eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
140 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
14.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظلم است که خوزستان از محروم‌ترین مناطق کشور، از منابع اصلی درآمد این کشور باشد! ظلم است که خوزستان از ظرفیت‌های بالقوه فوق‌العاده و بسیار زیاد کشاورزی، تجارت، حمل و‌نقل، گردشگری و... برخوردار باشد و همچنان از محروم‌ترین نقاط کشور باقی مانده است. ظلم است که مردمی که بیشترین هزینه‌ها را در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت کردند امروز در این محرومیت‌ها بمانند و هنوز از اولین نعمت‌ها چون برق و گاز و آب بی‌بهره باشند. نیروهای جهادی بایست توجه ویژه به این مردم و‌ منطقه داشته باشند، هر کس هرکاری از دستش برمی‌آید، یکی رسانه باشد و مطالبه‌گر، دیگری قانون‌گذار و... این ظلمی آشکار و سکوت در مقابلش روا نیست.
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلاف نظرات وجناح بندی‌ها، همگی خانه‌هایشان در بالای شهر است. نهادهای مختلفی که نقاط مختلف تفریحی کشور را اشغال کرده‌اند. این مستند اجازه اکران نیافته است البته چه خوب که چنین نشده است چون آنقدر درد آور است که دل‌های مؤمنین را می‌لرزاند و زبان‌هایشان را در دفاع از انقلاب الکن می‌کند! تا حالا از خودتان پرسیده‌اید ویلاهای متعدد خاندان پهلوی در نقاط مختلف کشور در دست چه کسانی است؟! اگر دو سه مورد آن موزه شده است تا مردم ببینند پهلوی‌ها چقدر خوی اشرافی و تجمل‌گرا داشته‌اند، بقیه را حصار کشیده‌اند تا مردم نبینند مسئولین نامحترمشان چقدر اشرافی و تجمل‌گرا هستند. تا مردم نبینند کاخ‌های جدیدی که ساخته‌اند! تا مردم نبینند و فکر کنند مسئولینشان دیگر شاه و شاهزاده نیستند! دیگر تمام شده‌است دوران کاخ نشینی! مستند که به پیش می‌رفت دیدم همه نهادها و ‌مجموعه‌ها برای خودشان ویلا و هتل ساخته‌اند و همین شده است که ۸۰ درصد سواحل شمال کشور در تسخیر نهادهای مختلف است و فقط ۲۰ درصد باقی مانده است برای مردم مفلوک. مستند که جلو می‌رفت وقتی به ویلاهای نهادهای انقلابی و نظامی اشاره کرد، ترسیدم. ترسیدم در ادامه مجتمع‌های اقامتی حوزه علمیه را هم اگر چه معدود ولی نشان دهد. تا به حال به این مساله اینطور نگاه نکرده بودم که فرق من طلبه با آن کارگر شهری و کشاورز روستایی چیست که من بتوانم هر دو سال یکبار در مجتمع اقامتی هتل ولایت یا شمال و... با تخفیف خوب اسکان بگیرم ولی او نتواند! مگر اولویت من در استفاده از بیت‌المال نسبت به او چیست؟! وقتی مستند جلو می‌رفت گفتم ما چه توجیهی داریم که برای خودمان مجتمع اقامتی ساخته‌ایم؟! وزارت نفت هم همان توجیه را دارد، سپاه، ارتش، نهاد ریاست جمهوری، وزارت فلان، بانک مرکزی و... هم همین توجیه را دارند! یا همه خوش باشیم و بگوییم گور بابای فلان مستضعف پاپتی که در هیچ نهادی نیست، برود در چادر بخوابد! یا اگر بناست خودمان را مثل بقیه مردم بدانیم و قرار است منقد فلان نهاد و سازمان باشیم، حواسمان باشد خودمان هم متهمیم! فراموش نکنیم اولین مخاطب امر به معروف و‌نهی از منکر خودمانیم و‌اطرافیانمان. وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ و خویشان نزدیكت را [از عاقبت اعمال زشت‌] هشدار ده، (شعراء - ۲۱۴)
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
البته تذکر دهم که برخی مکان‌های اقامتی مثلا در مشهد که مورد استفاده طلاب قرار می‌گیرد، موقوفه هستند، در مورد آنها فعلا عرضی در تایید یا رد ندارم، اگر نکته‌ای هست در مورد مکان‌های اقامتی ساخته شده با بیت‌ المال است که هر نهادی منجمله حوزه برای خودش در نقاط مختلف سیاحتی و زیارتی ساخته است!
