eitaa logo
مصطفی شریفی پور
83 دنبال‌کننده
83 عکس
36 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر دشمن شادکنی! آقای پزشکیان واقعاً دو کار را امشب به خوبی انجام دادند: نخست: آنکه تا آنجا که توانست به کشور خود تاخت و مسائل کشور را سیاه نمایی کرد و فقط به کشورش و نظام حمله کرد. (بعبارت دیگر تلاش کرد سخن مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر شادنکردن دشمن در مناظرات را به نحو زشتی مخالفت عملیه کند.) دوم: مفهوم مذهب علیه مذهب را به نحو زیبایی اجرا کرد و با استفاده از مفاهیم مذهبی، مقاصد استعماری را تئوریزه و عرفی سازی کرد. @sharifypoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 از کجا میدانستید مجاهدین خلق ریگی به کفش داشتند ؟ 🔹امام ره : زیادی آیه روایت و نهج البلاغه میخواند.. @sharifypoor
هدایت شده از شریفی پور
اندر کلاف سیاست خارجی! چرا در مبحث سیاست خارجی اینقدر بین دو دیدگاه نظام و اصلاح طلبان زاویه وجود دارد؟ (تقریباً صدوهشتاددرجه!) در ضمن چند نکته به این مسأله می‌پردازیم : 1. ایران در بیشتر تاریخ خود ابرقدرت منطقه غرب آسیا بوده، چه قبل اسلام و چه بعد آن،هرچند نوساناتی هم داشته است. یعنی موقعیت جغرافیایی و مردمی آن چنین است. این سابقه و هویت کشور ما است. 2. پس از افول صفویه، کشور ما و عموم کشورهای اسلامی، شاهد عقب ماندن کشورهای خود در مسائل مختلف تمدنی بودند که دخالت عامدانه کشورهای غربی یکی از علل مهم آن بود، لذا اندیشمندان و مردم خواستار بازیابی موقعیت خود شدند و جریان بیداری اسلامی شکل گرفت. 3. کشور ایران پس از انقلاب اسلامی به صورت جدی دنبال پیشرفت و استقلال و رفاه مردم خود بود اما یک نکته مهم را درک کرد: جریان استعمار به عمد و با هزینه‌های مختلف درصدد تحمیل وضع نامناسب قبل به ایران و منطقه است، بنابراین ایران مجبور شد به دفع تهدیدها از درون و اطراف خود بپردازد تا رفاه و اقتصاد خود را ارتقا دهد. 4. تجربه تاریخی کشور ما نشان داده بود هرزمان از منطقه جغرافیایی و حتی جهانی غافل شده‌ايم، ضربات سخت و حتی نابودکننده ای دریافت کرده ایم، مانند بی توجهی به شکل‌گیری تهدیدهای جهانی مانند اسکندر مقدونی یا مغولان که کل کشور را درنوردید و بی‌توجهی به انقلاب صنعتی و جریان استعمار اروپایی که بیش از نیمی از کشور را در دوره قاجار از وطن جدا کرد و یا استعمار اروپایی و آمریکایی در دوره حقارت آمیز پهلوی که با نیروی خارجی بر کشور تحمیل شد. 5. بر اساس همین منطق بود که رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی نیز در دیدار خانواده شهدای حرم در تیرماه 1403 فرمودند ما برای تامین منافع کشور، باید در برخی کشورهای منطقه حضور می‌داشتیم (نقل به مضمون) تا دفع تهدید کرده باشیم. 6. علت حضور ایران در منطقه و حتی سایر مناطق جهان بر همین اساس، قابل تفسیر است. اما آمریکا و دول زورگو و غارتگر تاریخ در منطقه ما چه می‌کنند؟ آیا علتی جز خلق تهدید و ترویج تروریسم در قالب‌های مختلف داشته است؟ اینکه جناب پزشکیان، شهید سلیمانی ره را موی دماغ آمریکا می‌خواند و او را مقصر جلوه می‌دهد، در عوض آن‌که او را مدافع وطن و رفاه مردم بداند و آمریکا را مزاحم و متجاوز بخواند، چه دلیلی جز کج فهمی یا ... می‌تواند داشته باشد؟ 7. سیاست تهاجمی و زورگویانه آمریکا و چند کشور حقیر اروپایی، دلیلی ندارد جز آنکه از تاریخ و هویت تمدن‌ساز مردم ایران و انگیزه قوی رهبران جمهوری اسلامی برای بازسازی قدرت و رفاه و اقتصاد کشور ایران اطلاع دارند، بنابراین باید این کشور را تا حد فروپاشی تحت فشارهای اقتصادی و سیاسی قرار بدهند. اما سوگوارانه آنکه برخی سیاستمداران ضعیف داخلی، در میانه جنگ اِراده‌ ها، از سویی به مفاسد اقتصادی دامن می‌زنند و از سوی دیگر، مشکلات اقتصادی مردم را بهانه‌ای برای عقب‌نشینی مقابل ظالمان روسیاه تاریخ قرار می‌دهند و حتی از نابسامانی که تحریم و ظلم دشمن به وجود آورده، برای وصول به مناصب کشوری و حمله به نظام استفاده می‌کنند! 8. اما در مناظره 11 تیرماه یک گام فراتر را نیز شاهد بودیم! یک کاندیدا با تمسک به کلمات امیرالمؤمنین علیه السّلام و با ادعای پیمودن راه او، مدعی شد باید با ظالمان عالم هماهنگ (تسلیم) شد تا مشکل معیشت و اقتصاد ما حل گردد! مگر اَسلاف نزدیک شما در چندین سال قبل چنین راهی را نرفتند و رسوا و ذلیل میان دوست و دشمن نشدند؟ 9. باید به صورت واضح به مردم بگوییم که گرچه ما منظر و چهره تمدنی خودمان را گاهی فراموش می‌کنیم، اما دشمن ما هیچ‌وقت فراموش نمی‌کند و نکرده و به همین دلیل است که ابزار فشار خود یعنی تحریم را رها نخواهد کرد، مگر زمانی که کشور ما را کاملاً نابود کرده باشد و یا آنکه ما تحریم او را بی اثر کرده باشيم و یا به ضرر او تمام شده باشد. 10. سخن پایانی آنکه پشت خیمه معاویه اگر به سخن عمروعاص و ابوموسی اشعری ها دل ببازیم، کل تاریخ را باخته‌ایم چنانکه فریب‌خوردگان جنگ صفین رهبرشان را رها کردند و به اندازه هزاروچهارصد سال و چه‌بسا بیشتر، تاریخ را باختند! چرا بعد از این همه افتخار و ایستادگی، و در هنگامه آشکار شدن نشانه‌های شکست خونخواران پَست تاریخ معاصر، ملت ایران باید با حقارت و زبونی کسی که ورقهای نهج‌البلاغه را بر نیزه کرده، تاریخ و آینده خود را ببازد؟ @sharifypoor
«الآنَ حَصحَصَ الحقُّ»! اکنون دیگر حق و باطل آشکار شده است روشن شده که چه کسی دلداده گفتمان خمینی کبیر و شهیدان سلیمانی و رئیسی است و چه کسی گفتمان رئیسی و سلیمانی را که همان گفتمان خامنه‌ای عزیز است را مزاحم (یا سایر تعابیری که خودشان لایقش هستند) فرض می‌کنند. طرفداران گفتمان «بده بره» برجامی (و راستش را بخواهید پهلوی) و طرفدار «گفتمان مقاومت» خامنه‌ای و خمینی جلوه‌گر شده‌اند. طرفداران اقتصاد دلال‌محوری و دلارپاشی یارانه‌ای به دوستان و بستگان و قاپیدن کارگاه‌های صنعتی بزرگ و تعطیل کردن بنگاه‌های تولیدی (مانند هپکو و آذرآب و هفت‌تپه و ...) به نفع وارداتچی‌ها و حتی رحم نکردن به فرش‌های تاریخی، ودرمقابل، طرفداران انضباط مالی و مبارزه حقیقی با فساد و خاک خوردن برای مظلومان و حمایت از راه‌اندازی بنگاه‌های تعطیل شده و کار برنامه‌ریزی شده برای جزئیات مشکلات کشور، خود را نشان داده است. اکنون کسانی