💠 تمام قرآن، وصف پيامبر است
📝 گفتاري به مناسبت سالروز ارتحال نبي مكرم؛ حضرت ختمي مرتبت (صلي الله عليه و آله)
📅 21- 10- 1391 ـ شب 28 صفر 1434
🔹 فضايلي كه در روايات و زيارتنامهها نقل شده، مربوط به خاندان پيامبر است؛ نه خود پيامبر (سلام الله عليهم)
🔹 خاندان پيامبر، ظل وجود پيامبر (سلام الله عليهم) هستند؛ همچون نسبت وجود پيامبر به وجود خداي متعال.
🔹 مراتب عالم يا تعينات هستي نامتناهي است؛ بلكه وجود تك تك موجودات همينگونه است.
🔹 اشاره: اتزعم انك جرم صغير/ و فيك انطوي العالم الاكبر
🔹 همه مراتب هستي مطلقند ولي نسبت به مرتبه بالاتر مقيد
🔹 ذات اقدس اله، هيچ حد و قيدي ندارد.
🔹 درباره ذات خدا چيزي نميتوان گفت؛ در عين حال جامع تشبيه و تنزيه است.
🔹 ذات غيبي خداي متعال اجل، اقدس و اجلي از معروفيت براي عارف يا معبوديت براي عابد است.
🔹 اولين مرتبه پس از ذات غيبي، مرتبه احديت است؛ كه فقط مقيد به قيد اطلاق است و قابل توصيف و تشبيه نيست و فقط تنزيه و تقديس ميشود.
🔹 مرتبه احديت، مرتبه تعين حضرت ختمي مرتبت است.
🔹 سر توصيف نداشتن وجود شريف پيامبر
🔹 تمام قرآن، بدون استثنا، توصيف مقام احديت يا وجود اقدس حضرت ختمي مرتبت است.
🔹 تمام قرآن براي توحيد و توحيد بيان احديت و اولين تعين خداي متعال است.
🔹 اشاره: اجسادكم في الاجساد و ارواحكم في الارواح (زيارت جامعه كبيره)
🔹 دنبال زيارتنامه براي پيامبر (صلي الله عليه و آله) نباشيد.
🔹 دنبال وصف ديگري غير از قرآن براي پيامبر نگرديد، مگر آنكه آن وصف شرح و وصف اوصاف قرآني آن حضرت باشد
📝 حسینیه طهور
📝 پرونده ویژه حضرت رضا علیه السلام در پایگاه طهور
B2n.ir/z59908
کانال طهور
@sharabetahour
🔊 #آواهنگ
📝 فضيلت زيارت امام رضا (علیه السلام)
🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی
🔹 زائر امام رضا (عليه السلام) كسي است كه از نعمت خاص ولايت خاندان پيامبر (صلوات الله و سلام عليهم) به طور كامل برخوردار است ...
🔹 كسي كه به امام رضا (عليه السلام) اعتقاد داشته باشد، همهي امامان دوازدهگانه، معصومين چهاردهگانه، همهي انبيا و اوليا، فرشتگان، كتابهاي آسماني، همهي غيب، همه چيز را قبول دارد ...
🔹 زائر امام رضا (عليه الصلات و السلام) زائر عام و تام و كامل است، زائري است كه ختم همهي زوار در همهي عالم است ...
