eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
115 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
بعضی وقتا فرصت خوبی دست میده خودمون رو بشناسیم. ببینیم هنوز کوچیکیم یا الحمد لله کمی بزرگ شدیم، بستگی داره چه دعاهایی کردیم! برخی بیشتر دعاهاشون برای خودشون و جیبشون هست و برخی بیشتر دعاهاشون برای دنیا و آخرت دیگران به ویژه امت اسلامی و کشور هست. دعا برای سلامتی رهبر، ظهور امام زمان، سربلندی مسلمانان و عزت و آبروی کشورمان و حل مشکلات دولت را فراموش نکنیم. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
امشب با یکی از مبلغین که ایام تبلیغ به آذربایجان می‌رفتند ولی امسال به خاطر تغییر شرایط نتوانسته بودند بروند صحبت می‌کردم. می‌گفتند آذربایجان از نظر تجیهیزات نظامی خیلی تقویت شده و با همکاری ترکیه بنا دارند هرچه زودتر یک جنگی راه بیاندازند و ایران را هم درگیر کنند. ان شاء الله در این شب عزیز خداوند مقدر کند شر آنها به خودشان برگردد و ملت ما فتنه‌ها را با سربلندی پشت‌سر بگذارد. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍ نگاهی سیاسی به روایات فضیلت شب قدر... 🔻در باب فضیلت شب قدر روایات مختلفی آمده است، مثلا: در آن شب «سَلامٌ‏ دَائِمُ‏ الْبَرَكَةِ إِلَى طُلُوعِ الْفَجْر» و یا «تُغْلَقُ فِيهِ أَبْوَابُ النِّيرَانِ وَ تُفَتَّحُ فِيهِ أَبْوَابُ الْجِنَان». 🔻 در اینکه شب قدر با فضیلت‌ترین شب‌ سال است و بهترین زمان برای دعا، شکی نیست اما نکته مهمی در روایات مربوط به فضیلت شب‌قدر وجود دارد که لابلای فضیلت‌گویی برای این شب، به آن توجه نشده است. 🔻 مهم‌ترین و بالاترین مستندی که برای فضیلت شب قدر ذکر شده است، آیه: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ‏ أَلْفِ‏ شَهْرٍ» است و در روایات متعدد در منابع مختلف در توضیح این روایت این مضمون آمده است: 👈 «جَعَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَيْلَةَ الْقَدْرِ لِنَبِيِّهِ ص خَيْراً مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ مُلْكِ بَنِي أُمَيَّةَ.» 🔻 یکی از مواردی که به این مضمون اشاره شده است، سند صحیفه سجادیه است که امام صادق(علیه السلام) در آنجا برای توضیح دوام حکومت بنی‌امیه و توصیه‌های خود به عدم قیام در آن زمان می‌فرمایند: 👈 نبی مکرم اسلام در خواب دیدند که مردانی مثل بوزینه بر منبر ایشان جست و خیز می‌کنند و مردم را در دینشان مرتد می‌کنند، نبی‌مکرم (ص) بعد از خواب ایستادند، در حالی که اندوهگین بودند. آنگاه جبرائیل (علیه السلام)‌ بر حضرت نازل شد و این خواب را بر حکومت بنی‌امیه تطبیق و توضیحاتی در مورد زمان حکومت آنها داد... 🔻 سپس در ادامه سند مذکور امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند آیاتی در مورد این ماجرا نازل شده است: 👈 «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ‏ أَلْفِ‏ شَهْرٍ» تَمْلِكُهَا بَنُو أُمَيَّةَ لَيْسَ فِيهَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ... خداوند برای تسلی قلب پیامبر این بشارت را به حضرت می‌دهند که یک شب قدر برای تو با برکت‌تر و با فضیلت‌تر است از هزار ماهی که در حکومت بنی‌امیة باشد و در آن هزار ماه شب قدری نباشد. 🔻 از قید «لَيْسَ فِيهَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ» معلوم می‌شود در زمان بنی‌امیة هم شب‌های قدری وجود دارد و همان شب‌ها هم بافضیلت هستند؛ و از قید «تَمْلِكُهَا بَنُو أُمَيَّةَ» معلوم می‌شود ملاک مقایسه فضیلت شب‌قدر با ماه‌های تحت حکومت امام عادل نیست بلکه این فضیلت در مقایسه با ماه‌هایی است که مؤمنین تحت حکومت طاغوت زندگی کنند. 🔻 در روایتی از امام صادق(علیه السلام) سوال می‌شود: 👈 «كَيْفَ تَكُونُ لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْراً مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ؟» چگونه شب قدر ارزشش از هزار ماه بالاتر است؟ حضرت پاسخ می‌دهند: «الْعَمَلُ الصَّالِحُ فِيهَا خَيْرٌ مِنَ الْعَمَلِ فِي أَلْفِ شَهْرٍ لَيْسَ فِيهَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ» اعمال صالح در این شب بالاتر از هزار شبی است که در آن شب قدر نباشد. 📌این روایت در مقام توضیح ملاک مقایسه شب قدر نیست بلکه در مقام چگونگی فضیلت داشتن شب قدر است، یعنی فضیلت آن با ضریب مثبت پیدا کردن اعمال در آن است. 🔻 «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ‏ أَلْفِ‏ شَهْرٍ» در عین بیان فضیلت شب قدر اشاره به بی‌‌ارزشی اعمال صالح تحت حکومت طاغوت دارد، اشاره به ضریب منفی حکومت طاغوت در اعمال انسان و ضریب مثبت حکومت امام عادل در اعمال مؤمنین دارد. 