🌀شهدای مدافع حرمی که در روز #تاسوعا به شهادت رسیدند:
🌷شهید عبدالله باقری
🌷شهید مصطفی صدرزاده
🌷شهید پویا ایزدی
🌷شهید امین کریمی
🌷شهید حجت اصغری
🌷شهید ابوذر امجدیان
🌷شهید سجاد طاهر نیا
🌷شهید روح الله طالبی اقدم
🌷سید محمد حسین میردوستی
🌷شهید محمد جاودانی
🕊شادی ارواح طیبه شهدا صلوات.
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اولین کسی که گفت: امام حسین را سیاسی نکنید
🎤دکتر رحیم پور ازغدی
🕌به کانال #مسجد_طراز بپیوندید
@besooye_masjede_taraz
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️جزئیات پیوستن «حرّ ریاحی» به کاروان حسینی
🔹لحظه به لحظه ماجرای #قیام_حسینی (علیه السلام) و جریان #کربلا پر از شور و احساس و #معرفت، و نیز سرشار از «درس های عبرت آموز» است، به گونهای که میتوان گفت #کاروان_حسینی، کاروانِ #ارزشها و #کربلا چشمه ارزشهاست؛ ارزش هایی که هر کدام از آنها برای رسیدن به #سعادت_ابدی کافی است. ماجرای کاروان حسینی به ما آموخت #زندگی_واقعی یعنی در پناه #حسین (علیه السلام) بودن، به خاطر #حسین (علیه السلام) بودن و در عالیترین درجه، «حسینی شدن و حسینی زیستن».
🔹«حرّ بن یزید ریاحی» از افرادی بود که هرچند دیر به این حقیقت رسید، اما زمانی که خداوند قلب او را با #نور_حقیقت روشن کرد، پای این حقیقت تا جان در بدن داشت، ایستاد و در این مسیر شربت #شهادت را در پیشگاه مولای خویش نوشید و در جوار قرب الهی جای گرفت.
🔹راوی میگوید #پسر_ریاحی، کم کم به #امام_حسين (عليه السلام) نزدیک میشد. «مُهاجر بن اوس» او را با وضع غیر عادی دیده، پرسید اراده کجا داری؟ آیا میخواهی بر #حسینیان حمله کنی؟ #حرّ، پاسخی نداد و همان وقت لرزه سختی اندامش را فرا گرفته بود. مهاجر که وضع غیرعادی او را مشاهده میکرد اظهار کرد: عمل امروز تو مرا به شک میاندازد؛ سوگند به خدا در هیچ کارزاری تو را مانند امروز بیمناک ندیده بودم، و هر گاه از دلاورترین اهل کوفه از من بپرسند، غیر تو نمیگویم و امروز چه پیش آمده که ترا بر خلاف انتظار میبینم؟
🔹#حُرّ، پاسخ داد امروز به خدا قسم خود را مخیّر میان بهشت و دوزخ مییابم و به خدا سوگند اگر تیکه تیکه و سوخته شوم هیچ مقام و موقعیتی را بر بهشت بر نمیگزینم. سپس اسب خود را به سوی #امام_حسین (علیه السلام) راند و دستها بر سر نهاده میگفت: «جُعِلْتُ فِدَاکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ أَنَا صَاحِبُکَ الَّذِی حَبَسْتُکَ عَن الرُّجُوعِ وَ سَایَرْتُکَ فِی الطَّرِیقِ وَ جَعْجَعْتُ بِکَ فِی هَذَا الْمَکَانِ وَ مَا ظَنَنْتُ أَنَّ الْقَوْمَ یَرُدُّونَ عَلَیْکَ مَا عَرَضْتَهُ عَلَیْهِمْ وَ لَا یَبْلُغُونَ مِنْکَ هَذِهِ الْمَنْزِلَةَ وَ اللهِ لَوْ عَلِمْتُ أَنَّهُمْ یَنْتَهُونَ بِکَ إِلَی مَا أَرَی مَا رَکِبْتُ مِنْکَ الَّذِی رَکِبْتُ وَ إِنِّی تَائِبٌ إِلَی اللهِ تَعَالَی مِمَّا صَنَعْتُ فَتَرَی لِی مِنْ ذَلِکَ تَوْبَة»
🔹(خدا مرا فدای تو کند ای پسر رسول خدا، من همان درمانده هستم که تو را از بازگشت به وطنت جلوگیری کردم، و در طول راه، همه جا قدم به قدم با تو آمدم و نگذاردم از راه منحرف شوی و تو را در این مکان فرود آوردم، و خیال نمیکردم این مردم حق جدّ تو را رعایت نکنند، و تو را با این حال گرفتار کنند. به خدا سوگند اگر از هدف آنها باخبر بودم هیچ گاه چنان رفتاری با تو انجام نمیدادم. اینک از در #توبه و انابه درآمده و از خدا میخواهم از کرده من درگذرد. شما درباره #توبه من چه نظری دارید، آیا توبه مرا میپذیرید؟)؛ «فَقَالَ لَهُ الْحُسَیْنُ نَعَمْ یَتُوبُ الله عَلَیْکَ فَانْزِل» (#امام_حسین فرمود: بله خدا #توبه تو را میپذیرد؛ اینک فرود آی). #حرّ سپس با اذن #امام (علیه السلام) به عنوان اولین فرد از لشکر امام به دشمن هجوم برد و در این مسیر به #شهادت رسید.
