eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
✍مقایسه مواضع روحانیت در دفاع از حوزه و شیعیان پاکستانی... ✅هنوز چند هفته از دو ماجرا نمی‌گذرد: 👈رحیم‌پور ازغدی چند دقیقه حوزه را نقد کرد و قسمتی را تند رفت، از همه‌جای حوزه صدا بلند شد و همه در مقابل حرف‌های تند او، موضع گرفتند. 👈ماجرای دیگری هم رخ داد که تقریبا از هیچ‌جای حوزه صدایی شنیده نشد. یک خانواده چند نفره پاکستانی که بیش از ۴۰ سال بود در ایران زندگی می‌کردند و به قول کشاورزان محلی، کارگران محترمی بودند که سخت‌ترین کارها را هم با حقوق اندک انجام می‌دادند، شبانه آواره شدند و الونک محقر و بدون امکانات اولیه آنها با تمام اسباب و اثاث خراب شد. نیمی از خانواده آواره شدند و نیمی را سوار ماشین کردند و به مرز پاکستان برده و بدون هیچ پول یا غذا و سرپناهی در آنجا پیاده کردند. 🔹و قَدْ تَرَوْنَ عُهُودَ اللَّهِ مَنْقُوضَةً فَلا تَفْزَعُونَ، وَ أَنْتُمْ لِبَعْضِ ذِمَمِ آبائِكُمْ تَفْزَعُونَ؛ وَ ذِمَّةُ رَسوُلِ اللَّهِ (ص) مَحْقُورَةٌ، 🔹مى‌بينيد كه عهدهاى خدايى (مقررات دين) شکشته شده‌اند اما هيچ باكتان نيست. درحالی که اگر يكى از پيمان‌هاى پدرانتان شكسته شود، هراسان خواهيد شد، و اكنون در اين انديشه نيستيد كه پيمان (سنت) پيامبر خدا شكسته شده است. ✅این اتفاق در اقدامی مشکوک با حکم شورای تأمین، دقیقا یک روز بعد از صحبت‌های رهبری در مورد برخورد غیر انسانی آمریکایی‌ها با مهاجران رخ داد. اگر در آمریکا بچه‌ها را در سلول‌هایی با غذا و امکانات جدا از پدر و مادرشان نگه می‌دارند، در ایران بچه‌ها بعد از چهار هفته هنوز پیدا نشده‌اند! اگر در آمریکا مهاجران بعد از چندسال حتی می‌توانند کاندید ریاست جمهوری شوند یا مسولیت‌های مهم کشوری را هم داشته باشند، در ایران بعد از چهل سال حتی حق داشتن یک خانه نیز ندارند. ظاهرا این اسلام نیست که هجرت و جهاد دو رکن آن است، آمریکا و اروپا هستند. 🔹و الْعُمْي وَ الْبُكْمُ وَ الزُّمْنُ في الْمَدائِنِ مُهْمَلَة، لا ترْحَمُونَ؛ وَ لا في مَنْزِلَتِكُمْ تَعْمَلُونَ وَ لا مَنْ عَمِلَ فيها تُعينُونَ؛ 🔹كوران، گنگان و بيماران زمين‌گير در شهرها به حال خود رها شده‌اند و به حال آنان رحم نمی‌کنید، و به كارى كه شايسته جایگاه شما است برنمى‌خيزيد، و کسانی را هم که در حق آنان بخواهند کاری کنند یاری نمی‌کنید. ✅ شاید فکر کنید طلاب و روحانیون پی‌گیر وضعیت کودکان گم‌شده و خانوده آواره هستند! یا شاید فکر کنید طلاب در پیگیری‌های دانشجویان در این مورد با آنها همکاری کردند. ✅البته بهتر است هیچ فکری نکنیم و فقط فکر کنیم آقایان سرشان فقط به درسشان گرم است و خبر ندارند که اگر خبر داشته باشند و هیچ کاری نکنند، واویلاست. 👈امروز در کلاس مکاسب بحثمان رسید به اینکه اگر کافری در سرزمین مسلمانان زمینی را احیاء کرد، مالک آن می‌شود، چه برسد به مسلمان، بنده گفتم استاد کجای کارید؟ کافر کجا بود، شیعه امیرالمومنین افغانی و پاکستانی هرچقدر هم در اینجا کار کند حتی حق ندارد ملک یا زمینی را بخرد، چه برسد به اینکه با احیاء مالک شود، چند هفته قبل، خانه کارگران پاکستانی را روی سرشان خراب کردند... بعد از کلاس طلبه‌ای به بنده اعتراض کرد چرا حرف‌های حاشیه‌ای می‌زنید که مانع پیش رفتن درس شود؟ گفتم کدام حرفم غیردرسی بود؟ گفت: مثلا خراب شدن خانه پاکستانی‌ها روی سرشان چه ربطی به درس داشت؟ تف بر این غیرتتان، بر این درس خواندنتان، از این حجم نافهمی انسان به حیرت می‌آید. 🔹حال شما اى جماعت، جماعتی كه به علم شهرت داريد، و به نيكى از شما ياد مى‌كنند، و به خيرخواهى و اندرزگويى شناخته شده‌ايد، و به سبب خدا در نزد مردمان صاحب احتراميد، و بزرگان از شما بيمناكند، و ناتوانان شما را بزرگ مى‌دارند، و آن كس كه فضل و تسلطی بر او نداريد شما را بر خود برمى‌گزيند، آنان که از نیازمندی‌های خود منع شده‌اند شما را به عنوان شفیع می‌گیرند و در راه‌ها با هيئت شاهان و احترام سران و بزرگان گام برمى‌داريد. 