eitaa logo
شرح حال
1.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
115 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💵۳ از ۶ 🔸بخش دوم: علتهای افزایش نرخ ارز چیست؟!علتهای راهبردی تر و ساختاری‌تر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💵۴ از ۶ 🔸دو راهبرد حیاتی کنترل نرخ ارز چیست؟= دو اشتباه راهبردی دولت فعلی در عدم اجرای کامل این راهبردها چه بود؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💵۵ از ۶ 🔸راهبردهای دیگر کنترل نرخ ارز شامل چه مواردی است؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💵۶ از ۶ 🔸پ.ن: آیا متغیر مهم رشد نقدینگی در شرایط فعلی هم اثری بر نرخ ارز دارد؟ چرا و چگونه؟
هر کتاب داستانی یا رمان یا قوانین و فیزیک و ... را یکی دوبار بخوانیم خسته می‌شویم و دیگر نمی‌خوانیمش. راحت‌ترین و جذاب‌ترین کتاب‌ها برای مطالعه رمان و شعر است و آنها را هم دو سه بار بخوانی دیگر حوصله نمی‌کنیم بخوانیم. اما مناجات‌ها و قران و کتب آسمانی اینطور نیستند، قرآن با اینکه بخش زیادی از آن بیان احکام است اما خواندش خسته کننده نیست، چون قرآن و مناجات‌ها از جنس فقط خواندن و اطلاعات کسب کردن یا خیال پردازی و همراه شدن با عالم شاعر و نویسنده نیستند، بلکه از جنس گفتگو و شنیدن با یک موجود زنده هستند، از جنس گعده گرفتن و هم‌نشینی، به همین خاطر مخاطب آنها از خواندن آنها خسته نمی‌شود. به تعبیر نقل شده از امیر المومنین: 👈 «لاَ تُخْلِقُهُ كَثْرَةُ اَلرَّدِّ وَ وُلُوجُ اَلسَّمْعِ» هراندازه هم قرآن تکرار شود و به گوش بخورد کهنه نمی‌شود. اگر می‌خواهیم این حالت زنده و با طراوت بودن قرآن و مناجات برایمان همیشه حفظ شود، باید به جنس آن دقت کنیم و با مخاطب زنده و حاضر خود وارد گفتگو و شنیدن شویم. ..... کلیپ‌هایی در همین رابطه:👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/4795 https://eitaa.com/sharhe_hal/4796
مشغول مطالعه بودم که به حدیث بسیار جالب و امیدوارکننده‌ای در مورد یاران حضرت حجت(عج) در عصر ظهور برخوردم؛ روایت از منابع اهل سنت است: 👈 «"لا تزال طائفة من أمتي يقاتلون على أبواب بيت المقدس و ما حولها و على أبواب أنطاكية و ما حولها و على أبواب دمشق و ما حولها و على أبواب الطالقان و ما حولها ظاهرين على الحق» پیوسته گروهی از امت من در نزدیکی بیت‌المقدس و اطراف آن و انطاکیه (شهری در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه) و اطراف آن و در نزدیکی شهر دمشق و اطراف آن و در طالقان (محدوده رشته کوه البرز) و شهرهای اطراف آن در حال جنگ برای پشتیبانی از حق هستند. 👈 «لا يبالون من خذلهم ولا من نصرهم» همراهی و عدم همراهی دیگران برایشان مهم نیست. 👈 «حتى يخرج الله كنزه من الطالقان فيحي بهم دينه كما أميت من قبل» این مقاتله پیوسه برای پشتیبانی آنها از حق ادامه می‌یابد تا وقتی که گنج‌های طالقان بیرون آید و به واسطه آن دین زنده شود، همانطور که پیش از آن مرده بود. ..... پی‌نوشت: در مورد گنج طالقان در روایات گفته شده است که این گنج طلا و نقره نیست بلکه انسان‌های بسیار با ایمان و مستحکم و با اراده هستند. 👈 «لَهُ کنْزٌ بِالطَّالَقَانِ مَا هُوَ بِذَهَبٍ وَ لَا فِضَّةٍ وَ رَایَةٌ لَمْ تُنْشَرْ مُنْذُ طُوِیَتْ وَ رِجَالٌ کأَنَّ قُلُوبَهُمْ زُبَرُ الْحَدِیدِ لَا یَشُوبُهَا شَک فِی ذَاتِ اللَّهِ أَشَدُّ مِنَ الْحَجَرِ لَوْ حَمَلُوا عَلَی الْجِبَالِ لَأَزَالُوهَا...» 📖 منبع: کتاب کنز العمال متقی هندی (از علمای حنفی مذهب قرن ۹) جلد۱۲، صص ۲۸۳ - ۲۸۴، حدیث 35054. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
