🌹▪️مفاخر مشهد
شهید احمد کافی ( متولد ۱ خرداد ۱۳۱۵ مشهد) وی از روحانیان و خطیبان معروف پیش از انقلاب بود.
سخنرانیهای ایشان معمولاً بسیار پرشور بود.
شهیدکافی بیش از ۲۰ مهدیه در شهرهای مختلف ایران تاسیس کرد. وی اواخر سال ۱۳۴۷ با کمک های مردمی قطعه زمینی به مساحت ۴ هزار متر در منطقه امیریه تهران خریداری کرد و مهدیه تهران را تاسیس کرد. شیخ احمد کافی یزدی که مجموعه سخنرانیهایش هنوز طرفداران بسیاری دارد، در یک حادثه رانندگی مشکوک در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۵۷ به لقاءالله پیوست.
▪️مزار این روحانی مجاهد در آرامستان خواجه ربیع مشهد واقع شده است.
→ @sheikh_kafi
🔴 شباهت صوفیه به مجوسیان قدیم
رسول اکرم (ص) در روایتی میفرماید:
👈 «خود را شبیه به #مجوس نکنید، برای اینکه آنها ریش خود را میچینند و سبیلهای خود را بلند میگذارند ولیکن ما ریش خود را وامیگذاریم و #سبیل خود را میچینیم، یعنی مِقراض میکنیم، چون فطرت بر همین است.»
📚 [من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 130]
با این روایت، ادعای صوفیان در مورد الگو خواندن حضرت علی (ع) در سبیل گذاشتن! ادعایی نابخردانه است.
در واقع طبق این روایت، دراویش با تخطی کردن از سیره نبوی، شباهت به مجوسیان قدیم پیدا کرده که در صدر اسلام ریش خود را میزدند و سبیل میگذاشتند.
#نقد_تصوف
#سبیل
#مجوس
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
#السلام_عليڪ_يااباصالح_المهدے💚
سلام بر تو اے مظهرِ خدا
اے امام عزیز!
اے رهبر و سرور ما،
آقا جان ببخش ڪہ در وفاے بہ عهدت
همدل نبودیم...
آقا جان ببخش چیزهایے از ما بہ تو میرسد
ڪہ دوست ندارے و از ما انتظار ندارے...
انتظار ندارے...ولے ما همچنان با ڪولہ بارے
از گناه از تو انتظار فرج داریم!
ببخش...
فرمودے همدلے...ترڪ گناه...
بہ روے چشمِ عاشقانت
عاشقان!
شرط دیدار مولایمان همدلیست...
ترڪ گناه است...
باید هر چہ زودتر براے بر طرف ڪردن
موانع ظهور همدلانہ ڪارے ڪنیم...
آخر پدرمان در عینِ بے نیازے از ما،
براے ما و بہ خاطرِ ما مضطر است...
بسم اللہ
اگر شوق دیدار یار دارے!
لایق دیدار شو...
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
→ @sheikh_kafi
🔴رشد منفی جمعیت بهائیت (1)
هرچند بهائیت درتمام این سالها و با وجود بهرهگیری ازحداکثر امکانات، نتوانسته جمعیت چشمگیری برای تشکیلات خود دست و پا کند وتنها شمار بسیار اندکی ازجمعیت جهان را به خود اختصاص دادهاند، اما همین تعداد ناچیز هم در شیب ریزش حداکثری میباشد.
با افزایش فعالیتهای رسانهای و بالا رفتن سطح فرهنگ مردم، عملکرد تشکیلاتی وآمیخته به فریب بهائیت بیش ازپیش بر همگان آشکار گشته است. این تنوّر فکری توأم با عدم شفافیت تشکیلات موجب کاهش جمعیت بهائیان درسراسر جهان شده، تا آنجا که آمارسازیهای دروغین رسانههای وابسته به بهائیت نیز نتوانسته موجب کتمان این حقیقت شود.
علیرغم تلاش تشکیلات درجهت تبلیغ وتوسعه بهائیت، همراستا با پشتوانههای مالی وهزینههای تبلیغاتی، جمعیت گروندگان به این فرقه حتی به ۰٫۰۲ درصدِ جمعیت جهان هم نرسیده است. با گذشت سالها وبررسی تخصصی تشکیلات بهائیت، این حقیقت آشکار میشود که هرسال بیش ازپیش، ازتعداد پذیرندگان بهائیت کاسته شده وهمین افراد نیز که به سختی وهزینههای فراوان عضو تشکیلات شدهاند، به مرور زمان دلسرد شده و بنوعی ناپدید میشوند.
دلائل زیادی منجر به کاهش جمعیت بهائیان سراسر جهان شده ازجمله:
🔹فشارهای درونی و باطنی بر اعضا.
🔹عدم تطابق عقاید اظهارشده قبل و بعد از بهائی شدن فرد.
🔹عدم وضوح در تعالیم بهاء.
