eitaa logo
شمیم ملکوت
374 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
271 ویدیو
125 فایل
ساده و صمیمی با ملکوتیان
مشاهده در ایتا
دانلود
آفرین بر فرماندار دولت شهید رئیسی احسنتم.
🎙آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا رضوان الله علیه: یک چیزی بگویم؛ کلمه‌ی «لات» الآن معنای بدی دارد، معنای سلبی دارد. «لات» به آدم‌هایی می‌گویند که در جامعه ملاحظه‌ی اخلاق نکنند. یک عالمی که اسم او را نمی‌برم این را به من گفت که ۲۴ ساعت حال من بد بود و گریه می‌کردم. در سابق «لات» را به آدم‌های بی‌سر و پا می‌گفتند، ولی در ۵۰ یا ۶۰ سال پیش به آدم‌هایی که صفات عالیه داشتند می‌گفتند که بیشتر‌ این‌ها هم به خاطر صفات عالیه عاقبت به خیر می‌شدند. مثلاً «طیّب» لات است که عاقبت به خیر شد. چند نفر از این‌ها عاقبت به خیر شدند، در تهران حسینیه ساختند، این‌ها در سابق «لات» بودند، امّا بعداً معنای آن سلبی شد. در سابق «لات» یعنی آدم مَشدی. یک عالمی به من می‌گفت: «که یک دفعه یک نفر جلوی من را گرفت، گفت: فلانی! در مدینه یک لات نبود»؟! عُمری من[فاطمی نیا] بر این سخن گریه کردم! 🗓۱۱ اسفند ۱۳۹۵. 🔹استاد فاطمی نیا ره: آقا! همین کسی که حضرت امام به او لقب حُرّ نهضت را دادند، همین جناب طیب حاج رضایی. بنده شاهد بودم که برخی از بزرگان و علما سر قبر این آقا و با حاجات روا شده باز می‌گشتند. خود بنده وقتی از خدا چیزی بخواهم به زیارت مزار این بزرگوار می‌روم. از ایشان می‌خواهم که واسطه شوند تا مشکلات ما برطرف شود و خدا شاهد است هر بار که می‌روم با حاجات روا شده برمی‌گردم!
« لِمَ سُمِّيَتْ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةَ وَفِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ؟ قَالَ: سُمِّيَتْ فِي الْأَرْضِ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فَطَمَتْ شِيعَتَهَا مِنَ النَّارِ وَفُطِمَ أَعْدَاؤُهَا عَنْ حُبِّهَا وَهِيَ فِي السَّمَاءِ الْمَنْصُورَةُ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ يَعْنِي نَصْرَ فَاطِمَةَ لِمُحِبِّيهَا » س ما اسم آسمانی تان را فراموش نکرده ایم! مادرجان .. شما نصرت ما هستی ! سپاه ِ ! منصوره ی آسمان! ما دست نصرت آسمانی تان را می‌خواهیم برای بال و پر گرفتن و تا همیشه زهرایی ماندن! تمام عاشقانه های دنیا، توهم انــد! وقتی به خانه ی شما و حضرت امير می رسند! را زندگی کردید... و این، تنها کارگاهِ عملیِ عشق است؛ که زمین، به چشم خود دیده است ! هزاران سجده بر من واجب قربه الی الله...؛ که مـــادر من است!
