eitaa logo
شریف لک زایی
264 دنبال‌کننده
1هزار عکس
141 ویدیو
89 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تابناک
🔺️کشف تاریخی جدید در شرق ایران مرادی سرپرست هیأت باستان‌شناسی: 🔹️باستان‌شناسان با بررسی قطعه چهارم راه‌آهن زاهدان ـ زابل ۲۳ محوطه و تپه شناسایی کردند. 🔹️بیشتر آن‌ها به اواخر دوره چهارم «شهر سوخته» مربوط بوده و قدمت تاریخی آن‌ها در حدود ۲۴۰۰ تا ۲۳۰۰ پیش از میلاد (حدود ۴۳۰۰ تا ۴۴۰۰ سال) است./ایسنا @Tabnak
هدایت شده از Reza Lakzaei
🚦چهارمین پنل تخصصی اختتامیه دومین همایش ملی «انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده» ⭕️موضوع: انقلاب اسلامی و تحول در ایده ایران 🎙ارائه‌دهندگان: دکتر سید مصطفی تقوی مقدم عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ معاصر دکتر مرتضی یوسفی راد عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دکتر شریف لک زایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دکتر سید جواد میری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دکتر عطالله بیگدلی عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) دکتر حمید دهقانیان مدیر اندیشکده مطالعات ایران 🗓 زمان: چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۹تا۱۲ 📍مکان: تهران، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 📍لینک نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc 📍سایت و کانال همایش👈 http://irhfc.ihu.ac.ir/fa/ https://eitaa.com/irhfcconf کانال شریف لک‌زایی 👇👇 https://eitaa.com/shariflakzaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢معرفی ویدئویی رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🔹گروه مطالعات منطقه‎ای دانشگاه باقرالعلوم(ع) درگرایش «مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا» از بین برداران و خواهران طلبه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ دانشجو می پذیرد. ♦️مهلت ثبت نام: 23 دی لغایت 12 بهمن 1402 🔸امتیازات: برگزاری اردوی علمی پایان دوره در یکی از کشورهای منطقه؛ برخورداری از اساتید مجرب؛ (تدریس اساتید بر اساس مهمترین منابع روزآمد و لیست‎های مطالعاتی می‎باشد)؛ فرصت مطالعاتی جهت نگارش پایان نامه در یکی از کشورهای منطقه؛ تسهیل ارتباط با نهادهای بین المللی فعال 🔸اولویت پذیرش با: فعالین حوزه بین الملل؛ پژوهشگران حوزه بین‎الملل؛ طلاب مسلط به زبان‎های (عربی، ترکی استانبولی)؛ طلاب ممتاز لینک ثبت نام گروه پاسخگویی به سوالات ثبت نام @BouNews
هدایت شده از Reza Lakzaei
غفر الله لنا و لکم و لوالدینا و لمن وجب حقه علینا و لمن وصانا بالدعا!
💢ویژه برنامه تکریم پدران آسمانی و‌تکریم پدران شهدا برگزار شد 💠به گزارش فراهنگ نیمروز؛ویژه برنامه تکریم پدران آسمانی و‌تکریم پدران شهدا توسط اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همیاری دستگاه های فرهنگی شهرستان نیمروز برگزارشد. 💠در این مراسم که بزرگداشت پدران آسمانی و تکریم پدران و فرزندان معظم شهدا با حضور امام جمعه معزز، فرماندارمحترن ،رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده معظم شهدا بویژه پدران، فرزندان شهدا، فرماندهان نظامی و انتظامی، دانش آموزان،اعضای شورای اداری شهرستان نیمروز در حسینیه گلزار مطهر شهدای حضرت رسول اکرم( ص )ادیمی و مجتمع فرهنگی سردار شهید حاج حبیب لک زایی برگزار گردید. ✨️فراهنگ نیمروز کانال اطلاع رسانی رویداد های فرهنگی و هنری شهرستان نیمروز https://splus.ir/farahangnimrooz
