eitaa logo
اندیشه مطهر (عمومی)
1.6هزار دنبال‌کننده
33 عکس
194 ویدیو
10 فایل
🟢رهبر معظم انقلاب : علما و فضلا و جوان‌ها - بخصوص طلاب جوان ما - بايد يك دوره كتاب‌هاي شهيد مطهري را خوانده باشند...(پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار ایه الله خامنه ای دامت برکاته ) ارتباط با مدیر کانال @Andishe2019
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️آزادی مردم در تشخیص کاندیدای اصلح یا صالح ‏ 🔸باز خوانی اندیشه های امام خمینی (64) 🔻برنامه ما اين است كه رجوع كنيم به آراى عمومى، به آراى مردم... مردم يكى را تعيين كنند براى اينكه رئيس جمهور باشد، ما هم رأيمان را علناً به مردم اظهار مى‏ كنيم كه آقا آنكه من مى‏ خواهم اين است؛ شما ميل داريد به اين رأى بدهيد، ميل داريد هم خودتان آزاديد. 🔻قهراً مردم وقتى آزاد هستند يك نفر صالح را انتخاب مى‏ كنند و آراى عمومى نمى ‏شود خطا بكند. يك وقت يكى مى‏ خواهد يك كارى بكند اشتباه مى‏ كند، يك وقت يك مملكت سى ميليونى‏ نمى‏ شود اشتباه بكند. 🔻كسى بگويد خوب لَعلَ‏ يك آدمِ غلطى را گذاشتند؛ اگر غلطى را گذاشتند، قدم اول را كه برداشت همين ملت عزلش مى‏ كنند تمام مى‏ شود. ▪️صحيفه امام، ج‏5، ص: 323-322- با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/Imam1340
⭕️رهبر انقلاب اسلامی: 🔻دشمن می خواهد با کاهش مشارکت مردم، مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرد. 🔻اعتماد ملت به نظام، به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌ی جمهوری اسلامی...- بوده - و دشمنان اسلام و ایران تلاش می‌کنند با ایجاد شکّ و تردید درباره‌ی انتخابات، این اعتماد ملی را متزلزل کنند و با کاهش مشارکت مردم، مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرند که اگر این هدف شوم محقق شود، با هیچ زیان و خسارت دیگری قابل مقایسه نیست. ▪️بیانات رهبری در تاریخ 29خرداد 1388- با تلخیص و ویرایش جزئی - https://eitaa.com/rahbari1340
16.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر معظم انقلاب اسلامی: راه گسترش و پيشرفت و شكوفايى فكرى جامعه بر مبناى آثار شهيد مطهرى است که امیدواریم این کار انجام بگیرد (۱۳۶۹/۲/۱۲) 🔸 شهید مطهری : رشد فکری مردم در پرتو انتخابات آزاد است هر چند صدبار هم اشتباه کنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 بیانات صبح امروز(۱۵ تیرماه ۱۴۰۳) رهبر معظم انقلاب : ان شاءلله مردم بهترین را انتخاب خواهند کرد
🔸درسی مهم از مکتب امام صادق علیه السلام ♦️عالِم زمان خويشتن باش‏ 🔻كلامى دارد امام صادق عليه السلام كه بسيار كلام بزرگى است: الْعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوابِسُ‏ ( کافی ج 1 ص 26 و 27) : يعنى كسى كه زمان‏ خودش را بشناسد و بفهمد و درك كند، امور مشتبه و گيج‏كننده به او هجوم نمى ‏آورد. 🔻كلمه «هجوم» در عربى به معنى حمله ‏اى است كه ناگهانى و غفلتاً بشود و طرف را غافلگير كند. 🔻امام مى ‏فرمايد: اگر كسى به وضع زمان خود آشنا باشد امور مشتبه ناگهان بر سرش نمى ‏ريزد كه يك‏مرتبه دست و پاى خود را گم كند و نتواند قواى خود را و فكر خودش را جمع و جور كند و راه حلى پيدا كند. بسيار كلام بزرگى است اين كلام. 🔻ما نقطه مقابل و مشمول مفهوم مخالفِ «‏ الْعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهْجُمُ عَلَيْهِ اللَّوابِسُ »‏ هستيم. از اول تا به آخر، از صدر تا به ساقه، من الباب الى المحراب، از زمان خود بى ‏خبريم همين طور نشسته و بى ‏خبريم و چُرت مى ‏زنيم، ... بى ‏خبر از آنچه در دنيا مى ‏گذرد و بى ‏خبر از آنچه در پشت پرده است... ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (رهبرى نسل جوان(ده گفتار))، ج‏24، ص: 525-526- با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/shakhes134
