eitaa logo
شمیم ملکوت
369 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
260 ویدیو
124 فایل
ساده و صمیمی با ملکوتیان
مشاهده در ایتا
دانلود
در روز يكشنبه ماه ذیقعده نمازي با فضيلت بسيار از رسول خدا(صلي الله عليه وآله) روايت شده كه مجملش آن است كه: 🔹 هر كه آن را بجا آورد 🔹توبه اش مقبول و گناهش آمرزيده شود و 🔹خصماء او در روز قيامت از او راضي شوند 🔹و با ايمان بميرد و 🔹 دينش گرفته نشود و 🔹قبرش گشاده و نوراني گردد 🔹والدينش ازاو راضي گردند 🔹و مغفرت شامل حال والدين او و ذريّه او گردد 🔹و توسعه رزق پيدا كند و 🔹 ملك الموت با او دروقت مردن مداراكند 🔹وبه آساني جان او بيرون شود و كيفيّت آن چنان است كه 🌸 در روز يكشنبه غسل كند و 🌸 وضو بگيرد و 🌸چهار ركعت نماز گذارد( دو تا دو رکعتی مثل نماز صبح ) 🌸 در هر ركعت حمد يك مرتبه و قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ سه مرتبه و مُعَوَّذَتَيْن يك مرتبه 🌸 پس استغفار كند هفتاد مرتبه و 🌸 ختم كند استغفار را به لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَليِّ الْعَظيمِ، 🌸 پس بگويد: يا عَزيزُ يا غَفّارُ،اغْفِرْ لي ذُنُوبي وَذُنُوبَ جَميـعِ المُؤمِنينَ وَالْمُؤمِناتِ، فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُالذُّنُوبَ اِلاّ اَنْتَ.
حواس مون باشه در ماه حرام هستیم . گناه و حسنه مضاعف حساب می شوند!!
هنگام حالت احتضار علامه طباطبایی ره، ازشون پرسیدند که یک کلمه ما را سفارش کنید! فرمود : المراقبه ،المراقبه ، المراقبه! مراقبه سخته! ولی پله اصلی سیر و سلوک است!ما هر روز هزاران بار مراقبت می کنیم ، از جسم و گوش و چشم و قلب و کلیه و وسایل و خونه و ماشین و گوشی و ...پس چرا از مراقبه در امور معنوی خسته شویم ؟! صبور باشیم ، ان الله مع الصابرین!
• روز دختــر اسـت. او امروز متولد شده. • در خانه مردی مبارز و زندان کشیده‌ای عابد. مبارزی که پشت چهار خلیفه قدرقدرت عباسی را یکی پس از دیگری به خاک مالیده بود. خانه‌ای که سال‌ها محل رفت و آمد مخفیانه چریک‌های شیعه بود. • مادرش «خیزران مرسیّه» از چشم‌رنگی‌های مارسِی فرانسه بود.به‌واسطه مادر، تا آخر خط اروپایی‌بازی را از بر شده بود. دیده بود تهش چیزی نیست. • پدر که زندان بود، او به سوالات فقها و شیوخ پاسخ می‌داد و چریک‌های مبارز را راهنمایی میکرد. حرفش بین ریش‌سفیدها و علمای مدینه، حسابی برش داشت. • در زیرزمین‌ خانه‌های مدینه، هیئت و روضه مخفی دخترانه برگزار میکرد. در اختناقی که مردها هم جرئت روضه گرفتن نداشتند. • بهترین دختر موسی‌بن‌جعفر بود؛ از تمام قلمرو اسلام خواستگار داشت؛ از مبارزها و پارتیزان‌های شیعی گرفته تا فاضلان و درس‌خوانده‌ها و درباری‌ها. هیچکس را در حد خود ندید. مجرد ماند. • لازم که شد، اکیپ دخترها را جمع‌کرد، چند مرد محافظ آورد و همگی زدند به دل جاده. برای سفری دوماهه. قبل از آنکه فمینیست‌های قرن بیست‌ویک از لزوم استقلال دختران و سفرهای مجردی حرف بزنند. • در مسیر به قم رفت. گارسیا د سیلوا نوشته که حضرت‌معصومه دید مردم در قم بیمارستان ندارند و کاروانسرا هم مخروبه است. گفت من عمرم به دنیا نیست. هزینه ادامه سفر را خرج ساخت بیمارستان و کاروانسرا برای دوستان ایرانی‌مان کنید. • در قم که دفن شد، حضرت رضا فرمود هرکه زیارتش کند، بهشت رفتن او قطعی است. حالا عالمان و فقیهان و عارفان بزرگ افتخارشان این است که زیر پای این دختر دفن شوند. شأن حقیقی زن را نشان داد. قبل از آنکه فریب‌خوردگان جنبش زن‌زندگی‌آزادی مدعی حقوق زنان شوند. • روز دختر است. روز آنها که الگویی برای کمال دارند. آنها که چندماه فشار و استرس مضاعف تحمل‌ کردند؛ ویدیوهای حجاب از سر کشیدن را دیدند؛ فحش و توهین تحقیر شنیدند؛ ولی دخترانه پای آرمان‌هایشان ایستادند. • روز آنهایی که میدانند از همه مکشوفه‌های خیابان زیباترند ولی عفیفانه، زیبایی‌شان را تبدیل به سکویی برای سقوط آزاد خود و مردان نکرده‌اند؛ تبدیل به پله‌ای برای عروج کرده‌اند بی‌آنکه انتظار تشکری داشته باشند. روز دختر است. مـــبارک اسـت. «مهدی مولایی»
امام جواد «علیه السلام» فرمود: «من ضامن بهشت برای کسی هستم که قبر پدرم را در طوس زیارت کند وحق او را بشناسد.»