که از دیدن بدن برهنه بانوان این سرزمین ذوق‌زدگی خود را پنهان نمی‌کنند، از طرفداران احترام و عفت و حرمت بانوان مسلمان و موحّد و باحیای این کشور، خط خود را جداساخته‌اند. به تعبیر دیگر، گفتمان استفاده ابزاری از جسم زن، از گفتمان مشارکت محجوبانه مادران سرزمین در فعالیت‌های اجتماعی، خود را متمایز کرده است. کسی که از «45 سال» عزت و مجاهدت مؤمنانه مردم مسلمان ایران با بغض و بدگویی یادمی‌کند، خط خود را از مدافع انقلاب و مظلومان و ادامه‌دهنده راه شهیدان جدا کرده تا انتخاب را برای همه آسان کند و حجت بر همه تمام شده باشد. @sharifypoor
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حمایت از دکتر جلیلی ◻️ بر اساس مصوبه جلسه رسمی شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بدین‌وسیله نظر اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر حمایت از جناب آقای دکتر سعید جلیلی را اعلام می‌نمائیم. از همگان انتظار می‌رود با شرکت پرشور خود در روز جمعه ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایند. متن کامل بیانیه 👇 https://hawzahnews.com/xcWmS @HawzahNews | خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حمایت پرشور و کم‌نظیر مردم تهران از جلیلی چهل روز پیش همینجا همین مردم با پیکر خداحافظی کردند و امروز بار دیگر بر ادامه راه او تأکید کردند. @sharifypoor
ای کشته ی راه خدمت ای عزیز دل رهبر و ملت ای آن‌که امید آينده ملت بودی ای آن‌که در شهر و منصب خودت مظلوم بودی و در غربت و دور از چشم همه دوستدارانت شهید شدی تا یک دنیا شب تا به صبح نگرانت بماند و با خبر شهادتت، بهت و ناباوری و اشک و حسرت، دنیا را فرا بگیرد. ما مردم در تشییع شما گریستیم اما نه یک دل سیر اما همان‌جا همه قول دادیم شبیه تو را جایگزین شما کنيم و نگذاریم میراث خدمت و اخلاص و پیشرفت شما «به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد». ما به پیکر سوخته شما تعهد دادیم راهت را به جان بپیماییم و نگذاریم کسانی که بغض رهبر به دل دارند و در حقیقت مبغوض ملت هستند، صندلی پاک شما را غصب کنند. @sharifypoor
نواختن با چنگ جنگ! جناب آقای دکتر ظریف طی تلاشهای اتخاباتی خود در تیرماه 1403 به مردم هشدار می‌دهد، انتخاب دکتر جلیلی ایران را به سوی جنگ خواهد برد و اساساً جلیلی جنگ‌طلب است و ما و پزشکیان مخالف جنگ بوده و هستیم! جنگ بد است و تلخ است و گریه آور است. جنگ مایه خرابی و عقب افتادگی کشور و مردم است. همزمان با یادآوری این تلخی‌ها از جناب آقای ظریف هم چند سؤال داریم: آیا راهکار شما برای دوری از جنگ همان بود که در زمان حمله بعثی ها به کشور، به آمریکا پناه بردید؟ یا در قاموس شما مبارزه با متجاوز هم هست؟ اینکه به دکتر جلیلی جنگ‌طلب می‌گویید از این باب است که برای دفاع از کشور در جنگ تحمیلی حاضر شده و عضوی از بدن او هم قطع شده است یا علتش آن است که حاضر نشد صنعت هسته ای را تعطیل کند و وعده خالی بخرد؟ آیا اظهار قدرت و ابراز آمادگی برای دفاع از کشور، مانع جسارت دشمن می‌شود یا اظهار آمادگی برای فروختن ارزان صنعت هسته‌ای و دفاعی؟ جنگ بد را خالی کردن دست مردم و نشان دادن راههای دور زدن تحریم به دشمن، دور کرده و می‌کند یا فروش نفت در شرایط تحریمی و آوردن پول آن و هزینه کردن برای مردم و مبارزه با تحریم ظالمانه با استفاده از سایر ظرفیتهای جهانی و منطقه‌ای؟ اساساً کدام ایرانی است که از جنگ خوشش بیاید و چرا چنین سخنان غیرواقعی برای کسب رأی مطرح می‌شود؟ بدتر آن که چنین سخنانی در جامعه دوقطبی کاذبی درست می‌کند که ممکن است اثر آن، دودستگی مردم کشور باشد و حتی زمینه را برای جنگ داخلی و اختلافات بلندمدت و چه بسا حمله خارجی فراهم کند. اگر واقعاً از جنگ بدتان می‌آید و خون این مردم عزیز برایتان ارزش دارد، از آن استفاده انتخاباتی نکنید و بر افزایش قدرت کشور و وحدت ملی متمرکز باشید و در صورت رسیدن به قدرت هم ارکان قدرت کشور را تقویت کنید. @sharifypoor
《آقا جان》ببخشید یک سوال ... رای شما چه کسی است ؟ شما فرمودید : به کسی رای بدهید که راه رئیسی عزیز را ادامه بدهد .. آن شخص چه کسی است ؟ یکی از آن‌ها می‌گوید من برنامه داخلی قبول ندارم، از خارج کارشناس می‌آورم .. بدنبال برجام هستم.. مسکن ملی به من ارتباطی ندارد و تعهدی هم نسبت به قبلی ها ندارم ..!! میگوید ایران قفس است .. تمامی وزرای حسن روحانی را اطراف خود جمع کرده .. و اما دیگری .. میگوید ۱۱ سال با نخبگان ایرانی کار کرده ام تا به یک برنامه با جزییات زیاد برای کشورم رسیدم .. میگوید تقویت داخلی همزمان با مذاکره .. مسکن ملی را ادامه خواهم داد.. و ایران را حرم می‌داند .. بچه های حزب اللهی ، اساتید دانشگاه و علما همراه او هستند ... رهبرم .. سید علی .. شما به چه کسی اعتماد میکنید ؟ به راستی رای شما کیست ؟ @sharifypoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عرض تسلیت خدمت همراهان و دوستان عزیز تعمداً پس از انتخابات مدتی سکوت اختیار کردم تا گرد و خاک و هیجان آن، فروکش کند و مجدداً با تمرکز بر تحلیل‌های اجتماعی با رویکرد تقویت جبهه ولایت در خدمت شما عزیزان باشم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیت الله قائنی و حکایتی درباره یکی از صلحا که در کربلا دفن شد! 🔻حساب و کتابی که مربوط به امام حسین است با همۀ حسابرسی ها فرق دارد... @sharifypoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امتی که سخن حجت خدا را گوش نکردند و در نهایت امام زمان شان چنین غریب و تنها شد این درد و غم انتها ندارد @sharifypoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به شددددت توصیه میکنم این ویدئو رو ببینید... دعایی که هفت امام معصوم تضمین کردند که با خواندن آن دعایتان مستجاب میشود @sharifypoor
عبرتهای عاشورا را صدهزار بار و از هزار زاویه هم که نگاه کنیم، بازهم جا دارد. مردم کوفه که قلب‌شان با حسین بود، چه شد محبان واقعی حسین علیه السلام کشته و زندانی شدند و اشقیای کوفه با کمک حاکم خبیث یزید آن جنایت را رقم زدند؟ چگونه اشقیا بر جامعه‌ مسلط می‌شوند و ولی خدا را کنار می‌زنند؟ این یک هشدار و پیام مراقبت برای همیشه تاریخ است. @sharifypoor