🔹فعالیت تشکیلاتی-هرمی غیرقابل قبول برای اعضا.
🔹تفکیک طبقاتی حتی در فعالیتهای مذهبی.
🔹ارزش قائل نبودن برای کیفیت حقیقی معنویت.
🔹تناقضات حل نشدنی درون فرقهای.
🔹و…
⛓ادامه دارد...⬅️
#جمعیت_بهائیت
#نقد_بهائیت
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞#کلیپ_تصویری
🎥سخنرانی حاج آقا دانشمند
🎙موضوع: چاهای اخر الزمان
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴رشد منفی جمعیت بهائیت (1) هرچند بهائیت درتمام این سالها و با وجود بهرهگیری ازحداکثر امکانات،
🔴رشد منفی جمعیت بهائیت (2)
در واقع یأس، ناامیدی وسرخوردگی ازمیزان رشد کند وسطحی بهائیت منجر میگردد تا برخی بهائیان از این تشکیلات خارج شوند. این کاهش جمعیت ازسوی بیتالعدل با اولویتی بالا مورد پیگیری قرارگرفته و ازآنجا که تشکیلات با این کاهش جمعیت درسطح جهانی مواجه است، سعی نموده درهر منطقه شیوهای مرتبط با سبک زندگی افراد آن جامعه اتخاذ کند.
درکشورهای آسیایی نظیر ایران که زندگی اجتماعی برمحور خانواده بنا شده، دستورالعملهایی مبتنی بر افزایش تعداد خانوار به سران تشکیلات واعضا ابلاغ گردیده است. چندین سال است که طرح ازدیاد فرزند وجمعیت بهائیت دردستور کار سران تشکیلات قرار گرفته، تا با ایجاد نوعی رقابت دربین مزدوجین بهائی، سیاهی لشکری در راستای افزایش بهائیت موروثی ایجاد شود بلکه نتیجه دلخواهی عاید تشکیلات گردد.
این روند تشویق به داشتن فرزندان زیاد، تاجایی مورد توجه بوده که بنقل ازمنابع آگاه، حتی یکی از عناصر بهائی به خاطر توسعه طرح فوق، ازسوی تشکیلات بهائی مورد تشویق قرار گرفتهاست.
👈به نظر میرسد معضل کاهش زاد و ولد وخروج جوانان بهائی ازکشور نیز موجی ازنارضایتی و ناامنی را درمیان خانوادههای بهائی بوجود آورده است. وضعیت فوقالعاده ناشی از این نارضایتیها، علاوه برصدور طرحهای این چنینی، منجر به تحرکات شدیدتری ازسوی بهائیت برای جذب وترغیب افراد درهر کشور یا به هرطریقی گشته است. افزایش جرایم اخلاقی تشکیلات بهائیت درسالهای اخیر شاهدی بر این ادعا میباشد که نه تنها درایران، بلکه دردیگر کشورها نیز قابل مشاهده است.
#جمعیت_بهائیت
#نقد_بهائیت
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
✍امام علی علیهالسلام:
إنَ لِلْجِسْمِ سِتَّةَ أَحْوَالٍ الصِّحَّةَ وَ الْمَرَضَ وَ الْمَوْتَ وَ الْحَیَاةَ وَ النَّوْمَ وَ الْیَقَظَةَ وَ کَذَلِکَ الرُّوحُ فَحَیَاتُهَا عِلْمُهَا وَ مَوْتُهَا جَهْلُهَا وَ مَرَضُهَا شَکُّهَا وَ صِحَّتُهَا یَقِینُهَا وَ نَوْمُهَا غَفْلَتُهَا وَ یَقَظَتُهَا حِفْظُهَا.
جسم و بدن را شش حالت است:
▫️صحت، بیمارى، مرگ، زندگى، خواب و بیدارى
و روح هم، چنین است
▫️دانش موجب زندگانی آن میشود،
▫️جهل، مرگ #روح است،
▫️شک بیماری آن،
▫️یقین، صحت آن؛
▫️غفلت؛ خواب روح
▫️حفظ و یادآوری؛ بیداری روح است
📚توحید صدوق؛ ص۳۰
✍امام علی علیه السلام
🔹 الْمُؤْمِنُ نَفْسُهُ مِنْهُ فى تَعَبٍ، وَالنّاسُ مِنْهُ فى راحَةٍ
مؤمن آن كسى است كه خود را به جهت رفاه مردم در زحمت بيندازد و ديگران از او در أمنيت و آسايش باشند.
📗بحارالا نوار: ج 75، ص 53، ح 1
→ @sheikh_kafi
🌕🔴مادر علي(ع) در كعبه
شب جمعه سيزدهم رجب بانوي بزرگوار ابوطالب(ع) احساس درد كرد ولي با قرائت نامي مخصوص آرامش پيدا كرد. هنگامي كه جناب ابوطالب(ع) خواست زناني از قريش را براي كمك فاطمه بنت اسد(ع) بياورد، از گوشه خانه ندايي رسيد: اي ابوطالب، صبر كن چرا كه دست نجس نبايد ولي خدا را لمس كند.
