eitaa logo
طهور
518 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
315 ویدیو
6 فایل
پایگاه اطلاع رسانی طهور؛ نشر آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد دكتر سيدمرتضی حسينی شاهرودی نشانی: tahour.ir ایتا | سروش | بله @sharabetahour آپارات: tahourap
مشاهده در ایتا
دانلود
13920820-aliasghar.mp3
3.42M
🔊 صوت 💠 خون آسمانی؛ راز عروج خون مظلوم به آسمان 🔹 طهارت ویژه و عظمت نفس و بدن حضرت علی اصغر صلوات الله و سلامه علیه 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
📝 حسینیه طهور 💠 آینه مصطفی 🔹 سه گفتار از استاد حسینی شاهرودی درباره حضرت علی اکبر صلوات الله و سلامه علیه ✔️ مقام حضرت علي اكبر (عليه السلام) https://b2n.ir/g35191 ✔️ علی اکبر علیه السلام؛‌ آیینه مصطفی صلی الله علیه و آله https://b2n.ir/e79584 ✔️ عطش حضرت علی اکبر علیه السلام https://b2n.ir/d26192 مطالب را در پیوندهای درج شده ببینید، بشنوید و مطالعه کنید کانال طهور @sharabetahour
💠 ابوالفضل علیه السلام 🔹 سه گفتار از استاد حسینی شاهرودی درباره حضرت ابوالفضل العباس صلوات الله و سلامه علیه ✔️ علمدار؛ شرحی بر مقامات حضرت باب الحوائج، ابوالفضل العباس علیه السلام https://b2n.ir/461900 ✔️ ابوالفضل (عليه السلام) https://b2n.ir/f35721 ✔️ روضه حضرت ابوالفضل علیه السلام؛ تجلی مظلومیت و اوج عواطف https://b2n.ir/m72456 مطالب را در پیوندهای درج شده ببینید، بشنوید و مطالعه کنید کانال طهور @sharabetahour
📝 حسینیه طهور 💠 روضه حضرت ابوالفضل علیه السلام؛ تجلی مظلومیت و اوج عواطف 📝 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🔊 صوت در ادامه🔽🔽
13920930-Abolfazl.mp3
1.04M
🔊 صوت 💠 روضه حضرت ابوالفضل علیه السلام؛ تجلی مظلومیت و اوج عواطف
💠 روضه حضرت ابوالفضل علیه السلام؛ تجلی مظلومیت و اوج عواطف 📝 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🔹 آنچه در کربلا اتفاق افتاد که به اذن الله همه تدبیر امام حسین علیه الصلات و السلام بود، طراحی دقیق و همه‌جانبه‌ای است که انسان‌ها تا روز قیامت با هر عقیده‌ای که داشته باشند، وقتی بشنوند حداقل از حیث عواطف‌شان متمایل به حق شوند. 🔹 تمام بخش‌های کربلا همین‌طور است. کارهایی که امام حسین علیه السلام خودشان در این روز انجام دادند، خداحافظی‌ها و وداع‌هایی که انجام دادند، وداع معمول و متعارف نیست. اولاً عرب اهل خداحافظی نبوده، ثانیاً اگر اهل خداحافظی بودند در شرایط صلح و آرامش؛ اما در جنگ بروند تک تک، یکی یکی را نام ببرند و با او خداحافظی و صحبت کنند، این‌ها همه با تدبیر بوده. 