💠 امام خامنه ای(حفظه الله):
شیخ فضل الله، شهید ابقاء #اسلام، در محتوای #مشروطیت
🚩🏴 تسلیت باد ایام قمری شهادت مظلومانه #مرجع_شهید جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف، رهبر نهضت اسلام خواهی مشروطه (مشروعه) /۱۳ رجب ۱۳۲۷ ق
🌹 شهادت: توسط مزدوران #انگلیس_خبیث (فراماسون های جریان غربگرای مشروطه)
🔹انسان نماهایی که با فرهنگ غرب آمیختند
🔹نقشههای شوم، بهر دین ستیزی ریختند
🔹شیخ فضلالله را از بغضِ با دین نبی(ص)
🔹روز میلاد علی (ع) بر دارِ کین آویختند
🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات»
اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم
@ShahidRabe
ایام ۲۸- ویژه سربدار مشروطه.pdf
2.83M
✍ از کانال اندیشکده استاد منذر(ره)🔰
👈 3⃣1⃣ رجب:
1⃣ سالروز میلاد نورانی مولای متقیان امیرمؤمنان حضرت علی مرتضی (ع)؛
2⃣ روز اعدام مظلومانه بزرگمرد شهید٬ آیت الله العظمی حاج شیخ فضل الله نوری (ره)
3⃣ روز ولادت مرحوم استاد علی ابوالحسنی (ره)؛ که هم شیفته و فدایی امیرالمومنین (ع) بود و هم احیاگر غربت شیخ شهید (ره).
🔹خداوند روح آن دو عزیز را سر سفره احسان علوی مهمان بگرداند. آمین
📚📚
💥 اختصاصی
ویژه نامه PDF شهادت غریبانه «سربدار مشروطه و نماد بیداری: حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ فضل الله نوری (قدس)»
⚡️سیری در گمگوشه های تاریخ مشروطه و شهادت شیخ
(ویژه نامه ایام روزنامه جام جم٬ سال ۸۶)
🌐 بر اساس اندیشه های مورخ نوآور٬ استاد علی ابوالحسنی (منذر)
✔️ با محتوای جذاب و خواندنی:
🔹 زندگینامه #مرجع_شهید
🔹 یک دور مشروطه شناسی و ریشه یابی نهضت مشروطه
🔹 عکس های تاریخی
🔹 وصیت های علامه شیخ فضل الله نوری(ره)
🔹 واکنش علما به شهادت شیخ
🔹 ماهیت قاتلین آن بزرگمرد
🔹 کتابشناسی مشروطه
🔹 خاطرات تاریخی
و...❄️ monzer_ir ❄️
@ShahidRabe
🔲 به بهانه فرارسیدن ایام درگذشت مشکوک سید جمال الدین اسد آبادی(ره)/۱۹ اسفند ۱۲۷۵ شمسی
✍ روش سید جمال الدین اسدآبادی در مقابله با غرب🔰
👈هجوم، نه دفاع
💠 امام خامنه ای(حفظه الله):
سید جمال الدین اسدآبادی، درصدد آن نبود که از اسلام دفاع کند، بلکه او سنگرهای فکر و فرهنگ و تمدن غرب را از موضع اسلامی خود، بمباران می کرد تا آنها از خودشان دفاع کنند، او به آنها هجوم می برد! ۵۹/۲/۲۷
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده🔰
👈از ارتباط سید جمال و شیخ فضل الله🔰
✍ آیت الله شیخ حسین لنکرانی(ره)، که پدرش میرزا علی لنکرانی(ره) از اصحاب خاص شیخ فضل الله بود و جدش، میرزا حسین فاضل لنکرانی(ره) نیز، استاد مشترک مرجع شهید علامه نوری و سید جمال الدین اسدآبادی بود (که نشان از هم مدرسه ای بودن شیخ و سید در تهران دارد)، ضمن اشاره به روابط خاص شیخ شهید با سید جمال اسدآبادی و میرزا عبدالغفارخان نجم الدوله(ریاضیدان و منجم نامدار عصر قاجار)، می گفت:
میرزا عبدالغفار، با شیخ شهید نوری جلسات مباحثه ریاضی و نجوم داشت و رابط شیخ با سید بود، سید جمال دوست و همفکر شیخ بود. اوراق و نشریاتی که در خارج کشور نشر می یافت و ارتباط به اسلام و ایران داشت، به وسیله مرحوم عبدالغفار نجم الدوله تهیه شده و تحویل شیخ فضل الله که به چند زبان، از جمله فرانسه تسلط داشت، می شد(شیخ شهید اوضاع جهان را مستمر، رصد می کرد)/برگرفته از، خاطرات آیت الله شیخ حسین لنکرانی، سخنان مورخ معاصر مهدی انصاری، ک، آخرین آواز قو(علی ابوالحسنی)، راسخون و...