صبح هنگام فاطمه بنت اسد(ع) ندايي شنيد: اي فاطمه به خانه ما بيا. ابوطالب(ع) و پيامبر(ص) آن حضرت را به مسجدالحرام آوردند. عباس بن عبدالمطلب كه به همراه جماعتي در مسجد نشسته بودند، ديدند كه فاطمه(ع) وارد مسجدالحرام شد و در مقابل كعبه ايستاد و نگاهي به سوي آسمان نمود و چنين فرمود: پروردگارا، من به تو و به پيامبران و كتابهايي كه از جانب تو آمده اند ايمان دارم. من كلام جدم ابراهيم خليل را تصديق مي كنم و او بوده كه اين خانه را بنا كرده است. تو را قسم مي دهم و از تو مي خواهم به حق كسي كه اين خانه را بنا كرد و به حق فرزندي كه در شكم من است و با من سخن مي گويد و با گفتارش با من انس مي گيرد، و من يقين دارم كه يكي از آيات و نشانه هاي توست، كه اين ولادت را بر من آسان فرمايي.
ناگهان حاضرين در مسجدالحرام ديدند كه ديوار پشت آن سمتي كه در كعبه است شكافته شد و فاطمه بنت اسد(ع) داخل شد. هر چه كردند قفل در كعبه را باز كنند ممكن نشد و دانستند كه حكمت خداوند در كار است.
فاطمه بنت اسد(ع) مي فرمايد: هنگامي كه داخل كعبه شدم ديدم حوا، ساره، آسيه، مادر موسي بن عمران و مريم مادر عيسي آمدند. آنان به من سلام كردند: السلام عليك يا وليةالله، و در مقابلم نشستند.
آنچه در ولادت خاتم الأنبياء(ص) انجام دادند در ولادت علي بن ابي طالب(ع) نيز انجام دادند، چه اينكه فاطمه بنت اسد(ع) در هنگام ولادت پيامبر(ص) حضور داشت و به ابوطالب(ع) ماجرا را خبر داد. حضرت ابوطالب(ع) قبلا به او فرموده بود: 30 سال صبر كن تا خدا مولودي به تو عنايت كند مثل خاتم الأنبياء(ص) مگر در نبوت كه وصي و وزير او خواهد شد.
🌕🔴روز ولادت اميرالمؤمنين(ع)
روز جمعه علي بن ابي طالب(ع) مانند خورشيد بر روي سنگ سرخ در گوشه راست كعبه طلوع فرمود. همين كه قدم بر زمين كعبه نهاد، به سجده افتاد و دستها را سوي آسمان بلند نمود و فرمود: اشهد أن لا اله الا الله، و أن محمدا رسول الله و اشهد ان عليا ولي محمد رسول الله، بمحمد يختم الله النبوة و بي يختم الوصية و أنا اميرالمؤمنين: شهادت مي دهم كه خدايي جز الله نيست و محمد(ص) پيامبر خداوند است و علي وصي محمد رسول الله(ص) است. به محمد نبوت ختم مي شود و به من وصايت كامل و تمام مي شود و منم اميرالمؤمنين. سپس فرمود: جاء الحق و زهق الباطل، حق آمد و باطل رفت.
در اين هنگام كه وجود سرا پا جودش پاي بر اين عرصه خاكي نهاده بود، بتهايي كه در كعبه بود به صورت به زمين افتادند و آسمانها نوراني شد. شيطان فرياد برآورد: واي بر بتها و بت پرستان از اين فرزند.
منبع: شيعه آنلاين
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
✍امام علی علیهالسلام:
إنَ لِلْجِسْمِ سِتَّةَ أَحْوَالٍ الصِّحَّةَ وَ الْمَرَضَ وَ الْمَوْتَ وَ الْحَیَاةَ وَ النَّوْمَ وَ الْیَقَظَةَ وَ کَذَلِکَ الرُّوحُ فَحَیَاتُهَا عِلْمُهَا وَ مَوْتُهَا جَهْلُهَا وَ مَرَضُهَا شَکُّهَا وَ صِحَّتُهَا یَقِینُهَا وَ نَوْمُهَا غَفْلَتُهَا وَ یَقَظَتُهَا حِفْظُهَا.
جسم و بدن را شش حالت است:
▫️صحت، بیمارى، مرگ، زندگى، خواب و بیدارى
و روح هم، چنین است
▫️دانش موجب زندگانی آن میشود،
▫️جهل، مرگ #روح است،
▫️شک بیماری آن،
▫️یقین، صحت آن؛
▫️غفلت؛ خواب روح
▫️حفظ و یادآوری؛ بیداری روح است
📚توحید صدوق؛ ص۳۰
✍امام علی علیه السلام
🔹 الْمُؤْمِنُ نَفْسُهُ مِنْهُ فى تَعَبٍ، وَالنّاسُ مِنْهُ فى راحَةٍ
مؤمن آن كسى است كه خود را به جهت رفاه مردم در زحمت بيندازد و ديگران از او در أمنيت و آسايش باشند.
