eitaa logo
طهور
518 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
315 ویدیو
6 فایل
پایگاه اطلاع رسانی طهور؛ نشر آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد دكتر سيدمرتضی حسينی شاهرودی نشانی: tahour.ir ایتا | سروش | بله @sharabetahour آپارات: tahourap
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طهور
13960807-Piade.mp3
4.92M
🔊 #صوت 📝 توصیه‌های برای زیارت اربعین
هدایت شده از طهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم 📝 توصیه‌های برای زیارت اربعین ✏️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
هدایت شده از طهور
📝 توصیه‌های برای زیارت اربعین ✏️ گفتاری از استاد حسینی شاهرودی 💠 1ـ در پیاده‌روی اصلاً عجله نباشد، هر قدمی که برمی‌داریم یک تأثیر ویژه نفسانی، روحانی و قلبی بر وجود ما دارد که جایگزین ندارد 2ـ به کسانی که در مسیر پیاده‌روی دچار مشکل می‌شوند و احتیاج به کمک دارند، در حد توان‌مان کمک کنیم. از افراد سبقت نگیریم. سعی نکنیم که مثلاً خود را به‌جای بهتر، غذای بهتر و مانند آن برسانیم 3ـ با توجه به این‌که این مسیر به‌نوعی نمادی است برای سفری که اهل بیت امام حسین علیه الصلات و السلام از کربلا به کوفه و شام و بالعکس داشتند، بنابراین اگر لازم هست که باید غذا بخوریم، سلامت و توان و انرژی خود را حفظ کنیم، اما در حین حال خوش‌خوری نباید انجام شود. نباید به این فکر باشیم که کجا غذای بهتر می‌دهند. و مخصوصاً چون این پیاده‌روی نمادین است و در واقع در کاروان اهل بیت امام حسین علیه الصلات و السلام داریم شرکت می‌کنیم، قطعاً و یقیناً باید آن حزن و اندوه و ویژگی‌هایی که افراد حاضر در کاروان اهل بیت امام حسین دارند را باید داشته باشیم. 4ـ خودِ قدم زدن در مسیر این پیاده‌روی یک عبادت است، توجه به خاندان پیامبر یک عبادت دیگر است، ذکر آن خاندان عبادت دیگری است. بنابراین در حال راه رفتن حداقل تا آنجایی که توانایی نفس کشیدن داریم و خیلی به سختی نیفتادیم، حتماً ذکر اهل بیت پیامبر علیهم الصلات و السلام را داشته باشیم. صلوات فرستادن بسیار خوب است. طلب همراهی و همپایی داشتن با خاندان پیامبر و محیای‌مان را محیای خاندان پیامبر خواستن بسیار خوب است. بالاخره ذکر بگوییم و ذکرهای مناسب با امام حسین علیه الصلات و السلام. تا اندازه‌ای‌ هم لعن بر قاتلان امام حسین و کسانی که به اهل بیت او ستم کردند، جزء عبادات بسیار خوب است. لعن در مواردی که مجاز دانسته شده، عبادت است. لکن بسیار گفتن آن ضمن این‌که لعن به ابن زیاد است، تا اندازه‌ای که خط‌ها روشن باشد و مراقب باشیم در چاه ویلی که آن‌ها افتادند نیفتیم، امر پسندیده است، اما این‌که ابن زیاد را پیوسته به زبان بیاوریم و در ذهن خود تصور کنیم، خوب نیست. مانند توبه کردن است. اصل این‌که آدم استغفر الله ربی و اتوب الیه بگوید، امر پسندیده‌ای است، اما این‌که گناهانش را چندین بار در ذهن خود داشته باشد تا پشیمان باشد و تکرار نکند، امر پسندیده‌ای است. اما این‌که پیوسته گناهان را در ذهن خود بیاوریم و توبه کنیم، امر پسندیده‌ای نیست. حد معینی باید داشته باشد. 5ـ از عبادات رایج‌مان نباید غفلت کنیم، یعنی نمازمان را اول وقت بخوانیم، چند آیه قرآن که می‌خوانیم، به وقت خود بخوانیم. اگر اهل تهجد هستیم، نماز شب را فراموش نکنیم. این‌گونه نباشد که فکر می‌کنیم که الان یک کار بسیار فوق العاده‌ای انجام می‌دهیم که جای همه را می‌گیرد. تمام کارها و عبادات روزانه و شبانه‌مان بر سر جای خود باشد، در عین حال پیاده‌روی هم نور علی نور خواهد بود. کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