در روایت دیگری از کتاب کنزالعمال متقی هندی از علمای اهل سنت، آمده است، روزی امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در روز جمعه از منبر بالا رفتند و خطبه خواندند درحالی که دور حضرت را ایرانیان گرفته بودند، اشعث بن قیس برخواست و گفت: «غلبتنا عليك هذه الحميراء» این سرخ‌رویان بر ما نسبت به تو غلبه کرده‌اند. حضرت پاسخ دادند: «من يعذرني؟ أما والله لقد سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: ليضربنكم على الدين عودا كما ضربتموهم عليه بدأ» چه کسی می‌تواند این کار من را توجیه کند؟ همانا به خدا قسم از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که می‌گفت: اینها برای بازگشت شما به دین به سختی با شما می‌جنگند همانگونه که شما در ابتدا برای دین آوردن با آنها جنگیدید. ..... پی‌نوشت: این روایت در منابع شیعه و معاصر نیست که کسی بگوید این را جعل کرده‌اند برای حق انگاری خودشان! ظاهرا هم منظور ایرانیان و اعراب همان زمان امیرالمؤمنین نبوده‌اند چراکه آن زمان پایگاه اصلی اسلام در همان سرزمین اعراب و میان آن مردم بوده است. ان شاء الله ما مصداق این روایت باشیم، اما در هر صورت اگرچه موقتا عربستان کمی سر عقل آمده و ما اهل صلح و سازش با کشورها به ویژه همسایگانمان هستیم اما در هر صورت آخرش، یک جایی دو خط اسلام ناموازی ما و عربستان باهم تلاقی خواهند کرد. ..... 📖 منبع: کتاب کنز العمال متقی هندی (از علمای حنفی مذهب قرن ۹) جلد ۴، صص ۶۱۳، حدیث ۱۱۷۷۲. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍ راهکار عملی حل مساله بدحجابی ... 🔻 ابتدای انقلاب چه اتفاقی افتاد که به یکباره فضای بسیار بد حجاب جمع شد؟ ما بعد از انقلاب راهپیمایی چند روزه چند هزار نفری زنان برای مخالفت با حجاب را داشتیم، تا مقطعی هنوز زنان به آرایشگاه‌های مردانه می‌رفتند و سینمای کذایی هم هنوز فیلم‌هایش را پخش می‌کرد و... اما همه اینها خیلی زود جمع شد و شاید قریب به یک دهه اصلا معضلی به نام بدحجابی در کشور مطرح نبود. ⁉️ آیا در این تغییر شکل یکباره جامعه، آن زنانی که تا دیروز با موها و ساق‌های لخت بیرون می‌آمدند به یکباره متحول شدند؟ نه! خیلی‌‌هایشان همچنان اگر می‌توانستند، همانطور بیرون می‌آمدند، در مجالس خصوصی هم همان‌شکلی بودند و بعدها هم بچه‌ها و نوه‌هایشان کم کم به همان سمت رفتند و حالا دارند راحت بیرون می‌آیند. 🔻 چند روز پیش خاطرات خانم گوهر الشریعه دستغیب که از دانشجویان زمان پهلوی بوده است را می‌خواندم، نوشته بود: پوشیدن دامن بالای زانو در دانشگاه عادی بود و خیلی از خانم‌هایی که واقعا باحجاب بودند وقتی به دانشگاه می‌آمدند برای اینکه مشکلی نداشته باشند و مسخره نشوند و استادها با آنها لج نکنند حجابشان را برمی‌داشتند، پسرها هم کراوات می‌زدند و عقاید مذهبیشان را پنهان می‌کردند! 