«قهرمان كربلاء زينب در كلام بنت شاطئ» ▪️کتاب «قهرمان کربلا؛زینب دختر زهرا» تالیف یکی از مهمترین زنان اندیشمند مصر، عائشه عبدالرحمن(بنت الشاطئ) دختر استاد الازهر شیخ محمد علی عبدالرحمن است. ▪️او اولین زن استاد در الازهر، اولین زن عرب برنده جایزه ملک فیصل، همسر امین الخولی و مفسر قران بود. ترجمه آزاد بخشی از مقدمه کتاب: ▪️یک شب در ماه رجب من و خواهر بزرگم کبری در خانه، نگران وضعیت مادرمان بودیم که نشانه های به دنیا آمدن فرزندش آشکار شده بود....پدرم هم عازم سفری بود، ما به او التماس کردیم سفرش را لغو کند، او که در محراب مشغول عبادت بود، ما را کنارش نشاند و گفت: چون فردا سفرم به قاهره برای حضور در مراسمی درباره «» است نمی توانم آن را لغو کنم و سپس برایمان از زینب سخن گفت...فردا هم گفت: نگران نباشید خدا با مادرتان است.اگر فرزند دختر بود نامش را زینب بگذارید...از آن شب در من حسی شکل گرفت که آن را فراموش نمی کنم... و امروز مشتاق نوشتن درباره زینب هستم... 🔻منظاری ایرانی؛ منظری عربی @Arabworld2023
هم‌اندیشی «مردم علیه پوپولیسم» روز سه‌شنبه، ۱۰ بهمن ماه ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲.۳۰ لینک حضور http://dte.bz/scscenter https://eitaa.com/Habibollah_Babai
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی و مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل برگزار می‌کنند؛ 💠 هم‌اندیشی مردم علیه پوپولیسم ارائه دهندگان: 🎙 دکتر علیرضا شجاعی‌زند (سرگذشت تاریخی مردم در ایران) 🎙 دکتر محمدهادی همایون (اصالت مردم در تمدن اسلامی) 🎙 دکتر احمدرضا یزدانی‌مقدم (مردم و اجتماع در فلسفه سیاسی علامه طباطبایی) 🎙 دکتر اسماعیل آقابابائی (مردم و حاکمیت دینی) 🎙 دکتر حبیب الله بابایی (مردم و فطرت اجتماعی) 🎙 دکتر مرتضی یوسفی‌راد (مردم و فلسفه وجودی حکومت و حاکمان) 🎙 دکتر شریف لک‌زایی (مردم در حکمت سیاسی متعالیه) 🎙 دکتر نجمه کیخا (مردم از منظر اخلاق سیاسی) 🎙 دکتر رضا عیسی‌نیا (درآمدی بر نوع‌شناسی سیاسی مردم) 🎙 دکتر فاطمه خاتمی‌نیا (مردم در ادبیات فلسطین) 🎙 دکتر محسن الویری (مردم در گستره آیات مکی) 🎙 دکتر احمد اولیایی (مردم؛ گذار جامعه به اجتماع) 🌐 لینک ورود به جلسه: dte.bz/scscenter 🗓 زمان: سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت: ۸:٣۰ تا ۱۲:٣۰ (نشست بصورت مجازی برگزار می‌شود) پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
هم‌اندیشی «مردم علیه پوپولیسم» روز سه‌شنبه، ۱۰ بهمن ماه ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲.۳۰ لینک حضور https://mmps.ir/iscs https://eitaa.com/Habibollah_Babai
شریف لک زایی: جامعه اسلامی جز با حضور مردم ایجاد نمی‌شود عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تاکید کرد: جامعه مطلوب اسلامی جز با حضور مردم شکل نمی‌گیرد و البته حضور رهبر لازم ولی ناکافی است؛ چیزی که در انقلاب اسلامی هم از سوی امامین انقلاب به آن اشاره شده است. https://iqna.ir/00HbmT
شریف لک زایی: جامعه اسلامی جز با حضور مردم ایجاد نمی‌شود عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: جامعه مطلوب اسلامی جز با حضور مردم شکل نمی‌گیرد و البته حضور رهبر لازم ولی ناکافی است؛ چیزی که در انقلاب اسلامی هم از سوی امامین انقلاب به آن اشاره شده است. به گزارش ایکنا، شریف لکزایی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۰ بهمن ماه در هم‌اندیشی «مردم علیه پوپولیسم» گفت: نقش پررنگ و حضور چشمگیر مردم در انقلاب اسلامی و بعد جمهوری اسلامی، محل تامل، تبیین و تدقیق است البته نام جمهوری اسلامی از ابتدا هم محل مناقشه بوده است و امروز هم این مناقشه تداوم دارد و وقتی از امام در این باره