@ShahidRabe
31.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده
🎥 گفتگوی شنیدنی برنامه #سرچشمه با مورخ امین امام راحل، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
✍ موضوع: معممین مخالف امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
✍ در این گفتگو، آقای روحانی، با صراحت، احمد کفایی مقیم مشهد را در تقسیم بندی معممین، جزء طبقه آخوند های درباری قرار می دهد و....
◽️آخوند محمد کاظم خراسانی از معممین ثلاث حامی جریان غربگرای مشروطه در نجف و مخالف مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری (اعلی الله مقامه)، پدر احمد کفایی است.
◽️احمد کفایی، با نقل قول های بدون سند! سعی نمود عملکرد پدرش، آخوند خراسانی را در قضایای اعدام شیخ شهید فضل الله نوری(ره) و روی کار آوردن مشروطه چیان غربگرای سکولار، موجه جلوه دهد!...
@ShahidRabe
🚩🏴 وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها، پیامدار عفاف و حجاب، مظهر لطافت و رحمت، زلال مهربانی، قامت سبز ایستادگی، نهال بارور صبر و تحمل، سلاله عفت و پاکدامنی، سرود زیبای حمایت از ولایت، شعر بلند ایمان و یقین و آیینه صراحت بیان، بر رهروان راستین آن حضرت تسلیت باد
🌹 «ألسَّلامُ عَلَیکِ یَا زِینَبَ الکُبري»
اَلسَّلامُ عَلَیکِ یَا بِنتَ وَلیِّ اللهِ الأَعظَمِ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یَا بِنتَ وَلیِّ اللهِ المُعَظَّمِ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یَا عَمَّةَ وَلیِّ اللهِ المُکَرَّمِ، اَلسَّلامُ عَلَیکِ یَا اُمَّ المَصَائِبِ یَا زَینَبُ، وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ. »
🌹 زیارتنامه حضرت زینب علیها السلام نسخه متنی👇
https://www.google.com/amp/s/library.tebyan.net/fa/Viewer/TextAMP/49559/1
@ShahidRabe
4_6012620375182016612.mp3
1.49M
🚩🏴 نوحه مشهور و ماندگار، زینب، زینب
🎙 از مرحوم سلیم مؤذن زاده اردبیلی
🔲◾️▪️۱۵ رجب سالروز رحلت شهادت گونه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) تسلیت باد.
@ShahidRabe
🔴 به بهانه سالگرد هلاکت روحانی نمای مرتد دین ستیز🔰
🎭 فراماسون، سید احمد حکم آبادی، معروف به سید احمد کسروی (از ایادی انگلیس و از دشمنان و تخریب کنندگان شخصیت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه الشریف)
✊ 👏هلاکت: توسط جمعیت انقلابی فدائیان اسلام/۲۰ اسفند ۱۳۲۴ ش
1⃣✍ سرنوشتی که شهید نواب صفوی برای سوزاننده و تحریفگر قرآن (احمد کسروی خبیث) رقم زد + تصاویر و شناخت اجمالی از ماهیت کسروی، نحوه هلاکت.../مشرق نیوز👇
mshrgh.ir/184081
2⃣✍ مطلب ذیل، تلخیصی از مباحث مرحوم استاد ابوالحسنی منذر(مورخ و پژوهشگر معاصر) است که از آثار وی استخراج شده است.🔰
کسروی [روحانی نمای فراماسون، که در اواخر کارش به جعل قرآن روی آورد و توسط فدائیان اسلام به هلاکت رسید] در تاریخ خود، نسبت های ناروایی به شیخ داده است: از جمله، رشوه گیری از شاه و مخالفت با مشروطه...!
افزون بر کسروی خبیث [افراد معلوم الحال دیگری و عمدتا" فراماسون، همچون] حاج سیاح، یحیی دولت آبادی، ادوارد براون، ملکزاده، تقی زاده، فریدون آدمیت، ناظم الاسلام کرمانی، محمد علی تهرانی و ونسا مارتین و...نیز به تعابیر گوناگون، شیخ را به گرفتن پول از محمد علی شاه متهم ساخته اند.
گفتنی است که اینان، در وارد ساختن اتهام مزبور به شیخ نوری، همسو با سر اسپرینگ رایس و جرج چرچیل (به ترتیب: وزیر مختار انگلیس و دبیر امور شرقی سفارت انگلیسں در ایران، صدر مشروطه) عمل کردهاند.
چرچیل در گزارشی که از رجال آن روزگار برای لندن فرستاده، این اتهامات را دربارهٔ شیخ فضل الله [ساخته و پرداخته می کند]...
اسپرینگ رایس نیز (ظاهراً با اشاره به گزارش چرچیل) در تلگراف خود به سر ادوارد گری (وزیر خارجهٔ بریتانیا)، مورخ ۱۰ ژوئیهٔ ۱۹۰۷، این اتهامات را[باز نشر می نماید]!