📗بحارالا نوار: ج 75، ص 53، ح 1
→ @sheikh_kafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞حکایت تصویری
گفتگوی امام علی(ع) با "مرد برزخی"
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸چه خداى خوبى داریم
بعضى اوقات در گذر سال ها
جاده ى زندگى به نظرطولانى میرسد
وما با قلبى شكسته
و چشمانى پر از اشك
در ميان نگرانى هايمان
قدم برمى داريم
و در كناره ى راه از پا مى اُفتيم
🌸اما پروردگار آرام در گوشمان
زمزمه مى كند كه :بنده ى من
روز ديگرى در پيش است
جاده هموارتر و بهتر خواهد بود
پس دل شكسته مباش
مكان فرو افتادنت تنها استراحت گاهى
كوچك است براى اوج گرفتـنى دیگر
🌸خـدايـا
خوبى هات تمومى نداره...
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚کرامیه، شاخه ای از تصوف...
قسمت3⃣
محمدعلی کرمانشاهی دریافت معارف و اسرار توسط شاهد بازی را از انحرافاتی میداند که توسط ابوعبدالله کرام، قطب فرقه کرامیه، رایج شد.
زیرا او قائل به اباحهگری در تمام اعمال بود و میگفت: «تمام گناهان از زنا، لواط، استمنا، شهادت به دروغ و بازی با پسران، خواه آشکار و خواه پنهان بر شما رواست، الا شرب خمر چه علانیه و پنهان، زیرا آبروی مردم را میریزد، پس جمله کبائر را بر شما حلال کردم.»
📚 [خیراتیه، ج 1، ص 27]
بدینسبب زیبارویان زیادی به این فرقه روی آوردند، به گمان اینکه بدون عبادت و تنها با شاهدبازی، واصلشده و صاحب معارف و اسرار میشوند! حال باید از صوفیان پرسید که این چه معارف و اسراری است که اینگونه حاصل میشود؟
#نقد_تصوف
#کرامیه
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مرگ عجیب ولی خدا
🎙 استاد مسعود عالی
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚 تاثیر باور نکردنی لقمه
از تعداد ١٠ فرزند شیخ فضل الله نوری، یکی از آنها، پسر هرزهای بود بنام سید مهدی که وقتی شیخ فضل الله را دار میزدند، در پای دار، کف میزد و میرقصید!
در زندان قبل از اعدام، کسی به ایشان گفته بود: که شما چرا پسرتان اینقدر هرزه شده است؟!
ایشان فرمود: میدانستم هرزه میشود، چون در نجف بودم و مادرش شیر نداشت، دادیم به زنی تا به او شیر بدهد. بعداً فهمیدم او زن هرزهای (زناکاری) بوده و ناصبی هم بوده. و به امیرالمؤمنین (ع) توهین میکرده و فحش میداده است و شیری که این ناصبی در حلق بچه من ریخته، از این بهتر نمیشود!.
١٣ رجب سالروز اعدام شیخ فضل الله نوری.
جهت شادی روح این مجتهد سه صلوات بفرستید.
شیخ فضل الله نوری (زاده ۳ دی ۱۲۲۲، لاشک - اعدام ۹ مرداد ۱۲۸۸، تهران)
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🌕طبق آخرین توقیع شریف امام عصر روحی الفداه، به نائب چهارم خویش، علیبنمحمدالسمری، عصر «غیبت کبری»، بعد از خروج سفیانی و ندای آسمانی، پایان می پذیرد.
شیخ طوسی در کتاب الغیبۀ، چنین نقل میفرمایند:
«... مَنْ يَدَّعِي الْمُشَاهَدَةَ [أَلَا فَمَنِ ادَّعَى الْمُشَاهَدَةَ] قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْيَانِيِّ وَ الصَّيْحَةِ فَهُوَ كَذَّابٌ مُفْتَر ...».
«...هرکسی، قبل از خروج سفیانی و ندای آسمانی، ادعای ارتباط و نیابت خاص، داشته باشد، دروغگو، کذاب و افترا زننده است...»
طبق حدیث فوق و سایر احادیث مرتبط ، بعد از خروج سفیانی در رجب و ندای آسمانی در ماه رمضان، عصر «غیبت کبری»، پایان می پذیرد و وارد «دوران ظهور» خواهیم شد و امکان مشاهده، ارتباط و نیابت خاص با امام عصر، امکان پذیر خواهد بود. البته نه برای همه مردم، بلکه در وضعیتی همچون شبیه غیبت صغری، تنها معتمدین و نائبان خاص امام عصر همچون نفس زکیه (که وی حامل نامه رسمی امام عصر برای جهانیان بعد از ظهور، خواهد بود)، این مشاهده و ارتباط خاص، امکان پذیر خواهد بود....