🔹آيا همه اينها به این علت نیست که به شما اميد است كه برای اجرای حق خدا قيام كنيد؟ اگر چه از قیام در بیشتر حقوق الهی کوتاهی کردید، چنان كه حق امامان را نيز ناچيز شمرديد. 🔹اما حق ناتوانان را ضايع كرديد درحالی که آنچه را حق خود پنداشتید آن را طلب نمودید و از آن نگذشتید. ..................................... 📝پی‌نوشت: اگرچه طلابی که مصداق بارز این قسمت‌ها از خطبه منا امام حسین هستند، شاید کم نباشند اما طلاب مومن و باسواد و انقلابی هم در حوزه بسیارند و بلکه غالب هستند. مشکل در انقلابی و درد نداشتن آنها یا علما نیست، بلکه مشکلاتی از قبیل نداشتن تشکل‌های روحانی، مرتبط نبودن رسانه با حوزه، کار فردی و یا غیرعینی است. http://sharhhal.blog.ir/1397/06/06
TMP_56JvJdeff2dda23919ecd19deece3b3f256d31b601841.mp3
19.71M
🔰 سخنرانی استاد "حسن رحیم پور ازغدی" با موضوع "باز خوانی مطالبات رهبری در تحول حوزه" 📆 پخش شده از شبکه چهار سیما در 97/05/31
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این جماعت توهم توطئه ندارند، همیشه نانشان با مظلوم نمایی و تخریب دیگران چرب شده، این پروژه در اوایل دولت خاتمی هم به بهانه یکی از شعرهای مرحوم آغاسی در یکی از روزنامه‌ها کلید خورد و موجی رسانه‌ای با عنوان «پروژه محرم» راه انداختند و مدعی شدند در محرم قرار است سر خاتمی را ببرند! 😳😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ عن أبی الحسن الرضا (ع) فی فضل یوم الغدیر: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِيعَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الصِّدِّيقِين. 🔻امام رضا(ع) فرمود: -هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد.
✍بازخوانی جنایت دراویش در ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ 🔹امروز سالگرد جنایت دراویش کوار علیه مردم مظلوم این شهر و مجروح نمودن بیش از ۱۰۰ نفر می‌باشد. قریب به هفت سال از این جنایت می‌گذرد و همچنان پرونده این ماجرا مفتوح است و شکایات مجروحان این حادثه به نتیجه نرسیده است. 🔹برای مشاهده فیلم و تصاویر‌ جنایت دراویش و مطالعه شرح ماوقع به پست‌های زیر مراجعه بفرمایید. 📌بازخوانی جنایت دراویش گنابادی در ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ (قسمت اول تا چهارم) و بررسی گزراش دروغ بی‌بی سی در مورد جنایت دراویش کوار👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/03/14-3 http://sharhhal.blog.ir/1397/03/14-4 http://sharhhal.blog.ir/1397/03/14-5 http://sharhhal.blog.ir/1397/03/14-6 http://sharhhal.blog.ir/1397/03/14-7 مطالب مرتبط: محمد ثلاث بهانه‌ای برای وحدت http://sharhhal.blog.ir/1397/03/29 درویشی واقعی http://sharhhal.blog.ir/1397/03/14-8
✍اعطای دنیا به مؤمنین (قسمت اول) 📝امروز چالش انقلاب اسلامی بیش از آنکه در اثبات مبانی آن باشد در اثبات کارآمدی آن است و یکی از لازمه‌های کارآمد شدن انقلاب اسلامی نیز ایمان مؤمنان به حقیقت داشتن کارآمد بودن عمل به اسلام ناب است. ⁉️اما ایمان به کارآمدی یعنی چه؟ یعنی همه‌اش وعده نسیه برای آخرت ندهیم و ایمان داشته باشیم که عمل مبتنی بر اسلام ناب نه تنها آخرت بلکه دنیای مؤمنین را نیز آباد می‌کند. ✅ با این پرسش که آیا اساسا قرار است مومنین دنیایی آباد داشته باشند یا خیر؟ سراغ آیات قرآن رفتم و تمام آیاتی که در آنها از دنیا سخنی به میان آمده بود را دسته بندی نمودم. مجموعا به ۱۳ دسته از آیات رسیدم و از این دسته بندی‌ها ۵ دسته مستقیما به پرسش ذهنی‌ام مربوط می‌شد. ✅اولین دسته از این آیات تذکر این نکته به ما است که بدانیم: 🔹اولا قرار نیست مؤمنین صرفا دنبال آبادانی آخرت خود باشند بلکه آنها ثواب دنیا و آخرت را توأمان از خداوند طلب می‌کنند. 👈«فَمِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فىِ الدُّنْيَا وَ مَا لَهُ فىِ الاَخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ # وَ مِنْهُم مَّن يَقُولُ رَبَّنَا ءَاتِنَا فىِ الدُّنْيَا حَسَنَةً وَ فىِ الاَخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ # أُوْلَئكَ لَهُمْ نَصِيبٌ مِّمَّا كَسَبُواْ وَ اللَّهُ سَرِيعُ الحسَابِ (20۰ – ۲۰۲ البقره)» از میان مردم برخی می‌گویند خداوندا ما دنیا را می‌خواهیم و کاری به آخرت ندارند اینها بهره‌ای از آخرت ندارند اما برخی نیز می‌گوید خداوندا به ما در هر دوی دنیا و آخرت آنچه از نعمت و نیکو است را عطا نما، اینها همان کسانی هستند که خداوند نتیجه کارهایشان را به‌ آنها می‌دهد، البته نه اینکه با تأخیر بدهد بلکه به سرعت آنها را به آنچه خواستند و برایش عمل‌کردند می‌رساند. 🔹ثانیا این خداوند است که رزق دنیا را بر اساس قواعد الهی به کافر و مؤمن عطا می‌کند. 👈«مَنْ كانَ يُريدُ ثَوابَ الدُّنْيا فَعِنْدَ اللَّهِ ثَوابُ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ كانَ اللَّهُ سَميعاً بَصيراً (۱۳۴ نساء)» هرکس پاداش دنیا را می‌خواهد بداند که هم پاداش دنیا و هم آخرت هردو نزد خداوند است. ✅ دومین دسته از این آیات مربوط به وعده قطعی امداد مؤمنین توسط خداوند در دنیا است. 👈«مَنْ كانَ يَظُنُّ أَنْ لَنْ يَنْصُرَهُ اللَّهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ فَلْيَمْدُدْ بِسَبَبٍ إِلَى السَّماءِ ثُمَّ لْيَقْطَعْ فَلْيَنْظُرْ هَلْ يُذْهِبَنَّ كَيْدُهُ ما يَغيظُ (15 الحج)» هر کس گمان می‌کند خداوند پیامبرش را در دنیا و آخرت یاری نمی‌دهد و از دیدن نصرت‌های خداوند در خشم و غيظ فرو رفته است، هر كارى از دستش ساخته است انجام دهد، برود ريسمانى به سقف خانه خود بياويزد و خود را از آن آويزان كند، و نفس خود را قطع نمايد و تا سر حد مرگ پيش رود ببيند آيا اين كار خشم او را فرو مى‌نشاند. 👈«إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهادُ (51 غافر)» ما قطعا رسولان خودمان و کسانی که ایمان آورده‌اند را هم در دنیا و هم در آخرت یاری خواهیم نمود. http://sharhhal.blog.ir/1397/06/13 ادامه دارد...
✍اعطای دنیا به مؤمنین (قسمت دوم) 📝 فکر اشتباهی در ذهن بسیاری از ما رسوخ کرده است که یا باید خدا را خواست یا خرما و قرار هم نیست هم خدا را داشت هم خرما. اگرچه این ضرب المثل از این جهت که دنیا در مقابل آخرت ارزشی ندارد یا اینکه در مقام تزاحم نمی‌شود این دو مورد را جمع کرد صحیح است اما اصل این فکر که اگر قرار باشد به سوی خدا و اطاعت او رویم به بدبختی خواهیم افتاد و خلاصه دیگر خرمایی درکار نیست، فکر اشتباهی است و غالبا شیطان با همین تفکر مردم را از صحنه حمایت از جبهه حق خارج کرده است. ✅با اینکه آیات متعددی در قرآن صریحا به جنگ این تفکر اشتباه و مصدر شکست‌های جبهه حق رفته است اما این نگاه همچنان درون جامعه ما عمومیت دارد. 👈«وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ (96 الاعراف)» 🔹اگر اهل شهرها ايمان مى‌آوردند و تقوا به خرج می‌دادند، قطعا باب برکات خود را از آسمان و زمين بر آنان مى‌گشوديم. ولى چه کنیم که باور نکردند و ایمان نیاوردند و وعده‌های ما را تكذيب كردند، و ما نیز به سزای آنچه مى‌كردند، آنان را دچار عذاب و سختی‌ها و مشکلات کردیم. ◀️با بررسی آیات و روایات همانطور که در آیات بعد نیز مشهود است می‌توان این دقت را به خرج داد که ذکر «اهل القری» خود نکته‌ای دارد که این برکات به دنبال ایمان یک یا دو فرد نیست بلکه باید جمعی محقق شود تا مشمول این آیات شوند. 