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
[آواهنگ] فضيلت زيارت امام رضا (ع).mp3
5.13M
🔊 #آواهنگ
📝 فضيلت زيارت امام رضا (علیه السلام)
📝 حسینیه طهور
📝 آغاز و پايان عزاداري سيد الشهداء (سلام الله عليه)؛ با نام امام رضا (سلام الله عليه)
🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی پیرامون روایت این شبیب
🔹 عنِ الرَّيَّانِ بْنِ شَبِيبٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا (سلام الله عليه) ... ثُمَّ قَالَ ... يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (سلام الله عليهما)
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
EmamReza[Tahour.ir].mp3
3.79M
🔊 #صوت
📝 آغاز و پايان عزاداري سيد الشهداء (سلام الله عليه)؛ با نام امام رضا (سلام الله عليه)
🔹 گفتاری از استاد حسینی شاهرودی پیرامون روایت این شبیب
📝 با تبریک حلول ماه ربیع الاول، این نکته لطیف را از زبان استاد بشنوید:
🔹 عربها ضرب المثلی دارند که: هذه الکلمه عجمیه فافعل بها ماشئت
🗂 #گزیده درسهای شرح #اصول_کافی ـ درس 175
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
ka175-02.mp3
1.73M
🔊 #صوت
🔹 عربها ضرب المثلی دارند که: هذه الکلمه عجمیه فافعل بها ماشئت
🗂 #گزیده درسهای شرح #اصول_کافی ـ درس 175
📝 اولویت و تصرف پیامبر نسبت به خلق، اختصاص به یک زمان و مکان ندارد
🗂 #گزیده درسهای شرح #اصول_کافی ـ درس 153
🔹 مالکیت حقیقی و اعتباری، نافی یکدیگر نیستند
🔹 ملکیت تکوینی، قابل سلب، فسخ و انفساخ نیست
🔹 اشارهای به «الست اولی بکم من انفسکم»
🔹 این تصرف و اولویت شرعی و اعتباری نیست
🔹 پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم اولی هست، مردم چه بخواهند و چه نخواهند؛ بدانند یا ندانند
🔹 این اولویت و تصرف اختصاص به یک زمان و مکان ندارد؛ ازلی و ابدی است
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour
ka153-04.mp3
4.01M
🔊 #صوت
📝 اولویت و تصرف پیامبر نسبت به خلق، اختصاص به یک زمان و مکان ندارد
🗂 #گزیده درسهای شرح #اصول_کافی ـ درس 153
📝 البلاء للوَلاء
🗂 #گزیده درسهای شرح #اصول_کافی ـ درس 153
🔹 خدای متعال میبیند این موجود باید به کمالات نامتناهی برسد یا کمالات نامتناهیاش به فعلیت برسد، انتخابها و تصمیمهای اختیاری او نیز همیشه متعین و محدود است و نمیرسد. چه باید کرد؟! باید او را به زحمت انداخت.
🔹 هرچه لطف و جباریت خدای متعال که به نحو اضطرار در انسانها ظهور پیدا میکند، بزرگتر، کاملتر و وسیعتر باشد، سختیها و گرفتاریهایی که برای انسان پدید میآید، سختتر، بزرگتر و چارهناپذیرتر است.
🔹 بر این اساس است که فرمود «البلاء للوَلاء»؛ سختیها و گرفتاریها برای کسانی است که نزدیک خدای متعال هستند؛ یعنی اگر الطافی که قرار است به اینها برسد، صد تُن باشد، فشار صد تُنی لازم است. اگر این کمال پوشیده و پنهانی که قرار است آشکار شود، بیشتر از همه دنیاست، اذیت و آزاری هم که متوجه او میشود نیز بیشتر از همه دنیا خواهد بود.
🔹 این از آثار اسم شریف «ملک جبار» بهمعنای جبران کردن است که از لطیفترین، شریفترین، مطلوبترین و مرغوبترین اسمای خدای متعال است؛ اگرچه آدمیان به میل و انتخاب خودشان هرگز آن را انتخاب نمیکنند و البته نباید هم انتخاب کرد. به این خاطر که اگر کسی بگوید خدایا! مرا مظهر جباریت خود قرار بده یا جباریت خود را در وجود من تکمیل کن، یعنی سختی و گرفتاری برای من ایجاد کن و این خود ادعای بزرگی است و چنین ادعایی برای هیچ موجودی از جمله انسان امری پسندیدهای نیست، چون انانیت و شیطانیت است.
🔊 صوت در ادامه🔽🔽
کانال طهور
@sharabetahour