🔹 وجهه غالب در همه این حوادث این است که سرچشمه‌های محبت را از دل شنونده، خواننده و بالاخره مخاطب بجوشاند. راه آن‌هم آن است که جنگ او نباید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب و مستمع تشفّی خاطر پیدا کند. چون اگر آن‌ها کاری کردند و حضرت هم دمار از روزگارشان درآورده بود، قطعاً می‌گفتند با آن‌ها خوب [رفتار] کرد، این به آن در. در حالی که در کربلا نهایت پرهیز شده. در مواردی هم که گفته شده 10 نفر، 20، 120 نفر از دم تیغ می‌گذرانند، شرایطی است که لشکریان یزید بر خودشان تحمیل کردند. یعنی برای این‌که به حداقلی از اجر دنیوی برسند یا نامشان در فهرست سپاهیان قدر باشد، خودشان را از دم تیغ گذراندند و الا اگر آن‌ها فرار یا از دور تیراندازی می‌کردند، امام حسین علیه السلام با آن‌ها کار نداشت. 🔹 در نتیجه آن قطعه‌ای که باید حضرت اباالفضل العباس علیه الصلات و السلام خودش را نشان بدهد یعنی از آن جهت باید نهضت کربلا را بیمه کند، این است که مظلومیت همراه با تجلی عواطف، همراه با گفتار و روح کودکانه‌ای که در خیام اتفاق افتاده همه با هم عجین بشود. برای همین هم هست که در همه روضه‌ها بعد از روضه امام حسین و مخصوصاً کاری که آن حضرت در آخرین لحظات که نمی‌توانست روی پای خود بایستد انجام داد، سوزناک‌تر از روضه حضرت اباالفضل العباس علیه الصلات و السلام وجود ندارد. 🔹 روضه حضرت علی اکبر علیه السلام هم دقیقاً وقتی که بدنش ارباً ارباً شده خودش را نشان می‌دهد و الا اگر در حد جنگیدن و جنگ نمایان و کشتن و مانند این‌ها باشد، می‌شود یک قهرمانی که در ملت‌ها حداقل در افسانه‌ها وجود دارد اما سنخ کاری که در کربلا انجام شده، مخصوصاً معالی این روضه‌ها و مصیبت‌ها، حتی در افسانه‌ها هم نیامده. اصلاً ذهن بشر چنین چیزی را برنمی‌تابد. 🔹 امام حسین علیه السلام هم نهایت پرهیز را دارد و در بسیاری از موارد هم که حضرت حمله کرده برای این است که وسط و نزدیک‌تر قرار بگیرد تا آن‌ها را موعظه کند و تذکر بدهد. امام حسین اگر می‌خواست بجنگد، یگانه عرب و انسان‌ها در قدرت بود؛ هم در ظاهر و هم در باطن. بقیه هم همین طور هستند؛ زن و مردشان [با سایر خلق] متفاوتند، همه دارای قدرت ربانی هستند. همان در قلعه خیبر را که امیرالمؤمنین علیه الصلات و السلام به قوت ربانی بلند کرد، تک تک خاندان پیامبر همین‌گونه بودند. بنابراین اگر می‌خواستند با یک اشاره ظاهری ـ نه باطنی ـ بساط یزید و یزیدیان را بهم بریزند، شدنی بود. ولی در مدت زمانی یزید از بین می‌رفت، امام حسین هم از دنیا می‌رفت، دوباره یزید جدیدی می‌آمد و قصه جدیدی بود و هیچ راه حلی نداشت. کاری کردند ماندنی باشد. 🔹 بنابراین هیچ‌کس از خاندان پیامبر جنگ نمایان نکردند. اصحاب جنگ کردند که تمام توان و همت‌شان را به‌کار گرفتند و خالصانه جنگیدند. و الا خاندان پیامبر باید کاری که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم انجام می‌داد که نرم‌خویی، زبان نرم، آرام، با حلم و طمأنینه به‌گونه‌ای که دل‌ها نرم شود، امام حسین دقیقاً شبیه کار پیامبر را انجام داده. ولو شمشیر زده ولی عند الضروره شمشیر زده به‌گونه‌ای که بلکه آیندگان و نسل‌های آینده به‌وسیله آنچه که در کربلا رخ داد، هدایت شوند.
