eitaa logo
زندگی پس از مرگ
247 دنبال‌کننده
22 عکس
11 ویدیو
0 فایل
زندگی پس از مرگ https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کشکول معارف دینی سید
چرا در سختی ها و مشکلات زندگی به خدا اعتماد می کنیم؟ روزی هر مخلوقی به عهده خالق است. خداوند متعال در قران کریم فرمود: روزی مخلوق با من است (سوره هود/۶). آیا منظور خدا این است، که در منزل بنیشنیم یا بخوابیم از سوی خدا مائده آسمانی نازل شود؟! یا بدون هدف و نتیجه تلاش کنیم و خدا روزی رسان است؟ خیر! خداوند روزی را قرار داده، ولی از طرفی توانمندی و اختیار هم به انسان و همه موجودات داده. پس باید حرکت کنیم، تلاش کنیم وکاری انجام دهیم، زمینی شخم کنیم، بذری بکاریم، تا خداوند متعال توسط باران، آفتاب و... یک دانه را تا ۷٠٠ دانه تبدیل کند (سوره بقره/۲۶۱). قصه: ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ(ع ) ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺍی ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﺩﺭ ﻣﺪﺕ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﻴﺨﻮﺭی؟ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ: ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﺍی ﻛﺮﺩ ﻭ ﺳﻪ ﺩﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﻧﻬﺎد!!! ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺖ ﻳﻚ ﺳﺎﻝ، ﺣﻀﺮﺕ ﺟﻌﺒﻪ ﺭﺍ گشود ﻭ مشاهده کرد، ﻛﻪ ﻓﻘﻂ ﻳﻚ ﻭﻧﻴﻢ ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩﻩ !! ﭘﺲ ﺑﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﺍﺯ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﭼﺮﺍ طبق گفته خودت هر سه تا را نخوردی؟ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﮔﻔﺖ: ﭼﻮﻥ ﻭﻗﺘﻴﻜﻪ ﻣﻦ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﻮﺩﻡ، ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ داشتم می تونم فعالیت کنم و ﺧﺪﻭﺍﻧﺪ ﺭﻭﺯی ﻣﻦ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ نمی کند. ﻭلی ﻭقتی ﺗﻮ ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﺟﻌﺒﻪ ﻧﻬﺎﺩی، ﺑﻴﻢ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ کنی!!! ﭘﺲ ﺩﺭ ﺧﻮﺭﺩﻧﻢ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﻛﺮﺩﻡ، ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﻢ ﻳﻜﺴﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻐﺬﻳﻪ ﻛﻨﻢ و زنده بمانم!!! ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ می فرمایند: ﻫﻴﭻ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺯﻧﺪﻩ ﺍی ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ رزق و روزی او از جانب خداوند تضمین و مقدر شده است. وَمَا مِن دَآبَّةࣲ فِي ٱلۡأَرۡضِ إِلَّا عَلَى ٱللَّهِ رِزۡقُهَا( هود،ایه ۶) ماهيان از آشوب دريا به خدا شكايت بردند. خدا هم دستور داد دريا آرام شد ولی ماهیان براحتی صيد تور صيادان شدند!!!! پس گاهی آشوبهای زندگی حكمت خداونداست . بنابراین ،اعتماد و توکل به خالق هستی وحکیم کاری عاقلانه و خردمندانه است. لذا از خدا دل آرام وقلبی مطمئن و ایمانی خالصانه بخواهيم، نه دريای آرام و زندگی بی دغدغه و راحت طلبی !. امید که دل وقلب و وجود شما اعضای محترم کانال «کشکول معارف دینی سید» با تغذیه سالم، وآرامش روحی روانی وقلب مطمئن, در پناه حق تعالی سعادتمند باشد. آمین یا رب العالمین کشکول معارف دینی سید http://eitaa.com/joinchat/2494562380Cd290dc5f70