🔻در دوره بعد از انقلاب که تا مدتی ظاهرها اصلاح شد، سطح حجاب و پوششی که واقعیت جامعه بود هم ارتقاء یافت و راحت می‌توان گفت بدحجاب‌های امروز در حد زنان عادی، دوره قبل از انقلاب هستند. 🔻 دین می‌خواهد ابتدا ظاهر را ولو ظاهرا درست کند تا بتواند بعد برود سراغ باطن، چون در جو ظاهری خراب، نمی‌شود باطن‌ها را راحت درست کرد. 🔻 توده جامعه پیرو جو غالب هستند و بعد از انقلاب جو غالب به دست جریان مذهبی افتاد، به همین خاطر هم خیلی راحت ظاهر جامعه پیرو این جو غالب شد اما متاسفانه بعد از انقلاب به مرور جو غالب جامعه کم کم از دست طیف مذهبی خارج شد و مجددا جریانی که غرب زده و بی‌اعتقاد به دین بود کرسی‌های اثرگذار اجتماعی را بدست گرفت. 🔻 بعد از انقلاب به مرور غلبه در طیف‌های معلم و دکتر و وزیر و وکیل و پول‌دارها و صاحبان قدرت و سلبریتی‌ها و... از جنس جریان غیر مذهبی شد و وقتی عملا طبقه الگو و مطلوب جامعه از این جنس باشند غلبه فرهنگی و اجتماعی با آنها می‌شود. 🔻 توده مردم به جریان غالب اجتماعی نگاه می‌کنند، حالا شما هرکار می‌خواهی بکن! با از خودگذشگی روی برف تحصن کن تا به مسئولین فشار بیاوری! مسئول چکار کند؟ چندتا را تغییر دهد و چندجا را تعطیل کند؟ کاسه ماست بزن توی سر خانم بدحجاب، هرکار می‌خواهی بکن! تا وقتی شما در خانه نشسته‌ای و دختر من و شما به مدرسه می‌رود معلمش بدحجاب است، دکتر می‌رود دکتر بدحجاب است، سر کار می‌رود مدیرش بدحجاب است، مشاوره می‌رود، مشاورش بدحجاب است و... هرچه می‌خواهی تلاش کن اما دختر من و تو به دنبال آن الگویش می‌رود. 🔻 امروز نوبت انقلاب دومی است برای غلبه دوباره جریان مذهبی البته از پله‌ای بالاتر از گذشته برای رسیدن به شرایطی پایدارتر و ارتقاء یافته‌تر. ...... 📌 پی‌نوشت: جریان غیر مذهبی ظهور و بروزش، سر و صدایش، جلوه‌گریش خیلی بیشتر از جریان مذهبی است، برخلاف جریان مذهبی که معمولا ساکت و پنهان است. به همین خاطر جریان غیر مذهبی حتی اگر هم واقعا کمتر باشد راحت‌تر غلبه ظاهری اجتماعی پیدا می‌کند و این زحمت مضاعفی برای جریان مذهبی طلب می‌کند. https://eitaa.com/sharhe_hal
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این چند دقیقه از آنچه در دو سال کرونا بر ما گذشت را مرور کنید. یک جنگ رسمی از روایت‌ها در جامعه برقرار بود و جماعتی همیشه یک سوی این روایت بودند و حالا که تب کرونا کاملا خوابیده است مروری کنیم بر این روایت‌ها و اینکه ما کدام طرف ایستاده بودیم؟! این جنگ ادامه دارد... @sharhe_hal
دوستانی که قم هستند، هر شب حسینیه فاطمیون کنار پارک کودک برنامه‌های بسیار عالی دارد. ساعت ۱۰ بعد از یک گعده دلنشین قرآنی، سخنرانی به مدت تقریبا ۴۵ دقیقه شروع می‌شود، بعد حاج مهدی سلحشور حدود یک ساعت مناجات ابوحمزه همراه روضه می‌خوانند و آخر کار هم ۲۰ دقیقه‌ای سینه‌زنی دارند. واقعا همه برنامه‌ها از حلقه قرآن تا سخنرانی و مناجات همه عالی است و فرصت بی‌نظیری برای ساکنین قم فراهم است. شب‌ها شبکه افق هم برنامه‌های مناجات حرم امام رضا (علیه السلام) را پخش می‌کند.