💠 ابوالفضل علیه السلام 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی ✔️ فضل يعني: 1ـ غلبه داشتن كمالي بر ساير كمالات در انسان كامل به‌گونه‌اي كه سبب محدود شدن ساير كمالات نشود ... 2ـ وصف ناپذير بودن با توجه به فهم بشر ... 3ـ عطا كردن چيزي به ديگران بيش از استحقاق و طلب و حتي بدون طلب سائل ... ✔️ تفاوت بين ابوالفضل و ابوفاضل ✔️ ابوالفضل: فضليت هر فضلي و كمال هر كمالي مستند به اوست ... محور و معيار اندازه‌گيري هر فضيلت و حسن كمالي 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
Abolfazl[Tahour.Ir].mp3
3.96M
🔊 💠 ابوالفضل علیه السلام
📝 حسینیه طهور 📝 نگاهی دیگر به اهداف نهضت کربلا 🔹 استاد گرامی در دهه اول محرم سال 1399 (1442 ه.ق) طی پنج جلسه در جمع عزاداران حسینی در مسجد 14 معصوم ابرسج شاهرود به بیان و بررسی برخی از نکات پیرامون نهضت امام حسین علیه الصلات و السلام پرداختند که کمتر گفته شده است. 🔹 بزرگ‌ترین چاله‌ای که انسان دارد که نجات پیدا کردن از آن به آسانی بلکه به سختی هم امکان‌پذیر نیست، عبارت است از خودخواهی و خودبرتربینی. راه نجات آن تعقل، عبادت و فداکاری است. 🔹 صوت این جلسات در منتشر شده است. اهم مباحث مطرح شده در این سلسله مباحث به شرح زیر است: 💠 نقش صفات و ملکات در سعادت و شقاوت انسان 💠 خودخواهی و دنیاطلبی، ریشه همه صفات ناپسند انسانی 💠 معجزه فداکاری در وصول به توحید افعالی 💠 شهادت، اوج همه‌ی فضیلت‌ها 💠 شرط عزاداری مقبول صوت، متن خلاصه این مجموعه در نشانی‌ زیر قابل ملاحظه و دریافت است. https://b2n.ir/f48728 کانال طهور @sharabetahour
💠 آفرینش عبارت است از تفصیل آن امر مجمل و بسیط 🗂 گزیده درس‌های: نقش نهضت کربلا در وصول به توحید 🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 🔹 آفرینش عبارت است از تفصیل آن امر مجمل و بسیط؛ اولین هدف از آفرینش همین است، به این دلیل که کمال است 🔹 کمالات وجود مانند اصل وجود مطلوب و مرغوب است 🔹 دست ما به اصل صفات و کمالات خدا نمی‌رسد؛ نه دست حس، نه وهم و خیال، نه عقل و قلب و نه مشاهدات و مکاشفات 🔹 تصویر وجود مطلوب و دوست‌داشتنی است؛ هم برای خدا و هم برای خلق؛ به همین خاطر خدای متعال آفرینش را دوست دارد 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
02-01.mp3
7.16M
🔊 💠 آفرینش عبارت است از تفصیل آن امر مجمل و بسیط 🗂 گزیده درس‌های: نقش نهضت کربلا در وصول به توحید
💠 انا ابنُ مَن قُتِلَ صبراً 🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی درباره خطبه امام سجاد علیه السلام در کوفه 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
Hosein07[Tahour.Ir].mp3
1.97M
🔊 💠 انا ابنُ مَن قُتِلَ صبراً 🗂 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی درباره خطبه امام سجاد علیه السلام در کوفه