💠 اربعین؛ زیارت در قرب أو ادنی 🗂 يادداشت شفاهي به مناسبت اربعين
هدایت شده از طهور
💠 اربعین؛ زیارت در قرب أو ادنی 🗂 يادداشت شفاهي به مناسبت اربعين 🔹 به‌طور كلي در سلوك نفس به دلايل متعددي اربعين نقش ويژه‌اي دارد. اربعين، نه به معناي چهلم شهادت امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام و ياران‌شان؛ عدد چهل، چهل روز، چهل هفته، چهل سال و ذكرهايي كه عدد چهل داشته باشد، اثر ويژه‌اي دارد. يا به اين دليل كه مراتب نفس انساني در تركيب‌هاي خاص به عدد چهل برمي‌گردد. يا به خاطر اين‌كه عوالم هستي سي و چهار است و به‌اضافه حد وسط آن يعني عالم انسان كبير و به‌علاوه‌ي پنج اسم يا ظهورات پنج اسم از اسماي الهي كه عدد چهل مي‌شود، يا به‌خاطر اين كه كمال و بلوغ نفس انسان در چهل سالگي هست، يا ممكن است جهت ديگري داشته باشد. 🔹 بنابراين عدد چهل عدد ويژه‌اي است كه آثار فراطبيعي و متافيزيكي فراواني بر نفس انسان دارد. حال اين عدد چهل اگر عددي باشد كه علاوه بر اين‌كه ذكر باشد، علاوه بر اين‌كه عبادت باشد، علاوه بر همه‌ي جهاتي كه هست، مستند به انسان كامل باشد، يعني چلّه‌ي محبت به انسان كامل؛ چله ابتلاء اولياء كامل؛ چله بلاي حسن؛ چله استقرار شفاعت عام؛ چله ظهور رضايت به قضاي الهي يا توسل چلّه به انسان كامل يا تعابير مشابه اين باشد، اثري كه بر نفس انسان دارد، اثر ويژه است. 🔹 بر اين اساس عزاداري كردن بين شهادت امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام تا اربعين كه هم چلّه تمام مي‌شود و هم استناد به حضرت اباعبدالله عليه‌الصلات‌والسلام دارد و هم تماماً دوران سلوك نهايي حضرت زينب سلام‌الله‌عليها است كه استقرار در مقام او ادني در اين چله اتفاق افتاده است، از اهميت غيرقابل تصوري برخوردار است. 🔹 به تعبير ديگر، سلوك به دو دسته تقسيم مي‌شود، سلوك اهل بدايت و سلوك اهل نهايت. سلوك اهل بدايت مانند طي كردن مقام نفس، قلب و روح است كه اين نهايت آن است. اما انتهاي سلوك اهل بدايت، آغاز سلوك اهل نهايت است. اهل نهايت، يعني انبيا و اوليا و در يك كلمه يعني مخلَصين. سلوك حضرت زينب سلام‌الله‌عليها سلوك اهل نهايت است و نه‌تنها اهل بدايت بدان دست نمي‌يابند بلكه توان تصور آن را هم ندارند، سلوك آن حضرت يعني شدائد بسياري را كه حضرت براي استقرار تماميت دين و كمال نعمت و عموميت شفاعت و بسط رحمت خاص خداي متعال تحمل كردند، عمدتاً در همين دوران است، بين شهادت امام حسين عليه‌السلام و چهلم شهادت كه حضرت زينب سلام‌الله‌عليها دوباره به زيارت برادر نائل شدند و سير نزول و صعود هدايت تشريعي و تكويني را به غايت رساندند، بركاتي وجود دارد كه نه در وصف گنجد، نه در خيال و مشاهده. زيارت برادر در شكل ظاهر، زيارت كربلاست، ولي در واقع زيارت آن حضرت است در قرب أو ادني. 🔹 با توجه به اين جهات (خاصيت عدد چهل، استناد آن به امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام، اوج سلوك نهايي حضرت زينب سلام‌الله‌عليها در اين مدت) اين ايام، ايام بسيار پر خير و بركتي است كه توسلات، تذكرات، مداحي‌ها و بالاخره عزاداري‌ها براي خاندان پيامبر (صلوات‌الله‌وسلامه‌عليهم‌اجمعين) ان‌شاء الله اثر و نتيجه‌اي فوق‌العاده دارد كه به هيچ زباني نه قابل بيان است، نه به هيچ وصفي مي‌توان آن را توصيف و تبيين كرد. 