🔻در روایت از امام صادق (علیه اسلام) است که: 👈 «إِنَّ مَنْ دَانَ اللَّهَ بِعِبَادَةٍ يُجْهِدُ فِيهَا نَفْسَهُ بِلَا إِمَامٍ‏ عَادِلٍ‏ مِنَ اللَّهِ فَإِنَّ سَعْيَهُ غَيْرُ مَقْبُولٍ وَ هُوَ ضَالٌّ مُتَحَيِّرٌ» کسی که ذیل حکومت طاغوت عبادت و تهجد می‌کند تلاشش مورد قبول نیست. 🔻 در روایت دیگری حضرت می‌فرمایند: خداوند تبارکت و تعالی می‌فرماید: قطعا عذاب می‌کنم مسلمانی که تحت ولایت امام جائری برود که منصوب خداوند نیست، حتی اگر اعمالشان پاک و منزه باشد و خواهم بخشید مسلمانی که تحت ولایت امام عادل منصوب خداوند باشد حتی اگر آن فرد ظلم و گناهی کرده باشد. 👈 «قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي الْإِسْلَامِ دَانَتْ بِوَلَايَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الْإِسْلَامِ دَانَتْ بِوَلَايَةِ كُلِّ إِمَامٍ‏ عَادِلٍ‏ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً.» ..... 📌 پی‌نوشت: ممکن است کسی ناخواسته تحت حکومت طاغوت باشد ولی اهل تلاش برای برقراری حکومت امام عادل باشد، قطعا این روایات عذاب و بی‌فضیلتی از چنین فردی منصرف است‌. https://eitaa.com/joinchat/2649292800C180b1e3e87
✍ اختلاف امتی رحمة... 🔻 در روایت مشهوری از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده است: 👈«اخْتِلَافَ أُمَّتِي رَحْمَةٌ» برخی تصور کرده‌اند معنای روایت، اختلاف به معنی نزاع و تفرقه است! اما با اندک تاملی واضح است که این معنا نباید مراد باشد. 🔻 در روایتی نیز یکی از اصحاب امام صادق (علیه السلام) که از اختلاف همان نزاع و تفرقه را می‌فهمیده است؛ از ایشان می‌پرسد، آیا واقعا این روایت نبوی صحیح است؟ حضرت می‌فرمایند: بله! راوی می‌پرسد: پس لابد اجتماع امت عذاب است؟! حضرت می‌فرمایند: نه چنین نیست مراد از این کلام همان کلام خداوند است که می‌فرماید: 👈 «فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» خداوند امر کرده است که از هر فرقه‌ای فردی به سوی رسول خداوند کوچ کند «وَ يَخْتَلِفُوا إِلَيْهِ» و آموزش ببینند و سپس بازگردند به سوی قوم خودشان. «فَيَتَعَلَّمُوا ثُمَّ يَرْجِعُوا إِلَى قَوْمِهِمْ» همانا اراده شده است از اختلاف، اختلاف از شهرها نه اختلاف در دین خدا چرا که دین خدا واحد است. «إِنَّمَا أَرَادَ اخْتِلَافَهُمْ مِنَ الْبُلْدَانِ لَا اخْتِلَافاً فِي دِينِ اللَّهِ إِنَّمَا الدِّينُ وَاحِدٌ.» 🔻 برخی منظور از اختلاف را به معنی رفت و آمد ترجمه کرده‌اند. بر این مبنا معنای «وَ يَخْتَلِفُوا إِلَيْهِ فَيَتَعَلَّمُوا» می‌شود به سوی حضرت رفت و آمد کنند و آموزش ببینند! و معنای «إِنَّمَا أَرَادَ اخْتِلَافَهُمْ مِنَ الْبُلْدَانِ» می‌شود: همانا منظور از اختلاف رفت و آمد از شهرها است! 🔻 درحالی که این معنا با کوچ کردن به سمت پیامبر اکرم و آموزش دیدن سازگار نیست! برای آموزش دیدن باید ماند و آموزش دید نه اینکه در رفت و آمد بود! به ویژه رفت و آمد در آن زمان با سختی‌ها و طولانی بودنش! همچنین این معنا با «ثُمَّ يَرْجِعُوا إِلَى قَوْمِهِمْ» هم سازگار نیست چطور اینها، سپس بعد از تعلم بازگردند به سوی قومشان درحالی که قبلش هم همه‌اش در رفت و آمدند! علاوه بر آن ظاهر «اخْتِلَافَ أُمَّتِي رَحْمَةٌ» یعنی چیزی از سوی خداوند ایجاد شده و خود آن رحمت است، نه اینکه اقدامی از سوی بندگان صورت گیرد که مایه رحمت باشد. ⁉️ حال این سوال باقی می‌ماند که معنای اختلافی که مایه رحمت است و در حدیث به آن اشاره شده است، چیست؟! جمع بندی در پست بعد. @sharhe_hal
✍ اختلاف امتی رحمة (قسمت دوم) در پست قبل به حدیث نبوی و مشهور «اخْتِلَافَ أُمَّتِي رَحْمَةٌ» اشاره کردم و در جستجوی معنای اختلاف در حدیث، دو معنای "نزاع و تفرقه" و "رفت و آمد" را صحیح ندانستم. ⁉️ اما اختلاف به کدام معنا، رحمت است؟ به ویژه رحمت بر امت پیامبر؟ 