eitaa logo
شهر سوال وجواب
67 دنبال‌کننده
29 عکس
13 ویدیو
0 فایل
کانال شهر سوال و جواب در ایتا : eitaa.com/shahre_soal روبیکا: rubika.ir/shahre_soaljavab تلگرام : http://t.me/shahre_soal
مشاهده در ایتا
دانلود
"نماز اول وقت؛ کلید برکت و رهایی از تنگدستی ومشکلات" ‌✅ نماز اول وقت بخوانید تنگ‌دستی شما رفع‌ می‌شود! ✍️آیت الله بهجت (ره) فرمودند : آیه الله العظمی آقا سید عبدالهادی شیرازی رحمة الله علیه که‌ ماشاءالله، واقعاً عالم حسابی بود، نقل کرده‌اند که در کوچکی بعد از فوت پدرم میرزای بزرگ تکفّل خانواده به عهده‌ی من بود. می‌گوید: پدرم را در خواب دیدم. از من پرسیدند: آقا سید عبدالهادی، حال شما چطور است؟ می‌گوید در جواب گفتم: (وضع مالی ما ضعیف است و تنگدستی به ما فشار می آورد) حالمان خوب نیست. فرمود: به بچه‌ها و اهل خانه سفارش کنید که نماز اول وقت بخوانند، تنگدستی شما رفع می‌شود. در محضر بهجت، ج۳، ص ۱۸۸. نماز ،حکم خدا و پرچم اسلام https://eitaa.com/namaz_parchameslam
هدایت شده از یاد خوبان و سخنان حکیمانه
ماجرای جعفر نعلبند و ملاقات با حضرت حجه (عج) مرحوم آيه اللّه حاج ميرزا “محمّد على گلستانه نقل کردند: عموى من مرحوم آقاى “سيّد محمّد على” كه از مردان صالح و بزرگوار بود نقل مى كرد: در اصفهان شخصى بود، به نام “جعفر نعلبند” كه او حرفهاى غيرمتعارف، از قبيل آن كه من خدمت امام زمان(عج) رسيده ام و... در سفری با او همراه شدم ودر ضمن راه از او پرسيدم مردم درباره شما حرفهائى مى زنند آيا راست مى گويند، كه تو خدمت “امام زمان” (عج) رسيده اى؟ اوّل نمى خواست جواب مرا بدهد، لذا گفت! آقا از اين حرفها بگذريم و با هم مسائل ديگرى را مطرح كنيم. من اصرار كردم . گفت: بيست و پنج سفر كربلا مشرف شده بودم، تا آنكه در سفر بيست و پنجم شخصى كه اهل يزد بود، در راه با من رفيق شد، چند منزل كه با هم رفتيم، مريض شد و كم كم مرضش شدت كرد تا رسيديم به منزلى كه قافله به خاطر ناامن بودن راه دو روز در آن منزل ماند، تا قافله ديگرى رسيد و با هم جمع شدند و حركت كردند و حال مريض هم رو به سختى گذاشته بود وقتى قافله مى خواست حركت كند من ديدم، به هيچ وجه نمى توان او را حركت داد لذا نزد او رفتم و به او گفتم من مى روم و براى تو دعاء مى كنم، كه خوب شوى و وقتى خواستم با او خداحافظى كنم ديدم گريه مى كند، من متحيّر شدم از طرفى روز عرفه نزديك بود و بيست و پنج سال همه ساله روز عرفه در كربلا بوده ام و از طرفى چگونه اين رفيق را در اين حال تنها بگذارم و بروم؟! به هر حال نمى دانستم چه كنم او همين طور كه اشك مى ريخت به من گفت: فلانى من تا يك ساعت ديگر مى ميرم اين يك ساعت را هم صبر كن، وقتى من مردم هر چه دارم از خورجين و الاغ و ساير اشياء مال تو باشد، فقط جنازه مرا به كربلا برسان و مرا در آنجا دفن كن. من دلم سوخت و هر طور بود كنار او ماندم، تا او از دنيا رفت قافله هم براى من صبر نكرد و حركت نمود. من جنازه او را به الاغش بستم و به طرف مقصد حركت كردم جنازه مرتب از روی الاغ می افتاد بالاخره ديدم نمى توانم، او را ببرم خيلى پريشان شدم ايستادم و رو به حضرت “سيّدالشّهداء(ع) سلامى عرض كردم و با چشم گريان گفتم: آقا من با اين زائر شما چه كنم؟ اگر او را در اين بيابان بگذارم مسئولم و اگر بخواهم بياورم، مى بينيد كه نمى توانم! درمانده و بى چاره شده ام! ناگهان ديدم، چهار سوار كه يكى از آنها شخصيت بيشترى داشت پيدا شدند و آن بزرگوار به من گفت: جعفر با زائر ما چه مى كنى؟! گفتم درمانده شده ام، نمى دانم چه بكنم؟ آن سه نفر همراه پياده شدند، يكى از آنها نيزه اى در دست داشت با آن نيزه زد چشمه آبى ظاهر شد آن ميّت را غسل دادند و آن آقا جلو ايستاد. و بقيّه كنار او ايستادند و بر او نماز خواندند و بعد او را سه نفرى برداشتند و محكم به الاغ بستند و ناپديد شدند. من حركت كردم، با آنكه معمولى راه مى رفتم ديدم به قافله اى رسيدم، و از آنها و دیگر قافله ها عبور کردیم پس از چند لحظه به پل سفيد، كه نزديك كربلا است رسيدم وارد كربلا شدم و خودم تعجب مى كردم چگونه رسیدم. بالاخره جنازه را بردم، در “وادى ايمن در كربلا دفن كردم، پس از بيست روز رفقائى كه در قافله بودند به كربلا رسيدند، آنها از من سؤال مى كردند: تو كى آمدى؟ و چگونه آمدى؟ من براى آنها به اجمال مطالبى را مى گفتم و آنها تعجّب مى كردند. تا آنكه روز عرفه شد وقتى به حرم رفتم، ديدم بعضى از مردم را به صورت حيوانات مختلف مى بينم! از شدّت وحشت به خانه برگشتم. باز دو مرتبه از خانه در همان روز بيرون آمدم، باز هم آنها را به صورت حيوانات مختلف ديدم.و در سالهای بعد هم در روز عرفه بعضى ها را بصورت حيوان مى بينم ولى در غير آن روز آن حالت برايم پيدا نمى شود. وقتى اين مطالب را براى مردم در اصفهان مى گفتم: آنها باور نمى كردند و يا پشت سر من حرف مى زدند. تا آنكه تصميم گرفتم، كه ديگر با كسى در اين باره حرف نزنم و مدّتى هم چيزى براى كسى نگفتم، تا آنكه يك شب با همسرم غذا مىخورديم، صداى در حياط بلند شد رفتم در را باز كردم ديدم شخصى مى گويد: جعفر حضرت “صاحب الزّمان(عج) تو را مىخواهد من لباس پوشيدم و همرا او رفتم مرا به مسجد جمعه در همين اصفهان برد، ديدم آن حضرت در صفه اى كه منبر بسيار بلندى در آن هست نشسته اند و جمع زيادى هم خدمتشان بودند من با خودم مى گفتم: در ميان اين جمعيت چگونه آقا را زيارت كنم و خدمتش برسم؟ ناگهان ديدم به من توجّه فرمودند و صدا زدند جعفر بيا من به خدمتشان مشرّف شدم فرمودند چرا آنچه در راه كربلا ديده اى براى مردم نقل نمى كنى؟ عرض كردم: اى آقاى من! آنها را براى مردم نقل مى كردم ولى از بس مردم پشت سرم بدگوئى كردند تركش نمودم. حضرت فرمودند: تو كارى به حرف مردم نداشته باش تو آن قضيّه را براى آنها نقل كن تا مردم بدانند كه ما چه نظر لطفى به زوّار جدّمان حضرت ابى عبداللّه الحسين(ع) داريم. یادخوبان و سخنان حکیمانه https://eitaa.com/joinchat/3604538Cd838f28640
هدایت شده از دعا و نیایش،اظهار بندگی