همه را شهید کردند! 1. یک روز گرم تابستانی که مشغول رفتن به سمت یکی از مدارس علمیه بودم، وسط چهارراه شهدای قم راننده تاکسی و من تو ماشین تنها بودیم توی اون گرمای شدید که خیلی سوزان هم بود اون پیرمرد توی اون ماشین قدیمی و قراضه‌اش یک مرتبه گفت: حاج آقا! چرا همه امامان ما را شهید کردند؟ من جا خوردم. به فکر فرو رفتم و با خودم گفتم عجب سوالی پرسید! عجب سوالی پرسید! بعد به ایشان گفتم: «به خاطر اینکه همه امامان ما ادعای حکومت داشتند و الا اگر معتقد نبودند که حکومت مال آنهاست و حق آنهاست مسلماً هیچ حاکمی این حماقت را نمی‌کرد که یک شخص زاهد و عالم که فرزند رسول خدا یا داماد رسول خدا هم هست را بکشد»! 2. همانطور که بسیاری از زهاد و عالمان سکولار که کاری و داعیه‌ای بر حکومت نداشتند مورد احترام و تمجید حاکمان عصر خود قرار می‌گرفتند، اگر امامان ما هم داعیه حکومت نداشتند بیشتر از این زاهدان و عالمان مورد احترام حاکمان قرار می‌گرفتند، چون احترام کردن به فرزندان رسول خدا بر احترام و مشروعیت خود آنان می‌افزود. بنابراین، اصل مهم در زندگی و شهادت همه امامان ما بی تفاوت نبودن نسبت به حکومت و سرنوشت سیاسی و اجتماعی بوده است. اساساً آغاز پیدایش تشیع از مسأله حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام آغاز شده است. شواهد تاریخی و روایی زیادی داریم که امامان معصوم علیهم السلام به دنبال حکومت بودند و علت دشمنی بنی امیه و بنی عباس نیز در همین نکته بوده است. علت غیبت امام عصر علیه السلام نیز به این جهت عنوان شده که وجود مقدس ایشان سالم بماند تا بتوانند در زمان مناسب حکومت جهانی و الهی خود را تشکیل بدهند. 3. ما نیز به عنوان شیعیان ائمه معصومین علیهم السلام نسبت به سرنوشت اجتماعی و سیاسی خودمان مسئول هستیم به ویژه اینکه یک حکومت شیعی بعد از صدها سال در کشور ایران تشکیل شده و تمام شیاطین دنیا قصد نابودی این حکومت را دارند. ما به عنوان یک شیعه موظف به داشتن نگاه سياسی و تلاش برای اقامه یا حفاظت از حاکمیت صالحان هستیم. حضور ما در هر مراسم ذکر مظالم اهل بیت علیهم السلام باید همراه با این سؤال باشد، که چرا این اتفاقات تلخ برای بزرگترین اولیای الهی رخ داد و چرا ایشان هیچگاه با وجود این همه ظلمی که دیدند، دست از مدعای حاکمیت الهی برنداشتند و در نهایت اینکه وظیفه من در این عصر نسبت به حاکمیت مشروع دینی که هم اکنون ولایت فقیه است چیست؟ بنابراين، ما نه هیأت و مسجد سکولار و غیرسیاسی را صحیح می‌دانیم و نه نسبت به مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و روندهای حکمرانی در آن، بی تفاوت خواهیم بود. این یک درس عاشورا و روضه رقیه و علی اصغر و علمدار و گودال برای ما است. @sharifypoor
. ♻️ تا حالا تیتر رسانه‌های ۱۴۰۰ سال قبل را تصور کرده‌اید که چگونه واقعه عاشورا را روایت می‌کردند! بازی با الفاظ و دستکاری در فهم مردم و مهمتر از آن، دستکاری در روش فهم دین، می‌تواند چنین فاجعه‌بار باشد. این که تأکید شده فقط اجازه داریم به مجتهد عادل رجوع کنیم و مراجعه به مجتهد دنیاگرا حرام است، بخاطر پرهیز از چنین نتایج وحشتناکی است. @sharifypoor