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
یکبار به یکی از ائمه جمعه مرحوم یکی از کلان‌شهرهای کشور گفتم: آقای فلانی شما به عنوان امام جمعه انقلاب مستضعفان و نماینده رهبری چرا منزلتان در یکی از نقاط مرفه و بسیار خوب شهر است؟ بهتر نیست نزدیک به مناطق متوسط یا محروم شهر زندگی کنید تا درد و مشکلات محرومان را از نزدیک ببینید! بنده خدا چهره در هم کشید و ‌با اخم گفت استانداری این خانه را گرفته است و رفت. گفتم: به استانداری می‌گفتید خانه دیگری برایتان بگیرد. امروز بعد از دیدن این مستند موقع مباحثه حول آن، متوجه شدم امام جمعه انقلابی جدید هم در همین منزل اقامت گزیده است! ظاهرا باید یقه استانداری را گرفت که چرا اینقدر عزیران ما را ناراحت می‌کند و خانه‌هایی اعیانی به عزیزان می‌دهد که دائم رنج بکشند که چرا از توده مردم دور مانده‌اند!
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
🔰 نظر یکی از اساتید: سلام اگر استفهام‌هاتون حقیقی بود خوب بود ولی استفهام‌ها توبیخی است و این یعنی شما احراز موضوع و حکم کرده‌اید و فیه تأمل. .......... 🔰 پاسخ بنده: بله درست می‌فرمایین، ایراد به استفاده از بیت المال به صورت متمایز از سایر مردم برای خودمان، بر فرض ثبوت است و بنده اطلاع ندارم که امکانات رفاهی برای طلاب با کدام هزینه است و از آنجا که این رو می‌دانستم که مواردی قطعا از موقوفات است، بلافاصله این تذکر را بعداز آن پست دادم که در مورد آنها عرضی ندارم. البته اضافه کنم که عرض حقیر این نیست که حاکم با توجه به اختیار خود حق ندارد برای برخی طیف‌ها امکانات خاص و متمایز برای حمایتشان درست کند، بلکه انتقاد اصلی بنده به کاخ نشینی مسئولان، زندگی عمده مسئولان در نقاط مرفه شهر، انحصار بخش عمده فضاهای سیاحتی کشور برای بخش محدودی از جمعیت کشور که در ارگان‌ها هستند، است.
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
🔰اشکال یکی از دوستان: سلام احساس نمی کنید عملا مستند اکران خصوصی را عمومی کردید؟ 🔰 پاسخ بنده: سلام. اصل طرح این مطالبات رو در رسانه درست می‌دونم. به این مطلب فکر کردم، فلذا مطلب رو در تلگرام، واتساپ و... نشر ندادم و در ایتا هم فقط در کانال و گروه‌های طلبگی گذاشتم. بنده خودم هم بودم اجازه نشر اون مستند رو نمی‌دادم، چون مردم عوام نسبتی که با فیلم می‌گیرن متفاوت از چنین متنی است. سبک کار ما و‌خصوصا این چنین متن‌ها، مطالبه درست کردن در یک طیف خاص است. یک اشکال که خودم نسبت به مستند دارم اینه که خیلی مصداقی اسم افراد و مکان‌های مختلف را می‌آورد ولی به نظرم باید تا جای ممکن کلی گویی کرد چون هرچه به مصادیق نزدیک‌تر میشیم احتمال خطا بیشتر می‌شود.
شرح حال
ظلم است که خوزستان از محروم‌ترین مناطق کشور، از منابع اصلی درآمد این کشور باشد! ظلم است که خوزستان ا
این صفحه اینستاگرام یک گروه جهادی است که برای خدمت به مردم خوزستان از زمان سیل تا کنون در آن منطقه مانده‌اند و مشغول خدمت‌رسانی هستند. https://www.instagram.com/p/CBGA2bTgEcm/ https://www.instagram.com/p/CBMDhy1g8oN/ اگر کمکی یا همکاری با گروه‌های جهادی منجمله این گروه جهادی از دستتان بر می‌آید دریغ نکنید.