می‌پرسند، می‌فرمایند مراد من از جمهوری همان جمهوری است که در همه جا وجود دارد. وی افزود: به نظر بنده جمهوریت در همه دنیا، یک وجود بیشتر ندارد یعنی جمهوری ما که با ایران اسلامی پیوند خورد از لحاظ وجودی با همه جمهوری‌هایی که در همه جا هست واجد ویژگی‌های یکسانی است ولی آنچه که بین این جمهوری‌ها، تمایزاتی را ایجاد می‌کند، وجه ماهیتی است که هر کدام از آن‌ها دارند مانند جمهوری اسلامی در ایران یا جمهوری‌های لیبرال دموکراسی در غرب. وی با بیان اینکه وجه برجسته این جمهوری آن است که فردی چون امام که با مسائل فلسفی آشنایی کاملی دارند به این مسئله ورود کرده‌اند، افزود: آنچه که به صورت عام از مفهوم جمهوری برداشت می‌شود نوع خاصی از حکومت است که مردم نقش اساسی و مهمی در تعیین سرنوشت کشورشان دارند، به تعبیر دیگر، یکی از ابزارهای مهم این جمهوری‌ها آن است که مردم مستقیم یا غیرمستقیم مناصبی را در اختیار افراد خاص و برگزیده قرار می‌دهند تا آنها کشور را اداره کنند. عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه فرمایش امام ناظر به این مسئله است که مردم می‌توانند در سرنوشت خودشان مؤثر واقع شوند، تصریح کرد: پرسش اولیه در این باره آن است که آیا جامعه مطلوب اسلامی توسط افراد خاصی پدید می‌آید و مردم باید منتظر باشند این جامعه پدید آید و از مواهب آن استفاده کنند یا اینکه خود مردم در ایجاد آن نقش دارند؟ و حضورشان به آن خلق و هستی می‌بخشد. حضور مردم در عرصه سیاسی ضروری است. وی تاکید کرد: با نگاه امام به عنوان استاد فلسفه اسلامی، براساس حکمت متعالیه، جامعه اسلامی باید واجد نظام فلسفی و فلسفه سیاسی مخصوص به خود باشد ولی عینیت و تحقق آن حتما با حضور مردم محقق خواهد شد و راهی جز این نیست. لک زایی اضافه کرد: دستگاه‌های فلسفی، پایه‌های بنیادی و مهم را برای حرکت مطلوب جامعه ایجاد می‌کنند که در انقلاب اسلامی ایران، حکمت متعالیه این نقش را ایفا کرد و امام براساس فلسفه سیاسی حکمت متعالیه هدایت و رهبری جامعه را بر عهده گرفتند. وی تاکید کرد: مردم با آگاهی و کاربست این معرفت به سمت ایجاد جامعه مطلوب حرکت کرده و خلق و هستی به جامعه اسلامی می‌دهند و وقتی خیرات در این جامعه بسط یافت و تعاون مؤثر بین مردم و طبقات مختلف شکل گرفت به این معناست که امور عمومی در جامعه توسط مردم انجام می‌شود که در برخی موارد مستقیم و در مواردی هم غیرمستقیم است و بر این اساس یعنی حمایت و حضور مردم، جامعه به سمت آرمان‌شهر مطلوب حرکت می‌کند. دولت نبوی؛ نمونه موفق جامعه اسلامی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم وجه حضور مردم را در خلق یک جامعه جدید مورد توجه قرار دهیم اولین شاهد و نمونه، تاسیس اولین دولت اسلامی توسط پیامبر(ص) است، گفت: دولت پیامبر(ص) با وجود قلت مسلمین، با حضور مردم در یثرب شکل گرفت و این یک نمونه موفق از حضور مردم و ایجاد یک پدیده و نظم جدید بوده است. البته در ادامه در نگاه‌های شیعه وجه تاریخی غیرموفقی هم به خاطر عدم تداوم حضور مردم را سراغ داریم که سبب شد تا بعد از وفات پیامبر(ص) انحراف ایجاد شود و بعد از علی(ع) هم به علت عدم حمایت مردم، ائمه(ع) موفق به تشکیل حکومت اسلامی نشدند. لک زایی بیان کرد: در دوره معاصر هم نمونه موفق آن را در پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام و حضور مردم و سیل نخبگان عرصه‌های مختلف شاهدیم و در هشت سال دفاع مقدس هم این مسئله تداوم یافته است. از نظر بنده، این وجه فلسفی به فلسفه جسمانی‌الحدوث برگشت دارد که می‌توان به بحث جدیدتری در ادامه آن بپردازیم که همان بحث جسمانی‌الحضور است که از واقعیت عینی حضور مردم سخن می‌گوید.