♦️نوكرى‏ امام حسين (ع) را بكلى رها نكن! 🔻...من در سال 41 (سال فوت مرحوم آقاى بروجردى) كه دو سه ماه بود ايشان فوت كرده بودند (ايشان در ماه شوّال فوت كردند) در مثل همين ايام كه محرم نزديك بود و چند روزى به محرم بيشتر نمانده بود، ايشان را خواب ديدم (حال آن خواب كيفيتى دارد و به تفصيل است) و خودم معنى اين خواب را نفهميدم. 🔻شخصى بود به نام آقاى حاج آقا احمد كه قمى بود و فوت كرد. او عجيب تعبير خواب مى‏كرد. حتى خود مرحوم آقاى بروجردى گاهى كه يك خوابهايى مى‏ديدند حاج آقا احمد را براى تعبير مى‏خواستند. 🔻من به آقاى حاج آقا احمد تلفن كردم و تعبير خواب را خواستم. من حقيقتش وجهش را نفهميدم كه او از كجاى آن خوابى كه من ديده بودم اين‏جور فهميد. (آن وقتها من منبر نمى‏رفتم؛ مدتى بود منبر را ترك كرده بودم.) 🔻گفت معنى اين خواب اين است كه منبر را ترك نكن؛ يعنى معنى اين خواب اين است كه- حال تعبير او چه بود يادم نيست- نوكرى‏ امام حسين را بكلى رها نكن. 🔻من ديگر به همان كه او گفت عمل كردم و به تعبيرى كه او كرد ترتيب اثر دادم. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(آشنایی با قرآن ج۶) ؛ ج‏27 ؛ ص234- https://eitaa.com/shakhes1340
14.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ فلسفه اقامه هر ساله مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام: تجدید حیات و شستشوی روح در کوثر حسینی
🔴حسین (ع) سوژه بزرگ اجتماعی در همه اعصار (به مناسبت آغاز محرم الحرام سال ۱۴۴۶ هجری - قمری) 🔻حسين بن على يك سوژه بزرگ اجتماعى است. حسين بن على در آن زمان يك سوژه بزرگ بود؛ هر كسى كه مى‏خواست در مقابل ظلم قيام كند، شعارش «يا لَثاراتِ الْحُسَيْن» بود. 🔻امروز هم حسين بن على يك سوژه بزرگ است، سوژه‏اى براى‏ امر به معروف و نهى از منكر، براى اقامه نماز، براى زنده كردن اسلام، براى اينكه احساسات و عواطف عاليه اسلامى در وجود ما احيا بشود. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج‏17، ص: 60-59- https://eitaa.com/shakhes1340
زنگ بیدار باش با تجدید یادبود قیام حسینی 🔻داستان امام حسين كه ما بايد آن را زنده نگه داريم، در حقيقت هوشيار باش و بيدارباشى است كه آه! ديدى چه بر سر اسلام آمد! 🔻ما بايد در اثر تجديد يادبود اين قضيه، هميشه هوشيار باشيم كه مبادا ديگر از اين مصيبتها بر اسلام وارد شود. 🔻ما برعكس چنين استفاده ‏اى نكرده ‏ايم. مصيبت هاى بزرگی بر اسلام وارد شده و احدى از ما «آخ» نگفته است. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(خطابه و منبر(ده گفتار))، ) ؛ ج‏25 ؛ ص353-با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
