منِ پوچ خود قیام کنیم! و با علم با هوای نفس مقابله کنیم! 🍀🍀🍀 🔻مفاهیم ناب زیارت عاشورا🔻 «السلام علیک یا ابا عبدالله...علیکم منی جمیعا سلام الله...»✋ 🚩☝️ما در زیارت عاشورا، سلامِ خدا را به امام حسین ع می دهیم نه سلام من نفسانی مان را! ✋❗️سلامِ ما در زیارت عاشورا ما را به مسئله سلام در قرآن و اهل یمین توجه می دهد! ✋سلام دادن ما به امام حسین ع ما را اهل اصحاب یمین می کند! 💚و ما راهی نداریم جز اینکه بشویم جزءِ اصحاب یمین!! 🙏آخر زیارت عاشورا،ما را به مسئله ی حمد در همه حال توجه می دهد! ‼️ما باید به شخصیتِ حامد برسیم!... 🏴🏴🏴
متن کامل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که به عنوان راهنمای دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و نظارتی، خط مشی و جهت‌گیری نظام را در بخش مذکور تعیین می‌کند، به شرح زیر است: به منظور ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری و ایثار و جهاد در کشور و تکریم و پاسداری از حق ایثارگران اعم از شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و خانواده‌های آنان و سهمی که در عزت، امنیت و اقتدار ملی و نظام اسلامی دارند، سیاست‌های کلی نظام در این امور به شرح ذیل تعیین می گردد: ۱- اعتلاء، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و تفکر بسیجی در جامعه و نهادینه ساختن آن در اندیشه، باور، منش و رفتار مردم و مسئولان و مقابله با عوامل بازدارنده و تضعیف کننده آن. ۲- تعظیم و تکریم ایثارگران و پاسداری از منزلت و حق عظیم آنان بر مردم و کشور و تبیین نقش برجسته آنان در انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و دفاع مقدس و امنیت ملی. ۳- بسترسازی، ایجاد و توسعه ظرفیت‌های لازم در رسانه‌ها بویژه صداوسیما، نظام آموزشی کشور و دستگاه‌های فرهنگی هنری به منظور تحقق بندهای یک و دو و ترویج اهداف، آرمان‌ها، وصایا و آثار ایثارگران و ارائه الگوهای جهاد و حماسه و فداکاری و معرفی قهرمانان عرصه جهاد و شهادت به جامعه. ۴- حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی و هنری در جهت اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه. ۵- تحقیق، شناسایی و ترویج مستمر عوامل تقویت کننده فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و مشارکت دستگاهها و ارکان نظام و لایه های مختلف اجتماعی در اجرای سیاست های مربوط به ایثارگران. ۶- توانمندسازی فردی و جمعی و اهتمام به پرورش استعدادها و ارتقاء سطح علمی، فنی و فرهنگی ایثارگران و فرزندان آنها به منظور نقش‌آفرینی فعال و موثر در عرصه‌های مختلف و اولویت دادن به استفاده از ایثارگران در بخش های مدیریتی در شرایط مساوی. ۷- اولویت دادن به ایثارگران در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ها، قوانین و آئین‌نامه‌های کشور و نیز در تخصیص و توزیع امکانات و حمایت‌های دولتی و فعالیت‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور به تناسب ایثار و جهاد در راه آرمان‌های اسلام و اهداف انقلاب اسلامی. ۸- شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده‌های آنان در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی، بیمه‌ای، معیشتی، اشتغال، مسکن، حقوقی، اداری، رفاهی و استخدامی با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و روحیه خود اتکایی و شؤون ایثارگری. ۹- مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی و ورزشی و وسائط نقلیه عمومی با وضعیت جسمی جانبازان و ناتوانان جسمی و حرکتی، منطبق بر معیارهای مطلوب. ۱۰- توسعه مراکز علمی و پژوهشی و ارتقاء ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و فناوری‌ها و اهتمام به تأمین تجهیزات و آموزش‌ها و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های فردی و جمعی، ناشی از جنگ و تهدیدات. ۱۱- حمایت قضایی از ایثارگران و خانواده آنها و صیانت و حفاظت از حریم ایثارگری، با ایجاد سازوکارهای مناسب توسط قوه قضائیه. ۱۲- حفظ و ترویج آثار، ارزش‌ها، حماسه‌ها و تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ایجاد، توسعه و نگهداری موزه‌ها، یادمان‌ها، نمادها و نشان‌های جهاد، مقاومت و ایثار و پاسداشت قداست و منزلت تربت پاک شهیدان و ساماندهی و نگهداری مناسب آنها به صورت مراکز فرهنگی ⁨در ١٥:٥٨⁩ دریافت شد ⁨۳۰۴۲⁩ بار بازدید شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صابرین نیــوز
🔴 چند درصد مردم ایران امسال در عزاداری ها شرکت کردند؟ ▪️بر خلاف برخی تحلیل های اشتباه و علیرغم سناریوسازی رسانه‌های بیگانه، شاخص‌های علمی و پیمایش‌ها، همچنان از دینداری جامعه ایران حکایت دارند/ ۸۳ درصد مردم ایران در مجالس و هئیت‌های عزاداری محرم امسال شرکت کرده اند ▪️بر اساس یافته‌های نظرسنجی یک مرکز معتبر دانشگاهی که اول مردادماه و در سطح کشوری انجام شده است، بیش از ۸۳ درصد مردم کشورمان در مجالس و هیئت‌های عزاداری محرم امسال شرکت کرده اند. ▪️بر اساس همین نظرسنجی، حدود ۴۹ درصد مردم، اعلام کردند که در منزل، محل کار یا اتومبیل، سیاهی یا نشانه عزا نصب کرده اند. ▪️بخش دیگر این نظرسنجی به میزان خواندن نمازهای روزانه در جامعه اختصاص دارد که نتیجه بدست آمده، حاکی از آن است که در مجموع ۸۶/۵ درصد مردم اهل خواندن نماز هستند؛ به این ترتیب که ۵۰/۵ درصد مقید به خواندن همیشگی نمازهای روزانه می‌باشند، ۱۷/۲ درصد بیشتر اوقات نماز می‌ خوانند و ۱۸/۸ درصد نیز گاهی اوقات نماز می‌خوانند. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
💫 فرازی از فرموده‌های پیامبر ﷺ در روز غدیر : ☘ ای مردم ! نور الهی در وجود من نهاده شده ، سپس در وجود علی ، سپس در نسل او ، سپس در مهدی قیام کننده ، همان کسی که حق خدا و تمام حقوق ما اهل‌بیت را از ظالمان خواهد ستاند . (📚بحار الأنوار، ج۳۷، ص: ۲۱۱ ) ای منتظر اگر می‌خواهی با نور الهی ، صاحب الزمان عجل الله تعالیٰ فرجه الشریف همراه شوی باید در مقام یاری ایشان قرار بگیری . این یاری با تهذیب صورت می‌گیرد : ✅ خودسازی 👈 رسیدن خودت به تقوا ، ورع و کسب اسماءالله یعنی تجلّی اسماءالله ، همان رسیدن به محاسن الأخلاق . ✅ دیگرسازی 👈 تبعیت از امام زمان عجل الله ، یاری و زمینه سازی یعنی ساختن دیگران و گسترش این فرهنگ در جامعه . @sadatmahdvi