وی با بیان اینکه روحانی‌الحضورِ ارزش‌های مطرح شده در انقلاب باعث پیدایش جمهوری اسلامی و استقلال و آزادی شد، اظهار کرد: در بحث سفر چهارم اسفار عقلیه هم می‌توانیم این امتداد را شاهد باشیم یعنی حکیم الهی جز با حضور در بین مردم نمی‌تواند سفرهای چهارگانه عقلانی خود را سپری کند؛ در اینجا حضور مردم و حمایت از رهبر مطرح است و البته اکنون که نظام اسلامی شکل گرفته باید زمینه نهادمندی حضور مردم، ایجاد و نیروی انسانی لازم هم تربیت شود. حضور مردم در انقلاب، امری اساسی است عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: جامعه مطلوب اسلامی جز با حضور مردم شکل نمی‌گیرد و البته حضور رهبر لازم ولی ناکافی است؛ چیزی که در انقلاب اسلامی هم به آن از سوی امامین انقلاب اشاره شده است این است که حضور مردم، اساسی است و امروز هم به این تداوم حضور نیاز داریم. لک زایی افزود: تجربه ملاصدرا این است که وقتی او از امکان حمایت مردم و نخبگان بهره ندارد و حتی از حمایت‌های دو استاد خود یعنی شیخ بهایی و میرداماد بهره‌مند نیست مرکز علمی خود را در اصفهان رها می‌کند و به کهک پناه می‌برد و ۱۵ سال هم طول کشید تا دستگاه معرفتی خود را تبیین کند. وی تاکید کرد: اما در عصر جدید، حضرت امام(ره) گرچه در دهه ۴۰ و در آغاز فعالیت خود به تبعید ۱۵ ساله رفتند ولی وقتی فضا فراهم و موانع برطرف شد، رنگ و بوی دیگری گرفت و جسمانی‌الحضوری مردم که رخ داد امکان رهبری و ایجاد انقلاب هم فراهم شد لذا امام با رهبری حکیمانه خود و براساس جسمانی‌الحضوری مردم، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را رقم زدند. چاره‌ای جز نقش‌دادن به مردم نیست لک زایی با بیان اینکه در مباحث حکمی و سیاست متعالیه ما چاره‌ای از اینکه به مردم بپردازیم و به آنان نقش بدهیم نداریم، توضیح داد: این مسئله در دوران انقلاب اسلامی، نظریه‌پردازی هم شده است و حتی در کنار جسمانی‌الحضوری در امتداد جسمانی‌الحدوثی، بحث حرکت جوهری ارادی هم در اینجا وارد می‌شود یعنی اگر بخواهیم فضای متفاوتی در جامعه شکل بگیرد و تدام یابد، حضور مردم می‌تواند باعث گشایش بیشتر و رونق فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شود و پیشرفت‌های بیشتری را شاهد باشیم. https://iqna.ir/00HbmT
🔸رسانه فکرت برگزار می‌کند: ☑️ جمهوری متعالیه 🔻بررسی نسبت آزادی و مردم در انقلاب اسلامی با حضور: 👤 دکتر شریف لک زایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 👤مجری کارشناس: حسین کاوه، پژوهشگر علوم سیاسی ⏰ پنج‌شنبه ۱۲ بهمن، ساعت ۱۶ 🏢 قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت. 📍لوکیشن 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت https://eitaa.com/shariflakzaei
هدایت شده از فکرت
🔸 ا 📍هم اکنون در حال برگزاری... ☑️جمهوری متعالیه 🔻بررسی نسبت آزادی و مردم در انقلاب اسلامی با حضور: 👤 دکتر شریف لک‌زایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 👤مجری کارشناس: حسین کاوه، پژوهشگر علوم سیاسی 📍فایل صوتی وگزارش متنی این نشست به‌زودی منتشر خواهد شد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
هدایت شده از فکرت
هدایت شده از فکرت
هدایت شده از فکرت
بالاخره زمستان، از راه رسید. تهران، ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ https://eitaa.com/shariflakzaei
هدایت شده از Reza Lakzaei
آنچه به بهانه « ایام الله دهه فجر» می خوانید سرگذشت حبیب دلها؛ «سردار شهید حاج حبیب لک زایی» است که پیش از این در کتاب «حبیب از زبان حبیب» منتشر شده است.