📝 حسینیه طهور 💠 بیان یکی از وجوه مظلومیت خاندان پیامبر 🔹 استاد گرامی در ماه محرم 1438 قمری (1395 شمسی) طی 6 جلسه با بهره‌گیری از 22 روایت به بیان یکی از وجوه مظلومیت خاندان پیامبر پرداختند. 🗂 متن، 🔊 صوت، 📹 فیلم و گزیده مباحث مطرح شده در نشانی زیر قابل دریافت است:🔽🔽 https://b2n.ir/h56049 کانال طهور @sharabetahour
📝 حسینیه طهور 💠 بیان یکی از وجوه مظلومیت خاندان پیامبر 🔹 استاد گرامی در ماه محرم 1438 قمری (1395 شمسی) طی 6 جلسه با بهره‌گیری از 22 روایت به بیان یکی از وجوه مظلومیت خاندان پیامبر پرداختند. 🔹 بر اساس این روایات، خاندان پیامبر در درجه‌ای عالی از وجود قرار دارند که کمترین اهانت به آن‌ها، بزرگ‌تریم ظلم است. 🔹 همچنان‌که پیامبر همه کمالات خدای متعال را داراست، ولی در عین حال شأن و وجه خدای متعال است؛ همچنین امیرالمؤمنین و خاندان پیامبر، علی‌رغم این‌که با پیامبر نور واحد هستند، در عین حال شأن و وجه پیامبر هستند؛ همچنین ائمه معصومین و فرزندان امیرالمؤمنین نسبت به امیرالمؤمنین همین نسبت را دارند. 🔹 کل عالم هستی مدیون پیامبر و امیرالمؤمنین سلام الله علیهما هستند، به‌گونه‌ای که هرچه دارند، از آن حضرات دارند و شفاعت همه شافعان، مستند به شفاعت تامه کبرائیه حضرت ختمی مرتبت است و آن‌که با خاندان پیامبر بجنگد، مشرک است. 🔹 دوام و بقای عالم هستی به وجود پیامبر و امیرالمؤمنین است؛ از آن‌جا که کل عالم هستی امواج و شؤونات انسان کامل هستند، فلذا برای بقای آن‌ها باید پیوسته در همه عوالم حرکت کنند و حضور داشته باشند. 🔹 نه‌تنها آزار و اذیت پیامبر و خاندان پیامبر گناه بسیار بزرگی است، بلکه اگر کسی نتواند بین پدر و مادر طبیعی و خاندان پیامبر که پدر و مادر حقیقی و معنوی هستند، فرق بگذارد و هر دو را به یک اندازه دوست بدارد، از حوزه بندگی خدای متعال بیرون است. 🔹 در عالم هستی هیچ امری بدون اذن و اجازه خاندان پیامبر اتفاق نخواهد افتاد و مالکیت خاندان پیامبر در آخرت آشکار می‌شود. 🔹 اگر امام حسین علیه السلام به شهادت نرسیده بود و خاندانش به اسارت نرفته بودند، قطعاً قرآنی الان وجود نداشت و نامی هم از اسلام باقی نمی‌ماند؛ اگر هم می‌ماند بی‌محتوا بود. 🔹 بنابراین، جنگ کوفیان با امام حسین، جنگ فرزند با پدر و مادر خود است؛ ظلمی بالاتر از این قابل تصور نیست.
💠 حسینیه طهور 🗂 گفتارهایی از استاد حسینی شاهرودی درباره حضرت رقیه صلوات الله و سلامه علیها 💠 بازنشر به مناسبت ایام شهادت آن حضرت 🔹 حضرت رقیه سلام الله علیها؛ مظهر صفات فعلی و انفعالی خدای متعال https://b2n.ir/p75458 🔹 حضرت رقيه (سلام الله علیها)؛ واسطه‌ي رحمت رحمانيه و رحيميه https://b2n.ir/b76290 🔹 نقش ویژه حضرت رقیه سلام الله علیها در هدایت خلق https://b2n.ir/b93982 کانال طهور @sharabetahour
💠 حسینیه طهور 🗂 گفتارهایی از استاد حسینی شاهرودی درباره زیارت اربعین 🔹 اربعین؛ زیارت در قرب أو ادنی https://b2n.ir/q51218 🔹 زیارت اربعین انسان را به ولی کامل می‌رساند https://b2n.ir/u75601 🔹 توصیه‌هایی برای زیارت اربعین https://b2n.ir/h37769 کانال طهور @sharabetahour
💠 شوقِ زیارت 📝 نوشتاری از استاد حسینی شاهرودی برای زیارت اربعین 📅 یکم مهرماه 1400