1_372608527.opus
1.33M
صحبت‌های حجت‌الاسلام رفیعی پیرامون انحرافاتی که حسن آقامیری به خورد جوانان می‌دهد. ....... به دوستی که به روحانیونی چون آقا میری علاقه داشت و صحبت‌های آقا میری را دنبال می‌کرد، گفتم: شما اول اعتقاداتان را مشخص می‌کنید بعد دنبال قائل برای آن می‌گردید. گفت مگر شما چکار می‌کنید؟ گفتم: ما می‌بینیم چه چیزی درست است بعد نگاه می‌کنیم چه کسی آن را گفته است. گفت: ما هم دقیقا چنین می‌کنیم. گفتم: فرق ما و شما این است که شما اولا از روش‌های عقلائی و مورد تأیید دین نمی‌روید تا درست و غلط را مشخص کنید، بلکه صرفا بر اساس مجموعه‌ای از محبت‌های مختلف در طول زمان از هرچه خوشتان آمد می‌گویید پس درست است، ثانیا هم نگاه نمی‌کنید که کسی که این حرف‌ها را می‌زند کارشناس و خبره است یا خیر ولو حرف‌هایش از شذوذات باشد.
در ماجرای تاج‌گردون برخی سریع کل مجلس رو شستن گذاشتن کنار! برخی عکس رای منفی رو منتشر کردن. ولی زاکانی و قالی‌باف در یک فرآیند غیرهیجانی و‌ قانونی ماجرا رو مدیریت کردن. ولو هم اعتبارنامه تاج‌گردون تایید شود ولی با شمشیر تیز نقد، برای هر مساله‌ای، شروع به سلاخی کردن مجلس جدید کنیم، انصاف نیست و باید بیشتر صبر کرد تا کارنامه‌ای از مجموع کنش‌های این مجلس در قضایای مختلف را ببینیم و سپس برآیند گیری کنیم. ...... با اینکه انتقاداتی به زاکانی دارم اما نشان داد که تجربه خوبی برای استفاده دارد.
شرح حال
یکبار به یکی از ائمه جمعه مرحوم یکی از کلان‌شهرهای کشور گفتم: آقای فلانی شما به عنوان امام جمعه انقل
در مورد امام جمعه‌ انقلابی جدیدی که عرض کردم در خانه امام جمعه سابق مستقر شده‌اند و... یکی از اساتید انقلابی و با تقوایی که می‌شناسم توضیحات خوب و قانع کننده‌ای دادند، که نشان می‌دهد قضاوت در حق ایشان درست نبوده.👇 ( این خودش مثالی از مصداق سازی بود که اگر مثلا بنده اسم این امام جمعه را می‌آوردم مشغول الذمه می‌شدم، حتی بهتر بود قید کلان شهر را هم نمی‌آوردم تا کم‌تر به مصداق نزدیک شوم.) ......... سلام .... کبرای قبح اشرافیگری را همه قبول داریم اما در صغری که مصداق اشرافیگری چیست؟ اختلاف داریم. مجرد اینکه امام جمعه یک کلان شهر در نقطه‌ای مرفه ساکن باشد قبل از اینکه روحیه اشرافیگری او اثبات شود نباید مورد اعتراض قرار بگیرد، مثلا امام جمعه فعلی یکی از کلان‌شهرها ناچار شده که در منزل امام جمعه سابق ساکن شود، ایشان یک بار به بنده گفت ابتدای ورود سعی کردم اینجا نباشم اما ضرورت‌هایی ایجاب کرد که در اینجا ساکن شوم و الان دوست دارم منزل را به سمت جنوب شهر جابجا کنم. مثال دیگر: سال۷۸ مدیری داشتیم که پیکان سپر جوشن داشت بعد از مدتی متوجه شدیم پژو آردی خریده پژو آردی در آن سال ها ماشین مورد توجهی بود و ایشان به جهت رعایت حساسیت‌های طلبه‌ها تا دو هفته ماشین را دورتر از مدرسه پارک می‌کرد. مدتی نظر طلبه‌ها نسبت به این مدیر -که بعدها به علت عوارض شیمیایی به شهادت رسید- عوض شد یک وقت که من و ایشان در دفترشان بودیم سؤال کردم چرا ماشین را عوض کردید؟ ایشان گفت به دلیل چند ترکش که در کمرم وجود دارد و مدام در حرکت هستند، پزشک توصیه کرده ماشین خارجی سوار شوم چون ممکن است لرزش ماشین‌هایی مثل پیکان سبب قطع نخاع شود اما من قبول نمی‌کردم تا اینکه ناچار به تعویض ماشین شدم ولی ماشین خارجی نخریدم و به جای آن همین ماشین تولید ملی را که نسبت به پیکان لرزش کمتری داشت خریدم. نکته بنده این بود که در متهم کردن یک امام جمعه یا یک مسئول دیگری به اشرافیگری صحیح نیست به تک گذاره‌هایی مثل منزل و ماشین استناد شود.