📗شیخ صدوق، کمال الدین، ج۲، ص۵۱۶
📗شیخ طوسی، الغیبۀ، ص۳۹۵.
📗مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۵۱
🌕طبق روایات وارده، امام عصر، به اصلاح، دو ظهور (ظهور در ماه رمضان بعد از ندای آسمانی و قیام در ماه محرم از مکه) خواهند داشت. و ظهور اصغر یا همان ظهور صغری در لسان عموم، مبتنی بر دیدگاه اعتقادی می باشد، که منشاء حدیثی دارد و به همان فاصله زمانی حدودا چهار ماه، بین ظهور و قیام امام عصر، اطلاق می شود و لاغیر. و آنچه در نزد عموم، به ظهور امام عصر و حضور عمومی حضرت، تعبیر میشود در واقع، در لسان احادیث، همان قیام امام عصر در ماه محرم در مکه و از کنار کعبه، خواهد بود.
البته هر ادعایی مبنی بر فرا رسیدن ظهور اصغر در عصر غیبت نادرست می باشد و اصالت و منشا حدیثی ندارد. بلکه این اصطلاح تنها به فاصله چهار ماهه بین ظهور و قیام امام عصر در سال ظهور امام اطلاق میشود و نَه سال های قبل از آن.
🔴سه سال سخت پیش از خروج «دجّال»
⭕️در سخنی از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در این باره می خوانیم:
«... بی گمان، پیش از 👈خروج دجّال، سه سال سخت خواهد بود که در آنها،گرسنگی شدید دامن گیر مردم می شود....
📗بحارالأنوار، ج۱۸، ص۳۱۱
📗تفسیر قمی، ج۲، ص۲۸۲
📗إلزام الناصب، ح۲، ص۱۸۳
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴نزول حضرت عیسی بعد از ظهور حضرت مهدی علیهماالسلام و نابودی دجال به دست حضرت عیسی علیهالسلام...
🌕...در این هنگام خبر خروج دجال و خرابکاریهایش به او (مهدی علیه سلام) میرسد که آن ملعون یک چشم زراعتها و نسل ها را نابود کرده ....
پس مهدی علیه سلام به بیتالمقدس باز میگردد و چندروزی با مردم نماز جماعت میگذارد. چون روز جمعه شود و هنگام بر پای داشتن فریضه نماز در رسد، عیسیبنمریم علیه سلام از آسمان فرود میآید که در جامهای سرخ فام خود را پیچیده ... او مردی خوشرو و زیبا و شبیه ترین خلق به پدر شما ابراهیم علیهالسلام است.
او به نزد مهدی علیهالسلام میآید و با حضرتش مصاحفه میکند و مژده یاری او را به سمع و نظرش میرساند. در آن هنگام مهدی علیهالسلام به او میگوید: «ای روح خدا پس بایست و با مردم نمازگذار!»
عیسی علیهالسلام میگوید: «ای پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله، امام جماعت مخصوص توست»
آن گاه عیسی به اذان گفتن مشغول گردد و در پشت سر مهدی علیهالسلام نماز جماعت برگزار کند.
آنگاه مهدی عج او را ، بر نبرد با دجال یک چشم جانشین خود قرار دهد. عیسی ع در حالی که امارت لشکر مهدی عج را بر عهده دارد بر دجال خروج کند....
عیسی بر او نعرهای زند و بر پیکرش ضربتی وارد آورد. دجال از اثر آن ضربت به سان قلع و مس گداخته،آب شود.
لشکریان مهدی علیهالسلام، لشکریان دجال را به مدت چهل روز از طلوع آفتاب تا به غروب قتل عام کنند و زمین را از لوث وجودشان پاک گردانند.
🔴امیرالمومنین علی علیه سلام سه شب را نمیخوابیدند:
🌕«عن الإمامُ الرِّضا (عليه السلام):
کانَ أميرُ المؤمنينَ عليه السلام لايَنامُ ثلاثَ ليالٍ : لَيلةَ ثلاثٍ وعِشرِينَ مِن شَهرِ رَمَضانَ ، ولَيلةَ الفِطرِ، ولَيلةَ النِّصفِ مِن شَعبانَ، وفيها تُقسَمُ الأرزاقُ والآجالُ وما يَکونُ في السَّنَةِ.»
«امام رضا(عليه السلام) فرمودند:
اميرالمؤمنين (عليه السلام) سه شب را نمىخوابيدند؛ «شب بيست و سوم ماه رمضان»، شب عيد فطر و شب نيمه ماه شعبان؛ در اين شبها، روزيها تقسيم و مدّت عمر و هر آنچه در آن سال رخ خواهد داد، تعيين مىشود.»
