eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌺🍃 ▪️حضرت زهرا (س) : امام همچون کعبه است که باید به سویش روند، نه آن که (منتظر باشند تا) او به سوی آنها بیاید. ‌ (بحار الانوار، ج ۳۶، ص ۳۵۳) ‌ 🌹تعجیل در ظهور صاحب الزمان🌹 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدار آیت الله محمدی به همراه علامه حسن زاده از آیت الله تالهی @shakhehtoba نه حال ماندن داریم نه روی رفتن ! سال ۱۳۷۳
دستوری از علامه حسن زاده آملی: آن که در کار حواس و عقل بیندیشد، هر یک را جاسوسی در حفظ و بقای شخص می یابد: مثلا شخص غذا می خواهد، چشم دیده بانی می کند و تشخیص میان غذا و غیر غذا را می دهد، با اجازه دادن چشم، همین که دست به غذا رسید لامسه اجازه نمی دهد که داغ است؛ غذای دیگر را اجازه داده است که معتدل است. تا بخواهد به دهان برساند جاسوس دیگر به نام بویایی دربان است و اجازه نمی دهد بد بو است؛ غذای دیگر را اجازه داده است که بوی مناسب دارد. تا به دهان گذاشت در آنجا جاسوس دیگر بنام چشایی نشسته است و اجازه نمی دهد که بسیار تلخ است؛ غذای دیگری را اجازه داد که شایسته است. اگر حیوان باشد میخورد، اما اگر انسان باشد یک جاسوس دیگر غیبی به نام عقل دارد و می گوید: هیچیک از آن جاسوسها در کار خود خیانت نکرده اند که اجازه داده اند این غذا برای تن گوارا است، ولکن تو انسانی، تو حقیقتی به نام روح هستی که این بدن سایه آن روح است، و این جاسوسها همه قوای آن روح هستند، این غذا شبهه ناک است، غصبی است، مال یتیم است، ‘زمین پیرمردی است که فرزندش هنوز در انتظار مال پدری آه میکشد و بسختی گذران زندگی میکند و شرمسار و عیال وار است، مال پیرزن ضعیفه ای است که شرمنده دختران خود است’.. زنهار و دوصد زنهار نخور که برای روحت ناگوار است، این غذای حرام و زمین غصبی با روح و ابد و نسل تو آنچنان کند که هزاران بار به توان هزاران بار بدتر از خوراک نامناسب با تن.. 📚 هزارویک کلمه جلد سوم @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظارت بر اموال و احوال قضات تابستان ۱۳۷۴ #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِهَا وَالَّتِي لَمْ تَمُتْ فِي مَنَامِهَا ۖ فَيُمْسِكُ الَّتِي قَضَىٰ عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَيُرْسِلُ الْأُخْرَىٰ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ . سوره رمز به مناسبت وفات عزیزی. شادی روحش حمد و صلوات @shakhehtoba http://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a _______________ #علامه_حسن_حسن_زاده_آملی_حفظه_الله
مرگ و قبر از نظر علامه حسن زاده آملی چگونه نفوس معدوم ميگردند و حال آنكه در سر و سرشت آنها، محبت وجود و بقاء و كراهت عدم و فنا سرشته شده است. «ان اللّه تعالى قد جعل لواجب حكمته فى طبع النفوس محبة الوجود و و البقاء و جعل فى جبلتها كراهة الفناء و العدم» 1 و هر كس از مرگ مىترسد در واقع از خودش مىترسد. و چون موت فنا و عدم نيست بلكه جدائى او از غير خودش و انتقال او از نشأهاى به نشأه ديگر است در آيات قرآنى تعبير به وفات شده است نه فوت و وفات أخذ شىء بتمامه است، و اگر احيانا در روايتى تعبير به فوت شده است تعبير راوى است نه نبى و وصى. و وزان قبر در اين نشأه و نشاه آخرت وزان انسان در نشأتين است يعنى چنانكه انسانها در اين نشأه افراد متشابه و متماثلاند و و در آن نشأه به حسب علوم و افعالشان به صور مختلفه اند، قبرهاى اين نشأه نيز