🔸سلسله مباحثی در یهود شناسی(۷)
♦️کارنامه سیاه قرن معاصر در قضیه فلسطین
🔻يكى از قضايايى كه كارنامه قرن ما را تاريك مى كند (اين قرنى كه به دروغ نام حقوق بشر، نام آزادى، نام انسانيت بر آن گذاشته اند)
قضيه فلسطین است.
🔻تاريخچه فلسطين چيست؟
- یهودی ها «صهیونیست ها»- مدعى هستند كه در سه هزار سال پيش دو نفر از ما (داود و سليمان) براى مدت موقتى در آنجا سلطنت كرده اند.
🔻تاريخ را بخوانيد؛
در تمام اين مدت دو سه هزارساله، كى بوده است كه سرزمين فلسطين به يهود تعلق داشته است؟
كى بوده است كه بيشتر سرزمين فلسطين مال ملت يهود باشد؟
آيا بيشتر سرزمين فلسطين از آنِ ملت يهود است؟
قبل از اسلام هم مال آنها نبود،
بعد از اسلام هم مال آنها نبود.
🔻روزى كه مسلمين فلسطين را فتح كردند، فلسطين در اختيار مسيحيها بود نه در اختيار يهوديها.
اتفاقاً مسيحيها كه با مسلمين صلح كردند،
يكى از مواردى كه در صلحنامه گنجاندند اين بود كه شما يهود را در اينجا راه ندهيد.
گفتند: ما با شما زندگى مى كنيم ولى با يهود زندگى نمى كنيم.
چطور شد كه يكدفعه فلسطین نام وطن يهودى به خود گرفت؟
ادامه دارد
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج17، ص: 289- 288- با ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فریادهای_شهیدمطهری_درباره_فلسطین.mp3
4.87M
🔊 نسخه کامل نطق تاریخی استاد مطهری در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین (عاشورای ۱۳۴۸ شمسی)
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 نطفه حرام رژیم غاصب صهیونیستی اینگونه بسته شد؛ تاریخچهای که هر مسلمانی باید بداند
🔹 بخشی از سخنرانی حماسی شهید آیتالله مطهری در حسینیه ارشاد، سال ۱۳۴۸
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
♦️پیشگوئی قرآن در باره ملت یهود
🔸سلسله مباحثی در یهود شناسی(8)
قسمت پایانی
🔻در كتابهاى آسمانى گذشته، براى ملّت يهود- كه در ميانشان به خاطر پليدى و ناپاكيشان بيش از هر ملت ديگر پيغمبر برانگيخته شده است، زيرا بيشتر احتياج به مربّى داشته اند- ، دو جريان اجتماعى، دو انقلاب و تحول پيشگويى شده بود كه هر دو وقوع پيدا كرد و قرآن جريان اين پيشگويي ها و سپس تحقق يافتن اينها را در تاريخ يهود ياد مى كند.
🔻در اين پيشگويى آمده است كه ايشان دو نوبت در زمين فساد مىكنند و خدا آنان را سركوبى مى دهد.
🔻قرآن سپس يك فرمول كلى را يادآورى مى كند. آن فرمول اين است كه هر فسادى، مقدمه شكست و بدبختى است و هر تجديد نظر اصلاحى رحمت خدا را تجديد مى كند.
🔸 اينك متن آيات:
وَ قَضَيْنا إِلى بَنِي إِسْرائِيلَ فِي الْكِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً. فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولًا ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِينَ وَ جَعَلْناكُمْ أَكْثَرَ نَفِيراً. إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها، فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِيراً. عَسى رَبُّكُمْ أَنْ يَرْحَمَكُمْ وَ إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا وَ جَعَلْنا جَهَنَّمَ لِلْكافِرِينَ حَصِير(اسراء : 8-4)
«به فرزندان اسرائيل اخطار كرديم كه شما دو بار در روى زمين فساد بپا مى كنيد و علوّ و برترى مى جوييد
(يعنى قدرت خود را بر مردم تحميل مى كنيد و به حقوق ديگران تجاوز مى نماييد، همان كارى كه استعمارگران نسبت به مستعمره ها انجام مى دهند).
به دنبال نوبت نخستين،
بندگانى از آن خود، نيرومند، برمى انگيزيم و بر شما مسلّط مى كنيم، شما را بكوبند و در داخل خاك شما نفوذ كنند.
🔸بار ديگر- وقتى كه شما خود را عوض كنيد- شما را بر دشمنانتان پيروز كنيم و با مال و فرزند و نفرات، شما را مدد رسانيم.
