eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
140 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️مروری بر اعتماد به آمریکا در دولت موقت... 🔰 با روی‌کار آمدن دولت موقت، بازرگان مشتاقانه دل به همکاری با آمریکایی‌ها بسته بود و این امر بر آمریکایی‌ها نیز پوشیده نبود، به طوری که کاردار سفارت آمریکا نیز در یکی از یاداشت‌های خود در این رابطه می‌نویسد: 👈« مناسبات حسنه با ایالات متحده از اعتقادات شخصی نخست وزیر است، هنگامی که دادن پست وزارت خارجه به یزدی مورد بحث بود، نخست وزیر از یزدی درباره‌ی این نکته پرسیده بود تا اینکه اطمینان حاصل کرد که یزدی از مناسبات دوستانه با آمریکا پشتیبانی می‌کند.» [۱] 🔰 اشتیاق دولت موقت برای ارتباط‌گیری آمریکایی‌ها و اعتماد به آنها مورد انتقاد جدی حضرت امام(ره) بود، به طوری که ایشان بعدها در (۳۰ بهمن ۶۶) در نامه‌ای به وزیر کشور پیرامون ارزیابی عملکرد نهضت آزادی می‌نویسند: 👈 « پرونده اين نهضت و همين طور عملكرد آن در دولتِ موقتِ اولِ انقلاب شهادت مى‏دهد كه نهضت به اصطلاح آزادى طرفدار جدى وابستگى‏ كشور ايران به امريكا است، و در اين باره از هيچ كوششى فروگذار نكرده است؛ و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است كه شايد آمريكاى جهانخوار را، كه هر چه بدبختى ملت مظلوم ايران و ساير ملت‌هاى تحت سلطه او دارند از ستمكارى اوست، بهتر از شوروى ملحد مى‏‌دانند و اين از اشتباهات آنها است.» [۲] 🔰 بازرگان حتی پس از استعفا از نخست وزیری در اعتراض به اشغال سفارت آمریکا نیز بر این نکته تأکید داشت که: « ما روابط دوستانه‌ای با آمریکا داشته‌ایم و باید آن را حفظ کنیم.» [۳] 📌اما با انتشار اسناد لانه جاسوسی رفته رفته از تلاش‌های مختلف آمریکا از کودتا علیه انقلاب گرفته تا وارد کردن جاسوس در خود دولت موقت و تلاش برای زمین زدن انقلاب، در همان زمان "ارتباط صمیمانه دولت موقت با آمریکایی‌ها"، پرده برداشته شد. ........................ منابع: [۱] اسناد لانه جاسوسی، شماره ۱۸، ص: ۲۹. [۲] صحيفه امام؛ ج‏ ۲۰؛ ص: ۴۸۱. [۳] مواضع نهضت آزادی در برابر انقلاب اسلامی، ج ۱، تهران، نهضت زنان مسلمان، تهران، ۱۳۶۲ش، ص: ۲۴. 📎به شرح حال بپیوندید‌.
شرح حال
🔰سکانسی از فیلم سینمایی W2008 به کارگردانی الیور استون؛ ..... ⁉️گفت: آخوندها چه‌کار به آمریکا و انگل
با عرض پوزش از خوانندگان محترم؛ در توضیح ذیل این فایل اشتباهی از نظر تاریخی رخ داده بود. به همین خاطر متن را مجدا بازنویسی و اصلاح کردم.