افراد متشابه اند اما قبرهاى آخرت قبرى روضهاى از رياض جنت است و قبرى حفره اى از حفره هاى نار است  آغاز و انجام (به ضميمه تعليقات) متن 87 مدخل ..... ص : 82  آنچه را مدارك و مشاعرت در مى يابند در واقع مدرك حقيقى حقيقت تو است كه نفس ناطقه تست يعنى زبان چشنده نيست بلكه نفس چشنده است در اين موطن يعنى موطن زبان بلكه بدقت نفس چشنده است در خيال اين موطن و على التحقيق تمام ادراكات بعلم حضورت است حتى ادراكات بمحسوسات  و اگر اهل اشاراتى روايات وارده در سرازيرى قبر و فشار قبر و پرسش در قبر و ديگر امورى كه بقبر اسناد مى يابند از اين قبيل بدان يعنى آن فشار و احوال ديگر بر حقيقت شخص وارد است كه ادراكات اوست ولى در تمثل خود آنهمه را در قبرش مى بيند يعنى آنچه را مى بيند همه را در عالم قبرش مى نگرد اما قبر او يعنى قبر مربوط به شخص او كه متمثل در صقعنفس او است كه در وعاء ادراك او است كه اگر چنانكه زنده اى را با او در قبرش بگذارند اين زنده هيچيك از آن احوال را نه مى بيند و نه مى شنود زيرا اين قبر ظرف عذاب يا ثواب مرده نيست بلكه ظرف ثواب و عقاب را در قبر خودش مى بيند.  و يا اگر مؤمن و كافرى هر دو را در يك قبر بگذارند براى آن قبرش روضة من رياض الجنة است و براى اين قبرش حفرة من حفر النار است چون قبر هر يك جدا است اگر چه هر دو در يك قبرند نصوص الحكم بر فصوص الحكم 387  در حقيقت ملك و تمثل و وحى ..... ص : 365 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#توجه_به_خویشتن لْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ مِمَّ خُلِقَ پس انسان بايد بنگرد كه از چه آفريده شده است (۵) خُلِقَ مِنْ مَاءٍ دَافِقٍ ﴿۶﴾ از آب جهنده اى خلق شده (۶) #من_کیستم @shakhehtoba _______________ #علامه_حسن_حسن_زاده_آملی_حفظه_الله
نامه اي از حضرت علامه حسن زاده آملي : " خرسند آن كه در آغاز زندگانيش بيدار بود و از بيداريش برخوردار. هركه درد دارد روزها كوكو ميكند و شبها هوهو. گاهي در نماز و نياز است و گاهي در سوز و گداز. راز را بايد پوشيده داشت كه در آشكارا شدنش دردسر دراز است. راهرو بايد چنان رند باشد كه رندان را به بازي گيرد، و بدان سان جا گرفته و سنگين كه سبكساران و سبكسران سر خويش گيرند و راه خود درپيش، كه رازداري پيشه دوستان خدا است. چاره اي جز زيستن با مردم و راهي جز ساختن با آنان نيست، ولي دل را به دست دلدار ده و آزاد باش و سر را به پاي دوست نِه و شاد باش. ديده به درگاهش بدار تا چشم روشنت روشنتر شود، و دست اميد به پيشگاهش بر تا جان خرّمت خرّمتر گردد. آقاي من برخود ببال كه گداي ره نشين آن شاهي، و از كسي منال كه در سنگر استوار آن بنده پرور جهان پناهي، آنكه دردها را درمان كند و تشنگان را سيراب و خستگان را آسايش دهد و شوريدگان را نوازش كند و آوارگان را پناه دهد. همه ميروند و نميدانند با خود چه ميبرند. خُنُك آنكه دفتر هستي اش را بگشود و از روزنامه كارهايش آگاه شد. و چون هر كسي كِشتِه چندساله زندگي خود است، دل مردگان از مرگ هراس دارند و از كشتزار خود بيزارند. و زنده دلان از كِشت خود سپاسگذارند و به پروردگار خود اميدوار. انديشهء شب، جان را نيرو و پرتو دهد و نماز شب به مينو كشاند. هركه جان به جانانه سپرد گوي نيكبختي ببرد، وگرنه چند روزي چون ديگر جانوران بخورد و بمرد. آنچه كه داور خِرَد دستور داد بجاي آر و پاسخ درست براي پرسش خدايت فراهم كن. تنها از آفريدگارت شرم بدار نه از آفريده هايش. بگذار تا ديگران از تو رنگ بگيرند نه تو از ديگران. هركس درهر پايه اي كه هست اگر رهزن است ارزش پشيزي ناچيز ندارد، بي پرده بگويم: مگسانند گرد شيريني. پيمانت را با خدا و پيمبر سخت استوار كن و از ته دل بگو خدايا آمدم، گر كام تو بر نيامد آنگه گله كن. كوتاهي سخن: خود را باش.. ١٣٥٠/٢/٢٤ @shakhehtoba
