eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
ج - این چنین که تشریح کرده اید و کنجکاوی نموده اید، باید همین طور باشد که نتیجه گرفته اید. س۔ حالا بفرمایید آن که می گوید منم، من چنین و چنان کردم، گفتم و شنیدم من چه، و چه، و چه، آیا آن من موجود است یا معدوم؛ به عبارت ساده تر، آن من که جز بدن است،«هست» است یا«نیست» است؟ ج- آقا، این دیگر خیلی روشن است که آن من موجود است و هست است. معدوم که «نیست» است و نیست «نیست» است. نیست چگونه فکر می کند، می یابد و می گوید من؟ نیست که از خود خبر نمی دهد و نمی شود از آن خبر داد. هر چه که منشأ آثار است از هست است. س - آفرين! همین طور است که تقریر می فرمایید؛ پس از این پرسش و پاسخ و از این روش و کاوش بهره گرفتم که آنچه را هر انسانی به فرهنگ فارسی «من» و یا به تازی «أنا» و یا به واژه های دیگر از خود خبر می دهد و حکایت می کند، این کلمه ی «من»، «أنا» و مانند آنها اشارت به موجودی دارد که آن موجود جز بدن اوست. ج- همین طور است که می فرمایید. س - پس آن که می گفت تاریک بودم و روشن شدم، ناقص بودم و کامل شدم، نادان بودم و دانا شدم و از قوت به فعل رسیدم، این حقیقت موجود بود که جز بدن است و کلمه ی «من» و «أنا» اشاره به آن است؟ ج- باید این طور باشد. س - آیا آن را با چشم سر می بینیم. ج- نه خير! س - آیا می شود با چشم مسلح مثلا با ذره بین ها و دوربین ها او را دید؟ ج- نمی دانم. شما دوستان گرامی ام در این بحث و فحص دقت بفرمایید. این درس ها را سرسری نگیرید. ببینید الان به موجودی رسیده ایم که آن حقیقت ذات هر فرد انسان است. اکنون همین اندازه نتیجه حاصل کرده ایم که آن گوهری که به لفظ «من» و «أنا» بدان اشارت می کنیم، موجودی است غیر از بدن. این بحث و فحص، ما را به چنین موجودی رسانده است. اکنون در بود چنین موجودی که حقیقت من و شماست یقین حاصل کرده ایم. اگر چه با چشم سر او را نمی بینیم و از منظر دیدگان پنهان است و نمی توانیم آن را لمس کنیم، به بود او اعتراف داریم. اما چگونه موجودی است، غیر از بدن است و با بدن است، نسبت بدن با او چگونه و تعلق او به بدن چگونه است، به چه نحو از نقص به کمال می رسد و سؤال های بسیار دیگر در این باره، باید پس از این روشن شود. ما در سفر علمی خود حق داریم که بگوییم اکنون گامی برداشته ایم. این مطلب در درس های بعدی روشن تر می شود. اکنون در این روش به همین اندازه اکتفا می کنیم. پایان درس بیست و یکم قسمت دوم
48-400-05-11_LA98.mp3
11.54M
جلسات شرح رساله لقاءالله (ادامه جلسات ماه مبارک رمضان) ✅ جلسه 98 ( جلسه 48 بعد ماه مبارک) 📆11 مرداد 1400, دوشنبه ساعت 5 صبح
از این بنده شرمنده دستور نماز شب خواستی: 1- چون از خواب بیدار شدی بگو: «اَلْحَمْدُ ِللهِ الَّذِی اَحْیانِی بَعدَ مَا اَماتَنِی وَ اِلَیهِ النُّشُورُ». 2- بعد از وضو 11 رکعت نماز می‌خوانی که 8 رکعت از آن نماز شب است و دو رکعت شفع و یک رکعت وتر. هیچ یک اذان و اقامه ندارد، همه دو رکعتی‌اند، مگر وتر که یک رکعت است و در هر دو رکعت یک سلام «السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته» کافی است و همچنین در وتر. 3- در قنوت نماز وتر چهل مؤمن را دعا می‌کنی، مثلاً «اللهم اغفر لفلان»، بعد از آن هفت بار می‌گویی: «هَذَا مَقَامُ الْعَائِذِ بِکَ مِنَ النَّارِ» و پس از آن هفتاد بار می‌گویی «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ» و بعد از آن سیصد بار می‌گویی: «العفو» و نماز را خاتمه می‌دهی. ها و برنامه ها حسن زاده آملی حفظه الله @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : '' حاسِبوا أنْفُسَكُم قَبلَ أنْ تُحاسَبوا... .'' ↩️ پيش از آن كه مورد حسابرسى قرار گيريد، خود به حساب نفستان برسيد... ⚠️برای تربیت نفس، مقدمات و مراقبه و محاسبه لازم است.. 📛همانطور که در ظرف آلوده غذای تمیز نمی ریزیم، ظرف وجود انسان تا آماده نشده برای انجام برنامه های تربیتی، خطاها و اشتباهات گذشته باعث میشه راه به جایی نبره...!!! @shakhehtoba
49-400-5-14 legha alla j 99=.mp3
15.33M
🌸 جلسه ۹۹ شرح « » بخش « آداب سالک الی الله » 🔸پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ( جلسه ۴۹ سری جدید) 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
50-400-5-15 legha alla j 100=.mp3
15.25M
🌸 جلسه ۱۰۰ شرح « » بخش « آداب سالک الی الله » 🔸جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ( جلسه ۵۰ سری جدید) 🌺 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بمناسبت روز خبرنگار یادی کنیم ازتهیه گزارشی ودیدارصمیمی باعلامه حسن زاده آملی درتابستان سال ۱۳۸۲ درزادگاه ایشون روستای ایراء لاریجان #