📚الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج۲، ص۱۰۰؛ اللهوف علی قتلی الطفوف (ترجمه فهری) ص۱۰۳
منبع: مشرق به نقل از تسنیم
#امام_حسين
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔻منطق سرخ حسین و منطق بیرنگ ما:
ارادت دینی، ارادهی انقلابی
🖊مهدی جمشیدی
۱. روزگار عجیبیست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصتویک هجری متوقف کردهاند و برای امام شهید، حسین -علیهالسلام- ناله سر میدهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهیشان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمیرود؛ چنانکه اشکهای کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشستهاند و به گذشته مینگرند و اکنونشان، شبیه میلیونها نظارهگر سال شصتویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامهی کربلا، خاموش و بیطرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمیدانند. دلدادهی عزای حسین هستند و نه خط حسین. میگریند، اما فریاد برنمیآورند. تشنهی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنهی خونشان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبستهاند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین میشمارند. از کربلا، یک داستان غمانگیز ساختهاند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنونشان و انتخابهای اکنونشان را به آن عرضه نمیکنند. در این روایت، کربلا نمیتواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود میماند و از درس و عبرت تاریخی، تهیست. برایناساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمیخیزد که هزینهدادن برای آن، معنا پیدا کند.
۲. و کاش فقط نظارهگر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومیرفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، همدردی میکنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابیگری مینشانند و جبههی سازش و تسلیم و انقیاد را برمیگزینند. از راه رفته، بازمیگردند و تجربهی گرهگشای مقاومت را کنار مینهند. مقاومت را باطل و بیفرجام میشمارند و بیاعتنا به خط حسین، به سوی قبلهی مذاکره و التماس و ذلت، سجده میکنند. وعدهی همراهی میدهند اما اندکی بیش، دوام نمیآورند و به جبههی مقابل میگریزند. برای غربت حسین، بر سینه میکوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمیدارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطرهی محزون فروکاهیدهاند که بازخوانی سالیانهاش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را میبینند و مییابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را میگیرند. هماشک و همدرد حسین هستند، نه همراه و هممنطق او. حقیقت را تنها نهادهاند و سر در لاک زندگی شخصی فروبردهاند. جز به خود نمیاندیشند و نصیبی از بیتعلقی نبردهاند. حسین را برای محرم و هیأت میخواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح میدهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را میستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمیگزینند و حتی از احتمال جنگ میهراسند. آداب تقیه میدانند و با مبارزه بیگانهاند. برای حسین، قیام را میپسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوستهها و ظواهر، متوقف ماندهاند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکندهاند. همعهد با عافیت هستند و تن به بلا نمیسپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت.
۳. چه کنیم با این تعارضها و تهافتها؟! چه کنیم با این تذبذبها و تلاطمها؟! چه کنیم با این فهم تاریخیشده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادتهای منهای ارادهی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معاملهگری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان میدهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دینفروشی میکنند. از دین خویش میفرسایند برای طلب دنیا. دنیایشان تا آنجا دینیست که هزینه ندارد. دینداریشان، بیهزینه و عافیتطلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشودهاند و کیسه دوختهاند، اما حسین نیزهنشین را میستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیکتر باشد را افراطی و تندرو میخوانند؛ چنانکه در زمانهی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه.
و حسین، چه زیبا و موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بندهی دنيايند و دين، لقلقهی زبان آنهاست، و هر جا منافعشان بهوسيلهی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مىچرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دينداران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزندهی او به جامعهای است که دین را در سایهی دنیا میطلبد و هر آنگاه که زمینهی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری میافکند و دنیا را بر صدر مینشاند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج
📣📣📣📣📣📣📣📣
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
💠 مردم ولایتمدار و انقلابی قدمگاه علی بن موسی الرضا علیه السلام - شهرستان اقلید فارس!
موکب برون مرزی ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از سال ۱۳۹۷ با برپایی موکب درکربلای معلی ، در ایام پیاده روی اربعین حسینی زمینه ی اسکان و پذیرایی( و دهها خدمت دیگر) از زائرین حسینی را در کربلای معلی فراهم نموده است.