"نماز اول وقت؛ کلید برکت و رهایی از تنگدستی ومشکلات" ‌✅ نماز اول وقت بخوانید تنگ‌دستی شما رفع‌ می‌شود! ✍️آیت الله بهجت (ره) فرمودند : آیه الله العظمی آقا سید عبدالهادی شیرازی رحمة الله علیه که‌ ماشاءالله، واقعاً عالم حسابی بود، نقل کرده‌اند که در کوچکی بعد از فوت پدرم میرزای بزرگ تکفّل خانواده به عهده‌ی من بود. می‌گوید: پدرم را در خواب دیدم. از من پرسیدند: آقا سید عبدالهادی، حال شما چطور است؟ می‌گوید در جواب گفتم: (وضع مالی ما ضعیف است و تنگدستی به ما فشار می آورد) حالمان خوب نیست. فرمود: به بچه‌ها و اهل خانه سفارش کنید که نماز اول وقت بخوانند، تنگدستی شما رفع می‌شود. در محضر بهجت، ج۳، ص ۱۸۸. نماز ،حکم خدا و پرچم اسلام https://eitaa.com/namaz_parchameslam
هدایت شده از جای شهدا خالی
دلنوشته شهید نوید صفری پاسدار «دوست دارم در منتهای بی‌کسی باشم. در منتهای گمنامی، دوست دارم بدنم زیر آفتاب سه شبانه‌روز بماند. 🌱دوست دارم بدنم از زخم‌های جای پای دشمنان خدا و دین پر باشد ❤️ و دوست دارم سرم را از پشت سر ببرند، 🔘 همه این ها را دوست دارم زیرا نمی‌خواهم فردای قیامت که حضرت زهرا(س) برای شفاعت امت پدرش ظهور می‌کنند من با این جسم کم ارزش خود سالم حاضر باشم. 🌕 دوست دارم وقتی نامه عمل من باز شد و سراسر گناه بود حضرت اشاره‌ای و نگاهی به بدن من کنند و بگویند به حسینم او را بخشیدم. 🥀 ان‌شاءالله خدا ما را فردای قیامت شرمنده حضرت ام‌ابیها(س) قرار ندهد. 🤲 به ما رحم کن ای ارحم الراحمین! و ای ستارالعیوب! و ای غفار الذنوب!» ساعت 20 ، 94/10/22 😭 البته همه این خواسته ها اجابت شد. جای شهدا خالی http://eitaa.com/joinchat/1873674270C811469d4e3
هدایت شده از دعا و نیایش،اظهار بندگی
🌷 آیت الله حق شناس(ره) : 🖌 داداش جون! اگر زندگیت آتش می گیرد ، چند شب سوره یس بخوان و به امام زمان (علیه السلام) هدیه کن ، خوب می شود. 🖌 وقتی شب شما ، افق شما تاریک شد به قرآن پناه ببرید ، قبل از خواب سوره واقعه را بخوانید تا دنیایتان آباد شود. 🖌 همچنین قبل از خواب سوره تبارک (ملک) را بخوانید تا شب اول قبرتان نورانی شود. امروز پنجشنبه وامشب شب جمعه است هدیه به روح همه پدران و مادران وذوی الحقوق و اموات امت اسلام از صدر اسلام تا زمان حاضر خاصه شیعیان ومحبین اهل‌بیت پیامبر(ع)، الفاتحه مع سه تا صلوات دعا و نیایش،اظهار بندگی https://eitaa.com/joinchat/1530593608Ca155ddf9db