🔻اختلاف اگر به معنای تفاوت باشد می‌تواند رحمت باشد، چرا که می‌تواند موجب حرکت شود. اگر همه مثل هم بودند، دیگر نه تقسیم کار و نه ارتباط و نه عشق هیچ معنایی نداشت. یک عده باید زن باشند و یک عده مرد تا اینها برای هم جاذبه داشته باشند، یک عده باید عشق هنر باشند و یک عده عشق صنعت و یک عده اهل علم تا هر کس گوشه‌ای از کار اجتماع را بگیرد و نیازهای جامعه را حل کند. تفاوت‌ها موجب می‌شود همه برای کامل کردن نواقص یکدیگر به هم نیاز داشته باشند و با هم جمع شوند. تفاوت‌ها خودش موجب شکل‌گیری شبکه‌های ارتباط و به جمع رسیدن است. ⁉️ اما اشکال می‌شود، ظاهر آن روایت اختصاص این رحمت بر امت اسلام است، نه دیگر امت‌ها و اگر مراد از اختلاف، تفاوت است، این تفاوت مگر منحصر در امت اسلام است که در امت اسلام تفاوت رحمت باشد و در دیگر امت‌ها خیر؟! نکته اول اینکه وقتی سخن از امت اسلام در مقابل دیگر امت‌ها باشد دیگر تفاوت در اموری مثل زن و مرد بودن و ذوق و سلیقه‌های هنری و صنعتی و... منظور نیست، بلکه تفاوت‌های تاثیر گذار مربوط دین است، مثلا تفاوت سلیقه‌ها و رویکردها در فهم دین واحد است یا تفاوت‌ها فرهنگ‌ها با وجود دین واحد است. نکته دوم اینکه تفاوت‌ها از وجود نقص‌ها شکل می‌گیرد، اگر همه کامل بودند که تفاوتی نداشتند! نکته سوم اگر برای شکل‌گیری ارتباط بین ناقص‌ها یک شاخص و تراز کامل موجود باشد، این تفاوت‌ها بر اساس آن شاخص به خوبی با یکدیگر ارتباط می‌گیرند و یکدیگر را به کمال می‌رسانند. اما اگر چنین شاخصی نباشد هر ناقصی خود را کامل می‌پندارد و تفاوت‌ها به نزاع و تفرقه می‌انجامد. 🔻 در امت اسلام برخلاف دیگر امت‌ها، نه یک شاخص بلکه شاخص‌هایی مصون از تحریف و نقص مانند قرآن و امام قرار داده شده‌اند که به کمک آن، این تفاوت‌ها می‌توانند در کنار یکدیگر موجب کمال یکدیگر شوند اما در امت‌های دیگر کتاب‌هایشان همگی تحریف شدند و سلسله اوصیاء آنها نیز امتداد نیافت. 🔻 در روایتی که در پست قبل اشاره شد نیز این معنا با مضامین حدیث سازگار است. 👈 إِنَّمَا أَرَادَ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- «فَلَوْ لا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ‏» همانا پیامبر اکرم از آن سخن، این کلام خداوند را اراده کره است که چرا از هر جماعتی گروهی کوچ نمی‌کنند تا در دین تفقه کنند و آنگاه که به سوی قومشان بازمی‌گردند آنها را انذار دهند... «فَأَمَرَهُمْ أَنْ يَنْفِرُوا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص وَ يَخْتَلِفُوا إِلَيْهِ فَيَتَعَلَّمُوا ثُمَّ يَرْجِعُوا إِلَى قَوْمِهِمْ فَيُعَلِّمُوهُمْ.» پس خداوند امر نمود که به سوی رسول خدا کوچ کنند و تفاوت‌هایشان را به سوی او بیاورند و نزد حضرت آموزش ببینند سپس به سوی قوم خود بازگردند و آنها را آموزش دهند. «إِنَّمَا أَرَادَ اخْتِلَافَهُمْ مِنَ الْبُلْدَانِ لَا اخْتِلَافاً فِي دِينِ اللَّهِ إِنَّمَا الدِّينُ وَاحِدٌ.» همانا اراده شده است از اختلاف در آن کلام تفاوت‌هایشان در سرزمین‌ها، نه تفاوت‌ها در اصل دین خدا، چرا که دین خدا واحد است. ...... پی‌نوشت: دقت شود که تفاوت در اصل دین و تفاوت فرهنگ یا رویکرد در ذیل دین واحد متفاوت است. @sharhe_hal
جمعی از دوستان به دیدار خانواده آن دخترخانم برای تکریم رفته‌اند و متن توضیحات دیدار را از کانال حاج‌آقا کاظم‌زاده ( پنجمین نفر از سمت چپ به راست) در اینجا می‌گذارم.👇 از کسانی که در شب‌های قدر خیلی دعایش کردم، این دختر خانم با غیرت بود. .... 🌀شماره مادرش را پیدا کردیم گوشی را که برداشت، خودم را به عنوان طلبه قم معرفی کردم و گفتم کار دختر خانم شما جای تقدیر و تشکر دارد. 🌀گفتند: کار خاصی نکرده، وظیفه دینی و از سر دلسوزی اش بوده اصرار کردم و الحمدلله پذیرفتند. همراه مدیر عامل موسسه همشهری و آقای توانگر نماینده مردم تهران، خدمت این خانواده رسیدیم و به سهم خودمان تکریم شان کردیم. 🌀برای مثل من که با هزار توجیه و استدلال، بی خیال سرنوشت هم وطنان‌ام می‌شوم، حجتی بود که خداوند توفیق دیدارشان را داد. ادب و غیرت و مظلومیت این دختر خانم در امر به معروف را در فیلم‌شان به عیان میتوان دید. @tamardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب برای همه به ویژه خانم‌های کشورمون دعا کنیم، تا با سربلندی و عفتشون توی دهن دشمنان و بدخواهان این کشور بزنند. @sharhe_hal
✍️شناخت دشمن از نگاه آخرالزمانی... ✅ یک راه شناخت دشمن امروز، بررسی آیات و روایات مربوط به آخرالزمان است. چرا که هرچه زمان می‌گذرد صحنه نبرد آخرالزمانی جدی‌تر می‌گردد و ما باید مختصات رفتاری خود را با این فضا هماهنگ نماییم. ✅ آیات ۴ تا ۸ ابتدای سوره «الاسراء»، از جمله آياتی هستند که به صراحت به پیش‌گویی‌‌های نبرد آخرالزمان می‌پردازد. 👈... لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً 🔹«ما در تورات به بنى اسرائيل حكم قطعى كرديم كه شما در زمين دو بار فساد خواهيد كرد و برترى طلبى و طغيان بزرگى خواهيد نمود » [۴/الاسراء] 👈فإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا ... 