🌷 آیت الله حق شناس(ره) : 🖌 داداش جون! اگر زندگیت آتش می گیرد ، چند شب سوره یس بخوان و به امام زمان (علیه السلام) هدیه کن ، خوب می شود. 🖌 وقتی شب شما ، افق شما تاریک شد به قرآن پناه ببرید ، قبل از خواب سوره واقعه را بخوانید تا دنیایتان آباد شود. 🖌 همچنین قبل از خواب سوره تبارک (ملک) را بخوانید تا شب اول قبرتان نورانی شود. امروز پنجشنبه وامشب شب جمعه است هدیه به روح همه پدران و مادران وذوی الحقوق و اموات امت اسلام از صدر اسلام تا زمان حاضر خاصه شیعیان ومحبین اهل‌بیت پیامبر(ع)، الفاتحه مع سه تا صلوات دعا و نیایش،اظهار بندگی https://eitaa.com/joinchat/1530593608Ca155ddf9db
هدایت شده از خانواده مطلوب دینی
🔹رهبر معظم انقلاب: «کسانی که کانون خانواده را تحقیر می‌کنند، خیانت می‌کنند؛ هم به ملّت، هم به جامعه‌ی زنان. کسانی که وانمود می‌کنند عدالت جنسیّتی به این است که در همه‌ی میدان‌هایی که مردها وارد می‌شوند، زن‌ها هم باید وارد بشوند، این‌ها به اعتماد، حرمت، شخصیّت و هویّت زن خیانت می‌کنند.» ۹۶/۱۲/۱۷ خانواده مطلوب دینی eitaa.com/khanevadeh_dini
هدایت شده از درسهایی از قرآن و احادیث
امام_حسين عليه‌السلام فرمود: ✍️ لَيستِ العِفّةُ بمانِعَةٍ رِزْقا، و لا الحِرصُ بجالِبٍ فَضْلاً، و إنَّ الرِّزقَ مَقْسومٌ و الأجَلَ مَحتومٌ، و اسْتِعمالُ الحِرصِ طَالبُ المَأْثَمِ؛ 💠 نه عفت و مناعت مانع روزى مى‌شود و نه حرص‌زدن روزى بيشتر مى‌آورد؛ زيرا روزى تقسيم شده و اجل حتمى است و حرص‌زدن طلب گناه است. (ميزان‌الحكمه، ج۳، ص۲۵) کسب درآمد از هر راهی با رزق و روزی حلال متفاوت است شاید اموالی را از راه غیر حلال بدست بیاری ولی روزی تو نیست و بدردت نمیخوره هم گناه کردی هم نمیتونی از اون استفاده کنی وبهره مند بشی درسهایی از قرآن و احادیث https://eitaa.com/joinchat/2554790627C102ddec679
چرا مردم از گناه نمیترسند؟ امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند: «عَجِبْتُ‏ لِأَقْوَامٍ‏ يَحْتَمُونَ‏ الطَّعَامَ‏ مَخَافَةَ الْأَذَى كَيْفَ لَا يَحْتَمُونَ الذُّنُوبَ مَخَافَةَ النَّار» در شگفتم از مردمى که از ترس اذیت شدن، از غذا پرهیز می کنند چگونه از ترس آتش، از گناهان پرهیز نمی کنند؟! تحف العقول، ص204 نکته : توجیهات مردم در باره انجام گناه👇 دلیل اینکه از گناه پرهیز نمی کنیم و مردم ارتکاب گناه را جدی نمیگیرند این است که بسیاری از مردم این اعمال و گفتاری که اسلام روایات گناه می دانند را گناه نمی دانند؛ یا می گویند این که در قرآن نیامده گناه است و مهم قرآن است و روایات را آخوندها درست کردند. یا می گویند مهم دل است که پاک باشد خدا ارحم الراحمین است. یا می گویند این همه مردم گناه میکنند اینی که من میکنم چیزی نیست. یا می گویند همین یکبار است، و یک شب هزار شب نمی شود. یا می گویند ما امامان معصوم را شفیع قرار می دهیم کارمان حل است. و یا اینکه می گویند نهایت همه انسانها بهشت جاویدان است،  مدتی گرچه طولانی میرویم در دوزخ، سپس به بهشت ختم می شویم. درسهای زندگی بخش قرآن و نهج البلاغه https://eitaa.com/qouran_zendegi