تصویر لحظه خداحافظی شهید مدافع حرم سید مصطفی صادقی از دو دختر شش ساله و سه ساله‌اش ➖دست‌نوشته این شهید بزرگوار که بر سنگ مزارشان نیز حک شده است: نرخ رفتن به سوریه چند است قدر دل کندن از دو فرزند است.😭 ..... جا داره تصویر این خداحافظی رو قاب کنیم جایی بگذاریم که جلو چشممون باشه و بدانیم بقیه چه هزینه‌هایی در مسیر حفظ اسلام و مسلمین داده‌اند و می‌دهند. اطلاعات بیشتر @sharhe_hal
این موتورهایی که این چندسال می‌بینید خیلی زیاد و پرفروش شده‌اند، اگرچه موتورهای خیلی خوبی هستند و الحمد لله عمده آنهامحصول داخل است، اما قیمت معمول آن‌ها از ۶۵ میلیون به بالا است. یکی از علت‌های رونق گرفتن بازار موتور، کوتاه شدن دست خیلی از مردم از بازار خودرو است. توان خرید مردم در سال‌های اخیر پایین آمده از ماشین به موتور رسیده‌اند. خسارت‌های رویکرد اشتباه سال‌های گذشته اینطور جاهاست که خود را نشان می‌دهد! کارخانه‌های خودرو سازی ما چندتا ماشین ارزان داشتند اما یکی یکی ماشین‌های ارزان آنها حذف شد بدون جایگزین و در بازار انحصاری با کمبود خودرو شرکت‌های خودرو سازی برای حفظ سود بیشتر و کلاسشان هم که شده خودروهای لوکسشان را تولید می‌کنند و مردم بیچاره باید موتور سوار شوند! https://eitaa.com/sharhe_hal
از امیرالمؤمنین (علیه السلام) روایت است: 👈 «قُوتُ اَلْأَجْسَادِ اَلطَّعَامُ وَ قُوتُ اَلْأَرْوَاحِ اَلْإِطْعَامُ» خوراک مایه قوت جسم‌ها غذا است، و خوراک مایه قوت روح‌ها غذا دادن است. در آیه ۱۰۳ سوره توبه خداوند تبارک و تعالی به پیامبر اکرم می‌فرماید: 👈 «خُذ مِن أَموَٰلِهِم صَدَقَةٗ تُطَهِّرُهُم وَتُزَكِّيهِم بِهَا» از اموالشان صدقات را دريافت كن چراکه به سبب این گرفتن صدقات آنها را پاك می‌كنى و رشد و تكامل مى‌دهى؛ بیش از آنکه فقیر به کمک کردن ما نیاز داشته باشد، ما به کمک کردن به او نیاز داریم، بیش از آنکه میهمان ما از مهمانی شدن توسط ما بهره ببرد، ما از میهمانی دادن و اطعام کردن به او بهره می‌بریم. اشتباه می‌کنند کسانی که می‌گویند در مساجد و حسینیه‌ها از مردم پول جمع نکنید و با موقوفات یا از طریق افراد سرمایه‌دار هزینه‌های مسجد و حسینیه را تامین می‌کنند، چون همه باید در کمک کردن سهیم شوند، این مشارکت در کمک‌کردن خودش یک امر تربیتی و موجب پاک شدن مردم است. ..... 📌 پی‌نوشت: البته در نحوه جمع آوری کمک می‌شود خلاقیت به خرج داد و شیوه‌هایی که اخلاص و کرامت مردم و متولی بیشتر حفظ شود را اجراء کرد. مثلا عوض هر روز، هر هفته یا ماه پاکت‌هایی بین مردم توزیع شود تا هرکس هرچه دوست داشت در پاکت‌ها بگذارد یا کارتخوان را به خود فرد کمک کننده دهیم تا مبلغ را واریز کند. https://eitaa.com/joinchat/3499884818C4a82ae00a1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک ارائه نسبتا خوب از تاریخ معاصر، اواخر قاجار و دوره پهلوی اول. این دسته بندی و روایت را لازم است به اشکال مختلف بشنویم و حفظ باشیم. آقای دکتر حسن محمدی https://eitaa.com/sharhe_hal
سلام خدمت دوستان عزیزانی که قم هستند توجه داشته باشند که برخی از طلاب تبلیغ هستند اما خانواده‌هاشون به خاطر مدرسه بچه‌ها قم آمدند، خیلی از این خانواده‌ها بچه نوزاد دارند و بچه‌ مدرسه‌ای اونها هم کوچیکه. ممکنه خریدی داشته باشند، کاری که نیاز به همکاری با اونها باشه، حداقل کار اینه که هر وقت می‌رویم نانوایی برای آنها هم نان تهیه کنیم یا خریدی اگر دارند انجام دهیم و... بی‌توجه نباشیم.🌷 @hamidreza_baghery
