eitaa logo
شمیم معارف
47 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
501 ویدیو
66 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
آقای پناهیان در صحبت‌های دیروز خود که در کانال منتشر کردید، ادعا می‌کند که بر اساس روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام، اسرائیل توسط ایرانیان نابود خواهند شد. آیا چنین چیزی صحت دارد؟ ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر در اوایل سوره اسراء خدای متعال از دو بار سرکشی قوم یهود سخن می‌گوید. که هربار توسط قومی که خدا بر آن‌ها مسلط می‌کند، تنبیه می‌شوند. برخی از مفسران آن را مربوط به اتفاقات گذشته مانند تسلط بخت النصر بر قوم یهود می‌دانند. اما در برخی از روایات این موضوع ناظر به اتفاقات پیش از ظهور و هنگام ظهور دانسته شده است. مثلاً امام صادق علیه‌السلام درباره آیه ۵ سوره اسراء (بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ) فرمودند: «قَوْمٌ یَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ»؛ یعنی آیه مربوط به گروهی است که پیش از ظهور امام زمان علیه‌السلام قیام خواهند کرد. (الکافی، ج۸، ص۲۰۶) در روایت دیگری یکی از اصحاب امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند: در محضر ایشان نشسته بودیم که حضرت، آیه فوق را تلاوت کردند. وقتی از تفسیر آیه سوال کردیم ایشان سه مرتبه فرمودند: «هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ»؛ یعنی منظور از آیه اهل قم (ایرانیان) است. (بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۱۶) 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
پیامبر اعظم (ص) می فرمایند: لا تَكرَهُوا الفِتنَه فِي آخِرالزَّمانِ فَاِنَّها تُبير المُنافِقين در آخرالزمان از فتنه بدتان نیاید، زیرا آن فتنه ها منافقان را رسوا می کند.
: : امام صادق(ع) می‌فرماید: إذا رَأيتُمُ العَبدَ مُتَفَقِّدا لِذُنوبِ (النّاسِ) ناسِيا لِذُنوبِهِ ، فَاعلَموا أنَّهُ قَد مُكِرَ بِهِ؛ هر گاه ديديد بنده گناهان مردم را می‌جويد و گناهان خودش را از ياد برده است، بدانيد كه گرفتار مكر [خدا] شده است.
: : علت دین گریزی بسیاری از افراد تحصیل کرده شهید علامه : : : مسلّماً علّت انكار و اعراض بسيارى از افراد تحصيل كرده اين است كه مفاهيم مذهبى و دينى به طرز صحيحى به آنها تعليم نشده است. : : در واقع آن چيزى كه آنها انكار مى‏ كنند مفهوم واقعى خدا و دين نيست، چيز ديگرى است. : : افرادى مانند من كه با پرسش‌هاى مردم درباره مسائل مذهبى مواجه هستيم كاملًا اين حقيقت را درك مى‏ كنيم كه، بسيارى از افراد تحت تأثير تلقينات يا ، افكار غلطى در زمينه مسائل مذهبى در ذهنشان رسوخ كرده است و همان افكار غلط اثر سوء بخشيده و آنها را درباره حقيقت دين و مذهب دچار ترديد و احياناً انكار كرده است. : : ازاين‏‌رو كوشش فراوانى لازم است صورت بگيرد كه اصول و مبانى مذهبى به صورت صحيح و واقعى خود به افراد تعليم و القا شود. : : اين بنده شخصاً سال‌هاست كه اين مطلب را احساس كرده ‏ام و وظيفه خود دانسته‏ ام كه فعّاليت‌هاى مذهبى خود را تا حدودى كه توانايى‏ دارم در راه تعليم صحيح و معقول مفاهيم دينى و مذهبى متمركز كنم. : : تجربه نشان داده است كه اين‏گونه فعّاليت‌ها بسيار ثمربخش است. : : مجموعه آثار، ج۳، ص۴۰۳
هدایت شده از 🌟سیرسلوک تاخدا🌟
📱 امام صادق علیه السّلام فرمود: هركس كه خدا خيرخواه او باشد، محبّت حسين عليه السلام و زيارتش را در دل او مى‌اندازد... 📚 بحارالانوار، ج98، ص76 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از 🌟سیرسلوک تاخدا🌟
👆👆👆 وقتی میخواهند عاشقانه بنویسند : تصویری نیمه عریان را به متن اضافه می کند😕 وقتی میخواهند عشق را تعریف کنند : از برهنگی مانکن های غربی استفاده می کنند .😐 وقتی میخواهند به دیگران نشان دهند عاشق شده اند بازهم از این تصاویر استفاده میکنن معلوم نیست عاشق ها بی حیا شده اند یا بی حیا ها عاشق . . . ! ! ! 🔰شهید مطهری میفرمایند؛ اگر برهنگی تمدن است حیوانات از ما متمدن تر هستن...