هدایت شده از زندگی پس از مرگ
صحنه قیامت و روز حساب و کتاب وقتی قیامت بر پا می‌شود خداوند به مالک دوزخ دستور می‌دهد جهنم هفت‌گانه را روشن و شعله‌ور نماید. و به رضوان مامور بهشت دستور می‌دهد که بهشت هشت‌گانه را زینت کند. وبه میکاییل دستور میدهد، پل صراط را بر روی جهنم نصب کن؛ و به جبرئیل فرمان میدهد ترازوی سنجش اعمال بندگان را زیر عرش نصب کن پروردگار عالم آنگاه صدا می‌زند ای محمد(صلی الله علیه وآله)، امت خود را برای حسابرسی نزدیک بیاور، در این هنگام خداوند دستور می‌دهد که بر روی صراط، هفت پل قرار دهند که طول هر پل، ۱۷ هزار فرسخ است و بر هر پلی هفتاد هزار ملک ایستاده‌اند که از زنان و مردان این امت سؤال می‌کنند ایستگاه اول از «ولایت و دوستی علی بن ابی طالب(علیه السلام) و دوستی آل محمد(صلی الله علیه وآله)» می‌پرسند، اگر حق اهل بیت و امام علی(علیهم السلام) را در دنیا به جا آورده باشد و با خود توشه‌ای در این امر به همراه داشته باشد، از روی پل مانند برق جهنده عبور می‌کند و رد می‌شود و کسی که اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) را دوست نداشته وطبق فرمان جانشینان پیامبر عمل نکرده باشد و مراعات آنها را در دنیا نکرده باشد با سر، سقوط می‌کند و وارد جهنم می‌شود، اگر چه کارهای نیکش به اندازه عمل هفتاد صدیق باشد. ایستگاه دوم از «نماز» می‌پرسند؛ یعنی آیا به نماز، اعتقاد داشتی و خواندی؟ چگونه خواندی همراه با اخلاص بود یا برای ریا و خودنمایی؟ ایستگاه سوم از «زکات» می‌پرسند؛ یعنی آیا زکات مال خود را پرداخت نمودی و حق نیازمندان را ادا کردی یا نه؟ ایستگاه چهارم از «روزه» می‌پرسند؛ آیا روزه گرفتی؛ چگونه گرفتی؛ فقط تشنگی و گرسنگی کشیدی؛ یا تمام اعضا و جوارحت روزه داشت و به نتیجه روزه‌داری که تقوا بود دست پیدا کردی یا نه؟ ایستگاه پنجم از «حج» می پرسند؛ آیا با استطاعت و قدرت مالی و بدنی که خداوند به تو عنایت فرمود به زیارت خانه خدا رفتی یا نه؟ ایستگاه ششم از «جهاد» می‌پرسند؛ آیا هنگامی که دین خدا در خطر بود به فرمان ولی خدا گوش کردی؛ به دفاع از دین خدا پرداختی، یا همانند خوارج و اهل صفین و نهروان، نافرمانی کردی و موجب شدی کرسی عدالت به دست نا اهلان بیفتد؟ ایستگاه هفتم از «عدل» پرسش می‌شود؛ یعنی آیا با همه مردم حتی خودت به انصاف و مقتضای عقل و حکم الهی و برابری برخورد کردی یا ظلم نمودی؟ اگر چیزی به همراه داشت و به سؤالات، جواب داد، از پل هفتم نیز مانند برق جهنده عبور می‌کند و اگر چیزی برای جواب دادن نداشت، عذاب و شکنجه می شود. 1- تفسیر نمونه، ج19: 4. 2- نورالثقلین، ج4: 401؛ نشر مطالب صدقه جاریه است. زندگی پس از مرگ https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