اگر نيكى پيشه سازيد، به نفع خود شما خواهد بود و اگر بد كنيد نيز به ضرر شما خواهد بود.
🔹چون فساد دوم را ايجاد كنيد، مجدّدا دشمن را بر شما تسلّط بخشيم تا شما را بدبخت سازند و دوباره در خاك شما و معبد شما پاى بنهند و همه چيز را زير و رو كنند.
اميد است پروردگارتان به شما ترحّم كند (يعنى ممكن است پس از بدبختى، دوباره شما را نيكبخت كند)
ولى اگر برگرديد باز هم ما برمىگرديم
(زيرا قانون ما اين است كه اگر صد بار فساد كنيد صد بار شما را بكوبيم، و اگر در جهت خوبى و نيكى، خود را عوض كنيد ما هم روش خود را با شما عوض مىكنيم) و جهنم را در برگيرنده كافران قرار داده ايم»
🔸در حقيقت، اين آيات، بسط و گسترش همان فرمول كلّى است كه:
إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ(رعد: 18)
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (عدل الهى)، ج1، ص: 138- 137- با ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
🔸رهبر معظم انقلاب : راه گسترش و پيشرفت و شكوفايى فكرى جامعه بر مبناى آثار شهيد مطهرى است که امیدواریم این کار انجام بگیرد(۱۳۶۹/۲/۱۲)
🔹به اطلاع می رساند:
از هفته آینده(۱۲ خرداد ۱۴۰۳) دیدگاه شهید مطهری در زمینه :
✅ جایگاه و نقش روحانیت شیعه در نظام اسلامی
✅ فرق روحانیت شیعه با روحانیت اهل سنت
✅ وظایف حوزه های علمیه
✅ نقاط قوت و ضعف حوزه های علمیه و....
در کانالهای «اندیشه مطهر»(ایتا ، واتساپ ، تلگرام)
ارائه خواهد شد.
https://eitaa.com/shakhes1340
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 وظیفه یک مسلمان در هنگام شنیدن تهمت
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
هدایت شده از پست های آماده
⏺ امام شناسی(۵)
🔸امامت به معنى ولايت معنوی (انسان کامل یا حجت زمان )
🔹سلسله مباحث «امام شناسی» فقط جمعه ها ارائه خواهد شد
🔻امامت، درجه و مرتبه سومى دارد كه اوج مفهوم امامت است و كتابهاى شيعه پر است از اين مطلب، و وجه مشترك ميان تشيع و تصوف است.
مسألهاى است كه در ميان عرفا شديداً مطرح است و در تشيع نيز از صدر اسلام مطرح بوده است
اين مسأله، مسأله «انسان كامل» و به تعبير ديگر حجّت زمان است.
🔻عرفا و متصوفه روى اين مطلب خيلى تكيه دارند.
مولوى مىگويد:
«پس به هر دَوْرى وليّى قائم است»
در هر دورهاى يك انسان كامل كه حامل معنويت كلى انسانيت است وجود دارد.
هيچ عصر و زمانى از يك ولىّ كامل- كه آنها گاهى از او تعبير به «قطب» مىكنند- خالى نيست؛ و براى آن ولىّ كامل كه انسانيت را به طور كامل دارد مقاماتى قائل هستند كه از اذهان ما خيلى دور است.
🔻از جمله مقامات او تسلطش بر ضماير يعنى دلهاست،
بدين معنى كه او يك روح كلى است محيط بر همه روحها.
ادامه دارد
▪️مجموعهآثاراستادشهيدمطهرى، ج4، ص: 720- 719- با تلخیص و ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
هدایت شده از تبلیغات کانال
🔸مجموع پست های(متنی) ارسال شده در کانال اندیشه مطهر (عمومی) و اندیشه مطهر (تخصصی) ، در وبلاگ 👇 قابل دریافت می باشد:
http://shakhes1340.blogfa.com
هدایت شده از پست های آماده
🔻 مسأله تعطیلی روز جمعه و خطر هضمشدن فرهنگى در هاضمه استعمارگران
🔻 ما بايد توجه داشته باشيم به نغمههايى كه كم و بيش در مجلهها و در مقالات ادبى و به اصطلاح علمى و نيمهعلمى شنيده مىشود.
مىنويسند اين براى ايران سبب ركود كارهاست كه تعطيلات خودمان را جمعه قرار بدهيم در حالى كه اكثريت مردم دنيا كه ما با آنها سر و كار داريم تعطيلاتشان يكشنبه است.