هدایت شده از 🌟سیرسلوک تاخدا🌟
🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃 🌸🍃🌸 🌸🍃 🌸 💚امام صادق عليه السلام : به كسي كه چهار چيز داده شود از چهارچيز ديگر محروم نيست: 🍀به كسي كه توفيق دعا داده شود : از استجابت محروم نميشود. 🍀به كسي كه توفيق استغفار داده شود از توبه محروم نميشود. 🍀به كسي كه توفيق شكر نعمت داده شود از افزايش نعمت محروم نميشود. 🍀به كسي كه صبر وشكيبايي عطا شود از اجر آن محروم نشود. 📙خصال مرحوم شيخ صدوق ج١ص١٩٢
✅مردم آخرالزمان ✍امام حسن عسکری (ع) می فرمایند: بر مردم زمانی خواهد آمد که چهره هایشان خندان و شاد است، ولی دل هایشان تاریک و گرفته است؛ سنّت در میان آنان بدعت شمرده می شود و بدعت، سنتی رایج می گردد؛ مؤمن در میانشان حقیر است و منافق در بین آنان محترم شمرده می شود. ‌ ‌📚 الحیاة، ج۲، ص۳۱۱ ‌ 💠کانال حکمت و اسرار آل محمد (ص)👇 ☘ @hekmat_110
هارون بن سعید می‌گوید امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) ضمن گفت‌وگویی که با عمر داشت، او را از آینده دردناکش توسط امام عصر عجل الله تعالی فرجه و در زمان رجعت خبر داد؛ عمر گریه کرد و گفت: از گفته شما به خدا پناه مى‏‌برم؛ آیا نشانه‌‏اى دارد؟ فرمود: بله قَتْلٌ فَظِیعٌ وَ مَوْتٌ‏ذَرِیعٌ‏ وَ طَاعُونٌ شَنِیعٌ وَ لَا یَبْقَى مِنَ النَّاسِ أَحَدٌ فِی ذَلِکَ الْوَقْتِ إِلَّا ثُلُثُهُمْ وَ یُنَادِی مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ رَجُلٍ مِنْ وُلْدِی تَکْثُرُ الْآیَاتُ حَتَّى یَتَمَنَّى الْأَحْیَاءُ الْمَوْتَ مِمَّا یَرَوْنَ الْآیَاتِ فَمَنْ أُهْلِکَ اسْتَرَاحَ وَ مَنْ کَانَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ خَیْرٌ نَجَا ثُمَّ یَظْهَرُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِی فَیَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً. یعنی کشتار و مرگى عمومى و طاعونى شنیع که از مردم یک‌سوم باقى مى‌‏ماند و منادى از آسمان، نام یکى از فرزندان مرا مى‏‌خواند و بلا‌ها بسیار مى‏‌شود تا جایى که زنده‏‌ها آرزوى مرگ مى‌‏کنند و کسى که بمیرد، راحت شده و کسى که نزد خدا عملى درست دارد، نجات می‌یابد؛ سپس مردى از تبار من ظهور و زمین را، چنان که از ستم، پر شده از عدل پر مى‏‌کند. (إرشاد القلوب إلى الصواب (للدیلمی)، ج‏۲، ص: ۲۸۶) ۴ ـ عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ ع‏ «یَأْتِی عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ یَرْتَفِعُ فِیهِ الْفَاحِشَة وَ لَتُصَنَّع‏ وَ تُنْهَتَکُ فِیهِ الْمَحَارِمُ وَ یُعْلَنُ فِیهِ الزِّنَا وَ یُسْتَحَلُّ فِیهِ أَمْوَالُ الْیَتَامَى وَ یُؤْکَلُ فِیهِ الرِّبَا ... ِ فَالْحَذَرَ الْحَذَرَ حِینَئِذٍ مِنْ أَخْذِ اللَّهِ عَلَى غَفْلَةٍ فَإِنَّ مِنْ وَرَاءِ ذَلِکَ مَوْتٌ‏ذَرِیعٌ‏ یَخْتَطِفُ النَّاسَ اخْتِطَافاً