📗وسائل الشیعه جلد۸ صفحه۱۱۰
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اخرین درس شیخ مرتضی طالقانی
هیچ وقت دیر نیست....
🎙 استاد مسعود عالی
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🍃🌷سلام صبح زیباتون بخیر
🍃🌷الهی حال دلتون قشنگ
🍃🌷روزهای عمـرتون
🍃🌷شـاد و خوشـرنگ
🍃🌷ساعتهای شادیتون طولانی
🍃🌷و زندگیتون پراز
🍃🌷عطر خداوندی باشـد
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴🌍 امنترین نقطهٔ زمین، در جریان وقوع حوادث و فتنههای آخرالزمانی کدام سرزمین است؟
🔸شش روایت در باب امنیت و مصونیت شهر مقدس «قم» در کلام اهل بیت علیهمالسلام:
«سُئِلَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَيْنَ بِلاَدُ اَلْجَبَلِ فَإِنَّا قَدْ رُوِّينَا أَنَّهُ إِذَا رُدَّ إِلَيْكُمُ اَلْأَمْرُ يُخْسَفُ بِبَعْضِهَا فَقَالَ إِنَّ فِيهَا مَوْضِعاً يُقَالُ لَهُ بَحْرٌ وَ يُسَمَّى بِقُمَّ وَ هُوَ مَعْدِنُ شِيعَتِنَا فَأَمَّا اَلرَّيُّ فَوَيْلٌ لَهُ مِنْ جَنَاحَيْهِ وَ إِنَّ اَلْأَمْنَ فِيهِ مِنْ جِهَةِ قُمَّ وَ أَهْلِهِ قِيلَ وَ مَا جَنَاحَاهُ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَحَدُهُمَا بَغْدَادُ وَ اَلْآخَرُ خُرَاسَانُ فَإِنَّهُ تَلْتَقِي فِيهِ سُيُوفُ اَلْخُرَاسَانِيِّينَ وَ سُيُوفُ اَلْبَغْدَادِيِّينَ فَيُعَجِّلُ اَللَّهُ عُقُوبَتَهُمْ وَ يُهْلِكُهُمْ فَيَأْوِي أَهْلُ اَلرَّيِّ إِلَى قُمَّ فَيُؤْوِيهِمْ أَهْلُهُ ثُمَّ يَنْتَقِلُونَ مِنْهُ إِلَى مَوْضِعٍ يُقَالُ لَهُ أَرْدِسْتَانُ.»
🌕 از امام صادق علیهالسلام سوال شد: بلاد جبل کجا است؟ پس برای ما روایت شده که زمانی که امر به شما بازگردانده شود خسفی اتفاق میافتد. امام علیهالسلام فرمودند: در آن جبل مکانی است که به آن بحر گفته میشود و به قم نامیده شده و آن معدن شیعیان ما است. امّا ری پس وای بر او از دو جناح آن، و امنیت در آن از جهت قم و اهل آن است. گفته شد: آن دو جناح چیست؟ امام علیهالسلام فرمودند: یکی از آن دو بغداد است و دیگری خراسان، پس در آن سیوف خراسانیها و بغدادیها برخورد کنند، پس خداوند عقوبت آنان را تعجیل کند و آنها را هلاک کند، پس اهل ری به قم پناهنده میشوند، و اهل قم آنها را پناه دهند، سپس از آنجا به اردستان منتقل میشوند.
📗بحار الأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۲
📗عوالم العلوم والمعارف، ج ۲۱، ص ۳۴۵
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 حجت الاسلام مؤمنی
🔴 اثر عجیب سبک شمردن نماز
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
⚫️🍂
🍂
#أمالمصائبعمهجانزینبعلیهاالسلام
.
.
خداحافظ ای شـهـر آزارها
خداحافظ ای کوی و بازار ها
.
.
#شرمندهامکهازغمزینبنمردهام
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🌓⚫️دفاع جانانهٔ بانو زینب کبری سلامالله علیها از امام زمان خویش...