آنوقت ما مجبوريم كه در هفته دو روز تعطيل داشته باشيم،
روز جمعه به خاطر خودمان و روز يكشنبه براى اينكه دنيا تعطيلى دارد.
پس ما براى اينكه كارمان بيشتر جريان داشته باشد، بياييم تعطيلى جمعه را تبديل به يكشنبه كنيم.
🔻درباره تاريخ هم مىگويند: اكثريت مردم دنيا سال مسيحى را انتخاب كردهاند ولى ما سال هجرى را انتخاب كردهايم و اين اسباب زحمت است كه ما تاريخ خودمان را به هجرى بنويسيم و آنها به مسيحى، پس بياييم تاريخ هجرى را به تاريخ مسيحى تبديل كنيم.
🔻 اينها همه مقدمه جذبشدن و مقدمه هضمشدن فرهنگى در هاضمه ديگران است.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج27 ؛ ص297-
https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 کنار کشیدن، وقتی میدانی دیگری از تو شایستهتر است؛ یک داستان شنیدنی
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
♦️فرازی از گفتار رهبر معظم انقلاب در باره آثار شهید مطهری:
حقیقتاً یک زرادخانهی عظیم فکری و فرهنگی در اختیار ماست؛ اگر بتوانیم از آن درست استفاده کنیم.
🔸لینک کانال اندیشه مطهر(عمومی) در«ایتا»
https://eitaa.com/shakhes1340
🔸لینک کانال «اندیشه مطهر» (تخصصی) در «ایتا»
https://eitaa.com/motahari1340
🔸مجموع پست های(متنی) ارسال شده در کانال اندیشه مطهر (عمومی) و اندیشه مطهر (تخصصی) ، در وبلاگ 👇 قابل دریافت می باشد:
http://shakhes1340.blogfa.com
May 11
♦️روحانيت ، در صف ملت بماند
و دولت را ارشاد و مراقبت و نظارت كند
🔸رسالت و جایگاه روحانیت در نظام اسلامی (۲)
🔻... امام هميشه گفته اند (تا حالا كه عقيده شان همين طور بوده؛ خيلى هم ايستادگى كرده اند) :
من موافق نيستم حتى در دولت جمهورى اسلامى ، روحانيين پست دولتى بپذيرند،
نخست وزير بشوند،
وزير امور خارجه بشوند،
وزير دادگسترى بشوند.
🔻حال كارهايى از قبيل استادى، معلمى، قضاوت كه اصلا كار روحانى است به جاى خود، ولى كارهاى دولتى نه.
روحانيت در همان جاى خودش باقى بماند.
حتى عضويت دولت اسلامى را هم نپذيرد
يعنى در دولت اسلامى هم كه مردمى است و ملتى هست و دولتى، در صف ملت بماند
و دولت را ارشاد و مراقبت و نظارت كند.
(ادامه دارد)
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج24 ؛ ص275-
https://eitaa.com/shakhes1340
⚫️السلام علیک یا روح الله ایّها العبد الصالح
♦️سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی «رحمة الله علیه» را تسلیت می گوئیم
♦️مشخصات روحی و معنوی امام خمینی از زبان شهید مطهری(رحمة الله علیهما)
🔻در سفرى كه به پاريس رفتم چيزهايى از روحيه اين مرد كشف كردم كه نه تنها بر ايمان من بلكه بر حيرت من افزود.
🔻وقتى كه برگشتم رفقا پرسيدندچه ديدى؟ گفتم چهارتا «آمَنَ» ديدم:
🔻«آمَنَ بِهَدَفِهِ»
به هدفش ايمان دارد. دنيا جمع بشوند نمى توانند او را از هدفش منحرف كنند.
🔻«آمَنَ بِسَبيلِهِ»
به راهى كه براى هدف خودش انتخاب كرده ايمان دارد، امكان ندارد او را از اين راه منصرف كرد؛ شبيه همان ايمانى كه پيغمبر به هدفش و به راه خودش داشت.
🔻«آمَنَ بِقَوْمهِ»
من ديدم در همه رفقا و دوستانى كه من سراغ دارم احدى به اندازه ايشان به روحيه مردم ايران ايمان ندارد.
افرادى به ايشان مى گويند كمى آرامتر، مردم سرد مى شوند، مردم از پا درمى آيند. مى گويد مردم اين طور نيستند كه شما مى گوييد، من مردم را از شما بهتر مى شناسم.