حَتَّى إِنَّ الرَّجُلَ لَیُصْبِحُ سَالِماً وَ یُمْسِی دَفِیناً وَ یُمْسِی حَیّاً وَ یُصْبِحُ مَیِّتاً فَإِذَا کَانَ ذَلِکَ الزَّمَانُ وَجَبَ التَّقَدُّمُ فِی الْوَصِیَّةِ قَبْلَ نُزُولِ الْبَلِیَّةِ وَ وَجَبَ تَقْدِیمُ الصَّلَاةِ فِی أَوَّلِ وَقْتِهَا خَشْیَةَ فَوْتِهَا فِی آخِرِ وَقْتِهَا فَمَنْ بَلَغَ مِنْکُمْ ذَلِکَ الزَّمَانَ فَلَا یَبِیتَنَّ لَیْلَةً إِلَّا عَلَى طُهْرٍ ...» (فضائل الأشهر الثلاثه صدوق، ص ۹۱) زمانى بر مردم خواهد آمد که فحشا، کارهاى ناپسند و سازش‏کارى در آن ارزش و گناهان شکسته و زنا آشکار مى‏‌شود و اموال یتیمان حلال شمرده و ربا خورده و در پیمانه و وزن کم گذاشته مى‌‏شود و شراب با نام نبیذ و رشوه با نام هدیه و خیانت با نام امانت‏دارى حلال شمرده مى‏‌شود و مردان شبیه زنان و زنان شبیه مردان می‌شوند و محدوده نماز سبک شمرده و براى غیر خدا حج به‏ جا آورده مى‏‌شود. هنگامى که آن زمان فرا رسد، گاهى هلال بالا مى‌‏آید به طورى که در دو شب هلال دیده و گاهى مخفى مى‏‌شود، به طورى که در آغاز ماه رمضان افطار و در پایان آن روز (عید) روزه گرفته مى‌‏شود. پس در این هنگام بر حذر باشید! بر حذر باشید! از این‏که خداوند شما را در حال غفلت و بى‏‌خبرى گرفتار عذاب کند؛ زیرا در پس آن وضع، مرگ فراگیر خواهد بود و مردم با سرعت و پى در پى ربوده مى‏‌شوند به طورى که انسان هنگام صبح سالم و هنگام شب در زیر خاک مدفون و یا شب، زنده و صبحگاهان مرده است. 💠کانال حکمت و اسرار آل محمد (ص)👇 ☘ @hekmat_110
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ 🔹ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.(حجرات/آیه ۶) 💠کانال حکمت و اسرار آل محمد (ص)👇 ☘ @hekmat_110
عن أنس عن النبي (ص) أنه قال: «يأتي علي الناس زمان الصابر منهم علي دينه كالقابض علي الجمرة ✅رسول خدا فرمود: زمانی بر مردم می آید كه ماندن بر دین حق مانند نگه داشتن گلوله آتش در دست است» . میرزاحسین نوری،مستدك الوسائل ،بیروت، مؤسسه آلبیت، سال 1388، ج 12 ص 33. 💠کانال حکمت و اسرار آل محمد (ص)👇 ☘ @hekmat_110
هدایت شده از الهادی
🔻 آن‌هایی که در طول تاریخ برای سلوک خدمت بزرگان میرسیده‌اند انواعی هستند؛ ولی نقطه مشترک افراد موفقشان، این است که حاضر باشند ساختارهای خودشان را کنار بگذارند؛ 🔸 با این حال، افرادی علیرغم اینکه راه به استادی پیدا می‌کنند، ولی حاضر نیستند ساختارهای قبلی شخصیتی خودشان را کنار بگذارند. این کار خیلی سخت است. تغییرات لازم را بر حسب شرع و عقل و اخلاق به آن‌ها می‌گویند ولی نمی‌پذیرند. این یک حقیقتی است. 🔹 مرحوم آیت الله کشمیری به آیت الله بهجت (قدس سرهما) فرموده بودند: «این همه طالب وجود دارد؛ چرا به میدان تربیت آن‌ها نمی‌آیید که بابی برای مردم مفتوح بشود؟» آیت الله بهجت فرموده بودند: «من امتحان‌هایم را کردم، مردم بیخود اظهار طلب می‌کنند، واقعا حاضر نیستند. این طلب‌ها فصلی و موقتی است و یک چیزهایی می‌گویند و کار خودشان را می‌خواهند بکنند.» 🔸 ایشان مکرر با ادبیات دیگر هم می‌گفتند:« مردم می‌آیند و اول می‌گویند با سِلم و حالت تسلیم آمدیم ولی در عمل حرف باطنیشان این است تو مقلّد ما می‌شوی؟!» ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