ضمناً چنانکه مشخص است، چرچیل و رایس، هیچ گونه مدرکی برای اتهام خود ذکر نکرده و رایس، موضوع را مستند به عقیدهٔ عمومی؟! کرده است، که معلوم نیست این عموم چه کسانی بوده و دلیل آنان بر این مطلب چه بوده است؟! جالب است که، شاه قاجار در گفتگو با رایس، به این شایعه اشاره کرده و آن را به شدت تکذیب کرده است.
اتهام زنی کسروی خبیث و...نیز به عنوان پیشانی سفید وابسته به غرب و انگلیس، میزان اعتبار ادعای دیگر قلمزنان و اتهام زنندگان را معلوم می نماید.
کسروی، به شیوهٔ معمول خود، تنها به پخش شایعه پرداخته و هیچ مدرکی در اثبات آن ارائه نمی کند. کسروی، اطعام ۸۰ طلبه و پرداخت دو قران به هریک از آنان را، رشوه گیری می شمارد [در حالیکه هر مطلعی می داند که برای مراجع معظم، دریافت وجوهات از مقلدین و پرداخت شهریه به طلاب، کاملا" طبیعی و رایج بوده است، دکتر تندر کیا، اشاره دارد که شیخ، هرچه از این دست از مردم می گرفت، از آن دست به مردم می داد...سخاوت و بزرگواری و گذشت های مالی او مثال زدنی است...]
◽️کامل مطلب👇
https://www.farsnews.ir/amp/13960511001172
📚 مأخذ:
◽️کالبد شکافی چند شایعه در باره شیخ فضل الله نوری ره
◽️شیخ فضل الله نوری ره و مکتب تاریخ نگاری مشروطه
◽️کارنامه شیخ فضل الله نوری ره
تألیف: استاد منذر
3⃣✍ استاد مهدی انصاری،
مورخ، پژوهشگر و مشروطه پژوه معاصر، در گفتگو با نسیم آنلاین🔰
یکی از کسانی که در از بین بردن این اسناد [اسناد مشروطه] نقش بسیار برجستهای داشت، احمد کسروی (روحانی نمای فراماسون) است که خود در خاطراتش مینویسد، به هر شکلی که امکان داشته اسناد مشروطه را از دست این و آن جمع کرده، بعد هر کدام را که صلاح دانسته نگه داشته و بقیه را نابود کرده و هیچ سندی را هم به هیچ کسی...برنگردانده است! متأسفانه قانون اساسی نگارش شده توسط شیخ فضلالله هم در بین این اسناد بود، آن هم یک قانون اساسی مشروعه مشروطه، نه غربی یا عرفی و درباری...
@ShahidRabe
📚 معرفی سه کتاب مرجع از آثار معتبر تاریخ مشروطه🔰
✍ موضوع: تحریفات تاریخ مشروطه و پاسخ به شبهات و اتهامات ناروای نسبت داده شده از سوی قلمزنان فراماسون وابسته به انگلیس به مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)
📙 کالبد شکافی چند شایعه در باره شیخ فضل الله نوری(ره)
📘 شیخ فضل الله نوری(ره) و مکتب تاریخ نگاری مشروطه
📕 کارنامه شیخ فضل الله نوری(ره)
✍ تحقیق و تألیف: مورخ و پژوهشگر فقید استاد علی ابوالحسنی(منذر)
1⃣ کالبد شکافی چند شایعه درباره شیخ فضل الله نوری(ره)
ناشر : مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران
سال نشر : ۹۱
تعداد صفحات : ۳۳۲
✍ در این کتاب سخن از شایعه است، شایعه هایی ناجوانمردانه که از روی عمد، به منظور "تخریب" و "ترور شخصیت" مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری شهید رابع زعیم نهضت مشروطه مشروعه ساخته و تکثیر شده و حتی در طول زمان فزونی یافته است! پاره ای از مورخین و تحلیلگران صادق، به درستی، دست خارجی را در شیوع و رواج گسترده آن مؤثر می دانند.
کتاب در صدد آن برآمده تا با ارائه مستندات فراوان تاریخی به این پرسش پاسخ دهد که در پس نشر این شایعات، چه اغراضی نهفته است. مؤلف کتاب در ادامه بررسی تاریخی پیرامون مرجع شهید مشروطه و مشروطیت بصورت نمونه وار به تحقیق درباره ی شایعات پرداخته است.
قابل ذکر است که مؤلف محترم در نگارش این اثر، مخاطب را به بیش از ۲۶۰ رفرنس معتبر ارجاع می دهد که جراید و نشریات ادواری دوره ی مورد بحث ، کتب ، مقالات و اسناد مورد وثوق تاریخی را شامل می شود ، کتاب حاضر بی شک از حیث مستند بودن و مستدل بودن جزء آثار کم نظیر در حوزه ی تاریخ تحلیلی می باشد.
