6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آن یکی پرسید اشتر را که هی
از کجا میآیی ای اقبال پی
گفت از حمام گرم کوی تو
گفت خود پیداست در زانوی تو
#امام_زمان
@shakhehtoba
ماجرای پیاده رفتن سلطان سلیمان به زیارت امیرالمومنین(ع)
سلطان سلیمان از سلاطین عثمانى بود. نهر حسینیه را که منشعب از شط فرات است در کربلاى معلى احداث نمود و بعد از آن به زیارت حضرت امیر المؤمنین علیه السلام مشرف گردید و در نزدیکى مشهد علوى قصد نمود که پیاده محض احترام آن حضرت مشرف شود لذا از اسب پیاده شده. قاضى عسکر که مفتى جماعت بود چون از اراده سلطان اطلاع یافت بعرض رسانید که صلاح نیست که پیاده بروید به جهت این که شما سلطان زنده هستید و در انظار موهون است با این وضع تا قبه منوره رفتن. سلطان مردد شد قرار شد که به قرآن تفأل جویند، سلطان قرآن را باز نمود این آیه اول ما یرى بود فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُوىً سلطان بقاضى گفت سخن تو سبب شد برهنگى پا را هم مزید نمودى پس کفشها را از پاى درآورده پیاده از حدود نجف تا قبه منوره مسافت طى نمود.
نکته 686 هزار و یک نکته
@shakhehtoba
گناه را مراتب است از گناه پیش پا افتاده چون سرقت و کذب و قمار و نحوها، تا پله پله انسان بجایى مى رسد که عبادتش را گناه مى بیند و بعد خودش را که وجودک ذنب لا یقاس به ذنب.
سعدى گوید:
عابدان از گناه توبه کنند عارفان از عبادت استغفار
خواجه کائنات صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: انه لیغان على قلبى و انى لاستغفر الله فى الیوم مائة مرة و در حدیث دیگر:
انه لیران على قلبى و انى لاستغفر الله بالنهار سبعین مرة. به شرح حدیث بیست و دوم اربعین شیخ بهائى رجوع شود.
نکته642 هزار و یک نکته
@shakhehtoba
لسان اللّه امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمود:
و اعلم ان کل عمل نبات و کل نبات لا غنى به عن الماء و المیاه مختلفة فما طاب سقیه طاب غرسه و حلت ثمرته و ما خبث سقیه خبث غرسه و أمرت ثمرته.
این سخن بسیار بسیار بلند است.
فرمود: هر عملى نباتى (گیاهی) است و نبات را از آب بى نیازى نیست، و آب ها گوناگونند، آن نباتى که آب وى پاکیزه است غرس (نهال) وى پاک و میوه اش شیرین شود و آنکه آب وى بد، غرس وى بد و بارش تلخ گردد.
بارها از ما شنیده اید که گفتیم اعمال شما بذرهایى است که در مزرعه جانتان مى افشانید.
منبع: نامه ها برنامه ها، ص 136، علامه حسن زاده آملی.
@shakhehtoba
در احادیث اهل عصمت و طهارت وارد است که قبورنا قلوب من والانا. و أیضا، قبورنا قلوب شیعتنا. از این نکته مراتب قبر را دریاب. بیاناتى در این باب در رسائل و تعلیقات خودمان از قبیل انه الحق و اتحاد عاقل بمعقول و حواشى بر اسفار تحریر و تقریر کرده ایم.
نکته 752 #هزار_و_یک_نکته
@shakhehtoba
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
دنیا به سرای ابدی
اینقدر بدان که در نشئه هرچه بمانى نسبت به سراى ابدى که در پیش دارى آنى است بلکه کمتر از آن است. عاقل را اشاره کافى است.
منبع: نامه ها برنامه ها، علامه حسن زاده آملی.
@shakhehtoba