صحنه قیامت و روز حساب و کتاب وقتی قیامت بر پا می‌شود خداوند به مالک دوزخ دستور می‌دهد جهنم هفت‌گانه را روشن و شعله‌ور نماید. و به رضوان مامور بهشت دستور می‌دهد که بهشت هشت‌گانه را زینت کند. وبه میکاییل دستور میدهد، پل صراط را بر روی جهنم نصب کن؛ و به جبرئیل فرمان میدهد ترازوی سنجش اعمال بندگان را زیر عرش نصب کن پروردگار عالم آنگاه صدا می‌زند ای محمد(صلی الله علیه وآله)، امت خود را برای حسابرسی نزدیک بیاور، در این هنگام خداوند دستور می‌دهد که بر روی صراط، هفت پل قرار دهند که طول هر پل، ۱۷ هزار فرسخ است و بر هر پلی هفتاد هزار ملک ایستاده‌اند که از زنان و مردان این امت سؤال می‌کنند ایستگاه اول از «ولایت و دوستی علی بن ابی طالب(علیه السلام) و دوستی آل محمد(صلی الله علیه وآله)» می‌پرسند، اگر حق اهل بیت و امام علی(علیهم السلام) را در دنیا به جا آورده باشد و با خود توشه‌ای در این امر به همراه داشته باشد، از روی پل مانند برق جهنده عبور می‌کند و رد می‌شود و کسی که اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) را دوست نداشته وطبق فرمان جانشینان پیامبر عمل نکرده باشد و مراعات آنها را در دنیا نکرده باشد با سر، سقوط می‌کند و وارد جهنم می‌شود، اگر چه کارهای نیکش به اندازه عمل هفتاد صدیق باشد. ایستگاه دوم از «نماز» می‌پرسند؛ یعنی آیا به نماز، اعتقاد داشتی و خواندی؟ چگونه خواندی همراه با اخلاص بود یا برای ریا و خودنمایی؟ ایستگاه سوم از «زکات» می‌پرسند؛ یعنی آیا زکات مال خود را پرداخت نمودی و حق نیازمندان را ادا کردی یا نه؟ ایستگاه چهارم از «روزه» می‌پرسند؛ آیا روزه گرفتی؛ چگونه گرفتی؛ فقط تشنگی و گرسنگی کشیدی؛ یا تمام اعضا و جوارحت روزه داشت و به نتیجه روزه‌داری که تقوا بود دست پیدا کردی یا نه؟ ایستگاه پنجم از «حج» می پرسند؛ آیا با استطاعت و قدرت مالی و بدنی که خداوند به تو عنایت فرمود به زیارت خانه خدا رفتی یا نه؟ ایستگاه ششم از «جهاد» می‌پرسند؛ آیا هنگامی که دین خدا در خطر بود به فرمان ولی خدا گوش کردی؛ به دفاع از دین خدا پرداختی، یا همانند خوارج و اهل صفین و نهروان، نافرمانی کردی و موجب شدی کرسی عدالت به دست نا اهلان بیفتد؟ ایستگاه هفتم از «عدل» پرسش می‌شود؛ یعنی آیا با همه مردم حتی خودت به انصاف و مقتضای عقل و حکم الهی و برابری برخورد کردی یا ظلم نمودی؟ اگر چیزی به همراه داشت و به سؤالات، جواب داد، از پل هفتم نیز مانند برق جهنده عبور می‌کند و اگر چیزی برای جواب دادن نداشت، عذاب و شکنجه می شود. 1- تفسیر نمونه، ج19: 4. 2- نورالثقلین، ج4: 401؛ نشر مطالب صدقه جاریه است. زندگی پس از مرگ https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
عواقب سبک شماردن نماز در کلام رسول الله منظور از سبک شماری نماز، اهمیت ندادن به وقتِ نماز و بی‌توجهی به قضا شدنِ آن است. سبک شمردنِ نماز، با ترکِ آن، متفاوت است؛ کسی که نسبت به نماز سهل انگار است با واژه «ساهون» یعنی سهل انگار معرفی شده ولی کسی که نماز را به طور کلی ترک می کند، با عنوانِ «تارک الصلاه» شناخته می شود. عَنْ الفاطمه الزهرا(س)قالَتْ: سَأَلْتُ أَبی رَسُولَ اللّهِ (ص)لِمَنْ تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ. قال(ص): مَنْ تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ إِبْتَلاهُ اللّهُ بِخَمْسَ عَشَرَهَ خَصْلَهً: یَرْفَعُ اللّهُ الْبَرَکَهَ مِنْ عُمْرِهِ،وَ یَرْفَعُ اللّهُ الْبَرَکَهَ مِنْ رِزْقِهِ،وَ یَمْحُوا اللّهُ عَزَّوَجَلَّ سیماءَ الصّالِحینَ مِنْ وَجْهِهِ،وَکُلُّ عَمَل یَعْمَلُهُ لا یُوجَرُ عَلَیْهِ،وَ لا یَرْتَفِعُ دُعاؤُهُ إِلی السَّماءِ،وَ لَیْسَ لَهُ حَظٌّ فی دُعاءِ الصّالِحینَ،وَ أَنّهُ یَمُوتُ ذَلیلاً،وَ یَمُوتُ جائِعًا،وَ یَمُوتُ عَطْشانًا، فَلَوْ سُقِی مِنْ أَنْهارِ الدُّنْیا لَمْ یُرْوَ عَطَشُهُ،وَ یُوَکِّلُ اللّهُ مَلَکًا یَزْعَجُهُ فی قَبْرِهِ،وَ یَضیقُ عَلَیْهِ قَبْرُهُ، وَ تَکُونُ الظُّلْمَهُ فی قَبْرِهِ،وَ یُوَکِّلُ اللّهُ بِهِ مَلَکًا یَسْحَبُهُ عَلی وَجْهِهِ، وَ الْخَلائِقُ یَنْظُرُونَ إِلَیْهِ،وَ یُحاسَبُ حِسابًا شَدیدًا، وَ لا یَنْظُرُ اللّهُ إِلَیْهِ وَ لا یُزَکّیهِ وَ لَهُ عَذابٌ أَلیمٌ.» (فلاح السائل، ص ۲۲) ازحضرت فاطمه سلام الله علیها نقل شده که از پدرش رسول خدا صلی الله پرسید: مردان و زنانى که نماز را سبک می‌شمرند چه عواقبی دارند؟ آن حضرت فرمودند: هر مرد و زنی که نمازش را سبک شمارد، خداوند او را به پانزده‏ مصیبت گرفتار می‌نماید: شش بلا در زندگی دنیا، سه بلا هنگام مرگ، سه بلا در قبر، و سه بلا در قیامت هنگام بیرون آمدن از قبر در انتظار اوست  مصیبت‌هاوبلاهای دنیا: ۱. خداوند، برکت را از عمر او میگیرد. ۲. خداوند، برکت را از روزی‌‏او میگیرد. ۳.خداوند نشانه پرهیزکاری وتقوا را از چهره‌اش محو می‌کند. ۴. در برابر سایر اعمال وعباداتش پاداش داده نمی‌شود. ۵. دعایش به سوى آسمان بالا نمی‌رود. ۶. مشمول دعاى بندگان شایسته خدا نخواهد شد.  اما مصیبت‌های هنگام مرگ: ۱. با حالت خوارى و ذلت جان می‌دهد ۲. گرسنه می‌میرد. ۲.تشنه جان می‌دهد، به گونه‌‏اى که اگر آب تمام رودخانه‌‏هاى دنیا را به او بدهند، سیراب نخواهد شد. اما مصیبت‌هایى که در قبر گرفتارشان می‌شود: ۱. خداوند فرشته‌‏اى را بر او می‌گمارد تا او را در قبرش همواره پریشان نگهدارد. ۲. قبرش را بر او تنگ می‌کند. ۳. قبرش تاریک می‌شود.  اما مصیبت‌های روز قیامت به هنگام بیرون آمدن از قبر: ۱.خداوند فرشته‏‌اى بر او می‌گمارد تا در جلوی چشم مردم، او را به رو بر زمین بکشد. ۲.حسابرسی او بسیار شدید و با دقت خواهد بود. ۳.خداوند نظر رحمت به او ننموده و از بدی‌ها وآلودگیهایش جدا نمی‌کند، و براى او عذاب دردناکى خواهد بود. نماز ،حکم خدا و پرچم اسلام https://eitaa.com/namaz_parchameeslam
هدایت شده از خانواده مطلوب دینی
نامگذاری کودک‌ در فرهنگ شیعه و روایات اهلبیت از جمله حقوقی که کودک بر والدین دارد، انتخاب نام نیکو است، نام نیک، بهترین هدیه‌ای است که هر نوزاد در روزهای اوّل زندگی دریافت میکند، نام هرکس همیشه با اوست و از او جدا نمی‌شود و در شخصّیت فردی و اجتماعی‌اش مؤثر است انتخاب نام شایسته برای کودک از چنان اهمیّتی برخورداراست که مستّحب است نوزاد پسر را تا روزهفتم محمّدو نوزاد دختر را فاطمه یا یکی از اسامی آن حضرات بنامندمثل زهرا و... پس از آن اگرخواستند،نامش را تغییر دهند. روایات اهلبیت درخصوص این فریضه👇 ۱. پیامبر(ص)به امام علی(ع)فرمود: حق فرزند بر والدین این‌ است که نام نیکو برای او انتخاب نماید و او را به نیکی تربیت نموده و به‌کاری شایسته بگمارد. یٰا عَلیِ،حَقُ الْوَلَدِ عَلَی ْوٰالِدِهِ اَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ وَاَدَبَهُ وَ یَضَعَهُ مَوْضِعاً