فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 معاون قضایی دادستان کل کشور درباره خرابکاری دولت در ماه آخر:
🔹معادن را به حراج گذاشتهاند!
🔹 اوباش را اجیر می کنند که مراکز دولتی را آتش بزنند!
#زمین_سوخته
https://farsnews.ir/my/c/77256
پیگیری فارس من
برای ممنوعیت سگ گردانی در مکانهای عمومی.
متأسفانه خودم چند مورد با ترس کوچولوی خودم وقت دیدن سگها مواجه شدهام.
این سگها چندان هم مورد اعتماد نیستند و گاهی یک دفعه به سمت شما حمله میکنند.
همین هفته قبل یک سگ بزرگ با بچهای در حال حرکت بود، همینکه من را دید گذاشت دنبال من، هرچه خواستم واکنش ندهم دیدم نمیشود مجبور شدم به سختی فرار کنم.
✍یک خاطره و دریایی از سخن... (قسمت اول)
✅ دکتر سیدحسن عارفی پزشک مخصوص حضرت امام در خاطرهای مربوط به ابتدای مشکل قلبی حضرت امام و انتقال ایشان از قم به تهران نقل میکنند:
👈«در بهمن ۵۸ یکسال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گذشته بود. و وضع حجاب بخصوص در بیمارستانها بد بود. و نرس(پرستار)ها هنوز همان لباسها و فُرمهای زمان طاغوت را به برداشتند.
حضرت امام وارد بخشی شد که خانمهای نرس بدون حجاب اسلامی و با یونیفرمهای زمان گذشته مشغول فعالیت بودند. ایشان حقیر را صدا کردند و فرمودند: پردهها را بکشم و دستور دادند فقط، شما ببالین من بیایید... قرار شد... امر پرستاری به عهده من باشد. دردآور بود که بحث در داخل CCU آن بود که پرستاران حداقل روسری بسر کنند و حاضر نمیشدند و حاضر هم نشدند و هیچ قدرتی (وزیر بهداری، نصیحت، خواهش) نتوانست به آنها تفهیم کند که مرجع شیعیان جهان و رهبر کبیر انقلاب اسلامی از وضع لباس شما ناراحت میباشند.» [۱]
✅ این امام، همان امامی است که وقتی با ابرقدرتها و ظالمان جهانی مواجه میشود، ذرهای نرمش و عقبنشینی ندارد، محکم و با اقتدار برای اقامه دین خدا و عدالت مقابل آنان میایستد، اما همین امام در مواجه با مردم ولو حکم شرع را زیر پاگذاشته باشند، نوع دیگری برخورد میکند.
✅ این خاطره دریایی از سخن دارد، حرفها و اندیشهها از دلش موج میزند، شاید با آن اقتداری که آن روز از امام سراغ داریم، توقع داشتیم ایشان دستور میدادند از فردا تمام خانمهای پزشک این بیمارستان موظف هستند با حجاب باشند! یا حداقل هیچ کس حق ندارد بدون حجاب وارد اتاق سیسی شود! نه اینکه پرده را بکشند و از دکترشان که آقا هستند بخواهند امور پرستاری را هم ایشان انجام دهند!
✅ ممکن است کسی با نگاه حداقلی و جزئی از این رفتار حضرت امام، آزادی حجاب از منظر ایشان را برداشت کند، اما اگر نگاه جامعی به رفتارها و سخنان حضرت امام داشته باشیم، ایشان همان کسی هستند که مدتی پیش از آن، قبل از برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی(۱۲ فروردن ۵۸)، در ۱۵ اسفند ۵۷ در قم میگویند:
👈«الآن وزارتخانهها- اين را مىگويم كه به دولت برسد، آن طورى كه براى من نقل مىكنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامى نبايد در آن معصيت بشود. در وزارتخانههاى اسلامى نبايد زنهاى لخت بيايند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما كار بكنند، لكن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند. نبايد در آنجا ظرف طلا و نقره- كه به نص اسلام حرام است- استعمال بشود. [۲]
📌ادامه دارد...
.........
📝 ارجاعات:
[۱] عارفی، سید حسن، طبیب دلها (گزارشهای طول درمان و سیر معالجات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران)، چاپ اول، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، مؤسسه چاپ و نشر عروج، بهار ۱۳۷۶. ص: ۷۷.
[۲] صحيفه امام ؛ ج ۶؛ ص: ۳۲۸.
....