2⃣ شیخ فضل الله نوری(ره) و مکتب تاریخ نگاری مشروطه
ناشر: مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران
سال نشر: ۹۱
تعداد صفحات: ۳۳۸
✍ برخی موارد مطروحه در کتاب🔰
⬅️ کاستی ها و آفات مکتب تاریخ نگاری مشروطیت
⬅️ وظیفه و مأموریت مورخ نمایان عمدتا" فراماسون، برای تحریف تاریخ مشروطه و تخریب چهره و شخصیت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)🔰
◽️ طرفیت مورخان با رجال صاحب نقش در مشروطه
◽️ تؤطئه پنداری افراطی در تحلیل عملکردها و رویدادها
◽️ هتاکی به مخالفان و منتقدان
◽️ بزرگنمایی در باره اشخاص، جناح ها و جریان ها، و فروکاستن از نقش و مقام دیگر اشخاص و جناح ها و جریان ها
◽️ رونویسی از دست یکدیگر و عدم نقادی مسموعات و منقولات
◽️ عدم توازن در ارائه اخبار و اطلاعات
◽️ تقسیم بندی عامدانه غلط و کلیشه ای افراد و گروه ها به مشروطه خواه و مستبد
◽️ تسامح در بکارگیری الفاظ و تعابیر
3⃣ کارنامه شیخ فضل الله نوری(ره)
ناشر: مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران
سال نشر: ۹۱
تعداد صفحات: ۲۰۰
✍ برخی موارد مطروحه در کتاب🔰
پرسـشها و پاسـخهایی در مورد مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری اعلی الله مقامه، زعیم نهضت مشروطه مشروعه
چرا شیخ حامىِ «عدالتخانه» و مخالف «مشروطه فرنگی» بود؟
تبیین واژه ها
فلسفه سیاسىِ عدالتخانه
وُجوهِ اشتراک و افتراقِ مشروطه از عدالتخانه
ملّت ایران، عدالت اسلامى مى خواست، نه مشروطه فرنگى!
دفع افسد به فاسد
دیدگاهها، رهنمودها و هشدارهاى اسلامى شیخ فضل اللّه نورى
◀️ نشانی ناشر: مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر، تهران، خیابان ولی عصر(عج)، خیابان شهید فیاضی(فرشته)، نبش چناران، پلاک ۱۵ تلفن ۲۲۰۰۳۴۶۹
@ShahidRabe
✍ مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) از منظر اندیشمندان ایران اسلامی
💠 مورخ، دکتر سید حمید روحانی در یادواره شهادت ایشان ۹۶/۵/۱۴ یزد:🔰
⁉️ این نکته در خور توجه است که بین آیتالله شهید شیخ فضل الله نوری(ره) با دیگر رهبران نهضت عدالتخواهی و مشروطه طلبان چه تفاوتی بود؟ چرا آن خطری را که او دید آنها ندیدند و یا دیدند و از آن گذشتند و آن را مهم نپنداشتند؟
باید دانست ایشان از برجستگیها و ویژگی های والایی برخودار بود و این ویژگی ها او را نسبت به دیگر رهبران آن نهضت ممتاز می ساخت که به برخی اشاره می نمایم:🔰
✅ بصیرت و آگاهی
ایشان عالم به زمان بود، آنچه را که روی میداد و یا در دست اجرا و انجام قرار داشت به درستی در می یافت وخیر و شر آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار می داد و اگر نقشه و نیرنگی در آن نهفته می دید زنگ خطر را به صدا در می آورد و به مردم هشدار میداد.
برای دریافت ژرفایی بصیرت شیخ فضل الله با دیگر علمای عصر مشروطه خوب است نگاهی به تفاوت فکری و آگاهی امام با دیگر علمای هم دوره ایشان داشته باشیم. امام خطر شاه را روزی درک کرد و با آن به رویارویی برخاست که شماری از علما با دستاویز اینکه «شاه شیعه» است در افتادن با او را ناروا میدانستند و برخی از رجال سیاسی مانند مهندس بازرگان نیز بر این باور بودند، نهضت آزادی در اساسنامه خود وفاداری به رژیم شاه را صریحاً اعلام می کرد.
امام روزی زنگ خطر را علیه آمریکا به صدا درآورد و آن جهانخوار را دشمن بشریت خواند که بسیاری از گروههای سیاسی بر این باور بودند که آمریکا پشتیبان آزادیخواهان جهان است و با چراغ سبز آن حرکت و فعالیت میکردند. امام روزی سازمان «مجاهدین خلق» را منافق و منحرف دانست که بسیاری از علما با همه توان از این سازمان حمایت می کردند. شیخ فضلالله نیز از چنین بصیرت، آگاهی و هوشمندی برخوردار بود و آنچه را که او در آن روز دریافت و درک کرد، دیگران سالها بعد به آن رسیدند.