خداوندا ! به ما توفیق بده، جبران کنیم تمام لذت هایی که در نمازهامون نداشتیم ! گاهی فکر می کنم ، قضای نماز و روزه ، قضای لذتی است که در انس با خدا از دست مان رفته ! 😔
هو الطرید یعنی چه؟ هُوَ اَلطَّرِيدُ اَلْوَحِيدُ اَلْغَرِيبُ اَلْغَائِبُ عَنْ أَهْلِهِ مهدی! طرد شده؛ تنها؛ غریب؛ و غائب از اهلش است. بین این کلمات، واژه «طرید» از همه دردناک تر است؛ چهار امام معصوم این لفظ را برای حضرت قائم عجل الله فرجه به کار برده‌اند؛ طرید یعنی رانده شده؛ کنار گذاشته شده؛ مثلا کسی را از خانه یا وطنش بیرون کنند می‌شود طرید! به امیرالمومنین علیه السلام گفتند ما از دست گریه های همسرت خسته شدیم، گریه های او مانع استراحت ما می‌شود؛ به فاطمه سلام الله علیها بگو یا شب گریه کن یا روز؛ اصلا برو از شهر بیرون گریه کن! حالا بگذریم که آن نخلی که برای بانو سایه بان بود هم در بقیع بریدند! اگر هیچ معصومی این لفظ را درباره امام زمان علیه السلام به کار نبرده بود ما جرأت نمی‌کردیم چنین مثالی بزنیم! دوازده قرن از غربت و طردشدگی مهدیِ فاطمه سلام الله علیها می‌گذرد...
🔴 هو الطرید یعنی چه؟ هُوَ اَلطَّرِيدُ اَلْوَحِيدُ اَلْغَرِيبُ اَلْغَائِبُ عَنْ أَهْلِهِ مهدی! طرد شده؛ تنها؛ غریب؛ و غائب از اهلش است. 🌕 بین این کلمات، واژه «طرید» از همه دردناک تر است؛ 💔 چهار امام معصوم این لفظ را برای حضرت قائم عجل الله فرجه به کار برده‌اند؛ طرید یعنی رانده شده؛ کنار گذاشته شده؛ مثلا کسی را از خانه یا وطنش بیرون کنند می‌شود طرید! 🌕 به امیرالمومنین علیه السلام گفتند ما از دست گریه های همسرت خسته شدیم گریه های او مانع استراحت ما می‌شود؛ به فاطمه سلام الله علیها بگو یا شب گریه کن یا روز؛ اصلا برو از شهر بیرون گریه کن! یعنی کار دختر پیامبر به جایی رسید که از شهر پیامبر طردش کردند بیرونش کردند ! 😔 حالا بگذریم که آن نخلی که برای بانو سایه بان بود هم در بقیع بریدند؛ انزجار از حجّت خدا تا این حدّ؛ پس حضرت فاطمه طریده بود یعنی رانده شده؛ اگر هیچ معصومی این لفظ را درباره امام زمان علیه السلام به کار نبرده بود ما جرأت نمی‌کردیم چنین مثالی بزنیم! دوازده قرن از غربت و طردشدگی مهدیِ فاطمه سلام الله علیها می‌گذرد... 🥀🥀🥀
هدیه کنیم دسته گل فاتحه و صلوات را به شهدای مقاومت که نگذاشتند نقشه شوم خاورمیانه جدید رقم بخورد !!
۱ اباصلت از امام رضا ع سوال کرد، این حدیث که از شما اهل بیت نقل شده معنایش چیست: «أَنَّ الْمُؤْمِنِينَ يَزُورُونَ  رَبَّهُمْ  مِنْ مَنَازِلِهِمْ فِي الْجَنَّة» مؤمنین وقتی در منازل بهشت قرار می گیرند از همان منزلگاه خودشان پروردگار را زیارت می کنند. زیارت خدا یعنی چه؟ مگر خدا زیارت کردنی است؟! » حضرت فرمودند که خدای متعال مخلوقی با عظمت تر از وجود مقدس رسول الله ص ندارد و ایشان در یک مقامی است که به تعبیر خدای متعال طاعت او طاعت خداست و بیعت با او بیعت با خداست و زیارت او زیارت خداست. بعد حضرت دو آیه خواندند «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّه »(نساء/۸۰) کسی که این پیامبر را اطاعت کند خدا را اطاعت کرده، در سوره فتح هم می فرماید «إِنَّ الَّذينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْديهِم »(فتح/۱۰) اگر کسی با شما بیعت کند با خدا بیعت کرده است. در واقع دست خدا بالای دستش است و لذا می فرماید «فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى  نَفْسِهِ» اگر بیعت با شما بیعت با خداست در شکستنش هیچ ضرری نیست الا برای کسی که بیعت را می شکند.