♦️ قابل توجه مرثیه خوانان ، مداحان و اهل منبر ⭕️تعبیر از یک «خواب وحشتناک» 🔻حاجی نوری،محدث مشهور و استاد شیخ عباس قمی در کتاب « لولو ءو مرجان » نوشته‏ اند : يك مردى رفت خدمت مرحوم صاحب مقامع‏ - فقیه، اصولی و رجالی شیعه در قرن سیزدهم - و گفت من ديشب خواب وحشتناكى ديدم. 🔻گفت چه خواب ديدى؟ گفت: خواب ديدم كه با اين دندانهاى خودم گوشتهاى بدن امام حسين عليه السلام را دارم مى‏كَنم! 🔻اين مرد عالم لرزيد، سرش را پايين انداخت، يك مدتى فكر كرد، گفت: شايد تو مرثيه خوان هستى؟ گفت: بله آقا گفت: ديگر بعد از اين يا اساساً مرثيه‏ خوانى را ترك كن يا از كتابهاى معتبر نقل كن. تو با اين دروغهايت دارى گوشت بدن امام حسين را با اين دندانهاى خودت مى‏كَنى. اين لطف خدا بوده كه لااقل در اين رؤيا به تو نشان بدهد. 🔻اگر كسى تاريخ عاشورا را بخواند، مى‏بيند از زنده ‏ترين و مستندترين و پرمنبع‏ ترين تاريخهاست. ما احتياجى [به اين دروغها] نداريم. حالا گذشته از اين كه اصلًا دروغ جعل كردن كار غلطى است، احتياجى نيست، آن قدر راست هست كه همانها را اگر بگوييم كافى است. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج‏17، ص96-با ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
⭕️ آسیب شناسی مجالس عزادارى(۱)‏ 1️⃣ اهمیت دادن به ازدحام جمعیت: 🔻يكى از نقاط ضعف اين است كه معمولًا، هم صاحبان مجالس و هم مستمعين خواهان زيادى جمعيت هستند. اگر جمعيت ازدحام بكند راضى است، اگر جمعيت ازدحام نكند راضى نيست. 🔻اين، نقطه ضعف است. اين جلسات كه براى اين نيست كه جمعيت ازدحام بكند يا نه! مگر ما مى ‏خواهيم سان ببينيم؟ مگر ما مى‏ خواهيم رژه برويم؟ هدف چيز ديگرى است. هدف آشنا شدن با حقايق و مبارزه كردن با تحريفات است. 🔻...اينجاست كه يك عالم سر دوراهى قرار مى‏ گيرد: از اين نقطه ضعف استفاده كنم، بهره ‏بردارى كنم، يا على ‏رغم اين نقطه ضعف، من با آن مبارزه كنم، بروم دنبال حقيقت، چه كار دارم به اينكه ازدحام جمعیت مى ‏شود يا نمى ‏شود. (ادامه دارد) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج‏17، ص: 130-129- با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/shakhes1340
⭕️ آسیب شناسی مجالس عزادارى(۲)‏ 2️⃣ تلاش در شور و واویلاشدن مجلس عزاداری! 🔽نقطه ضعف دوم عوام الناس در مجالس عزادارى - كه خوشبختانه بايد بگوييم كمتر شده است - اين است که: بايد منبرى حتماً در آخر ذكر مصيبت كند و در اين ذكر مصيبت هم نه تنها مردم اشك بريزند، اشك بريزند قبول نيست، بايد مجلس از جا كنده بشود، بايد شور و واويلا بپا بشود. من نمى ‏گويم مجلس از جا كنده نشود، من مى‏ گويم اين نبايد هدف باشد. 🔽 من مى‏ گويم اگر كسى در آن مسير صحيح با بيان حقايق و واقعيات بدون آنكه يك روضه دروغى بخواند، بدون اينكه جعلى بكند، بدون اينكه تحريفى بكند، بدون اينكه براى امام حسين اصحابى بسازد كه در تاريخ نبوده و خود امام حسين آنها را نمى‏ شناسد چون وجود نداشته ‏اند، ...اگر اشكى از روى صداقت و حقيقت ريخت، شور و واويلا هم بپاشد، مجلس هم كربلا شد، بسيار خوب؛ ولى وقتى كه نبود، آن وقت ما بايد با امام حسين بجنگيم، دشمنى كنيم؟ دروغ ببنديم؟! دروغ بگوييم؟! ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج‏17، ص: 130-129- با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/shakhes1340
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ تاریخچه روضه خوانی و مصائب جعل و تحریفات در نهضت حسینی که باید بر آنها گریست!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ تحریفات گسترده شکلی و محتوایی در واقعه عاشورا که به مسخ شدن این حماسه عظیم انجامیده و نقش علمای امت و مردم (گویندگان و شنوندگان) در آن