🔹 حضرت زينب سلام‌الله‌عليها جامع است، يعني يك اسم و دو اسم را نمي‌شود در مورد حضرت زينب سلام‌الله‌عليها بگوييم و بكار ببريم. در مورد امام حسين عليه‌الصلات‌والسلام هم همين‌طور است. البته در جايي عرض كردم كه همه‌ي خاندان پيامبر جامعند، لكن آن‌چه كه در هر عصر و زمان ظهور پيدا مي‌كند، به‌گونه‌اي كه مخاطب مي‌فهمد، ـ ممكن است ظهور پيدا كرده باشد، ملائك يا اخص خواص همه را مي‌فهمند ولي عامه نمي‌دانند ـ آنچه را عامه مي‌فهمند در هر كدام يكي از اسماء است. در حضرت زينب سلام‌الله‌عليها اگر بخواهيم اسمي بياوريم، مظهر اسم «صبار شكور» هستند كه در عين حال كه نهايت غم و مصيبت و بلا هست، ولي اصلاً شِكايتي ندارد، بلكه عين رضايت است و هر جايي هم كه اگر گاهي كسي مثلاً بگويد زبان حال يا چيزي را نقل كند كه نشان شِكايت داشته باشد، اين منتسب به حضرت زينب سلام‌الله‌عليها نيست؛ آن حضرت هم صبور و صبار بودند و هم شاكر و شكور بودند. کانال طهور @sharabetahour
💠 اگر امام حسین قیام نکرده بود... 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا 🔹 اگر امام حسین علیه السلام قیام نکرده بود، نامی هم از اسلام نبود. همین نمازی که دیگران می‌خوانند، مدیون امام حسین هستند. همین احکام شرعی را که از مالک و ابوحنفیه و دیگری و دیگری گرفتند، همین ظواهر دینی درست و نادرست، تمام و ناتمامی که الان وجود دارد، مدیون نهضت و قیام امام حسین است. 🔹 گویی شرایط به‌گونه‌ای بود که اگر امام حسین با این وضعیتی که اقدام کرده است، اقدام نکرده بود، حتی نام خدا و پیامبر به عنوان دینی که در یک زمانی از طرف خدای متعال نازل شده است، باقی نمی‌ماند؛ حتی اسم اسلام، جز در کتاب‌های همان دوران خودش باقی نمی‌ماند. 🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
03-01.mp3
589.4K
🔊 💠 اگر امام حسین قیام نکرده بود... 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 💠 اگر امام حسین قیام نکرده بود... 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا
💠 چرا اشک برای امام حسین این‌همه اثر دارد؟ 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا 🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
08-06.mp3
1.91M
🔊 💠 چرا اشک برای امام حسین این‌همه اثر دارد؟ 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 💠 چرا اشک برای امام حسین این‌همه اثر دارد؟ 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا
💠 چرا اشک برای امام حسین این‌همه اثر دارد؟ 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا 🔹 نهضت کربلا هدفی دارد و اگر ما این هدف را به طور کلی مسخ کنیم و یک چیز دیگر از آن در بیاوریم، این به‌هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست. 🔹 ائمه علیهم الصلات و السلام به عزاداری بسیار سفارش کردند. آن اندازه سفارش کردند که روایات، روایات قطعی است. اگر کسی که بگرید ـ حال این روایت «من بکی او ابکی او تباکی» ممکن است سند نداشته باشد یا سندش حلقه مفقوده داشته باشد، امّا روایاتی که دلالت بر این دارد که اگر کسی بر امام حسین بگرید ـ یا دیگران را بگریاند یا اگر گریه نمی‌کند، در مجلس آن‌ها شرکت کند و شعائر آن‌ها را حفظ کند، نشان بدهد که غم و غصه دارد ولو در واقع هم این‌گونه نباشد، روایاتی که در این زمینه وجود دارد که این‌ها آمرزیده‌اند و مورد شفاعت قرار می‌گیرند، روایاتی است که تواتر معنوی دارد. ممکن است الفاظ روایات با یک‌دیگر تفاوت داشته باشد امّا در معنا مشترکند. 