عواقب سبک شماردن نماز در کلام رسول الله منظور از سبک شماری نماز، اهمیت ندادن به وقتِ نماز و بی‌توجهی به قضا شدنِ آن است. سبک شمردنِ نماز، با ترکِ آن، متفاوت است؛ کسی که نسبت به نماز سهل انگار است با واژه «ساهون» یعنی سهل انگار معرفی شده ولی کسی که نماز را به طور کلی ترک می کند، با عنوانِ «تارک الصلاه» شناخته می شود. عَنْ الفاطمه الزهرا(س)قالَتْ: سَأَلْتُ أَبی رَسُولَ اللّهِ (ص)لِمَنْ تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ. قال(ص): مَنْ تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ إِبْتَلاهُ اللّهُ بِخَمْسَ عَشَرَهَ خَصْلَهً: یَرْفَعُ اللّهُ الْبَرَکَهَ مِنْ عُمْرِهِ،وَ یَرْفَعُ اللّهُ الْبَرَکَهَ مِنْ رِزْقِهِ،وَ یَمْحُوا اللّهُ عَزَّوَجَلَّ سیماءَ الصّالِحینَ مِنْ وَجْهِهِ،وَکُلُّ عَمَل یَعْمَلُهُ لا یُوجَرُ عَلَیْهِ،وَ لا یَرْتَفِعُ دُعاؤُهُ إِلی السَّماءِ،وَ لَیْسَ لَهُ حَظٌّ فی دُعاءِ الصّالِحینَ،وَ أَنّهُ یَمُوتُ ذَلیلاً،وَ یَمُوتُ جائِعًا،وَ یَمُوتُ عَطْشانًا، فَلَوْ سُقِی مِنْ أَنْهارِ الدُّنْیا لَمْ یُرْوَ عَطَشُهُ،وَ یُوَکِّلُ اللّهُ مَلَکًا یَزْعَجُهُ فی قَبْرِهِ،وَ یَضیقُ عَلَیْهِ قَبْرُهُ، وَ تَکُونُ الظُّلْمَهُ فی قَبْرِهِ،وَ یُوَکِّلُ اللّهُ بِهِ مَلَکًا یَسْحَبُهُ عَلی وَجْهِهِ، وَ الْخَلائِقُ یَنْظُرُونَ إِلَیْهِ،وَ یُحاسَبُ حِسابًا شَدیدًا، وَ لا یَنْظُرُ اللّهُ إِلَیْهِ وَ لا یُزَکّیهِ وَ لَهُ عَذابٌ أَلیمٌ.» (فلاح السائل، ص ۲۲) ازحضرت فاطمه سلام الله علیها نقل شده که از پدرش رسول خدا صلی الله پرسید: مردان و زنانى که نماز را سبک می‌شمرند چه عواقبی دارند؟ آن حضرت فرمودند: هر مرد و زنی که نمازش را سبک شمارد، خداوند او را به پانزده‏ مصیبت گرفتار می‌نماید: شش بلا در زندگی دنیا، سه بلا هنگام مرگ، سه بلا در قبر، و سه بلا در قیامت هنگام بیرون آمدن از قبر در انتظار اوست  مصیبت‌هاوبلاهای دنیا: ۱. خداوند، برکت را از عمر او میگیرد. ۲. خداوند، برکت را از روزی‌‏او میگیرد. ۳.خداوند نشانه پرهیزکاری وتقوا را از چهره‌اش محو می‌کند. ۴. در برابر سایر اعمال وعباداتش پاداش داده نمی‌شود. ۵. دعایش به سوى آسمان بالا نمی‌رود. ۶. مشمول دعاى بندگان شایسته خدا نخواهد شد.  اما مصیبت‌های هنگام مرگ: ۱. با حالت خوارى و ذلت جان می‌دهد ۲. گرسنه می‌میرد. ۲.تشنه جان می‌دهد، به گونه‌‏اى که اگر آب تمام رودخانه‌‏هاى دنیا را به او بدهند، سیراب نخواهد شد. اما مصیبت‌هایى که در قبر گرفتارشان می‌شود: ۱. خداوند فرشته‌‏اى را بر او می‌گمارد تا او را در قبرش همواره پریشان نگهدارد. ۲. قبرش را بر او تنگ می‌کند. ۳. قبرش تاریک می‌شود.  اما مصیبت‌های روز قیامت به هنگام بیرون آمدن از قبر: ۱.خداوند فرشته‏‌اى بر او می‌گمارد تا در جلوی چشم مردم، او را به رو بر زمین بکشد. ۲.حسابرسی او بسیار شدید و با دقت خواهد بود. ۳.خداوند نظر رحمت به او ننموده و از بدی‌ها وآلودگیهایش جدا نمی‌کند، و براى او عذاب دردناکى خواهد بود. نماز ،حکم خدا و پرچم اسلام https://eitaa.com/namaz_parchameeslam
هدایت شده از خانواده مطلوب دینی