۲ و در روایتی نقل شده «وَ لَكِنَّهُ خَلَطَنَا بِنَفْسِهِ  فَجَعَلَ ظُلْمَنَا ظُلْمَهُ وَ وَلَايَتَنَا وَلَايَتَهُ» ولایت ما را با ولایت خودش آمیخته است. اگر معصوم در این مقام نبود ولایتش ولایت خدا نبود و دستش دست خدا نبود و بیعت با او بیعت با خدا نبود. این شأن وجود مقدس نبی اکرم است.
۳ امام رضا ع ادامه دادند ... که خود وجود مقدس رسول الله ص فرمود: «مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِي أَوْ بَعْدَ مَوْتِي فَقَدْ زَارَ اللَّهَ جَلَّ جَلَالُه » کسی که من را چه در هنگام حیاتم و چه هنگام مرگم زیارت کند، خدا را زیارت کرده است. » این زیارت هم متناسب با درجات شخص است . یک کسی جسم حضرت را زیارت می کند و مؤمن است، این هم زیارت است و یک کسی هم باطن و ملکوت حضرت را زیارت می کند.  کما این که الان هم حرم امام رضا می رویم هرکسی متناسب با ظرف خودش بهره مند می شود. همه در حرم می روند و برمی گردند و دست خالی هم برنمیگردند، یکی نزول ملائکه را می بیند، یکی نزول انبیاء را می بیند؛ چون حرم ائمه مختلف الانبیاء و مختلف الملائکه است. یکی از شاگردان حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمودند که یک روزی ایشان از حرم امام رضا ع بیرون آمدند و دیدیم ایشان خیلی با نشاط هستند. عرض کردیم آقا خیلی سر حال هستید! فرمودند که حضرت عیسای مسیح با مادرشان حضرت مریم سلام الله علیه زیارت امام رضا تشریف آوردند.
۴ سپس حضرت فرمود «مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِي أَوْ بَعْدَ مَوْتِي فَقَدْ زَارَ اللَّهَ جَلَّ جَلَالُه » خدای متعال زیارت کردنی نیست الا از طریق زیارت رسول اکرم ص . فرمود در بهشت هم بالاترین مقام برای حضرت است. لذا مؤمنین از بالاترین لذاتشان این است که از منازل خودشان و متناسب با منزلت خودشان رسول. اکرم ص را زیارت می کنند. این همان چیزی است که در عصر ظهور هم یک منزلتی از آن اتفاق می افتد. فرمود در عصر ظهور خدای متعال به مؤمنین مدّ سمع و بصر می دهد و چشمشان امتداد پیدا می کند و هرکجا هستند کلام امامشان را می شنوند و امامشان را می بینند و این به واسطه ابزار هم نیست. آنهایی هم که بی پرده هستند الان هم کلام امامشان را می شنوند و هر کجا هستند می توانند نورانیت امامشان را را زیارت کنند.
۵ سپس اباصلت ، معنای این حدیث را از حضرت سوال کرد : «ثَوَابَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ النَّظَرُ إِلَى وَجْهِ اللَّه ». پاداش کلمه طیبه لااله الاالله ، نظر کردن به وجه الله است. یعنی اگر کسی موحد شد، نظر به وجه الله می کند و از نظر به مخلوقین فارغ است. تا انسان وارد وادی توحید نشده، سر و کارش با ماه و خورشید و آسمان و زمین و بهار و پاییز است ،اما وقتی موحد شد از همین دنیا در عالم به وجه الله نظر می کند. لذا موحدین سر و کارشان در عالم با خدای متعال است.