🔹 این یک بخش بسیار جدی و غنی در روایات ائمه علیهم الصلات و السلام است. ولی نکته‌ای که باید مورد توجّه قرار بگیرد این است که چرا اشک ریختن بر امام حسین علیه الصلات و السلام این قدر در دنیا و آخرت اثر دارد؟ چرا زمینه شفاعت و آمرزش را فراهم می‌کند؟ 🔹 باید ببینیم هدف خاندان پیامبر از این سفارش‌هایی که در مورد عزاداری، مجلس روضه‌خوانی و نوحه خوانی، منبر رفتن و مانند آن‌ها چیست؟ 🔹 یکم: حفظ دین. قرار است که به‌وسیله خون امام حسین و نیز بزرگداشت امام حسین و عزادارای‌ها دین حفظ بشود. نه این‌که به‌وسیله این‌گونه امور دین مسخ بشود. 🔹 دین چیست؟ توحید است. باید از طریق عزاداری امام حسین توحید حفظ بشود و گسترش پیدا کند. دین ولایت است. باید از این طریق ولایت شناخته و تبیین بشود. دین اخلاق دینی و فضائل و مناقب است. باید از طریق عزاداری این‌ها شناخته بشود و گسترش پیدا کند و الا اگر در یک جامعه‌ای پیوسته عزاداری داشته باشند، امّا یک فضیلت اخلاقی در اثر این جلسات و روضه‌خوانی‌ها گسترش پیدا نکند، هدف ائمه این نیست؛ با هدف ائمه خیلی فاصله دارد. 🔹 دوم: ترویج مکتب تشیّع. تشیّع باید از طریق کربلا گسترش پیدا کند و اتفاقاً زمینه آن هم خیلی فراهم است. به شرطی که بی‌راهه نرویم، کم و زیادش نکنیم و اهداف را بشناسیم. 🔹 سوم: احیای امر ائمه علیهم الصلات و السلام. یکی از معانی احیای امر ائمه عبارت است از تبیین، گسترش و تفصیل معارف خاص ائمه و ترویج فضائل اخلاقی عاشورا. در عاشورا چه فضائلی مد نظر قرار گرفت؟ فداکاری، ایثار، از جان گذشتگی، اطاعت، تسلیم. این‌ها باید از طریق این مجالس گسترش پیدا کند. 🔹 همچنین یکی دیگر از اهداف عبارت است از بیان و تقویت روح مقاومت در مقابل ظلم و ستم. شیعیان باید یاد بگیرند و این روحیه را پیدا کنند؛ دارند، بیشتر و تقویت بشود که در مقابل ظلم و ستم بایستند. اگر ظلم متوجه خودشان است، باید بایستند. اگر متوجه مملکت‌شان است باید بایستند. اگر متوجه ضعفای عالم باشد، همین‌طور. 🔹 البتّه بحمدالله و المنه این روحیه در میان بنی آدم بیشتر در میان شیعیان هست. در جاهای دیگر دنیا هست، [ولی] کم است. یعنی این‌گونه نیست که آدمیان منسوخ بشوند، به‌گونه‌ای که هیچی از آن‌ها باقی نماند. انسان‌های دیگر هم ایثار و فداکاری دارند، در مقابل ظلم می‌ایستند ولی آن اندازه که به برکت عزاداری امام حسین علیه الصلات و السلام در میان شیعه هست، در جاهای دیگر نیست و کمتر است. کانال طهور @sharabetahour
💠 اگر گریه از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به یک هدف مقدس شود، زمینه جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا 🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
09-01.mp3
1.65M
🔊 💠 اگر گریه از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به یک هدف مقدس شود، زمینه جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 💠 اگر گریه از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به یک هدف مقدس شود، زمینه جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا
💠 اگر گریه از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به یک هدف مقدس شود، زمینه جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود 🗂 گزیده درس‌های تحریفات عاشورا 🔹 اگر گریه یک هدف مقدس باشد و نه یک عمل صالح؛ اگر گریه تبدیل به هدف شد، نه این‌که ما نماز می‌خوانیم، جهاد می‌کنیم، امر به معروف می‌کنیم، این عمل صالح است و گریه کردن هم یکی از اعمال صالح و صالحات است. اگر گریه کردن از عمل صالح بودن خارج و تبدیل به هدف مقدس بشود، آن‌قدر اهمیت پیدا کند که جعل اکاذیب هم برای چنین گریه‌ای مجاز باشد، دیگر نباید انتظار داشته باشیم که تعالیم الهی که به‌وسیله پیامبر به خلق رسید، باقی بماند. 🔹 به این علت که وقتی با یک قطره اشک می‌توان همه گناهان را از بین برد ـ در روایات داریم و درست هم است ـ لکن در این‌که اگر کسی اشک بریزد، گناهش آمرزیده می‌شود، حتی اگر نماز نخوانده باشد و روزه نگرفته باشد! آیا بدون قید و شرط است یا قید و شرط دارد؟ اگر بدون قید و شرط است، این را چگونه می‌شود جمع کرد؟ 🔹 اگر گریه کردن یک هدف مقدس شود، زمینه برای جواز اباحه‌گری فراهم می‌شود. به‌گونه‌ای که هر کسی هر کاری کرد، عیبی ندارد. در سال یک بار محرم است، ان شاء الله تا محرم سال دیگر باز زنده هستیم. تا محرم سال دیگر که ده تا مجلس عزاداری و روضه و مانند این هست. بالاخره یک جوری یک اشکی در می‌آوریم. 🔹 این که خیال کنیم به‌وسیله اشک می‌خواهیم نمازها، روزه‌ها، حج، جهاد، خمس، زکات، امر به معروف و نهی از منکر همه این‌ها را جبران کنیم، این خیال باطل است. اگر کسی می‌خواهد در این حوزه نظر بدهد، باید توانایی نظر دادن داشته باشد، یعنی باید در فقه اکبر صاحب نظر باشد، نه در فقه اصغر. فقه اصغر یعنی همین فقهی که درباره فروع دین گفته می‌شود. اما این‌ها مربوط به اصول دین است. کسی که می‌خواهد در این حوزه‌ها نظر بدهد، باید در فقه اکبر یعنی در اصول دین مجتهد باشد، فقیه و صاحب نظر باشد، لکن نه فقه اعمال و فروعات، بلکه فقهِ اصول. 🔹 اعتقاد به شفاعت سیدالشهداء علیه الصلات و السلام، همچنین ثواب‌های فراوانی که برای اشک ریختن بر آن حضرت آمده است، همچنین نتایج محبّت و ولایت اهل بیت علیهم الصلات و السلام بدون استثناء همه صحیح است، امّا طرح آن به‌گونه‌ای که تعارض میان گریه برای امام و گناه کردن نباشد، بگویند می‌شود هم گناه کنی، هم گریه کنی؛ هم می‌شود گریه کنی، هم حق مردم را زیر پا بگذاری؛ هم می‌توانی گریه کنی و هم وظایفت را ترک کنی، این قطعاً قابل پذیرش نیست. کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
💠 ويژه نامه آخر ماه صفر در پایگاه اطلاع‌رسانی طهور B2n.ir/p00077 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
💠 شفاعت همه شافعان، مستند به شفاعت تامه کبرائیه حضرت ختمی مرتبت است 🗂 گزیده درس‌های «بیان یکی از وجوه مظلومیت خاندان پیامبر» 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
Moharram95-02-01.mp3
1.91M
🔊 💠 شفاعت همه شافعان، مستند به شفاعت تامه کبرائیه حضرت ختمی مرتبت است
هدایت شده از طهور
📝 حسینیه طهور 💠 تمام قرآن، وصف پيامبر است 📝 گفتاري به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله) 📅 21- 10- 1391 ـ شب 28 صفر 1434 📹 فیلم در لینک زیر 🔽🔽 B2n.ir/q71273 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
13911021-Payambar.mp3
9.07M
🔊 💠 تمام قرآن، وصف پيامبر است 📝 گفتاري به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله)
هدایت شده از طهور
