🌷🌷 #صبحانه_معنوی ۱
☘ برطرف شدن مشکلات با رضایت والدین
✍ آقای سید صادق شمس الدینی نقل کردند:
یک روز که خدمت آقای مجتهدی(ره) بودم به ایشان عرض کردم:
یکی از دوستانم که مرد بسیار خوب و با تقوایی است، دائماً در زندگی خود مشکل پیدا میکند و کارهایش گره میخورد و هر چه به ذوات مقدس اهل بیت (علیهم السلام) متوسل میشود، نتیجه ای نمیگیرد.
آقای مجتهدی(ره) بعد از چند دقیقه فرمودند :
آقای سید صادق، پدر دوست شما که هم اکنون در قید حیات نیست، از او رضایت ندارد و این مشکلاتی که در زندگی دوست شماست از نارضایتی پدرش سرچشمه میگیرد.
آقای شمس الدینی میگفتند: همانجا با خود نیت کردم که به نیابت پدر دوستم ، عمل خیری انجام دهم.
هنوز چند لحظه از انعقاد این نیت درونی نگذشته بود که آقای مجتهدی(ره) فرمودند:
🖌 دیدم پدر دوستتان لبخندی زده و از پسرش راضی شد و بعد از آن، مشکلات دوستم یکی پس از دیگری برطرف گشت و زندگی او سامان یافت.
لاله ای از ملکوت، ص۲۰۵
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نطق آتشین آقای پزشکیان درمورد مذاکره با آمریکا😳
دیشب داشت باورم میشد که واقعا نمیدونه جریان برجام چیه
من چقدر ساده ام
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
آبروی روحانیت و
پسر آیت الله جوادی آملی
🔺سعید جوادی آملی نوشته
"خداوند متعال تنها امامان معصوم (علیهم السلام) را سیاستمداران راستین جامعه بشرى «وَ ساسَةَ الْعِبَادِ» معرفى نموده است"
اینکه اهل بیت قله های سیاست ورزی بندگان هستند، آیا یعنی آنها تنها باید سیاست دینی بورزند؟ از این جمله در زیارت جامعه کبیره، چگونه حصر بدست آمده؟ از کجای این جمله برداشت شده که سیاستورزی الهی و دینی از گردن بقیه مردم و مؤمنین برداشته شده؟ چه لزومی دارد سیاست را از دین جدا کنید تا به پزشکیان برسید؟ چه تناسبی بین انتخاب جریان پزشکیان و سیاست خالی از معنویت دیدهاید، که از اینجا آغاز کرده اید؟
🔺سعید جوادی آملی در ادامه مینویسد:
"جمهورى اسلامى پدید آمد و همه توان و ظرفیت هاى علمى و عملى اسلام و ایران را با خود به میدان آورد تا سیاست را در لباس دین به جامعه بشرى بنمایاند، اما در واقع امر برعکس شد و سیاست، سلطه و چیرگى خود را به رخ جمهورى اسلامى کشید"
درباره چه کسی سخن میگویید؟ امام ره را میگویید که الگوی سیاست ورزی الهی بود؟ رهبری را میگویید ؟ پدرتان را میگویید که سالهاست این ساختار را الهی و معنوی میداند و میستاید؟ حاج قاسم را میگویید، شهید رئیسی را میگویید؟ نظام مردمسالار دینی را میگویید که هندسه الهی و دینی اش را بارها علما و اندیشمندان و عرفای اسلامی توضیح داده اند و ثابت کرده اند؟
چه نسبتی بین این به آتش کشیدن کتابها و کلاسهای درس پدر خود و پزشکیان دیده اید که اینگونه برای رای آوردن او آثار پدر را به لجن میکشید؟
🔺شما که اگر ادامه فامیلتان "جوادی آملی" نبود، کسی در سپهر دانش الهی و حوزوی نگاهتان هم نمیکرد، پای سیاستورزی حسن روحانی و محمدخاتمی، چرا اعتبار و نامتان را به تن فروشی و هرزگی کشیدید؟
🔺آبروی حوزه را طلاب پاپتی و مستضعفی برده اند که شهر به شهر و کوی به کوی برای انقلاب امام میدوند، در اوج فقر زندگی میکنند و از جیب مایه میگذارند که انقلاب به دست نااهلان نیفتد، ایا عمامه به سرهای بی هویتی چون این شخص که هم شکل و شیوه و سبک زندگیش با دیگر طلاب زمین تا آسمان فرق میکند و هم اندیشه هایش بوی انجمن حجتیه و سیدصادق را گرفته؟ واقعا چرا ؟که چه بشود؟ رای میخواهید؟ لعنت بر این سیاست بازی تان که به قول امام رحمه الله علیه چیزی جز پدرسوخته بازی نیست.