👈«وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجيلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ وَ كَثيرٌ مِنْهُمْ ساءَ ما يَعْمَلُونَ (66 المائده)» 🔹اگر اينان(اهل کتاب) احکام تورات و انجيل و همچنين قرآنى كه به سويشان نازل شده است را برپا می‌داشتند قطعا از بالاى سر (آسمان) و پائين پاهایشان (زمين) به آنها روزی می‌رساندیم. بعضى از اينان مردمى معتدلند اما كارهايى كه بيشترشان مرتكب مى‌شوند زشت و ناپسند است. 👈«الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ طُوبى لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ (29 الرعد)» 🔹كسانى كه ايمان آورده و عمل صالح انجام دادند «طوبی لهم» سرنوشت خوش و خوبی برای آنهاست و نیز سرنوشت خیر و خوبی آخرت (بازگشت) برای آنها است. ◀️ذکر این دقت لازم است که از این جهت که در این آیه سرنوشت خوش و خوب را در کنار سرنوشت نیکوی آخرت ذکر می‌کند قاعدتا باید معنایی غیر از آخرت داشته باشد که اقرب معانی آن تقدیر دنیا در مقابل آخرت است. 👈«الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ كَانُواْ يَتَّقُونَ # لَهُمُ الْبُشْرى فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ لا تَبْديلَ لِكَلِماتِ اللَّهِ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ (۶۳-64 یونس)» 🔹کسانی كه ايمان آوردند و تقوای خدا را رعایت می‌کردند بشارت دنیا و آخرت برای آنها است. این از کلمات (نماد و نشانه‌های) خداوند است که تغییر یافتنی نیست و این (یعنی رستگاری دنیا و آخرت) همان رستگاری بزرگ است. 👈«لِلَّذينَ أَحْسَنُوا في هذِهِ الدُّنْيا حَسَنَةٌ وَ لَدارُ الْآخِرَةِ خَيْرٌ وَ لَنِعْمَ دارُ الْمُتَّقينَ (30 النحل)» 🔹كسانى كه نيكوكارى كرده‌اند در اين دنيا پاداشى نيك دارند و سراى ديگر بهتر است و سراى پرهيزگاران چه نيكوست. .................. مطالب مرتبط : https://eitaa.com/sharh_hal/521 http://sharhhal.blog.ir/1397/06/13 http://sharhhal.blog.ir/1397/06/13-2 ادامه دارد...
✍اعطای دنیا به مومنین (قسمت سوم) ✅در قسمت اول گفتیم چالش امروز انقلاب اثبات کارآمدی آن است و از ابعاد مهم کارآمدی، آبادانی دنیا و توسعه رفاه مردم است و ایمان به این کارآمدی لازمه حرکت به سوی تحقق آن است و به آیاتی از قرآن اشاره کردیم.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/521 ✅در قسمت دوم گفتیم تصور غلطی در اذهان ما شکل گرفته است که یا باید خدا را خواست و یا خرما و اگر ما به سوی اقامه اسلام ناب رفتیم دیگر خبری از رفاه و آسایش نخواهد بود اما آیات متعدد قرآن عکس این را وعده می‌دهد.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/524 ✅اما در این قسمت می‌خواهم به این سوال بپردازم که طبق آیات قرآن اقامه کدام دین ما را به سعادت و نعمت دنیا می‌رساند؟ ⁉️دین سکولارها؟ قرائتی که تلاش دارد دین را به عرصه‌های اخلاق فردی محدود کند و قائل به هیچ چالشی با ظالمان نیست و تلاش دارد با شعار «برد برد» یا «البقیه البقیه» پایش را از صحنه نبرد حق و باطل بیرون بکشد تا به نانی رسد؟ ✅کلام را طولانی نکنم. خداوند در آیات مختلفی تکلیف این نگاه را مشخص کرده است، به طور مثال در آیه (۸۵ البقره) می‌گوید: 👈«أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتابِ وَ تَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذلِكَ مِنْكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا » 🔹آیا گمان می‌کنید با رفتار تؤمنون ببعض تکفرون ببعض به نتیجه می‌رسید؟ خیر بدانید کسانی که این چنین پیش می‌روند جز خاری دنیا سرنوشتی نخواهند داشت. ◀️دین همه دین است و ایمانی که به بعض آن باشد و به بعض آن نباشد نتیجه‌ای جز خاری نخواهد داشت. ◀️انبیاء مبعوث نشده‌اند که فقط اخلاق بگویند بلکه آبادانی دین و دنیا به صورت توأمان بخشی از مأموریت اصلی آنها است. 👈به تعبیر امام کاظم (علیه السلام): « أكْمَلُهم عقلًا أرْفَعُهم درجةً في الدنيا والآخرة» خداوند انبیاء و رسولان خود را مبعثوت نموده است تا عقل‌ها را کامل کنند و مرتبه انسان‌ها را در دنیا و آخرت بالا ببرند. ✅اما قرائت دیگری نیز از دین وجود دارد که معتقد است باید به همه دین ایمان داشت و برای اقامه تمام دین قیام کرد. گفتمانی که به امید رسیدن به دنیا اهل چشم پوشیدن بر ظلم‌ها و تحقیر خود و مردمش نیست. ✅علی رغم تصور اشتباه سکولارها وقتی به آیات قرآن مراجعه می‌کنیم شرط رسیدن به آسایش و ثواب دنیا مقاومت است. مقاومت اگرچه هزینه دارد و ذات آن یعنی تحمل سختی‌ها اما نتیجه شیرین و قطعی عزت و آسایش توأمان دنیا و آخرت را دارد. در آیات (۱۴۶ - ۱۴۸) آل عمران می‌خوانیم: 👈«وَ كَأَيِّن مِّن نَّبىٍ قَتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهمْ فىِ سَبِيلِ اللَّهِ وَ مَا ضَعُفُواْ وَ مَا اسْتَكاَنُواْ وَ اللَّهُ يُحبُّ الصَّابِرينَ 🔹چه بسيار پيامبرانى كه همراه او جمعیت‌های زیادی، نبرد كردند و با اين حال اهل ايمان با سختي‌هايى كه در راه خدا به آنها رسيد مقاومت كردند و هرگز بيمناك و زبون نشدند و و تسليم [دشمن] نگرديدند و راه صبر و ثبات پيش گرفتند كه خداوند صابران را دوست مى‌دارد. وَ مَا كاَنَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَن قَالُواْ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَ إِسْرَافَنَا فىِ أَمْرِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَ انْصُرنَا عَلىَ الْقَوْمِ الْكَفِرِينَ 🔹و سخن آنان جز اين نبود كه گفتند: «پروردگارا، گناهان ما و زياده‌روى ما، در كارمان را بر ما ببخش، و گام‌هاى ما را استوار دار، و ما را بر گروه كافران يارى ده.» فَاتَئهُمُ اللَّهُ ثَوَابَ الدُّنْيَا وَ حُسْنَ ثَوَابِ الاَخِرَةِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ المُحْسِنِينَ» 🔹پس خداوند، پاداش اين دنيا، و پاداش نيك آخرت را به آنان عطا كرد، و خداوند نيكوكاران را دوست دارد. ◀️برخلاف تصور سکولارها، آبادانی دنیای مؤمنین جز با جهاد و استقامت محقق نمی‌شود، به تعبیر امیرالمومنین(علیه السلام): 👈«إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَرَضَ الْجهَادَ وَ عَظَّمَهُ وَ جَعَلَهُ نَصْرَهُ وَ نَاصِرَهُ وَ اللَّهِ مَا صَلَحَتْ دُنْيَا وَ لَا دِينٌ إِلَّا بِهِ» 🔹خداوند عز و جل جهاد را واجب نموده است و آن را بزرگ شمرده و مایه نصرت و پیروزی قرار داده است و به خدا قسم امر دنیا و دین صلاح پیدا نمی‌کند جز به وسیله آن. ✅در آیات «۱۳ الاحقاف» و «۱۶ الجن» می‌خوانیم: 👈«إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ» 🔹کسانی که گفتند الله پرودگار ما است و با توکل به او استقامت کردند هیچ ترس و حزنی برای آنان نیست. 👈«وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّريقَةِ لَأَسْقَيْناهُمْ ماءً غَدَقاً » 🔹اگر جن و انس بر راه درست استقامت می‌نمودند قطعا ما آنها را آب گوارایی می‌نوشاندیم. http://sharhhal.blog.ir/1397/06/14
نجم الدین اربکان_حقیقت دلار
24.43M
«حقیقت دلار» از زبان مرحوم استاد «نجم الدین اربکان»(دکترای مکانیک از دانشگاه آخن آلمان و بنیانگذار حزب رفاه در ترکیه)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوگانه ترس و امید، همان دوگانه کفر و ایمان است، اگر با خدا باشیم امید و نشاط داریم و اگر با او نباشیم هر لحظه از زندگی خسرانی بیش نیست. ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات.