صٰالِحاً [۷] ۲. پیامبراکرم(ص)فرمود: نام نیک برای فرزندخود انتخاب کنید،چون در قیامت شما را با همان نام می‌خوانند و گفته می‌شود‌ای فلان فرزند فلان برخیز و بسوی نور خود گام بردار و‌ ای فلان فرزند فلان برخیز که نوری درتو نیست[۸] ۳. امام علی(ع)فرمود: اوّلین هدیه‌ای که والدین به فرزند می‌بخشند نام خوب است، پس نام نیکو برای فرزندان خود انتخاب نمایید. قٰالَ رَسُولَ الله(ص): اِنَّ اَوَّلَ مٰا یَنْحَلُ اَحَدُکُمْ وَلَدَهُ الاِسْمُ الْحَسَنُ فَلْیُحْسِنْ اَحَدُکُمْ اسْمَ وَلَدِهِ[۹] ۴. امام رضا (ع)فرمود: نخستین احسان و نیکی که پدر در حق فرزندش روا می‌دارد، انتخاب نام زیبا برای اوست، پس لازم است هر یک از شما نام نیکو برای فرزند خود انتخاب کند. اَوَّلَ مایَبَرُّ الرَّجُلُ وَلَدَهُ اَنْ یُسَمِّیَهُ بِاسْمِ حَسَنِ، فَلْیُحْسِنْ اَحَدُکُمُ اسْمَ وَلَدِهِ[۱۰] انتخاب نام نیک ضمن این‌که تکریم و احترام به کودک است، نشان دهنده طرز تفکّر واعتقاد خانواده و آرمان‌ها و الگو‌های مورد علاقه آنان می‌باشد. بهمین‌جهت اسلام دستور می‌دهد از نام‌هایی استفاده شود که نشان از هویت اعتقادی دارند و الهام‌بخش و امیدآفرین و حامل پیام و فرهنگ اصیل انسانی و اسلامی می‌باشند وبهترین آن‌ها، نام‌هایی‌ است که دربردارنده معنای عبودیّت خداوند متعال باشد. مانند عبدالله، عبدالرحمن و نیز نام پیامبران و ائمه اطهار(ع) و بهترین آن‌ها نام محمّد است. به نمونه‌هایی از روایات وارد شده در این‌باره اشاره می‌گردد: ۱. امام باقر(ع)می‌فرماید: راست‌ترین نام‌ها این است که بر بندگی خداوند متعال دلالت کند و برترین نام‌ها، اسامی پیامبران است. اَصْدَقُ الاَسْمٰاءِ مٰا سُمِّیِ بالْعُبُودِیَّةِ وَ اَفْضَلُهٰا اَسْمٰاءُ الاَنْبِیٰاءِ.[۱۶] ۲. امام رضا(ع)می‌فرماید: خانه‌ای که در آن نام محمّد باشد اهل آن در طول شبانه روز با خیر و برکت همراه خواهند بود. اَلبَیتُ الَّذِی فیِهِ مُحَمَّدٌ یُصبِحُ اَهلُهُ بِخَیرٍ وَ یُمسُونَ بِخَیرٍ».[۱۷] ۳. پیامبر اکرم(ص)می‌فرماید: اگر نام فرزندانتان را محمّد گذاشتید، اکرامش کنید و در مجالس خود برایش جا در نظر بگیرید و با روی گرفته و صورت عبوس با او برخورد ننمایید. «اِذا سَمَّیتُمُ الوَلَدَ مُحَمَّداً فَاَکرِمُوهُ وَ اَوسِعُوا لَهُ فِی المَجلِسِ وَ لا تُقَبِّحُوا لَهُ وَجهًا».[۱۸] ۴. سلیمان جعفری می‌گوید از امام کاظم (ع)شنیدم که فرمود: هیچ‌گاه فقر و بیماری به خانه‌ای که در آن نام محمّد، احمد، علی، حسن، حسین، جعفر، طالب، عبدالله و فاطمه وزهرا باشد، داخل نمی‌شود. لَا یَدخُلُ الفَقرُ بَیتاً فیهِ اسمُ مُحَمَّدٍ اَو اَحمَدَ اَو عَلِی اَو الحَسَنِ اَوِ الحُسَینِ اَو جَعفَرٍ اَو طالِبٍ اَو عَبدِاللهِ اَو فاطِمَةَ مِنَ النَّساءِ».[۱۹] ۵. سکونی می‌گوید:بر امام صادق(ع) وارد شدم در حالی‌که محزون و‌ اندوهگین بودم، امام بمن فرمود: چرا‌ ناراحتی؟ عرض کردم: خداوند به من دختری داده است. امام فرمود: ‌ای سکونی، دختر تو سنگینی‌اش بر زمین است و روزی‌اش بر خدا، عمرش از عمر تو جدا و رزق وروزی که می خوردد غیر از روزی توست. سکونی گوید: به خدا سوگند حزن و‌ اندوه من با این گفتار از بین رفت. سپس امام فرمود: او را چه نامیده‌ای؟ عرض کردم: فاطمه. فرمود: آه آه آه، آن‌گاه دست خود را بر پیشانی نهاد..سپس فرمود: حال که او را فاطمه نامیدی هرگز دشنامش مده، نفرینش مکن و او را نزن وتابتوانی محبت کن. اِذا سَمَّیتَها فاطِمَةَ فَلا تَسُبَّها وَ لا تَلعَنها وَ لا تَضرِبها[۲۰] منابع : ۷. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹-۳۹۰ ۸. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹ ۹. مستدرک الوسائل، ج۱۵، ص۱۲۷ ۱۰. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۸۹  ۱۶. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۱ ۱۷. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۴، ۱۸. وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۳۹۴ ۱۹. الکافی، ج۶، ص۱۹،   ۲۰.وسائل الشیعة، ج۲۱، ص۴۸۲،  خانواده مطلوب دینی eitaa.com/khanevadeh_dini
هدایت شده از زن زندگی نجابت
سبک زندگی حضرت فاطمه الگوی زنان جامعه اسلامی👆 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب درباره زندگی حضرت فاطمه‌ زهرا (س) فرموده اند: «باید دقیق شد، با نگاهی نو ابعاد زندگی حضرت را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد.» زن ،زندگی ،نجابت https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a
طبقات هفتگانه جهنم و ساکنان آن جهنم، جایگاه گمراهان وفاسدان و دستیاران شیطان است؛ محل ترسناک و سوزانی است که دارای طبقات مختلفی است. جایگاه افرادی که از اعمال زشت دست نمی‌کشند و با خداوند متعال به مقابله و جنگ می‌پردازند. دوزخ و جهنم، ترسناک ، سوزان وعذاب های مختلف و متعدد درکمین خطاکاران،کفار و دشمنان الهی و دوستان شیطان و گمراهان است که به حسب نوع و درجات گناهان دارای طبقات مختلفی است و هر طبقه مختص قشر خاصی است که با توجه به اعمالشان در این جایگاه قرار می‌گیرند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که؛ جهنم چند طبقه دارد و در هر طبقه آن چه افرادی حضور دارند؟! 1)طبقۀ اول(دَرک) مخصوص منافقان است و اینان بدترین گروه از جهنمیان می‌باشند. اِنّ المنافقین فی الدَّرکِ الأَسفَلِ مِنَ النّار سوره نساء آیه145 2)طبقۀ دوم (لَظا) نام دارد که جایگاه اشقیا می‌باشد. کلّا اِنّه لَظی سوره معارج آیه15 3)طبقۀ سوم (حُطَمَه) است که تهمت زنندگان و عیب جویان و مال اندوزان را در خود جای داده است. کلّا لَیُنبَذَنَّ فی الحُطَمَه سوره همزه آیه4 4)طبقۀ چهارم (سَقَر) نام دارد که جایگاه کافر و منکر و تارکین نماز و کسانی که از مساکین دستگیری نکردند است و عموم جهنمیان از این درمی‌گذرند. ما سَلَکَکُم فی سَقَر سوره مُدَّثِّر42 5)طبقه پنجم (جَحیم) است که در ان تجاوزکاران سکونت داده می‌شوند. و وَقاهُم عذابَ الجَحیم سوره دخان آیه56 6)طبقۀ ششم (سَعیر) نام دارد وجایگاه سرپیچی کنندگان از خداوند است. فَعتَرَفو بِذَنبِهِم فَسُحقاً لِأَصحابِ السَّعیر سوره ملک آیه11 7)طبقۀ هفتم (هاویة) است و نصیب کسی می‌شود که میزان اعمال خیر او کم باشد و باید 70 سال در جهنم توقف کند. و اَمّا مَن خَفَّت مَوازینُه. فَأُمُّه هاویة سوره قارعه آیه 8و9. زندگی پس از مرگ https://eitaa.com/zendegi_ghiamat