🔻به شرح حال بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍یک خاطره و دریایی از سخن... (قسمت دوم)
✅ در قسمت قبل، خاطره حضور حضرت امام(ره) در بیمارستان و بدحجابی پرستاران و واکنش امام را نقل کردم و اینکه ایشان همان کسی هستند که در مقابل ابرقدرتها یک ذره کوتاه نمیآیند اما در مقابل پرستاران حتی مطالبه باحجاب شندنشان را هم نمیکنند.
به این اشاره کردم که برخی شاید از این رفتار امام موافقت ایشان با حجاب آزاد را برداشت کنند اما امام همان کسی هستند که به حضور بیحجاب زنان در ادارات پیش از رفراندوم جمهوری اسلامی اعتراض میکنند.
✅ نمونهای دیگر، اعتراض حضرت امام(ره) به برهنگی زنان در سواحل شمال است و یا حتی سکوت ایشان در مقابل برخی اقدامات مثل الزام حجاب در نهادهای نظامی برای زنان شاغل و... مؤید این است که ایشان موافق حجاب آزاد نیستند.
✅ برای اینکه نکته اصلی رفتار حضرت امام مشخص شود، به خاطره دیگری از یکی از مسئولان حفاظت بیت ایشان اشاره میکنم:
👈«ورودیهای منتهی به حسینیه جماران مثل خیابان جمشیدیه، خیابان یاسر و خیابان جماران مشکلات زیادی برای ما در بر داشت. بعضیها که از این ورودیها عبور میکردند در ماشینهایشان نوار مبتذل میگذاشتند، گاهی اسباب قمار و شراب حمل میکردند. بعضی از زنان یا بدحجاب بودند و یا وضع ظاهری خیلی نامناسبی داشتند. این امر در بازرسیها برادران دژبان را خسته میکرد تا جایی که بعضی از پاسداران، حاضر نبودند در چنین نقاطی پست بدهند.
چندین بار خدمت امام پیغام دادیم و پرسیدیم که با این مشکلات چگونه باید برخورد کنیم و چون بعضی زنها از روی عمد با وضع نامناسبی ظاهر میشوند، ممکن است در مواجهه با این افراد به گناه بیفتیم، بعضی هم اینطور هستند و اهمیتی به موضوع نمیدهند.
امام در پاسخ فرمودند: به پاسداران عزیز بگویید، خسته نباشید، تا دنیا بوده، اینطور بوده است و چنین آدمهایی هم بودهاند و اما اینکه پرسیدهاید تکلیف شما چیست؟ پاسخ این است که شما اجبار ندارید، وقتی رادیو و یا ضبط کسی خاموش است دکمه رادیو و ضبط او را فشار بدهید که ببینید نوار او چه میخواند.
امام فرمودند: شما از کجا میدانید چیزی که در بطریهای داخل ماشین بعضیهاست شراب است شاید
چیز دیگر باشد. اگر مطمئن شدید شراب است میتوانید محتوای آن را در جویی خالی کنید و ظرفش را به او پس بدهید. امام فرمودند: در رابطه با خانمهای بیحجاب و بدحجاب هر کاری که در کل مملکت مسئولین با آنها انجام میدهند، شما هم پیرو قوانین کشور باشید و آن را انجام بدهید. امام میگفتند: مملکت ما که در این یک تکه جا -جماران- خلاصه نمیشود که بخواهید برای آن قانون وضع کنید و یا دور آن را حصار بکشید. [۳]
✅ اولین نکته هر دو خاطره، اینکه امام برای جنبه شخصی خودشان یک خصوصیتی غیر از دیگر افراد قائل نیستند؛
نکته دوم: اینهایی که ناامید میشوند که اوضاع نسبت به اول انقلاب خیلی خراب شده است، چندان هم ناامید نباشند.
نکته سوم: برخلاف برخی که حتی در مبارزات خود با مشکلات اقتصادی و سیاسی هم دنبال رفتارهای فراقانونی و خارج از ساختار هستند، امام حتی در مبارزه خود با مشکلات فرهنگی نیز به دنبال مبارزه ساختاری و قانونی هستند.
برای فرهنگ سازی در جامعه باید گام به گام عمل کرد یکی از ابزارهای آن، قانونگذاری است، یکی از ابزارهایش، امر به واجب و نهی از حرام عمومی است تا رفته رفته واجب، معروف شود، و حرام منکر شود.
