eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال شاخه طوبی
🔴#كانال_شاخه_طوبي #حضور_و_مراقبت #مجلس_دوم #درس_سیزدهم 💠 #اسماء_الله_مظاهر_ميخواهند . بافت طب
🔴 🔸اين حديث جناب اميرالمؤمنين عليه السلام چقدر شيرين است و چه قدر ديدانسان را باز مي كند و چقدر به انسان سعه ي وجودي مي بخشد كه فرمود : خدايا من بخاطر ترس از جهنم عبادتت نمي كنم به تعبيري من نماز نمي خوانم كه مرا به جهنم نبري؛شايسته نيست كه من عبد در پيشگاه خداي به آن عظمت تشرف حاصل كنم ونماز بخوانم تامرا به بهشت ببرد نماز يكپارچه اسماء الله است ، يكپارچه بهشت است ، يكپارچه بهشت آفرين است ، اگر نماز كسي ، نماز باشد تمام اهل بهشت علاقه مندند كه نماز اورا ببينند 🔸در حديثي از حضرت رسول صلي الله عليه وآله آمده كه فرمودند ؛ بهشت به سلمان و ابوذر علاقه مندتر است تا سلمان و ابوذر به بهشت . ابوذر بهشت را مي خواهد ، چه كند ؟ بهشت چيست كه بخواهد ، بهاي جان من و شما باشد ؟ آنها بهشت نمي خواهند ، بهشت آفرين مي خواهند آنها حقيقت آفرين بهشتي را مي خراهند ، حيف نيست كه آدم اين طور خودش را تنزل بدهد . حيف است كه خودت را اين قدر پايين بياوري حيف است وقتي خداوند در جا به تو لبيك مي گويد ، چنين درخواستهايي داشته باشي ؟ حيف است كه نماز را آن طور تنزل بدهي ، خداوند مي فرمايد خودمان و تمام عالم را در خدمت تو قرار مي دهيم ودر پايان تو بگويي كه مي خواهم به بهشت بروم و به جهنم نروم ؟ جناب امير المؤمنين عليه السلام مي فرمود : " من اصلا بهشت و جهنم نمي شناسم ". 🍀نماز از باء بسم الله تا سلام يكپارچه اسماء الله است ، 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
إلهی، اگر ستّارالعیوب نبودی، ما از رسوایی چه می کردیم؟ فراز ۴۹ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #سی_و_هشتم ♦️قد قامت الصلوة ♦️فى فلاح السائل: للسيد بن طاوس بِسَنَ
♻️ نماز معراج عشق 💠راه‏هايى كه شيطان از آن نفوذ مىكند سه قسم است: 🔹شهوت، 🔹غضب 🔹و هوى. شهوت حيوانيت است وغضب سبعيّت، وهوى شيطان است. شهوت آفتى بزرگ است، ولى غضب هولناك‏تر از آن وهوى از هر دومهيب‏تر. ♦️قوله تعالى: «أُتْلُ ما أُوحِى إلَيك مِنَ الكِتابِ وأقِمِ الصَّلوة إنَّ الصَّلوةَ تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ والمُنكَر ولَذِكرُ اللّهِ اكبر واللّهُ يعلمُ ما تَصْنَعُون»(17). و در آيه ديگر مىفرمايد: ♦️«إنّ اللّهَ يأمُر بِالْعَدل والإحسان وايتاءى ذِى القُربى ويَنهى عَنِ الفَحْشاءِ والمُنكَر والبَغى يَعِظُكُمْ لَعَلّكُمْ تَذَكّرُون»(18). ♦️فحشا شهوت است، مُنكَر غضب وبَغى هوى، وبا اين سه، مسخ در امت موسى واقع شد: «هَلْ أُنَبِّئُكُم بشرٍّ مِنْ ذلك مَثوبةً عِنداللّهِ مَن لَعَنه اللّهُ وغَضِبَ عَليه وجعل منهم القِردَةَ والخَنازير وعَبَد الطّاغوتَ أولئك شرّ مَكانا وأَضَلّ عَن سواءِ السَّبيل»(19). پس با شهوت، انسان به خود ظلم مىكند وبه وسيله غضب به ديگران وبا هَوى به پروردگارش. ♦️لذا رسول‏اللّه (صلّى الله عليه وآله وسلّم) فرمود: «الظلم ثلاثه: ظُلْمٌ لا يُغفَر وظُلْمٌ لا يُترك وظُلمٌ عسى اللّه أن يتركه: فالظلم الذى لا يغفر هوالشرك باللّه: «إنّ الشرك لَظلمٌ عظيم»(20) والظلم الذى لا يُترك هُوظُلْمُ العباد بعضهم بعضا. والظلم الذى عسى اللّه أن يتركه هوظلم الإنسان نَفْسَهُ»؛(21) ♦️پيامبرم، براى پيروان عقايد شرك آلود، قرآن را تلاوت كن تا از عواقب شوم شرك آگاه شوند وبه فطرت توحيدى باز گردند، ونماز به پاى دار، تا از قداست معراجى نماز بهره‏مند شوند واز فحشاء ومنكر، به عفّت ومعروف باز گردند، كه نماز بهترين باز دارنده از آلودگىهاست وحقيقت نماز بزرگ‏ترين ياد وذكر خداست.