✅ شناخت لیبرالیسم
ایشان روزگاری به سرشت و ماهیت لیبرالیسم و دموکراسی غربی پیبرد که هیچگونه اثر و نمونه ای از آن در دست نبود. او یک قرن پیش خطر لیبرالیسم را با صدای رسا اعلام کرد و ما امروز به تدریج داریم در می یابیم که اندیشه های لیبرالیستی چگونه مانند موریانه به جان انقلاب اسلامی افتاده است و بر آن است که آرمانهای انقلاب را از درون تهی کند.
✅ صراحت و قاطعیت
ایشان در مقطعی به رویارویی با مشروطیت انگلیسی و لیبرالیستهای فراماسونری و دو آتشه برخاست که تبلیغات زهرآگین و فریبنده آنها جو را در دست گرفته و بیشتر مردم را کاملاً تحت تأثیر قرار داده بود. آن شهید در واقع به مصداق «لاتأخذه فی الله لومه لائم» مقابل جو ایستاد و برخلاف مسیر موج سهمگین، حرکت کرد و نشان داد که یک عالم وارسته و از خود رسته از نان به نرخ روز خوردن و فرصت طلبی انزجار دارد. سخن حق گوید حتی اگر در راه حق گویی سر به دار شود.
✅ غیرتمندی و ذلت ناپذیری
بسیاری از کسان که جان آن عالم وارسته را در خطر می دیدند از او می خواستند که به یک سفارتخانه خارجی پناه ببرد تا از خطر جانی برهد لیکن آن عالم عارف و پیشوای سالک و پاکباخته اظهار کرد.
من که عمری را در زیر پرچم اسلام زیسته ام آیا رواست در این آخر عمری زیر پرچم دیگری بروم. او در مکتب قرآن درس خوانده و پرورش یافته بود از این رو، از تسلیم پذیری و خود باختگی پرهیز داشت
✅ دوری گزینی از تسامح و تساهل
ایشان در برابر کجروی ها، نادرستی ها و خلاف کاری ها زیر عنوان «مدرنیته» ناشکیبا و تحمل ناپذیر بود. برخلاف نظر برخی از رهبران مشروطه که می گفتند ما باید با همه کسان با هر دید و اندیشه و سلیقه دست در دست هم علیه استبداد و بیقانونی مبارزه کنیم و آن گاه که در کشور قانون حاکم شود و آزادی به دست آید یک سلسله کژی ها و بی مبالاتیها درست میشود . لیکن شیخ شهید بر این باور بود که اگر در گام نخست در برابر خلافکاریها نإیستیم درآینده به سیل بنیان کن بدل خواهد شد ورویارویی با آن دشوار خواهد بود.
✅ رهرو راه عاشوراییان
ایشان راه حسین (سلامالله علیه) و راه عاشورائیان را به درستی دریافته و به کار بسته بود و با تأسی از راه عاشورائیان شعار هیهات مناالذله سرداد
✅ رسم از خود گذشتن
شهید شیخ فضل الله نوری مانند حضرت سید الشهداء(ع) رسم از خود گذشتن و در راه برپایی و دفاع از حق؛ خود، خانواده، قبیله، باند و گروه خود را ندیدن، بلد بود. بسیاری از کسانی که در مقابل دشمنان سکوت می کنند یا راه سازش و کرنش را پیش می گیرند، جربزه و جسارت از خود گذشتن را ندارند و همین وابستگی آنها را به ورطۀ هلاکت و خیانت به اسلام و قرآن و اهل بیت می کشاند.
او با خون خود زمینه فروپاشی کاخ استبداد و استعمار، پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی حکومت اسلامی را که از آرزوهای دیرینه پیروان مکتب تشیع بود، هموار ساخت، روح او شاد و راه او پر رهرو باد.
@ShahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا گرامی باد
🎥⁉️ آیا می دانید که #شهید بزرگ اسلام در منظر امام خامنه ای(حفظه الله) کدام شخصیت بوده است؟
🌷شادی روح شهدای اسلام، از صدر اسلام، تاکنون🔰
🌷«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات»
اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم
#روز_شهید
@ShahidRabe
🏴 ۲۳ اسفند، سالگرد ارتحال، رهبر نهضت اسلامی "ملی شدن صنعت نفت" آیت الله مجاهد، سید ابوالقاسم کاشانی رضوان الله تعالی علیه، تسلیت باد
🌷 «رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات»
✍ دیدگاه امام خمینی(ره) درباره مبارزات آیت الله کاشانی(ره)🔰
در نگاه امام راحل، مجاهدت خستگی ناپذیر آیت الله کاشانی(ره) اولا" در تداوم حرکت میرزای شیرازی(ره) و مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) به ظهور و بروز درآمد، ثانیا محور اصلی این مجاهدت وقفه ناپذیر، اسلام و قوانین مترقی و زندگی ساز آن بود، ثالثا" از ابتدای این حرکت، مخالفت سرسختانه ایادی داخلی استعمار و شیفتگان غرب و انگلیس و آمریکا به شکل حرکت های مرموز ملی! و در عین حال غربی! آغاز شد و جبهه ملی و سایر احزاب ملی گرا این عناد و مخالفت علیه اسلام و رهبری آیت الله کاشانی و اهداف والای او را ساماندهی کردند.