🔹« چون وقت مجازات شما بر نخستين فساد و تبهكاريتان رسيد، بندگانى كه منسوب به ما هستند به سويتان مى‌فرستيم، بندگانى با صلابت و سرسخت كه بر سرتان فرود آيند كه در ميان خانه‌ها به جست وجوى [شما] بپردازند و اين وعده‌اى قطعى و انجام شدنى است.» [۵] 👈ثمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَ أَمْدَدْناكُمْ ... 🔹«پس [از چندى] دوباره شما [یهودیان] را بر آنان[مسلمانان] چيره مى‌كنيم و شما را با اموال و پسران يارى مى‌دهيم و [تعداد] نفرات شما را بيشتر مى‌گردانيم.» [۶] 🔹«اگر خوبى كرديد، خوبى به خود نموده‌ايد و اگر بدى كرديد به خود بدى كرده‌ايد.»[۷] 👈فإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ ... 🔹«چون زمان دومین فساد کردن شما، فرا رسد [مؤمنین بيايند] تا شما را اندوهگين كنند و در معبد [تان] چنان كه بار اول داخل شدند، درآيند و بر هر چه دست يافتند يكسره [آن را] نابود كنند.» [۸] ✅ اولين فساد و كيفر آن، در صدر اسلام، به دست مسلمانان (عِباداً لَنا ) انجام گرفت، چرا كه خداوند در صدر اسلام مسلمانان را بر یهودیان مسلط ساخت و مسلمانان وارد مسجد الاقصى شدند. با بررسى تاريخ يهود، برترى وعده داده شده یهودیان «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً» و آنهم، همزمان با فسادانگيزى بار دوم آنان، در هيچ دوره‌اى از تاريخ يهود، جز دوره کنونی ديده نمی‌شود. ✅ در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما» يعنى هنگام پيروزى خونخواهان حسين عليه السّلام «بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ» فرمود: مردمى هستند كه خدا آنها را پيش از آمدن حضرت قائم عليه السّلام بفرستد پس خونى (و مسئول خونى) از آل محمد بجاى نگذارند جز آنكه او را بكشند. ✅ با بررسی روایات معلوم می‌شود نبرد آخرالزمانی یاران حضرت حجت بر دو محور شیعیان خصوصا شیعیانی از قم با دجال (با محوریت یهودیان به عنوان یاران اصلی او) صورت می‌گیرد. 👈 در مورد یاران نبرد آخرالزمانی حضرت حجت روايت است كه وقتى امام صادق (ع) آيه « بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ» را قرائت فرمودند، از حضرت سوال شد: «فدايت گرديم آنها چه كسانى هستند؟ امام سه بار فرمودند: به خدا سوگند اهل قم هستند...» 👈 در مورد یاران دجال 🔹در حديثى از امام صادق (ع) نقل شده است كه پيامبر (ص) فرمود: «هر كس بر بغض و دشمنى با ما بميرد، يهودى محشور می‌شود!» سؤال شد: چرا يهودى؟ در حالى كه آنها مسلمان زاده بوده‌اند؟! فرمود: «چون اگر دجّال خروج كند از سپاهيان او خواهند شد» این روایت نشان می‌دهد اولا جريان دجّال يك جريان يهودى است، چون پیامبر(ص) بين يهودى شدن و همراهى دجّال ملازمه برقرار نموده‌اند و ثانیا اینکه محور دشمنى دجال با اسلام بر اساس بغض و دشمنی با پیامبر و اهل بیت ایشان است. 🔹در حدیثی دیگر به نقل از پیامبر(ص) گفته می‌شود که اکثر پیروان دجال از یهودیان و زنان و اعراب هستند. 🔹همچنین بنا به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در منابع اهل سنت: «قيامت برپا نمى‌شود تا اين كه مسلمانان با يهود بجنگند و [در اين جنگ] مسلمانان، يهود را مى‌كُشند تا جايى كه يهودى پشتِ سنگ و درخت، پنهان می‌شود و آن سنگ و درخت می‌گويد: اى مسلمان، اى بنده خدا! اين يهودى در پشت من پنهان است. بيا و او را بكُش.» @sharhe_hal ◀️متن تفصیلی همراه با ارجاعات و متن عربی روایات و...👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/18
✍️ پیشگویی‌های ظهور از کتب مقدس... ✅ همانطور که ما آیات و روایات مختلف آخر الزمان در مورد حوادث شام، عراق، ایران و یمن و... را می‌خوانیم و ظهور حضرت حجت(عج) و وقوع نبرد نهایی آخرالزمان را خیلی نزدیک می‌بینیم، یهودیان صهیونیست و حتی مسیحی‌ها هم سیر حوادث را یکی یکی منطبق بر اساس پیشگویی‌های کتب مقدس می‌بینند اما فرق ما با آنها در این است که ما هرچه سیر حوادث به پیش می‌رود امیدوارتر می‌شویم و آنها مضطرب‌تر می‌شوند، ما آرام‌ و با نشاط‌تر می‌شویم و آنها مشوش‌ و مأیوس‌تر می‌شوند. ✅ از نکاتی که در کتب مقدس اشاره شده است اینکه طرف اصلی نبرد آخر الزمان که پیشگویی شکست سخت یهودیان در آن شده است، آشوری‌ها و مراد از آنها نیز مردم سرزمین ایران است و این نبرد نیز بر سر رهبری جهان است. 