این رو ببین: افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله)- حسینیه قزوینیها مشهد مقدس https://lahzenegar.com/play/7s27o
استاد صمدی آملی _ مشهد ۹۷.mp3
20.98M
بخشی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) حسینیه قزوینیها مشهد مقدس سال ۱۳۹۷ روز اول إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَىٰ وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ ۚ وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُّبِينٍ/ سوره یس السلام @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 همراهی استاد صمدی آملی با کاروان عزاداری نیجیریه در پیاده روی اربعین 97 @shakhehtoba
🔷 افاضات استاد صمدی آملی به مدت دو شب 📅 چهار شنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ آبان 97 🕥 بعد از نماز مغرب و عشا 🕌 مشهد، حسینیه قزوینیها ✅ کانال اخبار قائم عج 🆔 @shakhehtoba
این رو ببین: افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله)- حسینیه قزوینیها مشهد مقدس https://lahzenegar.com/play/hMOgy
این رو ببین: افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله)- حسینیه قزوینیها مشهد مقدس https://lahzenegar.com/play/hPviz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام صادق علیه السلام فرمود: به بلندی برو، به سمت راست و چپ خود توجه کن، سرت را سوی آسمان کن و سپس به سوی قبر حسین بن علی علیه السلام توجّه کن و بگو: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ». #سلام @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در ماهی که با روز جمعه آغاز بشود با آیه ی نور (256 مرتبه ) حشر پیدا کنید که ان شاءالله موجب حشر همه ی ما با وجود مقدس حضرت بقیه الله (عج) بشود @shakhetoba
4_5917734617648988767.mp3
806.3K
در ماهی که با روز جمعه آغاز بشود با آیه ی نور (256 مرتبه ) حشر پیدا کنید که ان شاءالله موجب حشر همه ی ما با وجود مقدس حضرت بقیه الله (عج) بشود @shakhetoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقت در استفاده از اینترنت مطالعه کتاب ژرف اندیشی @shakhehtoba استاد صمدی آملی روحی فداه
دستوري از حضرت علامه حسن زاده آملي : " با مردم باش و بي مردم باش، نه مي شود با مردم بود نه مي توان بي مردم. خداي نور حضورت دهاد و سوز و شورت را افزون كناد كه از اين بنده شرمنده دستور نماز شب خواستي : اول: چون از خواب بيدار شدي بگو الحمدللهِ الَّذي اَحياني بَعدَ ما اَماتَني وَ اِلَيهِ النُّشُور. دوم: بعد از وضو ١١ ركعت نماز مي خواني كه ٨ ركعت از آن نماز شب است و دو ركعت شفع و يك ركعت وتر، هيچ يك اذان و اقامه ندارد همه دو ركعتي اند مگر وتر كه يك ركعت است. و در هر دو ركعت يك سلام (( السلام عليكم و رحمةالله و بركاته )) كافي است و همچنين در وتر. سوم: در قنوت نماز وتر چهل مؤمن را دعا ميكني مثلا اللّهم اغفِر لفُلان. بعد از آن هفت بار مي گويي هذا مَقامُ العائِذِ بِكَ مِنَ النّارِ و پس از آن هفتاد بار مي گويي استغفرالله ربّي و اتوب اليه . و بعد از آن سيصد بار مي