🌕 وقتی ابن زیاد از پاسخهای امام سجاد علیهالسلام خشمگین شد... پس رو به امام سجّاد علیه السلام کرده و گفت: «این کیست»؟ گفته شد: «علیّبنالحسین (ع) است». گفت: «مگر علیّبنالحسین (ع) را خدا نکشت»؟ حضرت فرمود: «برادری داشتم که نامش علیّبنالحسین بود و مردم او را کشتند» ابن زیادگفت: «خدا او را کشت.» امام در جواب ابن زیاد، آیه ۴۲ سوره زمر را تلاوت کردند؛ سپس ابن زیاد گفت: «هنوز جرأت پاسخگویی به من را داری؟ این را ببرید و گردنش را بزنید»
عمّهاش زینب سلام الله علیها وقتی این دستور را شنید، و موقعیت امام زمانش را در معرض خطر دید، فرمود: «ای پسر زیاد! تو که کسی برای من باقی نگذاشتی، اگر تصمیم کشتن این یکی را هم گرفتهای مرا نیز با او بکش»
«ثُمَّ الْتَفَتَ ابْنُزِیَادٍ إِلَی عَلِیِّبْنِالْحُسَیْنِ فَقَالَ مَنْ هَذَا فَقِیلَ عَلِیُّبْنُالْحُسَیْنِ فَقَالَ أَلَیْسَ قَدْ قَتَلَ اللَّهُ عَلِیَّبْنَالْحُسَیْنِ فَقَالَ عَلِیٌّ قَدْ کَانَ لِی أَخٌ یُسَمَّی عَلِیَّبْنَالْحُسَیْنِ قَتَلَهُ النَّاسُ فَقَالَ بَلِ اللَّهُ قَتَلَهُ فَقَالَ عَلِیٌّ اللهُ یَتَوَفَّی الْأَنْفُسَ حِینَ مَوْتِها وَ الَّتِی لَمْ تَمُتْ فِی مَنامِها فَقَالَ ابْنُ زِیَادٍ وَ لَکَ جُرْأَهًٌْ عَلَی جَوَابِی اذْهَبُوا بِهِ فَاضْرِبُوا عُنُقَهُ فَسَمِعَتْ عَمَّتُهُ زَیْنَبُ فَقَالَتْ یَا ابْنَ زِیَادٍ إِنَّکَ لَمْ تُبْقِ مِنَّا أَحَداً فَإِنْ عَزَمْتَ عَلَی قَتْلِهِ فَاقْتُلْنِی مَعَهُ»
📗تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۲۳۸
📗بحارالأنوار، ج۴۵، ص۱۱۷
📗الإرشاد، ج۲، ص۱۱۶
📗إعلام الوری، ص۲۵۱
📗کشف الغمهًْ، ج۲، ص۶۶
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚#گوشه ای از اعمال #ام_داوود در روز پانزده رجب
شیخ عباس قمی در آخر اعمال نیمه رجب، این دعا را به عنوان پنجمین عمل آورده و میگوید:
🥀 عمده اعمال این روز (پانزدهم رجب) است و برای برآمدن حاجات، رفع گرفتاریها و دفع ظلم ظالمان مؤثر است و ادای آن بنا بر آنچه در مصباح المتهجد نوشته شیخ طوسی آمده،
🥀 آن است که چون خواست این عمل را بهجا آورد، روز سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم را روزه بگیرد.
🥀پس در روز #پانزدهم هنگام ظهر #غسل کند و سپس نماز ظهر و عصر را به جا آورد در حالتی که رکوع و سجودشان را نیکو کند و در مکان خلوتی باشد که چیزی او را مشغول نسازد و انسانی با او تکلم ننماید.
🥀پس چون از نماز فارغ شود، رو به قبله کند و اعمال را اینگونه به جا بیاورد:
🥀صد مرتبه سوره حمد،صد مرتبه سوره اخلاص، ده مرتبه آیة الکرسی ،قرائت سورههای انعام، بنی إسرائیل، کهف، لقمان، یس،صافات، سجده، شوری ، دخان، فتح، واقعه، ملک، قلم،انشقاق و ما بعدش را تا آخر قرآن.
🥀 دعای استفتاح مشهور به دعای ام داوود🥀
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
⭕️نظر امام سجاد ع درباره قیام مختار؟
⭕️جمله امام باقر علیه السلام به پسر مختار چه بود؟
⭕️آیا مختاربرایامام حسین ع کوتاهی کرد؟
⭕️چرا مختار حکومت را به امام واگذار نکرد؟
⭕️سرانجام ابراهیم بن مالک اشتر نخعی چه شد؟
⭕️ایا ابراهیم اشتر به مختار خیانت کرد؟
⭕️دلیل ازدواج امام حسن علیه السلام با جعده چه بود؟
⭕️ماجرای پنهان مریم مجدله زن معروفی که شیفته حضرت عیسی شده بود!
⭕️امام رضا(ع) با انگور مسموم شدند یا آب انار؟
⭕️پیامبر(ص)چگونه به شهادت رسیدند؟
💡پاسخ صدها پرسش دیگردرلینک زیر 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/4033871893C0cb7888cc3
⚫️ سرهای مقدس را آوردند؛درحالی که سر مبارک امام حسین علیه السلام مانند ماه تابان پیش روی آنها و شبیه ترین خلق به رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بود؛ محاسن مبارک،سیاه وقدری از خضاب بیرون آمده بود و صورت آن حضرت مانند گردی ماهی که طلوع کرده بود بر روی نیزه به این سو و آن سو می چرخید در این هنگام : پس زینب متوجه شد و سر برادرش را دید،پس پیشانی اش را به لبه محمل کوبید تا آنجایی که دیدم خون را که از زیر مقنعه اش خارج می شد و با سوز دل اشاره به سر مبارک نموده و فرمود: ای ماه نو! چون به کمال رسیدی،خسوف تو را فراگرفت و پنهان شدی ....