♦️ کرسی امربه معروف و نهی از منکر مولود حماسه عاشورا 🔻اين خطابه و منبر كه الآن در ميان ما شايع است مولود حادثه عاشورا و توصيه ائمه اطهار به اقامه عزاى سيد الشهداء است، از بركات عزادارى سيد الشهداء است. 🔻اشخاص عاقل و فهميده و متدين گفتند حالا كه مجالسى به نام سيد الشهداء عليه السلام تشكيل مى‏شود، حالا كه مردم به نام امام حسين جمع مى‏شوند، چرا ما به اين وسيله از يك اصل ديگر استفاده نكنيم؟ چرا ضمناً اصل ديگرى را اجرا نكنيم؟ و آن، اصل امر به معروف و نهى از منكر است. 🔻لهذا حسين بن على صاحب دو كرسى شد: 1⃣ كرسى مرثيه ‏خوانى و كرسى ابراز احساسات به سود مظلوم و عليه ظالم، كه اگر به طرز صحيحى اجرا شود آثار عظيمی دارد 2⃣ كرسى امر به معروف و نهى از منكر ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (خطابه و منبر(ده گفتار))، ج‏25، ص: 342-با ویرایش - https://eitaa.com/shakhes1340
⭕️ تهمتی که توسط خودی ها ، ناخواسته و جاهلانه به حسین بن علی (ع) زده میشود! 🔻حسين علیه السلام -مى‏ فرماید- : من نهضت كردم براى امر به معروف، براى اينكه دين را زنده كنم، براى اينكه با مفاسد مبارزه كنم. نهضت من يك نهضت اصلاحى اسلامى است. 🔻ما آمديم و چيز ديگرى گفتيم (نمى‏ دانم بگويم ماهرانه يا جاهلانه) گفتیم حسين بن على قيام كرد تا كشته بشود براى اينكه كفاره گناهان امّت باشد، كشته شد براى اينكه گناهان ما آمرزيده شود. 🔻حالا اگر بپرسند آخر اين در كجاست؟ خود حسين چنين چيزى گفت؟ پيغمبر گفت؟ امام گفت؟ چنين حرفى را چه كسى گفت؟ مى‏ گوييم ما به اين حرفها چه كار داريم؟ امام حسين كشته شد براى اينكه گناهان ما بخشيده شود. 🔻نمى‏ دانيم كه اين فكر را ما از دنياى مسيحيت گرفته‏ ايم. ملت مسلمان خيلى چيزها را ندانسته از دنياى مسيحيت بر ضد اسلام گرفت. يكى همين است. 🔻يكى از اصول معتقَدات مسيحى مسأله [به‏] صليب‏ رفتن مسيح است براى اينكه فادى باشد. الآن «الفادى» لقب مسيح است. اين از نظر مسيحيت جزء متن مسيحيت است. مى ‏گويند عيسى به دار رفت و اين به دار رفتن عيسى كفاره گناه امت شد، يعنى گناهان خودشان را به حساب عيسى مى‏ گذارند. 🔻فكر نكرديم اين حرف مال دنياى مسيحيت است و با روح اسلام سازگار نيست، با سخن حسين سازگار نيست. به خدا قسم تهمت به ابا عبد الله است. و اللَّهِ اگر كسى در روز ماه رمضان روزه داشته باشد و اين حرف را به حسين بن على نسبت بدهد و بگويد شهادت حسين براى چنين كارى بود و از او نقل كند، روزه ‏اش باطل است. دروغ بر حسين است. 🔻 ابا عبد الله كه براى مبارزه با گناه كردن قيام كرد، ما گفتيم قيام كرد كه سنگرى براى گنهكاران بشود؛ ما گفتيم حسين يك شركت بيمه تأسيس كرد، بيمه گناه، گفت شما را از نظر گناه بيمه كردم. در عوض چه مى‏ گيرم؟ شما براى من اشك بريزيد، من در عوض گناهان شما را جبران مى ‏كنم، اما شما هرچه مى‏ خواهيد باشيد، ابن زياد باشيد، عمر سعد باشيد! 🔻در حالی که : مكتب حسين، مكتب انسانسازى است نه مكتب گنهكارسازى. حسين سنگر عمل صالح است نه سنگر گنهكارى. (ادامه دارد ) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏17 ؛ ص 109-108و 116-با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
19.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️خیانت بزرگ به اباعبدالله الحسین: گریاندن مردم به هر وسیله! (نظیر: تحریف وقایع ، اخبار دروغ )