گويي العَفو . و نماز را خاتمه مي دهي. ذكر شريف " ياحيُّ يا قيوم يا من لااله الا انت" موجب صفاي باطن و حيات دل است و در بسيار گفتن و مداومت آن فوائد بسيار. چه فايده ازاين بيشتر كه آدمي به ياد دوست باشد. ذكر شريف " لااله الّاانت سبحانك اني كنتُ من الظالمين" معروف به ذكر يونسي است كه حضرت ذوالنون يونس عليه السلام به اين ذكر از غم نجات يافت، و هر مؤمني به ذكر آن از غم نجات مي يابد. امام صادق(ع) فرمود: در شگفتم از كسي كه اندوهي به او دست دهد و غمي به او روي آورد و به ذكر شريف يونسي پناه نبرد. 📚 قم. حسن حسن زاده آملي ١٣٤٩/١١/١٢ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابد در پیش داریم هستیم که هستیم @shakhehtoba #علامه_حسن_حسن_زاده_آملی_حفظه_الله
📚نامه اي از حضرت علامه حسن زاده آملي: " خواجه را بيش از پيش بيداري بايد كه وقتي چندان نمانده است، چه اگر به مثل صدسال زندگي كند نسبت به ابد يك آن، بلكه كمتر از آن است. بايد بيشتر به فكر بنشيند و به نماز برخيزد. دنيا را به اهل دنيا واگذارد و نصيب خود را فراموش نكند. خداي تعالي فرمود: ولاتنسَ نصيبك من دنيا. نصيب اين سرا، زادِ آن سرا گرفتن است. هرچه بود بر خواجه بگذشت و گذشته هايش نگذشت كه هم اكنون يوم الجمع خود است. بنگر در خويشتن چه گِرد آورده اي؛ حاسِبوا أنفسكم قَبل أن تُحاسبوا. صمت و جوع و سهر و خلوت و ذكر به دوام ناتمامانِ جهان را كند اين پنج، تمام صَمت خاموشي است و جوع گرسنگي و سَهَر بيداري و خلوت گوشه گيري و ذكر بدوام هميشه به ياد حق بودن است. در چهار اول "خيرالامور اوسطها" و در پنجمي خوشا آنان كه دائم در نمازند. آقا، بيا دامي بنه گر دانه داري. خود را باش و دنيا را نكوهش مكن. آگاه باش تا خود را تباه نكني. حيف است كه به كاهلي بنشيني. مي داني كه دل تا شكسته نشود بيت المعمور نمي گردد. و اين شكسته از صدهزار درست بيشتر ارزد بلكه به بها در نمي آيد زيرا كه بهاي آن خداي تعالي است. گنج غمش را دلِ بشكسته ببايد و اين گنج را هركس نيابد و در دست هركس نپايد. رسول الله صلي الله عليه وآله فرمود: اكثرُصياحِ أهلِ النّار من سوف؛ يعني بيشتر فرياد دوزخيان از ( پس از اين) گفتن و ( فردافردا) كردن است. مبادا خواجه غافل بخورد و غافل بخوابد كه به قول عارفِ همه دانِ همدان باباطاهر عريان: هرآن كو غافله غافل خوره تير. آقاي عزيز! قيامت قيامتي است، هم اكنون راست خيز باش تا رستاخيز شوي، درست قيام كن تا قيامت گردي. بدان كه خداي متعال را نظر به قلوب است نه به قوالب(ابدان و ظواهر). در تطهير نفس بكوش. اسير بطن اهل باطن نخواهد شد. از انسان سر برود و سحر نرود. تا از سر جميع خلق نگذري پيش خدا نمي تواني بروي... ١٣٥٢/٢/١ه.ش _ قم _ حسن حسن زاده آملي @shakhehtoba
از جناب استاد آیت الله آقاشیخ محمدتقی آملی رضوان الله علیه پرسیده ام که حضرت سلیمان نبی علیه السلام چرا خودش تخت بلقیس را از سبای یمن به شام نیاورد و از دیگران خواست تا عفریتی از جن ، و آصف ابن برخیا وزیر حضرت سلیمان ، امتثال امر او کنند در جوابم فرمود : اینگونه امور دون شأن حضرت سلیمان بود، آن جناب کارهای بزرگتر از مثل آن را که از عهده دیگران خارج است باید انجام دهد. چنان که ما حاجتهای بسیاری از امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام خواسته ایم برآورده نشده است، و از حضرت عبدالعظیم علیه السلام خواسته ایم برآورده شده است. 📚 هزارویک کلمه حضرت علامه حسن زاده آملی @shakhehtoba