در رویکرد تاریخی امام راحل و آیت الله کاشانی، قیام و مجاهدت پرشور مرجع شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری جایگاه ویژه ای دارد. شیخ از رهبران نهضت مشروطه ایران به شمار می رفت لکن پس از مشاهده نفوذ غرب گرایان وابسته به استعمار انگلیس در نهضت مشروطه و مصادره آن به نفع انگلیس با مشروطه ای که تغییر ماهیت داده و از اسلامی به غربی و انگلیسی تبدل یافته بود مخالفت می ورزد و با شیفتگان غرب مواجه می شود. این جریان اگرچه در مشروطه نام و عنوان خاص و سامان یافته ای نداشت ولی در دوره های بعد تحت عنوان جبهه ملی و حزب ملت ایران و نهضت آزادی و گروه های ملی ـ مذهبی به فعالیت علیه حاکمیت اسلام پرداختند. ادامه مطلب👇
https://hawzah.net/fa/Article/View/94806/
@ShahidRabe
🔴 به بهانه سالمرگ ایدئولوگ ماده باور ضد دین و توحید، کارل مارکس/۱۴ مارس ۱۸۸۳
او به همراه فردریش انگلس، مانیفست کمونیست را که مشهورترین رسالهٔ تاریخ جنبش سوسیالیستی است منتشر کردهاست. مارکس نویسندۀ «سرمایه» مهمترین کتاب این جنبش است. نگاه مارکس به دین نگاهی منتقدانه است. مارکس در، ک، نقد عناصر فلسفه حق میگوید: «پیش نقد هر نقدی نقد به دین است» و مینویسد:«نقد مذهب انسان را از بند فریب میرهاند! مارکس، در مصاحبهای میگوید که به خدا معتقد نیست/ اسناد بینالملل اول، ترجمهٔ مراد فرهاد پور و صالح نجفی
.
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده🔰
🔴 بیش از یک قرن پیش🔰
✍ اعلام خطر از فعالیت فرقه ها و مکاتب نوظهور انحرافی،
توسط بزرگ مردی که به گفته بزرگان،
"می فهمید، می دید، می دانست و پیش بینی می کرد. جلوتر از زمانش بود و جامع علوم معقول و منقول"🔰
💠 مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف:🔰
...در این عصر ما فرقههایی پیدا شدهاند که بالمره منکر ادیان و حقوق و حدود هستند. این فرق مستحدثه را، بر حسب تفاوت اغراض، اسمهای مختلف است: آنارشیست[۱]، نیهیلیست[۲]، سوسیالیست[۳]، ناطورالیست[۴]، بابیست[۵]؛ و اینها یک نحو چالاکی و تردستی در اثاره [برانگیختن] فتنه و فساد دارند و به واسطه ورزشی که در این کارها کردهاند، هر جا که هستند، آنجا را آشفته و پریشان میکنند. سالهاست که دو دسته اخیر از اینها، در ایران پیدا شده و مثل شیطان، مشغول وسوسه و راهزنی و فریبندگی عوام اضل من الانعام هستند. یکی فرقه "بابیه" است و دیگر فرقه "طبیعیه" (ماتریالیست[۶]). این دو فرقه، لفظاً مختلف است و لبّاً [= در باطن] متفق هستند و مقصد صمیمی آنها نسبت به مملکت ایران، دو امر عظیم است: یکی تغییر مذهب، و دیگری تبدیل حکومت[از صورت و ظاهر اسلامی به صورت و باطن صد در صد ضد اسلامی] / (ر. ک: رسائل، اعلامیهها…، ترکمان، ص ۷۴)
[۱] اقتدارگریزی، سروریستیزی یا آنارشیسم (به فرانسوی: Anarchisme) در زبان سیاسی به معنای نظامی اجتماعی و سیاسی بدون دولت، یا بهطور کلی جامعهای فاقد هرگونه ساختار طبقاتی یا حکومتی است. آنارشیسم، همکاری داوطلبانه را درست میداند در قالب ایجاد گروههای خودمختار! آنارشیستها بهطور کلی با حاکمیت هرگونه دولت مخالفند و دموکراسی را نیز استبداد اکثریت میدانند.نهایت کار آنارشیسم، هرج و مرج است.