هدایت شده از خانواده مطلوب دینی
قدمت و اصالت حجاب و پوشش در عهد باستان خانواده مطلوب دینی eitaa.com/khanevadeh_dini
آموزش با داستان‌های قرآنی فرزندان خود را با داستان‌های قرآنی تعلیم دهید؛ زیرا قصه‌گویی واقعاً یک ابزار قدرتمند در یادگیری محسوب می‌شود. آن‌ها می‌توانند از داستان‌های تمدن‌های پیشین و سیره پیامبران و سایر داستان‌های قرآنی درس‌های مفید بسیاری بگیرند. این یکی از بهترین نکات یادگیری قرآن برای بچه‌ها محسوب می‌شود، زیرا قصه‌گویی کودکان را درگیر یادگیری نگه می‌دارد و قرآن را برای بچه‌ها بسیار جذاب‌تر می‌کند. حفظ قرآن با بازی با کارت آموزش قرآن برای کودکان را به بازی تبدیل کنید. یکی از راه‌های آسان حفظ قرآن با بازی و یادگیری مؤثر آن، سرگرم کردن آن‌ها با کارت است. بچه‌ها تمایل دارند به چیزهایی که تعاملی و جذاب هستند بچسبند. اگر واقعاً می‌خواهید فرزندانتان در جریان یادگیری باقی بمانند، پس باید راهی برای لذت‌بخش و جالب نگه‌داشتن آن بیابید. همراه کردن بازی با آموزش از بهترین راه‌های یادگیری است. پیامبر اسلام (ص)می‌فرمایند: هر كس فرزندش را ببوسد، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى‌نويسد و هر كسى كه او را شاد كند، خداوند روز قيامت او را شاد خواهد كرد و هر كس قرآن به او بياموزد، پدر و مادرش با لباس وچهره نورانی وارد بهشت مى‌شوند كه از نور آنها، چهره هاى بهشتيان نورانى مى‌گردد. (كافى، ج ۶، ص ۴۹) درسهای زندگی بخش قرآن ونهج البلاغه https://eitaa.com/qouran_zendegi
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت از لایحه عفاف و حجاب بیانیه ای بیان شرح صادر کرد👇 بسم الله الرحمن الرحیم با سلام به محضر ملت شریف ایران اسلامی، به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که با درایت، هوشمندی و دلسوزی خود همواره در راستای تقویت بنیان‌های اسلامی کشور عزیزمان گام برداشته‌اند، مجمع نمایندگان طلاب حمایت قاطع و مؤکد خود را از لایحه "عفاف و حجاب" اعلام می‌دارد.  این لایحه که به عنوان یکی از ضرورت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تقویت هویت اسلامی و حفظ ارزش‌های اخلاقی جامعه ارائه شده است، نیازمند حمایت همه‌جانبه و توجه ویژه از سوی تمامی آحاد ملت و مسئولان است. ۱. اهمیت حجاب و عفاف در آموزه‌های دینی تأکید می  کنیم که حجاب و عفاف به عنوان دو مقوله اساسی در دین اسلام از جایگاه بزرگی برخوردار هستند. در قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام، حجاب نه تنها به عنوان یک الزام اجتماعی بلکه به عنوان یک فریضه دینی معرفی شده است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که در قرآن، علاوه بر اشاره به حجاب ظاهری، بر طهارت روحی و عفاف در رفتار، نگاه و گفتار نیز تأکید فراوان شده است. آیه ۳۱ سوره نور که به طور خاص به مسئله حجاب پرداخته است، یکی از بارزترین شواهد قرآنی بر لزوم رعایت حجاب در جامعه اسلامی است:   در این آیه، علاوه بر حفظ حجاب ظاهری، حفاظت از نگاه و رفتار نیز به عنوان یک وظیفه دینی و انسانی برای تمامی مسلمانان تأکید شده است. ۲. نقش حجاب در تقویت بنیان‌های اجتماعی در