نامگذاری کودک‌ در فرهنگ شیعه و روایات اهلبیت از جمله حقوقی که کودک بر والدین دارد، انتخاب نام نیکو است، نام نیک، بهترین هدیه‌ای است که هر نوزاد در روزهای اوّل زندگی دریافت میکند، نام هرکس همیشه با اوست و از او جدا نمی‌شود و در شخصّیت فردی و اجتماعی‌اش مؤثر است انتخاب نام شایسته برای کودک از چنان اهمیّتی برخورداراست که مستّحب است نوزاد پسر را تا روزهفتم محمّدو نوزاد دختر را فاطمه یا یکی از اسامی آن حضرات بنامندمثل زهرا و... پس از آن اگرخواستند،نامش را تغییر دهند. روایات اهلبیت درخصوص این فریضه👇 ۱. پیامبر(ص)به امام علی(ع)فرمود: حق فرزند بر والدین این‌ است که نام نیکو برای او انتخاب نماید و او را به نیکی تربیت نموده و به‌کاری شایسته بگمارد. یٰا عَلیِ،حَقُ الْوَلَدِ عَلَی ْوٰالِدِهِ اَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ وَاَدَبَهُ وَ یَضَعَهُ مَوْضِعاً صٰالِحاً [۷] ۲. پیامبراکرم(ص)فرمود: نام نیک برای فرزندخود انتخاب کنید،چون در قیامت شما را با همان نام می‌خوانند و گفته می‌شود‌ای فلان فرزند فلان برخیز و بسوی نور خود گام بردار و‌ ای فلان فرزند فلان برخیز که نوری درتو نیست[۸] ۳. امام علی(ع)فرمود: اوّلین هدیه‌ای که والدین به فرزند می‌بخشند نام خوب است، پس نام نیکو برای فرزندان خود انتخاب نمایید. قٰالَ رَسُولَ الله(ص): اِنَّ اَوَّلَ مٰا یَنْحَلُ اَحَدُکُمْ وَلَدَهُ الاِسْمُ الْحَسَنُ فَلْیُحْسِنْ اَحَدُکُمْ اسْمَ وَلَدِهِ[۹] ۴. امام رضا (ع)فرمود: نخستین احسان و نیکی که پدر در حق فرزندش روا می‌دارد، انتخاب نام زیبا برای اوست، پس لازم است هر یک از شما نام نیکو برای فرزند خود انتخاب کند. اَوَّلَ مایَبَرُّ الرَّجُلُ وَلَدَهُ اَنْ یُسَمِّیَهُ بِاسْمِ حَسَنِ، فَلْیُحْسِنْ اَحَدُکُمُ اسْمَ وَلَدِهِ[۱۰] انتخاب نام نیک ضمن این‌که تکریم و احترام به کودک است، نشان دهنده طرز تفکّر واعتقاد خانواده و آرمان‌ها و الگو‌های مورد علاقه آنان می‌باشد. بهمین‌جهت اسلام دستور می‌دهد از نام‌هایی استفاده شود که نشان از هویت اعتقادی دارند و الهام‌بخش و امیدآفرین و حامل پیام و فرهنگ اصیل انسانی و اسلامی می‌باشند وبهترین آن‌ها، نام‌هایی‌ است که دربردارنده معنای عبودیّت خداوند متعال باشد. مانند عبدالله، عبدالرحمن و نیز نام پیامبران و ائمه اطهار(ع) و بهترین آن‌ها نام محمّد است. به نمونه‌هایی از روایات وارد شده در این‌باره اشاره می‌گردد: ۱. امام باقر(ع)می‌فرماید: راست‌ترین نام‌ها این است که بر بندگی خداوند متعال دلالت کند و برترین نام‌ها، اسامی پیامبران است. اَصْدَقُ الاَسْمٰاءِ مٰا سُمِّیِ بالْعُبُودِیَّةِ وَ اَفْضَلُهٰا اَسْمٰاءُ الاَنْبِیٰاءِ.[۱۶] ۲. امام رضا(ع)می‌فرماید: خانه‌ای که در آن نام محمّد باشد اهل آن در طول شبانه روز با خیر و برکت همراه خواهند بود. اَلبَیتُ الَّذِی فیِهِ مُحَمَّدٌ یُصبِحُ اَهلُهُ بِخَیرٍ وَ یُمسُونَ بِخَیرٍ».[۱۷] ۳. پیامبر اکرم(ص)می‌فرماید: اگر نام فرزندانتان را محمّد گذاشتید، اکرامش کنید و در مجالس خود برایش جا در نظر بگیرید و با روی گرفته و صورت عبوس با او برخورد ننمایید. «اِذا سَمَّیتُمُ الوَلَدَ مُحَمَّداً فَاَکرِمُوهُ وَ اَوسِعُوا لَهُ فِی المَجلِسِ وَ لا تُقَبِّحُوا لَهُ وَجهًا».