🔹«در آنجا رقابت دو نیروی درگیر بر سر رهبری جهان خواهد بود، دولت‌های غرب اروپا و دولت آشوری.» [۱] «فرات مرز طبیعی یهود و آشوری است.» [۲] « برای این نبرد خیل انبوه و فراوانی از فارس خارج می‌شوند.» [۳] «دست خداست که به وسیله آشوری فرود خواهد آمد.» [۴] 🔹«یهودیان از ترس آشوری با پیشوای رومی پیمانی می‌بندند.» [۵] «لشکریان آشوری به دشمن بزرگ غرب تبدیل می‌شوند.» [۶] «نیروهای هم‌پیمان آشوری در ابتدا ایران و سوریه و سپس لیبی و سودان و صور(جنوب لبنان) و ملت‌های شرق نزدیک و مردم اطراف دریای قزوین و دریای سیاه و اسماعیلیان و... خواهند بود.» [۷] «از یک طرف ائتلافی غربی به وجود خواهد آمد و از طرف دیگر ائتلافی شرقی و فلسطین موضوع اختلاف خواهد بود.» [۸] .................................................... 🔰ارجاعات: 🔹کتاب سقوط اسرائیل نوشته "مهدی حمدالفتلاوی" که توسط "محمد باقر ذوالقدر" در سال ۱۳۸۵ش ترجمه و چاپ شده است، از عالمانه‌ و مستندترین کتاب‌هایی است که در این موضوعات دیده‌ام. شواهد مذکور از کتب مقدس از این کتاب است: 👈[۱] تفسیر حزقیال ازفکری، ص: ۲۳۱ و تفسیر دانیال حنا، ص: ۱۹۳. [۲] تفسیر حزقیال ازفکری ص: ۳۳۶. [۳] تفسیر زکریا ازفکری، ص: ۱۰۸. [۴] تفسیر اشعیا ازحنا، ص: ۱۲۳. [۵] تفسیر دانیال از حنا، ص: ۱۹۱ و تفسیر حزقیال از فکری، ص: ۳۴۱. [۶] تفسیر دانیال از حنا، ص: ۲۶۱. [۷] تفسیر حزقیال ازفکری، ص: ۳۳۹ و تفسیر دانیال از ایرنساید، ص: ۱۳۷. [۸] تفسیر دانیال از ایرنساید ص: ۱۳۳. ................... @sharhe_hal
پیرمردی بود که به سختی قدم برمی‌داشت. انقلاب را همین پابرهنه‌های صف اول هزینه دادن و سختی، حفظ کرده‌اند. @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز یه تجربه خوب داشتم که با شما درمیان می‌گذارم. قبل از غروب رفتیم مزرعه احیاء خاک، بازدید و اقامت رایگانه، بچه‌ها گاو میش، اسب، الاغ، گوسفند و بز و سگ و مرغابی و غاز و خرگوش دیدن. جا برای شب ماندن هم در این اتاقک‌ها هست و چوب هم فراوون برای آتش درست کردن. محصولات مزرعه هم خیلی عالی بود به ویژه ماست گاو میش و کبابش که اگه می‌خواستی برات کباب می کردن می‌خواستی هم بهت می‌دادن خودت کباب کنی‌. نان سبوس دار هم داشت، قیمت‌ها هم گران‌تر از داخل شهر نبود، خیلی هم ارزان نبود، ظاهرا ویژگی اصلی جنس‌هاشون هم کیفیت و سالم بودنش هست. اینجا قابلیت سرمایه‌گذاری هم داره ولی من به دلایلی نه به انجام نه به عدم اون توصیه نمی‌کنم. به ما که خیلی الحمد لله خوش‌گذشت. پیشنهاد می‌کنم، چراغ قوه و لباس گرم ببرید، البته به ما منبع تغذیه و لامپ برای توی الاچیق رایگان دادن. کمی هم نان خشک ببرید تا بچه‌ها به مرغابی‌ها و غازها غذا بدن. نزدیک ورامینه از قم یک ساعتی شد تا بریم و یک ساعتی هم برگشتیم. این آدرسشه👇 https://nshn.ir/6d7b7nks2xTXMJ البته بعد از اینجایی که زده باید همینطور که به سمت قم برمی‌گردین برین توی آزاد راه غدیر جایی که بلوک سیمانی تمام میشه یه جاده خاکی هست، کمی که برین جلو مزرعه رو می‌بینین‌. موقع برگشت جاده اصلی رو نرین که مسیرتون ۱۴۵ کیلومتر میشه، یه خاکی کوتاهی هست بیایین از زیر سه تا پل رد شین و برین تو اوتوبان قم گرمسار، مسیر ۸۰ کیلومتر هست‌. @sharhe_hal
نصیحت به معنی هر انتقادی نیست، گاهی انتقاد مصداق نصیحت است و گاهی مصداق ضد آن. معنای حقیقی «النصیحة» خیرخواهی است. انتقاد به ناحق کجایش خیرخواهیه؟! انتقاد به حق هم اگر در فضایی باشه که پازل تخریب رو کامل کنه کجاش خیرخواهی هست؟! "يقال: نَصَحْتُ له نَصيحتي نُصوحاً أَي أَخْلَصْتُ و صَدَقْتُ، و الاسم النصيحة. ¦¦ قال ابن الأَثير: النصيحة كلمة يعبر بها عن جملة هي إِرادة الخير للمنصوح له، فليس يمكن أَن يعبر عن هذا المعنى بكلمة واحدة تجمع معناها غيرها. (لسان العرب , ج ۲, ص ۶۱۵)" @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فروپاشی نظام خانواده، اخلاق و انسانیت 🔥اقتصاد سرمایه‌دای که مبتنی بر فردگرایی محض است، مسیری جز فروپاشی نظام خانواده ندارد. 🔥اگر به دنبال ساختار جایگزینی برای سرمایه‌داری نباشیم، انتهای راه به همین منزلی می‌رسیم که اکنون ژاپن در آن‌جا قرار دارد. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
این کانال مربوط به یکی از دوستان طلبه‌ام آقای سید روح‌الله مشیری است که دانشوی دکتری اقتصاد و طلبه خارج خوان و فاضلی هستند. در کانالشان موضوع اقتصاد را با گرایش ارتباط اقتصاد و اخلاق دنبال می‌کنند. مباحث خوب و قابل استفاده‌ای دارند.👇 @Economic_Ethics
دو نفر از دوستان نقد و سوالاتی نسب به این متن نوشته بودند. برای روشن‌تر شدن ابعاد مطلب، قبل از اینکه جوابی بنویسم، پیشنهاد می‌کنم مطالبی از آیت‌الله حائری شیرازی مطالعه بفرمایید.👇 ✍ حکومت اساس تضاعف است.
