✍عدالتخواهی از جنس فدائیان اسلام...
✅ اگرچه از ابتدای فعالیتهای دانشجویی تا طلبگی با "جنبش عدالتخواه" همراه بوده و هستم و همیشه به صورت کلی جنبش را انقلابیترین تشکل دانشجویی کشور میدانستهام.
✅ اگرچه معتقدم "مشق نانوشته غلط ندارد" و کسانی که احساس هویت خودشان را در نفی دیگران علی الخصوص بچههای جنبش میدانند در اشتباه محض میدانم.
✅ اما بد نیست برخی داشتهها و یافتههای امروز خود بعد از قریب به ۱۰ سال همراهی با جنبش را مرور کنم.
◀️ اولین حضور جدیام در برنامههای جنبش، شرکت در تحصن مقابل "دادگاه ویژه روحانیت" در حمایت از "طلبه سیرجانی" بود، طلبهای که برای مبارزه با بیعدالتیها پیاده روی از سیرجان تا تهران را آغاز کرده بود!
آن زمان اعتراضها را آنقدر ادامه دادیم تا طلبه سیرجانی با ورود مستقیم رهبری به ماجرا آزاد شد.
◀️فعالیتهایمان در جنبش ادامه داشت تا اینکه تلاش طلبه سیرجانی برای مبارزه، ۲سال بعد در شکل تحصن در حرم عبدالعظیم حسنی خود را نشان داد و ما نیز با احساسات جنبشی و دادخواهانه خود باز از کنار این تصمیم ساکت نگذشتیم، اتوبوسی کرایه کردیم و اردوی حمایت از طلبه سیرجانی از دانشگاههای مختلف شیراز به سوی حرم عبدالعظیم را ترتیب دادیم.
✅ اگرچه طلبه سیرجانی انسانی با اخلاص و باصفا بود، اما نتیجهای اصلی سبک مبارزه منفی او، انباشت خشم و نفرت از جمهوری اسلامی و ناامیدی از اصلاح بود.
✅ امروز هم بعد از بیش از دهسال از آن ماجرا، عوض انباشت تجربهها و داشتهها، باز بارها و بارها همین مسیر اشتباه، در جنبش عدالتخواه پیگرفته میشود.
✅ هنوز هم از گزینههای اصلی جنبش برای مبارزه با بیعدالتی تجمع و تحصن و درگیر شدن با نظام است، نمونههایی از جنس دادخواهی فدائیان اسلام در نظام طاغوت و انگار نه انگار که انقلابی صورت گرفته و ظرفیتهای فراوانی برای حرکت به سوی عدالت و آرمانها فراهم شده است.
✅ انگار نه انگار که دوستان جنبش تجربههای موفقی چون ورود کارشناسی و دفاع منطقی از آرمانهای انقلاب، در عرصه قرارداهای مختلف بینالمللی را پشتسر گذاشتهاند.
✅ در ماجرای ده ونک شاهد دو رویکرد مختلف از دوستان عدالتخواه بودیم:
◀️ یک رویکرد افشاگری و فریاد زدن و... که نه تنها فایدهای برای اهالی ده ونک نداشت بلکه منتهی به بازداشت و دادگاهی شدن آن عزیز و ناامیدی مردم از اصلاح شد.
◀️ یک رویکرد نیز ورود یک تیم حقوقی و بررسی اسناد و مدارک و فعالیتهای از این دست بود که توانست نقش بسیار موثری در دفاع از حق مردم آنجا داشته باشد و امیدها را برای اصلاح زنده نمود.
✅ نمونه دیگری از ورود جنبش برای استفاده از ظرفیتهای قانونی کشور، شکایت از "وزیر سابق راه" تحت عنوان "تضییع اموال عمومی" بود.
📌خبری که حکایت از رشد یافتن گفتمان عدالتخواهی برای ورود به عرصه مبارزه مثبت و انقلابیگری در متن حرکت تمدنی داشت.
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/07
✍معرفی کتاب "تبار انحراف"...
🔹 یکی از کتابهایی که اخیرا در زمینه "جریان شناسی تاریخی یهود " خواندم "تبار انحراف جلد اول: از آفرینش تا ختم نبوت" بود.
🔹این کتاب به صورت تحقیقی گروهی و زیر نظر "حجتالاسلام مهدی طائب" نگارش شده است و از پرفروشترین کتابها در موضوع خود بوده است.
🔹محوریترین بحثهای این کتاب موضوعات قرآنی مرتبت با یهود و بنیاسرائیل است که به صورتی نظیم یافته از سرگذشت تاریخی این قوم و ابتلائات مختلف آنان آغاز میشود و تا انشقاق جریان انحرافی یهود و مواجه آن با مسیحیت و اسلام ادامه مییابد.
🔹متن کامل کتاب بر اساس فصل بندی👇
http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3684
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیاستمداران معمولا دوپهلو صحبت میکنند و صرفا کلیاتی را میگویند. اما وقتی رهبر یک ملت در پیشگاه شخصیتهای مهم کشورهای اسلامی به صورت جزئی و مصداقی میگوید: "قطعا ملت یمن و انصارالله پیروز است." و حیثیت خود را برای این ادعا وسط میآورد و ادله خود را ذکر میکند، حکایت از ایمان واقعی او به این سخن دارد.
✍ضرورت دشمن شناسی
📌قسمت دوم(غفلت حوزه علمیه) ...
✅ از ابتدایی که به حوزه علمیه میآییم، یک کلمه در ساختار تحصیلی حوزه بحث نمیشود که آیا دشمنی داریم یا خیر؟ اگر داریم این دشمن کیست؟ چطور آن را بشناسیم؟ معیارهایش چیست؟ اصلا چرا دشمن را بشناسیم و...
✅ طلبه بیچاره حق دارد بعد از سالها تحصیل در حوزه معیار دشمنی و دوستی را نداند، فهمی از جبهه حق و باطل و شاخصههای هرکدام نداشته باشد و خلاصه آدرس را اشتباه برود.
✅ در کتاب شریف کافی از امام صادق(علیه السلام) روایت شده است:
🔹«سه چيز از علامات مؤمن است: شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا.»
🔸ثلَاثٌ مِنْ عَلَامَاتِ الْمُؤْمِنِ عِلْمُهُ بِاللَّهِ وَ مَنْ يُحِبُّ وَ مَنْ يُبْغِضُ.[۱]
✅وقتی به رهبر انقلاب نگاه میکنیم، حجم مطالبی که در ضرورت، چرایی و اهمیت "دشمن شناسی و ابعاد مختلف آن" صحبت کردهاند به یک کتاب قطور که اتفاقا چاپ هم شده است میرسد، اما وقتی به حوزه علمیه نگاه میکنیم، آنقدر این مقوله "شوخی و بیاهمیت" انگاریده شده است که در حال حاضر بیشترین ضربات به جهان اسلام از همین مقوله وارد میشود و هرکس اراده کند میتواند با چند حرف سطحی جمعی را به انحراف بکشاند.