📖بحارالانوار،ج۴۵،ص۱۱۴-۱۱۵
📖مستدرک سفینه البحار،ج۴،ص۶
صبحتون زینبی
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
⚫️📚#هفت مورد از مصایب عظیم #شام از زبان امام سجاد علیه السلام
روایت شده از امام سجاد علیه السلام پرسیدند:
سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود ؟ حضرت در پاسخ فرمودند: الشام الشام الشام
🔹به روایت دیگر امام زین العابدین علیه السلام به نعمان بن مندر مدائنی فرمود:
ای نعمان ندیدم مصیبتی را که شدیدتر باشد از آن زمانی که ما را وارد شام کردند زیرا در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از اول اسیری ، این چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود .
۱- در شام ماموران در حالی که شمشیرهای خود را برهنه و نیزه ها را استوار کرده بودند بر ما حمله می کردند و کعب نیزه بر ما می زندند و ما را در میان جمعیت اهل شام نگه می داشتند ، در حالی که ساز و طبل می زدند و شادی می کردند.
۲- سرهای شهداء را میان زنهای ما قرار دادند و سر عمویم عباس علیه السلام را در مقابل عمه هایم زینب و ام کلثوم علیهما السلام نگه داشتند و سر برادرم ، علی اکبر علیه السلام و سر پسر عمویم قاسم علیه السلام را در کجاوه ی خواهرانم سکینه و فاطمه علیهما السلام می آوردند و با سرها بازی می کردند و چه بسیار سرها به زمین می افتاد و در میان دستها و پاهای ستوران قرار می گرفت.
۳- از بالای بام ها آتش و آب بر سر ما می ریختند . وقتی آتش به عمامه ام افتاد چون دست هایم را به گردنم بسته بودند ، نتوانستم آن را خاموش کنم ، پس عمامه ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزانید.
۴- از طلوع آفتاب تا نزدیک غروب ما را با ساز و آواز در برابر چشم مردم در کوچه و بازار گردش دادند و میگفتند : ای مردم ! بکشید اینها را که در اسلام هیچگونه احترامی ندارند.
۵- ما را از شتران پیاده کردند و به یک ریسمان بستند. پس ما را از در خانه ی یهودی و نصاری عبور دادند و به آنها گفتند: اینها کسانی هستند که پدرانشان پدران شما را کشتند و خانه های آنها را ویران کردند. امروز شما تلافی کنید. ای نعمان تمام یهودیان و نصاریان هر چقدر خواستند از خاک و سنگ و چوب بسوی ما افکندند.
۶- ما را به بازار برده فروش ها بردند و خواستند ما را به جای غلامان و کنیزان بفروشند ، ولی خداوند این موضوع را برای آنها میسّر نساخت.
۷- ما را در مکانی منزل دادند ، که سقف نداشت روزها از گرما و شبها از سرما و گرسنگی و ترس از کشته شدن در عذاب بودیم!
📖رمزالمصیبه به نقل از تذکره الشهداء،ص۴۱۱
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چگونه پس از مرگ رجعت کنیم؟
🎙 استاد مسعود عالی
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴🌍ملائکه از «قم» و اهل آن، بلایا را دفع میکنند:
«وَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَيْبَةَ الْهَمْدَانِيِّ وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الكشمارجاني عَنْ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ أَبِي الْأَكْرَادِ عَلِيِّ بْنِ مَيْمُونٍ الصَّائِغِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیهالسلام قَالَ... وَ إِنَّ الْمَلَائِكَةَ لَتَدْفَعُ الْبَلَايَا عَنْ قُمَّ وَ أَهْلِهِ وَ مَا قَصَدَهُ جَبَّارٌ بِسُوءٍ إِلَّا قَصَمَهُ قَاصِمُ الْجَبَّارِينَ وَ شَغَلَهُ عَنْهُمْ بِدَاهِيَةٍ أَوْ مُصِيبَةٍ أَوْ عَدُوٍّ وَ يُنْسِي اللَّهُ الْجَبَّارِينَ فِي دَوْلَتِهِمْ ذِكْرَ قُمَّ وَ أَهْلِهِ كَمَا نَسُوا ذِكْرَ اللَّهِ.»
🌕امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«و ملائکه از قم و اهل آن بلایا را دفع میکند و هیچ ستمگری قصد سوء به آن نمیکند مگر اینکه قاصم الجبارین کمر او را میشکند و او را از اهل قم به مصیبت یا دشمنی مشغول کند و خداوند در دوران حکومت ظالمین یاد قم و اهل آن را از یاد آنها میبرد همانطوری که آنها خداوند را فراموش کردند.»
📗بحار الأنوار، ج ۵۷، ص۲۱۲
📗عوالم العلوم و المعارف،ج ۲۱، ص۳۴۴
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی