31.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼🎼🎼
#مهمان_موسیقی 🎵
«#فیلم_موسیقی 🎥»
همنوازی شورانگیز، شاه کمان و زنگ
شور انگیز: استاد بزرگ، حسین علیزاده
شاه کمان: کیهان کلهر
زنگ سر انگشتی: مجید خلج
🦋
🎼🎼🎼
🍭 @shakheh_nabaat
4_5850338562070810006.mp3
7.57M
🎼🎼🎼
#مهمان_موسیقی 🎵
«#ساز_و_نوا 🎻»
فایل صوتی همنوازی با ساز شور انگیز
استاد حسین علیزاده
#موسیقی_بی_کلام
#موسیقی_سنتی
🦋
🎼🎼🎼
🍭 @shakheh_nabaat
صبحمون رو با یه آیه از قرآن شروع کنیم☀️☁️
« #نور ✨ »
إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَكَرُوا اللَّهَ كَثِيرًا وَانْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا ۗ وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ
مگر اهل ایمان و نیکوکار بوده و یاد خدا بسیار کردند و و پس از آن كه مورد ستم قرار گرفتند (به دفاع از خود) يارى مىطلبند و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت میکنند.
(آیه ۲۲۷ سوره شعرا)
🪞تمثیل مرتبط:
ظلم امروز ظلمت فرداست.
📌مینا جارچی
🍭 @shakheh_nabaat
«#روز_شمار🗓»
صبحتون بخیر اهالی شاخ نبات🍓
🌹 یکشنبه
◻ ۱۷ دی
◻ ۷ ژانویه
◻ ۲۴جمادی الثانی
⚘ذکر روز:
یا ذالجلال والاکرام
ای صاحب جلالت و کرامت ❤
🍭@Shakheh_nabaat
«#برای_یار ❤️»
تو ذکر هر شب و روز دل تنگ خودم هستی
تو را من خط به خط حفظم مفاتیح الجنان من
📿
#عمران_معماریان
🍭@shakheh_nabaat
«#همایش»
■دعوت به حضور ...
اختتامیه شعر «رستگاری در یک و بیست»
✨ویژه گرامیداشت یاد و خاطره سرادر شهید سلیمانی
🔺دوشنبه: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
▫️ساعت: ۱۹ الی ۲۱
🔻نشانی: خیابان نطنز - سالن اداره ارشاد سابق
🍭@shakheh_nabaat
«#مرجع_ادبیات📗»
سبکشناسی، از مباحث جدید و جهانی ادبیات است که ادبیات را علمی کرده و از جنبههای مختلفی به ادبیات نگاه میکند. از کتابهای معروف سبکشناسی، "کلیات سبکشناسی" از دکتر سیروس شمیسا است. وظیفهی این کتاب در مرحلهی اول تعریف و توضیح سبکشناسی است و بعد به شاخهها و مکتبهای مختلف سبکشناسی میپردازد.
در این کتاب سیروس شمیسا، سبکشناسی را کاری روانشناسی و علمی خطاب میکند که مخاطب متون نظم و نثر را میتواند با کمک آن بشناسد.
این کتاب توسط نشر میترا در ۴۷۹ صفحه به چاپ رسیدهاست.
📌مجید عابدی
🍭 @shakheh_nabaat
«#نظم_پریشان 🍷»
من آنـــــم کـہ در پـــاے خوکـان نریزم مـر ایــــــن قیــمتــے در لـــفظ درے را
#ناصرخسرو
🍭 @shakheh_nabaat
🎼🎼🎼
#مهمان_موسیقی 🎵
«#هنر_نواختن 👤»
حسین محمد علیزاده موسیقیدان، ردیفدان، آهنگسا، پژوهشگر و نوازنده تار و سهتار اهل ایران است. او دریکی از چهرههای برجست و شناخته شدهی موسیقی معاصر ایران و نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی است. برای آلبومهای فریاد، بی تو به سر نمیشود و به تماشای آبهای سپید در بخش «بهترین آلبوم سنتی جهان».
جوایز گرمی معتبرترین جایزه صنعت ضبط و پخش موسیقی در آمریکا محسوب میشوند.
فعالیتهای استاد علیزاده را میتوان در بخشهای آهنگسازی برای فیلم و آلبومهای موسیقی، آموزش و تعلیم موسیقی، نشر و انتشار کتاب و اجرای کنسرت دستهبندی کرد.