✅ رهبری مقوله دشمن شناسی را نه مختص به حوزه بلکه یکی از بایستههای عمومی جامعه میدانند و میفرمایند: «هم دشمن را باید شناخت، هم شیوههای دشمنی را. راه و رسمها و سمتوسوهایی را که اینها برای دشمنی در نظر گرفتهاند، [همه] باید بدانند؛ مسئولین باید بدانند، مردم هم باید بدانند.»[۲]
✅در فرازهای یکی از خطبههای مهم امیرالمؤمنین(علیه السلام) که در هردو کتاب کافی و نهجالباغه آمده است، حضرت میفرمایند:
🔹بدانيد كه شما رشد و صواب را نتوانيد شناخت تا بشناسيد كسى كه تارك و مخالف آن است.
🔸و اعْلَمُوا أَنَّكُمْ لَنْ تَعْرِفُوا الرُّشْدَ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي تَرَكَهُ
🔹و نتوانيد بعهد و ميثاق قرآن عملکنید تا آن كسانى كه آن را نقض كرده و شكستهاند بشناسيد.
🔸و لَمْ تَأْخُذُوا بِمِيثَاقِ الْكِتَابِ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي نَقَضَهُ
🔹و بدان تمسك نداريد تا آن كسيرا بشناسيد كه آن را پشت سر انداخته است.
🔸و لَنْ تَمَسَّكُوا بِهِ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي نَبَذَهُ
🔹و هرگز قرآن را چنانچه حق آن است، نخواندهاید تا آن كسى كه آن را سوزانيده بشناسيد.
🔸و لَنْ تَتْلُوا الْكِتَابَ حَقَّ تِلَاوَتِهِ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي حَرَّفَهُ
🔹شما ضلالت را نخواهید فهميد تا هدايت را بدانيد.
🔸و لَنْ تَعْرِفُوا الضَّلَالَةَ حَتَّى تَعْرِفُوا الْهُدَى
🔹و هرگز تقوى و پرهيزكارى را تشخيص ندهيد تا كسى كه از حق تجاوز كرده بشناسيد و چون اين مطالب را فهميديد بدعتها و زورسازيها را ميتوانيد بفهميد.
🔸و لَنْ تَعْرِفُوا التَّقْوَى حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي تَعَدَّى فَإِذَا عَرَفْتُمْ ذَلِكَ عَرَفْتُمُ الْبِدَعَ وَ التَّكَلُّفَ.[۳]
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/11
.............
ارجاعات:
[۱] الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج2 ؛ ص: 126.
[۲] بیانات در دیدار مردم قم – 19 دی 1395.
[۳] الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج 8 ؛ ص: 390، در ترجمهها نیز از "ترجمه كمرهاى، استفاده شده است.
مطالب مرتبط:
ضرورت دشمن شناسی قسمت اول👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای دکتر عبدالملکی در موضوع دستآوردهای انقلاب اسلامی در برنامه چوبخط با موضوع مدیریت جهادی.
✍مقصد جریان عدالت خواهی...
✅سال 1387 رهبری به شیراز آمده بودند، شبی که فردای آن قرار بود رهبری در دانشگاه با دانشجویان دیدار داشته باشند، همراه با دوست صمیمیام "سید مهدی پوریزدان پرست" که دبیر جنبش عدالتخواه در شیراز بود به دانشگاه شیراز رفتیم. صحبت دوستان از این بود که فردا مقابل رهبری چه چیزی گفته شود؟
✅ از بحثهای اصلی آن سالهای بچههای جنبش در شیراز، پروژه برجهای دوقولوی شیراز و برخی اقدامات شورای شهر شیراز همچون طرح هدف ۹۰ و تقسیم ناعادلانه بودجه و امکانات شهری و شاید از همه مشهورتر مقابله دوستان جنبشی با اقدامات دفتر امام جمعه شیراز در اجرای طرح "فلاحت در فراغت" و به قول ما "فلاکت در فلاکت" بود.
✅ فردای آن شب مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخهای رهبری به "فرشید جعفری" نماینده دانشجویان عدالتخواه شیراز، بودم، پاسخهای رهبری برای خیلیهامان و شاید همه تا مدتها قابل هضم نبود. لااقل خودم تا چندسال اخیر نیز متوجه حقیقت توصیه رهبری نبودم.
✅ توصیه اصلی رهبری در این دیدار به دانشجویان و علی الخصوص بچههای جنبش، گفتمانسازی و تصمیمسازی و عدم ورود مصداقی به مبارزه با مفاسد بود.
✅ ظاهر سخن این بود که وقتی فساد را میبینیم، دست روی دست بگذاریم و فقط موعظه کنیم که خوبها خوب باشند، بدها بد نباشند، خوبها بد نباشند، بدها خوب باشند و خلاصه کلیاتی که هر دزد و فاسدی باکمال میل در کنار ما سروده آن را بلندتر سر میداد.
✅ بارها از اساتید خود پرسیدم این حرف رهبری که "مصداق سازی نکنید بلکه گفتمان سازی کنید." یعنی چه؟! و مرثیه خود را مجدد میسرودم اما متاسفانه دریغ از یک جواب قانع کننده...
✅ سخن رهبری در آن روز این بود که اساسا کار دانشجو برخورد مصداقی با فساد نیست بلکه این کار قضات و مسئولین است و دانشجو ممکن است در مصادیق اشتباه کند و یا حداقل اینکه تلاشهای خارج از ساختار او موجب هزینههایی تقریبا بیفایده برای جریان دانشجویی و دانشجویان و القای ناامیدی و یأس به جریان دانشجویی و دانشگاه باشد.
⁉️ کسانی که امروز مشغول پست نوشتن و نقد جنبش عدالتخواه هستند و برخی دوستان جنبشی نیز که عوض رفتار برادرانه و تبیین کننده تیغ تیز برائت جستن را برداشتهاند، بهتر است از خود سوال کنند چقدر به سوالات اساسی بچههای جنبش پاسخ دادهاند؟ چقدر تفاوتهای ولی جامعه و سایرین و ارتباط با او را تبیین نمودهاند؟ چقدر سؤالات تکراری و پاسخهای مکرر رهبری به این سوالات را برایشان تکرار کردهاند؟ چقدر با زبان برادرانه و نه تندتر از جوانان جنبشی به نقد و ارائه راهکار برای بچههای جنبش پرداختند؟
⁉️ چندنفر از عزیزان برای دوستان جنبشی تبیین نمودند که در فضایی که ارزش های اجتماعی عدالت خواهانه نیست، عدالتخواهی از جنس سلبرتیهای دانشجویی و جدا افتاده از مردم و حتی دانشگاه و دانشجو بیفایده است و راهکار بازگشت به مردم است و لااقل از جریان کمونیست و چپ باید آموخت که پایگاه قدرت خود را در تودههای مردم نهاده بود و همچنان جریان ادبی کشور مسخر آن است.
📌در فضایی که آرمان بسیاری از مردم رسیدن به اشرافیت باشد و یک طیف سیاسی با برند اشرافیت وامدار قدرت میگردد، مبارزه با مسئول اشرافی خندهدار است.