💠 شوقِ زیارت 📝 نوشتاری از استاد حسینی شاهرودی برای زیارت اربعین 📅 یکم مهرماه 1400 🗂 سلام علیکم و رحمت الله و برکاته، وفقکم الله لما یحب و یرضی چند نکته در مورد زیارت: 🔹 نکته یکم: همه عبادات و از جمله زیارت به تعداد مراتب وجود انسان، مرتبه دارد. همان‌گونه که انسان، طبیعت، نفس، قلب، روح، سرّ، خفی و اخفی دارد، عبادات و از جمله زیارت هم همین‌گونه است. انجام هر مرتبه‌ای از مراتب عبادت و زیارت، عابد و زائر را به آثار و کمالات همان مرتبه می‌رساند و در صورت توانایی، ترک هیچ مرتبه‌ای از مراتب عبادت و زیارت مجاز نیست و این‌گونه نیست که اگر کسی به انجام مراتب باطنی عبادت و زیارت موفق شد، از انجام مراتب فروتر آن بی‌نیاز باشد و مثلاً بگوید چون که صد آمد، نود هم پیش ماست. 🔹 نکته دوم: مهم‌ترین عوامل اشتیاق به عبادت و به‌طور خاص، زیارت به ترتیب عبارت از ۱ـ نیازمندی به زیارت و مزور ۲ـ محبت و عشق به زیارت و مزور ۳ـ شباهت و همانندی به مزور و حکایت محتوای زیارت از مراتب باطنی زائر. هرچه عوامل سه‌گانه یادشده در زائر شدیدتر و قوی‌تر باشد، شوق و اشتیاق به زیارت که به زیارت، معنی، جهت و هویت می‌دهد، شدیدتر و قوی‌تر می‌شود و هرچه شوق و اشتیاق به زیارت شدید باشد، اثر و تأثیر زیارت بر مراتب وجود انسان بیشتر و شدیدتر می‌شود. 🔹 نکته سوم: یکی از مواردی که نیت مؤمن بر عمل او برتری دارد، این است که زائر شوق به زیارت داشته باشد. با وجود شوق و اشتیاق یادشده، اگر کسی موفق به زیارت و عبادت نشود، در عین محرومیت از عبادت و زیارت، مانند کسی است که موفق به آن شده است. 🔹 نکته چهارم: همه آنچه گفته شد، از طریق معرفت به دست می‌آید؛ معرفت به «فقر و نیاز و فرعیتِ خود» و «غنا و اصالتِ مزور و معبود». کانال طهور @sharabetahour
💠 اربعین؛ زیارت در قرب أو ادنی 🗂 يادداشت شفاهي به مناسبت اربعين
💠 اربعین؛ زیارت در قرب أو ادنی 🗂 يادداشت شفاهي به مناسبت اربعين 🔹 به‌طور كلي در سلوك نفس به دلايل متعددي اربعين نقش ويژه‌اي دارد. اربعين، نه به معناي چهلم شهادت امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام و ياران‌شان؛ عدد چهل، چهل روز، چهل هفته، چهل سال و ذكرهايي كه عدد چهل داشته باشد، اثر ويژه‌اي دارد. يا به اين دليل كه مراتب نفس انساني در تركيب‌هاي خاص به عدد چهل برمي‌گردد. يا به خاطر اين‌كه عوالم هستي سي و چهار است و به‌اضافه حد وسط آن يعني عالم انسان كبير و به‌علاوه‌ي پنج اسم يا ظهورات پنج اسم از اسماي الهي كه عدد چهل مي‌شود، يا به‌خاطر اين كه كمال و بلوغ نفس انسان در چهل سالگي هست، يا ممكن است جهت ديگري داشته باشد. 🔹 بنابراين عدد چهل عدد ويژه‌اي است كه آثار فراطبيعي و متافيزيكي فراواني بر نفس انسان دارد. حال اين عدد چهل اگر عددي باشد كه علاوه بر اين‌كه ذكر باشد، علاوه بر اين‌كه عبادت باشد، علاوه بر همه‌ي جهاتي كه هست، مستند به انسان كامل باشد، يعني چلّه‌ي محبت به انسان كامل؛ چله ابتلاء اولياء كامل؛ چله بلاي حسن؛ چله استقرار شفاعت عام؛ چله ظهور رضايت به قضاي الهي يا توسل چلّه به انسان كامل يا تعابير مشابه اين باشد، اثري كه بر نفس انسان دارد، اثر ويژه است. 