[۲] در فلسفه، بیمعنیاِنگاری، به معنای انکار معنی و ارزش برای هستی جهان است. هیچانگاری، نیستانگاری یا نیهیلیسم (برگرفته از nihil لاتین به معنای هیچ)، نامهای دیگر بیمعنیانگاری است.
بیمعنیانگاری، به هر نوع دیدگاه فلسفی گفته میشود که وجود یک بنیان عینی (ابژکتیو) برای نظام ارزشی بشر را رد میکند.این اندیشه معمولاً در ارتباط نزدیک با بدبینی عمیق و شکگرایی رادیکال است.
[۳] جامعهخواهی، جامعهگرایی یا سوسیالیسم (به فرانسوی: Socialisme)، اندیشهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که برای ایجاد نظم اجتماعی مبتنی بر انسجام همگانی میکوشد.هدف سوسیالیسم نفی و لغو مالکیت خصوصی است و برقراری مالکیت اجتماعی بر ابزارهای تولید. این «مالکیت اجتماعی» ممکن است مستقیم باشد، مانند مالکیت و ادارهٔ صنایع توسّط شوراهای کارگری، یا غیرمستقیم باشد، از طریق مالکیت و ادارهٔ دولتی صنایع…
[۴] طبیعتگرایی یا ناطورالیسم یا ناتورالیسم (به فرانسوی: Naturalisme) گرایش و جنبش ادبی است که اواخر قرن نوزده تحت تأثیر نظریات داروین که معتقد بود انسان از نسل میمون است! شکل گرفت. این جنبش بر جزئیات روزمرهٔ زندگی تأکید میکرد، چرا که رفتار آدمی و سرنوشتش را در چارچوب جبر تحمیل شده از سوی وراثت و محیط به رسمیت میشناخت.
[۵] بابیت یا آیین بابی (بیانی)، بابیه، بابیست، فرقه ای ضاله است که در سال ۱۲۶۰ قمری توسط علیمحمد باب با کمک انگلیس برای خدشه به تشیع جعفری اثنی عشری در ایران پدید آمد.باب خود را پیامبری جدید و بشارت دهندهٔ دینی که قرار است پس از او توسط «من یُظهِرهالله» (آنکه خداوند او را ظاهر خواهد ساخت)، ظاهر شود خواند.دستگیر و اعدام شد، پیروانش که به «بابی» مشهور بودند بر طبق بیانات باب به دنبال «من یظهره الله» میگشتند. تا اینکه بهاءالله، باکمک انگلیس خود را «من یظهره الله» یا همان موعود خواند.برخی بابیان به او ایمان آورده و بهائی نام گرفتند.
[۶] مادّهگرایی، مادّهباوری یا ماتریالیسم (به انگلیسی: Materialism)، به دیدگاهی گفته میشود که بر این باور است که هر آنچه در هستی وجود دارد ماده یا انرژی است و همهٔ چیزها از ماده تشکیل شدهاند و همهٔ پدیدهها (از جمله آگاهی) نتیجهٔ برهمکنشهای مادی است. به عبارت دیگر، ماده تنها چیز است و واقعیت عملاً همان کیفیتهای در حالِ رخ دادنِ ماده و انرژی است. شاخههای مهم آن مادهباوری مکانیکی و مادهباوری دیالکتیکی میباشند.
@ShahidRabe
✅توصیه اولیاء الله
✍ مرجع شهید حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری(اعلی الله مقامه)
خواندن دعای سیفی صغیر(قاموس) را موجب رستگاری در دو جهان می دانستند.
[همچنین، مجرب برای مواجه با خصم و دشمنان زبون و نقشه های شوم آنان، هرکس آن را در سفر یا حضر بخواند آفتی به او نرسد]
و می فرمودند هر مؤمنی با حضور قلب هر روز یك بار این دعا را بخواند، از سرّ توحید چیزی بر او منكشف گردد كه «لا عینٌ رأت، و لا اُذُن سمعت»(نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده)
مفاتیح الجنان.بخش ادعیه مراجعه شود.
@ShahidRabe
🔴 از منظر اندیشمندان و متفکرین ایران اسلامی
✍ چیستی دغدغه مشروعه خواهان🔰
💠 دکتر رضا داوری اردکانی، فیلسوف، رئیس فرهنگستان علوم و از چهرههای شاخص در حوزهٔ نظریهپردازی فرهنگی و اندیشهٔ فلسفی ایران:
شواهد نشان مي دهد كه انگليس در انقلاب مشروطیت، به آزادي مردم ايران اهميت نمی داده و حتي بسياري از مدعيان مشروطه خواهي، به تقليد از غرب و تنها در حرف و لفظ با استبداد، مخالف بودند و از ليبراليسم غربي، سست اعتقادي و يا بي اعتقادي و اباحه را گرفته بودند. شيخ فضل الله نوري(ره) كه ماده دوم متمم قانون اساسي مشروطه را پيشنهاد كرد (كه بر طبق آن شرط اعتبار قوانين، عدم مخالفت، يا مطابقت با احكام و قواعد شريعت است) صرفا" نگران نبود كه عده اي لاابالي به احكام دين، یا منافق و طبيعي و دهري و بابي در ميدان سياست وارد شده اند، بلكه اباحيت را در طبيعت ليبراليسم مي ديد.[اباحیه=جماعت ملحدان، که چیزی را حرام و ناروا ندانند]
در زمره رهبران مشروطه و در مجلس شوراي ملي، اشخاصي وارد شده بودند كه نسخه متابعت و تقليد بي چون و چرا از غرب را مي دادند و از اين معني پيدا بود كه كار مشروطه به صرف محدود كردن قدرت شاه و تأسيس مجلس و دولت محدود نمي شد.