✅ قانون حجاب اجباری در سال ۱۳۶۲ش در مجلس شورای اسلامی تصویب میشود و تا پیش از آن برخی خودسرانه ولو دلسوزانه تلاش داشتند با بیحجابی مبارزه عملی کنند که چون در قالبهای تشخیص فردی و بدون ضابطه بود با افراطهایی مواجه میشدند که حتی مورد اعتراض حضرت امام نیز مواجه میشوند:
👈«ممكن است تعرض به زنها در خيابان و كوچه و بازار، از ناحيه منحرفين و مخالفين انقلاب باشد. از اين جهت، كسى حق تعرض ندارد و اين گونه دخالتها براى مسلمانها حرام است، و بايد پليس و كميتهها از اين گونه جريانات جلوگيرى كنند.» [۴]
📌یکی از ارکان سیره حضرت امام برای ایجاد اصلاح اجتماعی، استفاده از ساختارهای کلان و حاکمیتی است، امری که طرح حضرت آقا در ترسیم گامهای انقلاب: انقلاب – نظام – دولت و سپس جامعه اسلامی نیز مشهود است؛ اما متأسفانه برخی هنوز هم متوجه این مسأله نیستند و با اقداماتی از جنس تلاشهای فدائیان اسلام در زمان طاغوت که نتیجه آن دلزدگی مردم و خودشان از نظام اسلامی است؛ به دنبال اصلاحگری هستند.
.........
📝ارجاعات:
[۳] رجائی، غلامعلی، تشنه و دریا (خاطرات یکی از پاسداران بیت امام، محمدتقی رضاییکوپایی)، چ دوم، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۹۲ش. صص: ۵۱-۵۲.
[۴] (۱۳ تیر ۱۳۵۹) صحيفه امام ؛ ج ۱۲؛ ص: ۵۰۲.
....
🔻به شرح حال بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍️ عشق مردم به انقلاب...
✅ چندروزی است که مشغول مطالعه خاطرات «محمدتقی رضایی کوپایی» از مسئولان حفاظت بیت امام هستم، ایشان که قریب به ۹ سال در جماران به عنوان پاسدار بیت امام حضور داشته است، خاطرات بسیار متعدد و جالبی از عشق و علاقه مردم به انقلاب و حضرت امام و عشق امام به مردم دارد، چقدر ما بیهنریم که از دل این خاطرات کلیپها و فیلمهای مستند نمیسازیم. یکی از این خاطرات که بسیار به دلم نشست را اینجا میآورم:
👈«یکی از دوستان که کمکهای مردمی را برای جبههها جمعآوری میکرد، میگفت: یک روز در خیابان شریعتی بالای قلهک در کوچه با یک وانت لندکروز کمکهای مردمی را جمع میکردیم. به یک پیرزن رسیدیم، دویست تومان پول به ما داد و گفت: حاج آقا این کل دارایی من است. صد تومانش را بردار برای کمک به جبهه و بقیهاش را به من بده. وقتی خواستم بقیه پولش را به او بدهم، صد تومان را که گرفت، مقداری که رفتم مرا صدا زد و گفت: پنجاه تومان دیگر را هم بردار، پنجاه تومان باقیمانده برای من کفایت میکند و افزود: خدا بزرگ است.
او روزیدهنده و خالق ماست. چند خانه آن طرفتر به منزل خانم جوانی رسیدیم که جلوی درب منزلش به انتظار ایستاده بود. مقداری وسایل و خوراکی به من داد. در دستش یک انگشتری بود. یکی دو بار به من نگاه کرد. احساس کردم، میخواهد آن را از دستش خارج کند و به عنوان کمک به جبههها بدهد اما دلش نمیآید. بعد از اینکه از او دور شدم، دیدم دوان دوان به سمت من آمد و آن حلقه طلا را که در دست داشت بیرون آورد و به من داد و در حالی که گریه میکرد، گفت: این تنها یادگار همسر شهیدم بود. این را هم در راه خدا میدهم و ثوابش را به روح او هدیه میکنم.
امام میفرمود: ما افتخار میکنیم که در میان چنین مردمی داریم زندگی میکنیم که نظیر آنها حتی در صدر اول اسلام هم یافت نمیشده است. چقدر دیدن این صحنهها لذتبخش بود.»
....
📝 ارجاع:
رجائی، غلامعلی، تشنه و دریا (خاطرات یکی از پاسداران بیت امام، محمدتقی رضاییکوپایی)، چاپ دوم، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، مؤسسه چاپ و نشر عروج، ۱۳۹۲ش.
....
🔻به شرح حال بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
16.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاشق اینجور آدمهایی هستم.
آدمهایی که یک دنیا تجربه هستند، فراز و نشیب دنیا رو زیاد دیدن، جرأت دارند، حرفهایشان را هم در عمل ثابت کردهاند.
خدا با این آدمهاست، آدمهایی که حرکت میکنند، تلاش میکنند، توکل دارند، زود خسته نمیشوند، بزرگ فکر میکنند.
یکی از علتهایی که عاشق امام خمینی هستم هم همین چیزهاست.