🔰اگر ما رأی نیاوریم انتخابات باطل و‌خراب است... 📝 در انتخابات مجلس ۷۶ علی محمد بشارتی وزیر کشور هاشمی بود. از ماجراهای جالب این انتخابات اعتراض فائزه هاشمی و عبدالله نوری به تقلب در انتخابات است. 🔹علی محمد بشارتی نقل می‌کند: 🔸انتخابات دور پنجم مجلس را انجام دادیم و آقای ناطق نوری و خانم فائزه هاشمی در دور اول ر‌أی آوردند و عبدالله نوری به دور دوم افتاد. 🔸آقای نوری به آقای هاشمی گفته بود: «رأی مرا خراب کردند.» آقای هاشمی از من پرسید: « قضیه چیست؟» پاسخ دادم: «یک چیزی بگویم که خود آقای عبدالله نوری هم نمی‌داند. طبق قانون اگر دو نفر تشابه اسم داشتند، آنهایی که همراه با اسم کوچک نوشته شده‌اند که هیچ، اما اگر بدون اسم کوچک نوشته شده باشند، بر اساس میزان آراء تقسیم می‌شوند و مثلا می‌شود دو سوم ناطق و یک سوم عبدالله نوری. ما ۵۱۱ رأی داشتیم که فقط نوشته بودند: "نوری" و طرفه این که وقتی از آقای ناطق نوری پرسیدیم: شما را بیشتر به چه نامی می‌شناسند؟ ایشان گفت: «به ناطق»، ۵۱۱ رأی را دادیم به آقای عبدالله نوری!» آقای هاشمی گفت: «عجب! پس چرا این را به عبدالله نوری نگفتید؟» گفتم: «مگر ما داریم برای ایشان یا هرکس دیگری کار می‌کنیم؟ ما داریم برای خدا کار می‌کنیم و خود خدا هم تشخیص می‌دهد.» 🔸اما حادثه‌ای که پیش آمد. آقای هاشمی به من زنگ زد و گفت: «فائزه از شما گلایه دارد.» گفتم: ‌«چرا؟» گفت: «می‌گوید من در تهران نماینده اول بودم، بشارتی مرا کرده است نماینده دوم.» گفتم: «بی‌خود می‌گوید.» گفت: «جوابش را چه بدهم؟» گفتم: «ما سه بسته خبری داریم، هشت صبح، دو بعد از ظهر و نه شب. ما بعد از هشت صبح، دیگر بسته خبری نداریم و هرچه آراء از سراسر تهران به ستاد می‌رسد، جمع می‌کنیم. ممکن است تا ساعت یازده که ۲۵ صندوق را باز کرده‌اند، خانم فائزه جلو بوده است ما باید منتظر بمانیم بقیه آراء هم بیایند و جمع ببندیم و بعد اعلام کنیم.» گفت: «این جوری است؟» گفتم: «بله» گفت: «پس شما چیزی به او نگویید، خودم می‌گویم.» .................................... 📌منبع: مصاحبه مجله رمز عبور با علی محمد بشارتی، سال اول، ش ۳، خرداد و تیر ۱۳۹۳، ص: ۱۱۲. 🔺به شرح حال بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی هر وقت انتخابات به نفعشان باشد، پیشرفته‌ترین دموکراسی و صحیح و متقن است و هرگاه احساس کنند به نفعشان تمام نمی‌شود، خراب و‌انتصابات است. اینها دیکتاتورهایی هستند که می‌گویند مردم فقط حق دارند ما را بخواهند و به ما رأی دهند. 🔺به شرح حال بپیوندید.
🔰نظارت: 🔹یا استطلاعی است یعنی نهاد ناظر فقط اطلاع می‌دهد و بر اساس نظارت خود اعمال نظری نمی‌کند که هیچ جای دنیا چنین نظارتی نیست چون نظارت بدون اعمال نظر معنا ندارد؛ 🔹یا استصوابی یعنی همراه با اعمال نظر که مرسوم همه جا است. پس مشکل دولت با اصل نوع نظارت استصوابی نیست بلکه یا با نهاد ناظر(شورای نگهبان) یا با قواعد نظارت(احراز وفاداری به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه) یا با هردو است. نمونه مطلوب دولت چیزی شبیه نظارت موجود در انتخابات شورای شهر است که توسط خود دولت نظارت آن صورت می‌گیرد و نتیجه آن را هم که الحمدلله دیده‌ایم و عزیزان که به شورای نگهبان این همه اشکال می‌کنند خروجی طرح مطلوبشان در شوراهای شهر، داد خودشان را هم درآورده!