(22) (ر.ك: مراتب هفت گانه ذكر همين كتاب). (17). عنكبوت (29) آيه 45. (18). نحل (16) آيه 90. (19). مائده (5) آيه 60. (20). لقمان (31) آيه 13. (21). كافى، ج 2، ص 24، تفسير صافى ذيل آيه و خصال صدوق باب الثلاثه مثل آن از امام باقر (عليه السلام). (22). معناى آيه 45 عنكبوت 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات ارزشمند حضرت علامه حسن زاده آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
استادصمدی-15خرداد42_۲۰۲۳_۰۶_۰۳_۲۱_۲۸_۰۸_۷۲۹.mp3
3.72M
خاطره حضرت علامه حسن زاده آملی ره از قیام پانزده خرداد به نقل از استاد صمدی آملی @shakhehtoba 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🍀کشیک نفس بکش تا به صنع الهی صورت انسانی تو اسیبی نرسد، و همت بگمار تا همسالان تو از شیوه و رفتار خدا پسندانه ات رنگ بگیرند: ( صبغه الله و من احسن من الله صبغه...) بگوئید ما رنگ خدایی بخود می گیریم و چه رنگی بهتر از رنگ خداست ؟) سوره بقره آيه 139 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، من «الله الله» گویم، اگر چه «لا إله إلا الله» گویم. فراز ۵۰ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #سی_و_نهم #مداخل_شيطان 💠راه‏هايى كه شيطان از آن نفوذ مىكند سه قسم
♻️ نماز معراج عشق ♦️«إنّ اللّهَ يَأمُرُ بالعدل و الإحسان» عدل: دادن حق هر صاحب حقّى است طبق حقّش: «جزاءً وفاقا»پاداش مطابق عمل، در سيئات، «ولَدَيْنا مَزيدٌ»احسان و افاضات بىنهايت، در حسنات. ♦️احسان، محبّت ونيكى به محرومان است تا امن وسلامت در جامعه برقرار شود. ♦️«ايتاءى ذى القربى»، محبت به محارم ونزديكان كه احسان ويژه است. ♦️معناى آيه: خداوند براى تحقّق اجتماع صالح به سه چيز امر مىكند و از سه چيز نهى فرمايد: سه امر اول از منجيات وسه نهى دوم از مُهْلِكات است. 💠سه امر اول عبارتنداز: 1_ حق واقعى هر صاحب حقّى را اَدا كردن. 2_نيكى به همه به ويژه محرومان. 3 ـ محبّت ويژه به نزديكان. سه نهى دوم عبارتنداز: 1 ـ نهى از تجاوز از حدّ (يعنى امر به اعتدال). 2 ـ نهى از زشتكارىهايى كه در اجتماع مسلمين ناشناس وزشت است، مثل زنا وربا. 3 ـ نهى از ظلم كه در حقيقت امر به عدل است. 💠با اجراى سه امر اول وترك سه نهى دوم، اجتماع اسلامى، مدينه فاضله الهى می شود. ♦️رسول خدا (صلّى الله عليه وآله وسلّم) فرمود: ظلم سه قسم است: 1 ـ ظلمى كه قابل بخشايش نيست، مثل شرك (بىتوبه). 2 ـ ظلمى كه از آن نتوان گذشت، مثل ظلم بعضى از بندگان بر بعضى ديگر. 3 ـ ظلمى كه ممكن است از آن گذشت، مثل ظلم انسان بر نفس خود. ♦️نتيجه شهوت، حرص وبخل است، نتيجه غضب، عجب وكبر، ونتيجه هوى، كفر وبدعت است. از اجتماع اين شش، خصلت عدوان پديد مىآيد كه مستلزم بُعد از رحمت حق ودر پرده وحجاب از خداست. واين نهايت اخلاق ذميمه است وقرين شيطان مذموم. 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
💠 ♦️نفس خاطى خودم را مخاطب قرار داده ، گويم : اى هالك ! چه چيزى تو را به خدايت مغرور كرده است كه نزد او اعمال فاضح به انجام مى رسانى ؟! برخيز و به سوى كسى كه تو را آفريده و به صورتى كه خواسته قرار داده است سفر كن ! آيا نمى بينى كه ماسواى او، پيش در خانه اش به اعتكاف نشسته اند؟! چرا به سوى او پر نمى كشى و عمر را در قيل و قال سپرى مى كنى ؟! ♦️و در سوال و خواب ، فرومايگى مى كنى ؟! فرصت را غنيمت شمار و از غصه فارغ شو! تسويف را كنار گذار، كه وضيع و شريف را از ميان برد. نزد پروردگار بخشنده ات حضور ياب ، كه حضور موروث نور است ! و بلكه نور على نور است . ♦️ (( والله نور السموات و الارض )) ، و (خداوند) نور جمال آنهاست . مگر قرآن را نخوانده اى كه خداوند فرمود: است : (( من جاهد فينا لنهدينهم سبلنا )) . 🔹مگر سخن امام صادق (عليه السلام ) را نشنيده اى كه ♦️فرمود: (( علم تنها به تعلم حاصل نشود؛ بلكه نورى است كه بر قلب آن كس كه خداوند خواهد هدايتش كند، بتاباند )) منبع: ، حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
273_۲۰۲۳_۰۶_۰۵_۱۴_۳۴_۰۹_۵۹۱_۲۰۲۳_۰۶_۰۵_۱۴_۵۶_۲۶_۱۴۰_۲۰۲۳_۰۶_۰۵_۱۵_۰۸_۰۶_۸۸۰.mp3
5.37M
سلسله حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) کاری از گروه لطفا در نشر حداکثری این مطالب ناب معرفتی و عرشی همراهی بفرمایید🙏 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
🔴#كانال_شاخه_طوبي #حضور_و_مراقبت #مجلس_دوم #درس_چهاردهم 🔸اين حديث جناب اميرالمؤمنين عليه السلام
🔴 ♦️لطيفه اي در باب 💠يكبار لطايفي كه با بحث حضور هماهنگ است اين است كه انسان حق احضار خداوندرا ندارد ما در آن مقام نيستيم كه بخواهيم ايشان را پايين بياوريم و پيش خودمان حاضر كنيم 💠اينكه در نماز " بسم الله الرحمن الرحيم " و " والحمدلله رب العالمين " مي گوييم ،براي اين است كه با اين اسماء الله قرب فريضه پيدا كنيم و بتوانيم در پيشگاه حق متعال بالا رويم و حضور پيدا كنيم بعد از آن بگوييم حال كه به محضر شما تشرف حاصل كرديم ما را به راه راست هدايت فرما ودر مسيرمان قرار مان ده كه از تو اطاعت مي كنند و ما را از آناني كه در مسير تو نيستند دور فرما . اين طور نباشد كه ما خداوند را پايين بياوريم و بگوييم شما تشريف بياوريد و وقتي تنزل كنند و بفرمايند باما چه كاري داريد ؟ بگوييم مي خواهيم به ما اين و آن بدهي ! براي همين است كه اولياء الله لطافتي كه در مسير شان به كار مي گيرند اين است كه مي فرمايند بايد شما حضور داشته باشيد نه اينكه حق را احضار كنيد ، بلكه خود حاضر شويد ودر هر كجا كه هستيد ، خودتان را پيش خدت ببينيد ، چون توحيد ، توحيد صمدي قرآني است ، توحيد صمد است ، پر است و بر اساس كريمه ي " فاينما لؤلؤ ا فثم وجه الله " احضار كردن معني ندارد 🍃غايب نبوده اي كه شوم طالب حضور 🍃پنهان نبوده اي كه هويدا كنم تو را ادامه دارد ... 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، خودت گفته ای (ولا تَیأسُوا مِن رَوحِ الله- یوسف/87)، نا امید چون باشم؟ فراز ۴۶ @shakhehtoba