ادامه مطلب قبل... 🔻 خیلی نادر هستند کسانی که خودشان را رها کنند. به هر یک نفر عارف، تعداد زیادی از این افراد آماده نمی‌خورد؛ با اینکه نود و نه بازی همراه بعضی از عرفا هست که هیچ؛ [یعنی بسیاری از افراد ادعای عرفان می‌کنند اما حقیقت ندارند] 🔸 ولی اگر در طول زمان و دهری از میان چند تن که مطرح باشند یک نفر عارفی هم پیدا بشود و چند نفر دورش باشند؛ باز نادر است که یک نفر از آن اطرافیان قبول کند ساختار خودش را کنار بگذارد. 🔹 در علاقه داشتن به ذکر گفتن و تسبیح هزار دانه و ریاضت حرفی نیست؛ اما رها کردن ساختار شخصیتی سلیقه‌ای که بسته شده، مشکل است. 🔸 تازه اگر افراد ساختارشان را رها کنند، جایگزین گذاشتن‌هایش هم سخت است؛ که یک وقتی، افراد مستعدی پیدا بشوند و نصیب در طول مدت پیدا بکنند که جایگزین برای آن بگذارند. 🔹 با خیالات حرکت کردن آسان است. هر کسی ساختار وجودی خودش را طبق سلیقه‌اش پیش ببرد، آسان است. منتها اینقدر یک سلوک طول می‌کشد و خلط در خلط می‌شود. انواع مشکلات دارد و کمتر پیش می‌آید که افراد تحملش را داشته باشند که جوهره‌هایشان رو بشود. 🔸 افراد می‌خواهند با قواعد وهمی اجتماع پیش بروند. همان‌ها را ملاک قرار می‌دهند. کد 832‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠صلوات بر امام حسن عسکری علیه السلام @Menbaraali
هدایت شده از a . b
هدایت شده از الهادی
🔻 انسان؛ یعنی مُرکبی از صدها ابعاد و قوای مختلف که هر کدامش با هزاران رشته‌ی نامرئیِ ناری و نوری به زاویه‌های دیگر مربوط شده است. 🔸 شناخت انسان آسان نیست. زمانی انسان می‌تواند خودش را تعریف کند و وارد خودش بشود و مقداری برای خودش ترجمه بشود که بفهمد کیست و مثلا بفهمد کدام زاویه است که او را مثل گندم برشته، بالا و پایین میکند. [یعنی زمینه ساز عصبانیت در او می شود.] بعد از این نوع شناخت می تواند دنبال علت ایجاد این مشکل و راه حل آن برود. 🔹 ما همینطور بدون دقت به انسان نگاه می‌کنیم؛ درمان‌نامه‌ی ما هم این است که وقتی می‌گویم: من حسد دارم، میگوید: حسد نداشته باش خوب نیست، بد است. تمام شد! 🔸 ولی این حس حسادت از کجا آمد؟ چگونه در من رخنه کرد؟ چرا من زیاده‌خواه هستم؟ چگونه من لایه‌های وجودی‌ام را از هم باز کنم؟ چگونه این بیماری‌ها، این زخم‌ها را پانسمان کنم و درمان کنم؟ این‌ها نیاز به شناخت دقیق و عمیق ابعاد و لایه های مختلف وجود انسان دارد. کد 832‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