[۱۸] ۴. سلیمان جعفری می‌گوید از امام کاظم (ع)شنیدم که فرمود: هیچ‌گاه فقر و بیماری به خانه‌ای که در آن نام محمّد، احمد، علی، حسن، حسین، جعفر، طالب، عبدالله و فاطمه وزهرا باشد، داخل نمی‌شود. لَا یَدخُلُ الفَقرُ بَیتاً فیهِ اسمُ مُحَمَّدٍ اَو اَحمَدَ اَو عَلِی اَو الحَسَنِ اَوِ الحُسَینِ اَو جَعفَرٍ اَو طالِبٍ اَو عَبدِاللهِ اَو فاطِمَةَ مِنَ النَّساءِ».[۱۹] ۵. سکونی می‌گوید:بر امام صادق(ع) وارد شدم در حالی‌که محزون و‌ اندوهگین بودم، امام بمن فرمود: چرا‌ ناراحتی؟ عرض کردم: خداوند به من دختری داده است. امام فرمود: ‌ای سکونی، دختر تو سنگینی‌اش بر زمین است و روزی‌اش بر خدا، عمرش از عمر تو جدا و رزق وروزی که می خوردد غیر از روزی توست. سکونی گوید: به خدا سوگند حزن و‌ اندوه من با این گفتار از بین رفت. سپس امام فرمود: او را چه نامیده‌ای؟ عرض کردم: فاطمه. فرمود: آه آه آه، آن‌گاه دست خود را بر پیشانی نهاد..سپس فرمود: حال که او را فاطمه نامیدی هرگز دشنامش مده، نفرینش مکن و او را نزن وتابتوانی محبت کن. اِذا سَمَّیتَها فاطِمَةَ فَلا تَسُبَّها وَ لا تَلعَنها وَ لا تَضرِبها[۲۰] منابع : ۷. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹-۳۹۰ ۸. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹ ۹. مستدرک الوسائل، ج۱۵، ص۱۲۷ ۱۰. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹  ۱۶. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۱ ۱۷. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۴، ۱۸. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۴ ۱۹. الکافی، ج۶، ص۱۹،   ۲۰.وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۴۸۲،  خانواده مطلوب دینی eitaa.com/khanevadeh_dini
هدایت شده از بوسه خدا
نوکنیدجامه را 👚👕👗👗👔👚👕👕👚 پاک کنیدخانه را،🚿 گل بزنید قبله را، 🌷🌿🎋💐🌹🌺🌷🌹💐🌺💐 ماه رجب میرسد/ هوش کنید مست را آب زنید دست را، 💦💧💦💧💦💧💦💧💦🙌 سجده کنید هست را 🙏، ماه رجب میرسد/سیر کنید گشنه را آب دهید تشنه را 🍶 دور کنیدغصه را ماه رجب میرسد/عفوکنید بنده را 💑، أرج نهید زنده را 👪 ،یادکنید رفته را ،ماه رجب میرسد. 🌼♻🌼♻🌼♻🌼♻🌼♻🌼🌿🌱💐🌻 امام باقر(علیه السلام) : ✨هرمومنی راکه دوست دارید رسیدن این ماه رابه اومژده دهید ♻پیشاپیش فرارسيدن ماه رجب رو تبریک عرض میکنیم 🎀🙏🏼 بوسه خدا https://eitaa.com/joinchat/1631977496Cc349b42411
هدایت شده از سیره زندگی و سخنان معصومین(ع)
مختصری از زندگی وشهادت امام هادی(ع) اَلسَّلامُ عَلَيْكَ یا اَبا الحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الهادیِ النِّقِیُّ؛ شهادت مظلومانه امام علی النقی (ع) تسلیت باد. حضرت امام علی بن محمد بن علی بن موسی(ع) فرزند گرامی امام جواد(ع)در سال ۲۱۲ هجری قمری در مدینه النبی دیده به جهان گشود.