🔻از همه بالاتر: «آمَنَ بِرَبِّهِ»
در جلسه خصوصى ايشان به من گفت:
«فلانى اين ما نيستيم [كه اين نهضت را ايجاد كرده ايم،] من دست خدا را حس مى كنم.»
آدمى كه دست خدا و عنايت خدا را حس مى كند و در راه خدا قدم برداشته، مصداق آن اصل قرآنى است:
«انْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ»
تو اول يك قدم به طرف خدا بردار، خدا به تو عنايت مى كند.
آيه ديگر: «انَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدًى وَ رَبَطْنا عَلى قُلوبِهِمْ اذْ قاموا...»
راجع به اصحاب كهف مى فرماید :
جوانمردانى بودند، به پروردگارشان ايمان آوردند، اعتماد و تكيه كردند، خدا هم بر بينش آنها افزود. آنها براى خدا قيام كردند، ما هم دل آنها را محكم كرديم.
🔻اين را من در اين مرد مى بينم.
براى خدا قيام كرده و خداى متعال يك قلب قوى به اين مرد داده كه اصلا تزلزل، ترس، بيم در اين دل راه ندارد.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج24، ص: 133-132- با تلخیص و ویرایش -
https://eitaa.com/Imam1340
♦️اسلام امام خمینی از دیدگاه رهبر انقلاب (۱)
🔻امام در مورد اسلام ، بیانات روشن و محکم و قاطعی دارند.
اسلام در نظر امام یک اسلامی است که عدالتخواه است، ضدّ استکبار است، ضدّ فساد است؛
🔻اسلامی که امام به آن معتقد است ضدّ استکبار است؛ یعنی ضدّ آمریکا است؛ ضدّ سلطهطلبی بیگانگان است،
ضدّ دخالت بیگانگان و قدرتهای بیگانه در امور داخلی کشور است؛ ضدّ زانو زدن در مقابل دشمن است.
🔻اسلامِ ضدّ فساد؛ اسلامی که امام به آن معتقد است اسلام ضدّ فساد است، ضدّ ویژهخواری است؛
و این چیزهایی که مشخّص میشود در زمینههای حضور فساد در بعضی از بخشها، قطعاً اینها نقطهی مقابل اسلام است.
🔻اسلام، اسلامی است که با فساد مبارزه کند؛
دولت اسلامی آن دولتی است که با فساد مبارزه کند.
🔻اسلام، ضدّ اشرافیگری است؛ اسلام طرفدار محرومان است.
اسلام ضدّ اختلاف طبقاتی است، ضدّ فاصلههای ]بین[ فقیر و غنی است.
(ادامه دارد)
▪️بیانات رهبری در تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۴ - با تلخیص و ویرایش -
https://eitaa.com/Imam1340
♦️پانزده خرداد ، روز دفاع از اسلام و لبیک به ندای پیامبرگونه امام خمینی «ره» گرامی باد
⚫️فرارسیدن سالروز قیام خونین ۱۵خرداد را به ملت بزرگوار ایران تسلیت می گوییم
♦️رسالت و جایگاه روحانیت در نظام اسلامی(۳)
🔸بازخوانی اندیشه های امام خمینی و شهید مطهری
🔻شهید مطهری : امام خمینی با اين امر كه روحانيت به طور كلى وابسته به دولت شود- آنچنان كه روحانيت اهل تسنن هست- به شدت مخالفند ولو در دوره حكومت اسلامى،
و نيز با اين امر كه روحانيين بيايند جزء دولت شوند و پست هاى دولتى را رسما اشغال كنند مخالفند.
ادامه دارد
▪️مجموعه آثاراستادشهيد مطهرى (آینده انقلاب اسلامی ایران ) ج24 ص 312 -311 - با تلخیص و ویرایش -
https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 ایمان امام خمینی(ره) در کلام شهید مطهری به روایت رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی به مناسبت مراسم سالگرد امام؛
کاری زیبا از شبکه قرآن و معارف سیما
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
⭕️خاطره تلخ و عبرت آموز شهید مطهری از برخی بد اخلاقی ها و رفتارهای جنون آمیز
(به مناسبت انتخابات پیشرو و برخی رفتارهای ضد اسلامی که هم اکنون شاهدش هستیم!)
🔻در سال ۱۳۲۵ كه مرحوم آقا سيد ابوالحسن فوت كرد و آقاى بروجردى مرجع شد من در فاصله چند روز گفتم :
تمام مشكلات من در باب خلافت حل شد، يعنى گذشته را در پرتو حال شناختم.
🔻آقاى آقا سيد ابوالحسن بود و مرجع كل فى الكل و من حدود هشت سال بود كه در قم بودم و افراد زيادى را مى شناختم كه آدمهاى خوبى بودند.
يكمرتبه مى خواست يك قدرت بزرگ روحانى - مرجعیت- از مقامى به مقام ديگر منتقل شود، يك امتحان بسيار بزرگ.
🔻من يكمرتبه ديدم مثل اينكه حوزه قم زيرورو شد.
يك حالت هول عجيبى به افراد افتاد.
حال، هر فردی گرايشى به يك آقا داشت. در راه گرايش به اين آقا و كوبيدن بقيه آقايان همه چيز فراموش شده بود.
🔻مثل اينكه موقتاً همه، همه چيز را فراموش كرده بودند.
يك حالت جنون آميزى به وجود آمده بود.
اين آن را تعديل مى كرد و آن يكى را تفسيق،
و ديگرى بعكس.
گفتم سبحان اللَّه! بشر چه موجودى است!
پس اگر روزى پيغمبرى بخواهد بميرد و يك خلافت به آن عظمت بخواهد منتقل شود،
مى بيند آن عادل ترين عادل ها تبديل مى شود به فاسق ترين فاسق ها.
🔻از امتحانهايى كه در زمان حاضر براى بشر پيش مى آيد انسان مى تواند طبيعت بشر در گذشته را بفهمد، كه مى فهمد.
همين ماها هم اگر بوديم از همين كارها مى كرديم. چيز عجيبى نيست كه انسان فكر مى كند آدمهاى خيلى استثنايى آمدند خلافت على عليه السلام را غصب كردند.
نه، اگر ماها هم بوديم همين كارها را مى كرديم.
🔻اين است كه همانطور كه انسان مسائل حال را در پرتو گذشته مى شناسد، مسائل گذشته را نيز در پرتو حال مى توان شناخت.
اين، سخن اساسى و درستى است.
▪️مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى(فلسفه تاریخ 1-4 ) ج15 ص171 - با ویرایش -
https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕هشدار اکید امام خمینی به شورای نگهبان از اینکه مبادا خودشان را در برابر رای اکثریت مجلس و مردم قرار دهند!
توصیه رهبر معظم انقلاب به شورای محترم نگهبان در زمینه مشارکت گسترده مردم در انتخابات :
🔻...هرچه بیشتر افراد از جهات و جناحهای مختلف در انتخابات شرکت کنند برای نظام و شورای نگهبان بهتراست.
🔻ما باید کاری کنیم که امکان و وسیله ی ورود اشخاص بیشتر فراهم شود و همه درهمه جا احساس کنند که می توانند فرد موردنظر خود را واقعاً آزادانه انتخاب کنند،
لذا شورای نگهبان و حرکت او در این مقطع باید مظهر و آئینه ی اعتماد عمومی باشد.( .۱۳۷۰/۱۲/۰۴ )
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2595
https://eitaa.com/rahbari1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️قابل توجه کسانی که پست ها را سریع و بدون تحقیق فوروارد می کنند!
🔻وظیفه شرعی در زمینه اخباری که می شنویم :
حق تحقیق ، آری
اما حق نشر و نقل بدون تحقیق آنها ،
خیر
♦️دو درس مهم تربیتی از مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام
که در فضای کنونی انتخابات به رعایت آن ملتزم خواهیم بود ان شاء الله
🔽 امام صادق عليه السّلام فرمود:
خداوند در قرآن بندگان خويش را با دو آيه اختصاص داد و تأديب فرمود:
1️⃣ اجتناب از شتابزدگى در تصديق : تا به چيزى علم(یقین صد در صد) پيدا نكرده اند تصديق نكنند
2️⃣ اجتناب از شتابزدگى در انكار : تا به چيزى علم پيدا نكرده اند، تا به مرحله علم و يقين نرسيده اند، ردّ و نفى نكنند
🔽 خداوند در يك آيه فرمود:
«أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثاقُ الْكِتابِ أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَ» ( اعراف/ 169)
آيا از آنها در كتاب (كتاب فطرت يا كتابهاى آسمانى) پيمان گرفته نشده كه جز آنچه حقّ است (حق بودنش محرز است) به خداوند نسبت ندهند؟
🔽 در آيه ديگر فرمود:
«بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ »(يونس/ 39)
انكار كردند و تكذيب كردند چيزى را كه به علم آن احاطه نداشتند (نمى شناختند)
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (انسان و ايمان)، ج2، ص: 67-66- با تلخیص و ویرایش -
https://eitaa.com/shakhes1340