💠 تمام قرآن، وصف پيامبر است 📝 گفتاري به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله) 📅 21- 10- 1391 ـ شب 28 صفر 1434 🔹 فضايلي كه در روايات و زيارت‌نامه‌ها نقل شده، مربوط به خاندان پيامبر است؛ نه خود پيامبر (سلام الله عليهم) 🔹 خاندان پيامبر، ظل وجود پيامبر (سلام الله عليهم) هستند؛ همچون نسبت وجود پيامبر به وجود خداي متعال. 🔹 مراتب عالم يا تعينات هستي نامتناهي است؛ بلكه وجود تك تك موجودات همين‌گونه است. 🔹 اشاره: اتزعم انك جرم صغير/ و فيك انطوي العالم الاكبر 🔹 همه مراتب هستي مطلقند ولي نسبت به مرتبه بالاتر مقيد 🔹 ذات اقدس اله، هيچ حد و قيدي ندارد. 🔹 درباره ذات خدا چيزي نمي‌توان گفت؛ در عين حال جامع تشبيه و تنزيه است. 🔹 ذات غيبي خداي متعال اجل، اقدس و اجلي از معروفيت براي عارف يا معبوديت براي عابد است. 🔹 اولين مرتبه پس از ذات غيبي، مرتبه احديت است؛ كه فقط مقيد به قيد اطلاق است و قابل توصيف و تشبيه نيست و فقط تنزيه و تقديس مي‌شود. 🔹 مرتبه احديت، مرتبه تعين حضرت ختمي مرتبت است. 🔹 سر توصيف نداشتن وجود شريف پيامبر 🔹 تمام قرآن، بدون استثنا، توصيف مقام احديت يا وجود اقدس حضرت ختمي مرتبت است. 🔹 تمام قرآن براي توحيد و توحيد بيان احديت و اولين تعين خداي متعال است. 🔹 اشاره: اجسادكم في الاجساد و ارواحكم في الارواح (زيارت جامعه كبيره) 🔹 دنبال زيارت‌نامه براي پيامبر (صلي الله عليه و آله) نباشيد. 🔹 دنبال وصف ديگري غير از قرآن براي پيامبر نگرديد، مگر آن‌كه آن وصف شرح و وصف اوصاف قرآني آن حضرت باشد
هدایت شده از طهور
📝 کریم اهل بیت، غریب در میان یاران 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه الصلات و السلام 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
هدایت شده از طهور
13970813-EmamHasan.mp3
8.02M
📝 کریم اهل بیت، غریب در میان یاران
هدایت شده از طهور
📝 کریم اهل بیت، غریب در میان یاران 🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه الصلات و السلام 💠 معنای لغوی، عرفی و اصطلاحی کریم و کریمه (وجود عزیز و دردانه) 💠 در میان دختران حضرت باب الحوائج، موسی ابن جعفر علیه الصلات و السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها می‌درخشد 💠 امام حسن علیه الصلات و السلام در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله جایگاه ویژه‌ای دارد 💠 او یگانه و عزیز شخصیتی است که همه سخت به او دلبسته‌اند 💠 بخشندگی و عفو با تقاضا و بدون تقاضا از مصادیق کرم است که البته اولویت در بدون تقاضا است که در امام حسن علیه السلام بیشتر آشکار شده 💠 دورانی که مردم می‌توانستند امام حسین علیه السلام را به عنوان امام بشناسند، دوران کوتاهی بود. بیشتر او را در ده سال آخر عمر می‌شناسند 💠 دوره‌ای که مردم امام حسن علیه الصلات و السلام را می‌شناسند، بیشتر از دوره‌ای است که امام حسین علیه الصلات و السلام را می‌شناسند. امام حسین علیه السلام را از سال صد هجری به بعد می‌شناسند 💠 امام حسن علیه السلام در میان امامان دیگر، کاری را انجام داده که به مراتب بزرگ‌تر از کار امام رضا علیه الصلات و السلام و بسیار اذیت‌کننده‌تر و مظلومانه‌تر از کار هر امام دیگری است؛ آن کار این است که حضرت در شرایطی قرار گرفته که میان حفظ تعداد اندک یارانش و گفته‌هایی که پشت سر آن حضرت می‌گویند، مجبور است یکی را انتخاب کند 💠 مظلومیت امام حسن بعد از امیرالمؤمنین علیهما السلام مشابه دیگری ندارد 💠 امام حسن علیه الصلات و السلام در میان یاران خود غریب است 💠 امیرالمؤمنین و امام حسن علیهما السلام از یاران خود آن کشیده‌اند که هیچ کس از دشمنش نکشیده است 💠 بنابراین امام حسن علیه السلام یک بزرگواری ویژه‌ای دارد که به مصلحت یاران اندک خود تمام سختی‌ها و بدنامی‌ها را خود پذیرفته است، ثانیاً در این دوره ده ساله سر سوزنی دلگیری خود را از اصحاب اظهار نکرده کانال طهور