🔺در این انتخابات چقدر دلم برای مظلومیت روحانیت سوخت، آن از پورمحمدی که هر وقت دیدمش با خود گفتم کاش طلبه نبود و دلم سوخت که جامعه روحانیت مبارز که سالها بزرگانی چون مهدوی کنی رحمه الله علیه بالای سرش بودند دست چه کسانی افتاده، این هم از اعتبار و نام آیت الله جوادی آملی عزیز که اینگونه توسط فرزند ناخلفش به حراج گذاشته شده، اف بر این دنیا. اف بر این دنیا.
🔺بچه ها شما را به خدا تبلیغ کنید، از این فرصت انتخابات استفاده کنید و سیاست با طعم مکتب امام ره را به مردم بشناسانید، سیاست خامنه ای مظلوم را، سیاست حاج قاسم شهید و رییسی عزیز را.
@ali_mahdiyan
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
#طنز_انتخاباتی
وقتی میفهمه به جای روحانی میخوان اعدامش کنند:))
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یمکن😊
لایمکن😫
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فردای ریاستجمهوری پزشکیان
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دکتر شیبانی رییس کل بانک مرکزی دولت خاتمی به اظهارات پزشکیان درباره FATF پاسخ داد:
بعضیها که درباره FATF صحبت میکنند، نمیدانند اصلا این چه چیزی هست!
#سعید_جلیلی
#انتخابات
#جلیلی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
🔺 درسهای یک مناظره برای یک هموطن اهل سنت
اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد .
🔹از این مناظره می توان چند برداشت داشت .
با دقت در لحظات مختلف مناظره می توان گفت که دکتر پزشکیان چیزی بعنوان پلان ، نقشه یا راهبرد اجرایی برای عرضه به مردم نداشت .
🔹به کلی گویی و ذکر مصیب های جامعه اکتفا کرده و مدام از پاسخگویی صریح به سئوالات طفره می رفت .
🔹ایشان حتی نتوانست انسجام ذهنی خودش را در ارائه نطق هایش حفظ کند .
🔹مدام در صحبت های دکتر جلیلی می پرید و درصدد التهاب فضای مناظره بودند .
🔹تمام تلاشش را معطوف به این نکته کرد که بگوید مردم من رو اول رئیس جمهور بکنید بعد مینشینیم و فکری بحال مسائل می کنیم .
و اما قبل از این مناظره معتقد بودم دکتر پزشکیان همیشه اخلاق را و خاصتا اخلاق سیاسی را در وجودشان نهادینه کرده اند ، با کمال تاسف بارها مشاهده کردم که پای را از حریم اخلاق بیرون نهادند و با طرح مباحث حاشیه ای و بی ربط به موضوع و القای ذهنیات خودشان به مخاطب سعی در ترور شخصیت رقیب و تخریب فی المجلس داشتند .
🔹پراکنده گویی و عدم انسجام ذهنی در ادای مطالب نشان از عدم اشراف دکتر پزشکیان بر مطالب و مسائل داشت.
🔹و اما نوع طرح موضوع اهل سنت از طرف ایشان ، بیانگر بی اطلاعی دکتر پزشکیان از سناریوسازی اتاق فکرشان در خصوص استفاده ابزاری از آرای اهل سنت داشت بطوریکه این موضوع را با بی سلیقگی خاصی طرح نمود .