🔹 بر اين اساس عزاداري كردن بين شهادت امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام تا اربعين كه هم چلّه تمام مي‌شود و هم استناد به حضرت اباعبدالله عليه‌الصلات‌والسلام دارد و هم تماماً دوران سلوك نهايي حضرت زينب سلام‌الله‌عليها است كه استقرار در مقام او ادني در اين چله اتفاق افتاده است، از اهميت غيرقابل تصوري برخوردار است. 🔹 به تعبير ديگر، سلوك به دو دسته تقسيم مي‌شود، سلوك اهل بدايت و سلوك اهل نهايت. سلوك اهل بدايت مانند طي كردن مقام نفس، قلب و روح است كه اين نهايت آن است. اما انتهاي سلوك اهل بدايت، آغاز سلوك اهل نهايت است. اهل نهايت، يعني انبيا و اوليا و در يك كلمه يعني مخلَصين. سلوك حضرت زينب سلام‌الله‌عليها سلوك اهل نهايت است و نه‌تنها اهل بدايت بدان دست نمي‌يابند بلكه توان تصور آن را هم ندارند، سلوك آن حضرت يعني شدائد بسياري را كه حضرت براي استقرار تماميت دين و كمال نعمت و عموميت شفاعت و بسط رحمت خاص خداي متعال تحمل كردند، عمدتاً در همين دوران است، بين شهادت امام حسين عليه‌السلام و چهلم شهادت كه حضرت زينب سلام‌الله‌عليها دوباره به زيارت برادر نائل شدند و سير نزول و صعود هدايت تشريعي و تكويني را به غايت رساندند، بركاتي وجود دارد كه نه در وصف گنجد، نه در خيال و مشاهده. زيارت برادر در شكل ظاهر، زيارت كربلاست، ولي در واقع زيارت آن حضرت است در قرب أو ادني. 🔹 با توجه به اين جهات (خاصيت عدد چهل، استناد آن به امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام، اوج سلوك نهايي حضرت زينب سلام‌الله‌عليها در اين مدت) اين ايام، ايام بسيار پر خير و بركتي است كه توسلات، تذكرات، مداحي‌ها و بالاخره عزاداري‌ها براي خاندان پيامبر (صلوات‌الله‌وسلامه‌عليهم‌اجمعين) ان‌شاء الله اثر و نتيجه‌اي فوق‌العاده دارد كه به هيچ زباني نه قابل بيان است، نه به هيچ وصفي مي‌توان آن را توصيف و تبيين كرد. 🔹 حضرت زينب سلام‌الله‌عليها جامع است، يعني يك اسم و دو اسم را نمي‌شود در مورد حضرت زينب سلام‌الله‌عليها بگوييم و بكار ببريم. در مورد امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام هم همين‌طور است. البته در جايي عرض كردم كه همه‌ي خاندان پيامبر جامعند، لكن آن‌چه كه در هر عصر و زمان ظهور پيدا مي‌كند، به‌گونه‌اي كه مخاطب مي‌فهمد، ـ ممكن است ظهور پيدا كرده باشد، ملائك يا اخص خواص همه را مي‌فهمند ولي عامه نمي‌دانند ـ آنچه را عامه مي‌فهمند در هر كدام يكي از اسماء است. در حضرت زينب سلام‌الله‌عليها اگر بخواهيم اسمي بياوريم، مظهر اسم «صبار شكور» هستند كه در عين حال كه نهايت غم و مصيبت و بلا هست، ولي اصلاً شِكايتي ندارد، بلكه عين رضايت است و هر جايي هم كه اگر گاهي كسي مثلاً بگويد زبان حال يا چيزي را نقل كند كه نشان شِكايت داشته باشد، اين منتسب به حضرت زينب سلام‌الله‌عليها نيست؛ آن حضرت هم صبور و صبار بودند و هم شاكر و شكور بودند. کانال طهور @sharabetahour