برای او موسیقی همیشه بر کلام اولویت داشت و به همین دلیل او آثار بی کلام فراوانی را خلق کرد که در آن با زبان موسیقی با مخاطب ارتباط برقرار کردهاست.
او با شناخت و جسارت مقام«داد و بیداد» را ابداع کرد. همچنین ساز سلانه که صدایی مانند عود و تار دارد توسط سیامک افشاری و زیر نظر استاد علیزاده ساخته شد.
او در زمینه موسیقی تلفیقی نیز گامهای مؤثری برداشت و اعتقادش همواره این بوده که موسیقی تلفیقی تلاشی برای صلح بیشتر میان هنرمندان کشورهای مختلف است.
وی یکی از چهرههای تحسین شده موسیقی فیلم در ایران بهشمار میآید و با کسب ۴ سیمرغ بلورین برای فیلمهای گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشکها و ملکه، مشترکاً به همراه مجید انتظامی و محمدرضا علیقلی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر است.
او با آموزش به هنرجویان موسیقی نیز تأثیر مهمی در تربیت موسیقیدانان و نوازندگان پس از انقلاب گذاشت.
🦋
🎼🎼🎼
🍭 @shakheh_nabaat
4_5841431225100666852.mp3
6.72M
🎼🎼🎼
#مهمان_موسیقی 🎵
«#هنر_نواختن 👤»
قطعه «فریاد» برای شبهای طولانی زمستون
نوشِ گوشهاتون ❄️
وز ميان خندههايم تلخ
و خروش گريهام ناشاد
از دورن خستهی سوزان
میكنم فرياد
ای فرياد!
ای فرياد...
خانهام آتش گرفته است
آتشي بي رحم
همچنان ميسوزد اين آتش
نقشهايی را كه من بستم به خون دل
بر سر و چشم در و ديوار
در شب رسوای بی ساحل
واي بر من، سوزد و سوزد...
غنچههایی را كه پروردم به دشواری
در دهان گود گلدانها
روزهای سخت بيماری...
خواننده: استاد محمدرضا شجریان
شعر: اخوان ثالث
آهنگساز: حسین علیزاده
🦋
🎼🎼🎼
🍭 @shakheh_nabaat
صبحمون رو با یه آیه از قرآن شروع کنیم☀️☁️
«#نور ✨»
وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَىٰ
و قطعاً نتیجه سعیاش را خواهد دید.
(آیه ۴۰ سوره نجم)
🪞تمثیل مرتبط:
هر عمل اجری و هر کرده جزایی دارد.
📌مینا جارچی
🍭 @shakheh_nabaat
«#روز_شمار🗓»
صبحتون بخیر اهالی شاخ نبات ☂️
🔮 دوشنبه
◻ ۱۸ دی
◻ ۸ ژانویه
◻ ۲۵ جمادی الثانی
☂️ذکر روز:
یا قاضِیَ الْحاجات
ای برآورنده حاجتها💜
🍭@Shakheh_nabaat
«#برای_یار ❤️»
خوش خرامان میروی چشمِ بد از رویِ تو دور
دارم اندر سر خیالِ آن که در پا میرمت👣
#حافظ
🍭@shakheh_nabaat
«#واژه_واژه_بیت_بیت🍇»
هزار نامه نوشتم برای بعد از خویش...
واژه واژه بیت بیت این هفته، مهمان قلم کاظم بهمنی ست.
کاظم بهمنی ۱۲ اسفند ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. وی محصل رشته مکانیک گرایش جامدات بوده و مدرک مهندسی این رشته را دارد. بهمنی سرودن را بهصورت جدی از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد و در کنگرهها و جشنوارههای مختلفی برگزیده و حائز رتبه شده است. «پیشامد» و «عطارد» دو مجموعه شعر او است.