هدایت شده از Reza Lakzaei
بسم الله الرحمن الرحيم؛ حبیب از زبان حبیب؛ قسمت اول من [حبیب دلها؛ «سردار شهید حاج حبیب لک زایی»] هفت يا هشت سالگي وارد مدرسه شدم. در آن زمان سنّ ورود به مدرسه مثل الان هفت سالگي بود، اما چون افراد برايشان ميسر نبود که از هفت سالگي به مدرسه بروند، از دوازده، سيزده سالگي وارد مدرسه مي‏شدند. براي همين بعضي از کساني که هم‏کلاسي من بودند پانزده، شانزده سالشان بود و محاسن داشتند! دختر خانمی هم به مدرسه مي ‏آمد كه به سن تکليف رسيده بود و شايد چهارده ساله بود. البته اگر هم قانون به اين افراد اجازه ادامه تحصيل نمي‏داد، در شناسنامه تاريخ تولدشان را تغيير مي‏دادند تا بتوانند به مدرسه بيايند و مدرسه آنها را پذيرش کند. بعد همين بچه‏ ها از ابتدايي به راهنمايي مي‏رفتند لذا در مقطع راهنمايي هم کساني بودند که حدود بيست و دو سال سن داشتند! محل زندگي ما (روستاي “اديمي” كه الان شهر شده است و نیمروز نامیده می شود) دبيرستان نداشت. دو دبستان داشت ـ دبستان سپاهي دانش و دبستان اديمي ـ و يک مدرسه راهنمايي. دبستان اديمي و راهنمايي در يک محوطه قرار داشتند، اين طرف دبستان بود و آن طرف راهنمايي. هر پايه ‏ای هم دو يا سه کلاس داشت. هر کلاسي هم ممکن بود تا چهل نفر دانش آموز داشته باشد که همه کلاس‏ها مختلط بود؛ هم در دبستان و هم در راهنمايي. من سه کلاس اول، دوم و سوم ابتدايي را در “دبستان سپاهي دانش” در خود اديمي خواندم. دبستان سپاهي دانش نزديک منزل ما بود که البته چون زمين‏ هاي اطرافش خالی بود، آن موقع به نظر مي‏رسيد که دور است اما الان که فکر مي‏کنم مي‏بينم که به خانه ما نزديک بود. سپاهيان دانش افراد تحصيل‏کرده‏ اي بودند که بايد دو سال سربازي خود را به عنوان معلم خدمت مي‏كردند. لباس سربازي و لباس فرم آنها تا جايي که خاطرم هست، كلاه لگني و كت و شلوار قهوه ‏اي تيره و کفش بود. بعد از “انقلاب سفيد” يا “انقلاب شاه و ملت” اين جريان رواج پيدا کرد و اسمشان سپاهي دانش بود. کلاس‏هاي چهارم، پنجم و ششم را هم در “دبستان اديمي” خواندم؛ همين‏ جايي كه الان آموزش و پرورش اديمي قرار دارد. آن زمان ابتدايي تا کلاس ششم بود. بعد هم وارد راهنمايي شدم. راهنمايي هم تا کلاس 9 داشت؛ يعني کلاس هفتم و هشتم و نهم. اول تا سوم راهنمايي را هم در همين دبستان اديمي خواندم که محل راهنمايي هم بود و کمي از منزل ما دورتر بود.