فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻این موشنگرافی مربوط به
total fertility rate
یعنی نرخ باروری در مقیاس کل کشورهای دنیا از ۱۹۰۰م (۱۲۷۸ش) تا ۲۰۱۶م (۱۳۹۵ش) را نمایش میدهد.
🔻همانطور که مشاهده میکنید در این موشن حجم جمعیت هر کشور با دایرهای متناسب با آن مشخص شده است و عمدتا کشورهای کوچک دارای نرخ رشد بیشتری هستند و حتی برخی در این سالها نیز همچنان دارای نرخ متوسط بالاتر از ۵ باقی ماندهاند.
🔻از بازه تقریبی ۱۹۸۶م برابر با ۱۳۶۴ش، به یکباره چراغ زاد ولد در دنیا کمسو میشود و نرخ باروری تقریبا در تمام دنیا به شکل هماهنگی به یکباره پایین میآید.
🔻ایران نیز که در آن سالها درگیر جنگ است با کمی تأخیر از کل دنیا، بلافاصله بعد از پایان جنگ در ۱۹۹۰م (۱۳۶۸ش) با سرعت خارقالعادهای خود را به قافله جهانی میرساند.
🔻نکته قابل توجه اینکه آمریکا و کشورهای بزرگ اروپایی از نیم قرن پیش از این قضیه، تقریبا از ۱۹۳۶م نرخ باروری در آنها به عدد تقریی ۲.۵ میرسد اما دیگر کشورها نزدیک به نیم قرن زمانمیبرد تا نرخ رشد جمعیت آنها کنترل شود.
🔻حال این سوال مطرح میشود که چطور میشود که بعد از آمریکا و کشورهای بزرگ اروپایی در یک بازه بسیار کوتاه با یک نظم مشخص این نرخ در تمام کشورهای دنیا کاهش مییابد؟
میدانیم هیچ نظمی اتفاقی نیست، این موشن گویای یک طرح جهانی برای کنترل جمعیت در دنیا است.
🔻سوال بعد اینکه چه کسانی و با چه ابزاری توان اجرای چنین طرح گستردهای در دنیا را داشتهاند و چرا؟! اگر مساله کمبود منابع غذایی و... است که خود کشورها به این نتیجه رسیدهاند، چرا در کشورهای کوچک این رنج همچنان بالا است؟
@sharh_hal
🔻این تصویر مربوط به متوسط نرخ باروری در کشورهای مختلف دنیا در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۸ش) است کشورهای با طیف رنگی سبز متوسط رشد آنها بین ۱.۹ تا ۲.۵ است و کشورهای با طیف آبی زیر این مقدار است.
🔻همانطور که در تصویر مشهود است:
🔸اکثر کشورهای پرجمعیت دنیا نرخ رشد آنها کنترل شده است.
🔹هرچه فرهنگ غربی بر زندگی مردمان کشورها بیشتر حاکم شده است این نرخ بیشتر کاهش یافته است.
🔸عامل اصلی کاهش باروری اقتصاد نیست بلکه فرهنگ است، فرهنگی که نتیجه آن فرزندکمتر داشتن است، اگر مشکل اصلی اقتصاد بود، چرا کشورهای با اقتصاد قوی عمدتا ولو با وجود مشوقهایی که در این سالها گذاشتهاند بازهم دارای نرخ زادولد پایینی هستند؟! و برعکس خیلی از کشورهای با اقتصاد ضعیف نرخ باروری بالایی دارند!
🔻منشاء این فرهنگ، این سبک زندگی و بیمیلی به فرزنددار شدن چیست؟ این فرهنگ چه چیزهایی با خود دارد؟ تضعیف خانواده، سبک و جنس غذا، سیستم پزشکی و دارو و... هر کدام یکی از دستهای این اختاپوس فرهنگ غربی چنبره زده بر انسانها هستند.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
🔻برخی برای تبلیغ فرزندآوری نمونههایی را تبلیغ میکنند که چند همسر و یا مثلا عددهای دو رقمی از تعداد فرزندان در آن وجود دارد.
اما ظاهرا ترویج چنین الگوهایی در شرایط کنونی خود موجب دافعه نیز شود.
🔻فرهنگ ما یک فرهنگ عاقلانه است، اینکه هرکس با چند فرزند میتواند یک زندگی معقولانه را داشته باشد مختلف است اما یک قواعد کلی مشخص است و آن اینکه قرار نیست ما بخش عمده زندگی را مشغول زاد و ولد و تربیت فرزند باشیم به گونهای که زمان کمک به تربیت نوهها هم همچنان فرزندآوری ادامه یابد و فرصت توجه به فرزندان چندان مهیا نشود.
و یا از طرفی با ترس از وعده فقر شیطان «الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ» و یا با تنبلی و خودخواهی به یک یا دو فرزند خود را محدود کنیم و خود و فرزندانمان را در آینده تنها بگذاریم!
هیچ کدام از اینها معقولانه نیست.
🔻فرهنگ ما تمایزهایی اساسی با فرهنگ غربی دارد که نتیجه آن نرخ باروری بالاتر از نرخ کنونی خواهد بود؟
🔸 در فرهنگ دینی ما خانواده یک رکن اساسی اجتماع است و ارتباطات خانوادگی بسیار مستحکم است.
🔹پدر بزرگ و مادربزرگها در خانواده حضور فعال دارند.
🔸اعتماد به خدا در روزی وجود دارد. «وَلِلَّهِ خَزَآئِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَفْقَهُونَ»
🔹سبک غذا و ...
📌اگر میخواهیم باروری را افزایش دهیم سبک زندگی عاقلانه خود را تبلیغ و تبیین کنیم.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹این کلیپ را به طعنه هواپیمای اوکراینی منتشر میکنند.
🔻اما کمی فکر کنیم
آمریکاییها بیگانه بودند، آمده بودند اینجا و به اسم دفاع از خودشان هواپیما را زدند، بعد هم به طرف مدال شجاعت دادن!
اما ما در کشور خودمان بودیم جایی نرفته بودیم، برای دفاع از مردم خودمان به اشتباه هواپیما را زدیم، به کسی هم مدال ندادیم، بارها هم عذرخواهی کردیم.
🔻مثل اینکه بابایی بچهاش داره میره سمتش برای اینکه بچهاش سر نخوره میاد بگیردش دستش میخوره تو چشم بچه.
یا یکی به زور بیاد داخل خانه شما، بچه داره میره طرفش برای اینکه خودش آسیب نبینه دست بکنه تو چشم بچه! بعد هم قه قه بخنده و به خودش آفرین بگه!
فرق نمیکنه؟!
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️جلو حضرت زهرا روسفید باشم...
✅ بعد از فتنه ۸۸ بود که وحید جلیلی صحبتی کرد و گفت: خواهش میکنم برای خدا کار بیهوده کنید!
طعنه میزد به بچههای حزبالهی که همه دست روی دست هم گذاشته بودند و فقط نگاه میکردند، همه میخواستند کارهای بزرگ بکنند و کارهای کوچکی که فراوان دم دستشان بود را فراموش کرده بودند، عملا هم هیچ کاری خاصی انجام نمیشد.
گاهی کارهای کوچک نزد خدا از هزاران کار بزرگ ارزشش بیشتر است چون در کارهای کوچک راحت میشود اخلاص را رعایت کرد چون تکبر و نخوت در آنها نیست.
✅ خانم مریضیه حدیدچی(دباغ) در خاطرات خود از جنگ ماجرایی از یک کار ساده یک پیرزن نقل میکند که ای کاش ما هم میتوانستیم کارهایی از این دست و با اخلاص و بدون عجب تکبر پیدا کنیم و ساکت و آرام آن را انجام دهیم:
👈 روزی مشغول سرکشی پایگاهها بودم. در ادامۀ سرکشی، به پایگاهی واقع در خیابان شهید عراقی رسیدم که از زیر زمین آن، آب گرمی رد می شد و خواهران از آن آب برای شست و شوی پتوهای جبهه استفاده میکردند. در آنجا پیرزنی هفتاد ساله را مشاهده کردم که دستش را به طنابی گرفته بود و پتوها را لگد میکرد تا شسته شوند. وقتی جلوتر رفتم متوجه شدم که پیرزن، نابیناست و برای اینکه زمین نخورد، دستش را به طناب گرفته است. وقتی از پیرزن علت حضورش را در آنجا با توجه به اینکه شهر زیر بمباران هوایی دشمن قرار داشت، پرسیدم، گفت: من برای جنگ کار دیگری از دستم بر نمیآید. نه پول دارم که کمک کنم و نه بچهای که به جبهه بفرستم و نه شوهر دارم که به جبهه برود و من به واسطۀ فرستادن آنها فردای قیامت در مقابل حضرت زهرا (س) روسفید باشم. به این خاطر از خواهران بسیج خواهش کردم که هفتهای سه روز، مرا اینجا بیاورند تا پتوهایی را که لکههای خون آن را شستهاند و فقط میخواهند آبکش کنند، به من بدهند تا آنها را طاهر کنم. فقط دلم میخواهد که در همین حال بمیرم تا فردای قیامت در برابر حضرت زهرا (س) روسفید باشم که از حسین زمان (منظورش حضرت امام بود) در حد خودم دفاع کردهام.
📝تلخیص خاطره از: شفیعی، عالیه، پرواز با نور(دو روایت از زندگی خانم مرضیه حدیدچی«دباغ»)، چ دوم، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۸۶ش، ص: ۸۰.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره مرحوم دکتر زارعی
💉 واکسنهای فرانسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکات بسیار مهمی که برای اولین بار نشر یافته است.
این مصاحبه مربوط به ۱۴ سال قبل است.
هدایت شده از جهاد امیدبخشی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🚨ناوبندر مکران اولین و بزرگترین ناوبندر خاورمیانه با فرمان سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به دریا انداخته شد.
🔸ناوبندر مکران نخستین و بزرگترین ناوبندر غرب آسیا با فرمان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به دریا انداخته شد.
🔹 این ناوبندر، نخستین بندر متحرک ساخته شده به دست متخصصان نیروی دریایی ارتش است.
🔹 ایران دومین کشور در جهان است که این قابلیت را دارد .
#اقتدار_نظامی
🌿
@jehadeomid
شرح حال
🚨🚨ناوبندر مکران اولین و بزرگترین ناوبندر خاورمیانه با فرمان سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد
این کانال مربوط به جمعی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم هست که یک رسالت بسیار مهم یعنی دیدن نقاط مثبت و امیدوار کننده را به دوش میکشند.
امید بخشی در شرایطی که نق زدن و سیاهنمایی بسیار مشتری دارد و خوبیها را دیدن و نشان دادن، شما را متهم به خوشخیالی و سادهدلی میکند واقعا جهاد میخواهد و چه اسم با مسمایی این دوستان برای کار خود برگزیدهاند: «جهاد امیدبخشی»
@jehadeomid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روحانی: کُره پولمان را بدهد دلار ۱۵ هزار تومان میشود!
📌چون احتمالا وقت انتخابات یک عده تبلیغ میکند، سپاه قیمت دلار را برده بود بالا و دولت با قدرت دیپلماسی نقشه سپاه رو برهم زد!
یا اینکه سپاه در افزایش قیمت دلار نقش داشته و میخواسته دولت را خراب کند!
پس حواسمان باشد بر ما چه گذشت و ماجرا چه بود.👇
https://www.mashreghnews.ir/news/1167476
https://www.mashreghnews.ir/news/1166438
.......
📌به شرح حال بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دوگانه ترس و امید، همان دوگانه کفر و ایمان است، اگر با خدا باشیم امید و نشاط داریم و اگر با او نباشیم هر لحظه از زندگی خسرانی بیش نیست.
🔻«وَ الَّذينَ كَفَرُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ لِقائِهِ أُولئِكَ يَئِسُوا مِنْ رَحْمَتي» (۲۳ عنکبوت)
کسانی که به آیات مختلف خداوند و دیدار او کافر شدند آنان همان کسانی هستند که از رحمت من ناامید شدند.
.......
📌به شرح حال بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
پیش از این برخی صوتهای سخنرانیهای محرم استاد وحیدی را در کانال گذاشته بودم و برخی دوستان پیگیر بودند و تشکر کردند.
حقییر به لطف الهی، مدتی است پنجشنبهها توفیق دارم در درس صحیفه ایشان که معمولا در آن، ضمن ادعیه مبارک امام سجاد(علیه السلام)، مباحث اخلاقی و تربیتی مطرح میشود، شرکت کنم.
از این جهت که برخی دوستان که ایشان را میشناسند و از مطالبشان استفاده میکنند، محروم نباشند میتوانند در گروه کلاس صحیفه ایشان عضو شوند و از صوتها استفاده کنند.
لینک گروه:👇
https://eitaa.com/joinchat/924319768C420fbd25f8
......
لطفا از ارسال مطالب غیر مرتبط با کلاس خودداری فرمایید. با تشکر.
29.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک وقت خوبی گذاشتم و کلیپهای آموزنده و سرگرمکننده مختلفی برای پسرکوچکم پیدا کردم، اما به نظرم این کلیپ: «طعم صلوات» زیبا ترین آنها بود.
چقدر خوب است که بر اساس روایات با هنر شعر و پویانمایی کلیپهای ارزنده این چنین بیشتر ساخته شود.
✍️ معارف و واقعیتهایی که شاید ما نفهمیم!...
✅ گاهی برخی ادراکات برای یک پیرمرد کشاورز مؤمن حاصل میشود که ممکن است برای یک فقیه یا فیلسوف نیز حاصل نشود، در تعابیر برخی عرفا این شعر مولانا را زیاد شنیدهایم که: «پای استدلال چوبین بود پای چوبین سخت بیتمکین بود» و مراد این است که کسانی که صرفا اهل استدلالهای رسمی و متعارف هستند از ادراک برخی معارف بازمیمانند.
✅ برخی که میخواهند همه چیز را با استدلالهای صریح و به قولی با ظهورات و تصریحات فقهی که هیچ احتمال خلافی در آن مطرح نباشد، درک کنند، وقتی لطایف و نکاتی را از یک حکیم و عارف میشنوند، محترمانه رمی به ذوقیات و در واقع اباطیل میکنند. اما خوب است ما یاد بگیریم وقتی لااقل انسانی که میدانیم اهل معرفت است، چیزی میگوید که ما نمیفهمیم در همان مرحله نمیدانم بمانیم و با آن مقابله نکنیم و نگوییم من نمیفهمم و استدلالی منطقی برای آن نمییابم، نه اینکه بگوییم این مطلب باطل است.
🔰 آیتالله حائری شیرازی در باب فهم برخی معارف میفرمودند:
🎙ببینید شما مثلاً اینجا مینشینید میگوئید من باید مطالب را پهلوی خودم بیاورم اما درست این است که باید رفت به طرف مطلب.
وقتی که انسان بگوید من میخواهم همه چیز با استدلال برایم روشن شود این یعنی مطالب را از آسمان بیاورید در سطح فکر من، ما معمولا اینگونه هستیم. اما باید رفت تا رسید به مطلب از طریق احیاء عصب ارتباطی و ادراکی خود با خداوند. فرق است بین کسی که میرود تا متصل شود به مطلق و کسی که مطلب را خرد و خمیر میکند و میگوید بیاوریدش در سطح فکر من.
🎙 در عصر امام هشتم (ع) درخت بزرگی در هندوستان بود، میگفتند که تخم این درخت را بوذرجمهر نشانده است. مأمون قصد کرد که این درخت را ببیند و گفت که حتما باید این درخت را تماشا کنم. بار سفر را برای هندوستان بست. اطرافیان او گفتند: ای مأمون، رفتن به هندوستان برای جان شما خطر دارد و شاید از بین بروید. او را از سفر منصرف کردند. گفت: پس باید حتما اینرا ببینم، نمیشود ندید. پس فرمان داد: درخت را تکه، تکه کنید و بیاورید تا من آنرا ببینم!
چون حتما تصمیم گرفته بود که درخت را ببیند فرستاد درخت را قطع کردند و سوار کاروان کردند و آنرا آوردند که مأمون درختی را که میخواهد، ببیند.
🎙 ما وقتی میخواهیم همینجا که هستیم باشیم و مطالب عالیه را در همین سطحی که هستیم بفهمیم، این درست مثل کار مأمون است که باید تکه، تکه کنند، قطعه قطعه کنند و از دریچه ذهن ما داخل کنند بعد ما تکه، تکهاش را بفهمیم. اما این درست نیست. دعوت به این نبوده که حقایق اصیل را پاره، پاره کنیم، بلکه دعوت به تکامل بوده.
🎙 وعده داده که: تو این «لااله الاّ الله» را بگو جز خدا منظوری نداشته باشید، نیات خودتان را یکجا و یک کاسه کنید، به کمال میرسید « تُفلِحوا» در نتیجه فلاح، این آگاهی را پیدا میکنی، رشد و معنا پیدا میکنی. کما اینکه در روایات داریم:
« مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِینَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ یَنَابِیعُ الْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ» کسی که چهل روز صبح کند برای خدا، چشمههای حکمت از قلبش برزبانش جاری میشود.
و یا از علی (ع) هست که:
« مَن زَهِدَ فی الدنیا، ولم یجزَعْ مِن ذُلِّها، ولَم ینافِسْ فی عِزِّها، هَداهُ اللّه بغَیرِ هِدایةٍ مِن مَخلوقٍ، وعَلَّمَهُ بغَیرِ تَعلِیمٍ، وأثبَتَ الحِکمَةَ فی صَدرِهِ وأجراها على لِسانِهِ» یعنی کسی که نسبت به دنیا بیعلاقه شد و تعلق نسبت به عزت دنیا پیدا نکرد و پیوسته مباهات و افتخار به موقعیت دنیا نمیکند، خدا هدایتش میکند بدون اینکه خلقی واسطهاش بشود، و تعلیمش میکند بدون اینکه کسی به او تعلیم دهد و حکمت را در قلبش میگذارد و بر زبانش جاری میکند.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️ پروژههایی برای اندیشکدههای حوزوی...
✅ اندیشکده فضایی است که یک پایش در میدان اندیشیدن و پای دیگرش در صحنه عمل و به دنبال به تحقق رساندن و حل کردن مسائل است.
✅دغدغه اندیشکده صرفا مسائل نظری نیست بلکه حل مشکلات و مسائل عینی است. این مسائل عینی و واقعی که یک اندیشکده حوزوی و متعهد به انقلاب به دنبال حل آنها است همان مسائل و مشکلات عینی نظام اسلامی است.
✅ در فضای حوزه حرفهای خوب بسیار زده میشود، فکرهای خوب بسیار است اما نیاز به یک مجموعههایی است که این حرفهای و فکرهای خوب را ناظر به مشکلات تجمیع کنند و در فرآیندهای رفت و برگشت میان صحنه عینی و اندیشهای، نواقص آن را مشخص و کامل کنند، آنها را پخت و پز کرده و به یک مجموعه راهکارهای عملی مبتنی بر اندیشه عمیق دست یابند؛ پاسخهایی تولید کنند که مبانی آن تا چندین لایه مشخص و قابل توضیح باشد.
✅ در صحنه کنونی نظام اسلامی که اقتصاد شعار اصلی چندین ساله و پرچم حرکت انقلاب شده است، ما نیازمند اندیشکدههای مختلف حوزوی هستیم که مشکلات مختلف و اساسی نظام را خصوصا در زمینه اقتصادی احصاء کنند و سپس به تولید ایده در مسائل مربوط به خود بپردازند و اجرای این ایدهها را نیز پیگیری کنند.
✅ به طور مثال یکی از مسائل اساسی که در صحنه اقتصاد کشور بارها گفته شده است این است کشور ما رتبه یک در عدم استفاده از ظرفیتهای اقتصادی را دارد، پس ما باید برای این مشکل بزرگ که در صحنه اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم فکر کنیم و آن گرههایی که بازکردن آن به دست ما است را در این اینجا پیدا کنیم.
👈 به طور مثال این کشور دارای اراضی بسیار گسترده بیاستفاده است طبیعتا یک مواردی به علت نبود آب و امکانات طبیعی است که قابل حل نیست یا حل آن بدست دولت است اما دشتهای متعددی نیز وجود دارد که قابلیتهای کشاورزی را دارند اما به علت مسائل حقوقی به اسم اراضی ملی یا طبیعی بدون استفاده مانده است و عملا همان طرحهای انقلاب سفید شاه به نحو اتم بعد از انقلاب در مورد آنها پیاده شده است، در حالی که به نصوص متواتر از روایات با احیاء موات افراد میتوانند مالک زمینها شوند و در اسلام این فرصت به مردم و فراد توانمندشان داده شده است که هرچقدر که میتوانند زمینها را آباد کنند و از منافعش بهرهمند شوند.
⁉️ مشکل کجاست؟ چرا این بحث زمین مانده است؟ گرهها کجاست؟ چه کسی باید طرح جامعی با دیدن ابعاد مختلف فرهنگی اقتصادی و... برای احیاء موات ارائه دهد تا افراد توانمند کشاورزی را با فعال کردن ظرفیتهای زمینمانده تقوت و اشتغال را فعال کنند.
📌 ما از طرفی معتقد به مدلهای مردمی اقتصاد هستیم، از طرفی معقد به اهمیت استراتژیک کشاورزی در اقتصاد مقاومتی و از سویی نیز بحث قطعی احیاء موات در نصوص دینی را داریم و صحنه نبردمان نیز صحنه اقتصادی است، اما بحثهای از این دست را مغفول گذاشتهایم! حال که به واسطه مجلس انقلابی و جوان و ان شاء الله دولتی انقلابی و جوان در آینده فرصت برای حل مشکلات فراهم شده است، بایست نقش خود را سریعتر پیدا و حقش را ادا کنیم. ان شاء الله.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
29.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ غربزدههای ما با شوق و حسرت از زوایایی اینچنین، به غرب مینگرند، در حالی که این اقدامات حمایتی و تشویقی برای فرزند آوری نتیجه سالها ضربه به نهاد خانواده و ظلمهای غرب به مردمان جامعه خود است.
برای فهم ماجرا از زاویه درست، مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.👇
🔰کتابی که مرگ غرب را پیش بینی کرد | فرهنگ اسلامی
https://farhangeeslami.com/%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF/
.....
📌مرگ غرب - پاتوق کتاب فردا
https://bookroom.ir/book/563/%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%BA%D8%B1%D8%A8
شرح حال
✍️ ماجرای آشناییام با دکتر حجتالله عبدالملکی... ✅ سه سال قبل، اربعین به همراه یکی از دوستان طلبه
نتیجه عملکرد قوی مسئولان کمیته امداد به خصوص دکتر عبدالملکی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ویدئویی که #ستاد_بایدن در تهران دوست ندارد شما آن را ببینید!
🔹بیایید با دموکراتهای آمریکا بیشتر آشنا شویم تا بدانیم باید از منتخبشان چه توقعی داشته باشیم.
🔸در این ویدئو جمعی از سیاستمداران دموکرات آمریکایی در مجمعی به نام «مرکز ترومن» گرد هم آمدهاند و استراتژی ترومن را بازخوانی میکنند.
🔴 در پایان این ویدئو یکی از اعضای مرکز ترمن خطاب به «جیک سالیوان»، معمار توافق هستهای با ایران میگوید نصیحتهای ترومن را به کار ببر، هری_ترومن (سی و سومین رئیس جمهور آمریکا) میگفت: «جنگ را به سرزمینهای آنها ببرید، نگذارید جنگ را به خانه شما بیاورند. آنها را در موضع دفاع قرار دهید و هرگز برای هیچ چیز عذر خواهی نکنید.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اخیرا این فیلم تقطیع شده از حضرت امام با لوگوی سایت جماران منتشر شده است.
در این فیلم بدون ذکر مقدمات آن، مطلبی غیر از آنچه مقصود حضرت امام است نمود داده میشود و متأسفانه با توجه به انتشار گسترده آن، این تقطیع و تحریف گامی مهم در تحریف اندیشه امام در اذهان نسل جوان بود.
📌در ادامه قسمتهای تبیین کننده بیانات حضرت امام را از همان سخنرانی منتشر خواهم نمود.👇
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
تحریف کنندگان اندیشه امام بعد از رحلت آیتالله مصباح نیز مجددا فیلم تقطیع شده مورد اشاره از سخنان حضرت امام را به ضمیمه صحبتهای آیتالله مصباح منتشر کردند تا تعارضی بین اندیشه ایشان و حضرت امام را نشان دهند.
📌بإذن الله در ادامه در باب این تحریف بزرگ توضیحاتی خواهم داد.👇
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
اخیرا این فیلم تقطیع شده از حضرت امام با لوگوی سایت جماران منتشر شده است. در این فیلم بدون ذکر مقدما
✍️ اکثریت هرچه گفتند معتبر است (قسمت اول) ...
✅ اخیرا فیلمی تقطیع شده از حضرت امام منتشر شده بود که در این فیلم در حالی که مخاطبان کلام حضرت امام به ظاهر روحانیون اطراف ایشان هستند.
ایشان میفرمایند:
👈«اكثريت هر چه گفتند آراى ايشان معتبر است و لو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولىّ آنها نيستيد كه بگوييد كه اين به ضرر شماست ما نمىخواهيم بكنيم. شما وكيل آنها هستيد؛ ولىّ آنها نيستيد. بر طبق آن طورى كه خود ملت مسيرش هست. ... شما آن مسائلى كه مربوط به وكالتتان هست و آن مسيرى كه ملت ما دارد، روى آن مسير راه را برويد، و لو عقيدهتان اين است كه اين مسيرى كه ملت رفته خلاف صلاحش است. خوب، باشد. ملت مىخواهد اين طور بكند، به ما و شما چه كار دارد؟ خلاف صلاحش را مىخواهد. ملت رأى داده؛ رأيى كه داده متَّبع است.» صحيفه امام؛ ج ۹؛ ص: ۳۰۴.
✅ همین یک قلم کافی است که مشخص شود که چه کسانی و چقدر ظریف نظرات حضرت امام را تحریف میکنند.
این سخنرانی مربوط به دیدار حضرت امام با منتخبین مجلس خبرگان قانون اساسی در ۲۷ مرداد ۱۳۵۸.
در ابتدای این سخنرانی حضرت امام مفصل به خرابکاریهایی مختلف جریانهای چپ به ظاهر خلقی اشاره میکنند:
👈«وقتى كه رفراندم مىخواست بشود، يك شلوغيهايى ايجاد مىكردند. آنجا كه شكست خوردند، بعد در هر موردى اينها با شكست مواجه مىشوند. حالا هم كه بناست اين مجلس محترم تحقق پيدا بكند، اين خرابكاريها را پيش آوردند براى اينكه اذهان را متوجه كنند به جاى ديگر... بعد كه بخواهيم مجلس شوراى ملى درست بشود و رئيس جمهور، باز هم منتظر هستيم كه اين مسائل پيش بيايد. لكن ملت راه خودش را پيدا كرده؛ و ملت و دولت، همه قشرها، به اين راه ادامه مىدهند- چه اين شلوغ كاريها را اينها بكنند و چه نكنند... ما منتظر اين هستيم كه اين خرابكاريها به دست اين خرابكارها و به دست اين اجانب كه اينها را آلت قرار دادند براى مقاصد خودشان، و اينها با اين اسماء مختلف، مثل «حزب دمكرات»، دمكراتِ كذا، حزب «فدائيان خلق» و اين طور الفاظ بيمعنا به اين كارهاى خلاف انسانى ادامه دارند مىدهند» (همان ص: ۲۹۶)
✅ مخاطب اعتراض امام در این دیدار احزاب و گروههایی هستند که مقابل خواست مردم که جمهوری اسلامی باشد، ایستادهاند:
👈 «همه كسانى كه بر اوضاع ايران مطلع هستند، همه مىدانند كه اين ملت چه مىخواهد، بر كسى پوشيده نيست. به خارجىها، داخلىها، به احزاب، به همه، پوشيده نيست كه اين ملت آنى كه مىخواهد، جمهورى اسلامى مىخواهد، اسلام را مىخواهد اين ملت. چند نفر آدم فاسد بيايند بگويند كه نخير، اسلام نه! همان جمهورى، و بخواهند چند نفر آدم به يك ملت تحميل كنند و بعد بگويند كه ما آزاد نيستيم آزادى اين است كه شمايى كه در اقليت هستيد- نه آن اقلّيتى كه حزبها بعضيشان اقلّاند و بعضى اكثر- آن اقليتى كه شما همه گروههايتان را با هم جمع كرديد، و همه كارها را انجام داديد و همه خرابكاريها را هم كرديد و از صدْ يك و نيم، فوقش دو، همه روى هم رفته دو، مخالف با قضيه بود!» (صص: ۲۹۸- ۲۹۹)
📌ادامه.👇
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
✍️ اکثریت هرچه گفتند معتبر است (قسمت: دوم)...
✅ در ادامه حضرت امام برخلاف آنچه در کلیپ مذکور انعکاس داده شده است، خطاب به نمایندگان خبرگان قانون اساسی که از طیفهای مختلف روحانی و غیرروحانی از گروهکها و... هستند، میفرمایند از این جهت که مردم حاکمیت اسلام را قبول کردهاند و به جمهوری اسلامی رأی دادهاند دیگر کسی اگر نظری خلاف قوانین اسلام دهد، خلاف آنچه وکالت دارد است و اعتباری ندارد، وکالت شما محدود است به امور مورد پذیرش اسلام:
👈 «من اميدوارم كه بدون اينكه يك ذره آقايانى كه ان شاء اللَّه با سلامت- مىدانم ديگر گفتن من زيادى است، لكن براى اينكه گفته بشود باز هم- بدون يك ذرّه ملاحظه از غرب، از شرق، از نمىدانم حزب كذا، حزب دمكرات، از چه از چه، بدون يك ذره ملاحظه، بايد اين قانون اساسى ما مطابق با شرع، در چهارچوب شرع. اگر يكى يكى از وكلا يا همه وكلا بخواهند از اين چهارچوب خارج بشود، اصلًا وكيل نيستند براى او! شما آقايان وكيل هستيد كه زنهاى مردم را هم طلاق بدهيد؟ زن موكّلينتان [را]؟ نيستند.
اگر طلاق بدهيد صحيح است؟ نه. از باب اينكه شما وكيليد براى رسيدگى به قانون جمهورى اسلامى. الآن اگر چنانچه شما بخواهيد، يا بعضى از شما بخواهند، كه اسم جمهورى اصلًا نباشد، بحث را ببرند روى رژيم سلطنتى، شما حق داريد رسيدگى بكنيد؟ شما حق رسيدگى نداريد. براى اينكه جمهورى اسلامى را شما حق رسيدگى داريد. همان طورى كه براى طلاق دادن زن مردم، شما و ما، هر كس كه وكيل شده است، براى طلاق دادن زن مردم وكالت ندارد؛ وكالتش محدود است. در مسائل غير اسلامى، اگر يك مسأله غير اسلامى در اينجا بيايد، طرحش مردود است.
طرح مسئله غير اسلامى بر خلاف وكالت شماست... همان طور كه طلاق دادن زن موكلينتان بر خلاف وكالت شماست. طرح كردن يك مسأله غير اسلامى هر چه باشد، هر چه مترقى باشد؛ شما نمىتوانيد طرح بكنيد. ... بر خلاف مسير ملت است؛ و علاوه بر [آن،] خلاف حدود وكالتش است. حد وكالت بيشتر از اين نيست.» (همان، صص: ۳۰۱-۳۰۲)
✅بعد از این صحبتها است که به آن صحبتهای مورد اشاره در کلیپ میرسند، یعنی مخاطب ایشان نه آن روحانیون اطرافشان بلکه نمایندگان چپ و... هستند که طالب قوانین مخالف با شرع هستند و مقابل رأی ملت که جمهوری اسلامی است ایستادهاند. ایشان خطاب به این افراد چپ میگویند:
👈«همين چيزى كه اگر مىخواهيد مطابق با ميل خودتان دمكراسى عمل بكنيد، دمكراسى اين است كه آراء اكثريت، و آن هم اين طور اكثريت، معتبر است؛ اكثريت هر چه گفتند آراى ايشان معتبر است و لو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولىّ آنها نيستيد كه بگوييد كه اين به ضرر شماست ما نمىخواهيم بكنيم. شما وكيل آنها هستيد؛ ولىّ آنها نيستيد.» (همان، ص: ۳۰۴)
✅ بنا به تصریح متن بالا:
🔻اولا: حضرت امام در مقام احتجاج و جدل هستند یعنی مبنای طرف مقابل را معیار قرار میدهند که اکثریت هرچه گفتند آرای آنها معتبر است چون بنا به رأی خودتان که دموکراسی ملاک است.
🔻ثانیا: نکته جالب اینکه در همین کلیپ حضرت امام به مبنای خود نیز اشاره میکنند که شما بنا به مبنای خودتان محکوم هستید و باید از رأی مردم که جمهوری اسلامی است اتباع کنید شما مثل ما خود را ولی مردم نمیدانید که مدعی شوید اگر مردم چیزی خواستند که به ضررشان بود بتوانید جلو آن بایستید.
📌حال با توجه به توضیحات مذکور بار دیگر کلیپ سخنان آیتالله مصباح را مرور فرمایید.
📌البته تذکر این نکته نیز لازم است که این بحثها منجمله بحث آیتالله مصباح در مقام ثبوت یا سلسله علل احکام و تعارضات ادله است که آیا نظر مردم بر فرض تقابل با نظر خداوند آیا حجیت و اعتبار دارد یا خیر؛ اما خوب است متذکر شوم بنا به مبنای حضرت امام در عالم واقع مردم اگر آزاد باشند به علت فطرت خدایی خود به اسلام و احکام آن تمایل دارند و در صورت وجود یک قدرت حاکمه که مانع به جهنم بردن مردم شود توده مردم خود به خود با فطرت الهیشان اسلام خواه هستند و به سمت بهشت خواهند رفت.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
مجلس باید در مقابل این تصمیمات پاسخگو باشد.
آقایانی که موقع انتخابات حامی این لیستها میشوند و اعتبار آنها در تایید این افراد خرج میشود، حالا باید این اعتبار خود را حفظ کنند و از حقوق ملتی که به آنها اعتماد کرده است دفاع کنند.
این تصمیمات باید مورد مؤاخذه قرار گیرد.
https://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم کوتاهی از شبی که اربیل در آستانه سقوط به دست داعش بود و هیچ کشوری به کُردها کمک نمیکرد تا اینکه حاج قاسم تنها با ۵۰ نفر وارد غائله شد.
https://www.irna.ir/news/83633728