📌در فضایی که گفتمان جامعه با ارزشهای عدالتخواهانه همراه نباشد، مصادیق ضد عدالت و فاسد چون علف هرز دائما میرویند و بازی مبارزه با مفسیدن، ثمرهای جز ناامیدی از اصلاح و انباشت خشم از سیستم نخواهد داشت.👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/13
مطالب مرتبط:
عدالتخواهی از جنس فدائیان اسلام👇
https://eitaa.com/sharh_hal/977
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/07
✍"نسخه رحمانی" نسخه مشترک جریان صهیونیسم برای اسلام و مسیحیت...
✅حضرت عیسی(سلام الله علیه و علی نبینا و آله) از انبیاء بنی اسرائیل بودند که با مخالفت علمای بنیاسرائیل مواجه شدند و در کشاکش این مخالفتها قبل از دستگیری، در حالیکه یهودیان گمان میکردند حضرت را دستگیر و به صلیب میکشند، به آسمان عروج میکنند، به تعبیر قرآن: «وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لكِنْ شُبِّهَ لَهُم». (۱۵۷ النساء)
✅بعد از ایشان وصی حضرت عیسی(س) "شمعون" که در اناجیل "پطرس" نامیده شده است به عنوان جانشین ایشان فعالیت خود را ادامه داد. از تعابیر اناجیل برمیآید که مأموریت پطرس عام بود و شامل غیر یهودیان نیز میشد.[۱]
✅قریب به ۱۰ سال پس از از عروج حضرت عیسی مسیح(س) فردی از بزرگان یهود به نام "پولس" که از دشمنان سرسخت مسیحیت بود و "مسیحیان یا به تعبیر یهودیان نوایمانان آن زمان" را به شدت شکنجه و آزار میداد با این ادعا که "نوری از عیسی به سوی او آمده و وی را به پیروی از حق دعوت نموده" به مسیحیت گروید.
✅پولس تمام تفاسیر تورات را میدانست و این موجب جذابیت و حتی گرایش بسیاری از حواریون عیسی به وی شد، او به تدریج انحرافات خود در مسیحیت را آغاز نمود.
او در مقابل اعتراض حواریون حضرت مسیح به این انحرافات پاسخ میداد:
👈«تفسیر من و تو از انجیل متفاوت است.» [۲]
✅با تقابلهای "پطرس(شمعون)" با "پولس" جامعه مسیحیت به دودسته تقسیم گردید با این تفاوت که "پولس" توانست با حمیاتهای جریانهای نفوذی یهودی، اکثریت جمعیت مسیحیان را با خود همراه کند. او عقاید انحرافی زیادی را در مسیحیت نهادیه نمود منجمله:
قربانی شدن مسیح برای گناه مسیحیان و مصونیت بخشی آنها در آخرت؛ باطل اعلام نمودن سایر انجیلها جز قرائتهای او از انجیل؛ حذف عناصر مرتبط با مبارزه با دشمنان خدا و آشتیدادن مسیحیان و یهودیان که به اشکال مختلف علیه مسیحیان توطئه میکردند. [۳]
✅ در واقع پولس از از شخصیتهای اصلی جریان انحرافی بنیاسرائيل و یهود بود.
👈از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است او همان کسی است که تفکر محدود بودن قدرت خداوند و بسته بودن دست او را در یهود نهادینه نمود. «بُولِسَ الَّذِي عَلَّمَ الْيَهُودَ أَنَّ يَدَ اللَّهِ مَغْلُولَة» و خداوند او را در طبقهای از جهنم که مخصوص انحراف دهنگان دین انبیاء است عذاب خواهد کرد. [۴]
👈در روایتی از امام کاظم(علیه السلام) نیز نقل شده است که او کسی است که موجب انحراف گروهی از مسیحیان شد. «بُولَسُ الَّذِي نَصَّرَ النَّصَارَى» [۵]
📌فتنه امروز اسلام نیز همان فتنه بنیاسرائیل و نسخه امروز جریان نفوذی یهود برای اسلام نیز همان نسخه مشابه و با همان انحرافات با تعبیر "اسلام رحمانی" است.
...............................
ارجاعات:👇
[۱] ر.ب: تبار انحراف، ص: ۱۴۵-۱۴۶.
[۲] همان، ص: ۱۴۷.به نقل از: عهد جدید، رساله ئولس به لاطیان باب ۲، شمارههای ۱۱-۱۳.
[۳] همان و الميزان في تفسير القرآن، ج3، ص: 312 و حجة التفاسير و بلاغ الإكسير، جلد ۲ مقدمه، ص: 616.
[۴] ابن قولويه، جعفر بن محمد، كامل الزيارات، 1جلد، دار المرتضوية - نجف اشرف، چاپ: اول، 1356ش، ص: 326.
[۵] ابن بابويه، محمد بن على، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، 1جلد، دار الشريف الرضي للنشر - قم، چاپ: دوم، 1406 ق. ص: 216.
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/15
شرح حال
از همه دوستان علاقهمند به فضای عدالتخواهی که در قم تشریف دارید، دعوت میکنم تا در این هماندیشی شر
✍گزارشی از هماندیشی "عدالتخواهی در مسیر شدن" همراه با لینک صوت جلسه...
✅ بعد از دو نامه برخی از برادران جنبش عدالتخواه و انتقادهای صورت گرفته از این اقدام، محملی دست داد تا به گفتگویی عمیقتر از این کنش و واکنش جزئی، در باب عدالتخواهی و ضرورتهای پیشروی آن بپردازیم.
✅ این هماندیشی و گفتگو بر محور ارائه حجتالاسلام نامخواه با عنوان "عدالتخواهی مجدد و استلزامات نظری آن" و اشکالات و نظرات سایر دوستان طلبه که عمدتا مسبوق به فعالیت در جنبش عدالتخواه بودند، شکل گرفت و در نهایت با صحبتهای "حجتالاسلام فلاح" پایان یافت.
✅ شاید اگر نگاهی امنیتی و محافظه کارانه میداشتیم از انتشار این صوت پرهیز میکردیم اما همانطور که از اسم این برنامه پیداست گفتگویی در باب عدالتخواهی است و نه نظر نهایی و اشتراک آن به معنای اشتراک سایر دوستان در این هماندیشی است.
✅ از جمله محورهای سخن حجتالاسلام نامخواه لزوم تفکر در عدالتخواهی صورت گرفته و استلزامات گامهای بعدی این مسأله بود.
👈 همانطور که در آیه ۴۶ سبأ خداوند دستور به قیام برای خداوند و سپس تفکر میدهند. « قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى وَ فُرادى ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ» وظیفه امروز ما تفکر در این قیام است که اگر این امر صورت نگیرد، اذهان رفتارهای ولی و صاحب را فهم نمیکند و رفتار ولی پوشیده میماند یا دیوانگی تصور میشود.
لینک دانلود صوت جلسه👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/16
http://bayanbox.ir/info/7208628764634208624
شرح حال
✍"نسخه رحمانی" نسخه مشترک جریان صهیونیسم برای اسلام و مسیحیت... ✅حضرت عیسی(سلام الله علیه و علی نبی
✍کلید واژه "اسلام رحمانی"...
✅ خصوصیت کلید واژه این است که وقتی آن را برای خود حل کنی و به حاق آن پی ببری بسیاری از مباحث دیگر نیز به تبع آن برایت حل میشود.
✅ از جمله این کلید واژهها "اسلام رحمانی" است. به تعبیر حضرت آقا: «این "اسلام رحمانی" یک کلیدواژهای است، برای معارف نشئتگرفتهی از لیبرالیسم»
✅ اگرچه "اسلام رحمانی" تفکری با ریشههای عمیق در جریان روشنفکری است اما به خصوصه در دهه اخیر و به ویژه بعد از ۸۸ به کرات در ادبیات جریان غربزده و روشنفکر نمای دینی تکرار میشود.
✅ حتی در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبری در ۷ مرداد ۹۳، آقای دکتر روحانی پس از ذکر معضلات مختلف جهان اسلام راهکار حل این معضلات را تبیین "اسلام رحمانی" برای جهان اسلام معرفی میکند.
✅ چندماه پس از ارائه راهکار و افاضات دکتر روحانی، رهبری بر طبق سنت معمول خود که صحبتهای راهبردی و کلان خود را در دیدارهای رمضانیه انجام میدهند؛ صحبتهای مفصلی در نقد "اسلام رحمانی" در دیدار رمضانیه خود با دانشجویان در ۲۰ تیر ۹۴ ارائه نمودند که گزیدههایی از آن به شرح زیر است:
🔹گاهی یک شعارهایی داده میشود، شعارهای بهظاهر اسلامی که باطناً اسلامی نیست؛ از جملهی چیزهایی که اخیراً خیلی رایج شده و انسان میشنود در نوشتهها و در گفتهها، «اسلام رحمانی» [است]؛
🔹خدای متعال، هم رحمان و رحیم است، هم «اشدّالمعاقبین» است؛ هم دارای بهشت است، هم دارای جهنّم است. خدای متعال، مؤمنین و غیر مؤمنین را یکجور به حساب نیاورده؛ «اَفَمَن کانَ مُؤمِنًا کَمَن کانَ فاسِقًا لا یَستَوون»
🔹اگر منظور از اسلام رحمانی این است که ما به همهی موجودات عالم با چشم رحمت نگاه کنیم، با چشم مودّت نگاه کنیم، این هم درست نیست؛ این هم خلاف قرآن است. صریح قرآن، ناطق برخلاف این حرف است. بله، محبّت و مودّت و مَعدِلت را مخصوص مسلمانها نمیداند؛ میگوید شما که توانایی دارید، نسبت به غیر مسلمان هم بایستی با مودّت و مَعدِلت رفتار کنید، به شرطی که با شما دشمنی نکرده باشند و دشمنی نخواهند بکنند.
🔹قرآن میگوید: «لا یَنهکُمُ اللهُ عَنِ الذَّینَ لَم یُقاتِلوکُم فِی الدّینِ وَ لَم یُخرِجوکُم مِن دِیارِکُم اَن تَبَرّوهُم وَ تُقسِطوا اِلَیهِم؛» [کسانی که] کافرند امّا به شما دشمنی نکردند و دشمنی نمیکنند، با اینها نیکی کنید، با اینها قسط و عدل بهکار ببرید؛ امّا از آن طرف میفرماید که «اَلا تُقاتِلونَ قَومًا نَکَثوا اَیمانَهُم وَ هَمّوا بِاِخراجِ الرَّسولِ وَ هُم بَدَءوکُم اَوَّلَ مَرَّة»؛ با آن کسانی که عهدشکنی میکنند، به بر هم زدن کانون زندگی شما و پیغمبرتان همّت میگمارند و آنها شروع کنندهاند به دشمنی، میخواهید مبارزه نکنید؟ این آیهی قرآن است؛ با خطاب عتابآمیز و گلایهآمیز یا ملامتآمیز میگوید: «اَتَخشَونَهُم؛» از اینها میترسید؟ بعد میفرماید: «فَاللهُ اَحَقُّ اَن تَخشَوه»؛ اگر راست میگویید، اگر مؤمنید، از خدا باید بترسید، نه از این کسان. خب، این هم قرآن است.
🔹اگر معنای "اسلام رحمانی" این است که ما با دشمنانی که علیه اسلام، علیه ایران، علیه ملّت ایران، علیه پیشرفت ایران دارند تلاش میکنند و از هیچ کوششی فروگذار نمیکنند، بایستی با چهرهی محبّتآمیز، با دل صاف و پاک برخورد کنیم، نه، این اسلام نیست.
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/17
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
برشی از #مستند پایان مسیر و چگونه پول بیاعتبار میشود...
✍️معرفی مستند "پایان مسیر و چگونه پول بیارزش میشود."
✅ فرض کنید فردی یک سوم درآمد روزانه شما را به زور از شما بگیرد و هرازگاهی هم یک دفعه و بیخبر به خانه شما بیاید و نیمی از تمام موجودی شما را با زور از شما بگیرد.
چه نفرتی از او به شما دست میدهد؟
✅ حال فرض کنید این فرد همین کار را با همه همسایگان و یا همه اهل شهر شما انجام دهد.
حال چه احساسی نسبت به این فرد دارید؟
و اصلا فرض کنید چنین فردی با تمام مردم یک کشور یا اصلا همه جهان، چنین کاری را بکند؟
چه حالی به شما دست میدهد؟
📌همه ماجرا این است که "نمیدانیم."
✅ نمیدانیم که این اتفاق دائما "هم در ابعاد کشور" و "هم در ابعاد جهانی" در حال وقوع است.
✅ نمیدانیم که دولتها به راحتی با خلق پول بدون پشتوانه، دست در جیب تک تک ما میکنند و یکشبه با بازی کردن با نرخ ارز و بالا و پایین بردن ارزش آن، نیمی از سرمایههای مستضعفین جامعه را به یغما میبرند...
✅ و نمیدانیم دولتی مثل آمریکا چگونه سالهاست، در حال بالا کشیدن بخشی از سرمایههای تک تک مردم دینا است.
✅ و نمیدانیم کسانی که ولع ارتباط با آمریکا، آنها را به هر کاری وا داشتهاست، برای چه سرابی دست و پا میزنند.
◀️ #مستند "پایان مسیر، چگونه پول بیارزش میشود." (END Of The Road ,How Money Became Worthless ) به کارگردانی "تیم دلماسترو" پیرامون سیستم اقتصادی حاکم بر دنیا و فریب بزرگ دولت آمریکا در بهرهکشی از تمام دنیا صحبت میکند.
✅ آمریکاییها بعد از جنگجهانی دوم برای اینکه بتوانند برای همیشه بدون تولید و خلق سرمایه با بهره بردن از سرمایه دیگر کشورها فقط مصرف کنند، با اعطای وامها و کمکهای مالی مختلف به کشورهای دنیا در قالبهایی همچون طرح مارشال، ساختار مالی دنیا را با تعهد به خلق پول با ارزش ثابت و با پشتوانه طلا، به خود وابسته نمودند.
✅ اما بعد از مدتی مثل همیشه، با عهدشکنی برنامهریزی شده از سال ۱۹۷۱م یعنی قریب به ۴۷ سال قبل، تعهد خود مبنی بر چاپ دلار با پشتوانه طلا را منکر شدند و اخاذی از دنیا را آغاز نمود.
✅ هدف اصلی این مستند این است که به مخاطب نشان دهد که مسیر کنونی اقتصاد آمریکا و تمام اقتصادهای متکی برآن به فروپاشی بزرگ اقتصادی منجر خواهد شد.
✅ این مستند در برنامه "افق مستند" به نمایش در آمده و بعد از پخش آن دکتر عبدالملکی از اساتید اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) به توضیحاتی در مورد آن و اقدامات کشورهای مختلف برای حفظ خود از فروپاشی بزرگ اقتصاد دلاری آمریکا، سخن میگویند.
لینک دانلود #مستند👇
http://ofoghtv.ir/program?progNo=6103&episodeId=15807
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/20
.........................
مطلب مرتبط:
#مستند استعمار دلار👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/05/08-3
برشی از #مستند پایان مسیر👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1014
http://bayanbox.ir/info/4324216506116021031
✍اعجاز منطق انبیاء ...
✅ از یکی از دوستانم، احوال برادرش را جویا شدم، میگفت مدتی است در آتشنشانی قم مشغول به کار شده است.
از قول برادرش نقل میکرد:
"چند ماه قبل به آنها مأموریت میدهند که در قسمتی از پشت کوه خضر که مسیر آن شیب تندی دارد، جنازهای پیدا شده است و برای برداشتن آن به آنجا اعزام میشوند. جنازه لباسهای طلبگی و زیراندازی داشته و کتابهای طلبگی هم کنار او بوده، متأسفانه قسمتهایی از بدن او هم توسط حیوانات وحشی خورده شده و جنازه آن طلبه بیچاره که ظاهرا از گرسنگی تلف شده بوده است وضعیت بدی داشته است."
این طلبه اولین و آخرین کسی که به این فضاها وارد شده است، نبوده و نیست.
✅ وقتی به قرآن نظر میاندازیم میبینیم علی رغم اینکه حضرات موسی و عیسی (علیهما و علی نبینا و آله السلام) بیشترین و عجیبترین معجزات را داشتند، قوم آنها بلافاصله بعد از نبود آنها به انحراف کشیده شدند.
👈سامری با قدرت اعجاب آمیز خود، قوم موسی(ع) که عادت به معجزات خارقالعاده کرده بودند را تنها بعد از ده روز از غیبت موسی(ع) گوساله پرست نمود. قوم عیسی(ع) نیز بعد از وی به خرافاتی چون فرزند خدا بودن ایشان و... کشیده شدند.
✅ منبریهایی که عادت کردهاند، روی منبر خواب و کشف و کرامت نقل کنند و دین مردم را به این امور ببندند بهتر است بدانند که بعد از آنها هم احمد الحسنها یا دراویش یا عرفانهای کذایی و... پیدا میشوند که مردم را که هیچ، خودشان را هم با خواب و کشف کرامت به مسلک و آیین خود در میآورند.
✅ آنچه میراث نبوت است و نه فقط میراث پیامبر خاتم(ص)، حکمت است.
👈«وَ إِذْ أَخَذَ اللَّهُ ميثاقَ النَّبِيِّينَ لَما آتَيْتُكُمْ مِنْ كِتابٍ وَ حِكْمَةٍ (۸۱ آل عمران)»
✅ آنچه قرآن از تبلیغ ابراهیم(ع) برایمان نقل میکند:
🔹محاجه منطقی با "ستاره و ماه و خورشید" پرست است. «فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الافِلِينَ (76 انعام)»
🔹محاجه منطقی با بتپرستان است. « قَالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ هَذَا فَسئلُوهُمْ إِن كَانُواْ يَنطِقُونَ (63 الانبیاء)»
🔹محاجه منطقی با نمرودها است. « فَإِنَّ اللَّهَ يَأْتي بِالشَّمْسِ مِنَ الْمَشْرِقِ فَأْتِ بِها مِنَ الْمَغْرِبِ فَبُهِتَ الَّذي كَفَرَ (258 البقره) »
✅ آنچه امروز از امیرالمومنین(ع) باقی مانده است و هر انسانی، چه دیندار و چه بیدین را مجذوب خود میکند، حکمتها و منطق ایشان است. آنچه بیدارگر جاودان و تشکیک ناپذیر است، زبان منطق و حکمت است.
✅برخلاف روشنفکران غربزده، سلوک اسلام ناب در مقابل تودههای مردم از جنس منطق و حکمت و در مقابل ظالمان و زورمندان از جنس قدرت و عزت است.
✅ از جمله ابتلائات آخرالزمان که در روایات مرتبط با ظهور نیز بسیار به آن اشاره شده است و موجب خالص سازی یاران حضرت(عج) میگردد، ریزش ایمانهای وابسته به امور خارق العاده است، ایمانهایی که ریشههای حجت خود را نه در منطق و حکمت بلکه در امور خارق العاده محکم ساختهاند.
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/25
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاخص توسعه انسانی "human development index" یکی از مهمترین شاخصها در تشخیص توسعه رفاه عمومی و کاهش اختلاف طبقاتی در یک جامعه است. این شاخص از بررسی چهار مؤلفه زیر بدست میآید:
1. عمر طولانی یا همان امید به زندگی
2. زندگی سالم از نظر بهداشت
3. شاخص آموزش و تحصیلات
4. استاندارد رفاه عموی و داشتن یک زندگی آبرومندانه
این شاخص توسط دفتر توسعه سازمان ملل "united nations development programme" که مخفف آن undp است، برای سنجش کیفیت زندگی ملتهای مختلف جهان به کار گرفته میشود.
بنا به گزارش این دفتر، از سالهای ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۵ش ایران توانسته است به طور میانگین رتبه اول سرعت افزایش شاخص توسعه انسانی را درجهان به خود اختصاص دهد و از رتبه ۱۱۰ دنیا به رتبه ۶۹ رسیده است.
میانگین رشد شاخص توسعه انسانی در جهان ۰.۶۸ تا ۰.۷۳ درصد بوده است و رشد ایران از دوبرابر متوسط جهانی نیز بیشتر بوده است یعنی به طور میانگین سالانه ۱.۶ درصد این شاخص افزایش داشته است.
البته متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل سیاستهای نئولیبرال دولت غربگرا رتبه ایران در این شاخص کاهش پیدا کرده است.
#دست_آوردهای_ایران
#چهل_سالگی_انقلاب
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/26
شرح حال
صحبتهای دکتر عبدالملکی در موضوع دستآوردهای انقلاب اسلامی در برنامه چوبخط با موضوع مدیریت جهادی.
✅ در این کلیپ دکتر عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در توضیح بخشی از دستآوردهای انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد مروری بر برخی آمارهای اساسی اقتصادی کشور میکنند.
✅ طی چهار ده گذشته از انقلاب، درآمد سرانه واقعی در کشور ایران قریب به 600 درصد رشده کرده یعنی درآمد هر ایرانی تقریبا ۶ برابر شده است و این در حالی است که در این چهل سال جمعیت ما ۳ برابر شده است و این یک اتفاق خارق العاده است.
✅ از ابتدای انقلاب میانگین عمر هر ایرانی قریب به ۲۲-۲۳سال افزایش پیدا کرده است که به گزارش سازمان بهداشت جهانی خارق العاده است، طی این چهل سال ایران یکی از بالاترین آمارهای رشد امید به زندگی را در جهان داشته است.
✅ وابستگی کشور به لحاظ جمعیتی به نفت خام از ابتدای انقلاب تا کنون یک نهم، شده است. در ابتدای انقلاب ایران روزانه ۶ میلیون نفت خام میفروخت درحالی که جمعیت ما زیر ۳۰ میلیون نفر بوده است در حالیکه در حال حاضر با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری کمتر از ۲ میلیون بشکه نفت در روز میفروشیم.
#دست_آوردهای_ایران
#چهل_سالگی_انقلاب
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/26
pdf روند پژوهی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی.pdf
22.44M
✅ "گزارش روند پژوهی 40 سالگی انقلاب" کاری جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) برای "ثبت، ارزیابی و روایت" پیشرفتهای جمهوری اسلامی در ۴دهۀ گذشته میباشد.
✅ در گام اول این طرح نگاهی به آمارهای مؤسسات و سازمانهای بینالمللی پایشگر توسعه در کشورهای مختلف انجام گردیده است و در گام دوم آمارهایی که در آنها جایگاه ایران در ۲۰ کشور برتر جهان قرار دارد، گردآوری شده است.
✅ این گزارش در ۱۴ فصل نظم یافته است.
در فصل اول به آمارهای مرتبط با ظرفیتهای ایران پرداخته شده است و در فصول بعد به ترتیب به آمارهای حوزههای: آموزش، سلامت، کشاورزی، انرژی، صنعت و معدن، فناوری، اقتصاد، ورزش، نظامی، علمی، توسعه انسانی و قدرت جهانی پرداخته شده است.
✅ مقایسه جایگاههای ایران در حوزههای مختلف با توجه به ظرفیتهای موجود آن، محک مناسبی برای قضاوت در زمینه وضعیت مثبت ویا منفی کشور در عرصههای مختلف میباشد.
✅ در فصل آخر این پژوهش نیز پیرامون منابع و مآخذ ارجاع داده شده در آمارها، توضیحاتی داده شدهاست.
#دست_آوردهای_ایران
#چهل_سالگی_انقلاب
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/26
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ "ضریب جینی" مهمترین شاخص در زمینه "کاهش اختلاف طبقاتی" در جامعه است.
✅ این شاخص هرچقدر به صفر نزدیکتر باشد، حاکی از وضعیت بهتری در برابری قدرت اقتصادی مردم میباشد و هرچقدر به یک نزدیکتر شود، حاکی از افزایش شکاف طبقاتی و تمرکز ثروت در دهکهای محدودی از جامعه میباشد.
✅ضریب جینی در دوران پهلوی در دهه ۴۰ برابر با ۰.۵۰۲ بود و با افزایش یکباره قیمت نفت در دهه ۵۰ و با وجود جمعیت قریب به ۳۰ میلیون نفری در کشور به ۰.۴۹۵ رسید.
اما بعد از ۳۵ سال از انقلاب در سال ۱۳۹۲
🔹با وجود اینکه جمعیت کشور قریب به ۳ برابر شده بود،
🔹باوجود اینکه ۱۰ سال از عمر انقلاب در جنگ و شورشهای مختلف طی گردید،
🔹باوجود تحریمهای بسیار زیاد آمریکا و همپیمانان او در این سالها
این شاخص به رقم ۰.۳۷۳۶ رسید و این حاکی از کاهش قابل توجه شکاف طبقاتی در طول عمر انقلاب نسبت به دوران پهلوی میباشد.
✅براساس گزارش بانک جهانی میزان اختلاف طبقاتی در این سالها درکشور ایران با وجود همه مشکلات، برحسب ضریب جینی، از کشورهایی چون: آمریکا، روسیه، ترکیه، قطر، چین، آرژانتین، مالزی، شیلی و... کاهش بیشتری داشته است.
#دست_آوردهای_ایران
#چهل_سالگی_انقلاب👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/26
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ وقتی میخواهیم وضعیت کنونی ایران را بررسی نموده و در مورد آن قضاوت کنیم، لازم است وضعیت فعلی را مثلا با چهل سال قبل از خود مقایسه کنیم نه با وضعیت کنونی یا سابق کشورهای دیگر...
✅ وقتی صحبت از این میشود که بر اساس آمارهای مختلف جهانی از ضریب جینی در ایران، فاصله طبقاتی نسبت به دوران پهلوی، به طور مستمر در چهل سال گذشته کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1044
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/26
◀️ میگویند" توزیع عادلانه فقر هنر جمهوری اسلامی بوده است. اگر ثروت عمومی نیز افزایش یافته بود آنگاه کاهش فاصله طبقاتی ارزشمند میشد."
✅ برای تشخیص افزایش ثروت عمومی و قدرت اقتصادی هر کشور ۲ شاخص اصلی (GNP) و (GDP) مطرح است.
🔹شاخص تولید ناخالص ملی (GNP) یعنی مجموع سرمایههای تولید شده در کشور توسط مردم و دولت به علاوه درآمدهای حاصل از سرمایهگذاریهای ایرانیان در خارج از کشور که به داخل کشور میآید.
این رقم نسبت به قبل از انقلاب قریب به ۲ برابر شده است.
🔹شاخص تولید ناخالص داخلی(GDP) یعنی مجموع سرمایههای تولید شده در کشور توسط مردم و دولت به علاوه سرمایههای حاصله از سرمایهگذاریهای خارجی درون کشور. این رقم نسبت به قبل از انقلاب قریب به ۳ برابر شده است.
یعنی از میزان ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیارد دلار در سالهای پایانی رژیم پهلوی به بیش از ۵۴۰ میلارد دلار رسیده است.👇
https://www.mashreghnews.ir/news/829965
#دست_آوردهای_ایران
#چهل_سالگی_انقلاب👇
http://sharhhal.blog.ir/1397/09/26
شرح حال
آمارها و تحلیل کذب هاشمی نمونهای مشابه مصاحبه ظریف برای تضعیف نیروهای نظامی کشور. نیروهایی که علاوه
✅ برای خلع سلاح ماموریت دارند؟!
✍ مدیرانی که بودجه دفاعی کشور را در لایحه بودجه 98 به نصف کاهش داده اند، ادامه همان فکر منقرضی هستند که می گفت روزگار فردا روزگار گفتمان و مذاکره است نه موشک. همان ها که بر خلاف واقعیت ها گفتند آلمان و ژاپن پیشرفت کردند چون پس از شکست در جنگ جهانی، بودجه نظامی را کم کردند!
🔹آقای هاشمی گفته بود "اگر میبینید آلمان و ژاپن این روزها محکمترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را میبردند و از این رو با این اقدام پولهایشان آزاد شد و بهدنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانشبنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیبپذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است"!
♦️ بر خلاف این ادعا و طبق اعلام موسسه تحقیقات صلح استکهلم، آلمان و ژاپن در سال 2015 در رده بالای اختصاص بودجه نظامی در جهان بودهاند. ژاپن با اختصاص 40.9 میلیارد دلار (طبق اعلام موسسه بینالمللی مطالعات استراتژیک) در سال 2015 در رتبه هشتمین کشوری قرار گرفت که بیشترین بودجه نظامی را در جهان دارد.
🔹پس از ژاپن نیز، کشور آلمان با اختصاص 36.7 میلیارد دلار در رتبه نهم قرار گرفته که حدوداً 4 برابر بیشتر از بودجه دفاعی ایران (قبل از کاهش فعلی بودجه دفاعی کشورمان به نصف!) بوده است.
🔸بر اساس فهرست
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2034rank.html
که هزینههای نظامی کشورها را طبق درصد تولید ناخالص داخلی کشورها درج کرده، کشورمان قبل از اقدام اخیر و عجیب دولت، با یک و 7 دهم درصد، در رده 93 دنیا قرار داشته است.
♦️هماکنون کشورهایی مثل امارات، ترکیه، عراق و حتی رژیم صهیونیستی بودجههای به مراتب بالاتری نسبت به ایران دارند. کشورهایی مثل کویت، قطر و اردن هم که بسیار کوچک هستند نیز، به تناسب جمعیت و وسعتی که در برابر ایران دارند، بیشتر از ایران بودجه دفاعی به نیروهای مسلح خودشان تخصیص دادهاند.
🔹ما با توانمندی نظامی توانستیم مقر دو گروهک تروریستی داعش و حزب دموکرات را پس از اقدامات تروریستی شان علیه ایران، با موشک منهدم کنیم. و ابهت ناو آمریکایی را که برای قدرت نمایی به خلیج فارس آمده بود، با همین اقتدار فرو ریختیم. ما جزو رکودداران پایین ترین بودجه های نظامی در منطقه هستیم. کسانی که مدام سایه تهدید و جنگ را پررنگ می کنند و مردم را می ترسانند، چرا به بودجه دفاعی که می رسند، با تهور و بی خردی تمام، آن را به نصف کاهش می دهند؟
♦️آنها نفوذ زده اند؟ یا ماموریت خلع سلاح و خود تحریمی و خود تضعیفیی دارند؟ یا کلا از مرحله پرت هستند و نمی فهمند؟! اگر این سومی است، چرا بر بودجه ریاست جمهوری و برخی محافل دولتی مشابه اضافه می کنند؟ به قول معروف، اگر اهل غش کردن در تعزیه هستند، چرا همیشه سمت زنانه غش می کنند؟ چرا تصمیم گیری و تصمیم سازی ها یشان، غالبا و تصادفا! هم پوشان با نقشه دشمن در می آید؟
🔹آیا این طیف شهادت ندادند و اعتراف نکردند مذاکره با آمریکای بدعهد، دیوانگی است؟ پس چرا همچنان با منطق خسارت بار خود تضعیفی و کاهش توان دفاعی به موازات دیپلماسی التماسی زمین خورده رفتار می کنند؟!
نویسنده: محمد ایمانی
شرح حال
آیت الله شاهرودی از مراجع تقلیدی بودند که با وجود مراتب بسیار بالا و شئون مختلف علمی، افتخار خدمت به
♦️ یار و مددکار انقلاب...
◾️ مرحوم آیتالله العظمی هاشمی شاهرودی می فرمود: ابتدای طلبگیام هنگامی که کتاب صَمدیّه میخواندم [در سن ۱۴ سالگی]، برای تلبس به لباس مقدس روحانیت، خدمت آیتالله العظمی خوئی رسیدم، اشک در چشمان ايشان حلقه زد و فرمود:
" آرزو داشتم مرجعیت را به پدر شما تحویل دهم که تقدیر نبود و مرحوم شد... حال خوشحالم که تحویل شما خواهم داد."
◾️با آنکه پدرش سیدعلی شاهرودی از شاگردان برجسته آیتالله خوئی بود، ولی ایشان در مکتب شهید سید محمدباقر صدر(ره) تربیت شد. پس از تبعید امام خمینی(ره) به نجف، در زمره شاگردان ایشان قرار گرفت و در جلسه درس ولایت فقیه امام خمینی در نجف شرکت میکرد. استادش شهید صدر به او میفرمود: "درس آیتالله خمینی را ادامه بده؛ زیرا از دل این درس، حکومت اسلامی بیرون خواهد آمد."
◾️ وقتی شهید صدر عرصه را بر خود و شاگردانش نا أمن دید و بوی شهادت به مشامش رسید، شاگردش سیدمحمود شاهرودی را از طریق کویت به ایران فرستاد تا یار و مددکار انقلاب امام خمینی باشد و در نامهای به مرحوم امام، وی را معرفی کرد.
◾️در ایران نماینده علیالإطلاق شهیدصدر بود. پس از مدتی امام خمینی به ایشان فرمود به قم بروید و درس خارج فقه و اصول را آغاز کنید. درس ایشان در قم یکی از درسهای مهم به حساب میآمد که طلاب زیادی هم در آنشرکت میکردند.
◾️ با اطمینانخاطر میتوان گفت آیتالله العظمی شاهرودی با آن جایگاه رفیع علمی، اگر با حوزه سنتی و غیرانقلابی کنار میآمد و در انقلاب ایران ذوب نمیشد و تابع بی چون و چرا رهبری نبود، امروز جایگاه والا و مریدان گستردهای در فضای حوزه غیر انقلابی داشت و یکی از مراجع مهم حوزه سنتی بود، تنها عیب او روحیه انقلابی و اطاعت از ولی أمر زمانش بود.
عاشَ سَعِیداً وَ ماتَ سَعِیداً
🔰حسین جلالی:👇
http://eitaa.com/joinchat/3376414733Cd4a3b5953e
✍چالش دائمی جبهه حق...
✅ اگرچه عالم بر پایه حق و حقیقت شکلگرفته است اما غالبا آنچه در نگاه غیر دقیق نمود و تظاهر خارجی دارد، باطل است؛ باطل چون کف روی آب اگرچه حقیقت و عمقی ندارد اما ظاهر حق را پوشانده است.
✅ باطل که حقیقت و وجودی ندارد، به واسطۀ تلبس به حق، به حیاة خود ادامه میدهد. « تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْباطِلِ»[1]
✅ به تعبیر امیرالمؤمنین(ع):
🔹اگر باطل برهنه و خالص بود بر انسان خردمند پنهان نمیماند.
« فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ لَمْ یَخْفَ عَلَى ذِی حِجًى»
🔹و اگر حق و حقیقت خالص و بیپیرایه از باطل مینمود اختلافی حاصل نمیشد.
«وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ لَمْ یَکُنِ اخْتِلَافٌ»
🔹ولى مشتى از حق و مشتى از باطل گرفته و آمیخته شود و با هم پیش آیند،
« وَ لَکِنْ یُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَیُمْزَجَانِ فَیَجِیئَانِ مَعاً»
🔹اینجاست که شیطان بر دوستان خود چیره شود و آنها که از جانب خدا سبقت نیکى داشتند نجات یابند.
«فَهُنَالِکَ اسْتَحْوَذَ الشَّیْطَانُ عَلَى أَوْلِیَائِهِ وَ نَجَا الَّذِینَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنَى.»[2]
✅ امروز که به چهلسالگی انقلاب رسیدهایم با چالشی از جنس چالش همیشگی جبهه حق مواجه هستیم. چالش "تغییر نظام محاسبه مؤمنین" توسط جریان باطل و طاغوت و تلاش برای به اشتباه انداختن مردم.