✍ تاثیر ولایت در محاسبه اعمال... 🎙آیت الله حائری شیرازی. 🔻«فَأُلْقِيَ السَّحَرَةُ سُجَّدًا قَالُوٓا آمَنَّا بِرَبِّ هَارُونَ وَمُوسَىٰ»:"ساحران به سجده افتادند و گفتند به پروردگار هارون و موسی ایمان آوردیم". فرعون هم گفت: «لَأُقَطِّعَنَّ أَيْدِيَكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ مِنْ خِلَافٍ ثُمَّ لَأُصَلِّبَنَّكُمْ أَجْمَعِينَ»: "دستها و پاهای شما را خلاف هم قطع می‌کنم و شما را به صلیب می‌کشم. این‌ها هم گفتند: «قَالُوا لَنْ نُؤْثِرَكَ عَلَىٰ مَا جَآءَنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالَّذِي فَطَرَنَا ۖ فَاقْضِ مَآ أَنْتَ قَاضٍ ۖ إِنَّمَا تَقْضِي هَٰذِهِ الْحَيَاةَ الدُّنْيَآ» "هر کاری می‌خواهی بکن، تو فقط در این حیات دنیا امر می‌رانی". فرعون گفت: «وَلَتَعلَمُنَّ اَینا اَشَدُّ عَذَاباً وَ اَبقَی»: "خواهید فهمید که عذاب چه کسی شدید‌تر و ماندگارتر است"؟ این‌ها گفتند: «وَ اللهُ خَیرٌ وَ اَبقَی»: "خدا بهتر و ماندگارتر است". نهایتاً این‌ها را شهید کردند. 🔻 شما چه نظری دارید؟ آن‌ها چند تا نماز خواندند؟ چقدر روزه گرفتند؟ چقدر زکات دادند؟ چقدر امر به معروف و نهی از منکر کردند؟ نیم ساعته متصل شدند به موسی(ع)، با صبری که بر ولایت کردند به هر مقامی که موسی (ع)رسید، این‌ها هم رسیدند! کهاتین. (مثل دو انگشت وسطی و سبّابه) قرآن می‌گوید «فاُولَئِک مَعَ الَّذِینَ اَنعَمَ اللهُ عَلَیهِم مِنَ النَّبِیینَ...» :"پس ایشان کسانی هستند که خداوند بر ایشان انعام کرد از پیامبران و صدیقین....". این دو انگشت "مع" نیستند، زیرا یکی بالاتر است ولی هم رتبه‌اند؛ رفیق یعنی "مع"، یعنی هم رتبه «وَ حَسُنَ اُولَئِک رَفِیقَاً»: "واین‌ها رفقای خیلی خوبی هستند". 🔻 در روایت داریم «اَلمَرءُ مَعَ مَن اَحَبََّ»: "شخص با آنچه دوست می‌دارد، محشور می‌شود". @sharhe_hal
✍ بررسی برخی اشکالات به متن «نگاهی سیاسی به روایات شب‌های قدر» 🔻 روایتی را دونفر از دوستان ارسال کردند، روایت از کتاب کافی است و از نظر سند به علت وجود فردی به نام «علی بن مرداس» ضعیف و مهمل است، اما از نظر مفاد روایت مضامین عالی دارد. 🔻 در روایت «عمار ساباطی» از اصحاب امام صادق (علیه السلام) از ایشان می‌پرسد: 👈 «أَيُّمَا أَفْضَلُ الْعِبَادَةُ فِي السِّرِّ مَعَ الْإِمَامِ مِنْكُمُ الْمُسْتَتِرِ فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ أَوِ الْعِبَادَةُ فِي ظُهُورِ الْحَقِّ وَ دَوْلَتِهِ مَعَ الْإِمَامِ مِنْكُمُ الظَّاهِرِ» کدام یک بهتر است، عبادت پنهانى با امام بر حق از شماها در دولت باطل يا عبادت عيانى در ظهور حق و دولت حق با امام آشكارا از شماها؟ حضرت پاسخ می‌دهند: 👈 «الصَّدَقَةُ فِي السِّرِّ وَ اللَّهِ أَفْضَلُ مِنَ الصَّدَقَةِ فِي الْعَلَانِيَةِ وَ كَذَلِكَ وَ اللَّهِ عِبَادَتُكُمْ فِي السِّرِّ مَعَ إِمَامِكُمُ‏ الْمُسْتَتِرِ فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ وَ تَخَوُّفُكُمْ مِنْ عَدُوِّكُمْ فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ وَ حَالِ الْهُدْنَةِ أَفْضَلُ مِمَّنْ يَعْبُدُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ذِكْرُهُ فِي ظُهُورِ الْحَقِّ مَعَ إِمَامِ الْحَقِّ الظَّاهِرِ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ وَ لَيْسَتِ الْعِبَادَةُ مَعَ الْخَوْفِ فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ مِثْلَ الْعِبَادَةِ وَ الْأَمْنِ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ...» صدقه نهانى به خدا بهتر است از صدقه عيانى و همچنين- به خدا- عبادت نهانى شما با امام در پرده خودتان در حال دولت باطل و ترس شما از دشمن خود در زمان تسلط باطل و در حال صلح بهتر است از كسى كه خداوند عز و جل را در ظهور حق با امام حق آشكار و در دولت حق عبادت مى‏‌كند، عبادت با ترس در دولت باطل مانند عبادت در حال آسايش و در دولت حق نيست. 