🔹بر عکس دکتر جلیلی با دقت نظر ، صریح و شفاف از حقوق اهل سنت و اقوام و مذاهب دفاع جانانه ای کرد و دست رقیب را از استفاده ابزاری از اهل سنت در ادامه مناظره خالی کردند.
🔹دکتر پزشکیان با رد برنامه توسعه هفتم و حواله آن به کنار ، مدام از موضوعات خارج می شد.
🔹یا به بحث شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی که رسید، بنوعی آمریکا را در این موضوع تبرئه و آنرا به حمایت ایران و سردار سلیمانی از جبهه مقاومت ربط داد و علنا از آن گذشت .
🔹مناظره خوبی بود و می توان گفت که قواره هر کدام از نامزدها را برای تصدی پست ریاست جمهوری اسلامی ایران مشخص کرد .
رئیس جمهور ایران باید در اندازه ملت بزرگ ایران باشد .
🔹معتقدم برنده این مناظره دکتر جلیلی بودند که بدور از پوپولیسم حاکم بر شیوه کار دکتر پزشکیان از اعتقاد و برنامه و نگاه خودشان دفاعی محکم کردند.
✍ سید علاءالدین حیدری
فعال مدنی کرد اهل سنت
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
سلام همسایه
همه ما در جامعه امروز با مشکلات متنوعی روبرو هستیم. از مشکلات مختلف اقتصادی گرفته تا معضلات فرهنگی.
هم نگران وضعیت مسکن هستیم و هم دلواپس تربیت و آینده فرهنگی فرزندانمان.
هم دغدغه اشتغال و ازدواج داریم و هم دلهره محیط زیست و فضای مجازی.
در برابر همه این مشکلات هم میتوان دست بسته نشست و هم میتوان بپا خواست.
هم میتوان منتظر شرایط بیرونی ماند و هم برنامهریزی و اقدام کرد.
ما از ترس مرگ، خودکشی نمیکنیم...
ما دست بر زانوی خود میگذاریم و مشکلاتمان را حل میکنیم...
ما از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشویم و منتظر آمدن یا نیامدن فلان رییس جمهور خارجی نیستیم.
ما اهل نق زدن و شعار درمانی نیستیم، اهل برنامه مشخص و کمر بستن برای اجرایش هستیم
ما اینبار اقتصاد را به حاشیه ها نمیبازیم.
ما به اینبار به برنامه رأی میدهیم
ما اینبار به دکتر سعید جلیلی رای میدهیم
✍️میثم-ش
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
پاتوق بچه شیعه ها
سلام همسایه همه ما در جامعه امروز با مشکلات متنوعی روبرو هستیم. از مشکلات مختلف اقتصادی گرفته تا م
👆میتوان متنهای شبیه این را در کاغذهای کوچک بین محله ها و همسایه ها پخش کرد.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb
دربارۀ مناظرۀ دو جانبه
دکتر مهدی جمشیدی
۱.جلیلی، حمله را آغاز کرد. او گفت برخلاف نظر پزشکیان، ترجیحها ومسألههای مردم، معیشت و گرانی وبیکاری است، نه حواشی دروغین وفرعی که در قالب تعبیر زنندهی «طالبان» که به رقیب، نسبت داده شد. برجستهسازی فرعیات، مشارکتسوز هستند. جلیلی توانست «زمین بازی» را از سیاست و فرهنگ به اقتصاد تغییربدهد.