✍مستند بازی در بغداد ✅اگر می‌خواهید بدانید: ❓چرا باید کنسول‌گری ایران در بصره آتش زده شود و احساس امنیت نیروهای ایرانی به خطر بیافتد؟ ❓چرا باید قلم‌‌بدستان اجیرشده در دو کشور عراق و ایران برای ایجاد اختلاف بین دو ملت تلاش خود را به هرنحوی انجام دهند؟ ❓چه ظرفیت‌های عظیم و البته مغفولی برای کار اقتصادی در عراق و چه فرصت بالقوه‌ بزرگی برای پیشرفت ایران وجود دارد که توسط مردم و دولت ما فعال نشده است؟ ❓کدام محصولات ایرانی در عراق برند مشهور هستند و چه شرکت‌های خدماتی در عراق فعالیت می‌کنند؟ ❓چه ظرفیت‌هایی در عراق برای تجار و حتی افراد برای ایجاد شغل‌های با درآمد بسیار بالا وجود دارد؟ 📌پیشنهاد می‌کنم حتما مستند «بازی در بغداد» محصول "گروه مستند سازی ثریا" را ببینید.👇 این مستند ابعادی از سوالات بالا را برای شما روشن خواهد نمود. لینک دانلود: http://www.telewebion.com/episode/1865056 ........................ http://sharhhal.blog.ir/1397/06/17
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات دکتر محمود کریمی بیرانوند در مورد سهم دولت و نهادهای مختلف در اقتصاد ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرکس مخاطب بایدهای آقای رئیس جمهور را یافت سریعا به ایشان و سایر ملت معرفی کند. بایدهایی که امروز و هر روز تکرار می‌شود.
✍ معرفی کتاب « طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و «انسان ۲۵۰ ساله» ✅ امت حزب‌الهی اگر نمی‌تواند عملکرد ولی خود را هضم کند، اگر گیج می‌زند و هر از چندگاهی متوجه می‌شود نسخه او با نسخه ولی جامعه متفاوت است، ریشه اصلی‌اش این است که اندیشه ولی خود را خوب نمی‌شناسد. ✅هرکس می‌خواهد بطن اقدامات و توصیه‌های حضرت آقا را خوب بفهمد، علی الاقل باید با فهم ایشان از قرآن و سنت آشنا شود. برای درک فهم ایشان از قرآن : 👈کتاب « طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و برای درک فهم ایشان از سنت : 👈کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» بهترین منابع موجود هستند. ✅ بحث وقتی اندیشه‌ای شد فضا، فضای منطق و استدلال است، تعامل با مبانی ایشان نسبت به تعامل با دستورات و فرامین ایشان متفاوت است، هرکس باید خود با مطالعه مبانی اندیشه ایشان به بررسی درستی یا نادرستی آن بپردازد. ✅ بنده با وجود نگاه نقادانه نسبت به مباحث مطرح شده در دو کتاب مذکور و بررسی تطبیقات متعدد آنها در آیات و روایات، می‌توانم بگویم از بهترین و دقیق‌ترین کتاب‌هایی که تا کنون خوانده‌ام این دو کتاب بوده است. ✅بعد از خواندن و مباحثه کتاب « طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» برخی کلید واژه‌های ذهنی بنده تغییر یافت، همچنین خواندن کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» و تطبیق مدعاهای آن در روایات موجب تعمیق بسیار فهم بنده از حرکت اهل بیت، روایات و ماهیت انقلاب اسلامی گردید. 📌به همه عزیزان و دوستانم خواندن این دو کتاب را پیشنهاد می‌کنم. لینک دانلود کتاب «انسان ۲۵۰ ساله»👇 https://eitaa.com/sharh_hal/566 لینک دانلود خلاصه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»👇 https://eitaa.com/sharh_hal/572 ......................... http://sharhhal.blog.ir/1397/06/18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیح "شاخص توسعه انسانی" و مقام اول ایران در سرعت رشد "شاخص توسعه انسانی" در دنیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی رهبر انقلاب می گویند اگر ظرفیت‌های اقتصادی کشور را فعال کنیم جزء ۵ قدرت برتر جهان می‌شویم یعنی چه؟ اعترافات رسانه‌ها و اندیکشده‌های مختلف جهان به اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران
Moharram.exe
3.02M
نرم افزار خورشید نینوا محصول مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم، نرم افزاری بسیار مناسب برای استفاده مبلغان عزیز در محرم، اجرا در ویندوز
📌نرم‌افزار حماسه (روزشمار محرم و حوادث آن) همراه با گرافیک متناسب و بسیار زیبا به صورت فلش لینک دانلود👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/06/20