✍️دموکراسی و مشارکت ارزشمند یا ضد ارزش... 🔰 اگرچه مشارکت مردم در انتخابات برای ما ارزشمند است اما کدام مشارکت؟ مشارکت بر اساس تقوا و احساس مسئولیت برای ساخت کشور یا مشارکت برای تأمین حداکثری منافع شهر و قوم و قبیله! 🔰 مشارکتی که در حال حاضر در بسیاری از مناطق کشور ما وجود دارد نه تنها ارزشمند نیست بلکه ضد ارزش هم است، مثلا از دو یا چند شهرستان یک نماینده قرار است انتخاب شود. مردم شهرستان الف تمام تلاش خود را با تشکیل شورای حکمیت از نخبگان و... انجام می‌دهند[۱] تا نماینده‌ای از منطقه خود را به قدرت برسانند و این یک بلیط تأمین منافع به نفع آنها تمام شود و مردم شهرستان ب هم هاکذا؛ 🔰 در این نوع از مشارکت، مهم نیست که مثلا شاید در شهرستان ب فردی با تقوا و عادل و کارشناس‌تر از گزینه‌های موجود در منطقه ما وجود داشته باشد که منافع کشور به واسطه او بیشتر تأمین می‌شود بلکه مهم این است که کسی از منطقه ما رأی بیاورد تا بتواند بعدا به واسطه قدرت رأی خود در مجلس، به هر شکل ممکن ولو با فروختن منافع کشور به دولت یا دیگر نهادها و یا اخاذی از دولت بودجه‌ها و امکاناتی برای منطقه خودش جذب کند! 🔰 یکی از مشکلات اساسی ناکارآمدی مجلس و ریشه بسیاری از مشکلات کشور نیز در همین نوع انتخاب شدن نمایندگان از شهرستان‌ها است، نمایندگانی که بسیاری از آنها بعد از مدتی وارد لابی‌گری‌های دولتی می‌شوند و آنها که تا دیروز وکیل مردم منطقه خود برای جذب بودجه و امکانات به هر شکل ممکن ولو ناحق بودند، بعد از مدتی به تأمین منافع برای آینده خود و اطرافیانشان مشغول می‌شوند و البته هر از گاهی هم با اختصاص دادن امتیازهایی به مردم حوزه انتخابیه خود، دهان آنها را می‌بندند و طبیعی هم است، کسی که از اساس در مصدر تصمیم گیری برای کل کشور قرار بود به فکر تأمین منافع مردم شهر و منطقه خود باشد، چرا به فکر تأمین منافع شخص خود نباشد؟! 🔰اما مشارکت ارزشمند چگونه است؟ مشارکت بر اساس تقوا و احساس مسئولیت برای ساخت کل کشور است، از این طریق است که توزیع عادلانه بودجه بر اساس نیاز واقعی ممکن می‌شود و نظارت‌ نمایندگان بر دولت واقعی و عادلانه می‌شود و وقتی عدالت بر قرار شد، توسعه عمومی نیز می‌آید، به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) «فی ‌العدل سعة» 🔰و راهکار اجرایی رسیدن به مشارکت مطلوب، چیست؟ بایست طبقه نخبگانی جامعه خصوصا روحانیون و نیروهای حزب‌الهی در شهرستان‌ها متحد شوند و این نوع از ادبیات را شعار خود کنند و مقابل شوراهای حکمیت از دو طرف بایستند، باید روحانیون شهرستان‌ها با یکدیگر متفق شوند و مردم را به مشارکت بر اساس منافع کشور دعوت کنند، البته صرفا کلی گویی نیز نکنند و اگر ممکن بود پس از مذاکره و بحث بر یک یا چند گزینه محدود به عنوان گزینه‌های مطلوب خود برای کل حوزه انتخابیه اتفاق کنند و در هر دو یا چند شهرستان این نفرات را به عنوان گزینه‌های خود به مردم معرفی کنند. ........ 📝 پی‌نوشت: [۱] منظور از شورای حکمیت شورایی است که در هر شهرستان از نخبگان آن شهرستان مثل نمایندگان شورا و معتمدین مردمی تشکیل می‌شود و با ر‌أی آنها از میان کاندیدهای موجود شهرستان یکی انتخاب می‌شود تا با اتفاق آراء مردم به آن فرد رأی دهند و به این شکل احتمال رأی آوری نماینده منتخب این شهرستان از نماینده شهرستان دیگر در حوزه انتخابیه بیشتر شود. این در واقع یعنی حاکمیت طبقه "الیت" بر عوام و حذف اراده توده مردم که خود اشکال‌های جدی دارد. ....... 🔺به شرح حال بپیوندید.