👈«الَّذینَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إیماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»
🔹کسانی که برخی از مردم به آنان گفتند: «مردمان براى [جنگ با] شما گرد آمدهاند پس، از آن بترسید.» ولى عوض ترسیدن و باور نمودن این سخن، بر ایمانشان افزوده شد و گفتند: «خدا ما را بس است و نیکو حمایتگرى است.»
👈«فَانقَلَبُواْ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَّمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَ اتَّبَعُواْ رِضْوَانَ اللَّهِ وَ اللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ»[4]
🔹نتیجه این ایمان به خدا و عدم تغییر نظام محاسباتشان این شد که با نعمت و بخششى از جانب خدا، [از میدان نبرد] بازگشتند، در حالى که هیچ آسیبى به آنان نرسیده بود، و هم چنان خشنودى خدا را پیروى کردند، و خداوند داراى فضلی عظیم است.
✅ تاریخ مستمر فراز و فرودهای تقابل حق و باطل را که ورق میزنیم، صحنهای از غلبه باطل بر حق را نمییابیم الا اینکه قبل از آن نظام محاسبات مؤمنین به واسطه "تلبس حق بباطل" و شبهات تغییر یافته است.
✅ هرچه تاریخ به پیش میرود پیچیدگیهای تکراری آمیختگی حق و باطل پیچیدهتر میشود؛ پیچدگیهای حاصل از تلاش نافرجام شیاطین در خدمت ارتقای فهم حق و مؤمنین.
http://sharhhal.blog.ir/1397/10/04
___________________________
ارجاعات:👇
۱. از جمله محورهای اصلی جریان باطل در طول تاریخ جریان بنیاسرائیل هستند. خداوند در آیه ۷۱ سوره مبارکه آل عمران این جماعت را به این دلیل مؤاخذه میکند: «یا أَهْلَ الْکِتابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَکْتُمُونَ الْحَقَّ»
۲. (ط - الإسلامیة) ؛ ج1 ؛ ص54
۳. آل عمران ۱۷۳-۱۷۴
مطلب مرتبط:👇
نسخه غربگرایان و نسخه جریان حزبالله برای پایان یافتن دشمنیها
http://sharhhal.blog.ir/1397/08/11-1
✍گزیدههایی از مقاله شهید آوینی با عنوان «دولت پایدار حق فرا می رسد»...
✅ "تغییر" لازمه وجود جهان است و "زمان" لفظی است بیانگر همین تغییر. عالم هستی "ذات واحد" است متحول، و درست خلاف آنچه می پندارند، این تحول علت وجود زمان است، نه بالعکس.
✅ مولایمان علی (ع) که فرموده «اتزعم انک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر...» این سخن فقط استعارهای ادبی نیست. تاویل این سخن آن است که در حقیقت این انسان است که او را باید "عالم اکبر" دانست، نه عالمی که بیرون از وجود انسان تا لا یتناهی گسترده است. مفهوم "بیرون" و "درون" اینجا درهم میریزد. در ظاهر، بشر جزئی از عالم هستی است و اما در باطن، عالم هستی آینه تجولات درونی بشر است.
✅ اگر در ماثورات دینی ما هست که پس از برقراری حکومت عدل جهانی _ که غایت تکاملی مقام جمعی بشر است _ قیامت صغرا نیز واقع میشود و همه عالم هستی در هم میریزد و نظام دیگری به خود میگیرد، از همین جاست.
✅ من نمیدانم بدون تفکر و تامل در "طرح کلی عالم" چگونه میتوان به حقیقت رسید. مورچهای که تلاش میکند تا آذوقه زمستانش را جمع آورد نه در عالم تامل میکند و نه خود را میشناسد، و همین که بشر در طرح کلی عالم میاندیشد و در جست و جوی حقیقت است معلوم میدارد که او روحآ امکان محیط شدن بر عالم هستی را دارد، اگر چه جسمآ به خاک وابسته است.
✅ این عقل جدید چه میتواند دریابد که "هبوط از برزخ یا بهشت مثالی وجود بشر به ارض اسفل" یعنی چه؟ این عقل جدید چگونه می تواند طرح کلی حیات بشر را در قصه آفرینش آدم دریابد؟
✅هرگز بشر به وضع موجود رضا نمیشود و به آنچه دارد بسنده نمیکند، چرا که از وضع موعود صورتی مثالی دارد منقوش در فطرت ازلی خویش، و تا وضع موجود خویش را با این صورت مثالی و موعود منطبق نبیند دست از تلاش بر نمی دارد.آیه «یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملا قیه »[انشقاق/6] تاویلی دارد و آن اینکه غایت تلاش انسان "لقای حقیقت" است.
✅ اگر شیطان نمیبود که انسان را از بهشت حقیقت مثالی وجود خویش به زیر آورد، او قابلیت "تلقی کلمات" و "توبه" پیدا نمی کرد. " انا لله و انا الیه راجعون " "دایره کاملی" است که عالم هستی را معنا میکند. تلاشی که این انسان بر مهبط خویش برای رجعت به حقیقت وجود خود می کند مجموع تحولات تاریخی است که از حجت اول تا حجت آخر روی می دهد.
✅ تعبیر "دهکده جهانی" نشان میدهد که آخر الزمان و عصر ظهور موعود رسیده است، چرا که آن تحول عظیم که بشر در انتظار آن است باید همه بشریت را شامل شود _که خواهد شد. در این آخرین عصر جاهلیت است که بشر در حیثیت کلی وجود خویش از آسمان معنوی هبوط خواهد کرد _ که کرده است _ و در همین عصر است که بشر در حیثیت کلی وجود خویش "توبه" خواهد کرد، که با پیروزی انقلاب اسلامی درایران _ که ام القرای معنوی سیاره زمین است _ این عصر نیز آغاز شده و می رود تا بالتمام همه زمین و همه بشریت را فراگیرد.
✅ عصر توبه انسان در حیثیت کلی وجود آغاز شده است و او میرود تا خود را باز یابد. آن که حقیقت را فراموش کند، به مصداق«نسوا الله فانسیهم انفسهم»[حشر/19] خود را گم خواهد کرد و انسان امروز در یک رویکرد دیگرباره به حقیقت، میرود تا خود را باز یابد.
✅ همه نظاماتی که بشر از چند قرن پیش در جست وجوی یوتوپیای لذت و فراغت _ که همان جاودانگی موعود شیطان است برای آدم فریب خورده _ به مدد علم تکنولوژیک بنا کرده است یکی پس از دیگری فرو خواهد پاشید و خلاف آنچه بسیاری میپندارند، آخرین مقاتله ما _ به مثابه سپاه عدالت _ نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است، که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیر پاتر است. اگر چه این یکی نیز و لو "هزار ماه" باشد به یک "شب قدر" فرو خواهد ریخت و حق پرستان و مستضعفان وراث زمین خواهند شد.
متن کامل مقاله:👇
http://defapress.ir/fa/news/77491