مطلع شدم چند نفر از دوستان شرایط بالا را دارند و بنده با افتخار اگر کاری از دستم بر بیاد انجام می‌دهم، اگر دوستان دیگری که بنده آنها را می‌شناسم مایل هستند در این برنامه همکاری کنند به حقیر اطلاع دهند. البته به دلایلی از قبول زحمت کسانی که نمی‌شناسم معذورم.🙏 دوستانی هم اگر شرایط بالا را دارند و به تبلیغ رفته و تمایل به قبول همکاری ما دارند، به بنده اطلاع دهند. @hamidreza_baghery
این گزارش شرم آور از بد مستی پول دارهای غرب‌زده تهرانی، مربوط به یک سال قبل از پیروزی انقلاب در شب ۱۰ بهمن ۱۳۵۶ (شب کریسمس، مصادف با ۲۴ محرم) است و در روزنامه اطلاعات مورخ ۱۱ بهمن ۱۳۵۶ آمده است. جماعتی که اهل این هرزه بازی‌ها و بدمستی‌ها بودند به یکباره بعد از انقلاب بخار شدند، رفتند هوا؟! خیر! همچنان هم بودند و هستند و فقط فرصت بد مستی کردن علنی از آنها موقتا گرفته شد. امروز هم نسل‌های بعدیشان بازتولید همان‌ها هستند و از دیدنشان و بودنشان نباید تعجب کرد. فقط باید دانست که اگر جلو این جماعت گرفته نشود کاملا علنی تمام مرزهای حیا را خواهند شکست. در همین روزنامه اگر چند صفحه را ورق بزنید و به صفحه تبلیغات سینما برسید، پوستر فیلم‌های مختلف ایرانی که در آنها زنان تقریبا کاملا برهنه و در حال هم آغوشی با مردان هستند! را خواهید دید، این سینما و افرادی که اهل آن بودند کجا رفتند؟! آنها هم بخار نشده‌اند و هنوز هستند. اگر این جماعت مانع و ترسی نداشته باشند، هیچ مرزی از بی‌حیایی را باقی نخواهند گذاشت الا اینکه از آن هم رد خواهند شد. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزیده‌ای خوب از سخنرانی آقای دکتر حسن محمدی از جریان شناسی طیف‌های فعال در زمینه تاریخ معاصر در فضای رسانه‌ای. ایشان در این صوت گزارشی از یک تحقیق خوب و پایش رسانه‌های مختلف فعال در زمینه تاریخ معاصر را ارائه می‌دهند. ایشان یک کانال خیلی خوب دارند به اسم صوت‌های تاریخی سیاسی. @historysvoic کانال خیلی خوبی است و صوت‌های زیادی در فضای انقلاب اسلامی از اقتصاد و علوم شناختی و سیاست خارجی و... در آن گذاشته می‌شود اما تمرکز در فضای تاریخی است‌.
😁😁 میلاد آقا امام حسن امام کرم مبارک 🌷🌷🌷
کاری به او که درگذشت ندارم، کارم به اینهاست که مانده‌اند! اینها که هرچیزی را بخواهند قشنگ جلوه دهند ولو زشت‌ترین چیزها باشد، با افتخار و لفاظی قشنگ آن زشت‌ترین را تیتر یک می‌زنند. دنیایشان همه سیاه بافی و ناامیدی است ولی با لفاظی و جلوه‌گری پوچ! آخرتشان هم پیوسته دنیایشان. ! !
در ماه مبارک اگر اینجا کمتر پست می‌گذارم، چون بیشتر مطلب‌ها را در کانال آیات و روایات کاربردی می‌گذارم. اگر دوستان علاقه داشتند از آنجا بحث‌های کوتاه قرآنی و روایی را دنبال کنند.👇 https://eitaa.com/joinchat/3499884818C4a82ae00a1
یکی از دوستانم که در ماه مبارک در روستای سرجی کلا، بخش بندپی شرقی شهرستان بابل از استان مازندران تبلیغ رفته‌اند، تصاویر بالا را فرستادند، مدرسه‌ای است که تعداد خیلی کمی در مقطع ابتدایی دانش‌آموز دارد و معلم به همه مقاطع هم‌زمان درس می‌دهد، مدرسه کف‌سازی مناسبی ندارد و ایام برف و باران برای بچه‌های مشکلاتی درست می‌شود، منبع آب هم ندارد، به همین خاطر وقتی آب قطع باشد دانش‌آموز و معلم دچار مشکل هستند و بعضا مدرسه تعطیل می‌شود، امام‌زاده و مسجدی هم هست که از نظر کف‌سازی مثل مدرسه مشکل دارد و مردم در ایام باران و برف که زمین گلی هست نمی‌توانند به مسجد بیایند. اگر بانی خیری برای حل این مشکلات سراغ داشتید ممنون می‌شوم اطلاع دهید.👇 @hamidreza_baghery مبالغ کم هم کنار هم خیلی راهگشا است هرکس هرچقدر می‌تواند دریغ نکند. مردم منطقه هم کمک‌هایی می‌کنند ‌و تا اینجای کار خیلی‌ از کارها با کمک آنها پیش رفته است اما در مجموع از نظر اقتصادی کم‌برخوردار هستند و توانایی چندانی برای کمک ندارند. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87