شرح حال
✍️دموکراسی و مشارکت ارزشمند یا ضد ارزش... 🔰 اگرچه مشارکت مردم در انتخابات برای ما ارزشمند است اما ک
✅ نظر یکی از دوستان👇 سلام برادر جان این راهکار شما همون حکمیت نشد؟ با یک بیان دیگه فقط اینجا جای آدم هاش، روحانیون و حزب اللهی میاد. ✅ پاسخ بنده👇 سلام برادر پیشنهاد گزینه به مردم با حکمیت فعلی فرق می‌کنه؛ ما با پیشنهاد دادن افراد صالح به مردم مشکل نداریم؛ با این فرآیند که یک عده عملا گزینه‌های مردم را بر اساس رأی و نظر خودشان حذف کنند و مردم مجبور باشند، فقط به گزینه اونها رأی بدهند و اینکه معیار انتخاب این گزینه‌ هم رأی آوردن مقبول‌ترین فرد از منطقه ما هست، اشکال داریم.
✍️مردم نمی‌دانند، طلاب هم نمی‌دانند!... 🔰 برای اینکه ببینیم حوزه در جایگاهی که باید نیست، شاهد نقدش انتخابات فعلی است، حوزویان چند درصد از منتخبین نهاد قانون‌گذاری کشور را تشکیل می‌دهند؟ دست حوزه برای معرفی گزینه مطلوب برای ایفای نقش در صحنه سیاسی و قانون‌گذاری مجلس چقدر باز است؟ حتی وقتی فلان نهاد اصالتا حوزوی نیز قرار می‌شود لیست انتخاباتی دهد، می‌بینیم لیست آن فرقی با دیگر لیست‌ها نمی‌کند و یک عده که تحصیل کرده دانشگاه هستند به عنوان نامزدهای نهاد حوزوی معرفی می‌شوند! 🔰 قبول کنیم یا نکنیم بخش عمده مشکل دور افتادن حوزه از وظایف و رسالت کنونی‌اش به نظام تحصیلی‌اش برمی‌گردد، جالب هم اینجاست که از مدیر حوزه تا طلبه پایه یک، منقد هستند ولی باز هم خبری نمی‌شود! 🔰 به عنوان نمونه یکی از مواردی که اطلاع و اصلاح آن نه متوقف بر شیخ انصاری شدن است و نه مطلبی مورد اختلاف، ضرورت مطالعه جدی تاریخ به عنوان یکی از منابع شناخت در سیر تحصیل حوزه، است. 🔰 مراد از تاریخ نیز تاریخ جریان حق و باطل و تجربه‌های آن و نه صرفا یک مقطع ۲۵۰ ساله از دوران معصومین(علیهم السلام)، است. شاید حداقل یک سوم قرآن مطالعه تاریخ و کارگاه تطبیق معارف بر عینیت است، کارگاهی که قرار بود تطبیقات آن را در تاریخ امتداد دهیم تا کم کم باورمان بیاید، اینها واقعی است. 🔰 اگر می‌بینیم ولایت امت در دست حوزه نیست، چون دست حوزه در دست ولیّ‌اش نیست. یکی از شواهدش سرفصل‌های مهم تاریخ معاصر جریان حق که امام خامنه‌ای در دیدار با روحانیون در (۱۴ اسفند ۱۳۷۰) مرور می‌کنند و هنوز هم که هنوز هست این سرفصل‌ها را مردم که هیچ از طلاب هم بپرسید کسی نمی‌داند!👇 «بزرگان حوزه‏‌ى علميه‌‏ى نجف و كربلا و سامرا و قم و بقيه‏‌ى مراكز اسلامى، هرجا كه محل حضور يك رهبر اسلامى و حضور قدرت‏مندانه‏‌ى اسلام بود، اين‏ها حضور داشتند؛ و اين يكى از عجايب تاريخ ايران است؛ و عجيب‌‏تر اين است كه اين حادثه براى مردم ما شناخته‏‌شده نيست! مردم ما نمى‏‌دانند كه وقتى ايتاليايى‏‌ها وارد ليبى شدند و آن كشور را اشغال كردند، مرحوم سيّد محمّد كاظم طباطبايى، صاحب عروه و بعضى ديگر از مراجع قم، به نفع مردم مسلمان ليبى و عليه ايتاليايى‏‌ها فتواى جهاد دادند. مردم نمى‏‌دانند كه وقتى انگليسى‏‌ها در بوشهر نيرو پياده كردند، مرحوم آيت‏‌اللّه العظمى سيّد عبد الحسين لارى، آن ملاى مجاهد طراز اول اعلام جهاد داد و مردم را مسلح كرد و خودش نيز مسلح شد و پيشاپيش مردم حركت و جهاد كرد. مردم ايران نمى‏‌دانند كه مرحوم شيخ الشريعه‏ى اصفهانى، مرجع تقليد بزرگ ساكن نجف فتوا داد كه استعمال اجناس مصنوعه‌‏ى در داخل كشور لازم است و مردم بايد از استفاده از مصنوعات خارجى اجتناب كنند، تا به اين ترتيب ديگران در داخل كشور نفوذ نكنند. همه مى‏‌دانند كه در ژاپن، حدود صد سال پيش از اين گفتند كه مردم حق ندارند از مصنوعات خارجى استفاده كنند، تا در داخل آن كشور چرخ اقتصاد به كار بيفتد؛ اما نمى‏‌دانند كه در همان زمان، بلكه زودتر از آن، عين همين پيشنهاد و همين فتوا، از طرف مراجع و علماى شيعه صادر شد؛ منتها متأسفانه در داخل كشور، هيچ‏كس از سرجنبان‌ها و اهل قلم و اهل سياست و روشن‏فكران كمكشان نكرد! فتواى ميرزاى شيرازى دوم مرحوم ميرزا محمّد تقي شيرازى در مقابله‏‌ى با انگليسى‏ها، و فتواى تحريم انتخابات قلابى انگليسى‏‌ها در عراق، نمونه‏يى ديگر از حضور علما در صحنه‏‌ى سياست است. آن روز مرحوم شريعت اصفهانى فتوا داد كه شركت در انتخابات قلابى انگليسى‌‏ها حرام است؛ كار سياسى از اين روشن‏‌تر، از اين قوى‏تر، از اين روشن‏‌بينانه‏‌تر؟ امروز مسأله‏‌ى آن انتخابات يواش ‏يواش دارد از لابلاى كتاب‌ها خارج مى‏‌شود! آن علما و مراجع، سلف صالح شما هستند. اين است معناى آن مطلبى كه امام بزرگوار ما مكرر مى‌‏فرمودند كه علما پيشوايان نهضت مردم عليه ظلم و استبداد در طول ساليان متمادى بوده‌‏اند؛ و اين‏هاست كه به شخصيت‌هايى مثل مرحوم سيّد حسن مدرس و مرحوم آيت‏اللّه كاشانى منتهى شد؛ اين‏ها طلبه‌‏هاى همان مدرسه و شاگردان همان اساتيد بودند كه اين‏طور در ايران درخشيدند.» 🔺به شرح حال بپیوندید.