👈 و بحول و قوه الهی؛ امروز یکی از مواکب نمونه ی کشوری میباشد.
🌹در این راه مردم عاشق همیشه همراه این موکب بوده و به انحای مختلف یاری گر بودند:
🔹یکی بعنوان خادم
🔹و دیگری با کمک های نقدی و غیر نقدی
🔹دیگری در اختیار گذاشتن یکماهه کامیون و تریلی و همراهی در عراق
🔹یکی در اختیار دادن مغازه و محل دفتر موکب
🔹یکی تامین اتوبوس جهت اعزام خدام
🔹یکی کار فرهنگی و دیگری راه اندازی درمانگاه و کار بهداشتی و درمانی
🔹و .....
🌺 هر کسی سهمی در راه امام حسین علیه السلام داشته و در ثواب این خدمت عظیم شریک شده است.
💠موکب برون مرزی و هیات ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرستان اقلید فارس!
👇👇👇👇👇
امروزه تبلور خدمت بی منّت به زائرین اربعین حسینی است که با نظم و سازماندهی خوبی تمامی نیازهای زائرین شرکت کننده در پیاده روی اربعین حسینی درکربلای معلی را پوشش میدهد.
💠امسال نیز، در این راه نیاز است باز هم مردم عزیزمان پرشورتر و فعال تر از سالهای پیش کنار موکب ابا صالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باشند تا سیل خروشان زائرین از شهرستان اقلید را بتوانند همچون گذشته و به نحو مطلوب تری جوابگو بوده ، اسکان داده و پذیرایی نمایند.
🔹قطعا هر کسی در این راه وارد شود و قدمی بردارد صدها برابر پاداشی خواهد گرفت که نزد خداوند و فرشتگان نوشته و محفوظ است.
✅هر درهم، ده هزار درهم
🔸پسر سنان یکی از راویان حدیث شیعه از امام صادق علیه السلام سؤال میکند:
فدایت شوم پدر بزرگوارتان راجع به حجّ مىفرمودند:در مقابل هر درهمى که شخص انفاق مىکند هزار درهم منظور مىشود.
اکنون بفرمائید: چه اجر و ثوابى است براى کسى که در سفر زیارت پدرتان حضرت امام حسین علیه السّلام انفاق نماید؟
حضرتشان در پاسخ میفرمایند:
اى پسر سنان در مقابل هر درهمى که شخص انفاق کند هزار و هزار.. و همین طور شمردند تا به ده هزار رسید و به همین مقدار درجهاش را بالا مىبرند و رضایت و خشنودى حق تعالى از وى و دعاء حضرت محمّد صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمؤمنین و حضرات ائمه علیهم السلام براى او بهتر از آن مىباشد.
براستی کدام معامله دنیوی است که ده هزار برابر سود داشته باشد و ده هزار مرتبه درجه اخروی انسان را بالا برد و رضایت و خرسندی پروردگار عالمیان و دعای مستجاب پیامبر خوبیها، مولی الموحدین و اهلبیت علیهم السلام را داشته باشد؟!
بانیان و خیرین عزیز از اقلید و اقصی نقاط کشور که قصد مشارکت در این کار خیر و حسینی و ارزشمند را دارند میتوانند نذورات خود را به حساب موکب واریز نمایند.
۶۰۳۷-۶۹۱۹-۸۰۰۴-۳۰۴۶
اجر شما با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
#ما_ملت_امام_حسینیم
🚩 #اربعین_۱۴۰۳اقلید
🚩قرارگاه مردمی اربعین ۱۴۰۳ اقلید_قدمگاه علی بن موسی الرضا علیه السلام- شهرستان اقلید فارس
https://eitaa.com/arbaini_1403eghlid
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یزیدی شدن با لایک کردن!!!
♨️ فلسفه لعن کسانی که در روز عاشورا شمشیر و نیزه نزدند!
🔰 بازنشر برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ایام محرم
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
☑️ سِرّی مخفی درباره شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)
⚫️ بعد از اینکه حضرت سیدالشهدا و قمر منیر بنی هاشم هر دو با هم به سمت آب رفتند (۱)، درگیری شدیدی بین این دو بزرگوار و یاران عمرسعد درگرفت و بین این دو جدایی افتاد تا اینکه حضرت ابوالفضل خود را به آب رساندند.
🔘 بعد از اینکه (در مسیر بازگشت،) دو دست مبارک قمر بنی هاشم را از بدن جدا کردند (و به علت تیرباران دشمن، مشک آب هم سوراخ شده بود)، در اینجا حضرت نه میتوانستند به خیمهها برگردند و نه دستی برای جنگ داشتند. اینجا تصمیم عجیبی گرفتند که کمتر در مرثیه خوانیها و مجالس به آن اشاره شده است.