(۱) امام هادی (ع) دهمین پیشوای شیعه در سن ۸ سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارش امام جواد (ع) عهده دار مقام امامت گردید و پس از ۳۳ سال امامت در سال ۲۵۴ هـجری قمری در سامرا به شهادت رسید.(۲) مشهورترین لقب ایشان هادی و کنیه حضرت ابوالحسن می باشد و از آنجا که کنیه ابوالحسن متعلق به چند امام شیعه است، در کتب روائی و اسناد تاریخی منظور از «ابوالحسن اول» امام کاظم (ع)و منظور از «ابوالحسن ثانی» امام رضا(ع)و منظور از «ابوالحسن ثالث» امام هادی(ع) است. و اگر ابوالحسن مطلق و بدون قید ذکر شود منظور و مقصود حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) است. امام هادی (ع) در زمان حیات مادی خویش هرچند مورد ظلم و حسادت حکام ظالم قرار می گرفت ولیکن ایشان نیز همانند پدران گرامی خویش و انبیای الهی از آنچنان هیبت و نفوذ معنوی برخوردار بود که همگان را وادار به کرنش می نمود و این امر اختصاص به شیعیان نداشت. بهاءالدین اِربلی از محدثین و مورخین بزرگ شیعه می فرماید: «امام هادی در سامرا از چنان شخصیت والا و عظمت روحی برخوردار بود که همگان در مقابل وی فروتنی نشان می دادند و ناخواسته در برابرش تواضع کرده و مورد احترام بود(۳) با بررسی کتب اهل سنت نیز در می یابیم، اگرچه اهل سنت کمتر به ایشان پرداخته اند ولیکن با این وجود با مراجعه برخی از کتب اهل سنت متوجه می شویم، ایشان از نظر اهل سنت نیز  سرآمد علمی و عملی محسوب می گردد، ابن صباغ مالکی از بزرگان اهل سنت، امام را چنین معرفی میکند : «گنبد فضل ابوالحسن علی هادی بر کهکشانها سر زده شعاع فضائلش تا ستارگان آسمانها امتداد يافته است و هيچ فضيلت و منقبتی نيست مگر اين که افتخار آميزترين آن پيش او است و براي اين شايسته اين فضيلت است که در جوهر ذات او کرامتی که در ويژگيهای آن يگانه است و سرشتش پاکيزه شده از عيب و نقص، و اخلاقش خوش و شيرين و سيرت و روشش متعادل و افعالش با فضيلت می باشد او در وقار و سکون و طمأنينه و فقه و نزاهت و پرهيزگاری و دانائی و آگاهی مطابق روش پيامبر و خوی و عادت علوی بود و دارای سرشت پاک و همت عالی بود که کسی از مردم به آن حد نمی‌ رسيد.»(۴) حاکمان ظالم دوران امام هادی (ع) بدلیل اینکه ایشان را خلیفه بر حق مسلمین می دانستند، از عظمت و هیبت ایشان نزد مردم بیم داشتند، پس همواره حضرت و شیعیان ایشان را مورد آزار و اذیت و کنترل خود قرار می دادند تا آن که معتز که در دشمنی با آل محمد (صَ) و قتل دشمنان معروف بود، به خلافت رسید که آن ملعون وجود نورانی حضرت هادی (ع) را تحمل نکرد و دستور داد حضرت را مسموم و به شهادت برسانند. (۵) پی نوشت: [۱]. اعلام الورى ج 2ص 109 [۲]. مناقب آل ابی طالب ج 4ص 401 [۳]. کشف الغمه اربلی ج2 ص398 [۴]. الفصول المهمه فی معرفه الأئمه ج2ص1073 [۵]. اعلام الهدایه ص114  سیره ،زندگی و سخنان معصومین(ع) https://eitaa.com/joinchat/3055484928C7febb8f6ef
هدایت شده از بوسه خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسلام و صبح بخیر این کلیپ رو درخلوت ببینید لطفا و ..... بوسه خدا https://eitaa.com/joinchat/1631977496Cc349b42411