شرح حال
در مورد امام جمعه‌ انقلابی جدیدی که عرض کردم در خانه امام جمعه سابق مستقر شده‌اند و... یکی از اساتید
مشابه این ماجرای دومی که ایشان نقل کردند در سال‌های اول طلبگی‌ام رخ داد. آن زمان بحثی بین دوستان عدالت‌خواه رخ داده بود که کدام مسئول و شخصیت‌ها چه ماشین‌هایی سوار می‌شوند. روزی آقای رسایی را در حرم دیدم، به او گفتم آقای رسایی عزیز شما که روحانی هستی، نماینده حزب‌الهی هستی چرا ماشین مثلا ۱۵۰ میلیونی سوار میشی؟ آن زمان ماشین او خیلی گران بود. گفت: اولا این ماشین رو‌ وقتی که من خریدم ۵۰ و خورده‌ای بود الان گرون شده، ثانیا من جانبازم ماشینم باید دنده اتوماتیک باشه و خلاصه توضیحات دیگری هم داد که قانع کننده بود. البته من آن زمان تا از خودش نپرسیدم جایی نگفتم، موقع پرسیدن هم با لحن ملایم و واقعا سوالی پرسیدم. متاسفانه ما در فضای مطالبه‌گری بعضا استفهام‌هایمان توبیخی است که همراه با حکم کردن است و بایست استفهام حقیقی باشد.
شرح حال
صحبت‌های حجت‌الاسلام رفیعی پیرامون انحرافاتی که حسن آقامیری به خورد جوانان می‌دهد. ....... به دوستی
https://www.instagram.com/tv/CBSkG_RgKSv/?igshid=1jww8ptf1t448 پیشنهاد حجت‌الاسلام رفیعی تشکیل نهادی برای پاسداری از ذهن مردم در مقابل شبهات است. ایشان شبهات را به ویروس‌های خارجی و شبه‌افکنان را به بیماران تشبیه می‌کنند که باید همانطور که وزارت بهداشت پروتکل‌هایی برای حفاظت از مردم مقابل ویروس‌ها و بیماران طراحی و اجرا می‌کند، نهادی چنین کارهایی انجام دهد. اما واقعا باید پرسید مقوله فکر هم مثل مقوله بیماری است و این تشبیه مع الفارق نیست؟ آن کسی که شما می‌خواهید جلو او را بگیرد چون بیمار فکری است، خود را بیمار نمی‌داند و اتفاقا او شما را بیمار می‌داند. حامیان و طرفدارانش نیز چنین هستند و تا وقتی آن‌ها را اقناع فکری نکنیم، محدود کردن با توجه به رسانه‌های مختلف امروزه فایده خاصی ندارد. امروزه که رسانه‌های مختلفی در دست همه ما است همه می‌توانند رسانه باشند و همانطور که برخی شبهه می‌کنند نیروهای مؤمن و عالم نیز می‌توانند خیلی راحت‌تر از گذشته به آنها جواب دهند. یک موقع رایتل و امکان گفتگوی تصویری که آمد خواستیم آن را محدود کنیم و شاید اگر می‌توانستیم خوب بود، نمی‌دانم! ولی واقع چنین است که زمانه منتظر ما نمی‌ماند و مقابل برخی امور نمی‌توان ایستاد. شاید اعمال محدودیت‌های سیستمی و فیلترینگ تا مقداری خوب و کارآمد باشد اما نسخه اصلی مواجه همین کاری است که جناب حجت‌الاسلام رفیعی در عمل انجام دادند، یعنی پاسخ دادن مستدلی که از ایشان به آقا میری در فضای مجازی منتشر شد. حتی شاید بتوان گفت کسانی که شبهه افکنی می‌کنند فضای خوبی برای نیروهای مؤمن فراهم می‌کنند که بتوانند بحث‌های خوب و عمیق را مطرح کنند و اگر نبود درگیر شدن مردم با شبهات ما این فرصت را نداشتیم. 📌و خلاصه اینکه مقوله فکر متفاوت از مقوله جسم است و برخورد با آن باید از جنس خودش باشد، محدودیت‌های سیستمی باید باشد ولی عملا چندان کارآمد نیست و اثر گذاری زیادی ندارد، امکان مقابله با شبهات با وجود رسانه‌های نوپدید بسیار راحت و فراگیرتر است و آخر اینکه به خود این شبهات می‌‌توان نگاه فرصت محور نیز داشت.