۲.پزشکیان میخواهد «قومیّت» و «مذهب» را تحریک کند تا برای خود، رأی بسازد. او برخلاف اقتضای تعهد به امنیت ملی، در حال تلاش برای فعّالسازی گسلها و شکافها است. این نیز مسألهسازی تصنّعی و به تعبیر جلیلی، معاملهی انتخاباتی است.جلیلی تلاش میکند که به گفتگو، هندسهی واقعی بدهد و حواشی را بزداید
۳.پزشکیان، خود را در موقعیت یک «منتقد بیمَسند» نشسته و طوری سخن میگوید که گویا در قدرت نیست. گفتارش، «سیاستزده» است و میکوشد با ملامت دولت، جانب مردم را بگیرد. نقدهایش، «کوچهبازاری» و «عوامزده» است و ربطی به منزلت کسیکه داوطلب ریاستجمهوری است، ندارد. نگاه او، دولتزده است
۴.جلیلی توانسته برای هر «گزارهی نظری»اش، «نمونهی عینی» بیاورد؛ نشان میدهد که نه ذهنزده است و نه عینزده، بلکه دوسویه تحلیل میکند. در مقابل، پزشکیان در سطح مثالهای عوامزده و خیابانی و پیشپاافتاده، متوقف مانده است و یا حداکثر، «شعار» میدهد و «سخنرانی» میکند، اما از برنامه نمیگوید
۵.جلیلی میگوید «اعتراض خیابانی»، حاصل گسستگیِ مسئولان از مردم و نشنیدن صدای آنها و دوری از میدان و مردم است. اعتراض، وقتی به «خیابان» کشیده میشود که دفاتر کارگزاران به روی مردم بسته شد یا آنها در کنار مردم نباشند که صدای مردم را بشنوند. پس باید منطق حکمرانی به سطح زندگیِ روزمرهی مردم نزدیک شود
۶.پزشکیان از «سروصدای معترضان» میفهمد که اعتراض وجود دارد، اما جلیلی، «سازوکار ارتباط مردمی» تعریف میکند تا در متن مواجههها و گفتگوهای منظم، حتی سروصدا نیز بلند نشود؛ چه رسد به اغتشاش خیابانی. منطق جلیلی، «مردمیسازی حکمرانی» است و میخواهد راهکار ساختاری بیابد
۷.پزشکیان دربارهی فضای مجازی، بهطور کامل، به پوپولیسم رو آورده و میکوشد «سخنان رأیساز» بگوید نه «سخنان کارشناسی». ادبیات و منطق او، «تودهای» و «زرد» است. اما جلیلی، هم «سکوی خارجیِ مسئولیتپذیر» را مجاز میداند و هم میخواهد از «وضع مصرفی» خارج بشویم.
۸.مجری از پزشکیان دربارهی «احتمال وجودِ تضاد میان کارشناسان» میپرسد. پزشکیان میگوید ملاک، شواهد و نظر اکثریت است. اما مگر در فضای علمی، کارشناسی هست که به تجربه ارجاع ندهد؟! یا مگر در علم، اکثریتِ عددی، وجود یا حجیّت دارد؟! جلیلی نیز افزود که رئیسجمهور باید پیشاپیش، به نتیجه رسیده باشد
۹.جالب است: پزشکیان میگوید ما در برجام و افایتیاف، «بدهکار» و «متهم» هستیم و جلیلی میگوید ما در هر دو، «طلبکار» و «مدعی» هستیم! یکی به ما میزند و دیگری به دشمن! پزشکیان درکجا ایستاده و مدافع و مخالف چه کسی است؟!
۱۰.پزشکیان میپرسد: «ما با دنیا چه کردهایم که دنیا با ما اینطور رفتار میکند؟» به این سئوال حقارتآمیز، دقت کنید؛ او ما را متهم میداند و تیغش را برای ما تیز کرده است! جلیلی میگوید ما معامله کردیم، اما همهچیز را دادیم اما چیزی نگرفتیم. پزشکیان، عصبی شده و سخنان جلیلی را مرتب قطع میکند.