به شعری از او دعوتید:
درد یک پنجره را پنجرهها میفهمند
معنی کور شدن را گرهها میفهمند
سخت بالا بروی، ساده بیایی پایین
قصهی تلخ مرا سرسرهها میفهمند
یک نگاهت به من آموخت که در حرف زدن
چشمها بیشتر از حنجرهها میفهمند
آنچه از رفتنت آمد به سرم را فردا
مردم از خواندن این تذکرهها میفهمند
نه نفهمید کسی منزلت شمس مرا
قرنها بعد در آن کنگره ها میفهمند
#کاظم_بهمنی
🍭@shakheh_nabaat
🎼🎼🎼
#مهمان_موسیقی🎵
«#الفبای_موسیقی 🔤»
بیاتِ تُرک یا بیاتِ زَند یکی از آوازهای موسیقی ایرانی است که جزو متعلقات دستگاه شور دانسته میشود.
در آواز بیات ترک، برخلاف دستگاه شور و برخی دیگر از متعلقاتش، درجهٔ سوم شور دارای اهمیت بسیاری است؛ چنانکه این درجه، نت شاهد بیات ترک دانسته میشود.
واژهٔ ترک در نام این آواز به مردمان ترک قشقایی اشاره میکند و نه به ترکهای ترکمنستان، آذربایجان یا ترکیه؛ گمان میرود که بسیاری از ترانههای محلی قوم قشقایی در این آواز باشد. از همین رو برخی آن را با نام بیات زند نیز میشناسند، اگر چه این نام به اندازهٔ «بیات ترک» رایج نیست.
همچنین، پیشوند «بیات» (که در نام آوازهای دیگری همچون بیات کرد و بیات اصفهان نیز به کار میرود) ممکن است مخفف «ابیات» باشد.این آواز گاهی «آواز ترک» نیز نامیده میشود.
آواز بیات ترک مانند آواز دشتی، در موسیقی فولکلور ایران کاربرد گستردهای دارد. بیات ترک به ویژه نزد مردم کرد (در غرب ایران) و مردم آذری (در شمال غرب ایران) متداول است.
بیات ترک گاه دارای احساس حزن و اندوه توصیف شده و از این جهت برای اجرای تعزیه مناسب دانسته شدهاست. گوشههایی نظیر دوگاه و روح الارواح برای به آواز خواندن اشعار مذهبی به کار گرفته میشوند.
اجرای بیات ترک، در طول زمان به سمت احساس سبکتری متمایل شدهاست. تفاوت نت شاهد بیات ترک با شور، باعث میشود که بیات ترک چندان احساس حزنانگیز شور را نداشته باشد و نزدیکیاش به ماهور باعث میشود که تا حدی نشاطآور نیز باشد؛ چنانکه بسیاری از آهنگهای پیشپردهٔ طنزآمیز در بیات ترک اجرا شدهاند. در مقایسه با دیگر مشتقات شور شامل ابوعطا، افشاری و دشتی، آواز بیات ترک حال و هوای غمانگیز کمتری دارد.
🦋
🎼🎼🎼
🍭 @shakheh_nabaat
MohammadReza Shajarian - Astane Janan (128).mp3
7.62M
🎼🎼🎼
#مهمان_موسیقی🎵
«#الفبای_موسیقی 🔤»
راهی بزن که آهی بر سازِ آن توان زد
شعری بخوان که با او رَطلِ گران توان زد
شد رهزنِ سلامت زلفِ تو وین عجب نیست
گر راهزن تو باشی صد کاروان توان زد
بر آستانِ جانان گر سر توان نهادن
گلبانگِ سربلندی بر آسمان توان زد
درویش را نباشد برگِ سرایِ سلطان
ماییم و کهنه دلقی کآتش در آن توان زد
قَدِّ خمیدهٔ ما سهلت نماید اما
بر چشمِ دشمنان تیر، از این کمان توان زد
تصنیف «آستانِ جانان» با صدای
محمدرضا شجریان در آواز بیات ترک
با غزلی از حضرت حافظ 🍭
آهنگساز: پرویز مشکاتیان
🦋
🎼🎼🎼
🍭 @shakheh_nabaat
صبحمون رو با یه آیه از قرآن شروع کنیم☀️☁️
«#نور ✨»
وَإِنَّ عَلَيْكُمْ لَحَافِظِين (۱۰) كِرَامًا كَاتِبِينَ(۱۱)
البته نگهبانانی بر شما مراقبند (۱۰)
نویسندگان اعمال شما و فرشتگان مقرب خداوند.(۱۱)
(آیات ۱۰ و ۱۱ سوره انفطار)
🪞تمثیل مرتبط:
حسابش با کرام الکاتبین است.
📌مینا جارچی
🍭 @shakheh_nabaat