۶ امام رضا حدیث دوم را هم اینطور معنا کردند؛ «ثَوَابَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ النَّظَرُ إِلَى وَجْهِ اللَّه » . موحدین مزدشان این است و سر و کارشان در عالم با خداست. پرده برای موحد کنار می رود. کسی که موحد شد و غیر را کنار گذاشت، به مقام «لا إله إلا الله» می رسد و این نفی غیر است. اگر کسی وارد وادی توحید شد، وجه الله را در عالم می بیند و با خدا سر و کار دارد. از او می گیرد و با او داد و ستد می کند و به او برمیگرداند. عبادت که می کند خدایی را عبادت می کند که می بیند. پیداست اگر موحد شدی حقیقت حجت را می توانی مشاهده کنی . یعنی وجه الله را در حجت الهی و در امام زمان می توانی ببینی اما مشروط به اینکه موحد بشوی. تا زمانی که موحد نشدی به امام زمان هم که نگاه می کنی آن چهره وجه اللهی امام را نمی توانی ببینی. 
۷ مظلومیت ، تنها میراث مادر!!
وجود مقدس نبی اکرم شخصیتی است که تمام شامه های ملکوتی، مشتاق بوی خوش اوست و تمام موحدین عالم منتظر مشاهده جمال او در بهشت هستند و از دنیا به انتظار می نشینند تا در بهشت بروند و پرده کنار برود و وجه الله را ببینند. موحد به دنبال زیارت خداست. همه دنیا را تحمل می کنند و آن را با سختی هایش پشت سر می گذارند که وارد قیامت بشوند و در بهشت بروند و وجه الله را یعنی پیامبر ص را ببینند!!
۹ خدای متعال یک بوی خوشی در وجود مقدس نبی اکرم گذاشته که اگر شامه ها با او آشنا می شدند همه تسلیم می شدند، و این بوی خوش در جان امیرالمؤمنین می شود، امیرالمؤمنین ع می فرماید : «وَ يُشِمُّنِي  عَرْفَه » حضرت بوی خوشش را از دوران طفولیت به شامه من می رساند. باز حضرت وقتی به نبوت می رسند تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام این است «وَ أَشُمُ  رِيحَ  النُّبُوَّة» من بوی نبوت حضرت را استشمام می کنم. نبوت بو و نور خوشی دارد و یک حقیقتی از عالم بالاست. اگر دیگران تحمل کنند و امتحان پس بدهند ممکن است جلوه ای از آن بوی خوش را بشنوند. امیرالمؤمنین بوی نبوت ایشان را می شنود و مجذوب آن حقیقت می شود؛ لذا در زیارت جامعه کبیره می خوانیم «وَ جَعَلَ صَلَاتَنَا عَلَيْكُمْ  وَ مَا خَصَّنَا بِهِ مِنْ وَلَايَتِكُمْ طِيباً لِخَلْقِنا» ولایت حضرت خَلق و خُلق ما را طیّب و گوارا و معطر می کند و صلوات و خشوع و تواضع در مقابل حضرت ما را معطر می کند. این در واقع عطر وجود مقدس حضرت است که در ما جاری می شود. گاهی صلوات کثرت هم نمی خواهد و اگر خوب واقع بشود خُلق و اخلاق ما را تغییر می دهد. صلوات اصلاح اخلاق می کند و حتی طینت و خلقت ما را اصلاح و گوارا می کند.