۱۱.پزشکیان، همچنان در حال تکرار گفتارهای انتخاباتی خود در هفتهی گذشته است. او سخن افزودهای ندارد و فقط تکرار میکند. ذهنیّت او در یک نقطه، متوقف شده و هرچه بیشتر زمان بگذرد، تکرارهای او بیشتر میشود. او حتی هنوز هم از کلیات و ابتدائیات فراتر نرفته و قدرت ندارد وارد جزئیات و نتایج بشود
۱۲.جلیلی، بسیار متراکم و فشرده سخن گفت؛ از تمام لحظهها برای روایتگری استفاده کرد؛ بیشترین تعداد کلمات را در دقیقه بیان کرد؛ برنامههایش را یکبهیک گفت؛ هم اثباتی گفت و هم سلبی؛ همدفاع کرد و هم حمله؛ تعادل و ثبات عصبی داشت؛ تناقضهای رقیب را استخراج کرد؛ و با شجاعت و قاطعیّت سخن گفت
۱۳.پزشکیان در اثر عجز منطق و فقر استدلال، به پوپولیسم و لمپنیسم رو آورد؛ هوچیگری کرد تا سخن جلیلی شنیده نشود، اما جلیلی، چهرهی فعّال و قاطع و حاضرجوابِ خود را نشان داد و از عهدهی ابطال پزشکیان برآمد. چهرهی پزشکیان، در هم کشیده شد و تعادلش را از دست داد. در پایان هم انشاخوانی کرد و اتهام زد
۱۴.جلیلی در نیم ساعتِ پایانی، چهرهی متفاوتی از خود نشان داد؛ او به یک سلاح نقطهزن تبدیل شد که در لحظه، شلیک میکند و به هدف میزند. او همان شد که بسیاری از هوادارانش خواسته بودند؛ یک مواجههگرِ ضربتی و بیتعارف. پزشکیان کوشید با ورود مکرر، جلیلی را مغلوب کند، اما ناخواسته به او کمک کرد
@shia_patogh
پاتوق بچه شیعهها در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
#رأی_اجباری
نمیدانستم سالیان سال رأی دادن در #هلند #اجباری بوده. ظاهراً میخواستند از طریق زورِ قانون، فرهنگ سازی کنند. به صورت اتفاقی با یکی از سایتهایی که تاریخچه رأیگیری در هلند را شرح داده بود مواجه شدم.
بعد توضیح میداد: الان که اجبار برداشته شده، گفته شده غالبا همون قدیمیها که عادت به رای دادن کردند و هنوز میترسند اگر رأی ندهند، امکانات و امتیازات دولتی را از دست بدهند، بیشتر رأی میدهند.
این متن خبر که خواندم برایم خیلی عجیب و جالب بود.
اما ما در سرزمینی زندگی میکنیم که برای رأی دادن و مشارکت، استدلال میآوریم که این مهارت فردی اجتماعی افراد با اراده خودشان رشد کند و فعال شود.
از اینکه برای دیگران توضیح میدهم که به این دلایل باید رأی بدهیم و قانع میشوند و اقدام به رأی دادن میکنند، واقعا لذت میبرم. حس خوبی است. حس ارزشمندی است. الحمدلله رب العالمین.
اینکه بگویم: «رأی دادن ابراز وجود در کشور است.
من رأی میدهم. چون نیاز هست در مسئله انتخاب و تصمیم اجتماعی خودم را بالنده کنم.
به دور از سیاست زدگی باید نقش ایفا کنیم در مسائل کشور.
این هم حق ماست هم تکلیف ما.
خواستم از شما هم دعوت کنم بیتفاوت نباشید.
درک میکنم رنجشها و سختیهایی هست.
اما این سختیها نمیتواند وظیفه و تکلیف رای دادن را از دوش ما بر دارد.
رأی دادن یک حق هست. اما یک تکلیف همهست.
عدم مشارکت اقتصاد را درست نمیکند که هیچ، امنیت را هم تحت الشعاع خودش قرار میدهد.
الان به جهت اقتصادی در مضیقه هستیم. اگر دشمن تشخیص دهد که حمایت مردمی وجود ندارد، امنیت را هم از ما میگیرد و کار سختتر و سخت تر میشود.
شما به وظیفه خودتان عمل کردهاید اگر رای بدهید. حالا اگر این آقایان کوتاهی کردند دیگر گناهش با آن هاست. امر واجبی از شما فوت نشده. و این برکت را به زندگی شما میآورد و بلاگردان خواهد بود.»
✍️مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی 🇮🇷 از فرانسه، #هلند و ایران
@ninfrance
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
👌 رسانه «پاتوق بچه شیعهها»
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/GeOS2osCVMtG7d487o1abQ
در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/317194240C38f5bdcffb