امام رضا ع حتی نسبت به کسانی که به او بدی کرده‌اند، بزرگواری خاصی نشان می‌داد. در عصر خلافت هارون، یکی از علویان به نام «محمد بن جعفر» بر ضد حکومت هارون خروج کرده بود، هارون در بغداد یکی از دژخیمان خونخوار خود را به نام "جلودّی" برای سرکوبی شورشیان به مدینه فرستاد و به او دستور داد اگر بر محمد بن جعفر پیروز شد، گردنش را بزند؛ سپس خانه‌های علویان را غارت نماید و برای زنان آنها جز یک لباس نگذارد. جلودی وارد مدینه شد و همین فرمان را اجرا کرد، و خانه‌های علویان را غارت نمود، هنگامی که به خانه حضرت امام رضا ع رسید، با لشکر خود به خانه آن حضرت یورش برد؛ هنگامی که حضرت رضا در برابر این حادثه تلخ قرار گرفت، همه زنان خانه را در اطاقی جای داد و خود در جلو درِ آن اطاق ایستاد و آنگاه جلودی نزد امام رضا ع آمد و بین آنها چنین گفت‌وگو شد. جلودی گفت: باید خود بروم، لباس‌های آنان را جز یک لباس غارت کنم، امام رضا مانع شد و از حریم نوامیس خود حراست کرد، آخر الامر مجبور شد که تسلیم امام رضا شود، و سپس خود امام رضا لباس‌های اضافی زنان و حتی گوشواره‌ها و زینت‌آلات و آنچه در خانه بود، ‌همه را گرفت و به جلودی تحویل داد و او را از در خانه رد کرد 🔹️در عصر خلافت مأمون، مأمون بر گروهی از سرکردگان که یکی از آنها جلودی بود، غضب کرد و آنها را گردن زد. هنگامی که جلودی را برای اعدام به پیش آوردند، حضرت رضا ع به مأمون فرمود: این فرد را ببخش و نکش.  مأمون گفت: این همان کسی است که در مدینه به بانوان خاندان رسالت گستاخی کرد و آنچه داشتند همه را غارت نمود. حضرت فرمود: در‌عین‌حال از او بگذر. جلودی خیال کرد حضرت در گفت‌وگوی محرمانه‌اش با مأمون از مأمون می‌خواهد که او را اعدام کند؛ از‌این‌رو به مأمون گفت: «ای امیرمؤمنان! تو را به خدا و خدمتی که به هارون‌الرشید کرده‌ام، سوگند می‌دهم سخن این شخص (امام رضا علیه‌السلام) را در مورد من نپذیر». مأمون به حضرت رضا گفت: «اینک او سوگند یاد کرد و ما هم سوگندش را اجرا می‌کنیم». سپس به جلودی گفت: نه به خدا سوگند سخن حضرت رضا را در مورد تو گوش نمی‌کنم. آنگاه به میرغضب فرمان داد، گردن جلودی را بزند!!!
رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم: پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏كارى اورا زیارت نكند جز این كه خداوند گرفتارى او را برطرف سازد وگناهانش را ببخشاید. (عیون اخبار الرضا، ج‏2، ص‏257)
در عصر خلافت امین، امام رضا ع ،یکی از شاگردانش به نام داود بن قاسم معروف به ابوهاشم را از همنشینی با عبدالرحمن بن یعقوب (که فرد منحرفی بود)، نهی می‌کرد. ابوهاشم گفت: عبدالرحمن دایی من است. امام رضا ع فرمود: او درباره ذات پاک خدا مطالبی می‌گوید که ساحت پاک خدا از آن منزه است، یا با او همنشین باش و ما را ترک کن، و یا با ما همنشین باش و از او دوری کن! ابوهاشم گفت: او هر عقیده‌ای داشته باشد و هرچه می‌گوید، بر من چه آسیبی دارد، با اینکه من بر عقیده خود استوار هستم و از عقیده او دوری می‌کنم. امام رضا ع فرمود: آیا نمی‌ترسی بلایی به او برسد و تو نیز به آن بلا بسوزی؟ آیا به این داستان آگاهی نداری که:‌ شخصی از یاران حضرت موسی ع بود، ولی پدرش از یاران فرعون، هنگامی که سپاه فرعون به سپاه موسی رسید، او نزد پدر رفت تا او را موعظه کند و به سپاه موسی ملحق سازد، ولی پدر سخن او را رد می‌کرد و همچنان با هم ستیز می‌کردند که ناگاه بلای غرق شدن فرعونیان فرارسید و آن پسر نیز همراه پدر غرق شد. وقتی که این خبر به موسی ع رسید، موسی فرمود: او در رحمت خدا بود ؛ ولی چون عذاب فرود آید،‌از آن‌کس که نزدیک گنهکار است، دفاعی نشود!!
سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی ع.
حجت الاسلام سید مهدی شمس الدین(از شاگردان آیت الله بهجت ره): مقام معظم رهبری بعد از وفات آیت الله بهجت ره فرمودند: «من هر شب یک سوره واقعه می خوانم و به روح آقای بهجت ره هدیه می کنم؛ اگر [ارتباط و هدیه] دائم باشد از آن طرف [هم] اثر [هدیه و کمک] می آید، همه ما نیاز به کمک داریم! 📚غزل های بی انتها، ص ۳۵. آیت الله مصباح یزدی رحمة الله علیه: آقای بهجت(قدس سره) تا وقتی حیات داشتند، قدر ایشان را نشناختیم و از ایشان استفاده‎‎ای نکردیم. [اما] یک جمله از ایشان یادم هست که خیلی مایه امید ماست؛ ایشان می فرمودند: «اولیاء خدا وقتی از دنیا می‎روند، دستشان بازتر است.» 🔸️حالا ما گاهی سر قبر ایشان می‎رویم و می‎گوییم: 🔹️آقا! شما می‎فرمودید [آن دنیا دست اولیاء بازتر است.] 🔹️حالا دستتان بازتر است؛ یک رحمی به فقرا و گناهکاران بکنید! 🔸️خیلی به این [توسل و عنایت ایشان در آن دنیا] امیداورم. ایشان آدمی نبود که حرف بی حساب بزند. بیانات آیت الله مصباح یزدی هدیه به علمای بزرگوار
14083-fa-sharhe-eessmm.pdf
12.7M
کتاب شرح اسم شرح زندگی مقام معظم رهبری نوشته هدایت الله بهبودی 👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله عبدالقائم شوشتری ره: «در ایام «ولادت» و «شهادت» هم که رحمت دو چندان است، لذا «دعا» و «توسل» داشته باشید»! حجت الاسلام صالحان: «از امور راهگشا برای جلب نظر خاصه امام معصوم علیه السلام این است که از شب «ولادت» تا غروب روز ولادت و یا در شب «شهادت» تا غروب روز شهادت آن حضرت، به نیابت از همه انبیاء و اولیای الهی «صد» مرتبه سوره «حمد» تلاوت کنید و هدیه به آن «امام»[=معصوم] علیه السلام کنید». هدیه به پیشگاه ملکوتی امام رضا سلام الله علیه یکصد سوره حمد و صد صلوات!🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهمَّ صلِّ علی محمّدٍ و آلِ محمّدٍ وَ أدْفَعْ عَنَّا البَلاءَ المُبْرَمَ مِن السَّماءِ إنَّكَ عَلى کُلِّ شَئٍ قَدِیرٌ 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همه گفتند محال است ولی دلخوشم من به محالات رضا دلخوشم من به محالات رضا..!
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.
🔹️یا الله ای خدایی که ابراهیم نبی را از آتش زنده برگرداندی، ابراهیم ما را هم زنده برگردان! 🔹️
ای مرد، در میانه‌ی میدان چه می‌کنی؟! در لابلای جنگل و باران چه می کنی؟! میز ریاست تو چه کم داشت از رفاه در ورزقان و در مه و بوران چه می‌کنی؟! دل کنده از اوامر و دستور و پایتخت در نقطه‌های مرزی ایران چه می‌کنی؟! ای هفت‌روز هفته، به فکر ضعیف‌ها همشانه ی فقیر و ضعیفان چه می‌کنی؟! تهران اگر که شهر و مقرّ ریاست است پس در میان ایل و دهستان چه می‌کنی؟!