۱۰ عالم عارف مرحوم ملاعلی معصومی، نقل می کند که یک آشنایی داشتند که دائم الذکر بوده و دائم مشغول به ذکر صلوات بود. روزی بر من وارد شد و دیدم که بوی عطری می دهد که این بوی خوش بوی عطر دنیایی نیست. مجلس خلوت شد و پرسیدم که این بوی خوش از کجاست؟ ایشان گفته بودند که من دائم الصلوات هستم و در رویای صادقه ای دیدم من و چند نفر دیگر در محفلی گرد وجود مقدس رسول الله ص هستیم و حضرت فرمودند چه کسی از بین شما صلوات بیشتری بر من فرستاده؟ من حیا کردم و گفتم شاید دیگران موفق تر باشند. حضرت سه بار تکرار فرمودند و من نرفتم بعد اشاره به من کردند و فرمودند جلو بیا و من را بوسیدند. این بوی خوش از همان بوسه ی حضرت است. و به حدی این بو جالب بود که گاهی ایشان می آمد و قبل از این که در بزند من از بوی او می فهمیدم که ایشان تشریف آوردند و می گفتم در را باز کنید، فلانی آمد. البته پیداست که این هم شامه می خواهد و هرکسی نمی تواند این بو را بشنود. کسی که شامه اش با ملکوت عالم مأنوس باشد می تواند آن بوهای خوش را بشنود و احساس بکند.
۱۱ حالا این شخصیتی که همه بهشتی ها و موحدین از دنیا منتظر زیارتش در بهشت هستند و پاداش کلمه طیبه لا اله الا الله دیدن روی حضرت است ، می فرماید من از فاطمه س بوی بهشت می شنوم. این هدیه را خدا در آن معراج در عالی ترین درجات جنت به حضرت عطا کرد و از آنجا با حضرت پایین آمده است و آن مقام حضرت زهرا س را ما نمی فهمیم. کسی که امیرالمؤمنین مشتاق به اوست «وَ يُشِمُّنِي  عَرْفَه » می فرماید ، من وقتی مشتاق بهشت می شوم فاطمه را می بویم.
دیر آمدم دیر آمدم در داشت می‌سوخت هیئت میان وای مادر داشت می‌سوخت دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوخت جانکاه قرآنی که زیر دست و پا بود جانکاه‌تر آیات کوثر داشت می‌سوخت آتش قیامت کرد، هیئت کربلا شد باغ خدا یک بار دیگر داشت می‌سوخت یاد حسین افتاده‌ام آن شب آب می‌خواست ناصر که آب آورد سنگر داشت می‌سوخت آمد صدای سوت، آب از دستش افتاد عباس زخمی بود، اصغر داشت می‌سوخت سربند «یازهرا»‌ی محسن غرق خون بود سجاد از سجده که سر برداشت می‌سوخت باید به یاران شهیدم می‌رسیدم خط زیر آتش بود معبر داشت می‌سوخت برگشتم و دیدم میان روضه غوغاست در عشق سرتاپای اکبر داشت می‌سوخت دیدم که زخم و تشنگی اینجا حقیرند گودال گل می‌داد خنجر داشت می‌سوخت شب بود بعد از شام برگشتم به خانه دیدم که بعد از قرن‌ها در داشت می‌سوخت ما عشق را پشت در این خانه دیدیم زهرا در آتش بود حیدر داشت می‌سوخت
شهید سید حسن مدرس ره: اعمال و اذکار من در مدت حبس بر دو نوع است: یکی اذکار و اعمالی که در تمام مدت محبوسیت تقریبا به آن اشتغال داشتم، دیگری آن که در بعضی اوقات مشغول آن بودم. اما آن اعمالی که در تمام مدت اشتغال داشتم:... عصر به ختم صلوات اشتغال می ورزیدم. هر روزی یک هزار صلوات از برای یکی از چهارده معصوم (از خاتم انبیا صلوات الله علیه الی حجة عصر عجل الله تعالی فرجه) هدیه می نمودم که هر چهارده روز یک ختم کامل می شد. این قسمت نیز در حالت قدم زدن بود و در آخر هدیه صلوات، آب دمی خود را جهت استشفا فرو می بردم و این آب را «شربت صلوات» نامیده هر روزه عصر از او استفاده می نمودم و شکر خداوند را به جای می آوردم در این موفقيت.