در انقلاب مشروطيت معدودي كه مي دانستند مشروطه، مشروعه نمی شود، به ملاحظه «دفع افسد به فاسد» ،جانب مشروطه را گرفتند.اينها مي گفتند ميان دو بد بايد، كمتر بد را انتخاب كرد و در نظرشان مشروطه كمتر از استبداد آن زمان بد بود. مي دانيم كه جمعي ديگر كه شيخ فضل الله نوري(ره) در رأسشان بود، مشروطه را افسد از حكومت و سلطنت آن زمان مي دانستند. شيخ چنانكه در رسائل و مقالات خود نوشته است، با مشروطه به معني محدود كردن قدرت سلطنت و تأسيس عدالتخانه مخالف نبود و زماني كه از در مخالفت با مشروطيت در آمد كه در آراء و اقوال مروجان و مبلغان مشروطه خواهي، آثار كفر و زندقه و نفاق ديد و بيمناك شد كه مبادا شعله آزاديخواهي كه از اروپا آمده ،به جاي اينكه در خانه ظلم و استبداد افتد، خرمن دين را بسوزاند...
این طایفه با آورده غرب، اعم از سوسياليسم و ليبراليسم و ... مخالفت كرده اند، ولي بر خلاف آنچه بسياري از نويسندگان [معلوم الحال] پنداشته اند، قصدشان دفاع از رژيم استبدادي و رسوم كهن ظلم و تعدي نبوده است. اينها در وراي ظاهر شعار آزادي و برابري و برادري، عدول از قواعد ديني و رجوع به اباحيت را ديده اند و بيمناك بوده اند كه مبادا از چاله استبداد و سلطنت مطلقه به درآيند و به چاه زندقه و بي ديني بيفتند. اين طايفه را معمولا [همین افراد و نویسندگان معلوم الحال] حامي استبداد، و مرتجع خوانده اند و اين، ظلم بيشتر مورخان [عمدتا" فراماسون] تاريخ صدساله اخير است كه هنوز هم ادامه دارد. در اغلب كتب تاريخ مشروطيت، شيخ فضل الله نوري(ره) را [ناجوانمردانه] حامي استبداد قلمداد كرده و اعمال و رفتارش را به خودخواهي و رياست طلبي و دنياداري باز گردانده اند و حتي اين احتمال را در نظر نياورده اند [یا نخواستند که در نظر آورند] كه شايد ایشان از دين و شريعت دفاع كرده باشد. مشابهت مشروعه خواهان و طرفداران سلطنت مطلقه، در مخالفت با سياست جديدِ فرا گرفته و آورده از غرب بود. البته اگر مخالفت يك طايفه با غرب براي دفاع از دين بود، گروهي نيز در پناه دين از قدرت و سلطنت استبدادي دفاع مي کردند و [این به معنی یکی بودن مشروعه خواهان و سلطنت طلبان نبود]. اما در مقابل، مخالفان ضد ظلم و استبداد و طرفداران مشروطه و دموكراسي، به اصول غربي پناه برده و با غرب همراه [ و ظالم اصلی دوران] شدند. كساني كه شيخ فضل الله را حامي استبداد خوانده و مقصد او را حفظ وضع ظلم و جور دربار آن زمان دانسته اند! اگر حقيقتا" با ظلم و استبداد و استعمار مخالفند و تأييد آن را روا نمي دارند، چرا ميرزا فتحعلي آخوندزاده و ميرزا ملكم خان را نوكر روس و عامل استعمار بريتانيا نمي دانند؟ و گاهي هم كه به اسناد مؤيد اين معني برخورد مي كنند زود از كنار آن مي گذرند و يا به توجيه مي پردازند؟...
هنوز هم نويسندگاني [معلوم الحال] هستند كه كساني را كه دعوت به تأمل در اين مسائل مي کنند، حامي استبداد و مثلا" مدافع متعصب و قشري و حتي فرصت طلب حكومت اسلامي مي خوانند.../
منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت(نوید شاهد) از ماهنامه فرهنگی شاهد یاران/ شماره 102-103
@ShahidRabe