🔻 این مطلب در حالی است که در متن مورد اشاره از بنده، گفته شده بود: با توجه به روایت «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ‏ أَلْفِ‏ شَهْرٍ» تَمْلِكُهَا بَنُو أُمَيَّةَ لَيْسَ فِيهَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ» یک شب قدر با برکت‌تر و با فضیلت‌تر است از هزار ماهی که در حکومت بنی‌امیة باشد و در آن هزار ماه شب قدری نباشد و از قید «تَمْلِكُهَا بَنُو أُمَيَّةَ» معلوم می‌شود ملاک مقایسه فضیلت شب‌قدر با ماه‌های تحت حکومت امام عادل نیست بلکه این فضیلت در مقایسه با ماه‌هایی است که مؤمنین تحت حکومت طاغوت زندگی کنند. بعد از آن هم روایاتی اشاره شده بود که عبادت کسی که خارج از ولایت امام عادل باشد و تحت حکومت طاغوت باشد، پذیرفته نیست: 👈 «إِنَّ مَنْ دَانَ اللَّهَ بِعِبَادَةٍ يُجْهِدُ فِيهَا نَفْسَهُ بِلَا إِمَامٍ‏ عَادِلٍ‏ مِنَ اللَّهِ فَإِنَّ سَعْيَهُ غَيْرُ مَقْبُولٍ وَ هُوَ ضَالٌّ مُتَحَيِّرٌ» 👈 «قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي الْإِسْلَامِ دَانَتْ بِوَلَايَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الْإِسْلَامِ دَانَتْ بِوَلَايَةِ كُلِّ إِمَامٍ‏ عَادِلٍ‏ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً.» 📌 در ادامه جواب این اشکال خواهد آمد. @sharhe_hal
✍️ جواب به اشکال: 🔻 در پی‌نوشت متن بنده آمده بود: ممکن است کسی ناخواسته تحت حکومت طاغوت باشد ولی اهل تلاش برای برقراری حکومت امام عادل باشد، قطعا این روایات عذاب و بی‌فضیلتی از چنین فردی منصرف است‌. 🔻 برای توضیح این مطلب به قسمتی از ادامه همان روایتی که به عنوان نقض مطلب بنده آمده بود اشاره می‌کنم. در ادامه روایت، عمار ساباطی از حضرت می‌پرسد: چطور ما امروز كردارمان بهتر است از كردار اصحاب و ياران امام ظاهر و آشكار از شما در زمان دولت حق، درحالی که ما از يك مذهب و دین هستیم؟ و حضرت پاسخ می‌دهند: 👈 «إِنَّكُمْ سَبَقْتُمُوهُمْ إِلَى الدُّخُولِ فِي دِينِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِلَى الصَّلَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ إِلَى كُلِّ خَيْرٍ وَ فِقْهٍ وَ إِلَى عِبَادَةِ اللَّهِ عَزَّ ذِكْرُهُ سِرّاً مِنْ عَدُوِّكُمْ مَعَ إِمَامِكُمُ الْمُسْتَتِرِ مُطِيعِينَ لَهُ صَابِرِينَ مَعَهُ مُنْتَظِرِينَ لِدَوْلَةِ الْحَقِّ خَائِفِينَ عَلَى إِمَامِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ مِنَ الْمُلُوكِ الظَّلَمَةِ...» شما بدانها پيشى گرفتيد در دخول به دين خداوند عز و جل و به اداى نماز و روزه و حج و نسبت به هر كار خوبى و هر فهم مسأله‏‌اى و به عبادت خداوند عز و جل در پنهانى از دشمن خود با امام مستتر، در حالى كه مطيع او هستيد و با او شكيبائى كنيد و در انتظار دولت حق به سر بريد و در حالى كه بترسيد بر جان امامتان و خودتان و بر خويشتن از پادشاهان ستم كار... 🔻 پس یعنی می‌شود در دوران طاغوت بود اما تحت حکومت امام عادل به سر برد و نتیجه اینکه اساسا بین این دو طیف روایت تعارضی نیست. 🔻در دوران حکومت طاغوت: 🔹برخی هستند که حکومت طاغوت را می‌پذیرند و به آن راضی هستند و با توجه به روایاتی که در متن آمده بود این چنین کسانی اعمالشان هیچ ارزشی ندارد. 👈 «لَا دِينَ لِمَنْ دَانَ اللَّهَ بِوَلَايَةِ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اللَّهِ وَ لَا عَتْبَ عَلَى مَنْ دَانَ بِوَلَايَةِ إِمَامٍ‏ عَادِلٍ‏ مِنَ اللَّهِ» دین‌داری این افراد به ولایت امام جائر است. 🔹برخی هم هستند که حکومت طاغوت را قلبا نمی‌پذیرند و به آن راضی نیستند و دین‌داری آنها به ولایت امام جائر نیست اما عملا اهل ارتباط با امام و اطاعت از او برای تحقق دولت حق هم نیستند. «مُطِيعِينَ لَهُ صَابِرِينَ مَعَهُ مُنْتَظِرِينَ لِدَوْلَةِ الْحَقِّ» نیستند و ضَالّ مُتَحَيِّر اند. مثال اینها می‌شود کسانی که در دولت‌های طاغوت حتی ممکن بود با طاغوت هم بجنگند اما تحت ولایت و اطاعت امام نبودند، بر فرض که جاهل مقصر نسبت به ولایت امام نباشند و به دنبال حق بوده و اشتباه رفته‌اند، این جماعت مصداق کسانی هستند که اعمال یک شب قدر برای افراد تحت ولایت امام از اعمال هزار ماه آنها ارزش‌مندتر است. 🔹 برخی هم نه تنها حکومت طاغوت را قبول ندارند بلکه تحت ولایت و اطاعت امام منصوب من الله هستند و اینها از دو جهت ثوابشان مضاعف است. 🔻 روایتی که دوستان به عنوان نقض مدعی فرستادند می‌گوید کسی که تحت ولایت و اطاعت امام عادل در دوران تقیه و حکومت پنهانی ائمه است، ثواب عمل او بیش از عمل کسی است که در دوران حکومت آشکار اهل بیت، تحت ولایت حضرات است و این هم طبیعی است چون اطاعت از امام در زمان مهجوریت و تقیه امام سخت‌تر است از دوران حکومت آشکار و اقتدار امام. ولایت (حکومت) امام و ولایت (حکومت) طاغوت مانعة الجمع نیستند بلکه مانعة الخلو هستند یعنی ممکن است یک زمان هر دو حکومت برقرار باشد اما نمی‌شود یک زمان هر دو نباشند و جریان ولایت الله است که در هر عصر و زمانی بر قرار است، چه زمان حضور و تقیه باشد چه زمان غیبت و ولایت نواب امام و چه زمان حضور و ولایت آشکار. 🔻نتیجه جمع دو دسته روایت این است که کسانی که در ولایت امام باشند نسبت به دیگران یک ضریب چندین برابری در اعمال دارند و اگر اینها در دوران غیبت و تقیه اهل بیت اهل اطاعت از حضرات باشند این ضریب به توان می‌رسد و مضاعف می‌شود. @sharhe_hal
اگر در روایات دقت شود یک دسته تعبیر «دانت بولایة امام جائر» و یا «عبادت طاغوت» دارد که اهل عذاب است و بنده به دسته اول که تحت ولایت طاغوت و راضی به آن است، حمل کردم. اما در مورد دسته دوم که راضی به حکومت طاغوت نیست و حتی اهل مبارزه با آن هم است اما از امام هم منقطع است، تعابیر متفاوت است حکم هم متفاوت است، تعبیر «بلا امام عادل» یا «لم یعرف ولایة ولی الله» در روایت در مورد او آمده، یعنی تحت ولایت امام نیست، در مورد حکم او نیز سخن از عذاب نیامده بلکه فقط سخن از عدم پذیرش اعمال او است، مثل: «سعیه غیر مقبول و هو ضال متحیر» یا «ما کان له حق فی ثوابه» به نظر می‌رسد اولا باید این دسته دوم را از دسته اول که طاغوت را پذیرفته و به ولایت او تدین می‌کند، تفکیک کرد و ثانیا در مورد تکلیف اعمال این دسته هم بسته به اینکه در منقطع بودن از امام، جاهل مقصر است یا قاصر ظاهرا بشود تفکیک کرد، شاهدش هم اینکه جایی که می‌گوید «لم یعرف ولایة ولی الله» می‌گوید حقی در ثواب ندارد، نمی‌گوید هیچ هم به او نمی‌دهند. @sharhe_hal
کانال حوزه توییت از دیشب مطالب ناب و بسیار خوبی در مورد آنچه در سودان در جریان است را منتشر می‌کند. از دست ندهید. لینک اولین مطلب آن.👇 https://eitaa.com/HozeTwit/13908
این تصویر صفحه ۷ ام از روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۵۶ است. مقاله‌ با عنوان «ایران و استعمار سرخ و سیاه» خیلی هم درشت و در چشم نیست اما علیه امام خمینی توهین‌هایی مطرح کرده است. در همان زمان، روزنامه‌ها پر از تصاویر مستهجن و تبلیغات و اخبار فاسد بود. اما مردم از کنار این مقاله ساده نگذشتند و قیام ۱۹ دی قم و چهلم‌های پی‌درپی تبریز و یزد و ... در پی آن پدید آمد و قریب به یک سال بعد رژیم پهلوی ساقط شد. @sharhe_hal
وَلَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ... روایت است وقتی فشارها در روز بدر زیاد شد و خداوند دید مؤمنان در حرج افتاده‌اند، آیه ۶۱ سوره انفال، نازل شد: 👈 «وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهٰا وَ تَوَكَّلْ عَلَى اَللّٰهِ» و اگر دشمنان به صلح گرایند، تو هم به صلح گرای، و بر خدا توكل كن، كه یقیناً او شنوا و داناست. اما وقتی اسلام قوی شد و مسلمانان زیاد شدند خداوند آیه ۳۵ سوره محمد را نازل کرد: 👈 «فَلاٰ تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى اَلسَّلْمِ وَ أَنْتُمُ اَلْأَعْلَوْنَ وَ اَللّٰهُ مَعَكُمْ وَ لَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمٰالَكُمْ» سست نشوید و [كافران و مشركان را] به آشتی و صلحی [كه برای شما خفّت بار است‌] دعوت نكنید، در حالی كه شما برتر هستید و خدا با شماست و هرگز از اعمال شما را بی‌نتیجه نمی‌گذارد. 📌فَنَسَخَتْ هَذِهِ اَلْآيَةُ اَلْآيَةَ اَلَّتِي أُذِنَ لَهُمْ فِيهَا أَنْ يَجْنَحُوا. در نتیجه آیه دوم آیه قبل را نسخ کرد. ..... 🔻 اسلام هم صلح دارد، هم مبارزه تا پیروزی، دگم نیست که بدون توجه به شرایط جامعه بر یک نسخه پافشاری کند. اما با این وجود نسخه اصلی اسلام مشخص است، دست برتر را داشتن؛ اگر هم جایی خداوند و اولیاء او، مصالحه با دشمنان را می‌پذیرند به علت در سختی و فشار بودن جامعه است‌. حال اگر جامعه اهل مقاومت شد و قوی بود، اگر مؤمنین سستی نکردند و قوی شدند و حاضر نشدند با دشمنان مصالحه با دست مغلوب کنند، وعده خداوند است که: «وَلَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ» زحمتشان بی‌نتیجه نمی‌ماند. در مسیر مقاومت، موفقیت حتمی است. @sharhe_hal
به عنوان کسی که در زمینه تاریخ معاصر و به ویژه امام خمینی بیش از ده سال است کار پژوهشی و نویسندگی می‌کنم، از کتاب‌های آقای بهبودی بی‌استفاده نبوده‌ام‌. دغدغه متولیان فرهنگی را هم بابت تقدیر از آثار مربوط به امام و انقلاب قدردانی می‌کنم. وجود چند اشتباه محدود در کتاب تاریخی هم ممکن است قابل اغماض باشد اما واقعا جای تعجب دارد که برخی کتاب‌ها با وجود غلط‌های زیاد و نقدها متعددی که به آنها وارد است چطور اینقدر زیاد و راحت مطرح می‌شوند؟! جا دارد مسئولان محترم قبل از تقدیر از برخی آثار در چنین سطحی لااقل نقدهای مطرح مربوط به آن آثار را نیز ببینند. @sharhe_hal