✍منتظران کوفی (قسمت اول: نقاب‌های کوفی)... ✅هر روز محرم می‌خوانیم «لعن الله امة اسرجت والجمت و تنقبت لقتالک» 🔹خدا لعنت کند آن گروهی را که برای کشتن تو، زین‌های اسبشان را آماده کردند، به اسب‌هایشان لجام زدند و به صورت‌هایشان نقاب زدند. 📝«تنقبت» یعنی نقاب زدن، چرا کوفیان با آن همه قساوتی که در حق حضرت به خرج دادند اما باز هم سعی داشتند چهره‌هایشان مشخص نشود؟ این اهل شام نبودند که خود را مهیای قتل اباعبدالله کردند بلکه عمده کسانی که در عاشورا مقابل حضرت ایستادند از خود کوفه بودند. 📝برخلاف اهل شام که اسلام را با معاویه شناخته بودند، کوفیان اسلام علی را دیده و می‌شناختند، آنها سال‌ها با حضرت زندگی کرده بودند، آنها همان‌هایی بودند که به نقلی ۱۲ هزار نامه برای حضرت نوشته بودند که شاید عمده این نامه‌ها هم نه از طرف یک نفر بلکه از طرف چندین نفر بود. 📝از خیانت و جفا کاری کوفیان هرچه بگوییم کم است و البته آنها از این جفاکاری خودشان شرم داشتند و به همین خاطر هم نقاب زده بودند. سوال اساسی چرایی این جفاکاری در عین دعوت حضرت است؟ 📝 کوفیان حق را می‌دانستند اما نمی‌خواستند آن را قبول کنند اساسا آنها حضرت را برای خدا یا نصرت امام و اقامه حق نخواسته بودند بلکه آنها کسانی بودند که بعد از واداشتن امام حسن(علیه السلام) به صلح و سردادن شعار «البقیه البقیه» به بدبختی و خاری تحمل معاویه افتاده بودند، کسانی بودند که معاویه نه تنها سهمشان از بیت المال را نمی‌داد بلکه حرث و نسل، جان و مالشان را به هلاکت کشانده بود. 📝 کوفیان با مرگ معاویه فضا را برای نجات خودشان آماده دیدند و برای همین به حضرت نامه‌ها نوشتند و طبیعی هم است که وقتی با تبلیغات کسی چون "ابن زیاد"، نجات یافتن خود را در خطر ببینند و احساس خطر بزرگ‌تری کنند، حاضر به پشت کردن به حق و هر جنایتی نیز بشوند. در واقع تعجب ما از خیانت آنها، تعجب دارد چرا که وقتی هدف نجات خود و نه اسلام باشد، اقدام آنها تعجبی هم ندارد. http://sharhhal.blog.ir/1397/06/20-2 در قسمت بعد تنظیری بسیار مهم در این رابطه از تحلیل حضرت امام در مورد علل شکست نهضت ملی نفت و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی خواهم آورد.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/592
✍منتظران کوفی (قسمت دوم: تحلیل حضرت امام از علل شکست نهضت ملی نفت) ✅در قسمت اول https://eitaa.com/sharh_hal/586 گفتم که دعوت کوفیان از امام حسین نه از باب قیام لله و احیای حق یا نصرت امام بلکه برای نجات خودشان از شر ظلم‌های معاویه بود و در این شرایط پشت نمودن آنها به حق و تن دادن به هرجنایتی نیز برای غایت اصلیشان یعنی نجات خودشان طبیعی است. ✅اگرچه به استناد وعده‌های قطعی خداوند، قیام لله و مقاومت مومنین سعادت دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت. ر.ب: https://eitaa.com/sharh_hal/531 اما رکن اساسی آن لله بودن قیام است. 📝حضرت امام وقتی به تحلیل علل شکست نهضت ملی نفت می‌پردازند به این نکته ظریف اشاره می‌کنند که این قیام از این جهت شکت خورد که برای خدا نبود بلکه برای "احیای حق خود و یا تنعم بیشتر" بود. ✅از جمله جاهایی که حضرت امام به این بحث اشاره می‌کنند در مصاحبه‌ ایشان با خبرنگار مشهور مصری محمد حسنین هیکل در تاریخ ۲ دی ۱۳۵۷ است: ❓خبرنگار با اشاره به نهضت ملی نفت از ایشان می‌پرسد: [ آيا اين جنبش به اهداف خود مى‌رسد؟ ... در آن موقع كه من در ايران بودم عوامل رهبرى سياسى در جنبش بودند، و عوامل رهبرى مذهبى هم بودند. الآن سرتاسر رهبرى جنبش، اسلامى است... سؤال اين است كه چرا اين وضع اتفاق افتاد؟ چگونه اتفاق افتاد؟ و اين توسعه عظيم جنبش از كجا ناشى مى‌شود؟] ✅حضرت امام پاسخ می‌دهند: اين قدرت، ناشى از اسلام است. در زمان كاشانى- مصدق، اصلْ سياست بود. جنبه‌هاى سياسى جنبش قوى بود. در زمان كاشانى، هم به وى نوشتم و هم گفتم، كه بايد جنبه‌هاى دينى را توجه كنيد. نتوانستند و يا نخواستند. ... من گفتم كه بايد براى دين كار كنند نه آنكه سياسى بشوند. اما حالا جنبش در همه جهات، دينى است، اسلامى است؛ سياست هم داخل آن است. اسلام، دين سياسى است؛ سياست در بطن اين جنبش است... مشكلات زياد است؛ ابرقدرت‌ها هستند، و همه نگراني‌ها را از جنبش ما دارند؛ اما كارى نمى‌توانند بكنند، ... عمق جنبش به حدى است، كه اين مسائل حل شده است؛ دولت نظامى و حكومت نظامى حل شده است؛ مردم اعتنايى ندارند. امروز مردم براى اسلام فرياد مى‌زنند، آن روز براى نفت بود؛ فرق است وقتى كه مردم براى منفعت، جنبش مى‌كنند يا براى خدا. جنبش در آن روز مادى بود، و جنبش امروز معنوى است؛ لذا كاملًا شبيه صدر اسلام است، و ما به موفقيت آن اميدوار هستيم.👇 صحيفه امام، ج ۵ صص: ۲۶۸-۲۶۹. http://sharhhal.blog.ir/1397/06/20-3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆خانم های اهل سنت در محرم و صفر آرایش نمیکنند... 📌شیخ محمد فهیم-عالم اهل سنت بندرعباس @okhowah
✍اعمال فشارهای غیرقابل تحمل... 📝 در داروخانه مرد جوانی را دیدم که دستانش می‌لرزید از شدت استرس نمی‌توانست درست صحبت کند، از مسئول داروخانه می‌خواست آدرس داروخانه‌ای که شیر خشک فلان را داشته است به او بدهد. مسئول داروخانه می‌گفت من یک قوطی سراغ داشته‌ام قبل از شما کسی آمده به او آدرس داده‌ام برود بگیرد. مرد گفت دوست خودم بوده برای من داشته می‌گشته از شدت استرس آدرس را گم کرده بودند و مجدد آمده بودند آدرس را بگیرند. 📝متوجه شدم فرزندش به شیرخشک خاصی نیاز داشته که تمام شده بود و یک روز بود که بچه گرسنه مانده بود و اینها چندنفره تمام داروخانه‌های شهر را زیر رو کرده بودند تا بتوانند یک قوطی تهیه کنند. 📌تصورش هم سخت است که فرزند نوزادت گرسنه باشد و شما نتوانی غذای او را تهیه کنی. 📝دوستم که مغازه‌اش کنار داروخانه است می‌گفت چندروز قبل هم فردی داروخانه را بهم ریخته، مسئولان داروخانه پلیس را خبرکرده‌اند، پلیس که آمده به او گفته: «چرا داد و بی‌داد می‌کنی؟ مشکلت چیست؟» گفته: « من هیچ مشکلی ندارم، آقا بچه من یک روز است غذا نخورده ۳۰ تا داروخانه رفته‌ام هیچ کدام شیر خشک بچه من را نداشته‌اند، شما به من شیرخشک بچه‌ام را بده من هیچ مشکلی ندارم.» 📝 یکی از دوستانم دانشجوی پزشکی است، می‌گوید بعضی از تجهیزات ساده مثل "دستکش لاتکس" هم در بیمارستان کم شده، هر روز مجبوریم بیمارانی که تا دیروز خودمان تحت درمان قرار می‌دادیم به علت نبود برخی تجهیزات ساده به تهران بفرستیم. بعضی تجهیزات جراحی عروق مثل:‌ "سوند فوگارتی (fogarty catheter)"، "شالدون (shaldon)"، "پرمیکت (permacath catheter)" و برخی تجهزات مربوط به "آنژوگرافی قلب" مثل "استنت (stent pci)" و... در بیمارستان نداریم. 📝بیماران وقتی به تهران می‌روند، چون آنجا هم تجهیزات کم‌شده باید بین این بیمارستان و آن بیمارستان آواره باشند و تحمل هزینه‌های سرسام آور جابجایی مریض مصیبت بزرگی هست که با وجود فشارهای روحی و مالی زیاد باید متحمل شوند. برخی از آنها هم که نیاز به جراحی سریع دارند، زمان تلف شده از قم تا تهران ممکن است موجب شود دیگر نشود برای آنها کاری کرد. 📝 دوستم امروز ماجرای مردی را می‌گفت که پایش نزدیک بوده قطع شود و با اینکه پزشک متخصص هم حضور داشته به خاطر نبود تجهیزات او را به تهران فرستاده‌اند و معلوم نیست تا به تهران برسد همچنان امکان جراحی او باقی باشد یا نه! 📌شما تصور کنید کارگری که اگر دست یا پایش قطع شود چه می‌تواند بکند؟! هزینه‌های او چه خواهد شد؟! 📌باید فکری کرد این فشارها، فشارهایی نیست که بتوان تحمل کرد، هر انسان با ایمانی هم وقتی فرزند او یک روز غذا نداشته باشد دیوانه می‌شود، معلوم نیست مسئولان چه می‌کنند؟! دلارهایی که باید صرف وارد کردن تجهیزات ضروری از این دست شود چرا صرف واردات خودروهای لوکس می‌شود؟! البته برخی تجهیزات مثل دستکش لاتکس که در کشور تولید می‌شود چرا باید کم‌یاب شود؟! معلوم هست چه خبر است؟! 👈از همه شما می‌خواهم رسانه باشید و داد این مظلومان بی‌داد را به گوش مسئولان برسانید. https://eitaa.com/sharh_hal