ساعت کار مدرسه هم دو شيفته بود؛ يعني هم صبح و هم بعد از ظهر. از هشت صبح تا يازده، بعد تعطيل مي‏شد و دوباره از ساعت دو بعد از ظهر تا چهار عصر. من درسم خوب بود. معلم‏ها هم تعدادشان کم بود. بيشتر معلم‏ها، قرآن بلد نبودند لذا قرآن کلاس خودمان و يک کلاس ديگر را من درس مي‏دادم. درس‏هاي ديگرمان هم رياضي، فارسي و علوم بود. در کلاس دوم و سوم تعليمات ديني هم داشتيم و اگر معلم نمي‏ آمد من به بچه ‏ها درس مي‏دادم. گاهي اوقات هم معلم در دفتر مي ‏نشست و از من مي‏خواست که درس بدهم. معلم‏ها هم مرد بودند و هم زن. معلم‏ها معمولاً از شهر مي ‏آمدند و سرويس داشتند. آن موقع جاده خاكي بود که يک ماشين جيپ كوچك سرويس معلم‏ها بود و آنها را از شهر به روستا مي‏ آورد. سه، چهار تا معلم بيشتر نداشتيم که ديپلم داشتند. با اينکه معلم‏هاي خانم، مقنعه و چادر نمي ‏پوشيدند و حجاب نداشتند اما احساس مي‏كردم بين آنها هم آدم حسابي پيدا مي‏شود. عده كمي هم از معلمين خانم بودند که مقنعه و چادر و حجاب داشتند؛ ولي منزوي و گوشه‏ گير بودند. الان فكر مي‏كنم اينطور نبود که خودشان به اين باور رسيده باشند که حجاب داشته باشند بلکه تحت تأثير خانواده ‏هايشان حجاب داشتند. برخي هم كت و دامن داشتند و برخي هم مسايل اسلامي را رعايت نمي‏كردند. از ساعت يازده که مدرسه تعطيل مي‏شد تا ساعت دو، معلم‏ها چون نمي‏توانستند به شهر برگردند؛ در روستا خانه کرايه مي‏کردند. گاهي اوقات يک معلم خانم و آقا با هم يك خانه مي‏گرفتند و كسي هم اين كار را بد نمي‏دانست و چيزي نمي‏گفت. گاهي اوقات با هم واليبال بازي مي‏كردند. همانطور که گفتم معلم‏ها مسائل شرعي را رعايت نمي‏کردند. کت و دامن و جوراب مي‏پوشيدند؛ بدون روسري يا مقنعه. آن هم در روستا که همه لباس محلي بلند مي‏پوشيدند و با اين لباس خواهي نخواهي کاملاً حجاب داشتند. صبح‏ها من قبل از معلم‏ها مدرسه مي‏رفتم. زنگ را كه مي‏زديم و بچه‏ ها به صف مي‏شدند، قرآن صف صبح‏گاه را مي‏خواندم. بعد هم مي‏رفتيم کلاس. وقتي من مي‏گفتم زنگ را بزنند يکي از بچه ‏ها با چكش روي يك تكه آهن مي‏زد؛ اين زنگ آن موقع بود. دعا هم مي‏خوانديم. آخر دعا يادم هست كه “خدا، شاه و ميهن” داشت. کادر اداري مدرسه هم مدير، معاون (ناظم)، دفتردار و خدمتگذار بودند.
هدایت شده از Reza Lakzaei
حبیب از زبان حبیب؛ قسمت دوم آنچه به بهانه « ایام الله دهه فجر» می خوانید سرگذشت حبیب دلها؛ «سردار شهید حاج حبیب لک زایی» است که پیش از این در کتاب «حبیب از زبان حبیب» منتشر شده است.