دنیای امروز، مسائل اجتماعی و فرهنگی در تقویت یا تضعیف هویت‌های ملی و دینی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. یکی از پایه‌های اصلی استحکام خانواده و انسجام اجتماعی در جوامع اسلامی، توجه به موضوع عفاف و حجاب است. با توجه به تأثیرات عمیق رسانه‌های غربی و گسترش فرهنگ‌های بیگانه در دنیای امروز، ضروری است که قوانین و مقرراتی در جهت حفظ هویت فرهنگی و دینی جامعه وضع گردد. از این رو، لایحه عفاف و حجاب، نه تنها در راستای اجرای احکام دینی است بلکه به عنوان یک گام مؤثر در حفظ شخصیت اجتماعی زنان و مردان ایرانی در برابر تهاجم فرهنگی غرب نیز شناخته می‌شود. ۳. حمایت قاطع از لایحه "عفاف و حجاب" مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بر این باور است که لایحه "عفاف و حجاب" گامی است محکم و ضروری در جهت تأکید بر احترام به ارزش‌های اسلامی و حفظ کرامت انسانی. ما بر این عقیده‌ایم که اجرایی شدن این لایحه، علاوه بر اینکه به عنوان یک الزام دینی و اجتماعی برای تحقق منافع عمومی کشور عمل خواهد کرد، موجب تقویت وحدت ملی و انسجام دینی خواهد شد. و در حفظ امنیت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه نقشی کلیدی دارد. ۴. لزوم حمایت از هم‌افزایی میان نهادهای فرهنگی و دینی اجرای این لایحه تنها با حمایت کامل از نهادهای دینی و فرهنگی و همکاری گسترده آنها با دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد بود. همان‌طور که علما و روحانیون بزرگ در طول تاریخ همواره تأکید کرده‌اند، حجاب و عفاف به معنای محدود کردن آزادی فردی نیست، بلکه یک دستور عقلانی است که در چارچوب آن، انسان به کمال و سعادت دست می‌یابد. بدین ترتیب، جامعه به سمت یک فضای معنوی و اخلاقی سوق خواهد یافت که در آن زنان و مردان جامعه به حقوق خود احترام گذاشته و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌مانند. ۵. ضرورت رعایت موازین قانونی و رعایت حقوق شهروندی تأکید می‌کنیم که در کنار اجرای صحیح و مقتدرانه لایحه عفاف و حجاب، از سوی قوی محترم مجریه باید حقوق شهروندی تمام افراد جامعه به ویژه زنان محترم در نظر گرفته شود. در هیچ شرایطی نباید اجرای این لایحه به بهانه اجبار و فشار غیرضروری، به نقض کرامت انسانی منتهی شود. در عین حال، باید سازوکارهایی برای آموزش و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز توسط مسولین مربوطه  ایجاد گردد. ۶. هم‌صدایی و هم‌گرایی در مسیر تحقق اهداف عالیه لایحه مجمع نمایندگان طلاب از تمام نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور خواستار است تاهمگان  در کنار یکدیگر تلاش کنند تا بر مبنای آموزه‌های اسلامی و انسان‌ساز، جامعه‌ای با هویت اسلامی و با رعایت حقوق و کرامت فردی برای همه افراد آن، بویژه زنان، بسازیم. حجاب و عفاف، علاوه بر یک الزام دینی، به‌عنوان یک قانون مشابه با سایر قوانین کشور مطرح هستند که اجرای آن برای حفظ نظم اجتماعی ضروری است. این الزام، مانند قوانین دیگر در هر کشور، از اهمیت ویژه‌ای برای پایداری فرهنگی و اجتماعی برخوردار است. زن ،زندگی ،نجابت https://eitaa.com/joinchat/2319515891Cf9c683ba7a