⭕️ تهمتی که توسط خودی ها ، ناخواسته و جاهلانه به حسین بن علی زده میشود! 🔻حسين علیه السلام -مى‏ فرماید- : من نهضت كردم براى امر به معروف، براى اينكه دين را زنده كنم، براى اينكه با مفاسد مبارزه كنم. نهضت من يك نهضت اصلاحى اسلامى است. 🔻ما آمديم و چيز ديگرى گفتيم (نمى‏ دانم بگويم ماهرانه يا جاهلانه) گفتیم حسين بن على قيام كرد تا كشته بشود براى اينكه كفاره گناهان امّت باشد، كشته شد براى اينكه گناهان ما آمرزيده شود. 🔻حالا اگر بپرسند آخر اين در كجاست؟ خود حسين چنين چيزى گفت؟ پيغمبر گفت؟ امام گفت؟ چنين حرفى را چه كسى گفت؟ مى‏ گوييم ما به اين حرفها چه كار داريم؟ امام حسين كشته شد براى اينكه گناهان ما بخشيده شود. 🔻نمى‏ دانيم كه اين فكر را ما از دنياى مسيحيت گرفته‏ ايم. ملت مسلمان خيلى چيزها را ندانسته از دنياى مسيحيت بر ضد اسلام گرفت. يكى همين است. 🔻يكى از اصول معتقَدات مسيحى مسأله [به‏] صليب‏ رفتن مسيح است براى اينكه فادى باشد. الآن «الفادى» لقب مسيح است. اين از نظر مسيحيت جزء متن مسيحيت است. مى ‏گويند عيسى به دار رفت و اين به دار رفتن عيسى كفاره گناه امت شد، يعنى گناهان خودشان را به حساب عيسى مى‏ گذارند. 🔻فكر نكرديم اين حرف مال دنياى مسيحيت است و با روح اسلام سازگار نيست، با سخن حسين سازگار نيست. به خدا قسم تهمت به ابا عبد الله است. و اللَّهِ اگر كسى در روز ماه رمضان روزه داشته باشد و اين حرف را به حسين بن على نسبت بدهد و بگويد شهادت حسين براى چنين كارى بود و از او نقل كند، روزه ‏اش باطل است. دروغ بر حسين است. 🔻 ابا عبد الله كه براى مبارزه با گناه كردن قيام كرد، ما گفتيم قيام كرد كه سنگرى براى گنهكاران بشود؛ ما گفتيم حسين يك شركت بيمه تأسيس كرد، بيمه گناه، گفت شما را از نظر گناه بيمه كردم. در عوض چه مى‏ گيرم؟ شما براى من اشك بريزيد، من در عوض گناهان شما را جبران مى ‏كنم، اما شما هرچه مى‏ خواهيد باشيد، ابن زياد باشيد، عمر سعد باشيد! 🔻در حالی که : مكتب حسين، مكتب انسانسازى است نه مكتب گنهكارسازى. حسين سنگر عمل صالح است نه سنگر گنهكارى. (ادامه دارد ) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏17 ؛ ص 109-108و 116-با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340
18.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ذکر مصیبت شهید مطهری درباره شهادت حضرت قاسم‌ بن الحسن علیه السلام
♦️«عبرت های عاشورا» در بیانات رهبر انقلاب (۱) 🔸بازخوانی اندیشه های رهبری(۱۰۴) 🔻ما امروز یک جامعه‌ی اسلامی هستیم. باید ببینیم آن جامعه‌ی اسلامی [پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات‌اللَّه و سلامه علیه] ، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟ 🔻چه شد که بیست سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام، در همان شهری (کوفه)که او حکومت می‌کرد، سرهای پسرانش را بر نیزه کردند و در آن شهر گرداندند؟! در ظرف بیست سال چه شد که به آن‌جا رسیدند؟ 🔻اگر بیماری‌ای وجود دارد که می‌تواند جامعه‌ای را که در رأسش کسانی مثل پیغمبر اسلام و امیرالمؤمنین علیهما السّلام بوده‌اند، در ظرف چند ده سال به آن وضعیت برساند، این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم. 🔻...امام ما کجا، پیغمبر کجا؟! آن جامعه را پیغمبر ساخته بود و بعد از چند سال به آن وضع دچار شد. 🔻این جامعه‌ی ما خیلی باید مواظب باشد که به آن بیماری دچار نشود. عبرت، این‌جاست! ما باید آن بیماری را بشناسیم؛ آن را یک خطر بزرگ بدانیم و از آن اجتناب کنیم. ▪️بیانات رهبری در دیدار فرماندهان گردان‌های عاشورا -( ۱۳۷۱/۰۴/۲۲ ) با تلخیص و ویرایش - https://eitaa.com/rahbari1340
17.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 شعارهای اباعبدالله شعار احیای اسلام است 🔻شعارهایمان در مجالس حسینی باید منطبق با شعارهای اباعبدالله باشد نه مخالف آن 🔻زنده کننده باشد نه مخدر و الا ما را از حسین دور می کند