♻️ نظرسنجی انتخابات مجلس: https://EitaaBot.ir/poll/i0fk?eitaafly
هدایت شده از رو در رو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر گفتگوی داغ #رو_در_رو با صادق شهبازی، کاندیدای عدالتخواه مجلس یازهم و فعال سابق دانشجویی ♦️اصولگراها ریش و چادرشان بیشتر است، اصلاح طلب‌ها سه تیغه‌ها و فوکولی هایشان!اما خیلی جاها در اداره کشور مثل هم هستند. ♦️انقلاب نکردیم که ریشوها جای کراواتی ها بیایند، باید ساختارهای تبعیض از بین برود. ♦️اصولگراها می‌گویند ولایت، ولایت! مگر همین ولایت فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ندادند؟ چرا بعضی افراد در لیست اصولگراها پرونده اقتصادی دارند؟ ♦️نظام سلامت کشور مردم را ضدانقلاب نمی‌کند، بی دین میکند! ♦️وقتی پای مالیات گرفتن از گردن کلفت‌های اقتصادی وسط بود، اصولگرا و اصلاح طلب متحد شدند که این کار نشود ♦️اصولگراها هر وقت بیشتر وحدت کردند بیشتر شکست خوردند چون تناقض‌هایشان بیشتر معلوم شد ♦️ در بعضی لیست‌ها کسانی هستند که کل سابقه‌شان جابجا کردن کیف فلان مسئول بوده! از متخصصین خبری نیست ♦️اصلاح طلب‌ها می‌گویند تلگرام آزاد، حجاب آزاد، اما وقتی در دولت خودشان کارگران معترض شلاق خوردند صدایشان درنیامد. ♦️عدالتخواهان‌ لیست انتخاباتی دادند تا کارگری که می‌بیند فلان مسئول ۲۶ میلیون حقوق می‌گیرد، احساس کند صدای اعتراضی‌اش در حاکمیت شنیده خواهد شد. @rudarru57
شرح حال
🎬 تیزر گفتگوی داغ #رو_در_رو با صادق شهبازی، کاندیدای عدالتخواه مجلس یازهم و فعال سابق دانشجویی ♦️اص
خیلی‌ها دم از عدالت‌خواهی و پاک دستی می‌زنند ولی صادق نیستند؛ برخی‌ها هم واقعا در عدالت‌خواهی و پاکی صادق هستند اما چون مبانی آنها قوی نیست احتمال اینکه وقتی وارد صحنه تعارضات مختلف عینی جامعه و اداره کشور شدند، به سمت چپ و راست لغزش کنند و عملا انقلاب را هم به انحراف ببرند، در آنها هست. اما محمدصادق شهبازی هم واقعا عدالت‌خواه و هم مبانی‌اش قوی است. شهبازی طلبه و درس دین خوانده است، تاریخ انقلاب و اهل بیت و اندیشه و عملکرد امام و آقا را به خوبی مسلط است. از کتاب‌ها و ‌جزوات او برخی را مطالعه کرده‌ام و چندین سال است نوشته‌های مختلفش در موضوعات مختلف را در فضای مجازی می‌خوانم و حضوری هم چندباری با او صحبت کرده‌ام، تا کنون یک‌بار هم احساس نکرده‌ام به انحراف رفته است، با اینکه، همیشه در وسط صحنه عینی حضور داشته است و امکان تاثیر پذیریش از هیجانات بود.
شرح حال
🎬 تیزر گفتگوی داغ #رو_در_رو با صادق شهبازی، کاندیدای عدالتخواه مجلس یازهم و فعال سابق دانشجویی ♦️اص
✅ سوال یکی از دوستان👇 سلام من متوجه نشدم یعنی شما واقعا دارید از عدالتخواه ها طرفداری می کنید؟!! ✅ پاسخ بنده👇 سلام اخوی اره من خودم از زمان دانشجویی عدالت‌خواه بوده و هستم. منظورم حتی خصوص تشکل عدالت‌خواه هم هست. اما معتقدم دو طیف عدالت‌خواه داریم امثال صدرالساداتی و وحیداشتری رو اشکال دارم، برخی از طیف شیراز و اصفهان رو‌ هم قبول ندارم. ولی کسایی مثل صادق شهبازی رو قبول دارم. برنامه ثریا نمونه بچه‌های قدیمی عدالت‌خواه خوب هستند و ایضا بچه‌های ایتان و امت واحده و یا برخی دیگه که توی جاهای دیگه از حوزه مثل سازمان تبلیغات و یا دفتر راه فعال هستند.