🔊 [آواهنگ] 💠 نهضت امام حسين ظهور وجود حبيب خدا و همه‌ي خاندان پيامبر 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
Hosein02[Tahour.Ir].mp3
3.85M
🔊 [آواهنگ] 💠 نهضت امام حسين ظهور وجود حبيب خدا و همه‌ي خاندان پيامبر
💠 نهضت امام حسين ظهور وجود حبيب خدا و همه‌ي خاندان پيامبر 🔹 امام حسين (صلوات الله و سلامه عليه) تجلي تام، تمام و همه‌جانبه‌ي ولايت است؛ به‌گونه‌اي كه راه حركت در مسير توحيد براي كساني كه حداقلِ استعداد را داشته باشند، هموار باشد. 🔹... در کربلا و كاري كه حضرت اباعبدالله (صلوات الله و سلامه عليه) انجام داد، یک‌بار دیگر وجود احمدیِ احدی حبیب خدا (صلوات الله و سلامه عليه) عیان و آشکار شد. آن‌هم نه‌تنها در قالب امام حسین (صلوات الله و سلامه عليه) بلکه در قالب هر کسی که محو وجود امام حسين (صلوات الله و سلامه عليه) شده بود. 🔹 زمينه فراهم شد امام حسين (صلوات الله و سلامه عليه) در مورد علي اكبر (صلوات الله عليه) فرمود كه «اشبه الناس برسول الله» است؛ خلقاً، خلقاً، منطقاً. 🔹 اگر خُلق احمدي و احدي مي‌شناسيد و مي‌خواهيد، به علي اكبر (سلام الله عليه) نگاه كنيد؛ اگر خَلقش را مي‌خواهيد، اگر منطقش را مي‌خواهيد، همين است و ديگر صفات و ويژگي‌هايش نيز همين‌طور است. 🔹 وقتي علي اكبر (سلام الله عليه) اين‌گونه باشد، تفاوت علي اكبر و علي اصغر (سلام الله عليهما) فقط در اكبر و اصغر بودن‌شان در جهان طبيعت است. علي اصغر و اوسط هم همين‌گونه است. ديگران كه نام‌شان علي نبود هم همين‌گونه هستند. 🔹 به تعبير ديگر، خداي متعال در کامل‌ترین صورت، خود را یک بار در عالم هستی آشکار کرده است، به‌گونه‌ای که کسی نتواند و معذور نباشد كه بگوید: نمی‌دانستم و الا تبعیت می‌کردم؛ نمی‌شناختم و الا محبت می‌ورزیدم. حجت را تمام كرده است. 🔹 اين‌ها به لحاظ زماني هم نكات دقيقي دارد كه وجود مبارك پیامبر (صلوات الله و سلامه عليه)، وجود مبارك حضرت فاطمه (سلام الله عليها)، وجود مبارك امير مؤمنان (صلوات الله عليه) و وجود مبارك امام حسن مجتبي (صلوات الله و سلامه عليه) هر كدام عيان شدند و آشكار شدند، خدا در وجه آن‌ها درخشيد تا خلق راه، روزنه و مسير ولايت را بشناسند و گرد پرچمدار توحيد كه ولي كامل هست، بچرخند و طواف كنند؛ اين‌ها زمينه‌ساز بودند. 🔹 بعد از امام حسين (صلوات الله و سلامه عليه)، امام سجاد، امام باقر، امام صادق، امام كاظم، امام رضا و شايد امام جواد (صلوات الله و سلامه عليهم)، پنج امام نهایت تلاش و کوشش را بعمل آوردند تا این تجلی که در کربلا رخ داده است را بر همه‌ي خلق عيان كنند و اگر كسي در خواب، خيال و توهم است، نفهميد، نديد يا متوجه عظمت نشد، كوشيدند تا اين جلوه را بر همه بنمايانند. 🔹 یکی از اسرار روضه خوانی‌ها همین است. کانال طهور @sharabetahour
💠 ويژه نامه آخر ماه صفر در پایگاه اطلاع‌رسانی طهور B2n.ir/p00077 کانال طهور @sharabetahour