💠 حضرت ابوالفضل سوار بر اسب و با سرعت زیاد، به سمت خیمه فرماندهی (عمر سعد) حرکت کردند.
▫️ حال سوال اینجاست چرا؟
💡 جواب سوال این هست که دشمنان در آن سمت، امام حسین (ع) را دوره و محاصره کرده بودند و با این حرکت حضرت ابوالفضل، همه فریاد زدند:
🔹 حسین را رها کنید؛ عباس به خیمه فرماندهی حمله کرده! بیایید این طرف.
▫️ و حضرت ابوالفضل با این رشادت امام حسین (ع) را از محاصره نجات دادند.
حضرت همچنان به سمت خیمه فرماندهی (عمر سعد) حرکت میکردند و با اینکه دست نداشتند، کسی جرات نداشت با ایشان بجنگد.
همه از چشمان قمر بنی هاشم میترسیدند که ناگهان عمر سعد دید اوضاع دارد خیلی خطرناک میشود. به حرمله گفت:
🔹 چشمان عباس را هدف بگیر او به هر کس نگاه میکند، همچون روباه به گوشه ای میگریزد.
🩸 بعد از اصابت تیر به چشم مبارک حضرت ابوالفضل، ایشان لحظه ای توقف کردند تا تیر را بیرون بکشند. هر چه سر را به طرفین تکان دادند، تیر در نیامد. خم شدند و تیر را بین دو زانو قرار دادند تا تیر را بیرون بکشند.
⚫️ سر را که به پایین آوردند، کلاهخود از سر مبارکشان افتاد و در این لحظه حکیم بن طفیل با گرزی آهنین فرق مبارک را نشانه گرفت و ضربتی وارد کرد.
📜 "فسقط مخ راسه علی کتفیه" (۲)
🔴 مغز سر حضرت ابوالفضل بر روی دو کتفشان ریخت.
🔳 و سیعلم الذین ظلمو ای منقلبا ینقلبون. (۳)
(و ستمکاران به زودی خواهند دانست که به چه مکانی باز میگردند.)
⬅️ (۱). در مورد اینکه امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با هم برای تهیه آب به سمت فرات رفتند ولی بین آن دو بزگوار جدایی افتاد، رجوع شود به «لهوف، صفحه ۱۰۳» و « الارشاد، جلد ۲، صفحه ۱۶۳ » و «اعلام الوری صفحه ۳۴۸»
(۲). عین این جمله در کتابهای «کلمات الامام الحسین (ع) صفحه ی ۴۷۲»، «تاریخ امام حسین علیه السلام - موسوعه الامام الحسین علیه السلام جلد ۴، صفحه ۲۸۵ و جلد ۹، صفحه ۶۳۵» و «إکسیر العبادات فی أسرار الشهادات، جلد ۲، صفحه ۵۰۳» آمده است.
(۳). آیه ۲۲۷ سوره شعراء
🏷 #امام_حسین علیه السلام
#حضرت_عباس علیه السلام
#تاسوعا
❧🔆✧﷽✧🔆❧
📿 #ختم_مجرب
📒 در کتاب منتخب التواریخ آمده است :
✨ نام مبارک قمربنی هاشم سلام الله علیه که #عباس است ،
به شمار #ابجد عدد ۱۳۳ می شود
و آنکه می گویند :
◽️ یکی از ختم های مجرب این است که ۱۳۳ مرتبه این عبارت را بخوانند حاجتشان روا خواهد شد :
🔖 يا كاشِفَ الْكَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَيْنِ اِكْشِفْ لى كَرْبى بِحَقِ اَخْيكَ الْحُسَيْنِ
#اللّٰھـُــم_عجِّل_لِوَلیڪَ_الفَرَج
29.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
◼️ باطن ملت ایران این است...
بیخود نبود که حاج قاسم می گفت: جمهوری اسلامی، حرم است و ما ملت امام حسینیم !
ببینید این پیرزن چطوری این حقیقت را رونمایی می کند..
کاش این کلیپ به همه زبانهای دنیا ترجمه و منتشر می شد.
My recording ۱۲۶۱ (1).mp3
5.8M
◼️تاسوعای حسینی
علت قرین شدن تاسوعا با یاد ابوالفضل العباس❓
در تاسوعا چه گذشت❓
🔷سخنران:
⬜️حجةالاسلام والمسلمین مجید گشول دره سیبی امام جمعه شهرستان اقلید
🕌مسجد جامع ۲۵ تیر ۱۴۰۳
#محرم
#تاسوعا
#اباالفضل
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🌐 به "شبکه امامت جمعه اقلید" بپیوندید:
@aadinehEghlid